Új hozzászólás Aktív témák
-
Areinon
csendes tag
Sziasztok!
Régebben tök jól tudtam nagyobb felbontást definiálni a monitor számára, ami "fizikai eltolási felbontások" néven futott. Magyarul, natívban maradt a monitor, csak a képernyő szélére érve scrollozott szépen a képernyő, ezzel aadva óriási szabadságot!
Ezt mostanában Win7 alatt akárhogy próbálom összehozni, semmi eredménye. Pedig nehéz lenne elhinni, hogy törölték volna a funkciót.
- próbáltam létrehozni custom resolutiont, HD resolution-nel bepipálva, és anélkül is
- próbáltam játszani a különböző timing módokkal
- scan type csak progressive lehet, interlace visszakapcsol
- "enable resolutions not exposed by display" bekapcsolva
- natívnál kisebb "kretén" felbontásokat persze enged (pl. 1870x1540), tehát mindenképp a valós felbontást piszkálgatom, szerintem ez a bibide ennek ellenére "test failed" a válasz, azt mondja a monitorom nem bírja a felbontást. De én csak physical panning-ot szeretnék, de erre sehol sem találok kapcsolót. Esetleg valami registry megoldás?
Bármilyen tanácsot köszönettel fogadok...!
-
vadfonix
csendes tag
Igen igazad van, bocsi, media player classic v6.4.9.0 és viszonylag legfrissebb divix + xvid codec-ek! Érdekesség, hogy ma kíváncsiságból lejátszottam a media 11-el és ott nem volt ilyen gond, akkor a régiben lehet valami beállítás ami az új driver-el összeugrik full képernyő alatt!
-
vadfonix
csendes tag
válasz
Dark KillerX #108 üzenetére
Bármilyen nézetben (clone, kiterjesztett, főmonitor ) előjön a hiba..
-
ddekany
veterán
"Kb. ez az első cikk, ahol olyan képek vannak, amiken én is látom az Ambient Occlusiont és nem kell nagyítóval keresgélni a különbségeket.
"
Mert ahol nagyon látszana az AO hiánya, ott eddig is megoldották, csak "statikusan". Pl. kisebb üregekben (fül, lábköz, stb) a textúrát sötétebbre festik, az meg már kb jól néz ki, azt csá'... Ha ezt nem csinálnák, állatira látszódna, hogy van-e AO bekapcsolva vagy sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #105 üzenetére
A 8800GS-ben sokkal több a Shader erő. A 9600GT-ben ebből kevés van. A Riddick-ben ez nagyon fáj a jelek szerint. Az AMD-sek mondták, hogy a játékot magas ALU:Tex arányra tervezték, és rengeteg a mintavételezés. A 9600GT ilyen szempontból a legrosszabb felépítéssel bír a jelenlegi kártyák közül. A HD3850 pedig az extra mintavételező csatornákkal dolgozik, ami nagyon segít neki. A GeForce GTX 285 sebességét hozza - AA nélkül persze.
-
vadfonix
csendes tag
Sziasztok!
Felnyomtam én is ezt az új csodát egy 9800GT karihoz, hát játékok működnek vele, viszont nagy gondom, hogy divx-es filmek full képernyőben NEM, se monitoron se kivezetve TV-én! Vista alatt próbáltam a dolgot, XP-énél nem tudom ha előjön, eddig a régebbi driverekkel nem volt ilyen gondom!
Tapasztalt más is ilyet, tudtok rá valami megoldást vagy ezt csak driver javítás oldhatja meg?? -
válasz
schwartz #103 üzenetére
A kérdés jogos - este írok is néhány plusz sort erről a cikkbe. Addig is:
- 9400GT-n terveztem a tesztet, de sajnos nem volt kéznél. Na jó, viccen kívül, ha nem a saját kártyámmal csinálom a tesztet, akkor legkorábban csütörtökre lett volna belőle valami.
- A képi eredmény ugyanaz a két kártya esetében
- Az fps-ek persze sokkal magasabbak lettek volna egy GTX-280-nal, de a hangsúly nem is az fps-számon volt, hanem az arányokon - azt szerettem volna megmutatni, hogy a HBAO lenyúlja az fps-ek kb. 1/3-át, a nem éppen világmegváltó extra vizualitásért cserébe.
- Azon lehet vitatkozni, hogy az 1/3-ad egy GT200-zal szerelt kártyán is 1/3 lenne-e. Szerintem nagyjából igen, mert a GTX280 kapacitásai általában arányosan magasabbak, mint a 9600GT-é - majdnem minden 2-2.5-szer több benne. Kivétel a GFlops, az 3-szor annyi - ha a HBAO hangsúlyban nagyon eltolódott a szögszámítás irányába a mintavételezéstől, akkor ennek lehet valamennyi jelentősége - mondjuk pl. a GRID 65% helyett 70%-ig esne vissza. -
Dark KillerX
addikt
Te Abu az hogyan lehetséges,hogy a 9600Gt-n így fut a játék,mikor nálam 1280-ban Ambient Oclusion High-on/vagy 2*AA ment áltagban Fraps-sal mérve 50-55FPS-t
.
Csak azért kérdem mert szomszéd srác gépén(2,8GHz-es E2160,alapórajeles Galaxy 9600Gt és 4GB ram,XP sp3) ugyanolyan beállításokkal mint nálam iszonyúan szaggatott,kb 20FPS lehetett max.Nála igaz eggyel korábbi driver volt fenn(182.50),de az új driverrel elért FPS-t is kevésnek tartotta.Hogyan lehetséges.
Köszönöm előre is a választ.
-
Gyusz
őstag
Kb. ez az első cikk, ahol olyan képek vannak, amiken én is látom az Ambient Occlusiont és nem kell nagyítóval keresgélni a különbségeket.
Szerintem leginkább az Assassin's Creedben és a Bioshockban látványos a hatása és élsimítás nélkül még talán játszhatóak is maradnak. Kár, hogy épp nemrég tettem egy újabb kirándulást Rapture-ben, na majd újra előkapom Altairt és megnézem a HBAOt mozgás közben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Még mindig a 3Dmarkkal játszotok?
-
Navaze
tag
Ez a driver konkrétan 200-250 pont mínuszt hoz 3dMarkt06-ban Gtx260/Xp alatt.
Az alap Gtx260-nak ez behozhatatlan veszteség.Mondjuk a Far Cry 2-ben a fák alatti árnyékok + fű + mozgás következtében most, nem zuhan le az fps sőt meg sem érzi. Ugyan így a tágas tájak lesegetése közben sem. Ilyet eddig én csak hd4*** -nél láttam, úgyhogy valamit csak tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Komolyan srácok én felraktam a cuccot, de nekem nincs bajom. Sőt a Riddick a 9600GT-vel már kijött a necces sebességkategóriából átlag 30-45 FPS lett a 20-30 után.
Mondjuk ez nem sokat segít, ha az egy darab HD 3850 beton stabilan osztja a 100-at (v-sync nélkül menne többet is). Na majd hétfőn visszaszerelem a CF-et, leosztok mindenki az űrállomáson Riddick papával.
-
Barney™
aktív tag
válasz
TheDragon007 #94 üzenetére
Találóbb lenne a következő cím :
Rengeteg javítást de több hibát tartalmaz az új GeForce driver
-
zsolt1129
addikt
Akkor én ezek után inkább maradok a réginél
-
sün
tag
Nálom meghasalt ez a driver. El sem jutottam játékokig, mert felrakás után kicsit filmezni akartam, és minden lejátszó a gépen akadozni kezdett. Vissza is került a 181.xx driver
-
rup1u5
nagyúr
első tapasztalat az új driverrel, hogy a mirror's edge rögtön lefagy mentett állás betöltése után. ha kikapcsolom az AO-t akkor is.
utánna meg kapom az üzenetet, hogy a képernyőillesztő müködése leállt, majd helyreállt.
nem túl jó. -
TK36
aktív tag
Azt írja, hogy "A 185.85-ös verziójú drivert a GeForce 6, 7, 8, 9, illetve GTX 200 szériás termékekkel rendelkező felhasználók telepíthetik".
És akinek Geforce 5700-as VGA kártyája van, annak melyik lenne a jó; vagy azt már nem támogatják? -
Zsankee
aktív tag
Vannak tenyleg erdekes dolgok. Jo ideje problemam volt egy kicsit mar regebbi laptoppal, melyben egy 7400go vga uzemel. Sajnos a keszenletibol sosem akart felebredni, es neha a hibernalasbol feleledven is problemak voltal. Most sikerult RC alatt egy uj nvidia driverrel kikuszobolni ezt a hibat. Utoljara csak egy, a laptop gyarto XP drivere mukodott,termeszetesen meg XP alatt. Utana vistan mar nem is hasznaltam a keszenletet,mert nem volt mukodokepes driver. Miota az nividia nekiallt sajat maga kesziteni drivereket a laptopok grafikus kartyaihoz is, erezhetoen javult a teljesitmeny,es a minosege is annak a regi vga nak.
-
Lewzke
őstag
Ezt az Ambient Occlusion-t hol lehet ki/be kapcsolni?
Jah most látom , hogy csak Vista-n működik . Nálam egyébként a Warhead és a FC2 AA mellett szépet gyorsult . -
winfier
senior tag
Nálam csak lassulást hozott
A gta4 eddig min 29fps-em volt most meg 22. Ja és egy gta leállás -
A hw T&l valóban nagy durr volt, de az még abban a korszakban volt, amikor még mindig lehetett venni gépet 3D kártya nélkül; S3Virge, meg hasonlók. Ja, és akkor még sok szereplős volt a piac (nV, Ati, 3dfx, Matrox, S3, intel, Trident, 3dlabs).
A GF4 nagyon is sikeres volt szerintem, pedig nem volt technológiai előnye azoknak sem. Dx8-at tudott, amit mások is támogattak.
Csak az ötös sorozat volt kaka.
A 6-os GF-tól kezdve meg már a SM3 jelentette a fölényt, ami emlékeim szerint nem volt olyan egetrengető dolog. -
ddekany
veterán
Áh, marketing (olyan értelemben mint reklám) mindig hazudik, mindig át akar verni... ez azonban független a mérnökök munkájának minőségétől, ők "ártatlanok". Amúgy IT-ben vannak olyan jellegű fejlesztések, aminek hatását nem látják a laikusok. pontosabban nem tudják, mikor látják. Valaminek az újragondolása, letisztítása pont ilyen. A végeredményt tekintve először semmi újat nem hoz, de pl. 5 év múlva emiatt fog előrébb tartani adott terület, mert jobb alapokra jobban lehet építeni.
-
mephi666
nagyúr
thx... otthon megnézem, mert mindjárt vége a melónak szerencsére...
ebben a kommentemben is linkeltem azt a 2 képet, ami többek között felháborított a dx10 reklámja kapcsán... nagyon mutogatták, hogy milyen szép és milyen jó lesz... telivolt a net mindenféle retusált meg fotósoppolt képekkel és nem hozott semmi újat szinte :S nem tekintem őket bűnbaknak, csak benne voltak ebben a marketingben rendesen... egyébként volt már olyan, hogy az nvidia technológiában elhúzott... most miért nem teheti meg ezt a másik oldal is? szerintem beleférne...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt egy videó a DX10 és a 10.1 újításairól. A demoban ki is kapcsolják az eljárásokat, hogy lásd a különbséget. Hapsi el is magyarázza mi mit csinál (persze angolul). A HD 3850-4650-től fölfele minden karin elegendő sebességgel futna. A fejlesztők azért nem használják a Cube Map tömbökkel és a GS-sel elérhető javulásokat, mert jelenleg nincs olyan GeForce kártya ami nem akadna ki a számítástól.
Az MS szép munkát végzett a DX10-zel, nem érdemes őket bűnbaknak tekinteni, a fejlesztők pedig eddig rá voltak utalva a felhasználók választására, vagyis amíg nem került fölénybe a Radeon eladásilag, addig nem volt értelme újítani. Azzal nem mennek semmire, ha 1 FPS lesz a legcombosabb GeForce gépeken egy játék. -
mephi666
nagyúr
régen minden egyben volt szerintem... hangulat/játékmenet/grafika/stb... volt pár gyengébb alakítás, de mindent összevetve igencsak jó játékok jöttek... havi szinten jött olyan név, ami kötelező volt
most meg jó, ha évente jön... a hype meg a grafikára megy főleg... és aztán jön sorban a pofáraesés, mert nem az igazi... régen volt pár játék, ami akkor annyira nem tetszett, de most visszagondolva sokkal jobb, mint az új játékok... pl a shogo mad... 1ik haveromnak volt nagy kedvence... nekem annyira nem tetszett, de így is vagy 3 soron végigvittem
most meg csomó agyonhájpolt játék 10perc után delt kap nálam
pár hónapja egyébként nosztalgiából végigvittem az oni-t... nem mai már, de sokkal jobban lekötött a nullgrafikájával, mint a crysis... bízok benne, hogy elkezdenek remake-elni szép lassan régi játékokat
na, megint elkanyarodtam offba, de az utóbbi években fejlődik a hw nagyon, itt a dx10-10.1-11 és semmi új nem jön... jönnek az ígéretek: teljesítményromlás nélkül lehet a szűrőket használni 10.1-ben ati kártyákon, meg mennyivel szebb a 10.1 is a 10nél és közben nem... a 9 óta semmi újdonság... csak csomó kép jött mutatóba, hogy pl a fs x mennyivel szebb dx10 alatt, aztán fenét... csak egyhelyben toporgást érzek és csak 1-2 cég készít tartalmas játékokat... a többi félkész techdemókat adogat ki ZS-kategóriás sztorival
ez a szomorú... konzol-oldalon nem látom annyira a dolgot, mert világ életemben pc-párti voltam (igaz kilátásba helyeztem egy wii-t a nem túl távoli jövőben, ha nem változnak a dolgok)
-
ddekany
veterán
Nekem meg az a véleményem, hogy a grafika terén már átléptük azt a határt, ami után a jobbra vágyakozás csak mesterségesen gerjesztett igény leNNE, ha nem változna meg a játékok szerepe. A régi játékokban a kihívás, reflex és/vagy logikai feladvány volt a lényeg. A mostaniakban a belelésre, ösztönök kiélésére (szétrobban, megöl, meg*** ...
) helyeződik át lassan a hangsúly, kb. mint filmeknél. Akkor pedig ugye az érzékek orgiája fontos... semmi sem elég hatásos, még maga valóság sem lenne az.
-
mephi666
nagyúr
hát ebben is van valami... régen jöttek az újabbnál újabb feature-ök meg effektek és pár dx leforgása alatt hatalmas fejlődés ment végbe... most meg megy a hype pár játéknál kegyetlenül és nem hozzák azt, amit elvárnék... (meg directx-eknél is megy ugyanez a hype-olás és ott is a 9es óta nincs látványos fejlődés...) akik most kapcsolódnak be a játékok világába, azoknak elég lehet, hogy: "jön a crysis, húdefrankón néz ki, stb...", de nálam elmaradt az az áll-lepogyogtató meglepődés ennél is, ami anno megvolt 1év alatt többször is... pl quake2->unreal
itt van a csomó effekt meg az izmosabbnál izmosabb konfigok és talán 1 játék lesz, amit nagyon várok a technikai fejlődés miatt: az pedig a rage... az idtech motorok mindig mérföldkövet raktak le a szememben... talán a 4. lett kicsit gyengébb az elvártnál... de ez az 5ös bízok benne, hogy olyan lesz, amilyennek lennie kell
-
Yany
addikt
Pont ugyanezt kifogásoltam én is a hwsw fórumon még korábban ezzel kapcsolatban: a legtöbb esetben, amivel demózzák ezt az SSAO-t, az sima statikus lightmap-pel is megoldható lenne és nem kerülne semekkora(!) erőforrásba sem, mert lightmap már úgyis van a falakon, csak kicsit részéletesebb lenne az előzetesen generáló algoritmustól a tartalma.
Dinamikus elemeken, mozgó tárgyakon, embereken egész más hatása lehetne, de olyat én még nem nagyon láttam, ahol ezt demózzák.
Különben meg úgy tudom, hogy eléggé megfekteti a jobb gef kártyákat is az effekt bekapcsolása (hiába spécin geforce-ra fejlesztett változatról van szó), ahhoz képest pedig egy nyúlfingnyi látványt kapunk. Hát nem tudom...
-
ddekany
veterán
"engem az zavar (többször is elmondtam már), hogy nem történt az elmúlt 5-6évben olyan előrelépés, mint mondjuk 1997-2001-ig..."
Ez már csak ilyen... Mikor valami újfajta dolog megjelenik, van az elején egy szakasz amikor állati gyorsan és látványosan lehet fejlődni, utána viszont a további "lépcsők" költsége kezd eldurvulni. Főleg ha azt vesszük, hogy 3D esetén az átlag ember is egyre kevésbé érzékeli őket. Aztán persze itt van az is, hogy vége a "hőskorszaknak" játék téren, és bizony ezzel a kockázatvállalási kedv is csökken, mindenki inkább a biztos recepteket próbálja csak csiszolgatni.
-
mephi666
nagyúr
jó, ez tényleg szélsőséges példa volt... egyébként mondjuk anno a red faction-nel próbálták elindítani a "rombolható környezet" dolgot... én azzal sokat szórakoztam, h cheattel töltöttem a rakétát és ástam vele alagutat
ebből kiindulva azt hittem, h pár év és a rombolható környezet elterjed... és ebben az lenne a szép, ha mondjuk kiszakítasz 3 csempét, ott ne csak textúracsere legyen, hanem fizikaszámítás és az alapján 3d-ben modellezés... engem az zavar (többször is elmondtam már), hogy nem történt az elmúlt 5-6évben olyan előrelépés, mint mondjuk 1997-2001-ig...
na, azért indultam el off irányba, mert tényleg más irányban célszerűbb lenne fejleszteni, mint apró árnyékokkal szórakozni -
ddekany
veterán
A mindenki által jól ismert vetett árnyék, és a tudatosan kevésbé felismert AO ugyanazon fizikai jelenség két szélsőséges megnyilatkozásai, melyek utánzására használt technikák azonban erősen specializáltak ("csalások") és így közel sem szükségszerű hogy praktikusan összevonhatóak lennének a közeljövőben. (Persze a két jelenség kiszámítás a könnyen egyesíthető, csak olyan számítási igénye lenne, hogy, hogy, hogy nagyon.)
A csempézés és fugázás kapcsán... ilyen pár milliméteres ragyákat úgysem látsz, meg vetett érnyákot sem sokat csinálnak, szóval szerintem felesleges őket face-ek formájában is realizálni. Jó, persze ha van rá számítási erő... de hát nem hiszem, hogy nem lenne jobb helye annak.
-
Findzs
addikt
ez olyan mint a dx 10 vs dx 10.1
szinte láthatatlan -
zed1983
őstag
Úgy látom, hogy tegnap nem tudtatok aludni...
-
mephi666
nagyúr
én is kicsit elveszítettem a fonalat a mondanivalómban...
statikus tárgyaknál gondolom előre kiszámolják az árnyékokat, ahogy mondod... mozgó tárgyaknál/fényforrásoknál meg ez tényleg húzós lehet... elég volt pl doom3 esetében a kontrasztos árnyékokat kiszámoltatni... ezekre gondoltam, hogy az ao itt esetleg finomítana rajtuk, hogy szebbek legyenek... (azért hozom példának mindig a doom3-at, mert ott dolgoztak először ténylegesen dinamikus fényekkel/árnyékokkal) na, de mondjuk mi kellett egy doom3hoz? 1ghz fölötti proci, felsőkategóriás gef3, meg mondjuk minimum 512ram... ez hol van a mostani átlag "gémer gépekhez"?
kb sehol... szerintem innentől teljesen algoritmusfüggő, hogy milyen gyorsan lehet kiszámolni az ilyen árnyékokat és a fejlesztőkön múlik, hogy sikerül nem túl erőforrásigényesen megoldaniuk...
mod: tényleg az lenne az igazi, ha mondjuk kerülnék a minden textúrákkal/rétegekkel való megoldását és mondjuk egy kicsempézett falon a fúga nem a textúra része lenne, hanem ténylegesen mélyebb lenne... (jönnek a plusz görbe felületek, stb... de nem gond szerintem... gyakoroljanak kicsit a programozók meg a dizájnerek, azért fizetik őket
ráadásul nem is rosszul...) ebben az esetben elég lenne a csempe textúrája meg a fúgáé... kicsi bumpmappinggel meglökve és valósághűbben lehetne vele dolgozni, ha bejönne még 1 plusz fény vagy bármi...
-
ddekany
veterán
Őőő... jó, hát nem értettem mit akartál mondani/kérdezni, de én arra céloztam, hogy mintegy a textúra részeként már az nVidia-s AO nélküli képnél is van sötétedés a sarkokban. Mert ugye, a pályákon ki szoktak előre számolni (értsd: nem a te géped számolja ki) a mindenféle fény-árnyék hatást, és arra persze rengeteg idő áll rendelkezésre, tehát AO is belefér. Na ez volt a "statikus" ügy. Viszont a lerombolható/mozgatható tárgyak meg szereplők árnyékát utólag kell kiszámolnia a te gépednek, méghozzá valósidőben... épp ezért ott AO-t illik hanyagolni. Azaz, egyre inkább csak illett...
-
mephi666
nagyúr
ott nem a "finomított" dinamikus fények/árnyékok hatása látszódik?
hehe... de most komolyan... nem vagyok benne annyira az effektekben, de nekem úgy jön le, hogy a dinamikus fények/árnyékok következményeként a doom3-nál megtöltették jópár ember gatyáját
csak ott még elég éles volt a kontraszt mindenhol és ezért fura volt kicsit... de a hatása megvolt... ezt az ao-t jobban belegondolva úgy tudnám elképzelni, hogy különösebb erőforrásigény nélkül finomítja ezeket az árnyékokat a fényerőnek megfelelően az árnyék útjába eső tárgyak belekalkulásával... szép-szép, hogy szórt fénynél a sarkok kicsit sötétebbek, de ez szerintem annyira nem erőforrásigényes... meg lényegében ez statikus dolog...
a mozgó/villogó dolgoknál már kicsit más a helyzet...
-
ddekany
veterán
válasz
TheDragon007 #57 üzenetére
Amúgy a poén az, hogy már az AO nélkülinek címkézett kép is AO-s... csak gondolom statikusan (előre kiszámoltan), és ebből adódóan nem mindenhol. Na most akkor az eleve AO-s képre ráraktak egy jó kis "LÁÁÁTOD??? LÁÁÁTOD??? UGYEEE???" marketing AO-t.
Na, az így néz ki.
-
superecneB
őstag
Azt írja Geforce 7 szériás kártyákkal is kompatibilis. Szerintetek érdemes lenne leváltani a 94.24 es drivert a 7900GS-emen (XP SP3at használok)?
-
hoax
senior tag
Már csak az a ciki, hogy XP alatt eddig kizárólag lassulást tapasztalok...
Megy is vissza a 182.50. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Voltak a GDC-n bemutatók a DX10 programozásról. Ott volt az MS és egy-egy képviselő az AMD-től és az NV-től, akik kiegészítették az előadást a saját mondandójukkal. Helyenként maguk a nézők is röhögtek, mert az NV totálisan másra buzdította a közönséget, mint az MS és az AMD. (NVIDIA: "Keep GS shaders short" vagy ">10 GPRs is high on GeForce"
) - vazze talán GPU-t kéne tervezni.
-
P00By
nagyúr
Mik vannak!
Azt hiszem fel is rakom, mert ez nekem fontos
Abu85: Kicsit, már vicces ez az egész!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ha használni fogják, akkor jó esély van rá, hogy némileg kevésbé kapnak majd ki a közvetlen árbéli konkurens Radeontól.
Igazából az AMD-nek is van egy saját megoldása a HDAO. Persze ez semmi újdonságot nem hoz az SSAO-hoz képest, csak élteti a fejlesztőket, hogy Fetch4-gyel, vagy Gather4-gyel mintavételezzenek nyugodtan van erő a mai kártyákba (pontosabban a Radeonokban) ... legyen az az AO effekt minőségi. A Stormrise-nál meg is fogadták a tanácsokat.Nyilván ez a HBAO arra szolgál, hogy elkerülje az NVIDIA a Stormrise féle mentalitást, mert abban a játékban érthető módon nagyon kikapnak ... tulajdonképpen minden új eljárásokra épülő programban ki fognak mostantól kapni. Az a legfőbb szempont, hogy ne legyen csúnya verés, mert az árakat már nem tudják lejjebb szorítani.
ityam: A programok jó része kompatibilis az eljárással. Az NV csak felhozott 22 példát, ahol biztosra vehető a 100%-os támogatás. Ez persze nem zárja ki, hogy máshol is működni fog, de az NV azokért nem vállal felelősséget. A jövőben a fejlesztők ezt a driverbeli opciót beépíthetik akár a játék menüjébe, ahol kapcsolható lesz. Ide kell majd az AMD segítsége, mert nyilván csak az NV szép szeme miatt nem fog elterjedni.
-
xmotion
csendes tag
Azt tudja valaki (próbálta), kijavították-e hogy videó lejátszásakor a tévén normálisan (teljes képernyőben) jelenjen meg a kép? Kössz
-
lewisfm
aktív tag
Nos nekem nem játék területén hozott változást, hanem a GeForce 9400 M kezdett végre normálisan működni Win7 alatt. Ez a VGA egy a chipset-be integrált IGP-ből (9100 M) és és diszkrét 9300 M-ből áll, SLI-ben. Eddig az IGP-nek, ha a diszkrét VGA-t kikapcsoltam, nem ment a Flash videók lejátszása teljes képernyőm és a Full HD-s filmek lejátszása is gondot okozott neki, be kellett kapcsolni a 9300M-t.
Ráadásul voltak programok, pl. Visual Studio, amik rosszul jelentek meg, s a WPF-es alkalmazások is sokszor rosszul rajzoltak. Ráadásul most kevésbé is melegszik a noteszgép (MSI EX630).
A poén az, hogy a driver leírásában pont ez a gép nem támogatott, de mégis működik!
A Win7 által magától telepített driver-el nem működött a VGA, csak az NVidia 179.68-as beta driver-vel.
Szóval én örülök, mert most úgy működik, ahogy kell! Játék alatt meg még nem próbáltam, de nekem nem is arra kell...
-
-
whiz
aktív tag
A sarok szerintem se vet árnyékot önmagára (szóval ez egy konkrétan idióta effekt), elég körbenéznem a szobában, ahol vagyok. De most komolyan, kimentem a folyosóra, és ott se látok ilyet. Nem a szememmel van baj
A füves kép jobban néz ki, de mindez a teljesítményre milyen hatással lehet? Jobb/rosszabb? -
arn
félisten
nemtom mennyit er egy olyan dolog, amit ennyire kell bugazni a kepeken... de az nv swes reszlegenek heroikus kuzdelmet becsulom
ilyen kellene az atis oldalra, aztan akkor nem lenne vita.
-
mmdms
addikt
A 2.21-es riva tuner meg nem tud vele mit kezdeni...
feldobtam a 2.24-est, és az se... -
WonderCSabo
félisten
Sztem egész jól néz ki ez a Ambient Occlusion effekt. És a gyorsulás is egséz jónak tűnik elvileg. Fel is rakom ezt a drivert.
-
Először én se vettem észre a különbséget, de jobban megnézve már látom...
Az első képen nekem is eléggé valószerűtlenül hatnak az árnyékok (az eredeti se túl élethű...) nem hiszem, hogy a sarkak mindenhol takarásbakerülnének önmaguktól, hogy kevesebb fényt kapjanak... vagy a sarokba nem fér annyi fény???A fűnél az effekt szerintem jól működik, de szerintem lenne erre jobb mód is, hogy hasonló hatás legyen (lehetőleg még élethűbb)...
A fák meg.. már eredetileg se túl jók (főleg az árnyékaik) de ez után se sokkal jobb.. csak lett egy kis "kontrasztja" a leveleknek az ágakon...Valahogy ez az effekt pont nem a valóságot adja vissza (ez inkább valami más szerintem)
Egyébként ha tényleg mindenhol számolnák a textúrát, és nem csak "ráhúznák" kisebbek lennének ugyan a játékok, szebb lehetne a minőség, de van egy olyan érzésem, hogy a radeonok nem kicsit elhúznának a geforceok mellett...
-
divrapier
tag
válasz
Mz/ts250@300 #35 üzenetére
A world in conflictban mashogy allnak a felhok.
-
Lehet hogy nagyon egyedül maradok a véleményemmel, de szerintem a folysós képnél kevésbé valószerű a kép azokkal az árnyékokkal az élek mentén. Persze a rét jelenetnél határozottan jobban néz ki, csak ott is furcsa, hogy a fű alja fekete. Illetve nagyon valószerűtlenek az árnyékok a fákon (mind a két esetben). Persze FPS játékban ez nem lehet olyan nagy gáz, hiszen nem annyira a környezet 100%-os valószerűsége a lényeg, hanem hogy hihető legyen arra a pillanatra amikor arra rántjuk az egeret.
Igazából a FraCray 2 esetében néztem volna meg a különbséget, úgy mint a DX10 és DX10.1 között. Ott nagyon szépen kijöttek és roppant valósághűek voltak az árnyékok.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Mz/ts250@300 #35 üzenetére
mint ahogy a cikkben is írják, az árnyékokat kell figyelni...
a mirror's edge-es képen a sarkokat, lépcsőket, tűzoltószekrény közelebbi oldalát, ahol elvileg is árnyékosabb... másik 2 képen pedig a füvön a mélyebb részeket meg a fák környékét, ahol több az árnyék... kb ennyi... senki ne várjon többet: élénkebb színeket, élethűbb objektumokat... elvileg az fények/árnyékok valósághűbb, de kevésbé erőforrásigényes számolása ennek a feature-nek a lényege
-
Mz/ts250@300
tag
Hmm hát lényeges különbséget a képek között énsem veszek észre.
-
ityam
őstag
válasz
#95904256 #30 üzenetére
Én elég sok kulonbséget látok mind2 mintakepen. az hogy játekokban mennyire hasznos ez az már egy másik dolog.amugy teccik látványra, csak én semmilyen nagyon lassito effektet nem szeretek hasznalni.ugyhogy valszeg ez is az AA sorsara fog jutni. Tul sok lassulas tul keves latvanyert.
legalabbis szamomra. -
Depression
veterán
Hogy szakadna meg az nV ott ahol van, amikor nem tud egy drivert feltelepíteni felbontás váltás nélkül. Összevissza szétgányolta az ikonjaimat az asztalon. THX nekik.
-
Hikvision
senior tag
Én se vettem észre gyak. semmit, de biztos hihetetlen különbségekről van szó, h most az nvidiának ekkora dolog. Vagy csak ezek a képek nem adják vissza a tényleges különbséget.
-
#95904256
törölt tag
Sok különbség nincs a képek közt, hiába az ide-oda váltogatás. Leginkább az tűnt fel hogy a második páros második képén a fű egy picit zöldebb... ebbe a technikába gyakorlatilag azt lát bele az ember amit szeretne.
-
mephi666
nagyúr
hm, a mirror's edge-es képeket nézve nem rosszak az árnyékok az ao-s képeken... viszont ami engem fps-ekben igazán zavar, az az, hogy pl a fallout3-ban közelről nézve iszonyatosak a textúrák... hr textúra csomaggal a talaj rendben, de a falak olyanok, mintha odahánytak volna egy szépet...
2000-2001 körül a dx7es ut-ben már textúratömörítéssel/bumpmappinggel elértek számomra olyan hatást, hogy élethűnek hatottak a falak... aztán max payne-nél (ez már talán dx8-as volt) pl a metróban még szebb lett az eredmény: olyan durván sikerült összehozni a falat, hogy percekig csak azt vizsgáltam, hogy most akkor nagyon jó bumpmapping vagy teljesen 3d-ben megcsinálták a repedéseket
azt vártam akkor, hogy pár éven belül brutálisan élesek lesznek mindenütt a textúrák és ahol kell a bump mapping helyett ténylegesen 3d-ben modelleznek mindent... (apróságokra meg marad a bump mapping) a játékok mérete meg irdatlan módon növekedik... pl a max payne és az ut 1-1cd-t foglaltak szűken... most meg nem egy játék elterpeszkedik 10-15gigán... ami azért szerintem brutálnak mondható... ránézésre a mirror's edge-ben ide a lépcsős részhez kb párszáz kilónyi textúra elég volt...
ui: jah és azóta hw-fronton sokminden változott... 700-800mhz-es 1magos proci+256mega sdram+pl 32megás gef2 ->2-3ghz-es 2-3-4magos procik+átlag2-4gb ram+512mb vram fölötti 9-10. generácios gefek meg hasonló teljesítményű radeonok vannak... azért teljesítményben brutális ugrás, de szoftveres oldalon meg kuszaságot látok: optimalizálatlan játékok tömkelege és a minőségi munka meg nagyon ritka
egyre nagyobb a pörgés és emiatt rengeteg összecsapott játék...
-
bartucc
addikt
Értem mire gondoltál, úgy a helytálló hogy a G80/92-höz volt idő kicsiszolni a drivert. A sebességnövekedés sztem csak a SLI-re lehet ekkora....(bár ez személyes vélemény). Az "új" lehetőség tetszik
Szakértőktől: nvidia is tudna ennyit optimizálni?
(eddig ez ati-ra volt jellemző csak...)
OFF: először azt hittem hogy a rengeteg javítás az lesz hogy kiírja az Nvidia drvier ezentúl hogy most már nem 98GT-d van meg 98GTX+-od hanem GTS 240-ed meg GTS 250-ed
.
-
tibz03
őstag
Mit kezdtem? Beszóltam TTomax-nak? Mert nem látok ilyet. Aki meg nem érti az enyhe iróniát a hsz.-omban, azt nem zavarja, aki meg érti (és magára is veszi), az nézzen magába.
Nem flémnek írtam. És befejeztem, te viszed tovább a dolgot.
(#26) schwartz: Jaaaj... na tényleg jobb lesz, ha megyek is innen, komolyan, mint valami óvodás csoport.
-
ityam
őstag
már az első hozzászolasaitokból valo vitánál gondoltam hogy irok de gondoltam hamar abbahagyjatok igy nem offolom szet a topicot de mivel nem ez lett ezert megirom neked én is: "Amúgy az oltogatást már most fejezd be, mert rohadtul unja már a teljes fórum, hogy te ebből állsz ki." "Nem értem a címet, én azt hittem, az nVidia driverek tökéletesek."
Elhiheted hogy az ilyen beszólásokat és az ebből kialakult vitákat is unja mindenki.Szal te kezdted és neked is kellett volna abbahagyni.
Ha átgondoltad és nem értesz velem egyet akkor vegyed ugy hogy neked van igazad de ne valaszolj nekem semmiképpen.És TTomaxnak sem. -
tome.jr
addikt
Na már töltöm is. Kíváncsi leszek tényleg hozza-e a számokat a Warhead, Far Cry 2 meg az 3 way SLI alatt.
-
tibz03
őstag
Továbbra is ott és azt hiszek, amit akarok.
Az beszólás szerinted, hogy "hinni a templomban kell"? Talán az óvodások között még elmegy, de ez most nem számít.
Az viszont igen, hogy veled teljesen fölösleges leállni vitázni, mert itt már a nevedből tudja a többség, hogy semmi célod nincs a flém-szításon és az értelmetlen rang-növelésen kívül. A te hsz.-eid arra jók, hogy nevessünk/szórakozzunk/szánakozzuk rajtad. Talán ezért nem tiltottak még ki, mert valahol szórakoztató vagy.Na üdv!
-
ityam
őstag
Valami nem teljesen tiszta nekem(pontosabban sookminden nem tiszta a leirasbol de egyvalami erdekel
):
Ha ez egy relative uj eljárás akkor hogy lehet hogy olyan régi játékok is támogatják mint a HL2,WOW?
Csak azért kérdezem hogy mennyire van rá esély hogy olyan játékok amik nincsenek erre külön felkészítve azokon elérhető e valami hasonló hatás(driverből ráerőszakolva esetleg) mint ami a képeken láccik? -
tibz03
őstag
Nem értem a címet, én azt hittem, az nVidia driverek tökéletesek.
-
DEV_NULL
őstag
Elég nagy számok néhol.
Kíváncsi vagyok mennyit gyorsulnak ténylegesen ezek a játékok..
-
-XadAnuX+
őstag
Legalább Win7 RC-n ki tudod próbálni a karit.
-
Zsankee
aktív tag
Sajnos azert vannak meg problemak a driverrel, hiaba tamogatja most mar hivatalosan is a win7-et. Pl 1z 181.71, ami gyarilag is csomagoltak mar a Win RC hez, tokeletesen futott az Empire Total War, mig az 185.x szeriaval mar gondok vannak
-
Vicoo
senior tag
GTA 4 esetén sosem hoz már gyorsulást egyik driver sem?
-
Na én valami ultra igénytelen lehetek, mert vagy 5x kattintottam oda-vissza, és nem láttam a különbséget addig, amíg nem raktam egymás mellé a képeket.
-
gV
őstag
ez remélem jobban sikerült, mert az előző kb 10 perc után már uninstallálva lett és ment vissza az eredeti win 7 rc nv driver
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudták eddig is. A programokban be is kapcsolható. Ez most gyakorlatilag arra szolgál, hogy az AMD karik ne húzzanak el az AO használatával, mert egyre több fejlesztő hozzányúl az effekthez. Persze az AMD akkor építi be a HBAO-t a driverbe, amikor piros hó fog esni.
PowerBuldog: május 13 ... de ez titok.
-
PowerBuldog
veterán
Kicsit OFF
Ati Catalyst 9.5 mikorra várható? -
Az elsőnél a sarkokat kell nézni, a másodiknál meg a füvön, és a fáknál látható legjobban.
Egymás után nézd őket, felváltva, így egyből észreveszed.A cikkhez:
Eddig az nV karik nem támogatták az AO-t, vagy csak lassan?
Vagyis a mostani újítástól gyorsabbak lettek a GF-ok, vagy 'csak simán' tudni fogják ezt is? -
Chosen
addikt
Végre whql win7-hez
Ezt az effektet ki is lehet kapcsolni ugye?
mod:szgombos az árnyékokat figyleld
Itt jobban látszik a különbség talán.
-
szgombos
csendes tag
Kár, hogy a képeken semmi különbséget sem látni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kikapcsolható lesz a PWM az iPhone 17 modelleken
- TPM (trusted platform module) topic
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LG 24GM79G-B 24 144Hz FHD TN 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Vadiúj AMD GAMER Setup! Kèszletről! Akár kamatmentes rèszletre is!
- 24 GB-os RTX6000 HP - garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3286
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest