Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aswmaster

    tag

    válasz gerner1 #21059 üzenetére

    Szia

    Igen, ez a része most tiszta, de ez csak akkor igaz, ha nem sima 1 év garis készülékről van szó, hanem jár a 2 év (vagy most ugye már 3 év is értékhatártól függően). Ehhez, ahogy írtad is, adnak egy Samsungos formanyomtatványt, aminek a mintája fent is van a honlapjukon.

    Nade én most nem erről beszélek. Bemegyek egy normál GSM shopba (most nem egy épp alapított cégről beszélek, hanem mondjuk egy 10 éve létező, normálisan működő boltról). Veszek egy készüléket, ami EU-s modell (akár lehet haznáékba szánt is, ez most mindegy). Amire bizony él az 1 év gyártói garancia. Na, ezt honnan tudja a Samsung, hogy mikor indult a garancia? Mert egy számlát IMEI és S/N számmal kb bárki kiállíthat (én is tudok számlát írni - most tekintsünk el attól, hogy nem priofilom a műszaki cikkek kereskedelme, de akár utána le is ronthatod). Lényeg, hogy mi igazoja a Samsung felé azt, hogy egy adott telefonnak mikor indult az 1 év garija? Mert ugye Apple-nél egyértelmű, addig nem tudod használni, amíg nem csatizik a netre és nem aktiválja magát. Nade itt? Akkor ennyi erőből - emlékszel a zöld kijelzpős problémámra, hogy kifutottam a gariból - , írok egy számlát IMEI számmal és máris le fogják garizni? Nem hiszem... Szóval, konkrétan nem látom azt, hogy egy dobozos, bontatlan, EU-s készüléknél mitől számít a Samsung által "világgaranciának" mondott 1 éves jótállás, mert nem látok mögötte protokollt...

    Itt van az én dobozos készülékem (ami Portugáliába léett szánva S/N alapján), aminek ki van töltve a garpapírja, de nem él rá a 2 év, csak 1 év, mivel nem hivatalos Samsung partnernél vásároltam (legalábbis ezt mondták nekem a szervizben). Itt van a kitöltöt garpapírja, amiben teljesen egyérteléműen bent van, hogy 2 év jár rá:


    Namármost, mivel a márkaszervizben azt mondták, hogy csak 1 év élt rá, mert nem Magyaro-ba szánták a készülék hanem Portugáliába de magyar kereskedés hozta be (viszont nem hivatalos Samsung partner, jelentsen ez akármit), ezért csak 1 év garit adnak. Nade mondom kérem szépen, ott a 24 hónap, akkor miért is nem, hát ez egy hivatalos Samsung garis papír, nem? Nem egy netről nyomtatott vmi...
    És most figyelj a válaszra: "Ja, hát ilyen papírt gyakorlatilag bárki szerezhet!"
    Tényleg? Hát azért ez nagyon érdekes, akkor ha én szerzek egy ilyent, kitöltöm fél évvel ezelőttre, nyomok rá egy pecsétet és aláírást, akkor máris megint él az 1 év garancia? Nem hinném...

    És akkor a tegnapelőtti történet, hogy mennyire nincsenek képben még a saját márkaboltjukban sem a garanciális dolgokról!
    Nézegettem nejemnek az S21 Ultrát, direkt a samsung-hu-n. Na ez most konkrétan a német Samsungnál (samsung.de) kb 50e-el olcsóbb (jövő héten speciel ott leszek, akkor inkább ott venném meg). Ott 2 év a garancia a készülékre nem 3 év, mint nálunk:
    https://www.samsung.com/de/support/warranty/
    Megkérdeztem itthon a Samsung boltban, hogy ez a 2 év ugye itthon is élni fog, attól függetlenül, hogy kint venném? Válasz (szinte már szokásosnak mondható): nem nem, itthon csak 1 év él rá, mert kint veszem!

    Na, ellenben mit ír a samsung.de:

    Szóval, hogy is van ez?! Nekem ez azt mondja, hogy nem hogy a 2 év él rá (ahogy kint eladják), hanem annak az EU-n + Svájcon belüli országnak a garanciális feltétele él rá, ahol le akarod gariztatni! Ergo, ha egy német készülék 2,5 évesen megnyekken, de te itt Magyarországon akarod gariztatni, akkor bizony kötelesek legarizni, mert itthon bizony 3 él rá! Na, erről sincs semmi fogalmuk! Úgyhogy most írok a Samsung Magyarországnak, hogy legyenek szívesek megmondani, hogy hogyan is van ez a téma + honnan tudják, hogy mitől él az 1 év általános Samsung szerviz garancia, ha a készülék nem Samsungnál lett direkt vásárolva. Nagyon kíváncsi leszek, hogy mit írnak, ha többet tudok, megosztom majd veletek!

    De azért komoly csalódás (ismét), hogy sehol nem tüntetik fel korrektül, hogy az 1 év garit mi alapján nézik, a boltbnan meg a válaszok, végképp no comment.
    Remélem az ügyfélszolgálat azért jobban képben lesz, mert ez siralmas...

    @milan: igen, ezt a gondomat boncolgatom feljebb :)
    elég akkor egy számla, amin rajtz van az IMEI és már garizzák is? mert akkor örök garanciám van minden Samsung telefonra :)

Új hozzászólás Aktív témák