Új hozzászólás Aktív témák
-
szipipeti
tag
http://www.fiat850.hu/index.php/component/content/article/68-hasznos/132-benzin-olommal-vagy-olommentesen.html
Egy link, az ólom hatásáról...
Egyébként a '90-es években az ÁFOR kutakon volt "ólomhelyettesítő adalék" ami segített a kenést javítani...
Vagy helyette ajánlották a keverék kicsit sűrűbbre keverését, pl.: Simsonnál a gyári 1:50-es (olaj/benzin) keverék helyett az 1:40-es keveréket... (javítva a kenést a kieső ólom helyett).
Persze ez az adalék is "kikopott" a mindennapokból... Illetve a '90-es évek kétütemű motorjait már eleve a ólommenteshez tervezték, így ott nem okoz...
A Simson-t cirka 40 évig gyártották, gyakorlatilag minimális változtatásokkal... (már ami a hengert/dugattyú/főtengely kombót illeti) -
Claude Leon
senior tag
Itt nem az oktánszámról lett volna szó, hanem az adalék mellékhatásairól
Mármint, amennyiben a hajdani adalék összeólmozta az érintett felületeket, így beleugatva a súrlódási tulajdonságokba (siklócsapágyak bronzbetéteinél keress), és a valamennyire tapasztalati utas motortervezésbe. Jó lesz az úgy is..szerk: nem olvastam a topicot végig
-
TheLázs
tag
Arról nem is beszélve, hogy az (
idióta) intelligens előző szaki, akinek a munkája atomokra hullott, javasolta neem, hogy fúrassuk nagyobbra a gyári, soha nem fúrt hengert. Ki lett dobva egy jó henger így az ablakon. Az még nagyon sokáig jó lett volna. Nem baj, az már szemétbevaló. -
TheLázs
tag
Na.
A henger gyári, nincs belebővítve sehol. Azt sem tudom, milyen méret most.
Viszont: van egy gyári hengerem ami 39 alatt van kicsivel, és egy másik, amit most vateráztam németből dugóval, hengerfejjel, az még békebeli 37,98-as dugóval van, ami az alapméret (negyedmilinként van túlméretezés 39,5-ig, utána elfúrják már a felületi edzést, ami keményebbé teszi a hengerfalat)
Nem lenne rossz a combosabb henger, nem is vetem meg. Arra viszont lesz egy külön blokk rendszeresítve, ezt a blokkot (mivel "ismerem" az előéletét és kevésszer volt bontva) inkább gyárinak hagyom meg. A másik blokk lehet, hogy rezonátoros rendszert is kap, a diszkrétebbik fajtából. Nagyon eszement tuningot ott sem akarok, az a célom, hogy utcai használat mellett ne legyen élhetetlen a gép, és ne zabáljon sokat, meg ne egye az alkatrészeket (nyomatékosabb, kevésbé forgós rendszer, 75-80 végsebesség környékére, talán)
-
Alpi.
addikt
Gyári a henger, nincs belebővítve kipuff nyílásba ?
Én egyébként egy Soós Anti féle 60-as hengert vettem anno és maximálisan elégedett voltam vele. Minden tekintetben előrelépést jelentett a gyári-hoz képest, kifejezetten kellemes változást adott a motornak !Még valami : ezekhez a régebbi 2 ütemű mocikhoz nem jó a full-full szintetikus olaj ! Szorulnak tőlük, nem erre vannak munkálva a felületek.
-
Freiherr
őstag
Add el ezt a roncsot, kifutottak már ezek rég. Hiába locsolod rá a nehezen megkeresett pénzed, sose lesznek már ezek jók.
-
tescodr
aktív tag
1:40-1:35 keveréket próbálj meg.Ha bejáratós akkor mindenképpen ez az ajánlott, ha nem bejáratós akkor is ajánlott az 1:40es keverék a jobb kenés miatt. Sajnos a mai alkatrészek silányabb anyagminőséggel bírnak ezért szoktunk a gyári 1:50es keverés helyett dúsabb keveréket tankolni. Dugóból gyári az ajánlott. A legjobb lenne ha keresnél egy rendes gépműhelyt ahol ezzel foglalkoznak, pl: kistelek.Sajnos el kell hogy keserítselek nagyon nehéz ma igényes felújítást végezni részben az öreg szakik hiánya miatt másrészt a silany alkatrészek miatt, harmadrészt a neten keringő iszonyatos dezinformáciok miatt is.Ha mindent jól is csináltál akkor is elő fordulhat hogy ciripelni fog.
-
TheLázs
tag
válasz
Hieronymus #13 üzenetére
Kicsit utánaolvastam, hogy mik is a hatásai az alkalmazott ólomvegyületnek. Tényleg volt kenési funkciója, és keverékképzés során az égéstérben stabilizáló funkciója is.
A kenést viszont kétüteműeknél az elmúlt 40 év tribológiai fejlődése miatt megoldottnak érzem.
-
-
Abus2
tag
A régi motoroknál az üzemanyagban található ólomadaléknak nem csak az általad leírt szerepe volt, hanem kenési feladatokat is ellátott. A szelepeket, szelepülékeket kente elsősorban. Emiatt nem lehetett a régi járművekben az ólommentes benzint adalékolás nélkül használni. Előbb-utóbb a motor elkezdett csörögni, mert a szelepfészkek kiverődtek/elkoptak. A régi faros Skodáknál tuti így volt, mert volt a szüleimnek és még emlékszem rá. Kétütemű motoroknál viszont szerintem ez a kenőhatás nem jelentkezik, mert ott ugye a 2T látja el a feladatot. Bár ennek alaposabban utána kellene olvasni.
-
zotyesz66
őstag
Hadd ciripeljen, ettől nem fog szétesni. Ez sosem lesz japán motor, de nem is baj. A régi 125-ös MZ-k is mindig csörögtek, aztán mégis kimentek a világból. Annyit megtehetsz, hogy a gyűrűk élét reszelővel legömbölyíted, kevésbé akad meg úgy a felömlőkben. A kompressziós nem változtat, olajlehúzó funkció itt ugye nincs. Szerintem ahogy használod, a csörgés csökkenni fog, ahogy az olajokat kezd majd lerakódni.
-
TheLázs
tag
Vegyészmérnök hallgatóként az üzemanyagokkal valamilyen mélységben megismerkedhettem. Az ólom a kompressziótűrésért került a benzinbe tetraetil plumbát formájában. Az oktánszám, ami a kompressziótűrést jellemzi, régen csak alacsonyabb volt. Tehát, most a benzin kevésbé hajlamos öngyulladásra, mint a békebeli motorok idején?
Miért is fontos ez, hogyha nem dízel a motorkerékpár, és az a célunk, hogy a gyújtás a gyertya által menjen végbe? Mi köze van az ólomnak mindenhez, ha már nélküle is elérhető ugyanaz a kompressziótűrés? Optimális esetben sem a régi, sem az új üzemanyag nem kopogva égett.
Nem értem a gondolatmeneted, kérlek, fejtsd ki bővebben.
-
-
Ciripelni is fog, mindegy mit raksz bele. Ezeket a motorokat ólmozott benzinre tervezték. Csak ólommentes benzint tudsz venni mindenhol. Az ólom felelt részben a kenésért. Vannak ólompótló adalékok, de nem sokat érnek.
-
Gyári, vagy Keystone. Utóbbit inkább tuning blokkokban alkalmazzák, minőségére nem hallottam panaszt, pedig ott 10+ezres fordulaton kínozzák őket. Ezzel a kettővel nem nyúlsz mellé
-
gerii
addikt
A legjobb a gyári dugó. Börzéken is lehet kapni.
Őket ajánlom -
TheLázs
tag
-
Doze
aktív tag
Nem a tűgörgő adta a hangot? Az szokott csörögni
, egyébként ha tartós eredményt akarsz felfúrni a hengert, és ahhoz túlméretes illesztett dugó kell... elmész egy gépmuhelybe megcsinálják...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mikrotik routerek
- Milyen monitort vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Foreo FAQ 202 – LED it be!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP EliteBook 830 G7 i5-10210U 16GB 512GB 1 év garancia
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1 TB SSD
- Eladó Xiaomi Redmi A2 64GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest