Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
-
-
Reggie0
félisten
válasz
#54625216 #71 üzenetére
Nyilvan nem is kene. Az egyetem nem csak az oktatas miatt van, hanem a phd kepzes, kutatasok, fejlesztesek, ipari egyuttmukodesek miatt is.
Oraszamhoz azert van kotve, mert csak. Nincs igazan erteme, fel kell venni egy rakat kozismereti/szabadon valaszthato toltelektargyat, mert ez a szabaly. Ahogy az OKJ-s kepzeseket is felhigitotta az allam, hogy tobbe keruljon, de ne tanulj semmi ertelmes dologbol tobbet. Ez tisztan uzlet, a hallgatokbol torteno bevetelek egyenletesebb szetosztasat szolgalja a tanszekek kozott.
A mostani kotelezo oraszamok igazabol nem oraszamok, hanem az eredeti bolognai renszer szerint tanegysegek amik az adott targy elsajatitasahoz szukseges idot es tudasmennyiseget(nehezseget) tukrozik, nem azt, hogy mennyit kell kotlani az eloadoban. Az eloadoban kottlast mar itthon talaltak ki melle, mert azt hittek, hogy majd ettol javul a tanulok osztalyzata."Pl. már x éve dolgozik egy szakmában, tapasztalati úton felszedte magára, amit mások az iskolapadban tanulnak és szeretné ezt hivatalosan is elismertetni,..."
Kapaszkodj meg, relevans szakmai tapasztalatot el lehet ismertetni a felvetelinel a nekik megfelelo tantargyak teljesitesenek, igy azokat nem kell elvegezni. -
bolvar
senior tag
válasz
Corleone33 #79 üzenetére
Nem húzom mert 40 éven belüli szórás van a korban, csak a nyitottság se volt meg az viszont ámblokk
.
#73
Igen megtanítottam őket 1-2 dologra de azért olvasni meg számolni nem ugyanaz 😂
Bízom benne mire odajutok nem lesz már ennyi probléma meg kérdés ezzel kapcsolatban. -
Gargouille
őstag
"Szóval ha a gyerekeimet bekell iratnom majd(mert bekell ugye) a 7 éves fiaim majd maguktól szépen leülnek és megtanulnak mindent amíg a feleségem meg én dolgoznunk. Villants már meg azt a módszert ami megoldja ezt."
Nem könnyű kérdés és ezt esete válogatja. Nálatok például megoldhatatlan, elhiszem. Nálunk meg tökéletesen megoldható. Ezért gondolom azt, hogy ha nem is feltétlenül kizárólagosan, de teret kellene nyitni neki. Aki meg tudja és akarja oldani, annak legyen lehetősége a távoktatásra.
"Persze számolni is megtanulnak otthon egy tabletről no worry."
Azért túlmisztifikálni sem kell ezt. Lesarkítva a dolgot, az iskolában adnak egy üres papírt teleírva összeadással meg kivonással aztán oldják meg. Mikor itthon leültem a gyerekekkel 1 órát társasozni két 10 oldalú dobókockával kb megtanultak összeadni. Baromi rosszul (értsd. rossz hatékonysággal, életszerűtlenül) oktatják az iskolában a matekot, a házi feladatokról már nem is szólva. Vagy másképp fogalmazva az alapvető számtant és műveleteket nagyon gyorsan és egyszerűen meg lehet tanítani nekik itthon is, mindenféle izzadtság nélkül is, játékkal, közértben pénztárnál stb. Ráadásul ha mondjuk megfelelő módszertant készítenénk a szülőknek, akkor még egyszerűbb lenne. Maga a tudás ott van minden szülő fejében, csak át kell adni.
"A digitális oktatás semmire nem jó, jelenléti oktatásnál is szarnak az iskolára sokan, hát még digitálisan."
A mondat első felével egyáltalán nem értek egyet, a másodikkal viszont teljesen. De ezen nem segít a jelenléti oktatás sem. A tanár hiába áll fejre, ha a gyerek nem figyel, nem akarja megtanulni, ha hiányzik a motiváció és a családi háttér akkor teljesen mindegy, hogy bejár-e melegedni vagy sem. Sőt tegyük hozzá, hogy sokszor pont az ilyen melegedni járók miatt nem tud tanulni a többi gyerek, akiknek meg lenne motivációja.
"digitális oktatást is meg kell tanítani egy gyereknek!"
Ez így van, tanulni is meg kell tanulni, egyetértek. A digitális oktatással automatikusan kap(na) egy olyan önállóságot is, amit később is a maga javára fordíthat. Hány olyan felnőttet látok, akinek eszébe sem jut, hogy ha nem tud valamit, akkor magától megtanulja, utánanézzen, megpróbálja megérteni. Csak széttárják a kezüket, hogy ők ezt nem tudják. Nem is hibáztatom érte, mert gyerekkorától azt verték a fejébe, hogy majd a tanár megmondja, hogy ne gondolkodjon csak azt biflázza vissza amit a szájába adtak...
Ha már gyerekkorától magától értetődő lenne mindenkinek, hogy akkor is meg tudom tanulni amit nem tudok, ha nem áll mellettem a tanítónéni és nem rágja a számba mit csináljak, akkor lényeges önállóbb társadalmunk lenne. Persze ez áldozatot követel a szülőtől is, főleg eleinte, de én nem látom járhatatlan útnak.
"Engem is megtanítottak olvasni írni számolni, de nem ugyanaz tudni valamit és továbbadni! Van mindennek módszertana a tanításnak is, erre van a tanár hogy tudja."
Ez igaz, de azért csak megtanítottad a gyerekedet járni, beszélni, feneket törölni és még egy sereg más dologra. Rengeteg dolgot tanítottál neki, pedig nem ez a szakmád (vagy ha igen, akkor elnézést
). Valahol ezt (is) jelenti szülőnek lenni. Talán nekünk sem ártana, ha azt is megtanulnánk, hogy hogyan adjuk át azt amit tudunk.
-
bolvar
senior tag
válasz
#54625216 #76 üzenetére
Ezt azért én másképp látom, nem 98-at írunk minden adott lett volna hogy átgondoltam egységesen menjen ez a csoda oktatás.
Btw én az évismétlésre szavaztam, bármennyire is radikális.
Mikor ismerősnek katéterezést akartak digitálisan megtanítani, akkor röhögtem el magam, lesz egy generáció aki ilyen tudásokkal lesz felvértezve adott esetben. Kár volt erőltetni.
1 év kihagyással meglehetett volna teremteni ennek az alapjait legalább felsőtől kezdve. -
#54625216
törölt tag
Alapvetően senki sem akarja a digitális oktatást, ez egy vészhelyzetben született szükségmegoldás, az alternatívája az lett volna, hogy a komplett generáció évet ismétel.
Nyilván lehet az ilyet jól és rosszul is csinálni, de az adott helyzetben össze kellett gányolni abból a tudásból és eszközparkból, ami rendelkezésre állt. -
bolvar
senior tag
válasz
Corleone33 #74 üzenetére
Persze hogy szarnak rá, nehogy már dolgozni kelljen nekik :D
Kikellene találni miként tudna működni, arra módszertant kidolgozni, tanárokat ehhez találni, gyakorlóiskolában bevezetni, rengeteg meló lenne ezt praktikusan kivitelezni egy alsós gyereknek, hogy a késöbbieknek ne egy alt tab-al nyomja a game-et a nagy digitális oktatásban.
Most megmondák old meg. Rossz volt nézni a barátokat rokonokat mit szívnak.
Máaodállásban besegítek egy suliba bevezettem nekik az o365-t, javasoltam a teamset, konkrétan le se szarták, facebook, google, zoom, skype vagy csak email keverve... Ez a "digitális" oktatás jelenlegi valósága. -
Corleone33
senior tag
megint csak azt tudom mondani hogy a sulilezárások se akkor se amiatt nem azért voltak mert ez olyan jó móka
ahogy más országokban se heccből zárták le a sulikat hanem mert nem volt biztonságos fizikai oktatást megtartani a helyzetet tekintve.
" digitális oktatás semmire nem jó, jelenléti oktatásnál is szarnak az iskolára sokan, hát még digitálisan. "
szerintem nem a digitális oktatással van a baj semmint azzal hogy az oktatás ezen részére magasról szartak az ezért felelősök, máshol érdekesmód mégis működik a digitális oktatás.
De ezzel már nagyon belemennék a politikába ha elkezdeném taglalni hogy más országokban a GDP hány százalékát költik az oktatásra vs nálunk, szóval inkább hagyjuk is.
TL;DR nem a technika tehet arról ami már szervezési/emberi faktor ebben az egészben.
-
bolvar
senior tag
válasz
Gargouille #51 üzenetére
Szóval ha a gyerekeimet bekell iratnom majd(mert bekell ugye) a 7 éves fiaim majd maguktól szépen leülnek és megtanulnak mindent amíg a feleségem meg én dolgoznunk. Villants már meg azt a módszert ami megoldja ezt.
Persze számolni is megtanulnak otthon egy tabletről no worry.
A digitális oktatás semmire nem jó, jelenléti oktatásnál is szarnak az iskolára sokan, hát még digitálisan.
Persze egyetemen más tészta, de mindenki elfelejti, (neked legalább a szikra benne van a hozzászóláaodban), a digitális oktatást is meg kell tanítani egy gyereknek!
Ez mindenki okos hozzászólásából úgy ámblokk hiányzik.
Nem igazán látom most(szerencsére mi még megúsztuk) miként oldanám meg a gyerekeim oktatását otthon ha arra kényszerűlnénk.
Logisztika kell igen, de ha mind2 dolgozunk hogy logisztikázol segíts ebben is, mert ha csak egyikünk cége nem nyom ho-t baszhatjuk kb.Engem is megtanítottak olvasni írni számolni, de nem ugyanaz tudni valamit és továbbadni! Van mindennek módszertana a tanításnak is, erre van a tanár hogy tudja.
Egy alsós gyereknél totálisan kizárt a digitális oktatás nálam, pont.
Ha felsőig ezt megtanítanák nekik talán.De itt jön a számonkérés, ugyanekkora kérdés mert digitálisan ugye hagyjuk is inkább, feleségem vizsgái is mind komolytalanok voltak(gyesen beiratkozott újra egyetemre).
Ezeket nem lehet jelenleg megoldani. -
#54625216
törölt tag
Csak a nem digitalizált szakirodalom miatt nem sok értelme van komplett egyetemi intézményrendszert fenntartani, akkor inkább célszerű lenne némi pénzt fektetni az offline tananyag digitalizálásába.
A másik érdekes kérdés amúgy, hogy akkor miért van a diploma egyáltalán kötelező óraszámhoz kötve? Ha össze lehet vadászni a netről a tananyagot és nincs pedagógiai módszertanhoz kötve a tanítás, hanem minden hallgatónak a privát magánügye, hogy hogyan dolgozza fel, akkor ha valaki egy év alatt éri el azt a szintet, ami 5 év sikeres vizsgáihoz szükséges, akkor miért kell öt évet "leülnie" a diplomához?
Pl. már x éve dolgozik egy szakmában, tapasztalati úton felszedte magára, amit mások az iskolapadban tanulnak és szeretné ezt hivatalosan is elismertetni, akkor teljesen életszerű, hogy töredék idő alatt képes lenne levizsgázni (már ha a tananyag köszönőviszonyban van a valósággal ugyebár, de tételezzük fel a legjobbakat). -
Reggie0
félisten
-
Corleone33
senior tag
válasz
Gargouille #68 üzenetére
valamilyen szinten azért tragikomikus hogy ami Nyugaton legtöbb helyen teljesen általános /bevett szokás volt covid előtt is (digitális oktatás) az nálunk kb egy idegen koncepció.
-
Gargouille
őstag
válasz
#54625216 #67 üzenetére
"Viszont ezek szerint simán át lehetne terelni a teljes felsőoktatást home office-ra, elég lenne adott szakok számára a szükséges laborokat és kutatóhelyeket fenntartani, az egyetemi campusokra, kollégiumokra, stb. meg nem kellene (száz) milliárdokat költeni."
Szerintem igen. Sőt, ez nem csak az egyetemre igaz, hanem nagyon sok minden másra is (állami szféra nagy része, kereskedelem, kultúra stb. terén is számtalan ilyen terület van). Csak hát ugye akkor mennyi ember munkájáról derülne ki, hogy felesleges és mennyi status quo sérülne...
A covid miatti home office azért elég jól rávilágított arra, hogy a korábban gránit szilárdsággal hangoztatott és megkerülhetetlen irodai 8-17 -ig világ nélkül is van élet és még sem azon múlik a hatékonyság, hogy valaki fizikailag bent ül-e minden nap egy irodában.
Az oktatásban meg sokaknak adna + lehetőséget az, ha teljesen digitálisan is hozzáférhető lenne. Gondolok itt azokra, akiknek valamilyen okból nehézséget jelent a fizikai jelenlét.
-
#54625216
törölt tag
"A konyvtarat(es konyveket) elegansan kihagytad "
Feltételeztem, hogy hallottál már e-book-ról.
Viszont ezek szerint simán át lehetne terelni a teljes felsőoktatást home office-ra, elég lenne adott szakok számára a szükséges laborokat és kutatóhelyeket fenntartani, az egyetemi campusokra, kollégiumokra, stb. meg nem kellene (száz) milliárdokat költeni.
-
Corleone33
senior tag
válasz
Gargouille #65 üzenetére
Nehéz ügy
egyfelől megy a panasz egyik oldalról hogy a gyerekek oktatása nem jól megoldott/ nem hatékony/ nem tudnak szocializálódni online oktatással,ami egy dolog.
De másrészt meg sokan mintha nem értenék meg, hogy a szomszédos országok se jókedvükből szigorítanak/ zárnak, hanem mert el akarják kerülni a bajt.
Nem akarásnak nyögés lesz a vége
-
Gargouille
őstag
válasz
Corleone33 #64 üzenetére
"Mindenesetre jó lenne szerintem ha végre konszisztens döntések lennének (tudom, álmodik a nyomor)"
Ez egy teljesen jogos felvetés, már csak azért is, mert legalább mindenki előre tudna mire készülni. Ha például digitális oktatással kezdenék az évet és ezt előre egyértelműen közlik, akkor a szülők meg a munkáltatók is tudnak rá előre tervezni. Mert ahogy elnéztem az előző korlátozó intézkedésekkor is az okozta a problémát, hogy mindent az utolsó pillanatban közöltek, miközben már hetek óta ment a pletyka, mindenki találgatott, idióta álhírek keltek életre.
Ráadásul nem értem azt sem, hogy ha biztosan tudható, hogy lesz 4-ik hullám (hiszen minden szomszédos országban van, nálunk miért maradna el), akkor minek kell most összeereszteni a gyerekeket, hogy aztán pár hét múlva bezárjunk? Nem lenne jobb egyből digitális oktatással kezdeni - ezzel is elejét véve, hogy kicseréljék a lurkók a nyaralásból hazahozott vírusaikat, illetve lerövidítve a kritikus időszakot - és azt mondani, hogy október végéig fixen így marad? És akkor mindenki tudna így készülni.
-
Corleone33
senior tag
Mindenesetre jó lenne szerintem ha végre konszisztens döntések lennének (tudom, álmodik a nyomor)
Magyarán akkor vagy döntsük el hogy nyitva maradnak a sulik és punktum vagy pedig akkor még időben zárják le, mert annak vajmi kevés értelme van hogy pl egy-két hétig megy a suli aztán hoppá, megint zárjuk be azokat
de legalább amikor SENKI se tudja hogy mi lesz a helyzet szeptemberben, legalább a sok igen okos döntéshozó ne úgy nyilatkozna mint aki látná a kristálygömbjében hogy mi lesz
-
Reggie0
félisten
válasz
#54625216 #62 üzenetére
A konyvtarat(es konyveket) elegansan kihagytad
Egy bolcsesz szakon vagy valami penzugyin siman.
Szerinted amit elmond szoban az eloado, azt nem lehet leirni egy konyvbe vagy weboldalra?Egy orvosi/mernoki kepzeshez azert a gyakorlati orak is nagyon fontosak, otthon meg nem lesznek meg a muszereid, eszkozeid.
Gondolom levelezo tagozatrol hallottal, az pont errol kene szoljon: otthon tanulsz aztan levizsgazol belole.
-
Reggie0
félisten
válasz
#54625216 #60 üzenetére
Ez a masik tipikus tevedes. Egyetemen nem kell tudni oktatni, ott eloadni kell tudni. Egyetemre nem azert megy az ember, hogy belepaszirozza a tanar a tananyagot barmiaron, mindenfele modszertan szerint, hanem azert, hogy a tudasat elmondja es igy atadja, amit a hallgato meg akar tanulni, mert erdekli a szak. Sot magatol is kutatja az irodalmat es tanul, mert ez az erdeklodesi kore. Az egyetemen azt kapod, hogy az adott szakhoz tartozo tudast koncentraltan, strukturaltan megkapod es nem neked kell osszevadasznod az internetrol es a konyvtarakbol. Majd a vegen van egy vizsga, amivel szamot adsz a tudasodrol, es ha megfelel errol oklevelet adnak. Ez nem kozepiskola, ahova kotelezo bejarni es muszaj tanulni, a tanarnak meg muszaj valahogy elernie, hogy ne maradjon a tanulo segghulye.
-
#54625216
törölt tag
"Az utóbbi tutira hitelteleníti magát szakmai körökben, ha manipulatív kutatást csinál. Utána kicsit nehezebben fog komoly megbízásokhoz jutni."
Az ilyeneknek nem céljuk a komoly megbízás. Tök jól megélnek abból is, hogy azokat az eredményeket szállítják kutatásnak álcázva, amit a megrendelő elvár.
"Akkor meg minek adunk ki diplomát
(Ld, még fentebb a kóbor kutyákat.)"
A diploma annak a hivatalos elismerése, hogy az illető az intézmény által elvárt tudásanyaggal rendelkezik. Ez viszont nem feltétlenül azonos azzal, amit valaki a való életben hasznosítani is tud. Nyugaton teljesen elfogadott, hogy valaki csak addig tanul, amíg felszedi az érdeklődési köréhez szükséges ismereteket és azt inkább gyakorlati tapasztalatokkal egészíti ki, ezért létezik olyan kategória is az oktatási rovatban az érettségi és a diploma mellett, hogy "some college". Sokan nem azért hagyják félbe az egyetemet, mert nem bírják az iramot, hanem mert a karrierjük szempontjából nem kapnak már annyit az intézménytől, mint amennyi pénzt, időt és energiát kellene ráfordítani. (Itt nyilván nem az orvosi, jogi és hasonló képzésekre kell gondolni, ahol a diploma nem csak a tudásról, hanem egyfajta államilag elvárt minőségbiztosításról is szól.)
Ez egyébként fordítva is igaz: ismerek jó pár embert, akik már az ötödik diplomájukat csinálják, mert sikeresen szocializálódtak a felsőoktatási rendszerbe, viszont képtelenek a gyakorlatban, éles helyzetben bizonyítani, így papírhalmozással próbálják kompenzálni a kudarcaikat."Nem hát, de még mindig jobb felvenni +10% bizonytalant, mint +300% felesleget
"
Csakhogy egy felvételivel nem lehet megállapítani, hogy név szerint ki lesz a felesleg. Ettől még van értelme a szűrésnek, mivel a férőhelyek száma véges, de az oktatás színvonalát nem a férőhelyek számának csökkentése és a felvételi követelmények szigorítása fogja emelni, hanem az, ha a felsőoktatási intézményekben végre nekilátnak oktatni.
"Az egyetem valamire RAEPIT. Ha nincsenek meg az alapok, akkor nincsen helye az egyetemen."
Ez igaz, nem is állítottam, hogy a felvételi en bloc értelmetlen, mindössze a színvonal emelkedését nem az előszűréstől kellene várni.
Tehát nem úgy kellene hozzáállni, hogy bár beleférne 25 is, csak az 5 legjobbat vegyük fel, hanem hogy van egy elvárt szint, és ha 25-en ugorják meg, akkor annyit veszünk fel, ha meg csak 3-an, akkor annyit. -
milkabrams
őstag
Nálunk a Solid Edge és hasonló programok oktatása még megoldható volt két monitorral stb, na de a fémforgácsolás, marás, fúrás...
-
-
Reggie0
félisten
válasz
#54625216 #53 üzenetére
Ez oriasi tevedes. Ha 8+4 ev alatt nem tudta megtanulni, akkor miert az egyetemnek kellene megtanitani az alapokat? Az egyetem valamire RAEPIT. Ha nincsenek meg az alapok, akkor nincsen helye az egyetemen. Ha kepes megtanulni az alapokat, csak hosszabb ido alatt vagy lusta volt eddig, akkor menjen szepen magantanarhoz, zarkoztassa fel magat, majd utana felvetelizzen ujra. Vagy lassa be, hogy ez nem neki valo. Nem hinnem, hogy a bukdacsolast/lustasagot masokkal kene megfizettetni. Az alkalmatlanokat pedig valahogy ki kell szurni.
-
válasz
#54625216 #55 üzenetére
"Egy szándékosan torz kutatás esetén - még ha a módszertanról sikerül is bebizonyítani a szakmaiatlanságot - a torzítás szándékosságát sokkal nehezebb jogilag bizonyítani."
Szokta ezeket egyáltalán bárki vizsgálni? Mármint a nem KSH meg nem állami felméréseket.
Meg amúgy is egyszerűbb a kérdőívekkel játszani. Ez a "szándékosan úgy tesszük fel a kérdést" baromi hatékonytalan."ráadásul egy olyan cég végzi, aminek a bevétele erősen az ügyfelei elégedettségétől függ, az"
Az utóbbi tutira hitelteleníti magát szakmai körökben, ha manipulatív kutatást csinál. Utána kicsit nehezebben fog komoly megbízásokhoz jutni."Mert egy felvételi során nem lehet 100%-osan megállapítani, hogy"
Nem hát, de még mindig jobb felvenni +10% bizonytalant, mint +300% felesleget"Egyébként az is egy téveszme, hogy a felsőoktatásnak csak akkor van értelme, ha a hallgató végigseggeli az 5 évet és diplomával a kezében távozik."
Akkor meg minek adunk ki diplomát(Ld, még fentebb a kóbor kutyákat.)
"Illetve az is érdekes kérdés, hogy ha a 90-es évek végén rosszul álltak hozzá, akkor miért nem sikerült legalább kormányváltásokkor korrigálni."
Ez a kérdés elég sok dolog kapcsán felmerült..."Ezt pont, hogy a felvételi generálja, mivel a felvételin a már meglévő tudást mérik és nem a téma iránti érdeklődést. "
Egy rossz felvételein igen. Nekünk elbeszélgetés is volt, tök nem arra voltak kíváncsiak, hogy milyen a tudásod, mert az kiderült a jegyeidből."Ezt pont, hogy a felvételi generálja,"
Mert a pontozásos bohóckodás nem -
#54625216
törölt tag
"Egy torz kimenetelű kérdőívezéshez meg embereket se kell megkérdezni, ami felesleges meló különben. Simán lehet hamisítani is. "
A hamisítással könnyebb lebukni, aminek jogi következményei is lehetnek. Egy szándékosan torz kutatás esetén - még ha a módszertanról sikerül is bebizonyítani a szakmaiatlanságot - a torzítás szándékosságát sokkal nehezebb jogilag bizonyítani.
"Ja, az érv "
A gyanú nem érv, de attól még lehet megalapozott.
Ha egy kutatás egy adott eredménye előnyösebb a kutatást finanszírozó cég számára, ráadásul egy olyan cég végzi, aminek a bevétele erősen az ügyfelei elégedettségétől függ, az eléggé megalapozza a gyanút, hogy a kutatást szándékosan torzították, ha egyébként a kérdésfeltevés módja is nyilvánvalóan manipulatív."Mi a reteknek pazaroljunk erőforrást olyanokra, akik sosem fognak eljutni addig? "
Mert egy felvételi során nem lehet 100%-osan megállapítani, hogy n jelentkezőből melyik lesz az az n / x, aki el is jut a diplomáig.
Egyébként az is egy téveszme, hogy a felsőoktatásnak csak akkor van értelme, ha a hallgató végigseggeli az 5 évet és diplomával a kezében távozik."nem sikerült, mert idióta módon álltak neki a 90-es évek végén. "
Meg mert a változásban ellenérdekelt felsőoktatási szervezetek kereszbefeküdtek.
Illetve az is érdekes kérdés, hogy ha a 90-es évek végén rosszul álltak hozzá, akkor miért nem sikerült legalább kormányváltásokkor korrigálni."Ööööööö régóta nem igazán van felvételi, pláne tömegszakokon nincs ilyen durva "
A korábbi időszakról beszéltem, amikor a férőhelyek száma is korlátozottabb, tehát a túljelentkezés is jelenetősebb volt. Ez az, amihez akkor sem kellene visszatérni, ha egyébként a jelenlegi rendszer is ezer sebből vérzik, mert csak újratermeli a problémát.
"Megint csak ott tartunk, hogy ezt jól lehet szűrni felvételin."
Ezt pont, hogy a felvételi generálja, mivel a felvételin a már meglévő tudást mérik és nem a téma iránti érdeklődést. Tehát a rendszer arra motíválja a diákokat, hogy olyan szakokra jelentkezzenek, amiknek a tananyagát jobban ismerik és nem azokra, amelyek érdeklik is őket.
-
válasz
#54625216 #53 üzenetére
"Egy valódi kutatásnál az a legfontosabb, hogy módszertan a lehető legkevésbé torzítsa az eredményt, a marketing "kutatásoknál" pont az ellenkezője."
Egy torz kimenetelű kérdőívezéshez meg embereket se kell megkérdezni, ami felesleges meló különben. Simán lehet hamisítani is."erősen gyanítható"
Ja, az érv"Tévedés. Nem az inputot kell szűrni, hanem az outputot."
Hogy mi?
Mi a reteknek pazaroljunk erőforrást olyanokra, akik sosem fognak eljutni addig? Az input és az output szűrése is szükséges lenne, illetve ha a megfelelő embereket veszed fel, akkor azt már kevésbé szűrni és vegzálni kell, mint fejleszteni tanítani. Pont amit mondasz, hogy azért járjanak oda, mert érdekli őket."Ezt a gyakorlatot kellett a feje tetejéről a talpára állítani, csak" nem sikerült, mert idióta módon álltak neki a 90-es évek végén.
"Az egész felsőoktatás arra szocializálódott, hogy a felvételin számonkérik a tananyag kb. 40-50%-át,"
Ööööööö régóta nem igazán van felvételi, pláne tömegszakokon nincs ilyen durva"a vállát vonogatja, hogy hát nem, de mivel jó matekból, arra van a legnagyobb esélye, hogy felveszik."
Megint csak ott tartunk, hogy ezt jól lehet szűrni felvételin. -
#54625216
törölt tag
"Tudom, hogy állítólag minden létező közvéleménykutatás propagandacélból készül és fúj"
Nem minden létező, de mondjuk egy dohánytermékeket gyártó cég által rendelt és marketing cég által végzett kutatásról erősen gyanítható. Főleg ha a kérdéseket áltlátszóan manipulatív módon adagolják.
Egy valódi kutatásnál az a legfontosabb, hogy módszertan a lehető legkevésbé torzítsa az eredményt, a marketing "kutatásoknál" pont az ellenkezője."Ott kezdődik."
Tévedés. Nem az inputot kell szűrni, hanem az outputot. Le kellene szokni arról, hogy a család igazából a sikeres felvételit ünnepli és nem a sikeres diplomát.
Az egész felsőoktatás arra szocializálódott, hogy a felvételin számonkérik a tananyag kb. 40-50%-át, mert kevés a hely és nagy a túljelentkezés, nehogy már az oktató dolgozzon, neki az a dolga, hogy végigalibizze azt a pár évet nyugdíjig közszolgálati munkaviszonyban.Az embernek azért kellene iskolába járnia, hogy megtanulja azt, ami érdeki, de nem tudja. Ehelyett ha megkérdezel egy éretségizőt, hogy "miért mész matek tanár szakra, komolyan matekot szeretnél tanítani?" a vállát vonogatja, hogy hát nem, de mivel jó matekból, arra van a legnagyobb esélye, hogy felveszik.
Aztán 25 évesen lediplomázik és a család elengedi a kezét "élj meg fiam a diplomádból" alapon és mehet matekoz tanítani... szarul, mert valójában sosem érdekelte a tanítás. Vagy elfogadja, hogy elvesztegetett 5 évet az életéből és kezdheti előről tripla nehézséggel, mert közben el is kell tartania magát valahogy. Ahelyett, hogy érettségi után kitalálná, hogy mi is érdekli valójában és azt tanulná, akkor is, ha az első pár évet végig szívná az erejét meghaladó tananyaggal." Több száz hallgatóból alig végzett valaki időre, a végzősök száma évente tizede volt a felvettekének."
És ez a normális. Amúgy hogyan garantálnád, hogy pont azt a tíz százalékot veszed fel, amelyik garantáltan el is jut a diplomáig?
Régebben úgy oldották meg, hogy ha valakitt felvettek, akkor a Jóisten se mentette meg a diplomától, mert ha az ötéves tervben meghatározták, hogy kell 10ezer új mérnök, akkor a felsőoktatásnak szállítania kellett a mennyiséget.
Ezt a gyakorlatot kellett a feje tetejéről a talpára állítani, csak ebben sem a hallgatók, sem az oktatók nem igazán partnerek, mert akkor a hallgatóknak tanulniuk kellene, az oktatóknak meg dolgozni. -
Reggie0
félisten
válasz
#54625216 #48 üzenetére
Vegulis, akkor a kobor kutyakat is fel lehetne venni, csak alaposan tanitani kene oket. Jo vicc.
Ha valaki hulye, akkor tanithatod 60 eves koraig, akkor se fog menni neki.Pont ezert gaz, hogy megszuntettek a felveteli tesztet es siman erettsegi pontokkal neki lehet indulni.
-
Gargouille
őstag
"A gyerek gyerek.Nincs felügyelet nincs eredmény 90%-ban."
Ha a felügyelet alatt arra gondolsz, hogy gyerekmegőrzés, akkor igen, nagyjából ez van az iskolában. De ennek nem olyan sok köze van bármilyen eredményhez, ez jól látható például az általános szövegértés, helyesírás terén, vagy akár a matematikai képességeit is érdemes megnézni a lakosságnak. Remek eredményeket ért el a hagyományos oktatás, valóban.
"Írni olvasni számolni milyen digitális oktatás tanít meg?"
Az, hogy digitális vagy távoktatás vagy személyes, ezek csak különböző formái ugyanannak. Ha jól van megtervezve és kivitelezve az oktatás, akkor bármelyik formája nagyon hatékony tud lenni és fordítva is igaz, ha rossz a módszer vagy a tananyag (vagy a tanár) akkor teljesen mindegy, hogy ott ülnek személyesen egész nap, vagy távolról nézik, ugyanúgy gyatra lesz a végeredmény. Ha úgy tetszik, nem attól fog megtanulni számolni, hogy a tanár ott van vele egy légtérben.
"Közösségben élni viskelkedni szocializálódni melyik digitális oktatás tanít meg?"
Nem tudom van-e gyereked, de tudod általában a gyerekek nem egy szatyorban laknak iskolakezdésig, hanem családban élnek, játszótérre járnak, kirándulnak, rokonokat látogatnak, nyaralnak, nagyszülőkkel vannak... vagyis találkoznak más emberekkel és szocializálódnak. Ez iskola nélkül is természetes módon történik és mire felnőnek addigra kifejlődnek ezen képességeik. "Viselkedni" pedig otthon tanulnak meg - már aki -, nem pedig az iskolában, mert mire odajutnak addigra már tudnak viselkedni, ez feltétele az iskolaérettségnek is. Az iskolából sokszor inkább olyan szokásokat hoznak haza, amiket utána nem győz a szülő kigyomlálni (a káromkodási szókincsük bővüléséről nem is szólva).
"De persze akkor tanár se kell már nem, egy gép is kitud küldeni egy feladatot, minek ehhez tanár"
A digitális oktatás része a tanár, csak annyi a különbség, hogy távolról teszi ezt. Szerintem ez a jövőben sem fog feltétlenül változni.
"És persze akinek 3-4 gyereke van munka mellett hogy a kis lószerszámba fogja managelni ezt"
Ez egy összetett kérdés, nagyban függ az egyéni élethelyzettől. Eleve 3-4 gyerek iskolai életét "managelni" sem kis feladat, hozni-vinni, leckét ellenőrizni, bepakolni, különórára elvinni stb. így is rengeteg órát elvisz egy nap. Ha mondjuk ezt mind feleslegessé tenné a távoktatás, akkor ezt az időt például máris lehetne az értelmes tanulásra szánni. Például. Nyilván ezt jól át kellene gondolni és megtervezni, de igazából ha a szándék meglenne rá, akkor szerintem teljesen járható út lenne. Inkább a szemlélet az akadály, meg az, hogy ezzel ismeretlen területre tévednénk és hát senki sem szeret a komfortzónájából kilépni, a status quo -n változtatni.
Nem mondom, hogy a kizárólagos digitális oktatás a jövő, csupán azt mondom, hogy igenis teret kellene engedni ennek is a közoktatásban, mert ugyanannyira meglepően pozitív eredményeket hozhatna, mint ahogy a munka világában is a távmunka, ami ellen vérben forgó szemekkel küzdött a covid előtt a legtöbb cégvezető, aztán kiderült, hogy sok esetben lényegesen hatékonyabb is volt mint bejárni a munkahelyre.
-
válasz
#54625216 #47 üzenetére
Tudom, hogy állítólag minden létező közvéleménykutatás propagandacélból készül és fúj, de sajnos nincs így. A beszedett adatok baromi fontosak tudnak lenni, így nem érdemes őket torzítani.
Hogy a lakosság fele tökhülye, az szerintem egy teljesen más kérdés."Nem attól lesz minőségi a felsőoktatás, ha alaposabban szűrik a jelentkezőket, "
Ott kezdődik. Az első szakomon a szaktársaim fele olyan volt, akiknek az alapismeretei hiányoztak, nem mellesleg a szak se nagyon zavarta őket. Ez nem tömegoktatás volt, de '98-ban kezdtünk, amikor pont a mostanival egyező vezetés kitalálta, hogy több diplomás kell, és vettek fel mindenkit.
A második szakom már tömegszak volt, ott ugyanez a négyzeten. Órára nem járt senki, sz@rtak tanulni, érdeklődés 0. Több száz hallgatóból alig végzett valaki időre, a végzősök száma évente tizede volt a felvettekének. -
#54625216
törölt tag
Az ilyen "kutatások" PR célból készülnek, azaz egy meghatározott eredményt várnak tőle. Azt meg nem nehéz hozni az említett alákérdező technikákkal.
Ha valóban arra lett volna kiváncsi, hogy a dohánytermékek reklámjainak korlátozásaival egyetértők körében mekkora az általános szólás szabadság támogatóinak aránya, akkor elsőként kérdez rá a reklám tilalomra, mert úgy torzításmentes válaszokat kapott volna.
Itt viszont nyilvánvalóan kongintív disszonanciát akartak gerjeszteni a válaszadókban, mert az emberek többsége nem feltétlenül érti a természetes és a jogi személyek szabályozása közötti különbséget. -
"YouTubeon és mindegyiken ment HDben egyik sem váltott vissza SDre."
Aha, indíts el valami olyat, ami folyamatosabb, pl. konferencia 2 eszközön is, ilyesmi. Meg az se mindegy, hogy milyen 50Mbit. Kollega mesél érdekeseket onnan, ahol ő lakik."Gigabites neteknek maximum akkor van értelme ha valaki" használja
Nekem pl. marha jól jön, amikor az itthoni cuccaimat el kell érni, illetve amikor asszony céges gépe olyan, hogy egymaga leül 3-400Mbit wifi sávszélt -
kilua
senior tag
"10-50Mbit"
Az a tanuláshoz teljesen jó, 50 megabitem van a multkor poénból elkezdtem négy eszközön (tv, telefon, tablet, laptop) egyszerre streamet nézni YouTubeon és mindegyiken ment HDben egyik sem váltott vissza SDre.
Gigabites neteknek maximum akkor van értelme ha valaki 200gigabyteos frissítést tölt játékhoz de az nem tanulás.
-
Reggie0
félisten
Ehelyett bevezettek a kotelezo szeminariumot, mert rosszak az eredmenyek. Mert az megoldja, ha valaki ott seggel ahelyett, hogy nem vennenek fel boldog-boldogtalant a fejpenzert... Eleve az a baj, hogy a hallgatok szamahoz van kotve a tamogatas, igy mennyisegi kerdes lett a minosegibol.
-
-
Felsőoktatásban ennek ezer éve így kellene működnie a szakok kb felén. A halálom volt, hogy 230 km-re kellett költöznöm, hogy be tudjak járni táblát másolni. A tanárok meg képesek voltak minden évben ugyanazt felírni a táblára, ahelyett hogy egyszer begépelték volna pdf-be és elérhetővé tették volna a tananyagot, érthetően, kidolgozva, minden részlettel. Példatárakból is lehetne jókat készíteni. Van példa egy-kettőre, ahol van feladat, hint és részletesen kidolgozott megoldás is.
Laborgyak, ZH, vizsga és opcionális konzultáció mehetne személyesen. -
-
Narxis
nagyúr
Mert most a 30 fős osztályból hány gyerekkel foglalkozik személyesen a tanár? Aki nem tanul meg írni-olvasni az tanárral is lemarad, nem érti a matekot? Így járt, menjen korrepetálásra magántanárhoz. Nagyon régóta nem érdekel senkit sem a közoktatásban, hogy a gyerek mit tud, átrugdossák érettségin de ha nem megy át az se baj, max a kedves szülőnek.
Rég olvastam ilyen buta, naív kommentet...
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #22 üzenetére
Politikai természetű hitvitába nincs értelme belemenni, én a járványkezelés mikéntjéről beszéltem, ami független az államformától vagy a kormányzat politikai beállítottságától.
Egy járványt csak statisztikai alapon lehet kezelni, mivel a terjedés mértéke a tömeg és nem az egyén viselkedésén múlik. -
#54625216
törölt tag
Tévedés, az egész arra ment ki, hogy a válaszadóban összemossa a természetes személyeket megillető alapjogokat a jogi személyek jogainak állami korlátozásával és azzal befolyásolja a felmérés kimenetelét, hogy utána politikai érvként tudják használni a "kutatás" eredményeit.
-
bolvar
senior tag
Ezt a hülyeséget te se gondolod komolyan?
A gyerek gyerek.Nincs felügyelet nincs eredmény 90%-ban.
Írni olvasni számolni milyen digitális oktatás tanít meg?
Közösségben élni viskelkedni szocializálódni melyik digitális oktatás tanít meg?
De persze akkor tanár se kell már nem, egy gép is kitud küldeni egy feladatot, minek ehhez tanár….
És persze akinek 3-4 gyereke van munka mellett hogy a kis lószerszámba fogja managelni ezt?
Rég olvastam ilyen idióta kommentet… -
válasz
#54625216 #11 üzenetére
Akkor nem érted a kutatás működését.
Gondolom az volt a kérdés, hogy azok között, akik amúgy ellenzik/nem ellenzik a szólásszabadság korlátozását, milyen a dohányreklámok támogatottsága.
Csak sajnos hülye lakosságból már adatokat kinyerni sem egyszerű.@Tigerclaw : Szépen kúsznak felfelé a számok
, csak még nem túl magasak.
@kilua : Az a jobbik eset. Csomó kis faluban van ADSL meg ADSL. 10-50Mbit kb.
@Corleone33 : Jobban eladható, mert a lakosság nagy része egyáltalán nem foglalkozott a járványadatokkal. Magsabb végzettségű emberek között melóhelyen néha bedobtam egy-egy adatot, hüledeztek, hogy napi 1000 fertőzött? Jó reggelt, szerinted miért hordunk maszkot
? Meg amúgy is a szavazóik nagy része nem szereti az orvosokat, innentől rájuk lehet kenni mindent.
-
MomoSinX
aktív tag
Szerintem ez közel áll a valósághoz ismerve a magyar népet.
"Jó az a 15 éves gép minek új??? pistike a szomszédból majd telepít rá valamit!" és akkor megy fel a kalóz winhét 1 giga ramra meg az 1-2 magos procira
Működni működhet, de a használhatóság már kétséges még netezni is, nemhogy tanulni online.
Telefonok/tabletek terén pedig még mindig nagyon sokan vannak android 4-en, ami szintén őskövület hardveren fut.
A vidéki internet minőségébe bele se menjünk már....
-
Nem kell besz@rni, jövőre választások lesznek, nem covid.
-
Gargouille
őstag
Egyetértek, hogy ez a jövő, de hozzátenném, hogy a távoli jövő. Szerintem még rettentő sokáig fogják erőltetni ezt a rég meghaladott oktatási modellt, ami most van. Ehhez még 1-2 generációnak fel kell nőnie szerintem. Ahogy én látom, jelenleg az általános iskolában kb a múlt század elejére próbálják felkészíteni a gyerekeket, az oktatáspolitika és a tanárok nagy része fejben még valahol most lép át a 19-ik századból a 20-ikba.
-
-
Narxis
nagyúr
A digitális oktatás a jövő, ez elkerülhetetlen. Az állam is tudna vele spórolni, nem kellene iskolákat fenntartani, a napi 1 tesi órát lehetne valamelyik stadionban tartani, legalább lenne hasznuk.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Corleone33 #25 üzenetére
Ha akkora lesz, lesz zárás. De nem lesz akkora szvsz.
-
Corleone33
senior tag
Mert az jobban eladható a nép torkán ha megint napi 300 as lesz a halálszám?
remélem nem az lesz de azért érted mire gondolok
Még nagyon könnyen lehet olyan szituáció ahol nem lesz kívánságműsor tárgya a digitális oktatás. A vírust nem izgatja különösebben hogy sulis gyereknek mi az igénye, nyugodtan terjed és fertőz végig mindenkit.
-
Gargouille
őstag
Szerintem a fő kérdés, hogy miként alakul a 4-ik hullám majd, milyen lesz a felfutása. Mint az előzőekből látszott az utolsó utáni pillanatig kivártak bármilyen intézkedéssel és igazából az egyetlen szempont - ami alapján meghozták a döntést - az a választói közhangulat volt, nem pedig járványügyi vagy egyéb ok. Szerintem ez most is így lesz, és úgy általánosságban az látható, hogy gyakorlati szempontok miatt a szülők többsége nem igazán támogatja a távoktatást, így szerintem most is csak abban az esetben kerül majd rá sor, amikor egyszerűen elfogy a levegő és nincs más lehetőség.
De egyáltalán nem biztos, hogy a 4-ik hullám olyan meredek lesz mint az előzőek, így én még nem fogadnék rá, hogy tuti lesz digitális oktatás, bár személy szerint örülnék neki.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#54625216 #20 üzenetére
Legutobb is monitoroztak es nem sikerult idoben lepniuk, ezt jol lattuk annak ellenere, hogy minden erejukkel takargattak a korhazi allapotokat. Ez szerintem nem csak hozza nem ertes volt. Most is hasonlo modon jarnak majd el, hiszen egyre tobb szakember figyelmeztet, ok meg epp ket honapos orszagos banzajt szerveznek ra a deltara, ugy hogy alig tesztelnek.
Pont az a baj, ha egy kormanynak az emberek csak statisztikai szamok es azon belul is csak a valasztasi statisztika erdekli oket, mikor a jarvany kezeleserol van szo. Azt nezik, hogy melyik dontes a legpopularisabb. A vegen meg az egeszsegugyben dolgozokra ratoljak az egesz problemat. Nem vallalnak fel olyan donteseket, ami csokkenti a nepszeruseguket meg akkor sem ha azzal lehetne megmenteni a legtobb embert, pedig ez az amitol igazi vezeto valaki.
-
joey04
titán
nem lesz iditális oktatás. sem egyéb lezárás. megtanulták a leckét, nem merik meglépni újra.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #19 üzenetére
Először is folyamatosan monitorozzák nem csak az aktív esetszámokat, de a szennyvíz mintákat is, így lehet tudni, hogy exponenciálisan növekedik-e vagy sem.
Az ingerküszöb meg nem azon múlik, hogy sokan halnak-e meg vagy kevesen, hanem hogy mekkora a kórházak leterheltsége. Ha azt tapasztalják, hogy egyik hétről a másikra megtelik a covid osztályok 10%-a, akkor már tudják, hogy korlátozni kell, mert onnantól számítva 2 hét - 1 hónap, mire érződik a hatása. Ez alatt ugyan drasztikusan nőni fog az esetszám, de még nem éri el az egészségügy leterheltsége a kritikus szintet, utána viszont a korlátozásoknak köszönhetően már stagnálni fog az esetszám, így nem omlik össze az egészségügy.
Az olaszoknál, spanyoloknál és a briteknél pont az volt a gond, hogy az ellátórendszerük nem bírta a nyomást, mert nem zártak időben.Hogy egyébként Mari néni élhetett volna még 15 évet, ha már mától mindenkinek kötelezővé tennék a maszk használatot és bezárnák a szórakozóhelyeket, az sehol se foglalkoztatja a hatóságokat, mert nem az a cél, hogy minden egyes ember állami segítséggel élje túl a járványt, hanem hogy a betegszám ne haladja meg a még kezelhető szintet.
Sokan azt nem értik a járványügyi intézkedéseknél, hogy nem egyéni sorsokban, hanem statisztikákban kell ilyenkor gondolkodni.
Minek maszkot felvenni, ha csak beugrok egy sörért? Majd visszatartom a levegőt...
És lehet, hogy az esetek többségében így is van, csak a nagy számok szintjén ha kötelező a maszk, akkor 25%-al csökken a fertőzés üteme függetlenül attól, hogy konkrétan Gipsz Jakabnál számított-e a maszk viselés vagy sem."Az egyetlen pozitiv hatas az lesz, hogy tobb oltatlan szerez vedettseget a betegseg alltal, csak sajnos egy reszuk nem eli tul, vagy szerez maradando egeszsegkarosodast."
Mivel ma már csakis az egyénen múlik, hogy be van-e oltva, így ez egyéni felelősség kérdése. Ha valaki jobban bízik a vírustagadó facebook csoportokban az orvostudománynál, annál majd az evolúciós szűrő eldönti, hogy alkalmas-e a túlélésre.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#54625216 #15 üzenetére
Lehet hogy mar most is exponencialisan no, csak abszolut ertekben nem lepte at az ingerkuszobot. Valoszinuleg mire eleri azt, mar nincs ertelme megelozesrol beszelni es a maszk hordasa mar csak tuzoltas lesz.
Persze remelhetoleg nem lesz akkora hullam, de ettol meg nem kellene elmenni amellett hogy meg is lehetett volna elozni. Raadasul se az oltasnak, se a maszkhordasnak nincs negativ hatasa a gazdasagra, illetve jobb csak megelozesnek hordani a maszkot pl. csak tomegben, minthogy kesobb meg tobb helyen legyen muszaj.
Az egyetlen pozitiv hatas az lesz, hogy tobb oltatlan szerez vedettseget a betegseg alltal, csak sajnos egy reszuk nem eli tul, vagy szerez maradando egeszsegkarosodast.
-
janeszgol
félisten
Ha fel akarják lendíteni az eladásokat, akkor lesz megint távoktatás.
-
wec0
csendes tag
Mert sok helyen azt jelenti a digitális oktatás, hogy a tanár beszkenneli a feladatlapot, elküldi emailben, a diák otthon kinyomtatja, kitölti, beszkenneli, visszaküldi. Nagyon sok tanárnak már ez is egy nagy informatikai kihívás. Próbáltam elmagyarázni már tanárnak, hogy hogyan tudná használni a formokat, de ezt többletmunkának érezte, meg kézzel szereti javítani a dolgozatokat, úgyhogy feladtam.
-
wintikek
tag
Nyomtató otthonra DIGITÁLIS oktatáshoz?
Nóóómális Maaargit? Egyébként tényleg érdekel, hogy mi a búbánatnak kéne otthon bármit kinyomtatni ha tancinéni feltőti a drályvba?Védd a fákat, egyél hódot.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Tigerclaw #12 üzenetére
Nem a halottak száma az érdekes, hanem ha a fertőzés mértéke ismét exponenciális pályára áll, akkor az egészségügyi ellátórendszer a teljesítőképessége határára kerülhet és ezt csak úgy lehet elkerülni, ha korlátozásokkal fogják vissza a vírus terjedését.
Negyedik hullám biztosan lesz, sőt idővel lesz huszadik hullám is, ahogyan az influenza is minden évben visszatér (elég sok halálos áldozattal amúgy). A kérdés az, hogy az átoltottság mértéke elegendő-e és a mutációk nagyobb ellenálló képessége nem nő-e annyival a vakcinákkal szemben, hogy az újabb kitöréshez vezessen.A politikai sárdobálás egyébként sokkal inkább a szigorítást erősíti, azaz ha meghal egy tanár, (aki csak azért sem oltatta be magát, de nyaralni azért elment), akkor mindenki azzal fog kampányolni, hogy azonnal zárják be az iskolákat akkor is, ha járványügyi szempontból semmivel sem járnánk vele jobban, de legalább jó nagy károkat okoz a gazdaságban.
-
"A felmérésről: a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. által készített felmérés 501, 18 év feletti magyar személy megkeresésével történt, akinek van iskolás korú gyermeke. Adatgyűjtési időszak: 2021.08.06.-2021.08.12."
501 megkérdezett személy nem hiszem, hogy reprezentatív lenne.
Meglátásom szerint egyébként nem csak az eszközök hiányosak, vagy nincsenek egy családban, de döntően a tanulók és sok esetben a pedagógusok sem tudják használni.
A hardver oldal mellett hiányzik a software oldal is, amit nem vesznek figyelembe. A megfelelő sebességű internetről nem is beszélve. (kistelepülések, szolgáltatóhiány, stb.)Őszintén remélem, hogy a jelenléti oktatás szeptembertől el fog indulni, és úgy is marad, mert ennek az egész digitális oktatásnak véleményem szerint a gyerekeink isszák meg hosszútávon a levét...
-
Talán még az a legkönnyebb része a dolognak ,de egy felsős vagy gimnazista gyereket pl matekból kisegíteni az már kihívás .
Nagyon nyomják amúgy az oltási kampányt az iskolák is , nem elég a minkét szülőnek kiküldött email , még telefonon is felhívtak , hogy oltassam be a gyereket ha lehet . -
Tigerclaw
nagyúr
A felmeres celja biztos az volt, hogy generaljon nemi extra forgalmat.
Azt viszont ketlem, hogy bejon ujra a tavoktatas. Meg a nagyobb hullamok idejen is nagy vita volt, hogy kell-e es meddig tartson, most valoszinubb, hogy kisebb hullam varhato koszonhetoen az oltasoknak, illetve a harmadik oltasnak. A kotelezo maszk hordas viszont visszajohet, persze varhatoan csak akkor amikor a halottak szama eleri a kormany ingerkuszobet. A tanarok kotelezo oltasa is bejohet a kepbe.
Egy biztos, most is tul keson hozza meg majd a szukseges intezkedeseket a kormany, es megelozes helyett tuzoltas lesz. Az augusztusi/szeptemberi dzsemborikkal szepen megteritenek a negyedik hullamnak.
-
#54625216
törölt tag
Az ilyen cégek által rendelt közvélemény kutatásokat érdemes fenntartásokkal kezelni.
Egyszer a Blahán elkapott egy kérdezőbiztos, a kutatás a következőképpen zajlott:
Kérdés: Ön fontosnak tartja-e, hogy a szólásszabadság alapvető emberi jog?
Válasz: Igen.
Kérdés: Ön fontosnak tartja-e, hogy a szólás szabadságát a lehető legkisebb mértékben korlátozza az állam?
Válasz: Igen.
Kérdés: Ön egyetért-e a dohánytermékek reklámozásának korlátozásával?
Válasz: Na elmentek ti a p...csába. -
Ezekiell
veterán
Kizárt dolog. Egyrészt oktatási szempontból is lehetetlen a dolog, másrészt politikai szempontból se fogják megcsinálni. Ha az oktatás nem is érdekli őket, a közelgő választások igen, és ha zárják a sulikat, akkor nagyon sok ember lesz nagyon dühös (akár jogos a zárás, akár nem), és nem lehet könnyen eladni, mint tavasszal (hisz már van oltás bárkinek bármikor) -> politikai bukta, azt meg nem vállalják be.
-
clon
senior tag
Akiknek venni kellett azok már megvették korábban (ők nem cserélnek), akik meg le akarták cserélni azok nyáron megtették így már csak az venne gépet akinek nem digitális oktatásra kell(ene) de mind az árak mind a választék siralmas (ennek más oka is van, de digitális oktatás is rátett).
-
nevemfel
senior tag
válasz
Juhaszatti #3 üzenetére
Mindig erősen kételkedek az olyan felmérésekben, ahol a felmérést megrendelő fél erősen érdekelt abban, hogy torzítsa az eredményeket.
-
szaszyka
senior tag
Nagyon remélem, hogy nem lesz digitális oktatás, legalábbis az alsósoknak, mert nem tudom, hogy fogom megtanítani az elsős csemetémet írni-olvasni...
-
nevemfel
senior tag
Ez gondokat okozhat, ugyanis a MediaMarkt megbízásából készült országos felmérésből az derül ki, hogy a családok közel egyharmada nem rendelkezik a digitális oktatáshoz szükséges megfelelő műszaki eszközökkel.
Ez nekem tipikus félelemkeltésnek tűnik. Gyorsan vegyél notebookot a Mediamarktban, különben!
-
DS39
nagyúr
A szülők oltassák be a gyerekeket és magukat, akkor nem lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- T15p Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11800H GTX 1650 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- SAMSUNG AI Smart VA monitor 32" M7, 3840x2160, 16:9,
- TRUST GXT 498 Forta vezetékes fejhallgató mikrofonnal, PC, PS4, PS5, 3,5mm jack, fehér
- PLAYSTATION 5 (PS5) DUALSENSE V2 MIDNIGHT BLACK (FEKETE) VEZETÉK NÉLKÜLI KONTROLLER
- P15 Gen1 15.6" FHD IPS i7-10850H T1000 32GB 512GB magyar vbill ujjlolv IR kam új akku gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2919
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Mi Note 10 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) (CSAK RENDELÉSRE)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest