Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hitlernek sem tetszik az OpenGL 3 - [link]
-
leviske
veterán
Ha a középkategóriánál megállnak, akkor nem feltétlen lesz ez rossz. Aki ma mondjuk Athlon II X2 245-öt vesz, az vélhetőleg nem egy HD4870X2 mellé pakolja, hanem valószínűleg egy HD3800/4600/4700-as kari mellé. Szerintem nem kell félni a CPU&GPU kombóktól. Ha megfelelő párosítások lesznek, akkor csak "megóvják" majd a vásárlókat a felesleges költekezéstől. (Pl: mondjuk Intel E1000 + HD4890CFX)
Azt viszont kétlem, hogy maga a diszkrét grafikus kártya piac eltűnne. Az AMD PCIE3.0-ás fejlesztései sem arra utalnak, hogy a piac megszűnésére készülnének.
Én spec. kb így tudnám elképzelni a dolgokat:
Intel:
- Az LGA1366 jó időre fixálódik, nem lesz cserélve. Erre a foglalatra a továbbiakban is fognak érkezni felső kategóriás alaplapok, felső kategóriás processzorok és a továbbiakban is külön videokártyára lesz szükség.- Az LGA11xx folyton váltva lesz. LGA1156>LGA1155>LGA1160 stb. Arra hivatkozva (joggal/nem joggal), hogy a CPU-ba integrált GPU-nak más nyákra, vagy több VRAM-ra, vagy egyébre van szüksége...
Ebben a kategóriában nem tartom lehetetlennek, hogy akár egyszerre több foglalat is jelen legyen a piaon a különböző erősségű GPU-k igényeinek biztos kiszolgálása végett.
AMD:
- A vevők bizalma megtartása végett marad az AM3. (Esetleg megjelenik az AM3+) Viszont szépen lassan elfogynak róla a baráti árú chipsetek és processzorok. Lassacskán majd "felnő" az LGA1366 szintjére.- Az AM2/AM2+/AM3 zűrzavarból kiindulva (és abból, hogy az Intel még mindig nagyobb lesz náluk és számukra továbbra is a piaci terület szerzés lesz a cél) szerintem a Fusionnal bevezetnek egy második foglalatot, de nem fognak annyit keverni, mint az Intel ezen a téren. Megjelenik mondjuk az AMF a Fusionnal, utána a következő generációnál, ha szükség van nagyobb sávszélességre, vagy egyebekre, akkor kijön az AMF+ és így tovább... (Megtartva a kompatibilitást, ahogy eddig is, azzal a különbséggel, hogy az AMF+-os CPU&GPU-k nem mennének az AMF-es lapokban)
Hogy miből gondolom ezt a sok hülyeséget? Magyarázat:
- Két foglalat mind a két gyártó esetében: Első sorban csak így látom értelmét az Intel jelenlegi ügyködésének, amivel sok vásárlót hajt az AMD felé. Másod sorban pedig abból gondolom, hogy a vásárlói szokások alapján a potenciális felső kategóriás cuccot vásárlók maguktól cserélnek, elég, ha megjelenik egy új chipset, vagy még csak annyi sem kell, elég a friss USB3, vagy SATA3 támogatás... Ellenben a középkategóriás és az alatt cuccokat vásárlókat ezek a frissítések nem hatják meg. Így "képesek" új alaplap nélkül videokártyát és/vagy processzort cserélni. Na ez ugye nem tetszik a gyártóknak... Így muszáj valahogy sarkallni őket arra, hogy frissítés esetén majdnem az egész gépüket cseréljék le.- Megmarad a különálló videokártyapiac felsőbb kategóriás része: Egy csúcsproci' 260k körül van, mellé egy csúcskari' 120k körül van jelenleg. 360k-t zsebből még a potenciális i7 tulajok nagy része sem tudna/akarna kifizetni egy CPU/GPU kombóra. Annak meg nincs értelme, hogy emiatt engedjenek a profitból... Külön VGA és CPU esetén pedig arra is meg van az esély, hogy esetleg az illető a 975EE-je mellé bepakol 3db HD4870X2-t (tudom, hogy most még 4GPU a max) plusz egy GTX295-öt PhsyX-nak. Ez ugyebár jóval nagyobb profittal kecsegtet. Azzal pedig csak rá tudnak tenni, ha mondjuk felső kategóriás CPU-k kapnak egy Master vezérlőt és ezzel pl.: AMD CPU mellé csak AMD/ATi slave kártyákat lehet venni. (Ezzel kizárva annak lehetőségét, hogy más gyártó is bele tudjon "pofátlankodni" a felhasználó rendszerébe.)
Attól függetlenül nekem sem tetszik, hogy ezzel korlátozva lesznek a választási lehetőségek, de ennél sokkal korlátoltabb jövőnek látom a cloud elterjedését.
-
Nekem egyáltalán nem tetszik ez a GPU-t a CPU-ba irányvonal.
Ugyanakkor nem hiszem, hogy az alsó kategóriás VGA kártyák gyorsan eltűnnének, ugyanis évekig piacon, de legalábbis használatban lesznek a mai rendszerek, amelyekhez elengedhetetlen a diszkrét VGA kártya. Így tehát évekig működni fog a mai felépítésű VGA piac, de (a mondandód alapján) az Nvidia egyre alacsonyabb részesedésével. Ennek nem örülök! Emlékszem, hogy 2 éve még az Atiért izgultunk, hogy vajon képes lesz-e valamit villantani a G80 alapú termékek ellenében, és ma oda jutottunk, hogy az Nvidia nem is nagyon publikál semmiféle VGA fejlesztést, éppencsak próbálja technológiában utolérni az Atit. Szomorú... (Mondom ezt úgy, hogy régen csak NV kártyáim voltak, aztán 2003-tól felváltva a két gyártótól, amelyik éppen jobb ár/teljesítményt nyújtott adott kategórián belül.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Okos tervezéssel ez a réteg probléma megoldható, eleve ha egy alaplap 12 rétegből áll, az már bőven jó az 512 bit-nek. A legtöbb alaplap pedig közelíti ezt a számot.
Félreértelmezted. A középkategóriás procikban helyett kapó integrált GPU-k, annyira lesznek képesek, mint ma a HD 4850. Tehát a teljesítményük bőven kielégítő lesz.
Szerintem nem merték meglépni a generációs ugrást a számozásban, amikor a teljesítmény nem volt ehhez mérten megfelelő. Aztán látták, hogy az AMD is ugrott, ám ezt ők a DX10.1-gyel indokolták.
leviske: A játékfejlesztőknek a DX tökéletes. A Linux-ot nem utálják, csak nincs DX Linux alatt. Ez lényegében a probléma. A stúdióknak a más operációs rendszerek támogatása extra bevétel, a baj az, hogy a DX10 sokkal fejlettebb, és egyszerűbb felépítésű az OpenGL3-nál, így inkább az előbbit választják. Az OpenGL portolást pedig azért nem készítik el, mert a befektetett erőforrás több lenne, mint amennyit visszahozna a program a Linux és Mac userek vásárlásából. Persze ha a Windows háttérbe szorul, és a Linux meg a Mac OS feltör, akkor lesz egy olyan pont, amikor már megéri elvégezni a portolást, vagy bevállalni az OpenGL alapú motort az API korlátjai mellett.
A motor, akkor DX10-es, ha DX10-es erőforrást követel a futáshoz. Minden fejlesztő maga dönti el, hogy neki elég-e a DX9, vagy kell a DX10 nyújtotta lehetőség. OpenGL az kiterjesztés alapú, az egyes verziók új kiterjesztésekkel bővülnek. Nyilván ezeket igény szerint lehet használni, ám a kártyának és a drivernek támogatni kell a szükséges kiterjesztést. A fő probléma itt van az OpenGL-ben. Vannak általános kiterjesztések, és gyártóspecifikusak. Nagyon meg kell gondolni, hogy melyiket használod, tehát tervezés szintjén ez elég sok erőforrás. Ha a DX10-ben megírsz egy programot, akkor nem kell nézni a kártyák képességét, mert azt a programot, minden minimum DX10-es erőforrás lefuttatja. Itt megjegyzem, hogy a DX9 ebből a szempontból is különbözik, mert ott szintén voltak gyártóspecifikus képességek. De ezt a DX10-ből kilőtte az MS, hogy átlátható és egyszerű legyen a rendszer. Ez persze azt is jelenti, hogy a gyártói specifikációk sokkal szigorúbbak, tehát vagy mindent úgy támogatsz, ahogy azt az MS elképzelte, vagy nem támogatsz semmit.
-
leviske
veterán
És mi történne akkor, ha jönne egy új API a semmiből? Szükség esetén a játékfejlesztők össze tudnának farigcsálni egy olyan API-t, ami számukra "tökéletes"? Vagy ez a DX megléte fényében felesleges?
Egy olyan megoldás kivitelezhető volna, ami segítségével PS-re, XBOX-ra és PC (Linux&Windows)-re (+Mac) könnyebb lenne játékokat fejleszteni? Vagy ilyen "közös" API-t csak a Microsoft fog tudni készíteni és csak az XBOX és a Windows fog belőle profitálni? A Linux-ot miért utálják ennyire a játékfejlesztők, azon kívül, hogy nincs elterjedve (ami ördögi körként némileg nekik köszönhető)?
Mitől lesz egy játék DX10-es és mitől OGL3-as? Egy DX-es program miért nem tud lefutni Linux-on, Wine nélkül, ha attól még a videokártya támogatja?
Amúgy ezeket már nem azért kérdezem, mert reménykednék benne, hogy a közeli jövőben elterjedne a Linux... Az ATi Linux szeretetének (ugye a driverek több éves lemaradásban vannak a Windows-os változatokhoz képest), a szoftverfejlesztők (fizetős szoftverekre gondolok) Linux iszonyának és a legtöbb Linux disztribúció újonc hanyagolásának (kivétel ugyebár ez alól az Ubuntu
), a hardvergyártók Linux idegenségének és egyéb apróságoknak köszönhetően szvsz valami csoda nélkül szinte biztos, hogy nem fog elterjedni. De ez már túl off.
-
Loha
veterán
Az akadályozza meg, hogy eleve sok rétegből állnak és ha ehhez hozzájön még több réteg, meg helyett kell csinálni a VRAMoknak, +több alkatrész, mégerősebb CPU VRM, akkor ennyi erővel akár kiadhatnák egy külön kártyán is és akkor csak az venné meg akinek kell, mert olcsóbb úgy sem lenne.
Persze, simán hozni fogják a 4850 szintjét, csak 3 év múlva az sokmindenre nem biztos, hogy elég lesz.
Hát pl. milyen idiótaság volt a G92-őt kihozni 8800GTS 512, meg 8800GT néven...
Ezt szerintem nagyon elrontották, gondolták, nem kell túlszámozgatni, meg órajelezni, mert az ATI úgy is gyengélkedik, jó lesz ez beillesztve a 8800-ak közé, aztán amikor az ATI odalépett akkor meg ilyedtükbe azt sem tudták mit hogyan számozzanak hírtelen...
Sztem a G92-vel úgy kellett volna indítani, hogy a neve 9800GTX, alapból 1024MB ram, és nem egy egyszerűsített nyákra rakni, hanem igazából kiadni a 9800GTX 1024-et kapásból. Egyszerűsített nyák mehetett volna a 112sp-os 9800GT alá 512MB rammal stb... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Több memóriamodul kell, mi akadályozza meg ezt? Az alaplapok pedig eleve sok rétegből állnak.
A fogyasztás az érdekes kérdés lesz, de a középkategóriás teljesítményig bőven megoldható.Elsősorban itt úgy fog átalakulni a piac, hgoy nem lesz 150 dollár alatti grafkari, mert minek. Ezt a szintet tudni fogják a procik cuccai is. Jelenleg 150 dollárért HD 4870-et lehet kapni, ami magas teljesítményű. Egy középkategóriába szánt CPU GPU szinten ott lesz teljesítményben, mint most a HD 4850. Márpedig ez a kártya nagyon sok embernek elég.
Sajnos nagyon nem lesznek egálban. Az NV-nek nincs kártyája és a DX11 programozásban is le vannak maradva. A CUDA megy náluk ezerrel, még DX10-es dokumentációjuk sem nagyon van.
Most mit csináljon a marketinges, amikor az NV nem fejleszt. Ezen ők nem tudnak változtatni, lelocsolják a mondandót cukormázzal és el van intézve. Ezt pedig jól csinálták.
-
Loha
veterán
Az 512bit-es Sideporthoz nem elég egy alaplapra biggyesztett memóriamodul, ahhoz már tele kell rakni a lapot memória IC-kel, amiket esetleg hűteni is kell. Továbbá kell pár plusz réteg nyák, az 512bit adatcsatornához, meg persze a tápellátásnak, és arról sem érdemes megfeledkezni, hogy egy 75-150W-os GPU-t hogyan fognak belerakni abba a tokba amiben már ott figyel egy 65-140W-os CPU. Persze HD videókhoz meg az Aero futtatásához elég a 32bit meg a 15W-os GPU, ami simán elfér a proci mellett, de több nem hiszem... És aki mondjuk vesz egy 4870-et, semmit nem fog abból érzékelni, hogy ez a minimális teljesítmény hozzáadódik-e a veszteségek után a játékélményhez vagy sem.
Lehet, hogy a bevételek kisebb részét adja jelenleg a 150$ feletti rész, de ezek a drágább kártyák adják el az olcsóbbakat is, legalábbis a játékosoknak, office gépek nagy többségében úgy is integrált Intel VGA van és lesz is.
A stúdiók vonulnak az AMD felé, persze ennek az is lehet az oka, hogy látják a piac átalakulását. Legalább akkor kb. egálban lesznek támogatva az ATI és NV VGA-k, bár ez elvileg a DX11-nél már nem fog annyit számítani...
NV marketingje mindig is remek volt, de a G92-től kezdődően nagyon sok mindent elrontottak... Hát igen, most lépéshátrányba kerültek, de ennél már voltak sokkal nagyobb lépéshátrányban is, és tudtak meglepetést okozni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Sideport lehet 512 bites is, semmi nem szab ennek gátat, de az AMD-nek vannak rambus licenszei a FlexIO csatornára, szóval lehetőség van bőven.
Nyilván lesznek diszkrét VGA-k 150 dollár felett, de miért vennél NV-t, amikor az integrált GPU teljesítménye hozzáadódik a gyártó diszkrét rendszeréhez? Eleve abba is érdemes belegondolni, hogy jelenleg a 150 dollár feletti részleg csak a bevételek 30%-át biztosítja. Mi értelme van ugyanannyit költeni egy piacra ahol 70%-kal kevesebb bevétel lesz eleve garantálva. Valamilyen szinten itt lesznek, de inkább az Intel és az AMD lesz az úr.
A TWIMTBP stábnak sok dolga lenne most. A stúdiók vonulnak az AMD felé, persze ennek az is lehet az oka, hogy látják a piac átalakulását.
Szerintem fantasztikus az NV marketingje, gyakorlati szinten túlárazott és elavult termékekkel tartják a frontot. Ennél jobbat nem kívánhatnak. -
Loha
veterán
Az AMD féle Sideport egy 32bit-es lófütty, ha óriásit lépnének előre Sideport terén, akkor is nagyon távol állnának a 256bit-es GDDR5-től. Meg semmi értelme sem lenne, mert nagyon megdobná az alaplap árát... (több rétegű, nagyobb nyák, feszültségellátásért felelős alkatrészek, stb) Xenos mellett is ott a nagyon gyors CPU-val osztott ram.
Mint mondtam a CPU-ba Integrált GPU-k is teljesítmény szerint lesznek osztályozva.
Ez világos, lesz office, meg low end gaming edition, de a középkategória csak a különálló VGA-tól fog kezdődni, ami szintén egy jelentős piac.Nagyon buta lépés lenne az NV-től, ha semmilyen ütőképes GPU-n nem dolgoztak volna az elmúlt időszakban, 3-5 évig még biztosan lenne keresnivalójuk a piacon...
TWIMTBP stáb megtette a dolgát, ott az új kihívás a Tegrával, az új DirectX-eknél elvileg nem kell majd annyira gyártóspecifikusan optimalizálni.
Az asztali GPU piacért felelős merketing vezető pedig nem végezte túl jól a dolgát az utóbbi időben, főleg az idióta tipusnevekre gondolok, de lehet csak nyugdíjba ment
míg az asztali GPU-król semmi infó nincs Okozott már párszor meglepetést az NV szóval sztem ki kell várni, hogy lesz-e meglepi vagy nem, addig bármi megeshet...Persze a GPGPU vonal lesz a szoftver render melegágya, de az első szoftver render motorok 2014-2015-ben jönnek. Addig a DX11 uralja a piacot és ez minimum 5 évet jelent. Kb. pont annyi ideig ki tudná húzni az NV még a DX11-es vonalon, onnantól meg előnnyel indíthatna a konkurenciával szemben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki mondta, hogy osztozni fog a CPU-val. Az alaplapra is lehet integrálni gyors memóriát AMD féle Sideportból indulj ki. Mellesleg lehetőség még a Tile-Based Rendering is, amilyen a Xenos, oda kevés, de extra gyors memória kell.
Mint mondtam a CPU-ba Integrált GPU-k is teljesítmény szerint lesznek osztályozva. A belépőszintű megoldások az alaplapi integrált piacot ütik ki., míg a középkategóriás lapkák a teljes 100-120 dollár alatti szegmenst. Ez a szegmens felel diszkrét GPU piac bevételeinek 60-70%-áért. Világos, hogy az Intel és az AMD fenntartja a diszkrét piacot, dobnak majd ki top megoldásokat, amik a hardcore gamereket célozzák meg. Azokat akik még nem léptek át konzolra.
Az NV az teljesen más tészta. Eleve nincs értelme a GPU piacba, akkora pénzt tolni, mint eddig, ha a bevételek 60-70%-a kiesik. Persze most lehet pár fanboy embörkével számolni, de ez maximum 3-4%. Ennyiért terméket sincs indítani, mert többe kerül a debüt pénz, mint amennyit be lehet szedni. A hardcore gamereket megcélozhatják, de külön erre a területre nem fognak fejleszteni, inkább a professzionális piac termékeit fogják marketinggel lehozni. Ez kis költség és hozhat értékelhető bevételt.
Az már most is látszik, hogy a GPU részlege az NV-nek leépül. A TWIMTBP stáb 70%-a a vezetővel a Tegrára fog dolgozni. Az asztali GPU piacért felelős merketing vezető a múlt héten hagyta ott a céget 11 év után. Ezek mellett az NV-s csapokból folyik a Tegra és a GPGPU, míg az asztali GPU-król semmi infó nincs. Sőt páran már azt is megkérdőjelezik, hogy van valami a tarsolyban. Nyilván logikusan átgondolva ennek van is alapja.Persze a GPGPU vonal lesz a szoftver render melegágya, de az első szoftver render motorok 2014-2015-ben jönnek. Addig a DX11 uralja a piacot és ez minimum 5 évet jelent.
-
Jó volt végigolvasni ezt a fórumtémát.
Szerintem a Larabbel-től nem kell olyan sokat várni, nem lesz annyival jobb, mint a amostani inteles cuccok. -
Loha
veterán
Lehet akármilyen jó az a GPU, ha a 128bit-es DDR3-as ramon kell osztozkodni a CPU-val, ez mindenképpen csak nagyon alap dolgokra lesz elég. Intel meg még nagyon messze van attól, hogy bármilyen játékos GPU-t letegyen az asztalra...
Egy 4890-nek 135GB/s memóriasávszélesség áll rendelkezésre egy Phenom II-nek meg 21GB/s és akkor még ebből nyúlna a GPU... Meg lehet azt csinálni mint a konzolokon, hogy közös gyors memória a GPU-nak és CPU-nak, csak abból 4-8GB többe kerülne mint az egész gép, vagy visszasülyedhetünk 1-2GB-ok szintjére csak az meg a programoknak nem lesz elég... Ezek a CPU-ba integrál GPU-k semmi másra nem lesznek jók, mint a chipsetbe integrál GPU kiváltására...GPGPU vonal meg közelebb áll szoftverrenderes jövőképhez, mint az ATI féle megoldások eddig...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ milyen CPU-t veszel. Minél drágább, annál jobb GPU-t kapsz. A vásárlók egy jelentős részének ez elég lesz. Ha nem, akkor az AMD vonalon lehetőséged lesz egy szintén AMD-s diszkrét kártyával a teljesítményt összeadatni. De ha ez nem így lenne, akkor is kevés lenne az NV-nek a rétegpiaccá visszaminősülő GPU szegmens lehetséges bevétele. Egyszerűen nem hozná vissza a fejlesztési költségeket. Persze a GPGPU vonal továbbra is fejlődik, így azoknak a lapkáknak lesz GPU-s variánsa. A probléma, hogy azok nem a PC-s grafikai igényekhez lesznek tervezve. Persze nyilván maga a piac annyit fog érni az NV-nek, hogy a professzionális kártyákat lehozzák a PC-be, ami alacsony költség és valamennyi kiegészítő bevételt termel.
A jövő konzoljai nem így fognak kinézni. A PS4 doppingolt Cell lesz, CPU-ba integrált RSX-szel. Az xBox-ról még nem tudni, de egy új AMD-s fejlesztésre, vagy a Larrabee-re tippelnék. A Nintendo meg elkötelezett az AMD mellett.
-
Loha
veterán
OpenGL support ment kb. a DX7-DX8 idejéig aztán annyi... Nem most már más a helyzet hanem, legalább 5 éve más...
Szted a PC-s játéknak lesz vége, vagy elég lesz a prociba integrál GPU bármire is?
Olcsó diszkrét GPU-t most sincs sok értelme venni, de ha esetleg vki játszani szeretne a gépén, akkor diszkrét GPU-ra még nagyon sokáig szüksége lesz. Meg persze ne felejtsük el a konzolokban lévő PC-s GPU származékokat sem... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb motor a DX mellett OpenGL módot is tartalmazott. A Quake az csak OpenGL volt. Most már más a helyzet, nincs alternatív API támogatás.
A 3dfx sem volt olyan pro. MiniGL driverrel oldotta meg a Quake támogatását is, ami csak a játék hívásait kezelte.
Megvárhatjuk, de a CUDA elterjedése nélkül már nincs esély. A drága kártyák a bevételek kis részét biztosítják. A nagy pénz az integrált és a 100-120 dodó alatti kategóriából jön, márpedig ezek nem fognak létezni, mert senki sem fog egy olcsó diszkrét GPU-t venni, amikor ugyanaz a teljesítmény ott van a prociban, gyakorlatilag ingyen. Nem véletlen a GPU piacra szánt bejelentések hiánya az NV oldalról.
-
Loha
veterán
Igen DX8 elött sok volt a Quake engine-es játék, de más nem nagyon...
Sztem az egész 3D gyorsítósdi a Quake1 -el indult, óriási különbség volt a szoftveres 320x240 és a voodooval hajtott 640*480 között, rohant is mindenki Voodoo1-et venni...
Én azt nem tudom, hogy az NV-nek hogyan sikerült a semmiből 1-2 generávió alatt, jobb OpenGL támogatást nyújtania, mint a rutinos 3dfx-nek...Sztem minden ott fog eldőlni, hogy az NV következő "nagyágyúja" hogyan fog szerepelni, utána majd könnyebb lesz találgatni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a DX8 előtt még készültek OpenGL kódok is a játékokhoz. A DX8 volt az igazi fordulópont, azóta csak esik az OpenGL játékok száma.
Nem biztos, hogy érdemes csak egy játékra visszavezetni a sikereket. Mellesleg a Voodoo, akkor eléggé fejlett hardver volt, a Riva 128 még nem igazán kapta el. A TnT viszont már több szempontból is jobb volt. Jó hardverrel már a driveres támogatásnak is sok értelme van ... És feltört az NV.
Nem adnak okot optimizmusra. Quadro és Tegra folyik minden csapból, de a DX11 felől hallgatnak. Logikusan az integrált GPU-val szerelt procik 2011-es startja után a diszkrét GPU szegmens egy rétegpiac lesz, ahol még a másodhegedős szerepért is küzdenie kell az NV-nek. Ha én egyszer elérnék a cégemmel piac tetejére, akkor nem nagyon motiválna az alamizsnáért való küzdelem. Inkább átcsoportosítanám az erőforrást más piacba, ahol menő lehetek.
-
Loha
veterán
Shaderek megjelenése elött is már a DirectX sokkal népszerübb volt, Carmack volt az egyetlen aki kitartott az OpenGL mellett, de mostanra rájött, hogy nincs értelme a szélmalomharcnak...
Sztem 3dfx kezdeti sikere a Quakenek és az OpenGL támogatásának volt köszönhető, a Riva128 ez elején nem is kapott OpenGL meghajtót, és késöbb sem remekelt OpenGL-ben aztán amikor OpenGL-es játékok jobban futottak a TNT-ken mint a voodookon megindult a lejtmenet...
Olyan könnyen leírod a zöldeket mindig...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem bukott el, csak az MS a shaderekkel olyan előnyt szerzett, ami már sokaknak elég volt az OpenGL elhagyására. A DX10 reformjai tették be végleg a kaput. Az lenyűgözte a fejlesztőket. Carmack is ilyen reformokat várt az OpenGL 3-tól, de aztán nem kapta meg, így csalódott.
A 3dfx-szel látom sok a tévhit. Ők a saját fejlesztésű Glide-ra gyúrtak ezerrel csak nem fogták fel időben, hogy a nyílt szabványok begyűrik őket. Mire reagálni tudtak volna késő volt. Gyakorlatilag ez megy most az NV-nél a CUDA-val, azzal a különbséggel, hogy a zöldeknek a CUDA nélkül esélyük sincs maradni.
Az OpenGL sose volt a 3dfx hazai pályája, egy nyílt és független szabványnál nincs ilyen. -
Loha
veterán
Az OpenGL játékok terén jóval a DX10 elött már elbukott, és ehhez köze nincs a DX10 reformjainak, vagy a DirectX jóságának. Már a Quake 3 engine virágkora idején is kb. egyedüli jelentős engine volt csak ami OpenGL-t használt. DX-nek elég volt csak annyi, hogy az MS álljon mögötte, és ne legyen sokkal rosszabb mint az OpenGL, és úgy látszik ezt teljesítette. Kiváncsi vagyok hogy, ennyire egyeduralkodó lenne-e PC-n a windows, ha a játékok OpenGL, OpenAL és OpenCL támogatással jönnének ki...
schawo: 3dfx nem ebbe bukott bele, hanem abba, hogy egyrészt nem jó úton haladtak hardverügyileg, meg a konkurencia hazai pályán is megverte őket (OpenGL).
-
Volt egy cég amelyik tervezte hogy megreformálja az OpenGL-t, és létrehoz egy saját szabványt: 3dfx. Bele is bukott...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Reformok. A fejlesztőknek tetszik a DX10 teljes kialakítása. Tetszik, hogy olyan rendszerre programozhatnak, aminek képességei feketén-fehéren papíron vannak, és vagy támogatja a gyártó mind, vagy nem DX10 kompatibilis a hardver. Ezek azok a dolgok, amiket az OpenGL-nél nem lehet megengedni, mert az egész visszafele kompatibilitás el lesz bukva, ahogy a DX9 sem kompatibilis már a DX10-zel.
Az NV-nek ugyanúgy fontos a DX, csak megpróbál olyan pozícióba kerülni, hogy a GPU piac ne vesszen el számára. Az, hogy lelassultak a fejlesztések egy érthető dolog, az NVIDIA egy cég, oda pakolja a pénzt, ahonnan több jön neki vissza. Jelen esetben ez a mobil szegmens. -
rollins
őstag
Mi kéne ahhoz, hogy egy olyan opengl legyen játékokhoz pc-re, ami nem vonszolja magával a régit? Pénz, MS csődje? Nvidia nem akar külön opengl-es rendszert pc-re, ha már így áll a helyzetük dx fronton? Kár hogy ennyire nem éri meg és ekkora az érdektelenség ennél a rétegnél. Szinte csak a Carmack csapat erőltette magát ezidáig, de már eladták magukat.
-
Sanyix
őstag
és pont azért nem terjed el, mert nincs rá játék
és ezért nincs is rá játék.
De majd talán a szoftver render...
-
tobal
tag
Én úgy vagyok vele, hogy mivel csak hobbista játékfejlesztő vagyok, és nem muszáj DX-ben programoznom, inkább OGL-ben programozok, hogy fusson a cucc linux alatt is. Bizony a profi játékfejlesztőknek, akik piacra dolgoznak, érdemesebb DX-ben fejleszteni. A szívemhez közelebb áll az ogl, de el kell ismerni, hogy játékfejlesztésre a dx a jobb. Annál is inkább, mivel a DirectX egy komplett API játékfejlesztéshez, az OpenGL pedig csak 3D-s grafikai API. Nagy különbség. (persze ogl-hez is van ilyen kiterjesztés, pl sdl)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. ezek az előnyök.
Az OpenGL-t igazából professzionális területen használják. Játékokban már nem igazán menő, inkább hátrány. Nyilván hasonló reformra volna szüksége, mint amit az MS meglépet a DX10-ben, de a professzionális alkalmazások területén betöltött pozíció ezt nem teszi lehetővé. Amúgy az OpenGL3.2, kvázi azt tudja, amit a DX10-10.1. De az egész rendszer kiterjesztés alapú, egyszerűbb a DX10-re dolgozni. Az átláthatóbb, lett mióta elvágták a régi DX-ekkel való kompatibilitást.
-
malwy
senior tag
Valaki leírná az előnyeit az openglnek a dx-el szemben? A microsofttól, illetve windowstól függés hiányán kívül?
Előre köszönöm!
Malwy -
#57018880
törölt tag
Hat, ki mit tekint jateknak, nyilt szferaban sokkal kedveltebb az OpenGL. A "gyarosoknal" meg Carmack tuti motorjai, most id Tech 5 biztositja ,hogy lesz meg par jatek. Illetve asszem a tech 4 (doom3) engine-el is keszulgetnek meg jatekok.
Egyebkent meg tok jo ,hogy fejlesztik, de fejleszthetnek gyorsabban is. -
leviske
veterán
Abu, gondolom már a DX11 beköszöntével esély sincs rá, hogy megjelenjenek OpenGL alapú játékok, mi?
-
twollah
nagyúr
Valaki felrakta mar az uj drivert?
Mar hajnalban leszedtem, de nem volt kedvem szorakozni vele. -
aram01
nagyúr
DirectX 11 ? még a DirectX 10 se nagyon van itt
-
Killing
addikt
válasz
antikomcsi #9 üzenetére
Játékok terén szerintem nincs, de pár egyszerűbb program még használja. Pl.:a Google Earth, de abban is van DX mód.
-
antikomcsi
veterán
Szerintem az utolsó mondatot már nem kellett volna hozzáírni a hírhez. Persze addig kell a tűzre rakni, míg van parázs.
Régen azért volt pár opengl-es játék, ma már csak egyel játszom, a többi mind directx-es.
Nem is tudom, hogy van e vajon termékeny jövője még az openglnek, legalábbis játékok terén. -
rollins
őstag
Rage (?) vagy az újabb Wolfenstein alatt még opengl lesz, ha nem tévedek. Legutóbb meg Riddick Dark Athena motorja jött azzal, de lehet volt benne pár dx hívás. Mac osx meg linuxosok vagy más rendszerek (amik csak opengl h.w. gyorsítást használnak) használói örülnének, de sajna dx11 korában játékoknál nem fog nagyon labdába rúgni pc-n. De ott van Sony játékonzolján a OpenGL ES. (amúgy hogy a csudába csinálják hogy xbox360 játékot képesek portolni ps3-ra?, jahogy xbox360 nem dx -es
speci környezet?, nem tudom, bocs hülye kérdésért)
Tervezésre, modellezésre meg sok helyen megmarad és járja az útját gondolom még sokáig az o.gl. -
De most őszintén melyik a fontosabb? DX vagy OpenGL? NVidia-nak nyilván utóbbi, ők nagyon benne vannak a nyílt forrású cuccok támogatásában. Valami egyensúly azért kéne, mert rengetegen használnak Windows-t, de mégsem csak az van a világon. Amúgy meg minek nV-nek DX-el meg Windows 7-el foglalkoznia, amikor értelmes kártyák nem tud adni hozzá.
Most hülye kérdés lesz, de jön bármiféle játék erre az új OpenGL-re, mármint még a 3.1-esre, hogy mindenképpen kelljen hozzá azonnali támogatás? Vagy én itthon mire tudom még használni ezt? -
Killing
addikt
A 3.1 meg lesz a ClosedGL
-
Cathulhu
addikt
rendszerprogramozók jelenleg a DirectX 11 implementálásával foglalkoznak. Nyilván ez jelentős erőforrást igényel, míg az NVIDIA-nak ezt a feladatot még jó ideig nem kell napirendre tűznie
Mekkora igazság
, így könnyű OpenGL-ben naprakésznek lenni
-
erdoke
titán
Ma ismét nap van.
-
FRENK1988
veterán
Már megint újítanak a szabványokon....
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kikapcsolható lesz a PWM az iPhone 17 modelleken
- TPM (trusted platform module) topic
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3353
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3357
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest