Új hozzászólás Aktív témák
-
guriga1234
addikt
válasz
Apollyon #232 üzenetére
Bevásárláshoz nekem is van listám a telefonban (OI Shopping List - androidra, ingyenes, nagyon jó), és csak ki kell pipálnom, amit megvettem, és már nem is látszik a listán, csak azok, amiket még meg kell venni. Amikor mindent megvettem, felszabadítom a listát, és következő alkalommal lehet megint kezdeni a kipipálást
Van egy másik listám is (ugyanebben az appban), ami nyaraláshoz szükséges dolgokat tartalmazza, így sosem felejtek ki semmit.
A listákat egyszer kell csak elkészíteni, de megéri, mert soha nem felejtődik el semmi. -
Apollyon
Korrektor
Értelek, viszont ezek szerintem reklám szempontjából nem relevánsak. Valószínű, hogy a kivételek közé tartozom, de én célirányosan szoktam vásárolni, nem feltétlenül csak élelmiszert.
Otthon összeírom a listámat hogy mi kell, és a boltba úgy megyek be hogy csak azt veszem le ami a listán van, szét se nézek. Nézelődni itthon szoktam.Kenyeret meg egyéb szemetet amúgy egyáltalán nem fogyasztok évek óta.
-
BlackPriest
őstag
válasz
arnyekxxx #229 üzenetére
amúgy a tecsós pontgyűjtő régebben olyan termékekre adott kedvezményt, amit amúgy is megvennél. teszemazt mi sokat vettünk aranyér márkájú klotyópapírt és arra is jött a kupon, nem valami tök másra. sokszor meg sima pénzt érő kupont küldtek. szóval amíg normálisan csinálják, addig felőlem nézhetik mivel törlök segget...
-
arnyekxxx
veterán
Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?
mert a kenyér illata vásárlásra öszrtönz. Ettől függetlenül azért veszek kenyeret a spárban mert 4naposan is kenyér és még olcsón is adják. A teszkóban hiába illatozik a frissensült kemencés nem veszek mert ehetetlen és a plazmát se a teszkóban veszem meg csak azért mert finom kenyérillat terjeng
Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?
Nem tudom, a fasirt mifelénk darálthúsból készül, zacskós dínót nem eszünk.
Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?
mert azt hiszik akkor veszek de tévednek.
Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?
Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?
adatgyűjtés és bolthoz láncolás és olyan termékekre rábeszélés amire egyébként nincs szükség.
Én meg azért megyek be az adott boltba mert közel van és a megfelelő áron vannak a szükséges termékek, és ha már ott vásárolok akkor inkább irjanak rá pár pontot a kártyára minthogy nem irnak. Egy fillérrel nem költök többet miatta. Persze van olyan aki akkor is megveszi a pontokért akciós vibramotoros késkészletet ha nincs rá szüksége de akciós, de az egyébként is mindent megvesz ami akciós.
-
arnyekxxx
veterán
-
guriga1234
addikt
válasz
BlackPriest #225 üzenetére
A szőrnek sem árt
-
BlackPriest
őstag
válasz
guriga1234 #224 üzenetére
én pár éve szilveszterkor láttam malac formájú ki tudja milyen állat-származékot, lefényképeztem és meg sem fordult a fejemben, hogy megvegyem. asszem a patkányom jobb kaján él.
az ilyen apró szarságok azért vannak felhalmozva, mert ott szem előtt vannak és kevésbé ragad az emberek kezéhez. nyilván egy 70 forintos rágóra nem fognak egy 50 forintos lopásgátlót ragasztani
-
BlackPriest
őstag
válasz
guriga1234 #222 üzenetére
nekem meg szakállam van, csomót spórolok vele
-
guriga1234
addikt
Ugyan nem nekem írtad, de:
"Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?" - nem, de nem is szoktam ott vásárolni.
"Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?" - még sosem láttam olyat.
"Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?" - ez is Spar-ban szokás?
"Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?" - gondolom azért, hogyha az utalványból nem ad vissza a pénztáros, akkor a maradékért vesz ilyesmit.
"Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?" - sejtem, de az adataimat senkinek sem adom ki. Ráadásul mindig kápéval fizetek (nincs semmilyen kártyám, sem utalványom).Te mindent elhiszel, amit a marketing iskolában tanítanak? Próbálj meg beszerezni egy "szemüveget", ami a kritikai érzékedet kifejleszti, mert annak láthatóan a hiányában szenvedsz.
-
BonFire
veterán
válasz
Apollyon #221 üzenetére
Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?
Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?
Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?
Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?
Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?Még egy érdekesség. Amikor a piacra dobták a sok-sok col fölötti HD tévéket, az emberek rohantak megvenni. Amikor megkérdezték, hogy mégis miért vették, amikor egy szemmel nem tud többet, mint a korábbi tévéjük, azt felelték rá, hogy „azért, mert nagy”. Gyorsétteremben egyre növekednek az adagok. Valójában az embernek nincs szüksége óriás gyrosra, vagy literes kólára, de ha csak 10% a normál és a nagy között a különbözet, akkor is megveszi a nagyot, ha a végét a kukába dobja. A kereskedő pedig örül, mert neki az az érdeke, hogy minél többet adjon el.
Ugyanez a helyzet az akciókkal. Az emberek szeretik és igénylik, akkor is, amikor mindenki tudja, hogy valójában nem nyer vele semmit. Volt olyan, aki meg akarta reformálni a kereskedelmet, és megszüntette az áruházban az akciókat. Cserébe annyival lejjebb szállította az árakat, mintha akció lenne. Az eredmény az lett, hogy a bolt forgalma jelentősen csökkent, annak ellenére is, hogy az árak tartósan alacsonyabban voltak tartva, mint akció nélkül. A vezetés pedig belebukott az újításba.
Az ember szereti az illúziót. Az akció épp ezt adja meg neki. És az ember szeret fizetni egy kis illúzióért.
-
guriga1234
addikt
válasz
Apollyon #221 üzenetére
"After shave-ből stb-ből szintén azt veszem, ami van a boltban, nem kell hozzá reklám" - én megkeresem azt a boltot (sajnos nem sok helyen kaphatók), ahol lehet olyat kapni jó áron, amit én használok (és persze ami eredeti, nem kamu).
"A tudatos vásárló pedig 0%-ban dől be a reklámnak / akciónak" - ebben tökéletesen egyetértünk.
-
Apollyon
Korrektor
Azért túlzás azt állítani, hogy mindenkire hatással vannak a reklámok.
Intel vs amd témában én azt veszem, ami a tesztek és a közvélemény által mutatott tapasztalatok szerint nekem a legmegfelelőbb."Miért vettél Lenovo telefont? Miért nem egy sosem hallott márkát?
Na, ugye, hogy működik!"
Hogy vegyen az ember valamiből olyant, amiről sosem hallott hogy létezik? Azért műszaki cikkekből ok, hogy nyilván az ismertebbeket választja itt is az ember, de ha tegyük nincs semmi a boltban csak lenovo meg samsung stb., akkor a noname cuccot nem fogom tudni megvenni ha nincs ott a boltban, akármilyen jó.
After shave-ből stb-ből szintén azt veszem, ami van a boltban, nem kell hozzá reklám. A tudatos vásárló pedig 0%-ban dől be a reklámnak / akciónak.
-
Nem, itt arról van szó, hogy a Dr. Pepper az USA-n kívüli helyeken mással gyártatja le a cuccait.
A Coca-Cola weboldalán ez áll:
Dr Pepper*The trademarks listed above are owned or used under license(*) by The Coca-Cola Company and its related affiliates as of August 31, 2012. These trademarks may be owned or licensed in select locations only.
Ilyen pl. a Lipton Ice Tea is. a Pepsi gyártja, de egyébként semmi közük a Liptonhoz.
-
guriga1234
addikt
A leghatékonyabb "reklám" terméktől függetlenül: AKCIÓ. Visznek mindent, csak mert éppen olcsóbb valami. Nem azért, mert az kéne neki, vagy jó, hanem azért, mert olcsóbb lett.
-
guriga1234
addikt
Az emberek többsége nem határozott, könnyen befolyásolható minden téren, önálló gondolatai nincsenek, nem kreatív. Ezekre biztosan hat a reklám. Akiket idegesít a reklám (mint engem is), azok az előbb felsorolt tulajdonságok ellentéteivel rendelkeznek, és nem hajlandóak reklámok hatására vásárolni.
-
Szerintem a márkás cuccok vásárlása és a reklám között nincs feltétlenül összefüggés.
De ebbe lehet, hogy tévedek.
Arra gondolok, hogy pl. az NEC is igen jó márka, pedig nem láttam még NEC reklámot sehol.
Ugyanez igaz pl. a DELL monitoromre. Csak a fórumról és a boltok árlistájából szereztem róla tudomást.Egyébként akinek pl. a reklámozott termékkel meggyűlik a baja (XY mosógép), és miután a szerelő kijelenti, hogy ez a márka/típus egy rakás hulladés, de ugyanúgy orrba-szájba reklámozzák a TV-ben, akkor esetleg kialakul benne egy olyan nézet, hogy a reklámozott termékek semmivel sem jobbak, mint a többi.
Én egy szervízből tudtam meg, hogy porszívóban létezik egy bizonyos DD kezdetű márka, és mégis ezt vettem meg, mert a szervizes kollégám ajálotta az 5 év gari és a hosszú élettartam miatt.Mindezek ellenére elhiszem, hogy az emberek 99%-ára igaz az, amit mondasz, és a maradékra is, csak nem közvetlenül.
-
BonFire
veterán
Végül is nem akartam félrevinni a témát, de gondoltam, ennyi még belefér, főleg mert sokan úgy gondolják, ez a furcsa dolog (reklám) valami öncélú hobbi, amit sokan azért művelnek, hogy direkt bosszantsanak vele minket, és különben sem hat senkire – saját bevallása szerint.
Vannak jobban, és vannak kevésbé befolyásolható emberek. Valakit igen nehéz lépre csalni, mert nem a megfelelő gombot nyomják meg rajta. Ezt nagyon nehéz eltalálni, vaktában kell lövöldözni. De mindenkinek van gyengéje, és ha a szívére teszi valaki a kezét, akkor láthatja, hogy igenis ő sem tudja teljesen kivonni magát a reklám hatása alól. Szívesen bekukkantanék egy-egy ilyen háztartásba, nem lehet-e véletlenül sem fellelni semmiféle márkázott cuccot – beleértve a hűtőszekrény tartalmát is.
Persze van egy réteg, akik meg azért nem vesznek márkát, mert egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, olyan szegények. Ők – mondjuk így – nem célközönség.
-
Lehet, hogy pont abba a töredékbe tartozom, amit említettél.
Nem emlékszem olyan vásárlásra, vagy egyéb pénz költésre ahol ne gondoltam volna végig azt, hogy kinek a szekerét tolom vele.
Élelmiszereknél is figyelek erre, talán a kenyér meg a zsemle a kivétel.
A jelenleg bankomat pedig talán az emberek pár százaléka ismeri egyáltalán, vagyis "noname".
A telefonom is noname indiai márka. Persze vannak ismert márkájú cuccaim természetesen, de egyiket sem a reklámok alapján, hanem az elérhető típusokról kapott visszajelzések alapján vettem.Az viszont igaz, hogy a fórumokban feltett kérdéseimre olyanok is válaszolnak, akiket közvetlenül befolyásolnaka reklámok, íg yközvetve én is befolyás alá kerülök.
-
BonFire
veterán
válasz
BlackPriest #206 üzenetére
Helyes! Igazad van.
-
válasz
BlackPriest #209 üzenetére
ja, oké.
-
válasz
BlackPriest #207 üzenetére
ezzel teljesen tisztában vagyok.
egyszer csináltam is unalomból egy táblázatot az üditőkről, hogy melyik cégnek melyik termékei az egymás közvetlen konkurenciái -
BlackPriest
őstag
azzal kezdted, hogy no offense, majd 0 hozzászólás váltás után megállapítottad rólam, hogy én csak azért vettem olyan telót, amilyet, mert a reklámokban láttam. az, hogy reklámja sem volt, az nem kifogás, mert mást is gyárt. egy kifacsart baromság alapján állapítasz meg rólam olyan dolgot, ami hazugság.
no offense, de szerintem te valami jehova tanúja féle hittérítő lehetsz. ha nem tudatosan, akkor tudat alatt. 3 mondatodból ez látszik. aki pedig így viselkedik, az számomra ellenség. nem segítesz tisztán látni, térítesz. most épp tudom, hogy manipulálni akarsz és el is kerüllek, köszi a tippet.
-
Hát ja, ez kb. igaz.
De mondjuk én pl. Coca Cola vagy Pepsi helyett a Dr. Pepper-t kedvelem.
Fanta vagy Mirinda helyett pedig a Schweppes-t. Vagyis üditőkben én pont a 3. fél, ha lehet így mondani - azaz a Dr. Pepper- Snapple Group cuccait kedvelem elsősorban.Mondjuk az Unilever és a P&G elég komolyan belemászott az emberek mindennapjaiba!
-
BonFire
veterán
válasz
BlackPriest #201 üzenetére
Én azzal indítottam, hogy no offense, mert látom, másokra is haragszol a topikban. Azt kéne megérteni, hogy a világ nem egy nagy ellenség, akit le kell győzni. Én sem vagyok az. Nem meggyőzni akarlak, csak segíteni néhány dologban tisztábban látni. Mert ha tudod, hogy manipulálnak, akkor fogod tudni egy részét elkerülni. Ahogy mondtam is.
Nem a reklámszakmában dolgozom, de értek hozzá egy kicsit. Nem nagyon, csak egy kicsit. Amennyi ahhoz kell, hogy csodáljam és kellő tisztelettel nézzek rá. Ahogy a vadállatot is csodálja és elkerüli az értelmes ember. Az értelem nélküli meg csak halomra ölné, ha kell, ha nem.
-
BonFire
veterán
Igen, de a világpiacon általában minden kategória 99%-át két nagy gyártó fed le. Lásd AMD vagy Nvidia, Intel vagy AMD, Coca Cola vagy Pepsi, Fanta vagy Mirinda, 7up vagy Sprite. Unilever vagy Procter & Gable. Egy világcég a saját márkáinak a konkurenciáit is megteremti, azért gyárt tízféle néven mosóport (amibe ugyanaz van, ami ugyanazon a gyártósoron készült, csak más a doboza), hogy ha éppen nem szimpatikus a Rama, akkor megveszed a Delmát, miközben mindkettő az Unilever terméke, és csak hiszed, hogy van választási lehetőséged. Vagy veszed a nagy konkurens termékét, a P&G-ét. Kész. Vége. A piaci szegmens 1%-án osztozkodik a többi ezer gyártó és forgalmazó.
-
BlackPriest
őstag
a bevált az megint más, de ha új dolgot veszel és a kedvenc márkád nem gyártja, akkor dől el, hogy mi alapján veszed meg.
annyit azért hozzáteszek, hogy nyilván reklámozhatnak olyan dolgot, ami valóban megfelel nekem és akár az is előfordulhat, hogy egy reklám hatására érzem azt, hogy valami termékcsoportra szükségem van. de ugyanúgy előfordulhat attól, hogy egy cikket olvasok róla, vagy egy haver meséli, filmben látom, etc. és ezek után is össze fogom hasonlítani, hogy melyikkel járok a legjobban
-
BlackPriest
őstag
tökmindegy mit mondok, te azt fogod mondani, hogy a reklám miatt. vagy a reklámiparban dolgozol és ezért tartod mindennél többre, vagy te is bekajálod. ne magadból indulj ki. azt meg nem fogod bedumálni nekem, hogy azért vettem lenovo telefont, mert nem reklámozzák és így ültették el 20 éve az agyamban, azért vettem lenovo telefont, mert kellett egy telefon, volt egy határozott elképzelésem, hogy mire van szükségem, utánaolvastam itthoni és külföldi tesztekben, fórumokon, összehasonlítottam több márka több típusát és ár-érték arányban ez bizonyult a legjobbnak.
motorozok, de sosem volt a fent említett dezodorom. tudod hogy választok dezodort? odamegyek a polchoz, megszagolom, megszagolja az asszony és amiben egyet értünk, megveszem. félelmetes mire nem képes egy reklám, ugyanarról győz meg mindkettőnket!
valóban egy külön szakma és azt feltételezed róla, hogy mindenható, holott közel sem. gyenge, tömeget követő emberekre épít és belőlük él, kihasználja azt a magatartást, hogy valami rád tukmált eszményképhez akarsz hasonlítani.
nem tudom hogy gondolhatsz bármi ilyet egy számodra idegen embertől, de gratulálok a magabiztosságodhoz, lehet, hogy reklámoznod kéne valamit?
szerk.: bocs, kiemelek pár dolgot vastaggal, mert úgy sokkal okosabbnak látszok
-
BonFire
veterán
válasz
BlackPriest #194 üzenetére
No offense, de nagyot csodálkoznál, ha kissé jobban elmerülnél a témában! Persze, a jelenlévők mindig kivételek, ők okosak és tudatos vásárlók és estébé. Aztán rendre kiderül, hogy azok, akik a legcsalhatatlanabbnak tartják magukat, azokat a legkönnyebb bepalizni.
Miért vettél Lenovo telefont? Miért nem egy sosem hallott márkát?
Na, ugye, hogy működik! Bár Lenovo telefon reklám tényleg csak szórványosan fordul elő, azért a cég már kellőképpen megalapozta a hírnevét egyéb ipari szegmensekben, hogy mást ne említsek, a laptopok között egészen jó neve van. Ezek után majdnem mindegy, hogy mit dob a piacra, venni fogják. Ahogyan a Harley Davidson is piacra dob arcszeszt és dezodort, holott nem a kozmetikai iparban vetették meg a lábukat, és attól, hogy jó motort tudnak gyártani, nem biztos, hogy ez igaz az illatszerre is! Ennek ellenére mégis veszik az arcszeszüket, mert a márkanév eggyé vált a „macsóság” szimbólumával (ahogyan a Playboy esetében is, amely eredetileg csak magazin volt!), ezért kelendő az illatszerük is. Nem azért, mert jó szagú. Hanem azért, mert Harley Davidson.
A marketing egy szakma. Mindenkire hat. Többé vagy kevésbé, de hat. Van ezerféle trükk, amivel meg tudják fogni az embert. Az egyik erre csap le, a másik arra. A marketingesnek egyetlen dolgot kell tudnia: hogy te mit szeretnél. És úgy fogja tálalni neked, hogy ellenállhatatlan legyen számodra. Aztán ha az ezer jól bevált módszer egyike sem hatna, akkor be fog vetni egy ezeregyediket.
Egyet tehetsz mint fogyasztó. Ha tisztában vagy vele, hogy milyen manipulációs módszerek léteznek, akkor azokat felismerve valóban tudatosabb vásárló lehetsz, ami azt jelenti, hogy nem fognak tudni dróton rángatni 100, csak az esetek 50%-ában.
-
válasz
BlackPriest #196 üzenetére
hát, ez már olyan 70-80%-ban szerintem már megvalósult.
-
válasz
BlackPriest #194 üzenetére
Épp a mai Metropolban volt cikk a mobilokról, és ott a kérdezettek körében magasan a Samsung vezetett. (sajnos)
Szóval működik ez a dolog.Nem az az érdekes, hogy egy-egy egyénre hogy hat a reklám (pl. nekem eszem ágában sincs bármiből is Samut venni, sőt, igyekszem a környezetemben élőket is lebeszélni róla), hanem ami lényeges, hogy tömegekre hogy hat, az eredmény meg látható...
-
BlackPriest
őstag
ez igaz sok birka emberre, a tudatos vásárlókra meg nem. ha én pl marinéni és a tökömtudja mi közt választhatok, akkor körbejárom a témát, megkérdezem más, számomra értékes és értéktelen emberek véleményét, ha nem egy fél fizetésbe kerülő cuccról van szó, akkor enélkül, amúgy meg annak alapján teszek egy próbát és eldöntöm mi a jobb nekem.
lenovo telóm van, mielőtt megvettem, esküdni mernék, hogy egy lenovo telefon reklámot sem láttam. ellenben samsungot pl ezerszám.
most akkor várjak még 20 évet, hátha akkor fogok samsungot venni, vagy mégsem igaz mindenkire?
ha meg engem egy márkától taszít a reklámja és most beleég az agyamba, az 20 év alatt gyűlöletté érlelődhet bennem és előbb döglök meg, mintsem egy idegesítő reklám termékét vegyem meg (főleg úgy, hogy lassan minden gyógyszernek, technikai cuccnak, kajának van alternatívája hasonló áron hasonló összetétellel)
-
BonFire
veterán
Az a jó, ha irritál!
Ha bármilyen érzelmet is kivált a reklám, akkor jó. Soha többet nem tudod a fejedből kiverni a rájfájzent, beleégett az agyadba. És életed során bizony előállhat olyan helyzet, amikor a választási lehetőség leszűkül az ismert (de utált) rájfájzen, és néhány ismeretlen (ezáltal nem megbízható) szolgáltatás köré. Ebben a szituációban pedig hagyni fogod, hogy az ismert (de utált) cég egy kedves ügyintézője meggyőzzön téged, hogy a csacska reklámjuk ellenére ők pénzügyi téren valóban megbízható cég. Mivel akkor már egy esetleges befektetés, vagy kölcsön lesz a tét, esetleg még nagyobb dolog forog kockán, nyugodtan túl fogod magad tenni a sok-sok évvel ezelőtt látott, „balul sikerült” reklámjukon.
Mindamellett minden marketinges tudja, hogy van egy réteg, az emberek egy bizonyos hányada, akikre semmiféle reklámmal nem tudnak hatni. De ezt a veszteséget nyugodtan lenyelik, hiszen ez az embereknek csupán a töredéke. De tényleg. Ezrelékekben kifejezhető mennyiség. A többi embernek meg igenis el lehet adni dolgokat a már jól bevált marketingeszközökkel.
-
Szerintem ez a gondolatmenet nem mindig igaz.
Én is hallgatom a nestlé meg Danone reklámokat 20 éve, mégsem veszek ilyeneket, sőt, általában ellentétes hatást vált ki belőlem, és még sok másban is. pl. Eszem ágában nem lenne a rájfájzen banknál számlát nyitni, mert annyira undorítóan idegesítő a reklámja. Ugyanez igaz a mittoménmelyik orrcseppre is, inkább a reklámban hülyeségként beállított hagyma-zöldség kombináció. -
BonFire
veterán
„Bár lehet a reklámozók máshogy vélekednek, mert hiába mondják sokan, hogy nem hatnak rájuk a reklámok, a pszichológusok mégis máshogy látják ezt.”
Mert aki ilyet mond, nem tudja, hogyan is működnek valójában a reklámok!
A reklám nem közvetlenül ad el neked valamit, főleg pedig nem rövid távon hat. Lehet, hogy egy 25 éves ember még semmit sem vásárolt a reklám hatására, azonban folyamatosan épülnek befelé a tudatába a különféle brandek, márkák nevei. Most, 25 évesen tökmindegy, nem érdekli, melyik prosztata-megnagyobbodás elleni készítmény a hatásosabb. De majd ötvenévesen, amikor neki is dagadt lesz a prosztatája, és ismeretlen piacra lép, ahol a termékről semmi mást nem tud, csak hogy ismert-e a neve vagy sem, akkor azt a márkát fogja venni, amelynek a nevét ismeri. Ilyen egyszerű ez. Lesz a NÉV, meg a nóném gyártó terméke. És akkor a nevet fogja választani. Ilyen módon a reklám elvégezte a feladatát 25 év alatt. És nem fogja senki a nónémet választani, ha közben a termékről-szolgáltatásról semmiféle más tapasztalata nincs. Ilyenkor csakis a brand számít, ha biztosra akar menni, és fölöslegesen nem akar pénzt kidobni.
Tehát a reklám egy hosszú távon megtérülő befektetés, amelynek lényege, hogy már akkor beleégesse az agyba a márkát, amikor arra valójában nincs is szükséged. Nincs gyereked, tehát leszarod, hogy a Nestlé vagy a Callog's gabonapelyhét veszed-e, amikor amúgy sem eszed. De idővel – ha lesz gyereked –, akkor már (hogy úgy mondjam) kénytelen leszel venni valamilyet, és ilyenkor a Mariska néni pelyhe vagy a Nestlé közül egyértelműen a Nestlét fogod választani. Mert annak a gyártónak a nevét ismered, Mariska néniről meg semmit se hallottál. A Nestléről tudod (mert hallottad már milliószor), hogy nem egyetlen terméket gyárt, hanem ezer+ termékkel van a piacon. Mariska néni meg csak eggyel. Tehát valamit a Nestlé jobban tud, azt kell választani.
Így a reklám máris elérte a hatását. Hosszú távon – ismétlem!
Az élet hosszú, és idővel olyan dolgokra is szükségünk lesz, amit 20–30 évvel előtte nem is gondoltunk volna. És akkor, amikor kész helyzet elé leszünk állítva, akkor kattan be a jól beültetett brand, a kapcsoló bekapcsol, és a reklám a gyakorlatban is működésbe lép.
-
BonFire
veterán
válasz
beleszólok #19 üzenetére
-
azbest
félisten
válasz
BlackPriest #186 üzenetére
Köszi az aggodalmat. Szerencsére nem fenyeget ilyesmi, mert nem reklámokból tartom fenn magamat, hanem egy nemzetközi projekteken dolgozó alkalmazott vagyok
-
BlackPriest
őstag
válasz
guriga1234 #185 üzenetére
aki ilyen melót bevállal, az bűncselekményt követ el. nyilván szakértő úr is ilyen helyzetben van és döglődik a blogja is az adblock miatt, ezért sír annyit, hogy már a kiszáradás fenyegeti.
-
guriga1234
addikt
"egy magyar újságíró/informatikus keres havi 0 forintot" - ez nem az én problémám. Senkit sem kényszerítettem, hogy ezt a foglalkozást válassza. Egyébként meg lehet ezt mellékesként is csinálni.
"Guriga1234t nem érdekli, hogy honnan teremti elő a maradék 80000-et" - miért kéne, hogy érdekeljen? Téged talán érdekel, hogy ki miből és mennyiből él meg?
"neki jár minden szolgáltatás" - ezt csak te gondolod. De csak a kedvedért leírom ismét: ha ebből akar pénzt látni, akkor tegye fizetőssé, ez így lenne tisztességes.
PS: "A zsebbe fizetős vállalkozásokban simán megeshet, hogy nem fizetik ki a munkabért sem" - aki ilyet elvállal, az vállalja is a kockázatot, hogy esetleg nem kap zsetont. A munkáltató meg azt a kockázatot, hogy esetleg lefejeli valakinek az öklét.
-
azbest
félisten
Nekem a ki nem fizetett túlóra jutott eszembe hasonlatként. A zsebbe fizetős vállalkozásokban simán megeshet, hogy nem fizetik ki a munkabért sem. Hasonló mentalitás feltűnik az élet több területén is, sajnos. Ha a főnök kijelenti, hogy másnapra kész kell legyen, akkor az már a te bajod, hogy 8 munkaórád van csak rá.
Ez a mentalitás lengi körül az embereket:
Három kormányfő beszélget.
Amerikai: - Nálunk egy amerikai munkás keres havi 3000 dollárt, 2000-ből meg lehet élni és az államot nem érdekli, hogy mire költi a maradék 1000-et.Német: - Nálunk egy német munkás keres havi 2000 eurót, 1500-ból meg lehet élni és az államot nem érdekli, hogy mire költi a maradék 500-at.
Magyar: - Nálunk egy magyar munkás keres havi 50000 forintot, 80000-ből meg lehet élni és az államot nem érdekli, hogy honnan teremti elő a maradék 30000-et.
szerk:
Guriga1234 gondolatmenetében
- Nálunk egy magyar újságíró/informatikus keres havi 0 forintot, 80000-ből meg lehet élni és Guriga1234t nem érdekli, hogy honnan teremti elő a maradék 80000-et, mert neki jár minden szolgáltatás. -
guriga1234
addikt
Ez nagyon rossz hasonlat volt. A reklámokat nem az oldalak készítői csinálják (vagyis semmi munkájuk nincs benne. Azt meg honnan kéne nekem tudnom, hogy az egyes oldalak ebből akarnak megélni? Hol van ez feltüntetve?). Amúgy meg egy munkáltató és egy munkavállaló között szerződés van, ami jogilag kötelezi mindkét felet. A jog viszont nem írja elő, hogy nekem kötelező lenne reklámokat néznem. Mellesleg egyetlen internetes oldallal sincs szerződésem, vagyis miről beszélünk? A kábeltévés szolgáltatómmal van szerződésem, de abban nincs olyan pont, hogy nekem reklámokat kéne néznem. Az internetszolgáltatómmal is van szerződésem, de abban sincs olyan pont, hogy kötelező reklámokat néznem.
PS: nincs főnököm...
-
válasz
guriga1234 #180 üzenetére
Ez kb. olyan volt, mintha a főnököd azt mondaná hogy nem fizet neked, mert a franc se kérte, hogy gyere be dolgozni, meg arra sem, hogy ebből akarj megélni.
-
guriga1234
addikt
Köteles ingyen kiszolgálni? Tessék? Senkit sem kényszerítettem, hogy bármilyen internetes oldalt csináljon! Azt meg pláne nem, hogy ebből akarjon megélni. Ha viszont mégis, akkor tegye fizetőssé, aztán majd meglátjuk, hogy hányan fizetnének érte. Azt viszont nem hagyom, hogy rám erőltessen (zaklasson) olyan reklámokat, amit én nem kértem. Erről szól a történet, a magyarázkodásod annyira szánalmas, mint amikor pl. egyes zenei kiadók, vagy filmes cégek elmaradt haszonról halandzsáznak.
-
azbest
félisten
válasz
guriga1234 #177 üzenetére
Igen te kérted, ha nem kéred nem nyitod meg. A többi csak mese arról, hogy azt hiszed neked ez jár és más köteles téged ingyen kiszolgálni.
-
guriga1234
addikt
Fogalomzavarban (összetett szó!) te szenvedhetsz, de nagyon alaposan. Már ne haragudj, de a beírásaid arról tanuskodnak, hogy te inkább szaGértő vagy, szakértésről maximum csak hallottál.
"Ha bordélyházba mégy, akkor ne csodálkozz, ha szexuális ajánlatot kapsz" - akkor csodálkoznék, ha nem kapnék, ha olyan helyre mennék. De az internetes oldalak nem reklámoldalak, tehát igenis "csodálkozom", ha pofámba akarnának tolni olyan tartalmat (reklám), amit én nem kértem, nem vagyok rá kíváncsi.
"Ha csak úgy ugrálnak fel a reklámok mindenhol, akkor viszont javaslok egy komolyabb vírusellenőrzést." -
1. nálam nem hogy nem ugrálnak fel reklámok, hanem semmilyen reklám nem jelenik meg.
2. nincs, és eddig soha nem is volt vírusom."A reklámújság és a spam egészen más kategória, mert nem te kéred" - az interneten megjelenő reklámot talán én kértem? Ne írjál már marhaságokat!
-
azbest
félisten
válasz
guriga1234 #175 üzenetére
Nem zaklatás a weblapba ágyazott reklám. Komoly fogalom zavarban szenvedsz. Ha bordélyházba mégy, akkor ne csodálkozz, ha szexuális ajánlatot kapsz. Ha csak úgy ugrálnak fel a reklámok mindenhol, akkor viszont javaslok egy komolyabb vírusellenőrzést.
A reklámújság és a spam egészen más kategória, mert nem te kéred. Ha viszont a metropolt osztogató kislány elé állsz és lesatírozod az újságokból a hirdetést - akkor is, ha a járókelők kérik - ne lepődj meg, hogy egy idő után rendőrt hívnak. Ugyanis nincs felhatalmazásod más szellemi termékének módosítására. Ha ketten mentek, egyik tartja a hátát, hogy arra terítsék az újságot, a másik nyújtja a ceruzát és mutatja mit kell kisatírozni, a járókelő pedig satíroz, akkor sem kell csodálkozni ha valamilyen retorzió ér benneteket. A retorzió lehet az, hogy megtagadja az újságos, hogy a kezedbe adja a papírt, de pénzért végezve így is előfordulhat, hogy feljelentenek.
A tévében azoknál a reklámoknál kapcsolsz el, ami a műsor között van. Légy szíves kapcsolj el akkor is, ha a műsor vetítése alatt reklámot, termékelhelyezést látsz. Jogod van kikapcsolni. Ha viszont a tévé gyártója cenzúrázza a tartalmat, akkor be fogják perelni, mert nem kapott engedélyt ilyen tevékenységre és szerzői jogot sért.
(#174) arnyekxxx:
erről már szerintem volt szó, kérlek olvass vissza. -
guriga1234
addikt
"Szakértő" úr! Nem gondolod, hogy a reklámok alaposan kimerítik a zaklatás tényállását?
Szerinted én aljas dolgot követek el, ha a kéretlenül bedobált reklámújságokat átnézés nélkül dobom a kukába?
Szerinted én aljas dolgot követek el, ha jön a tévében reklám jön, akkor azonnal elkapcsolok?
Ha szerinted ezek nem aljas dolgok, akkor miből gondolod, hogy interneten bármilyen reklámot is meg kéne nézzek? -
arnyekxxx
veterán
Szerintem ti is érzitek, hogy az ezekre való hivatkozás inkább joghézag keresésre hasonlít.
Szerintem meg nem.
Ha az állításod igaz, miszerint egy oldal tartalmát megváltoztatni jogi következményeket von maga után akkor minden program ami lehetővé teszi az oldal tartalmának módosítását a te kijelentésed hatálya alá kell tartozzon. Márpedig minden böngésző képes módosítani egy oldal tartalmát.
-
Yeffy
veterán
válasz
BlackPriest #126 üzenetére
bocsi, hogy belevau, de nagyon jó ez a kommented (is), szakadok rajta
egyébként jó a téma, jó a társalgás -
azbest
félisten
Vannak webalapok, ahol ledobja az ékszíjat az agyam. Az oldalt félretoló reklámokat is utálom. A tévében pedig megy mostanában egy kifejezetten undorító reklám, főleg evés közben jó ezt nézni. Van olyan gépem, amin flashből csak két videoportál van engedélyezve, mert sok neki az animáció terhelése. Másik gépen, ahol ez nem kritikus, ott nincs ilyen bővítmény feltéve.
A reklámok azért sem mehetnek át a weblap szerverén keresztül, mert úgy nem lehetne hitelesen mérni és követni a megjelenéseket, átkattintásokat. Úgy 8-10 éve volt, amikor egy hobbi weblapomra én is tettem ki reklámokat és a komolyabb közvetítők elég komoly szabályzatban határozzák meg, hogyan lehet elhelyezni a reklámokat és hogy mi az amiért fizetnek.
Másrészt a weblap tulajdonosa is sokféle paramétert megadhat, hogy milyen reklámok kívánatosak az oldalán. Tartalmi és formai szabályok / kategóriák szerint is.
A reklámozó is nagyon precízen megadhatja, hogy milyen oldalakon, milyen értékben jelenhetnek meg a reklámjai.
A komoly közvetítőknél talán kevesebb is a probléma a megjelenésükkel. Emlékszem, hogy korábban, amikor még nem volt ilyen önszabályozott a rendszerük, akkor mennyivel könnyebben fizettek a reklámozók és mindenféle trükkös megoldások és külső cégek próbáltak pénzt kicsalni a hamis klikkelésekkel.
Lehet, hogy a magyar webes reklámközvetítők mostanában élik át azt az igénytelenebb időszakot, amit a nyugatiak már 10-15 éve letudtak maguk mögött. Esetleg sok kókler próbál ilyen területen pénzt keresni.
Azért jellemzően az igényesebb/profibb weblapok a reklámok minőségére is figyelnek szerintem.
-
Okés, így már értem. 99%-ban egyet is értek.
Ami engem zavar, hogy sok oldalon túl erősen villog a reklám, amivel elvonja a figyelmemet a tartalomról. Tudom, hogy pont ez a célja, és meg is értem a reklámozót.
Viszont megfigyeltem magamon, hogy a gyakran látott reklámokban szereplő termékek iránt ellenszenv alakul ki bennem. Volt pl. egy időben valami ASUS nVidia kártya, ami sok általam látogatott oldalon megjelent. A végén már egész oldalas reklámként tolta az orromba valamelyik webáruház, amit 5mp-ig nem lehetett becsukni. Azután egy ideig AMD cuccokat vettem tudatosan. Mondjuk ez már más téma.Jelenleg úgy védekezem a zavaró reklámok ellen, hogy nincs fent Flash player. Ez nem blokkolás, mert a szöveges és statikus reklámok így is látszanak, bár sosem veszem őket észre, a mozgó dolgok meg nem jelennek meg - kivétel persze a flash nélküliek.
Egyébként nem értem, hogy a weblap üzemeltetők miért nem vezetik át a saját szervereiken a reklámot random ID-kat adva a html tag-eknek. Így nem lehetne se URL, se HTML element alapján szűrni. Annyival több sávszélt használna?
-
azbest
félisten
Elsősorban igen.
Persze azért illik a weblapoknak is esélyt adni a túlélésre, ha már olvassuk a tartalmukat. Manapság a weblap nem csak egy kiegészítő felület egy szolgáltatáshoz, hanem a szolgáltatás maga a weblap. Szerintem sokkal több tartalomhoz hozzáférünk a reklámos üzleti modellben, mint amihez előfizetéssel férnénk. Valamiből pedig finanszírozni kell a működésüket. Megértem, hogy vannak olyan helyzetek, technikai körülmények, amikor tényleg elfogadható néhány reklám blokkolása, de mondhatni ez mindenki magánügye. Az a társadalmi mentalitás zavar még, amikor ideológiát gyártanak páran arra, hogy miért nem kell az írott és íratlan szabályokat betartani és ezt még hirdetik is.
-
azbest
félisten
válasz
beleszólok #167 üzenetére
Komolyan kérdezed?
Szerinted a google-t ne zavarja az, ha eltüntetik a böngészőből az adsense szolgáltatásuk tartalmát?
szerk:
Vagy ezek az Adblock tulaj kegye szerint alapbeállításokkal megjelenő hirdetések? Amiért a google-től pénzt szednek? Ha nem fizet, akkor gátolják a szolgáltatásuk működését... talán ezért zavarja. Miért is fizetne valami suttyó útonállónak, aki beleköp az üzleti modellbe?Egy meredek hasonlat:
ha a te üzleted elé odaköltözne egy mosdatlan hajléktalan, kifejezetten abból a célból, hogy tőled követeljen pénzt azért, hogy nyitva tartás alatt hajlandó legyen máshová menni, azt elfogadnád és minden nap odaadnád a hasznod pár százalékát vagy rendőrt hívnál?(#164) VIC20:
Ennek tisztán marketing okai lehettek. Valószínűleg több kárt okozott volna a sajtóvisszhangban megszólított emberek "dühe", mint amennyit a reklámblokkolás okozott. Ez nem is annyira meglepő egy olyan országban, ahol a bankrabló hős, a profit pedig szitokszó.Minden ilyen legalitás határán működő ember arra hivatkozik, hogy nem ő követi el a jogsértést, hanem a felhasználó, aki feltelepíti a programot / használja a program működéséhez szükséges fájlt. Meg ugye szétbontják több komponensre az eszközt, hogy lehessen körbemutogatni, hogy igazából külön egyikük sem sért semmit, vagy akár egyikük sem sért semmit. Viszont a szándékos károkozás mégis megtörténik és ahol kár van, ott felelős is van, akárhogy trükköznek.
Szerintem a hivatkozott jogszabályon kívül a szerzői jog megsértése is lehet egy kezdőpont ilyen ügyekben.
Az, hogy tesznek -e jogi lépéseket ilyen ügyekben több tényezőn is múlhat. Mérlegelni kell, hogy van-e egyáltalán anyagilag értelme belevágni. A bíróság mennyire van a helyzet magaslatán, vagy teljes anarchia és tájékozatlanság jellemzi a területet a hivatásos szakértőivel együtt. Mennyire negatív a marketingértéke. Érdemes-e inkább más technikai megoldásokat alkalmazni jogi út helyett....
-
beleszólok
senior tag
Ontopic: https://easylist-downloads.adblockplus.org/exceptionrules.txt - ez az a(z egyik) lista, ahonnan a "kevéssé zavaró" reklámokat veszi az adblock plus. (legalábbis, ha jól értem)
Nem teljesen értem a tartalma alapján, hogy gúgliék miért háborognak. -
beleszólok
senior tag
válasz
Dilikutya #165 üzenetére
Látszik, hogy nem vagy képben a(z elsősorban) szakmai közösségek működésével.
Ha itt alaposabban körülnézel, van a fórumon párszáz aktív tag, de ezekből tényleges szakmai tartalmat jó, ha tíz-húsz ember tud nyújtani. Legalábbis rendszeresen.(ne az oldal munkatársaira gondolj, hanem a fórumozókra!) Ha ezek többsége elmegy, akkor a fórum halálra van ítélve, mert nem lesz kitől szakmai segítséget kapni.
Mondom: láttam ilyet, átéltem más fórumokon, csak ott más okból vonultak ki az emberek.
Mást ne mondjak, nézd meg, mi maradt pl. a fotozz.hu-ból mostanra, de igaz ugyanez a fotoarena nevű párjára is - a szakemberek megunták, hogy úgy mentek a dolgok, ahogy és találtak maguknak más felületet.
Vagy ott a prog.hu-pcforum.hu - mi maradt belőlük mára?Nem tudom, másnak mik a szokásai, én a fórumot használom, a többi része nem igazán érdekel.
Akik oda járnak, azokkal nem tudok mit kezdeni. -
Dilikutya
félisten
válasz
beleszólok #98 üzenetére
A 2. eset baromság. A cikk olvasói miért mennének el, csak mert egyesek elmennek? Max. a fórumon vennék észre a felhasználók csökkenését, de az aktív fórumozók egy oldal látogatóinak csak töredékét teszik ki.
-
VIC20
őstag
,,Másrészt a reklám a tartalom része. Ha eltüntetik, akkor az az oldal tartalmának megváltoztatása. Ez pedig sértheti az oldal felhasználási feltételeit. Az, hogy egy külső cég eltéríti a reklámokat, de ha fizetnek neki, akkor mégsem, ez pedig kb zsarolás kategória. Persze át lehet tolni a felhasználó nyakába a felelősséget a reklámok blokkolása = oldal tartalmának megváltoztatása terén, de a pénzbeszedés már direktben felvet jogi aggályokat."
Ha jól emlékszem, egyszer az Index próbálkozott ezzel az eszement gondolatmenettel, aztán nem győztek elnézést kérni, akkora pofára esés és égés lett belőle. Érdekes lett volna, ha eljutott volna a bíróságig egy ilyen kezdeményezés. ([link], [link])
-
FodZilla
csendes tag
HostsMan, a rendszerszintű reklám blokkolás, probléma letudva.
(#159) azbest: Ha én kinagyítom az oldalt, akkor belenyúltam az oldal tartalmába?
-
guriga1234
addikt
"a pszichológusok mégis máshogy látják ezt" - nevetséges számomra ez az áltudomány. Annak idején kötelező volt (ahol akkor dolgoztam) a pszichológiai felmérés. Soha nem felejtem el, hogy volt a teszten olyan kérdés, hogy ha választani kéne, akkor szart ennék, vagy vizeletet innék. Választani kellett volna a kettő között. Én meg odaírtam, hogy egyiket sem, aki ilyen kérdést kitalál, annak kéne elmeorvoshoz menni. Ragaszkodtak, hogy válasszam ki az egyiket. Én meg mondtam, hogy elmehetnek az anyjukba, ha ezen múlik, hogy alkalmas vagyok-e, akkor inkább most azonnal köszönjünk el egymástól. Ezt a tesztet előttem már sok száz emberrel elvégeztették, de egyik sem merte elküldeni őket oda, ahová valók. A balhé után én maradtam, a kérdést pedig törölték a tesztlapról, akik utánam mentek a felmérésre, azok már nem is látták ezt a kérdést.
Ennyit a pszichomókusokról. A pszichiátria már más kérdés, annak van is köze az orvostudományhoz. -
Az oldalak tartalmába nem nyúl bele. Az akkor történne meg, ha a szerveroldalon hajtana végre változtatást. Ez még mindig a felhasználói oldalon történik, a felhasználó közreműködésével. Pont, mint az összes plugin. Azok is valamilyen szinten megváltoztatják a weboldal látható tartalmát, de csak a felhasználói oldalon. Ez a böngésző plugin definíciója.
Van egy üzleti modell, amelybe haszon reményében beavatkozik egy harmadik fél.
A probléma az ebből haszonszerzés módja, nem a szoftver működése. -
azbest
félisten
A különbség a ceruza és az adblock plus között, hogy a ceruza egy általános, sokcélú eszköz. Az adblock plus pedig saját bevallása alapján dedikáltan abból a célból létezik, hogy belenyúljon az oldalak tartalmába és pénzért, üzletszerűen kivételt tegyen: [link].
(#158) arnyekxxx: a böngészőgyártók nem szednek pénzt, hogy bizonyos oldalakon ne működjön az a funkció. Másrészt nem dedikáltan a reklámok elleni megoldás.
Szerintem ti is érzitek, hogy az ezekre való hivatkozás inkább joghézag keresésre hasonlít. Van egy üzleti modell, amelybe haszon reményében beavatkozik egy harmadik fél.
Másik hasonló témánál felvetettem, hogy magam részéről el tudnék képzelni olyan üzleti megoldást, ahol a reklámközvetítő cégnél látogatóként is elő lehetne fizetni. Tehát a befizetett összeg keretéig nem jelennének meg reklámok a látogatott oldalakon. Az oldal tulajdonosa az ilyen látogatók után kaphatna valamekkora összeget, amit akár a reklámos látogatók statisztikái alapján lehetne beárazni. Talán mindenki jól járna. A látogató csekély összegért reklámmentesen olvashatna, a holnap gazdája megkapná az üzemeléshez szükséges bevételt, a reklám sem jelenne meg az érdektelenek előtt. A közvetítő is megkapná a részesedését. Bár lehet a reklámozók máshogy vélekednek, mert hiába mondják sokan, hogy nem hatnak rájuk a reklámok, a pszichológusok mégis máshogy látják ezt.
-
arnyekxxx
veterán
"de ha céget alapítasz arra, hogy más számára végezz hasonló szolgáltatást, akkor annak jogi következményei lehetnek."
Szerintem a legtöbb böngészöben lehetőséged van a fentieket kikapcsolni, tehát az összes böngésző feljesztőcége jogi következményekre számithat ha nem teszi letilthatatlanná a flashtanimgifetJS-t... Sőt a régi operában 1 kattintás volt karakteres módba váltani, lekapcsolni a képeket... az opera a 15 előtt ezek szerint maga volt a digitális terrorizmus.
-
Ha az újság kiadójának azt mondod, hogy felhagysz a satírozással, de akkor ő fizessen neked ezért, az pedig a bíró vérmérséklete alapján akár zsarolás kategóriába is eshet pluszban.
Jogilag csak ezzel a résszel van baj.Az adblock önmagában csak egy eszköz, amit a felhasználó használ a 'satírozásra'. Ahogy a ceruzagyártót sem lehet emiatt elmarasztalni, az adblock készítőjét sem. Ha azonban lehetne kapni olyan tollat, amelyik gyártója az újságtól pénzt követel, hogy a tolla ne működjön az ő újságján, az már kérdéses.
-
azbest
félisten
válasz
arnyekxxx #152 üzenetére
Az a gondolatmenet az első kommentből indult, miszerint
"De azt senki ne akarja már bemesélni, hogy a reklámozónak az fáj, hogy ha fizet, akkor feloldhatja a blokkolást"Közvetve erre a válaszom:
"Másrészt a reklám a tartalom része. Ha eltüntetik, akkor az az oldal tartalmának megváltoztatása."Lehet ez nem volt így már egyértelmű. Saját magadnak sok mindent megtehetsz, de ha céget alapítasz arra, hogy más számára végezz hasonló szolgáltatást, akkor annak jogi következményei lehetnek.
Egy hasonlat: azt nyugodtan megteheted, hogy egy ingyenesen osztogatott napilap példányodból lesatírozod a reklámokat elolvasás előtt. Viszont, ha azt hirdeted, hogy lesatírozást vállalsz és tőled reklám nélküli példányokat lehet hozni, ez már magában is necces jogilag. Várható, hogy megkeres a jogászuk, hogy azonnal fejezd be ezt a gyakorlatot, különben beperelnek. Ha az újság kiadójának azt mondod, hogy felhagysz a satírozással, de akkor ő fizessen neked ezért, az pedig a bíró vérmérséklete alapján akár zsarolás kategóriába is eshet pluszban.
A helyi jogi környezettől is függ, hogy pontosan mit sérthet meg ez a gyakorlat. Gondolom most ért el egy kritikus szintet a használata, amit már a nagyobb hirdetésközvetítő cégek is megéreznek. Könnyen lehet, hogy eddig azért nem perelték be, mert úgy látták, hogy az adblock több kárt okoz a kisebb konkurenseknek, mint amennyit a nagy hirdető bukik miattuk.
-
válasz
guriga1234 #150 üzenetére
mivel nem a topik témája, így nem akarok belemenni, hogy miért lenne szükségszerű a megalakulása.
azt viszont nem értem, hogy ez és a hozzáállásom hogyan is függ össze. -
arnyekxxx
veterán
Egyébként a magam részéről soha nem kattintottam önként reklámbannerre és aminek a reklámjával gyakran találkozok az felkerül az "akciósanseveszemmeg" listára, szóval velem csak jól járnak azzal, hogy nem terhelem a szervereket a reklámok letöltésével.
-
arnyekxxx
veterán
"Másrészt a reklám a tartalom része. Ha eltüntetik, akkor az az oldal tartalmának megváltoztatása."
tehát ha én default kikapcsolt flash-el és animgiffel, ne adj isten javascript nélkül böngészek ezzel minden olyan oldal tartalmát megváltoztatva amin van flash és/vagy animgif és JS akkor kvázi bűnöző vagyok, akire akár a TEK-et is rá lehetne küldeni
-
válasz
guriga1234 #150 üzenetére
remélem sosem lesz, vagy ha igen, akkor nélkülünk. Így viszont érthető a hozzáállásod
Tiéd is. -
válasz
guriga1234 #145 üzenetére
egyáltalán nem érzem túlzásnak, amit írtam, sőt.
egy weboldalt működtető cégnek, akár van saját szervere, akár nincs, mindenképpen fix kiadásai vannak. de az ehhez szükséges pénz nem nő ki a földből."Egyébként már leírtam korábban, hogy hogyan lehet(ne) bevétele, olvass vissza."
Arra gondolsz, hogy "Miért kéne nekem bármilyen üzleti modellt felvázolnom? Nem én akarok belőle megélni!"?
Mást ugyanis nem láttam tőled.(#147) azbest: Persze, viszont követlen bevételt nem hoz, csak reklámokkal, közvetetten.
-
válasz
guriga1234 #146 üzenetére
Nyilvános fórum.
-
azbest
félisten
Annyit korrigálnék a weblapok tartalmával kapcsolatban, hogy jobb esetben valamilyen szellemi terméket, tartalmat hoznak létre vagy közvetítik azt.
--
A dacból való reklámblokkolás kicsit olyan, mintha a kóstolós standnál lerúgnám a céglogót, de azért megenném a kitett kaját.
Tudom gyenge hasonlat, mert ott saját magát reklámozza a cég. Viszont könnyű belátni, ha ez elterjedne, akkor megszűnnének a kóstolós standok.
Persze így is lehet, csak akkor ne le lepődjünk meg, ha Bill Goldberg jön el, mint télapó -
guriga1234
addikt
"minden weblap használatáért és minden tv csatorna látogatásáért külön-külön fizetni kéne, és havi szinten több tíz vagy akár több száz ezer elmenne csak erre" - ne essél már túlzásokba. Pláne ne tévé tekintetében, ahol nem én határozom meg egyesével, hogy melyik csatornákra akarok előfizetni. Pedig ez a digitális korszakban nem okozhatna technikai problémát.
Egyébként már leírtam korábban, hogy hogyan lehet(ne) bevétele, olvass vissza.
-
válasz
guriga1234 #139 üzenetére
És ha mégis, akkor bocsánatot kérsz?
Bocsánatot? Mégis, mit képzelsz magadról? Köszönöm, hogy nem írsz több privátot, nem fogsz hiányozni. -
guriga1234
addikt
Érdekes kinyilatkoztatásokat teszel. Tudod, a világ nem fekete-fehér. Vannak árnyalatok is, de erről még biztosan nem hallottál. Az meg sem fordult a fejecskédben, hogy másokat érdekelhet az, amit leírok? Függetlenül attól, hogy nem nyilvánít véleményt?
"Ha nem erdekel masok velemenye, es az se erdekel, hogy a te velemenyedrol masok mit gondolnak" - ezt hol olvastad? Ennyire azért nem kéne csúsztatni! -
válasz
Ágógreen #132 üzenetére
Akkor próbálj meg fenntartani mondjuk egy PH! szintű portált bármiféle reklámbevétel nélkül. Sok sikert hozzá.
A gond az, hogy sokan nem képesek megérteni, hogy a weboldalak, mivel nem gyártanak és nem értékesítenek semmit, így ilyen jellegű bevételhez nem nagyon tudnak jutni. Tehát maradt az, hogy reklámokból jöjjön bevétel, vagy az, hogy hogy elő lehessen fizetni az oldal látogatásáért.
Biztos nagyon örülnél neki, ha minden weblap használatáért és minden tv csatorna látogatásáért külön-külön fizetni kéne, és havi szinten több tíz vagy akár több száz ezer elmenne csak erre.
Ugyanis szervergépek nem a fa alatt nőnek, és az ISP-k sem adomány alapon vagy állami támogatással működnek.
Az internet nem egy természetes jelenség, mint mondjuk a levegő, ami körülvesz, hanem gépek sokassága, amit valakiknek valamiből fent kell tartani.
-
válasz
guriga1234 #140 üzenetére
Ha nem erdekel masok velemenye, es az se erdekel, hogy a te velemenyedrol masok mit gondolnak, akkor semmi helyed egy kozossegben.
-
guriga1234
addikt
"Ha próbáltál már BÁRMILYEN vállalkozást csinálni, akkor ezt nem kellene feltételezned, hanem első kézből tudnád" - melléfogtál. Egyébként meg azért írtam azt, hogy "feltételezi azt", mert tudni senki nem tudhatja pontosan, maximum feltételezheti.
"miért nem a közgazdasági Nobel-díjra hajtasz" - ebbe a Nobel-díjasdiba ne menjünk bele, mert nagyon elüt a topic témájától.
"vagy csinálsz egy vállalkozást, amivel halálra keresed magad" - te feltételezed, vagy tudod, hogy nincs ilyenem? És ha mégis, akkor bocsánatot kérsz?
-
válasz
guriga1234 #137 üzenetére
Egyreszt ha nem akarsz senkit meggyozni, akkor mi a fenet keresel itt a forumon. Masreszt ha nem erdekel, hogy mas mit gondol, akkor mi a fenet keresel itt a forumon.
-
guriga1234
addikt
Arra szavazol és azzal értesz egyet, akivel csak akarsz. Gondolom, az lejött neked is, hogy nem vagyunk egy véleményen/állásponton. Az engem soha nem tartott vissza a saját véleményem helyesnek vélésétől, hogy sokan pont ellenkezőleg gondolják. Én nem akarlak meggyőzni, te se tedd.
-
McLaca
őstag
válasz
beleszólok #104 üzenetére
Csak nem a néhai Terminál fórumról van szó?
Üdv!
-
válasz
guriga1234 #127 üzenetére
"ez feltételezi azt, hogy a vásárlók azért vesznek meg valamit, mert reklámozzák, ha meg nem reklámoznák, akkor nem vennék meg."
Ha próbáltál már BÁRMILYEN vállalkozást csinálni, akkor ezt nem kellene feltételezned, hanem első kézből tudnád.
Tényleg, ha ennyire érted a dolgokat és ennyire újszerű elméleteid vannak a gazdaság működéséről, akkor nem értem, hogy miért nem a közgazdasági Nobel-díjra hajtasz vagy csinálsz egy vállalkozást, amivel halálra keresed magad. -
válasz
guriga1234 #127 üzenetére
Nem, ez nem csak a konzumidiotak eseteben igaz. Ha ez igaz lenne (es ha feltetelezzuk, hogy konzumidiotakbol nincs annyira sok), akkor az azt implikalna, hogy a reklamok feleslegesek es nem hatekonyak, amibol az kovetkezne, hogy a reklamokat megrendelo cegek feleslegesen koltenek penzt, amibol pedig azt kovetkezne, hogy guriga1234 a PH! forumon jobban ert ehhez a terulethez, mint egy soksoksokmilliard dollaros piac szakertoi. Hm, en rajuk szavazok.
A reklamnak sok formaja van, a popup csak egy a sok kozul.
-
Ágógreen
senior tag
aki a reklám-ipar pártján áll a mai ótvaros viszonyok mellett is, az nagyon el van tégedve.
tiszta beteg ez a világ. gyakorlatilag használhatatlan a net adblock nélkül.
a csapból is reklám folyik. vicc, hogy valaki azzal tölti az idejét, hogy a gátlástalan cégek piszkos és pusztán profitorientált tevékenységét szentesíti a dumájával. a net legyen már felhasználóbarát és ne idegbaj. az ilyen arcokat spam-tűz közé kényszeríteném pár hónapra, abból talán tanulnának. -
guriga1234
addikt
Valójában az internet nagy része reklám, erre írtam korábban azt, hogy szemét.
Ha az egyes oldalak esetében megnézed a hasznos tartalom és a reklám arányát, akkor rá kéne ébredj, hogy a reklámok vannak túlsúlyban. Ez pedig adatkorlátos, vagy lassú internetelérés esetén elég rossz.
A továbbiakban nem reagálok rád, számomra nem vagy vitaképes, ráadásul személyeskedsz is. -
válasz
guriga1234 #129 üzenetére
Most komolyan, ha csak céges weboldalak lennének, akkor az egész internet egy hatalmas reklámfelület lenne minden egyéb tartalom nélkül.
Ha ez kell, én megadom a cégem weboldalát nézegesd sokáig. Azt a cég finanszírozza, valóban.
magadról beszélsz?
Nem, egyértelműen rólad. -
guriga1234
addikt
-
válasz
guriga1234 #119 üzenetére
Értelmezőt? Az nem nekem kell.
Finanszírozzák? Mármint, hogy valaki, hobbiból? Vagy bank a két szép szemedért? Vagy mi a túró?
(#127) guriga1234
Akkora zöldségeket beszélsz, hogy az kabaré. Egyszerűen nincs is mit vitázni veled, mert az érvek lepattannak, mint a falra hányt borsó. -
guriga1234
addikt
"Ha nem lenne reklám, akkor a reklám kiesése miatti forgalomcsökkenést kellene megfizetned pluszba" - ez feltételezi azt, hogy a vásárlók azért vesznek meg valamit, mert reklámozzák, ha meg nem reklámoznák, akkor nem vennék meg. Ez maximum a konzumidióták esetében van így, és bár igaz, hogy egyre több lesz belőlük, de még a konzumidióták is véges pénztárcával rendelkeznek, azok sem tudnak minden reklámozott terméket megvenni.
"...ez nagyobb összeg lenne, mint a reklámköltség". Ezt így nem lehet kijelenteni, ez csak feltételezés.
-
BlackPriest
őstag
amúgy ezen az egész adblockos rinyán egy huszárvágással át lehet lépni: megnézed mennyi látogatód van egy hónapban. megnézed mennyien blokkolnak reklámot. kiszámolod így is mennyien látják, fix árú szerződést kötsz a reklámozóval, így nem fog függeni a reklámok megjelenésének számától a bevétel. mivel szakértő úr is megmondta és mint olyannak, a szava sokat számít, hogy az ingyenélő adblockerek vannak kevesebben, így a hirdető nem esik el sok megjelenéstől, mivel a szerződéskor velük nem is számoltak. hoppá, itt egy üzleti modell és ingyen adtam. szakértőknek megadom a számlaszámom, vagy ugorják át a postot, mert ugye semmi nincs ingyen...
-
válasz
guriga1234 #123 üzenetére
de ez így csak üres feltételezés, bármiféle megalapozás nélkül.
az, hogy te azt gondolod egy cikkről, hogy fizetett, az egyáltalán nem mérvadó.Ha mondjuk egy cikkíró elfogult mondjuk a Sony iránt, és nagyon kedveli a Sony termékeit, akkor szerintem egyértelmű, hogy pozitív hangvételű cikket fog írni.
Fizetett akkor lenne, ha tudatosan kerülné azokat a dolgokat, amiben az adott termék nem annyira jó.
(de még ez sem feltétlen jelent fizetett cikket.)
Na ez pl. a PH! tesztekre nem igazán jellemző. -
válasz
guriga1234 #118 üzenetére
"Amúgy meg ráadásul, ha megvásárolok egy terméket, akkor annak az árában sajnos velem megfizettetik a reklámjuk árát is, amit lehet, hogy soha nem is láttam. Vagyis: a termékek olcsóbbak lehetnének, ha az árukban nem lennének benne a reklámköltségek."
Nem, nem lennének olcsóbbak. Ha nem lenne reklám, akkor a reklám kiesése miatti forgalomcsökkenést kellene megfizetned pluszba és (ha az adott bolt valamennyire normálisan működik) ez nagyobb összeg lenne, mint a reklámköltség.
"ha jobban belegondolsz, a cikkek egy részénél valószínűsíthető, hogy egyes bemutatóknál a cégek fizetnek azért, hogy cikket írjanak róluk"
A PH-n vannak reklámcikkek, de ezek jól láthatóan és egyértelműen meg vannak jelölve (Promo rovat + szerzőként (x)).
-
guriga1234
addikt
"a reklámozó keresését pl. a PH! esetén a Gemius végzi" - nálam a hosts file elég terjedelmes, a gemius is benne van.
"De írhatnál konkrét példát, hogy szerinted melyik az a cikk, amelyik fizetett, és az szerinted miért az" - szerinted ennek mi értelme lenne? Ezt itt nem mi ketten döntjük el, hogy ami példát írnék, abban igazam van-e, vagy sem. Ráadásul te azt állítod, hogy olyan cikk nincs is, mert te egyikről sem feltételezed. Vagyis: aki cáfolni tudná az állításomat, az a cikkíró lehetne, de ezzel szerintem egyik sem fog eldicsekedni. Ergo: amit írtam, az feltételezés (nem is állítottam be másként), amit vagy elfogadsz, vagy nem. Vitázni nincs értelme róla. -
guriga1234
addikt
Az egy dolog, hogy semmilyen formában nem vagyok hajlandó reklámot olvasni/nézni/hallgatni, mert engem ezek rettenetesen felidegesítenek, és az egészségem fontosabb, minthogy elesik-e valaki a reklámbevételtől.
De ugyanígy azt sem tűröm, hogy titokban megfigyeljenek, lekövessenek, stb. A lehetőségeimhez képest ezt eddig meglehetősen hatékonyan el tudtam érni. És ezt nem csak az internetes tevékenységemre értettem, hanem általában. -
válasz
guriga1234 #118 üzenetére
" "De itt nem arról van szó, hogy a vásárlási kedvet növeli-e a reklám" - ha nem növelné, akkor egy cég sem reklámozna. Amúgy meg ráadásul, ha megvásárolok egy terméket, akkor annak az árában sajnos velem megfizettetik a reklámjuk árát is, amit lehet, hogy soha nem is láttam. Vagyis: a termékek olcsóbbak lehetnének, ha az árukban nem lennének benne a reklámköltségek."
Ez igaz, de ez szerinted az oldal üzemeltetőit mennyire érintik? Nekik csak az a fontos, hogy x összeget kapnak a reklám után; és ha az egyik cégnek nem hoz forgalomnövekedést a reklámozás, akkor majd jön egy másik, aki reklámoz. Másrészt a reklámozó keresését pl. a PH! esetén a Gemius végzi, szóval még ezzel sem kell igazán foglalkozniuk.
Szerintem meg simán csak kitapasztalták, hogy mi az a téma, ami sok embert érdekel, vagy sok ember érdeklődését felkelti, és mivel nem a saját pénzük ellenségei, így nyilván ilyenekről fognak írni.
De írhatnál konkrét példát, hogy szerinted melyik az a cikk, amelyik fizetett, és az szerinted miért az.
Nem kell sok, elég egy példa. Csak azért, mert én még egy írásnál sem vettem ezt észre.
Az meg már egy másik történet, hogy a cikkírónak is vannak kedvenc cuccai, amiről szívesen áradozik, hogy az milyen király, meg vannak olyanok, amiket lehúz, mert az nem tetszik neki, de az attól még nem fizetett. -
guriga1234
addikt
"De itt nem arról van szó, hogy a vásárlási kedvet növeli-e a reklám" - ha nem növelné, akkor egy cég sem reklámozna. Amúgy meg ráadásul, ha megvásárolok egy terméket, akkor annak az árában sajnos velem megfizettetik a reklámjuk árát is, amit lehet, hogy soha nem is láttam. Vagyis: a termékek olcsóbbak lehetnének, ha az árukban nem lennének benne a reklámköltségek.
"A PH! pl. nem ilyen." - ha jobban belegondolsz, a cikkek egy részénél valószínűsíthető, hogy egyes bemutatóknál a cégek fizetnek azért, hogy cikket írjanak róluk. Az ilyen termékbemutatókkal semmi gondom nincs, azokat el is olvasom, mert többnyire érdekel. De ott is én választom meg, hogy elolvasom-e, vagy nem. Ezért írtam azt korábban, hogy kéne egy REKLÁM menüpont, és oda besűríteni mindazt, ami reklám, és amibe az oldal üzemeltetői/fenntartói egy másodperc munkát sem fektettek bele, tehát nem írtak bemutatót, cikket, tesztet. Ez így lenne tisztességes.
-
válasz
guriga1234 #115 üzenetére
és te? Ja, pénzt?
Miva'? Én? Pénzt? Itt? Te beszívtál. Soha egy fitying reklámbevételem nem volt még sehonnan. -
válasz
guriga1234 #113 üzenetére
De itt nem arról van szó, hogy a vásárlási kedvet növeli-e a reklám, hanem arról, hogy a reklámozó cégek pénzt adnak a weboldalak üzemeltetőinek azért cserébe, hogy megjelennek a reklámok az oldalakon.
Mivel a weboldalaknak fix kiadásaik vannak (szerver fenntartása, fejlesztése, internet, domain, az alkalmazottak bére, mindenféle adó, stb.) ezért ezt másképp nem lehetne megoldani.
Illetve de, azt is meg lehetne csinálni, hogy minden oldal látogatásáért fizetni kelljen, amiből mondjuk 30 weboldal esetén ki lehet számolni a végösszeget mondjuk 2000 Ft/weboldal/hó esetén.Ami valójában probléma, az az, hogy néhány oldal erősen átment a ló túloldalára, és egy értékes információra minimum 6 reklám jut.
A PH! pl. nem ilyen. (bár azért néha itt is szoktak lenni érdekességek, főleg a Telekom reklámok egy része szokott néha sok lenni.) -
guriga1234
addikt
"Mi a túrót keresel még itt?" - és te? Ja, pénzt?
"Menjél már valami értékes helyre" - majd ha tanácsot kérek, szólok.
"'Micsinálnak' vele?" - értelmező szótár a barátod.
"A végtelen emberi hülyegségnél ((C) by Einstein) már csak az irigység nagyobb." - kispofám! Nem irigykedem senkire, rád meg különösen nem. Csak gyanítom, hogy jobban élek, mint te, és ezt nem reklámbevételekkel értem el. Szerintem lapozz, ne személyeskedj. -
válasz
guriga1234 #113 üzenetére
Az internet nagy része szemét, nem lenne kár érte, ha megszűnne. Az értékes részét meg egyébként is finanszírozzák, reklám azokon nem is nagyon van.
Mi a túrót keresel még itt? Menjél már valami értékes helyre.
finanszírozzák
'Micsinálnak' vele?akik kemény munkával minimálbérért kidolgozzák a 8+ órájukat
A végtelen emberi hülyegségnél ((C) by Einstein) már csak az irigység nagyobb. -
guriga1234
addikt
Miért kéne nekem bármilyen üzleti modellt felvázolnom? Nem én akarok belőle megélni! Az a baj, hogy az emberek legnagyobb része birka, és már természetesnek veszi, hogy vannak reklámok, és beveszi azt a maszlagot, hogyha nem lennének reklámok, akkor megállna az élet, pedig ez nagyon nagy hazugság. Azelőtt is vásároltak az emberek, amikor még nem voltak reklámok. Sőt! Az emberek olyasmit is vásárolnak, amit soha nem is reklámoztak. Akkor most nekem sajnálnom kéne azokat, akik a könnyű megélhetés miatt televágják az oldalukat reklámmal, de azt az emberek blokkolják, és emiatt nem kapnak zsetont? Én inkább azokat sajnálom, akik kemény munkával minimálbérért kidolgozzák a 8+ órájukat.
Az internet nagy része szemét, nem lenne kár érte, ha megszűnne. Az értékes részét meg egyébként is finanszírozzák, reklám azokon nem is nagyon van. -
#41133696
törölt tag
Egyébként nálam a verhetetlen kategória - főleg mióta N360-ról is átálltam rá - az Agnitum Outpost Firewall PRO -már vagy 3 éve vettem az élettartam licensszel forgalmazott 3 gépes verziót, csak a NIS és N360 miatt csupán az egyik gépen használtam.
Chrome-nál és Mozilla Firefoxnál is lényegében feleslegessé teszi az AdBlock Plust - IE-nél azért maradnak a TPL listák
Kivételeket természetesen van mód hozzáadni, így olyan oldalakat ahol nem akarunk blokkolást segíthetünk vele:
-
válasz
guriga1234 #109 üzenetére
Vázolj fel légy szíves egy másik üzleti modellt, amivel az EGÉSZ INTERNETET, és az ott kínált tartalmat működtetni szeretnéd? Nagy vonalakban. Miből szeretnél bevételt, hogy legyen tartalom, legyen hardver, legyen sávszélesség?
-
guriga1234
addikt
Akik itt nagyon reklámpártiak, meg féltik a megélhetésüket, továbbá tisztességes magatartásról próbálnak kioktatni mindenkit, azoknak üzenem: Senki nem használna Adblock-ot és egyebet, ha az egyes oldalakon lenne egy olyan menüpont, hogy REKLÁM, és aki akarja, az odamegy és megnézi, aki meg nem akar reklámot nézni, az meg nem megy oda. És persze csak és kizárólag a reklám menüpontra való kattintásra jönne elő reklám.
Telefonon is jönnek reklámok kéretlen hívás formájában. Ezt a törvény bünteti, zaklatásnak minősül. Én az internetes/tévés/rádiós/stb. reklámokat ugyanígy zaklatásnak minősítem, és büntetném, ha rajtam múlna.
Aki így, a reklámokból akar megélni, az válasszon inkább valami tisztességes foglalkozást.
Soha nem vásároltam még semmit sem reklám hatására (soha nem nézek/hallgatok/olvasok reklámot). Ha valamire szükségem van, akkor interneten rákeresek, és megnézem, hogy hol, mennyiért kapható. Ha megfelel, akkor odamegyek és megveszem, ha megfelelő számomra. Webshopban elvből nem vásárolok, maximum akkor, ha van rendes boltja is.A cikkre: mivel a szolid reklámok is kikapcsolhatók az Adblock-ban, ezért elég hülye cégnek kell lennie, ha külön még fizet is érte.
-
Ágógreen
senior tag
szerintem az AdBlock támadóinak gondolkodása ott sántít, hogy én nem a reklámok miatt fizettem elő az internetre, hanem a tudatos szörfölésért amit lehetőleg reklám mentesen szeretnék űzni ezzel is meggyorsítva a munkámat. ezt mindenki egyénileg eldönti, hogy feltelepíti e vagy sem. Ha a windows-ba lenne beépítve ez a feature akkor nyílván más lenne a szitu. az egész életünk már reklámokról szól lassan. nehogy már ne lehetne szabad döntésem abban, hogy szeretnék e reklámokat sasolni vagy sem...
az AdBlock legnagyobb előnye abban áll szerintem, hogy a trükkös reklámokat is képes kiszűrni és mindig naprakészre frissítik, hogy minden ezoterikus reklám kampányt menedzselni tudjanak. Ez olyan mint a vírusírtás. Nyílván a vírusírtók együtt fejlődnek a vírusokkal és fordítva.
Pólus - Antipólus. Akció - Reakció.
Kell, hogy legyen válasz minden aljas reklám fogásra. na az AdBlock pont ezt tudja és jó ez így. ez a fejlesztés pénzbe kerül, erre kell a bevétel valahonnan. és jól teszik, hogy a nagyon fejesektől kérik a lóvéjukat és nem a kisembertől. végre. -
Mi van akkor ha valaki gépén nincs Flash plugin?
Az (részleges) reklám blokkolásnak számít, vagy az elfogadható?Komolyan kérdezem, nekem pl. most nincs fent a flash, és adblock nélkül is töredékét látom a normál reklám mennyiségnek. Legalábbis a villódzó fajtából csak pár látható így.
-
azbest
félisten
válasz
beleszólok #104 üzenetére
Az oldalon nem csak látogatók vannak. A cikkek többségét nem ők írják. A működéshez kell valaki, aki valamilyen formában fizet, különben tényleg be lehet zárni.
Én is láttam már leépülni portálokat. Azért sokat segít a népszerűség fenntartásán, ha vannak fizetett szakemberek is, akik tartalmat állítanak elő.
Nem jó keverni a hobbit a megélhetéssel. Vagy talán pontosabb lenne úgy fogalmaznom, hogy nagyon jó ha vannak színvonalas hobbi oldalak, de ők nem abból élnek. Vagy ha igazán befut és abban szeretnének dolgozni, akkor bevételt is fel kell mutatni. Nem lehet elvárni, hogy mindenki csak hobbiból ingyen dolgozzon az informatikában, van akinek ez a szakmája.
Végül is igazad van. Lehet hittérítésként értelmezni, ha az oldalak működési modelljének meg nem kerülése melletti kiállás az.
-
beleszólok
senior tag
Akkor most nézd a másik oldalról: mi van, ha a szakmai tartalmat hozzáadók többsége használ adblockert? (ismerőseim közt többnyire az IT területen mozgók hajlamosak ilyesmire)
Ha ők elhúzzák a csíkot, akkor rövid úton eljut oda az oldal, hogy pár Pistike beszélget egymással, szakmai tartalom nullázódik.Mondom: hasonlót, bár nem reklámok miatt már volt szerencsém látni máshol. Belebarmoltak az oldal szabályaiba, a nulla tudású, de nagy szájú tagok maradtak, aki meg értett a témához, az húzta a csíkot messzire.
Hittérítést itt max. te végzel, mástól nem láttam ilyet.
Max. tényközlést, hogy miért is használja.
Részemről azóta van szinte teljes blokkoláson, mióta a yahoo reklámok vírust terjesztettek.
Azt valószínűleg azért úsztam meg, mert mellesleg a noscript is működik.Hogy ki, meddig és hova vándorol, arról is mesélhetnék. A korábban említettől független: kis csapatnak nem tetszett annak a fórumnak az erősen elfogult moderációja, ahol korábban évekig törzsvendégek voltak, szépen készítettek maguknak saját oldalt, hobbiból, saját zsebből fizetve, nulla reklámmal. Manapság már ez is belefér. (mellesleg, így visszagondolva, más is csinált pl. fotós fórumot, amit azóta is saját zsebből üzemeltet és nem üresebb, mint a többi, hazai, hasonszőrű lap)
-
azbest
félisten
válasz
beleszólok #98 üzenetére
Aki úgy érzi, hogy hasznos számára amit itt talál, az marad akkor is, ha van reklám. Ha a blokkolósok elmennek, az üzleti értelemben nem veszteség. Nem maga a forgalom hoz hasznot, az inkább költséget jelent.* Nem tudom, hogy például a ph-nak mi jelent számszerűsíthető kiadást, de üzleti célú megoldásoknál nem ritka a forgalom alapú számlázás. De extrémebb példaként, ha a felhasználók fele potyázik, akkor kétszer akkora szerver kell a terhelés kiszolgálására, ami magasabb költséget jelent azonos bevétel mellett.
Amelyik oldal a felhasználói tartalomra is épít, ott a blokkolósok által felvitt tartalom némileg ellensúlyozhatja a blokkolás okozta bevételkiesést azzal, ha normál felhasználókat vonz. Magyarul: ha a blokkolós minőségi cikkeket ír és tesz közzé ingyen az oldalon, akkor lehet hasznos is, mert végül is a munkájával támogatja az oldalt. De ez is csak addig megy, amíg van normál felhasználó is bőven.
A blokkolósok is csak addig vándorolhatnak, amíg létezik reklámból finanszírozott működés. Ha túlságosan elszaporodnak, akkor előbb-utóbb működésképtelen lesz a modell és vagy megszűnnek vagy előfizetőssé válnak.
Ha a blokkolósok hittérítést végeznek, akkor az kárt okoz az oldalnak, csökken a bevétel azonos terhelés mellett. Diszkréten, négy fal közt sok minden belefér a magánügybe, amíg nem harapódzik el nagyon.
Nem egyszerű ez.
szerk:
*: régebben dolgoztam olyan projekten, ahol terheléshez igazodó infrastruktúrát konfiguráltuk és fejlesztettünk. Elég komoly költségkülönbség tud lenni egy nyugalmi és egy csúcsidőszak között. -
htc07
addikt
válasz
BlackPriest #100 üzenetére
nem kötelező nekik sem modinak lenni
csak hogy én is beleszóljak, de én itt ki is szállok, mert értelmetlen a vita, amiben összemosódik a profitorientált és a hobbi fórumok pénzügyi stratégiája.
Hogy a témához is fűződjön a hsz: szerintem ez a "nem tolakodó reklámok engedélyezése" alapból ott bukik meg, hogy ha az abp-n whitelistre kerül egy oldal, akkor utána az ugyanúgy feszegetheti a határait, a szimpla 30-as méretű betűktől egészen a pattogó "te vagy az egymilliomodik látogató" bannerekkel, ha egyszer fizettek érte. Bár biztos megoldják valami szerződéssel ezzel kapcsolatban, lényegében ha ez így folytatódik, szerintem is lesznek kisebb adblock forkok amik lelkiismeretesen végzik a nevükben deklarált feladatukat.
-
válasz
beleszólok #98 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Háztartási gépek
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Új Zsír Dell Inspiron 14 7441 Érintős Ultrabook Laptop -25% Snapdragon X Plus 10Mag 16/1TB SSD QHD+
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB Zalman N4 EVGA 450W
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3065, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest