Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Elég sokan oszkároznak nyugati irányba, de hallottam rosszat utastól is (pont a vállalkozóféle sofőrre): a sofőr felvett 7személyesbe 6 embert és a kocsitól elvárható ~12 óra helyett 20óra alatt értek a célállomáshoz.
Sofőr-oldalról meg persze az 1000km-es útra utsó pillanatban ráfoglaló vagy azt lemondó utastól mászik falra az ember. Azt már megtanultam, hogyha valahova nem akarok bemenni, azt véletlen se adjam meg köztes uticélként
-
HyP3b0y
senior tag
válasz
t72killer #22 üzenetére
Értelek téged is, de az oszkár szerintem alapvetően a belföldi nagyvárosok közt használható még értelmes keretek között. Valaki úgyis melóba jár mondjuk naponta vagy akár hetente oda-vissza (pl. esetemben Győr-Budapest), miért is kéne egyedül vegigülni az utat, elvisz pár arcot bagóért még így legalább az utazásának egy részét visszahozza, maradékot meg lenyeled, de te is egy célból utazol aminek költsége van.
A baj az, hogy ha külföldre mennék, tuti hogy nem oszkáron néznék magamnak fuvart. -
t72killer
titán
Jó kérdés, nem emlékszem pontosan, hogy valamikor hajnalban foglalt az illető amikor reggel 6kor indultam, vagy már indulás után. (nem mellesleg a leírásba mindíg beleírom, hogy mindenképp beszéljük meg a részleteket foglalás előtt)
Ok, ha sharing, akkor az amortizációs és biztosítási ktg-eket is sharingeljük, ami nálam kb az üzemanyagktg.-gel azonos nagyságrendű + 2-nél több utas után nem vagyok hajlandó rohangálni. Amúgy haverok között is, ha valakihez beszállok egy 100+km-es útra, a TELJES üzemanyagköltséget szoktam fizetni, azaz az összköltség van kb igazságosan elosztva.
Akinek menni kell + rendben vannak a feltételek, az jön, akinek nem, az vegyen magának autót. Ez egy kereslet-kínálati szitu, annyi megkötéssel, hogy se sofőrként se utasként nem vagyok belekényszerítve az utazásba: ha sofőrként keveslem a szotyipénzt, akkor nem vesződök a dologgal, ha utasként drágállom az utiktg-et, akkor veszek repjegyet.
-
HyP3b0y
senior tag
Nem tudnak foglalni rád amikor elindultál, oszkáron tuti nem. Indulási időpont után már nem lehet foglalni. Aki meg utolsó fél percben foglal, azt jelented az oldal felé, ők látják hogy tényleg lehetetlen időpontban foglalt a delikvens és akár ki is tiltják ha nem első alkalom.
A költségeket tekintve pedig ez SHARING amibe te is beletartozol. Akik ebből hasznot tudnak húzni azok 7 személyessel járják az utakat, nem mezei személyautóval.
-
t72killer
titán
+18: 5 utassal Milánóból? Kedves egészségére a hátul középen ülőnek... Én azt nézem, hogy van-e értelme szervezkedni, telefonálgatni, saját útiránytól eltérni, stb. Nem mellesleg ehhez be is kell szerezni azt a 4 utast.
Ha egy panel 10 emeletéről meglátok az utcán egy 100Ft-ost (najó, mondjuk távcsővel), nem fogok hanyatt homlok lerohanni érte. És nem csak akkor, amikor rossz a lift. Mindenkinek máshol húzódik az idő/macera=pénz határvonal
. Nálam konkrétan ott, ha 2 utas (kb reálisan összeszedhető létszám) szállításából ingyen megvan az utam.
-
válasz
t72killer #16 üzenetére
"Ezen az úton a maximálisan javasolt személyenkénti útdíj-hozzájárulás (a költségmegosztás elve alapján) : 17424 HUF"
Pucér üzemanyag és autópályaktg, olcsó magyar+nem-autópályás benzinnel(!!!) számolva kb 200EUR, azaz a fenti összeg NÉGYSZERESE.Igen 200 EUR egy főre - a tervezett meg 17e forint fejenként (5 személyes autó, hmm)? HA négy embert viszel, neked már csak az amortizáció költsége marad: [link]
-
t72killer
titán
Egyszerű, az oszkár szabályzata kínálja az alapszitut, fentebb írtam is: magánsofőrként elég vékony pénzecskéket kérhetsz csak el, ami kb csak dísznek van, köze nincs az adott km-re jutó autóköltségnek (üzemanyag, matricák, amortizáció, biztosítás).
Vegyünk alapul pl egy Bp.-Milánó utat: erre ezt írja Oszkár barátunk:
"Ezen az úton a maximálisan javasolt személyenkénti útdíj-hozzájárulás (a költségmegosztás elve alapján) : 17424 HUF"
Pucér üzemanyag és autópályaktg, olcsó magyar+nem-autópályás benzinnel(!!!) számolva kb 200EUR, azaz a fenti összeg NÉGYSZERESE. És ebben még semmi amortizációs, biztosítási, stb ktg nincs, sorry, de ez sofőrszempontból kb ropipénz.
A blabla hasonlóan működik, annyi különbséggel, ha idegennyelvű oldalukon lépsz be, akkor bezzeg engedi az életszerűbb árazást. Azaz a magyar sofőr nem kérhet el annyit ugyanazért az útért, mint pl egy francia (nyilván, virítaniuk kellett valamit a nyugat-európai hatóságok irányába, hogy ők az r=1 saját magáért is közlekedő autósért vannak, nem a vállalkozóknak segítenek adókerülni).
-
"ezek a népszerű útvonalak be vannak védve mint egy kis maffia."
Ezt nem igazán értem, hogyan lehetne kiszorítani bárkit Oszkáron. Annyi van, hogy valaki kiemeli a saját kocsiját a lista elejére, de ezzel vége. És persze, vannak, akik taxiznak vele, de én mindig próbálok valaki mást választani, még ha kicsivel drágább is.
-
fordfairlane
veterán
Az adóelkerülés zöldbe csomagolt változata. Kreatív, de azért annyira nem, hogy ne menjen utána az állam, ha túlnő egy szinten.
-
t72killer
titán
"meséli mennyire durván le can osztva a dolog, ezek a népszerű útvonalak be vannak védve mint egy kis maffia." - ja, ezért nincs normális utas a vonalon az utóbbi pár évben. Környezetvédelmileg így semmi értelme, mert aki üzletszerűen csinálja, ha nincs utas, akkor nem is megy. Én ha egyedül hazaugrok családlátogatni, az utasfelvétellel legalább hozzájárultam a CO2 kibocsátás/fő csökkentéséhez.
Másik mellékhatás, hogy az árak olyan szintre csökkennek, amennyiért én már nem vacakolok utassal. Amúgy a maffia-része: magánemberként blabla-n+oszkáron be se lehet értelmes árat írni adott szakaszra, sztrádamatricák sorát és drága üzemanyagot perkál az ember pl Olaszországban és írd ki az árat úgy, mintha a magyar benzinköltség felébe kerülne - vagy jattolj többet a közvetítőnek egy üzleti fiókért, amit ha évi 3x megy haza az ember, nyilván nem tesz/nem éri meg. Ezzel az egész dolog megosztás jellegét próbálják kipusztítani és kvázi k-EU-i taxisokat kiszervezni Ny-EU-ba.
-
daninet
veterán
Azért rengetegen csinálják a dolgokat életvitel szerűen, nem csak unatkozó kismamák.
Az über idején arról vilt szó ugye, hogy annyit kerestek mint a taxisok csak adózatlanul.
Az airbnb-t sokan életvitel szerűen űzik, külföldi turistáknak belvárosi lakást hotel árajon adnak ki.
Az oszkár pedig úgyszintén. Barátom életvitel szerűen oszkározik, menetrendszerinti járata van németországig, és meséli mennyire durván le can osztva a dolog, ezek a népszerű útvonalak be vannak védve mint egy kis maffia. -
t72killer
titán
Mind2 igaz, amit rosszul csináltam az utolsó előtti oszkáros alkalommal (kb másfél éve), hogy túl sok köztes beszállóhelyet engedtem meg, és így csomóan jelentkeztek, hogy ABCDEF úton ők csak B "melletti" kisfaluból mennének C "melletti" kisfaluba. Persze, ha több ilyenbe belemegyek, akkor 12 helyett 20óra alatt leszek a végén otthon...
Okulva az esetből a legutóbb már csak a végpontokat adtam be, illetve a korábban előfordult "ráfoglalás" elkerülésére indulás előtt kb 1 nappal "lezártam" a kocsit. Így persze jóval kisebb az esélyem utasra, de legalább nincs 2-3eFt kedvéért stresszelés.
#9: attól függ, mire használja az ember az autót. Én mondjuk munkábajárásra+bevásárlásra, elég spéci kezdési+hazamenési időpontokkal, úgyh nálam nem játszik. Persze látva, hogy a "standard időben" kezdő/végző kollégák mekkora dugót képesek generálni a cég környékén, megértem, hogy kéne valamiféle "tömbösítés".
-
Ptech
addikt
Pont a napokban indult egy villanyautó megosztós szolgáltatás itthon, első blikkre egész okésak a feltételeik.
Szerintem nem rossz ötlet amúgy, nyilván két szomszéddal én sem állnék össze közös autót venni, így viszont kipróbálom hogy milyen mondjuk egy hétvégi bevásárláshoz.Más: A Rukkola imho konkrétan használhatatlan, nevetséges ahogy hónapokat kellene egy könyvre várni, van vagy 3 féle "pont" amivel "fizetni" lehet, maga az oldal meg annyira átgondolt, mint egy lepkefing.
-
Feketelaszlo
senior tag
Word hibakiemelést eltávolító szoftver fejlesztésére még nem adott be EU-s pályázatot a cég.
-
Az eszkimóknál már régóta működik a "sharing economy", amikor a betérő vendégnek a házigazda felajánlja a feleségét.
Itthon "bedobjuk a közösbe" néven fut.
-
t72killer
titán
Régebben volt, hogy blablacar-on meg Oszkáron kerestem utast, ha fél Európán át akartam utazni, de manapság egyre kevésbbé fűlik hozzá a fogam. Általában utolsó percben betoppanó utasok vannak, akikért még menj ki a halál &@Đába + természetesen valami nagyváros közepén tedd le, mindezt pár zacskó ropi áráért, amiből még értelemszerűen jattolni kell a hirdetőfelületnek - nem ugyanaz, mint amikor jópár éve Franciao.-ban beültettem 3 utast és végeredményben az én utam full ingyen volt, matricák incl. (Apropó jattolás: slusszpoén, amikor olyankor "foglalnak rád", amikor már elindultál, vagy már meg is érkeztél és elfelejtetted levenni a hirdetést - az ember meg rója a tiszteletköröket, hogy ne követeljék rajta a foglalási díjat.)
Tudom, ez csak egy szegmens, de nem véletlen mondják, hogy közös nőnek túros a háta... Persze értem, ez az új európai módi, a zöldb@romság meg a túlnépesedés miatt idő előtt rányomják a népre a villanyautókat - amiket használható kivitelben földi halandó megfizetni nem tud. Nosza, oszd meg 3 szomszéddal, mérgelődj, hogy miért pont akkor nincs kocsi, amikor kéne, mi van, ha a szomszéd vezetni tanuló leánykája az árokba borul vele, másik szomszéd fiacskája buliról hazajövet telehányja stb-stb. Ráadásképp, még ha minden ideálisan is működik, szervezzétek meg (idő, munka, pénz!), mikor kié az eszköz...
-
Syl
nagyúr
Robbanás előtt a megosztáson alapuló gazdaság? Ja, berobbanás előtt. A NAV már biztos készíti a tervet az ilyen "adóelkerülő" vállalkozások berobbantására...
-
Kommunizmus 2.0 beta
-
.mf
veterán
/ off, de mindig nevetek az ilyen képeken. Pirossal hullámosan aláhúzva a cégnevek == Mancika Wordből képernyőmentéssel szed ki képeket, és még annyit sem tesz meg, hogy kikapcsolja a helyesírás-ellenőrzést vagy nyomtatási képet használ, képesek wordbe berakni a teljes excel filet, a többi lapon bizalmas adatokkal, a pdf ismeretlen fogalom...
Másrészt az ilyen kutatások úgysem reprezentatívak. Ráérő csóró diákok, munkanélküliek, gyesen lévő kismamák, nyugdíjasok csinálják ezeket kis pénzért -- kor, nem, régió szerint stimmelhet, de vásárlóerőhöz köze nincs.Nyilván terjedni fog, mert eddig is létezett (sőt, elterjedtebb volt), csak más csatornákon, nem pedig neten, és akkor még nem "megosztáson alapuló gazdaságnak" hívták.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Docker konténerizálás
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- BestBuy topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Autós topik
- PlayStation 5
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- Milyen videókártyát?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2159
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3496, 90% Akkumulátor
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest