Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
#56573440 #40 üzenetére
Na ez klasszikus, "ha csendben maradtál volna okosabb maradtál volna" hozzászólásra sikeredett.
"Egy állami dollármilliárdokkal megtámogatott cég képes rakétát építeni?"
Kezdjük ott, hogy a SpaceX a NASA segítsége nélkül képes volt sikeresen Föld körüli pályára állni, utána nyert el NASA szerződést. Kétségtelenül kihúzta őket a szarból, de addig saját erőből jutott el.
Az állami dollármilliárdok pedig nem támogatásokból, hanem megrendelésekből jönnek, amit a SpaceX első sorban az alacsonyabb árainak köszönhetően kap meg, amikor a többiek a magasabb költségek ellenére se képesek szállítani az eredményeket.
Pl. a NASA saját SLS rakétája, ami helyett kénytelen akkor is Falcon Heavy-t használni, ha azzal évekkel meghosszabbodik a küldetés, mert az SLS az eddig ráköltött kb. 20 milliárd ellenére se jutott el még a teszt fázisba se.
De ott van a Boeing Starliner is, amire a NASA dupla annyi pénzt adott, mint a SpaceX-nek a Dragonra, ennek ellenére még nem sikerül összehozni egy sikeres teszt küldetést, a SpaceX pedig már menetrendszerűen szállítja az utasokat az ISS-re."Ez egy nagyon meglepő dolog, jó hogy más gazdag ember nem csinált még rakétát. Ja várj. Ha Bezosnak szól a nasa hogy kéne vinni embert, valszeg megoldják, mert ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése... "
Na az összes közül garantáltan ez viszi a prímet.
Pont Bezost felhozni a SpaceX ellenpéládjakért?
Komolyan?Vegyük sorra:
- a Blue Origin-t évekkel a SpaceX előtt alapították
- sosem küzdött finanszírozási nehézségekkel
- ennek ellenére még egyetlen rakétájukkal sem Föld sikerül körüli pályára állni, de a Kármán vonalat is csak alulról súrolták
- a Falcon Heavy-vel versenyképesnek szánt rakétájuk, a New Glenn határideje 2017 volt, ehhez képest még évek kérdése, hogy egyáltalán legyen belőle valami
- a B-4 hajtóművük, amire az ULA következő generációs rakétája épülne szintén éveket csúszik, emiatt sorra bukják el a Space Force megrendeléseket
De legalább pereskedésben aktívak.Tehát ennyit arról, hogy "ez jelenleg csak pénz és mérnöki munkaóra kérdése", mert sem pénznek, sem mérnöki munkaórának nincsenek híján, csak az eredményeknek.
" Akkor mégis hogy dolgozik ott még olyan ember aki fapofával ted-ben milliós közönség előtt mond olyat hogy napi legalább 10x lövi fel a rakétát hogy utasokat szállítson vele szuperolcsón? Ugye ezt te se hiszed el ha másért nem pl mert nem tudod megtankolni... "
Ez megint csak személyes kétely érvelési hiba. Abból, mert Te személyesen nem éred fel ésszel, hogy hogyan lehet egy ilyet megcsinálni még nem következik, hogy lehetetlen.
A Starship-et eleve nem csak újrahasznosíthatóra, hanem gyorsan újrahasznosíthatóra tervezik, azaz felmegy, leszáll és pár órán belül újra startra kész.
Ha szerinted a terv koncepcionálisan hibás, akkor kíváncsian várom a műszaki érveidet, addig szerintem inkább higgyünk a NASA szakembereinek, hogy nem teljesen hülyeség, amit a SpaceX kitalált, különben nem a Spaceship-et választották volna az Artemis program leszálló egységének.
Ami a tankolást illet, azt tudom ajánlani, hogy előbb tájékozódj, utána írogass, mert az összes rakétát csak közvetlenül a start előtt tankolják fel, mivel a folyékony halmazállapotú oxigént viszonylag nehéz hosszabb ideig normál hőmérsékleten tárolni."Az újrafelhasználásról meg nem érdemes addig beszélni amíg a cég könyveléséből nem látható hogy mennyi ennek a költsége"
Nem kell a könyvelést nézni, elég a nyilvánosságra hozott szerződéseket összevetni. Az oroszok 90 millióért visznek fel egy embert az ISS-re, a SpaceX 60 millióért. Egy újrahasznosított Falcon 9 önköltségi ára 30 millió körül van, jelenleg ezt a hasznos kg. / ár mutatót senki sem tudja überelni.
"Nyilván a siklót ugyanúgy szétkapták de ez alap... "
A Falcon 9 újrafelhasználáshoz szükséges idő: 14 nap. A Space Shuttle: 54 - 88 nap.
"Mivel az állami cégekben ez nem volt elvárás, egyszerűbb volt újat csinálni így nem volt érdek sem. "
Mivel az űrkutatás alapvetően állami kifizető hely, mint a hadiipar, így senkinek sem állt érdekében (az adófizetőkön kívül) a költségek csökkentése. Pont az Musk egyik érdeme, hogy bebizonyította, hogy ez nem fizikai limitációkon, hanem politikai akaraton múlt.
"Valami más nagy dolog amit csinált? "
Mindent összevéve tökéletes példát szolgáltál arra, hogy miként működik az általam felvázolt pszichológiai jelenség:"a konkrét, gyakorlati eredményeket eltagadni attól függően, hogy a személyiségét tekintve kinek szimpatikus az illető vagy egyéb kérdésekben ki ért egyet a nézeteivel"
Új hozzászólás Aktív témák
it A Tesla ügyvezetője szerint mindez annak lesz köszönhető, hogy sokan terveznek vagy már építenek új chipgyárakat.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Leszámol a fekete képernyős hibákkal a GeForce driver gyorsjavítása
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- Synology NAS
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest