Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
"...így mindkét vállalat tervezett egy profilt a driverbe, ami érzékelte a Furmark indítását, és leszabályozta a feldolgozást, ezzel védekezve a program káros hatásai ellen. Az adott profillal persze a Furmark fejlesztője is lépést tartott, nem kevés bonyodalmat okozva az érintett vállalatoknak. Ezzel gyakorlatilag egy verseny indult meg a gyártók és a Furmark között, így az új driverekben mindig megvolt a program adott verziójának futásának lefojtása, majd a meghajtók megjelenése után pár héttel jött a Furmark frissítése, ami kikerülte ezt.
A dolgok vége az lett, hogy az AMD a Radeon HD 5000 és 6000 szériát már úgy tervezte, hogy a VGA – a drivertől függetlenül – monitorozza a saját működését, és ha túlterhelést észlel, akkor beavatkozik, így megóvva a terméket a károsodástól."
Jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy egy megfelelően régi driverrel akkor a 4000-es Radeon-ok esetében még lehet értelme használni a FurMark-ot? De 5000-es széria fölött akkor már tök fölösleges?
-
Teasüti
nagyúr
Még mindig nem jött át, h ez mivel nyújt többet, mint a vsync.
Ahol meg nem működik a vsync, ott jön a képbe a d3doverrider.
Nem láttam a hírben olyat, h ugyan limitálja a képkocka számot az eljárás, de vajon szinkronban küldi-e a megjelenítőnek? LCD-n is ugyanúgy van screen tearing. -
Cathfaern
nagyúr
A záridőt nem
Az utólagos motion blur effekttel lehet elérni csak hasonló hatást, de az se teljesen ugyanolyan lesz. Az egyetlen jó megoldás (filmeknél is mondjuk), hogy olyan magas elérni, hogy már a szemed legyen a korlát (az mossa el a dolgokat, mert nem tudja feldolgozni időben). Nehéz megmondani, hogy ez hol van pontosan, de 24 fps kevés ehhez az biztos.
-
Cathfaern
nagyúr
Ahogy mzso is írta, hogy ugyanaz lenne 24x-ezve, akkor az szép 1 fps és tömény szaggatás lenne
Amire gondolsz, az a motion blur, miszerint analóg felvételkor a záridő miatt mozgás közben nem egy tűéles kép keletkezik, hanem a mozgás irányában elmosott. Ezt az elmosást nevezzük motion blurnek. És igen, emiatt valamennyivel folyamatosabb az "analóg" 24 fps, mint a "digitális" 24 fps. De gyakorlatban ez inkább egyfajta "hack", mint valós megoldás. Egyrészt záridő, azaz megvilágítás függő, egy sötét szobában felvett jelenetnél jóval mosotabb, mint egy napsütötte részen. Másrészt ennek is megvannak a határai, bizonyos sebességű mozgás felett már ez sem segít.
-
ttt1
őstag
Honnan "tudhatom" ,hogy a vgamba lévö összes shader működik? Azaz papíron beirhatják 512t v 1600 1440et ,azt lehet 1-200 inaktív brlőle ...Engem ez jobban zavar mint a 60 fps-es "téma" ,hiszem lehet olyan inaktív magokért adok ki pénzt ami mondjuk nem is müxik,mert tiltva van v nem használja ki nehogy tulmelegedjen..
-
helkis
veterán
srácok, nem ott van a bibi, hogy az anno megálmodott 24kép/s az analóg módón lett felvéve, visszajátszva? ott mind a 24 képkocka más (benne van a moszgás amiről beszéltek), míg egy digitálisan kiszámolt képsorozatnál ugyanaz a képkocka van 24*ezve?
szvsz nagyon is el kellene már szakadni ettől az a24fps-től, kb d100-d120fps kellene a kiváltáshoz..
-
ng0ofy
KORREKTOR
Kéretik nem vitatkozni azon, hogy ki milyennek látja a képet, mert erősen személyfüggő. Függ a szemmozgató izmoktól (emiatt a kortól) az idegpályák hosszától és érzékenységétől (fiatalok ismét előnyben
) és az agy "beállítottságától" (úgymond vizuális alkatúak érzékenyebbek a képváltozás sebességére is).
Végre hogy a felhasználó a saját igényeire tudja szabni, amit lát. Sokaknak, ha okosan használják sokkal komfortosabbá teheti a mozgókép élményt. (játékélményt is
)
Ez vajon csak felső küszöböt állít vagy alsó küszöbérték is megadható? Esetleg profil-szerűen minden alkamazához mást is állíthatok? (ez lenne a legkézenfekvőbb)
-
dezz
nagyúr
"ahol gyakorlatilag a függőleges felbontást felezik a dupla mozgásfelbontás miatt"
Tulajdonképpen nem is felezik, szóval pl. az álló részeken a két félképből egy normál felbontású terület jön ki. Csak a mozgó részeknél lesz az, hogy hol a páros, hol a páratlan sorai jelennek meg. Mindebből egy okos deinterlacer elég jó minőségű progresszív, dupla fps-es képet tud generálni. Persze nem lesz olyan tökéletes, mint egy eleve progresszív, dupla fps-es anyag, de még mindig sokkal használhatóbb ott, ahol számít a mozgás jósága és az élő feeling (ellentétben az alábbival).
A 24 fps épp a darabossága miatt idéz elő egyfajta álomszerű feelinget, ezért ragaszkodik hozzá a legtöbb filmes (jogosan!), pedig ma már megvan a lehetőség a magasabb fps-ekre. Bizonyos típusú filmeknél (természet, sport, esetleg akció) viszont előnyös az utóbbi.
-
"Ez már 12 képnél is működik (klasszikus rajzolt animációk), de 24-nél tökéletes."
Haha. Tökéletestől mindenképpen messze van (mindenki azonnal észreveszi a 24 fps meg a 60 fps közti különbséget), sőt, nagyon sok esetben egyenesen zavaró.
"Ahogyan mondtad, 60félkép/s, az pontosan 30 egész képkockára jön ki"
Nem, ugyanis nem úgy működik a dolog, hogy egy frame kettévágásából lesz két field: minden egyes field más-más pillanatot örökít meg: ha összeraksz két egymást követő fieldet egy frame-be, akkor ott mindenképpen lesz recéződés (kivéve, ha az 50 / 60 fps-es anyag 24 fps-es mozifilmből lett konvertálva). Emiatt van értelme a HD-s interlace szabványoknak, ahol gyakorlatilag a függőleges felbontást felezik a dupla mozgásfelbontás miatt, ami főleg sportközvetítéseknél jön jól.
-
dezz
nagyúr
"de 24-nél tökéletes."
Áhh, dehogy, ez még szinte diavetítés...
(Akkor tűnne folyamatosnak, ha 1-1 képkockát csak 1-1 pillanatra látnánk, az idő nagy részében pedig feketeséget, mert ott bekapcsol az agy saját mozgás-interpolációja. Viszont ez így állatire villogna.)
"60félkép/s, az pontosan 30 egész képkockára jön ki, ahogyan a modern HD szabványok is ennyit rögzítenek. Az 50/60 fps rögzítést már slow motionhöz lehet használni."
Ez egy nagy tévedés! Az interlace képalkotás révén, a field-rate kihasználásával, félképenként másik mozgásfázis rögzítésével PAL területen 50, NTSC területen 60 mozgásfázis/mp-es a legtöbb tévés tartalom (kivéve az eredetileg 24fps-es mozifilmek sugárzását, illetve a filmlook érdekében szándékosan 25p/30p-ből meginterlacelt tartalmakat).
-
mzso
veterán
Elég paradox amit írsz. Egyrészt igaz, hogy az agyunk összemossa, de az marhára nem 24p-nél lesz tökéletes. Valahol száz fölött nem tudja semmilyen körülmény között külön érzékelni a képet. Csak az az elmosódás természetes ami az agyban keletkezik. A 24 ehhez édes kevés de még a 60 is.
Pl a fentebb linkelt demóban akkor lenn ideális, hogy ha mindkét labdát ugyanazon fps-re állítva az egyiket blurrel a másikat anélkül nézve nem látnál különbséget ami nem teljesül 60 fps-en.
Ha ezt szürkének látnád akkor lenne elég a 60 fps http://www.abload.de/img/fekete-fehr-60fpsfpvs.gif"Ahogyan mondtad, 60félkép/s, az pontosan 30 egész képkockára jön ki, ahogyan a modern HD szabványok is ennyit rögzítenek. Az 50/60 fps rögzítést már slow motionhöz lehet használni."
Na ne röhögtess. -
kpal
nagyúr
na ez érdekes volt .
-
marcias
őstag
Az emberi szem tehetetlensége miatt egy belső "blur" keletkezik az agyunkban, ami összemossa, és folyamatos képpé teszi azt, amit látsz. Ez már 12 képnél is működik (klasszikus rajzolt animációk), de 24-nél tökéletes. Az lehet, hogy speciális esetekben, ahol nagyon steril képek, és gyors, rángatózó mozgások vannak, nem jön ki, de erre az esetre megoldást kell jelentsen a motion blur. Ha mégis akadozik, akkor ott esik az fps.
Ahogyan mondtad, 60félkép/s, az pontosan 30 egész képkockára jön ki, ahogyan a modern HD szabványok is ennyit rögzítenek. Az 50/60 fps rögzítést már slow motionhöz lehet használni. -
dezz
nagyúr
Cikk: "akkor az problémákba
torkolódiktorkollik, főleg úgy, hogy a GeForce-ok nem használnak teljesen hardveres védelmet a túlterhelés elkerüléseellenérdekében."Néhány vessző is rossz helyen van.
(#94) Teasüti: Ahány PS3-as játékot láttam eddig (nem sokat), abban mind rendben volt, nem volt tearing. Szép is lenne...
-
huskydog17
addikt
Én azok az emberek közé tartozom, akik áldják a V-Sync adta előnyöket. Én - nagyon finoman fogalmazva - hülyét kapok, nagyon ideges leszek a képtörésektől. Hiába megy a játék akár 100 FPS-el, a képtörés miatt ocsmány lesz az egész és élvezhetetlen. A V-Sync a képtörést tökéletesen megszünteti és gyönyörű folyékony lesz a játék, persze feltéve ha 60 FPS-en megy stabilan. Én így szeretek játszani és még soha életemben nem tapasztaltam ebből hátrányt, vagyis hogy a sokat emlegetett input lag gondot okozott volna, még sosem éreztem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
WongFeiHong #51 üzenetére
Konzolon nincs vsync??
Már AA és egyéb szűrők hiánya is erősen eltántorít a használatától, de ilyen alap dolgokat sem tud?? -
Teasüti
nagyúr
Éppen ezért én manapság kizárólag powerdvd-vel és képkocka interpolációval vagyok hajlandó filmet nézni.
Megfájdul a fejem a szaggató videóktól (főleg moziban, ahol meg bemosott homályos alacsony felbontású kép is társul mellé).MÁS:
Vsync fronton mi a helyzet a d3doverrider nevű ügyes kis progival?
Nekem eddig az összes gondom megoldotta (win7, dx9-10-11). -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Llano alaplapi áramellátást kap. Ott ezek a funkciók évek óta alapfelszereltségek. Sőt sokkal kifinomultabb az egész. A VGA-kon van ez a probléma. Ott megy a spórolás ezerrel.
A BIOS frissítése indokolt. Ezen a ponton él a gari. Minden olyan esetben, ahol a gyártó kínálja a friss BIOS-t, az a garancia alá esik. Akkor van garanciavesztés, ha mod-BIOS-t raksz fel, meg hasonló, amire a gyártó nem vállal felelősséget.
-
Med1on
aktív tag
Értem, köszönöm a választ. Még egy gondolat. Gondolom ez a védelem az asztali Llano APU-knál is megvan és azokat se lehet kinyírni a Furmarkkal.
Egyébként aranyos ez a: "VGA BIOS for ENGTX570 Series cards: Improving stability under DX11 Games."
Nem biztos, hogy az érintett felhasználók egyáltalán tudnak erről a lehetőségről. A másik probléma az, hogy a vga bios frissítés azért nem mindenkinél alap, A garanciával kapcsolatban is felvetődhet pár kérdés, ha éppen nem úgy jön össze az update, ahogy azt a felhasználó tervezte. Én biztosan fel lennék háborodva, ha a közel 100 ezer forintos ASUS GTX 570 DCI kártyámról ilyen "apróságok" derülnének ki, de mondjuk ez a "veszély" most a HD 5550-nél nem fenyeget.
Egyébként a nemzetközi és a hazai sajtó is nagyon dicsérte a Deus Ex: Human Revolution játékot. Az fix, hogy a gamegpu.ru méréseinél is látható az AMD Gaming Evolved program hatása. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A túláramvédelmet mindegyik kártya megkapja, mert az csak egy apró chip, de a kisebb kártyákon a valós idejű hardveres monitorozás hiányzik. Az x6xx sorozat fölött van teljes értékű túlterhelés elleni védelem.
[link] - igen arról is írtunk. De azt már beszabályozták. Mellesleg a GTX 580 már a túláram elleni védelemmel hibátlan. A Starcraft 2-nél annyira nem volt nagy gond, mert ott csak egy specifikus terhelés okozta a gondot, ráadásul minden kártyára, így azt ki lehetett szűrni és szinte sebességvesztés nélkül megvolt a javítás. Itt ez nehezebb, mert a post-process visszafogásával sokat veszít a termék a sebességből. Éppen ezért választja az NV a manuálisan állítható limitet, hogy a refkártyái, amik bírják a terhelést ne teljesítsenek sokkal rosszabbul a tesztekben a Radeonok ellen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább meg sem engedi, hogy a kártya olyan helyzetbe kerüljön, hogy a hővédelem legyen az egyetlen megmaradt védelem.
Minden mai (és tulajdonképpen több generációval ezelőtti) VGA-n van hővédelem, de ezek működése nem 100%-os. Jó hatásfokkal dolgoznak persze, de nem hibátlanok. [link] - lásd itt. Ott volt a védelem, de nem mindenkinek a kártyája élte túl a kalandot. -
Med1on
aktív tag
Csak érdekességképpen: az összes AMD Radeon HD 5000 és 6000 sorozatú kártyán van hardveres védelem? Még a kisebb HD 5450, 5550 stb. modelleken is? Csak mert ezek kis fogyasztású és olcsó kártyák a teljesen hardveres védelem elvileg húzós összeg...
Nem olyan nagyon régen a Starcraft 2 kapcsán is előkerült ez a probléma, legalábbis nekem úgy rémlik. -
mrhitoshi
veterán
Egyszer arról megy a vita, hogy limitálva vannak a kártyák, másszor meg arról, hogy limitálni kellene. Döntsék már el mi legyen akkor.
-
Shing
őstag
A gyártók szeretnek azzal menőzni, hogy ugyan annyi feszültséggel működő videókártyát magasabb órajellel használnak és így elmondhatják, hogy hű de halk a hűtése.. Na most megszívták. Ha nem tartják be az nvidia/ati javaslatát, legalább úgy tuningoljanak, ahogy kell.
-
Findzs
addikt
más:
"az AMD a Radeon HD 5000 és 6000 szériát már úgy tervezte, hogy a VGA – a drivertől függetlenül – monitorozza a saját működését, és ha túlterhelést észlel, akkor beavatkozik, így megóvva a terméket a károsodástól."
ez a hardveres védelem a túlmelegedéstől is megvédi a kártyát ?
-
Chp
őstag
...De azé' a videó még egyszer be lett linkelve...
-
mzso
veterán
válasz
WongFeiHong #51 üzenetére
Mármint a kép szakadást? (Screen tearing) Legocsmányabb dolog ami létezik....
-
mzso
veterán
Amúgy nem értem, hogy ez most mitől különbözik a sime force vsync optciótól ami mindig is meg volt.
-
X Factor
addikt
Jó cikk, akkor ez megmagyarázza az nv kártya problémákat deus ex alatt, amit annyian emlegettek.
Hozzászólásokat is érdemes volt olvasni, ma is okosabb lettem.
-
buherton
őstag
ami érzékelte a Furmark indítását, és leszabályozta a feldolgozást, ezzel védekezve a program káros hatásai ellen.
Na ne szórakozzunk már. Milyen károshatásai ellen? Az hogy kiakarja rendesen használni a VGA-t? Ugyan már. Ez annyira bullshit. És annyira átlátszó a fogalmazás is, hiszen nem a program veszélyezteti a kártyát hanem a gyártók akik kispórolják az anyagot a kiegészítő áramkörökből, hogy nagyobb legyen a hasznuk.
-
deter
aktív tag
Ez ebben a formában nem igaz. Sőt... Vsync brutális input lagot képes okozni. Ellentétben azzal, ha konzol paranccsal határozom meg a maximális képkocka számot.
Más:
Személy szerint egy olyan csuszkának/beállítási opciónak is örülnék, amivel driverből lehetne tiltani a postprocces effekteket, vagy egy adott játékhoz profilt létrehozni és használni kívánt dx verziót megadni.
-
Pikari
veterán
2-3 évvel ezelőtt a grafikus enginem akkori friss buildját teszteltettem ismerősökkel. Egy igen egyszerű pálya volt, néhány új, friss bekapcsolt effekttel, amelynek a megjelenését szerettem volna tesztelni, hogy mindenhol jó -e.
Hát az egyik nvidiás emberkénél érdekes dolgok történtek.
Talán valami 8800 vagy hasonló kártya lehetett, és a tesztet elindítva a grafikus kártyából keserves csilingelő zörej jött ki. Alaposan megfigyelve a dolgot, a kondenzátorok zörögtek rajta, úgy, mint valami 30 éves szovjet hűtő, csak kicsit hangosabban.Aztán a far cry semmilyen érdekességet nem produkált, ment a furcsa hang kiadása nélkül.
Elindítva a far cry-t, a következő hőmérséklet-adatok voltak megfigyelhetőek:
49 fok... 30 másodperc múlva 65 fok... 1-2 perc után beállt 74 fokra. oké.aztán megnéztük az enginemmel is. tragikus.
ott nem kellett várn 1-2 percet... 7-8 másodperc futtatás után felment a hőmérséklet 80 fokra, és ott is maradt.szóval ez a jelenség szerintem nem annyira ritka.
-
ddekany
veterán
Cikkből: "Ez azt jelenti, hogy egy 60 Hz-en működő monitoron érdemes 60 képkockák/másodperces korlátot beállítani, így maga a képfrissítés szinkronban lesz a monitorral a vertikális szinkron használata nélkül"
Csak mivel nincs v-sync, mozgás közben lesz egy vízszintes törés valahol a képen... Ezt azért nem ártana megjegyezni, mert az olvasók 95%-a félre fogja érteni.
Amúgy nem lehet, hogy ez az egész v-sync gond ma már technikailag szükségtelen, és csak azért létezik, mert a megjelenítők továbbra is a régi CRT-s képernyőknél szükséges megközelítését utánozzák olyan szempontból, hogy van egy fix frissítési frekvencia? Mert, LCD monitornál mi akadálya annak, hogy szabálytalan időközönként kapjon a dróton egy-egy képkockát, és pontosan akkor és azonnal kirakja az egészet, amikor az megjött? Ez hatásában v-sync lenne fix FPS nélkül (bár felső korlátos FPS-el, mert ha pl. max. 1/75 s-enéknt tud új képet kitenni a monitor, akkor azt ki kell várni). Na persze ehhez kukázni kéne a DVI-től kezdve sok mindent, szóval ilyen tán soha sem lesz... már látom, hogy 100 év múlva is még ez lesz, mikor a CRT-kre már nem is emlékszik senki.
-
Cathfaern
nagyúr
Ühm, az nvidia olyat tervezett, ami bírja is a 100% teljesítményt... csak aztán a gyártók nem a tervek szerint gyártották le. Ez tipikusan az a példa, amikor a tervező megtervezi a házat, majd a kivetelező azt mondja, hogy nem kell ebbe ilyen vastag tégla, elég a vékonyabb is, "óccsó' lesz", aztán jön egy nagyobb vihar, bedől a házfal és mehet a csodálkozás.
-
Egon
nagyúr
Jajjnemár
Próbáld ki úgy is. hogy kikapcsolod a Motion Blur-t. Ha nem látod a különbséget, irány a szemész... MB-vel sokkal elmosódottabb, nélküle érezhetően darabosabb.A fenti linket elnézve, szubjektíve az a véleményem, hogy 48 fps fölött már marginális a különbség (60 képest ugye; ennél többbet nem bír a céges monitor), de 30 és 60 között azért még igencsak érezhető...
-
wednesday
őstag
Szerintem nem magával a 30 v 60 képkockával van a baj. Egy játéknál egy rahedli dolog befolyásolhatja, hogy mennyire érezzük folyamatosnak. Ha totál fix lenne az frame és sehol sem ingadozna az lenne a legjobb. Emlékszem mikor COD1-el játszottunk suliba benti gépeken, a füst gránátot csak fps lassítónak hívtuk
mert 80-ról egy pillanatra leesett 40-re az fps. tőle. Na az nagyon meg lehetett érezni.
De egyéb dolgok is okozhatnak röccenést, inpult lagot, micro lagot,-> ezt okozhatja alaplap energiamenedzsmentje is. V-sync problémák stb. Közbe fut háttérbe az op-rendszer, jópár alkalmazás, vírusírtó, kicsit töredezett vinyó stb. Sok egyéb dolog be tudja "röccenteni" a játékot. Szerintem magától a játék motorjától is erősen függ a dolog.
-
arn
félisten
itt az elv a lenyeg - ha valamire azt mondjak, hogy erre alkalmas, akkor nem 90%ban, hanem 100%ban legyen az. csak ido kerdese volt, hogy mikor jon ez elo durvabb mertekben. elenyeszo esetekben biztos korabban is jelentett problemat, de ez is igazabol csak azt jelzi, hogy mennyire nincsenek kihasznalva a mai hwek.
hogy valami jol mukodjon, ahhoz tul kell meretezni, es tulterhelve tesztelni, mert lehet az esetek 99%ban nem jon szembe olyan eset, de elofordulhat. az autokat sem veletlenul tesztelik sivatagi es sarkvideki korulmenyek kozott. nem azert, mert egy tipikus europai igy fogja hasznalni, hanem mert igy biztonsagos, es ha ott jol teljesit, akkor normal korulmenyek kozott is jol fog.
nincs semmi problema a "stressz" programokkal... nem azert hasznaljuk, mert "nem furmarkkal jatszom, etc", hanem mert megkonnyiti a nem 100%os hw kiszureset. amig talalsz olyan programot, amivel instabilitasba lehet hajszolni a gepet, ott nem a program a hibas, hanem a gep. es ez igaz minden ilyen jellegu programra, a tobbi meg struccpolitika.
-
Eddie141
senior tag
Igen. Többek között ezért is volt életem egyik legnagyobb tévedése megvásárolni eredeti játékként, rögtön két példányban ezt a rakás...
(#48) deicide : Ha nincs összehasonlítási alapod, akkor nem értem milyen módon gondolod, hogy relevánsan nyilatkozol?
Illetőleg ha már hozzászoktál, akkor nincs miről beszélni, tekintettel arra, hogy amikor tv-n játszottam, mert nem volt monitorom én is hozzászoktam az egekben lévő késleltetéshez, és tudtam játszani. De ez mind kényszer megoldás. És ha az ember ennyit költ egy ilyen szenvedélyre, akkor elvárja, hogy mindenféle megszorítás nélkül tudja használni, és ne kelljen semmin törnie magát.
A problémám meg sajnos nem egyedi, mert több gépen is tapasztaltam személyesen, több vga-val is, illetőleg néhány ismerősöm is mondta. Viszont az bizonyos, hogy nem is általános, mert nekem is volt kártyám (460Gtx) amely nem produkálta ezt a jelenséget. Érdekes.(#47) BioNiCMaN: hosszú, de a lényeg, hogy kb 7 hónapig nem volt lehetőségem belépni steam-ba. Ez feljogosítja akkor őket, hogy az általam vásárolt terméket más számára ismételten forgalomba hozzák?
-
"Egy mozifilm, ami 24 képkockát tartalmaz másodpercenként, senki se érez akadozónak."
A fenet nem erzik, lsd fent.
"De akkor oké, legyen amcsi szabvány, 30 képkocka másodpercenként."
Ilyen nincs is. A mozi ott is 24 fps, az NTSC meg 60 felkep/masodperc.
szerk:: "keves-e a 24 fps" temakorben ajanlom madgie demovideoit, ahol eleg jol latszik, hogy igen, keves.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Vicces azért.. Mert a Splash Pro-ban van az Motion^2 nevezetű dolog, ami annyit tesz, hogy asszem tán 30fps-re "állítja" a filmet.. Elég meglepő dolgot lehet tapasztalni.. Bár személy szerint engem zavar...
Sokkal gördülékenyebb a film úgy, viszont engem zavar, mert olyan, mintha tekernék...
Egészen pontosan ezt teszi:
"Experience perfectly smooth video playback with Motion², state-of-the-art technology converting 24/25/30p to 60p. Set Motion² to level 1-5 to double the video framerate. Set Motion² to level 6-10 for ultra smooth 60p video playback."
-
marcias
őstag
Amúgy én se értem ezt. Egy mozifilm, ami 24 képkockát tartalmaz másodpercenként, senki se érez akadozónak. Egy játéknál miért kell 60?
De akkor oké, legyen amcsi szabvány, 30 képkocka másodpercenként. A szemed nem érzékel többet úgysem. -
deicide
veterán
A vsync-es problémád nemigen értem, én sosem találkoztam input laggal, pedig mióta játszom, bekapcsolt vsynccel teszem.
A kétkijelzős problémád pedig egyedi lehet, mert nekem is egy monitor és egy TV van rákötve már jó pár éve és mindig visszaveszi az órajelet, akármelyik kijelző is legyen aktív/inaktív.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez jelzi a HD 5850-en, hogy a védelem jól működik. Egy idő után bekapcsol, és nincs fagyás.
Egyébként igazad volt. De hozzá kell tenni, hogy azóta évek teltek el, és nem lehetett előre látni, hogy a mai DX11-es programok tele lesznek nyomva post-processel (ráadásul olyan példás optimalizálást kapnak, mint a Dirt 2/3 vagy az új Deus Ex). Mindenesetre a hardveres túlterhelés védelem kell, de szerintem jó a szoftver is, amíg kevés a progi. Ami nem jó, hogy három program alatt fagynak a rosszul megtervezett nem referencia GeForce-ok, és ez ellen megoldás kell.
-
WongFeiHong
senior tag
Ez nagyon hasznos lesz mert sok játék elég rosszúl kezeli a vsyncet. Már várom.
-
PCrevRM
tag
válasz
antikomcsi #8 üzenetére
Pont ugyanez járt a fejemben az egész cikk alatt, ám a végére világossá vált, hogy gyakorlatilag egyik ma megvásárolható hardver teljesítménye sincs maximálisan kihasználva, mert lehet, hogy nem bírnák, vagy kompromisszumra kényszerülnek bizonyos szabályok miatt (fogyasztás). A repülőgépipar is ilyen, mindent túlterveznek, hogy tartós legyen inkább, de jelen esetben a spórolás miatti hátrányoktól szenvednek a felhasználók. Hiába adja meg az nVidia a referenciát, ha levágnak belőle...
Amd-kkel persze semmi probléma
Maximális kihasználás ez esetben ránk van bízva->tuning -
ttt1
őstag
De ez nem gáz kicsit?Tervezek egy eszközt jelen esetben vgat (és itt mind2 gyártóról szó van nem ati-nv vitát akarok kirobbantani) amibe teszem fel van 1600 shader (mondhattam volna 512 is). Ezt semmi nem használja ki,de ha mégis a kártya ad 1 lefagy ad 2 visszavesz a teljesítményéből. Akkor miért nem olyanra tervezték, hogy ki tudja az össz shadert használni vagy miéert nem annyit tettek bele amivel biztosnágosan 100%os hatásfokkal tud működni? Nekem ez egy kicsit sántít ...Ne az legyen a megoldás ,hogy ja fixáljuk 20-30-60 fpsre ,mert akkor nem "dolgozik" a kártya annyit és akkor f@sza..tervezzék meg rendesen.
-
arn
félisten
haha - mennyit vitaztam en emiatt.
hat erre csak megint azt tudom mondani a korabbi furmark kopkodoknek, hogy en megmondtam... de amugy volt olyan gpgpus program is, ami hasonloan megtepte a kartyat, mint a furmark. masik oldalrol: az 5850 eseteben nem volt semmi sem korlatozva furmarknal mivel nem erte el a kartyalimitet full tereles mellett sem. ha elkezdted felfele nyomni a feszultseget, egy bizonyos szint felett be is kapcsolt a korlatozas, igy lenyegeben nem is azt kellett tekinteni a kartya tuningolhatosagi hataranak, amikor kifagyott, vagy hibazott, hanem azt, amikor bekapcsolt a hwes vedelem (monitorprogramnal latszott, hogy elkezdte visszakapcsolgatni a kartyat). 4890nel meg csak szimplan tulmereteztek a tapreszt, es kezdeti drvekkel lehetett siman tesztelni, 4870 tapresze meg szimplan alulmeretezett volt a maximalis terheleshez. tuningot csekkolni mindig azzal a programmal kell, amire a legerzekenyebb a kartya.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
30 fps-re is lehet korlátozni. Ott már kevés kártyának lesz gondja.
Amúgy meg a gyártókat kell megrendszabályozni. Az egészre nem lenne szükség, ha betartanák a referencia speckókat.
Gyanítom, hogy ezt a generációt kibekkelik, aztán a next gen GeForce-ban már lesz egy normális terhelés elleni védelem. Ezzel megint a gyártópartnerek járnak rosszul, mert az NV gyanítom azért hanyagolta ezt eddig, mert nem olcsó alkatrészeket követel. Olcsóbb az egész, ha betartják a speckókat, de ha nem, akkor jönnek a komolyabb megszorítások. -
igen, a mozifilmek is 24 fps-en mennek, szaggatnak is mint allat a gyors mozgasoknal vagy akar akkor, amikor a kamera kicsit temposabban vegigpasztaz a jeleneten
Végre valaki más is látja rajtam kívül... frászt kapok az olyan kijelentésektől, hogy de hát a moziban is 24fps van és milyen folyamatos... a fenéket az...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hackeeeee #35 üzenetére
A fix30-as gémek azért 30 fps-re limitáltak, mert a jelenetkorlát jelenti a szinkronizálást a programon belül. Erre a fejlesztők double vsync-et is alkalmaznak, így ezekkel a játékokkal nem szokott probléma lenne az input lag mellett. Természetesen, ha felülbírálod a korlátot, akkor a motor működését befolyásolod, és az nem várt akadást eredményezhet.
-
Csak én látom azt a problémát, hogy mi van akkor, ha a VGA alapból 60 (vagy az alatti) fps-t tud magából kinyomni? Ettől még a 60fps-re korlátozva nem lesz belőle kevesebbet evő (kisebb terhelést kapó) megváltás.
Vagy majd mindenki nekiáll, és első indításkor egy fps-t ellenőrző programot futtat, és utána fogja beállítani a drivert programonként?
(Nem mellesleg mi van azokkal, akiknek nem 60Hz-es moncsijuk van? Egy 100Hz-esen való 100 fps-re korlátozás olyannak tűnik az eredeti problémára való válaszként, mint halottnak a csók.)
Vagyis ez számomra csak félmegoldásnak tűnik. (De persze, lehet, csak én látok valamit rosszul.) -
hackeeeee
Jómunkásember
Értem.. Csak mondjuk azokkal a game-ekkel mi van, ami ugye fix30fpsre vannak limitálva, és ha az ember kiszedi a limitet, akkor már pl. 40fps-en szinte játszhatatlan..Mert találkoztam már ilyennel is sajnos.. Amikor jöttek ezek a dolgok, hogy fel lehetett oldani a limitet..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Cyberpunk
félisten
Nekem is elő dolgom kikapcsolni, ha alap esetben be van
De itt felmerül a kérdés, hogy akkor minek vesz valaki egy izom VGA-t, ha azt durván bekorlátozza?
Ráadásul ha a közelében nincs a 60 fps-nek az átlag akkor meg megint csak adtunk a szarnak egy pofont ha bekapcsoljuk. -
válasz
hackeeeee #26 üzenetére
Input lag mindenkeppen van a jatekoknal, ami - attol fuggoen, hogy a t. fejlesztok mennyire eroltettek meg magukat - 0,5 kepkockatol a nagyonsok kepkockaig terjedhet. Es mivel kepkockarol beszelunk, ezert jol latszik, hogy nagyobb fps == kisebb lag.
A 25 fps meg mondjuk mindenhez keves, nem csak az alacsony input laghez, hanem a folyamatos mozgashoz is (igen, a mozifilmek is 24 fps-en mennek, szaggatnak is mint allat a gyors mozgasoknal vagy akar akkor, amikor a kamera kicsit temposabban vegigpasztaz a jeleneten). -
bul07
nagyúr
Nehogy már driver-sen visszafogja nekem a vga-t,100%-an ki akarom használni a teljesítményét(gyári beállítását) ha már kifizetem , ha tönkre megy mert nincs jól megtervezve akkor megy vissza garanciába
Tervezze meg jól és nem kell trükközni a driver-rel -
Eddie141
senior tag
Főleg eredeti MW2-őnél, ahol nincs consol.. Mennyit szívtam én ezzel. De hála az égnek a Steam levette a vállamról az idegeskedés terhét, és lenyúlta a gamet a libarymból
Éljen az eredeti game.
Az az igazság, hogy én már hozzá is szoktam a vsync hiányához
Nekem fel sem tűnik, ha a szinkronizáció hiánya miatt csíkozódik a kép.
-
hackeeeee
Jómunkásember
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem általánosan van ez a probléma a Vsync-cel. Elméletben megírható úgy az egész, hogy jó legyen, csak mondjuk a Dirt 3 egy Gaming Evolved játék, és a fejlesztők nem a GeForce-ra szabják a szinkronizációt. Ezért szar az a modell, ami a Win 7-ben van. Win XP-ben is előfordult rossz Vsync, de egy új driverrel korrigálni lehetett. A Win 7 erre nem ad lehetőséget.
-
Eddie141
senior tag
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Próbálj ki egy gamepaddal vsync bekapcsolása mellett egy Dirt 3-mat, majd anélkül (természetesen mindkét módot huzamosabb időn keresztül)
Hozzám átjött egy barátom. Mindaddig Vsync nélkül játszottam. Osztott képernyőn toltuk, és azt monda, már hányingere van az egésztől, kapcsoljam be a virtuális szinkronizációt. Onnantól kezdve én nem tudtam játszani, mert egyszerűen játszhatatlanná vált a game az input lagg miatt, pedig fps-ben nem volt különbség a kikapcsolt és a bekapcsolt állapot között!
Alapvetően logikátlan amit mondasz, hiszen ha bekapcsolod az imént említett szinkronizációt, akkor a képi megjelenítés még egy algoritmussal távolabb kerül a beviteltől, így egyértelmű, hogy növekszik a lagg...Mindemellett el kell mondjam az én nagy problémámat is, amelyel már évek óta küzdök, gondolom sok sorstársammal együtt. Megoldhatná végre az nvidia, hogy ha két ezsköz van kötve a vga-ra, mint jelen esetemben egy lcd tv dvi-hdmi átalakítón kreszetül, illetőleg egy monitor dvi-vel, hogy ettől függetlenül elküldje energia takarékos üzemmódba a vga-t, főleg akkor, ha a tv ki van kapcsolva... Egyszerűen nem tudom ott hagyni este tölteni a gépet, mert pörög a venti, és a 480-as Zotac-om folyton 60-65 Fok között mozog asztalon... Na ne vicceljenek már velem! Bezzeg, ha egy eszköz van kötve rá, akkor lemegy 50Mhz-re a gpu.. Ilyenkor meg marad a 405 (2d average), és a melegedés! Ez nevetséges.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez sajnos már nem teljesen így van. Többféle vsync létezik, és a DX10/11 alatt a fejlesztők kontrollálják az egészet. Ez okozza a manapság előkerülő vsync panaszok jó részét. A Deus Ex: HR alatt például a triple buffer és a vsync az AMD driveréhez van igazítva. A GeForce-oknak ez nem jó, és lagot eredményez. Ezért volt rossz ötlet elvenni a driveres vsync kontrollt a Windwos 7-ben, mert a fejlesztők nem írnak normális szinkronizálást, vagy csak az egyik gyártóhoz igazítják azt. Erre a drivernek semmi befolyása már, hiszen a WDDM 1.1 felület megakadályozza a gyártókat abban, hogy a program működését ebből az irányból javítsák. Ez patthelyzet, egyedül a pre-render frame-mel lehet játszani a driverben (és játszanak is a Catalyst és GeForce driverfejlesztői), de ez csak félmegoldás.
-
BotaN
senior tag
válasz
hackeeeee #19 üzenetére
Nem tudom, de tény hogy nagyon sok címnél ég és föld ha mondjuk szabadon hagyjuk hogy annyi képkockát küldjön a gép a monitornak amennyit akar vagy ha 60ra korlátozzuk. Mondom lehet én vagyok hiperérzékeny de engem nagyon zavar minden ilyen dolog.
Azt meg már meg sem említem amikor olyan játékba fut az ember khmm. Dragon Age 2, ahol a menüben nincs semmilyen korlátozás, aztán cirka 800 képkocka jön másodpercenként. Én mikor először játszottam vele, a gépem majdnem felrobbant míg beállítottam a grafikát. Sajnos az ilyen se ritka.
Meg alapból úgy vagyok vele hogy minek előállítani 83 képkockát ha úgy is csak 60-t lehet megjeleníteni, a maradék 23 feleslegesen lett előállítva, az energia ami rá lett fordítva a kukába megy, nem beszélve a felesleges hőtermelődésről.
-
-
-
helkis
veterán
580gtx-topicban gyakran felmerült, hogy melyik modellt érdemes megvenni, anno ott és most is a referenciákat ajánlottam mindenkinek, a többi modellel lehet trükközni (ez minden karira vonatkozik), és a nagyobb profit érdekében meg is teszik..
most pedig kiderült, hogy még mi van a zsákban a magas órajel, halk hűtő, "olcsó" kártyák mellett.. dúrva.. -
BotaN
senior tag
Mióta PC-t használok azóta keresek/imádkozok egy ilyen lehetőségért, mivel mindenki tudja hogy egy LCD monitoron ami 60Hz-n működik a kép ocsmány, csíkos, szakadozó, lesz 60FPS felett, egyszerűen nem lesz szép sima, egyenletes minden, ami tönkreteszi a játékélményt.
Mindenki a v-sync-et tartja megoldásnak, meg a triple bufferinget, és lehet hogy bennem van a hiba, és nekem kéne megszoknom, de én olyan iszonyatos input lagg mellett nem tudok játszani. BC2, Deus EX, Test Drive Unlimited, Mass Effect, és sorolhatnám egyszerűen játszhatatlanok, már a menüben érezni hogy késik az egér kurzor, nem hogy játékban. Legkönnyebb úgy észrevenni ha körbe körbe mozgatod az egered, brutális mikor a kezed már lent tart, a kép meg valahol negyednél. Az egyetlen megoldás erre mindíg is az FPS limitálása volt, mint mondjuk Call of Duty részeknél, CS-nél, Crysis-nál konzolból.
Ha ez a driveres megoldás megszünteti a felesleges képkocka termelést, és ezzel a melegedő kártyákat, illetve input lagg nélkül játszható lesz a játék akkor én váltok nvidiára, az több mint biztos.
-
Na ide vezet, ha valaki GAGYIBYTE videókártyákat vesz
Pontosan az ilyenek miatt tojok ezektől, és inkább fizetek többet egy megbízhatóbb kiadásért...
Szoptam a Giga 6850 Black Screen problémától is... Ez is a specifikációk figyelmen kívül hagyásából eredt! Gyengébb tápot kapott vagy valami hasonló, ha jól emlékszem. Ja és ami a slussz poén volt, hogy garanciában ki se cserélték
-
Eddie141
senior tag
Nagyon remélem, hogy a manuális alatt azt értik, hogy ki is kapcsolható, mert különben én azthiszem innentől nem vásárolok NVidiát, pedig világ életemben utáltam az Ati-t.
Vannak olyan játékok, ahol 120-nál bőven több fps-re van szüksége az embernek, és emellett ezt meg is termeli a gpu. Ne vicceljenek már ezzel a megoldással. Én a Vsyncet sem kedvelem, főleg az említett gamekban (Dirt 2/3) mert iszonyatosan irreálissá teszi a mozgásokat szerintem, és az irányításra, azon belül a reakció időkre, és azok mértékére is kihatással van, így számomra játszhatatlan lesz a játék tőle. -
MongolZ
addikt
Régóta reménykedtem egy ilyen lehetőségben, hogy beállíthassam a maximális másodpercenkénti képkockát. De nekem az volt a célom ezzel, hogy ne legyen értelemetlenül nagy a fogyasztás, nem az, hogy ne mehessen tönkre a kártya...
-
Cyberpunk
félisten
Ennek mi értelme
-
idevman
csendes tag
"60 Hz-en működő monitoron érdemes 60 képkockák/másodperces korlátot beállítani, így maga a képfrissítés szinkronban lesz a monitorral"
Ezt azert gondoljuk at megegyszer.
-
Röviden összefoglalva: a gyártók gagyi szemetet gyártanak, aminek nem lehet a maximális teljesítményét kihasználni mert lefagy és/vagy tönkremegy. Amikor akad egy tesztprogram ami ezt kimutatja, akkor ahelyett, hogy beismernék ezt, arra törekednek, hogy megakadályozzák a tesztprogram működését, mondván, hogy az irreális, ilyen terhelés a valóéletben úgyse fordulhat elő.
Aztán egyre többször derül ki, hogy mégis... -
s.malacka
tag
Jó dolog de szerintem az még jobb dolog lenne ha veszek egy kártyát azt maximálisan ki tudnám használni és azt nem kéne visszafognom nehogy elfüstöljön .
Ez azért nem rossz : " 350 wattba is belekóstol a GeForce GTX 580-as VGA " -
antikomcsi
veterán
Ez nagyon jó dolog, soha nem árt egy ilyen.
De nem lehetne esetleg olyan hardvert gyártani, aminek a teljesítményét maximálisan kihasználhatjuk, és közben mégsem kéne attól félni, hogy tönkremegy???
Gondolom ez utóbbi esetben kevesebb lenne a haszon, és ugye ez nem járható út! (Ez gúnyos megjegyzés volt.)
-
zazahoho
őstag
ideje volt már
-
havasa
aktív tag
Ez nagyon jó, végre nem kell Vsync-el szórakozni, és a túlterheléses problémákat is megoldják vele kár hogy csak nV-n lesz.
-
CYBERIA
őstag
Én sosem szerettem a kikapcsolt vsync-et.
-
mióta várok egy ilyen általános programra, amivel végre 60ra limitálhatnám az fps-t! erre nvidia only :/
(titkon a frapsban reménykedtem, hogy megkapja a funkcionalitást. tudom, dx9 alá van az fps_limniter 0.2, de elég macera használni és dx10-11 alatt nem megy)
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3437, 100% Akkumulátor
- DELL Precision Dual USB-C Thunderbolt Dock - TB18DC
- BESZÁMÍTÁS! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Számlás!Windows 10 Pro 11 Pro,Windows 10 Home 11 Home, Office 2016,2019,2021 ,Vírusirtok,Mac
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Ryzen5 4650U
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest