Új hozzászólás Aktív témák
-
priti
addikt
Nem picit néznek le kábé mindenki mást
Egy kicsit valahogy arra emlékeztet ez az egész, mint amikor egy online weboldal gyár marketing dumáját olvastam, hogy itt a világ legjobb fejlesztői szépen megcsinálták előre csak neked a legtutibb sémákat, a világ legjobb designerei és ilyen sablon meg olyan sablon közül választhatsz meg java meg flash meg minden van amit akarsz rögtön php és neked csak össze kell rakni a weblapodat kettő perc alatt, aztán kipróbáltam mer' nagyon ráértem és egy óra bohóckodás után rájöttem, hogy egy jegyzettömbbel többre megyek.
Na mindegy, ez biztos hasznosabb lesz a játékfejlesztőknek.
-
Stormer5811
csendes tag
Áhhán.. Asszem értem már.. Szóval a DX12 konkrétan egy butított Mantle, amit olyan szintre visszabutítanak, hogy elbírja az NV kártyák architectúrája is.. És épp ebből adódóan a GCN mint anya valszeg picit jobban fogja vinni a DX12-őt. De tényleg csak egy picit. + nem jelent nagy munkát azt a +20% gyári Mantle-ös optimalizációt belepüfölni egy-két AMD exclusive játékba..
A fő porbléma az, hogy nagyon nem tudjuk még mit tud a Mantle. Bár a StarSwarm gyönyörű specifikus példája volt annak, hogy mit tud de ebből nem derül ki milyen shader terhelés mellett hány vertex hány texel fér bele ebbe a keretbe. Mai húzócímes BF4 szerű játékokban olyan mantle előnyöket tudnék elképzelni mint a szemkifolyasztóan részletes környezeti modellezés. Mi van ha nagy ronda alpha map-elt tábla füvek helyett igazi 2sided anyagos modellezett fűszálak lennének amiket OpenCL-es szél fújna. Ugyan ez a falevelekkel is bejátszható lenne már. Face-ing plane-ek helyett lehertnének végre statikus leveleink amiknek egy-egy találatkor a hullását is leszimulálhatnánk gond nélkül. Igaz Vertexekből nem tudom mennyivel bír többet a Mantle. De esetleg a más területeken megspórolt energiát fordíthatnánk fejlesztéskor ehhez hasonló, haszontalannak tűnő de innovatív dolgokra.
A Real Time GI mindenképp feljtős. Nem láttam motort amiben normálisan működött volna. Én speciel jobban szeretem külön fénycsatornán elhelyezni a saját színezőfényeim a map olyan szakaszain ahol GI-nek kell lennie. A többi meg persze megy lightmap-ből. De az, hogy egy tárgy aktívan blend-elt GI-t szórjon a lightmap-be picit extrém a jelenlegi DX teljesítmények mellett... Nem is a GI kiszámítása miatt, hanem a lightmap-ek mérete miatt(1024-2048). Talán ha erre hozna ki egy jó megoldást a Mantle az hasznos lehetne.
Az Uneral Engine 4 gyönyörű statikus Lightmap-et generál (UE3-hoz képest) még az én amatőr kezem alatt is. Ilyen mellett nincs is szükség Real Time-ra.
Ami még érdekes lenne a Mantle alatt az a Real Time Reflection. Aki foglalkozott már Unreal Engine 4-el az tudja, hogy milyen minőségben sikerült jelenleg megoldani. Végülis.. van.. De amikor a Cubemap-ból áthajlik a kép RealTime-ba az piszokfeltűnő és ronda is. És itt még csak szót se kell ejteni a progresszív leképzés sebességéről.. Tudom, valószínűleg nem arra lett tervezve, hogy tükörsima felhőkarcolók közt 20xos visszaverődést csináljunk vele, de azért jó lenne már így 2014-2015 felé elérni valami hasolnót..
Itt látható az én UE4 tükröződés felhőkarcoló próba modellekkel. Jól látható mikor vált át vissza Cubemap-re a tükröződés. És különös pikantériája a dolognak a működési elv. A képen tökéletesen látszik, hogy a tükröződést hajtó motor, betekintési szög alapján megjelöli a texeleket vagy legalábbis valamiféle map-et képez rájuk, hogy ők legyenek a tükrözés alanyai. Ezután már nem számít a betekintési szög, ahol van tükröződő felület azon ők látszódni fognak bárhonnan is nézzük őket. Lásd: a szemben lévő üvegtáblán látszódik a kamera pozíciójából kirajzoódó tükrözendő felület.
-
Loha
veterán
Én nem hiszem, hogy a legjobb programozókat, modellezőket, grafikusokat... stb játékfejlesztőket Nvidia alkalmazná, erre a célra.
A videó elején beszélnek a GameWorks csapatról: "300 of the world's best".
-
triggerhappy
újonc
majd elfeledtem említeni még egy számomra fontos bizonyítékot az intel-valve összefonódás mellett:
tudtátok, hogy a valve úgy 1,5 éve behozott egy peccset a HL2 motoros játékokra, mellyel gyakorlatilag kirúgta a széket az AMDAthlon processzortulajdonosok alól? bevezették az SSE2 utasításkáészletet mint alapkövetelményt, melyet akármelyik P4 tud, le egészen mndjuk 1,4 GHzig (nem csoda, intelék találták kik), de egy annál lényegesen erőbb athlonxp nem?
többek egybehangzó állítása (fórumokat olvasgattam a steampowered.com-on) szerint a játékélmény az inteles gépeken SEMMIT sem javult, az SSE2 ki sincs azóta se használva, az athlonxp-sek meg mehettek a fenébe, vegyenek új gépet (mondjuk intel CPUst). vagy mondjuk, ha játszani akarnak egyet a saját jogtiszta játékukkal, torrentezzenek le egy krekkelt , régebbi verziót .DD
ebből valahol számomra még marha érdekes, hogy annak idején a hl2-t egy radeon9600xt-vel kupon formájában úgy vettem meg, hogy a játék meg sem jelent, előfinanszíroztam a játékot. kb 6 hónap múlva jelent csak meg.
hogy lehet az, hogy az ember kifizeti egy játék árát, megfelelő a konfigja annak futtatására, aztán 10 év múlva tökugyanazon a konfigon meg se nyekken?? (oké, miért nem újítottam ?-- mondjuk nem volt rá pénzem)
és miért csak az athlonokat érintette ez? miért nem vezették be nyílegyenesen az SSE3-at? pl. mert ezzel a P4 tulajok alól is kirúgták volna a széket?
-
triggerhappy
újonc
"Igazán nagy különbség a DX12 és a Mantle között nincs. Sok fejlesztőtől hallom, hogy a két API majdnem teljesen megegyezik."
ez a 2 mondat triggerelte nálam, hogy elővezessem azt az elméletemet, miszerint érdekes érdekszövetségeket látok formálódni.
Az egyik a Microsoft-AMD, a másik meg az Intel+Valve(+talán NVidia).
Szerintem a MIcrosoftnak érdeke az AMD-vel szövetkeznie PC-s fronton, ha már konzolfronton úgyis érdekházasságba kényszerültek. Ezen részükről az sem ront, hogy az AMD a beszállítója a Sonynak is (legalább több pénze lesz az AMD-nek --> még jobb érdekházasság, az MS-től kapott pénz meg így házon belül marad
- ők meg az XB1-gyel úgyis bőven a pénzüknél lesznek).
Aztán nem biztos, hogy az MS örülne egy harmadik komoly konzolnak a piacon, ami nem mellesleg Linuxot futtat. Ezt értem természetesen a Valve Steamkonzoljára. Mert mi van, ha elkezdenek tömegesen megjelenni a piacon a Linux kompatibilis játékok? Mondjuk jó csomóan felrakják a steamlinuxot pusztán a játék kedvéért, meg mert azon esetleg jobban fut a játék, meg mert ingyen van, meg mert utálják a windowst, aztán azon valamelyest kitanulják úgy általában a linuxot, aztán ki tudja, hova vezet mindez... Végülis jelenleg a linux mindenre alkalmas otthoni felhasználás tekintetében, amire a windowsok (film, zene, fészbúk) -- leszámítva a játékot. és mi lenne, ha ez későbba vállalati szegmensre is átterjedne? belegondolni is borzalom....
Amott meg az intel nyomatja az OPenCL-t, az iparihulladék IGP-ivel, de erős CPU-val, az nvidia nem gyárt CPUt, "csak" GPUt, a Valve meg szeretne még több pénzt keresni -
Dr. Akula
félisten
"De vannak olyan programok, amelyek annyira rosszul vannak megírva, hogy maga a GameWorks effekt jelenti a minőséget, nem pedig a korlátot"
GTA4?
-
Goblin12
őstag
Tyűűű, Abu, és Kukac, ebből a nem tudom hány oldalas beszélgetésetekből többet tanultam, mint Abu egy főoldali cikkéből.
Ezeket beszélgetéseket kellene összefoglalni és kirakni címlapra, szerintem jó lenne.
Kicsit több betekintést nyerhetnek a userek, hogy mégis mi folyik a háttérben.
-
Balázs1986
őstag
Én is jó párszor kerültem már szembe driver gonddal notebook-on.
Ez a mobility driver kérdés tényleg érdekes olyan szempontból, hogy a végleges driver-eket csak VT által lehet feltenni (már ha épp lehet), de az aktuális beta linkje kint röhög az oldalon, alatta a jó hosszú desktop és notebook VGA support listával. (Régebben volt archive oldal is a régebbi driver-ek linkjeivel, most sehogy se találom, azt már lehet, hogy eltakarították.) És fel lehet telepíteni akármilyen gépre, és megy is (ha feltételezzük, hogy épp olyan beta-ról beszélünk, ami hajlandó normálisan futni az adott kártyán, mert ez messze nincs kőbe vésve attól még, hogy a natív támogatást a lista szerint élvezi az adott darab). Még a Toshiba-ra is felmegy és jól megy, pedig az AMD azt mondja, hogy nem fog menni (sokkal jobban megy, mint a Toshiba driver-je).
A VT linkje és a beta driver linkje alatt egyébként csak a Toshiba, Sony Vaio, ill. Panasonic notebook-ok vannak felsorolva, mint nem támogatott termék. Szóval e szerint a többi gyártóval nem kellene, hogy gond legyen.
Minden másra ott a Guru3D, ők gondoskodnak direkt linkről beta és WHQL driver-re is, sok verzióban, aztán lehet sorban tesztelni, milyen konfigon melyik szeret tartósan megbízhatóan üzemelni -
priti
addikt
válasz
Tikakukac #81 üzenetére
Abban a világban, ahol a kis kommancsnak olyan optikája van otthon, hogy már csak a teljes lemezképet hajlandó húzni, utólag átírja a kulcsot és csoki neked még mindig állandó telepítési problémáid vannak meg supporton lógsz driver-ért? Vannak dolgok néha, de hát ott ül a vágott szemű amikor még össze se drótozták az alaplapot, de már megpiszkált valami bétát hozzá, amivel megy, miközben a másik kezében a forró bottal összerakott egy műholdat. Milyen wdm? Hát már csak megnézem még a halpiacon, ahol a rizstálban is driver van, hogy van e hozzá cucc még mielőtt teledobálom a konténert. Nemtom neked mennyit kell copni ahhoz, hogy feltűnjön, hogy copatnak, mert ez ugye egyénenként változó, de ha új cuccokhoz nincs driver, akkor azért már csak át kéne gondolnod.
-
Tikakukac
titán
Kedves, hogy annyira amatőrnek hiszel, hogy nem azzal indul a buli, hogy gyári szám alapján jön ki a driver szépen bele a markomba de azért méltányolom
Jahj. Csak egyszer sikerülne nem ráborulni egyből a témára olvasás nélkül, hogy mi a bajom. Egyszer.
Mivel nagyjából minden 2. ember annyira okos szokott lenni, hogy ihaj, figyelj, legközelebb jön egy kariváltás-gen váltás akármi, megkapod a zsír új gépet és szépen felrakod, elsőre, okosan, ahogyan szerinted kell. Aztán majd megyek röhögni. Nyilván én nem értek hozzá, ezt tudjuk. A Dell márkaszerviz sem. És a suport sem. De te megoldod. Legyen.
Az Albacomp egy nagy kupac shit volt. Mindig is. A gépeik is. Főleg letojom mi merre volt hozzá, hál' Isten kipusztult.
Senkit nem érdekel ha amiatt szirénázol, mert nem találod egy weblapon csak kiröhögnek. A júzer meg, akinek csak egy géppel kell megküzdeni meg majd szépen megkeresi. Szívhat, ráér.
Röhögjön mindenki, kinőttem az oviból, ezen túl tudok lépni. Mivel ugyanúgy ott fog ülni bamba, üres, lesújtott tekintettel mikor omlik a játék, mint én. Akkor meg én fogok kacarászni.
És nem nem ér rá, sem én sem más. Mert vissza fogja vinni, leveri az asztalra és nesze. Legtöbbnek nyilván fel sem tűnik, mert vagy nem lép rá arra a taposóaknára ami x és y játékban van, vagy azt hiszi ez a kari ennyit tud, és done. A fenéket.Az a legszebb, hogy tényleg olvasás-értelmezés nélkül lehúztad azt a konklúziót, hogy nincs driver ezekhez. De van. Csak rossz, tehát végülis nincs, ja. És igen, talált, süllyedt, megnézik mit hoznak be a disztrik. Mármint úgy a dobozukat. A konfigok meg a bennük lévő dolgok meg hát majd lesznek valahogy, és nekünk kell kinyomozni akkor most ebbe mi a jó pityulát raktak. Ennyit a minőségi munkavégzésről.
-
priti
addikt
válasz
Tikakukac #78 üzenetére
Szerintem emeld meg a telefont és hívd fel a márkaszervízt és kérd el a vonatkozó "ftp" címét és tádámm normálisan fel van építve a könyvtárszerkezet és megtalálod a drivereket a notihoz típus szerint. Ha típuson belül van 8 féle altípus mert agyonvariálta a Lenovo a vonatkozó Thinkpad-et az is ott van, csak a matricát kell csekkolni a noti alján meg a dobozon. Felejtsd el azt, hogy te weblapokon szopakodsz, meg keresőket használsz meg ilyenek... Ne legyél lúzer. Azért nem törődnek azzal, hogy odatettek e még két sort vagy nem a weblapra, mert azt a profik nem is használják. Senki. Emlékszem az Albacomp lapikat régebben a kezdők fel se tudták telepíteni, mert egyáltalán sehol nem volt meg a driver hozzá a neten, így aki nem tudta az ftp-t az szopóágon volt. Senkit nem érdekel ha amiatt szirénázol, mert nem találod egy weblapon csak kiröhögnek. A júzer meg, akinek csak egy géppel kell megküzdeni meg majd szépen megkeresi. Szívhat, ráér. Ha feltesz egymás után 3 szar driver-t és majd a negyedikkel fog menni az se érdekel senkit. Ha belépnél és fájlszinten ott van minden típusra téged se érdekelne. Ha meg senki nem adja meg a címet akkor meg veled lehet a gond. Ha csak egy ember szívott előtted a típussal már ott lesz összeválogatva feltöltve. Azért más is megnézi mit hoz be az országba nyugi. Lesz hozzá driver.
-
Tikakukac
titán
Akkor én csak az örök mondókát tudom idézni Cromwell papától: Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport, no és felejtsd el a játék laptopon.
Amit én mindig szoktam is javasolni, de hát minden 2. ember gémelni akar, nincs mese, kell a dGPU azt meg ki adja olcsón? AMD. Ki fogja megszívni a lánc végén? Nyilván a user.Legtöbb gép amit kapok freedos/ubuntu telepített, nekem ez eddig fel sem tűnt, elég ritka az előtelepített gép, ha igen, az vagy üzleti, vagy NV-s, vagy szépen be van lakva és nem nagyon van vele gond. Az fix, hogy sokat nem rinyálnak, bekapja mindkét nagy gyártó gépe a külsősöket is, a hogyan az egyedüli kérdés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #76 üzenetére
A sebesség nyilván sokban függ az Intel driverétől, mert az átkapcsoló rutinokat az építi fel. Igazából ügyelnek rá, hogy az Intel mindig megkapja hamarabb a változásokat, tehát már kész gyári meghajtóval várják a dGPU-hoz tartozó drivert. Az érintettek itt nagyon jól összedolgoznak. Itt a probléma gyökere ott kezdődik, ha azt az ominózus Intel drivert nem tudod telepíteni.
Fura egyébként, hogy láttam olyan Dell gépet, ami a gyári Winnel nem engedett drivert telepíteni, míg egy másik Winnel meg igen. Valószínűleg az előtelepített gépeken van valami változtatás, tehát a limitáció szoftverbe építettnek tűnik, ami az előtelepített OS ledarálása után eltűnik.
-
Tikakukac
titán
Ez iszonyatosan magas nekem, kicsit sok. Tehát az össze-vissza táltosodó AMD VGA-k amiatt vannak, mert az Intel nincs támogatva de ha éppen olyan drivert találsz a neten akkor mégis, illetve ha mondjuk eltelik 7-8 hónap a kiadás után akkor már defaultban megy minden úgy ahogy kellett volna nekik. Gut.
HP--nevetségesen szűk gépppark, ha minden 10. embernek megfelel a konfig amit adnak, sokat mondok
AW--nyilván nem kell ragoznom mekkora réteg. 3 nap alatt sikerült a 18"-os új AW-n wifit lehelni a gépbe, a huszadik gyári driverrel, a külsősöket el kell felejteni. VGA meg huhuhúúú
MSI--a gépeik legteteje használható gémer szériában esetleg, alatta nulla
Asus--lenne akarat bennük, csak valamit mindig elkottáznak. Úgy hullanak szét a konzumer gépek N széria alatt, öröm nézni.És akkor ezekből válogathatna elviekben az, aki betéved az ajánlós topikba. Azért értjük szerintem mi itt a gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #74 üzenetére
Az AMD-ét kérik. Az Intelét nem kérik. Azt korlátozzák. Bármikor változik a GeForce vagy Catalyst driver muxless vezérlése rögtön nem lesz telepíthető a gépre. Nem tudsz ezzel mit csinálni.
A HP, az Alienware, az MSI, az ASUS ők engedik a gyári drivereket. Tőlük vegyél gépet, ha ez annyira fontos. -
Tikakukac
titán
Ez mondjuk megy 1 adot gépnél, és mondjuk bejátszod kétszer. A 30. alkalommal mikro nem megy meg olyan szinten nem fog érdekelni, hogy legszivesebben a falhoz vágnád az egészet úgy, ahogy a magasságos idetermtette. Ez a gond.
Zokszó nélkül eszik a külső drivereket, Dellek rohadt allergiásak, na ott nagyon erősen javasolt mindenből gyári, sőt, AW-k már a wifi karira is agresszívak.
Abu85: Adott a kérdés: felőlem minden írhat mindent és minden támogathat mindent mindenhol és mindenhogyan. Ezek szerint egyetlen gyártó sem kéri a rendes AMD támogatást? Mert ez nem 1-2 hónapja gond, nem 1-2 gépnél, és kb. minden márkánál amiben ilyen felállásban volt nálam gép, ami szintén nem 10-20 darab. Ez rohadt nagy gond, nagyjából mióta beleharaptam a sz@ros kenyérbe, hogy én márpedig új gépekkel akarok mulatozni folyamatosan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #70 üzenetére
Ők az olcsó gépekre, illetve az Intelre nem kérnek támogatást. Ha az AMD és az NV drivere változtat a muxless szoftveres működésen, akkor onnantól a régi Intel driverrel nem kompatibilisek. Ezt az AMD az elmúlt hónapokban sokszor megváltoztatta, mert rengeteg újítást építenek be a driverekbe, lásd Mantle, TrueAudio, de csak szimplán a mobil profilozás feljavítása is igényel új interfészeket.
Bármilyen ilyen módosításra reagál az Intel, hiszen az NV és az AMD együttműködik velük. A legtöbbször már a friss GeForce és Catalyst előtt vannak kompatibilis Intel driverek. Ezek azonban csak akkor érnek valamit, ha az adott gyártó engedi őket telepíteni. Több gyártónál ezért nincs ebből probléma. Az Intel frissít, az AMD/NV frissít. Neked engedik, hogy frissíts és kész, de van aki nem engedi. -
Mardel
őstag
válasz
Tikakukac #54 üzenetére
Sikerült rájönnöm, hogy lehet inteltől és amd-től származó driverekt feltenni.
Kicsit trükkös.Előszőr fel kell tenni a laptop gyártójától származókat, ez azért kell, hogy az amd driver verification tool megtalálja a drivert (~200 MB körüli) és letöltse.
Aztán letöltjük az intel igp drivert az intel honlapjáról és a Display Driver Uninstallert [link] is.
A DDU-val töröljük az amd és intel drivereket, majd újraindítás. Ezután feltelepítjük az inteltől és amdtől származó drivereket, amik simán felmennek, és működnek is.
Az fps dropom már meg is javult.
-
Tikakukac
titán
Tehát akkor pont ott vagyunk ahol eddig: nekem továbbra sem lesz értelmes AMD driverem, és mindig gyomorgörcsökkel lehet beajánlani egy kevert konfigot: vagy sikerül felrakni mindent vagy nem.
Nyilván egy Quadro/NVS/Firepro trióban lesz támogatásod simán. Csak a konzumer 3 kilós gépekre is beficcenhetne olykor egy csöpp, a 100k-s masinát megértem, az tényleg lecsó, csoda, hogy ennyiből is lehet nem széteső gépet venni. A márkatopikok fele arról szól, hogy mi megy és mi nem megy újratelepítés után, ami finoman szólva irányt mutat, hogy mi a gond...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #65 üzenetére
Ők az olcsó gépekre, illetve az Intelre nem kérnek támogatást. Ha az AMD és az NV drivere változtat a muxless szoftveres működésen, akkor onnantól a régi Intel driverrel nem kompatibilisek. Ezt az AMD az elmúlt hónapokban sokszor megváltoztatta, mert rengeteg újítást építenek be a driverekbe, lásd Mantle, TrueAudio, de csak szimplán a mobil profilozás feljavítása is igényel új interfészeket.
Bármilyen ilyen módosításra reagál az Intel, hiszen az NV és az AMD együttműködik velük. A legtöbbször már a friss GeForce és Catalyst előtt vannak kompatibilis Intel driverek. Ezek azonban csak akkor érnek valamit, ha az adott gyártó engedi őket telepíteni. Több gyártónál ezért nincs ebből probléma. Az Intel frissít, az AMD/NV frissít. Neked engedik, hogy frissíts és kész, de van aki nem engedi. -
.LnB
titán
Szerintem ez a lényeg: "gyártó lényegében teljesen kontrollálhatja a játékok gépigényét"
Akkora hátrányban van az Nvidia a konzolok miatt, hogy keresletet fog generálni a termékeire. Biztos "csőlátás" meg hülye vagyok. De ez a világ a pénzről szól. -
Tikakukac
titán
Ez szép. De vegyük akkor a Lenovot akinek van tonnaszám AMD-s meg NV-s gépe is. Akkor ő most megkérte a támogatást a zöldekre a vörösökre meg direkt megmondta még véletlenül se merjenek műküdő dolgokat kiadni? Ez azért elég necces.
pakriksz: Írtam is, hogy vannak. Csak itt a működési arány a nem mindegy, ami hát finoman szólva erősen NV felé billen. Az Intel sem mindenható, azt nehezen hiszem el, hogy 3 verzióval visszaléptetett drivert nem "blokkol" a többit meg igen mert csak. Ez már inkább voodoo.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #62 üzenetére
Egyik driver team sem kereskedelmi notebookokra fejleszt. Azokon csak tesztelnek. Vannak erre komplett fejlesztői rendszerek. A támogatást nem kérő notebookgyártók esetében a telepíthetőség letiltása csak a WHQL minősítés megszerzése után kerül bele a driverbe. Ez pusztán az adott gyártó, mint ügyfél igénye, és nem szükségszerű limitáció.
-
Tikakukac
titán
De érted. Okés, én is aztán tolom mindig a kompatibilitást is, mert sejtem úgyis csak lehagyták, lásd TP féle szoftverek, imádjuk is őket érte. Nehéz odarakni plusz 2 sort? Nehezen hiszem akkora munka volna.
Most ez annyira nem tiszta, de akkor tesztelések és optimalizációk nélkül sikerült 100%-os gyorsulást elérni 8 hónap után a 8850M-eknél kirívó esetekben? Gondolom a Dellnek a nyílt driverhez nincs sok köze, márpedig ezek azzal gyorsultak fel piszkosul.
A hülye piacot érzem. Olyannyira, hogy azt sem tudom milyen notit tudok majd venni magamnak, mert oylan elbaltázott konstrukciókat hoznak ki, hogy csuhajja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #60 üzenetére
A Windows 7/8/8.1 támogatása ugyanabból a driverből történik meg mindenkinél. A Win 7-re kattints és utána ki tudod választani a 8/8.1-et is, de a linkek ugyanoda visznek amúgy.
A HQ eleve nem foglalkozik azoknak a gépeknek a tesztelésével, amelyekre a gyártó nem kéri a támogatást. Minek teszteljék. Úgyis le kell tiltani abban a programban a telepíthetőséget. Ezen csak a notebook gyártója változtathat.
Az OEM egy hülye hozzáállású piac. Az Intel/AMD/NV triónak nem te vagy az ügyfél, hanem a gyártópartner. A gyártópartner szava számít, te pedig a gyártópartnernek reklamálhatsz, mert nekik vagy az ügyfele.
-
Tikakukac
titán
Csak a win8-at nem tudod kiválasztani, mert az sincs ott
Ez a gyári supprot tehát, gr8. Tehát semmi, azaz egyetlen gyártó sem használhatja ezt a karit win8 alatt. Az a nem semmi.
A gondom tényleg csak azzal van, hogy ez kaotikus. Plusz miért megy akkor egy régebbivel. Ha én mucsaröcsögéről rájöttem erre, lehet ott is van valaki aki a HQ-ban erre rápróbál(hatna) és leesne a tanti. De hadd szívjon minden új géppel a gyerek, azért van.
De rá fogok próbálni egy HP-ra is, amint lesz valami gépük. Ha ott kés a vajban: rendelek tortát nekik, 3 emeleteset. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #56 üzenetére
Minden új GPU "All Other Mobility Radeon Products" néven fut. Azt kell kiválasztani a Radeon HD kiválasztása után. Eljutsz egy support oldalra, majd az OS-t kiválasztva oda, amit linkeltem. Ez a gyári support. Ha az adott notigyártó, vagy notebook ezt támogatja, akkor hibátlanul működik. Kérd meg a Lenovo/Dell duót, hogy támogassák ezeket.
(#57) Mardel: De az Intelnek létre kell hozni rá a bejegyzéseket. Ha létrehozza, akkor megjelenik a Catalyst driverben is a menü. Így működik. Ezért mondtam, hogy sosem fogod ezt működésre bírni, mert a Lenovo nem engedélyezi, hogy a gyári Intel drivert feltelepítsd.
Lenovo saját drivere nem Enduro, hanem a régi rendszert használja.
Ha a Lenovo nem engedi az Intel drivert frissíteni, akkor azt kell megkérni, hogy saját maguknál frissítsék a csomagot. -
priti
addikt
Téged se láttalak táblával, hogy tiltakoznál az ellen, hogy a legfrissebbként megvásárolható cucc átlagosan 2 hónap alatt elavul függetlenül attól, hogy noti, tablet, okosteló vagy akármi más. Egy ilyen piacon, ahol ez elfogadott csak a probléma van és lesz is, mert ki fog dolgozni azért, hogy egy elavult szar használhatóbb legyen? Senki. Kár bűnbakot keresni. Gyorsan fejlődik sokminden, de a két hónap egyértelműen mesterséges. 6 generáció minden évben mindenből azé ne legyen má'
Persze amíg ettől van több hülye vásárló addig ez lesz. Mindenből nyomják az újat és senki nem törődik a tavalyival. Terméktámogatásról beszéltek, de mettől meddig él egy termék? Mire itthon elkezdik árulni már elavultnak számít a garanciát meg az eladás napjától számítjuk. Hogy lesz ez így kerek? Ilyen archivált szarokat tallózól, már régen az új sorozatról beszél mindenki, csak te megvetted a korábbit, mert kifutó termékként akciós volt és ez neked milyen jó a csóróságban és akkor arról beszélünk, hogy milyet érdemes venni? Kit érdekel az? Há' mi az ocsó tesvírem? Az a lényeg.
-
-
Tikakukac
titán
Igen ez a direkt letöltés is megvolt. Ennek az eredménye volt a metros epilepsziás roham és a grid lehalás asszem. Ezért szerettem volna a kiválasztósból megnézni ő mit ajánlana, de nincs benne a kiválaszhatóakban, mert hát elvitte a cica.
Nagyon is futni fog, el nem hiszed mennyire, még az eszközkezelő is látja majd, a CC-ben is ott virít minden opció. Csak mikor esetleg nem olyat indítasz el, amibe belenyúlsz akkor köpi a rendszer, hogy hát valami gond van. Esik a kép, nincs fps hasonlók. Na utána jött a mindenféle vadászat régebbi bétás meg teli verziósokért hátha, és abból 1 stimmelt. Tonna telepítés és uninstall után.
Engem tényleg érdekelne miért kell ezt játszani mindig. Egy esetben volt hasonló élményem: y510p sli, BF4, ultra, na ott is van egy bug amit nem javítanak. De ennyi. Oda-vissza cserélgetheted a kártyákat, 1-2 kari, 750-755M amit akarsz, 1 kattintás és lehúzza magának amit kell és mehetsz játszani. Nem ördögtől való dolog szvsz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem véletlenül jön az Intel drivere full installerrel. Ezzel kerülnek be a registrybe a szükséges beállítások. Nálad ezek hiányoznak és ezért nem jelenik meg a váltható grafika menü. Ha az Intel drivere két kattintásra nem települ, akkor nincs az a kerülőút, amivel ez az egész normálisan működhet.
Azt írják le, hogy egyes gyártók nem engedélyezik a terméktámogatást. Ilyenkor a gyártótól kérd.
A gyári driverek hiba nélkül működnek HP-n, ASUS-on, Alienware-en, MSI-n, stb.(#54) Tikakukac: Legördülő menükben is elérheted, de ugyanoda vezet. Mobilnál ez a program adja a többszázmegás driver linkjét. Ha nem fut, akkor a noti gyártója nem engedi a gyári támogatást.
Amint az NV frissít muxless átkapcsolást onnantól az sem működik régi Intel driverrel. Volt már erre példa. -
Tikakukac
titán
Na most azt nem értem miért linkelted ki ezt, mikor már leírtam, hogy nem működik és errorral behal. Mindig. Nekem az a link kéne ahol szépen kirakják a karikat és ki tudod választani mid van. Nos itt jön az említett választás: vagy nincs ott, vagy a jobbosból lekapod a valamit, ami megint ide dob be. Happy. Mint már ezt is írtam ezrét szeretnék én magamtól drivert letölteni azt a szép párszáz megásat, mert érdekes módon ott már felismeri a rendszer, hogy nicsak, AMD kari van a gépben.
A választás igazándiból így néz ki: vagy olyan gépet veszel ami legalább valamennyire lefedi az igényeidet, vagy olyat, ami kb. semennyire. Bár a support döntene only, örülnék én is.
pakriksz:
Az Intel nem ártatlan. A kérdés inkább az: ha a teli AMD rendszer megy, a kevert nem, akkor az NV-nek hogyan sikerül mégis úgy megcsinálni mindent, hogy működik Intel procikkal is? Külön meghajtó blokkolók vannak építve a chipsetekbe amik csak a piros karikra ugranak?
-
pakriksz
őstag
Minden laptoppal van baj(pl a hűtés kispórolása általános, na meg az is hogy mindig "speciális" driverek kellenek), max valamelyikkel kevesebb. Furcsa módon full amd-s laptoppal nincs ilyen probléma, szóval könnyen látható hogy megint csak az intel áll a háttérben, aki persze rákeni a gyártókra az egészet (habár tény hogy van azokkal is gond), és ők persze ártatlanok, hiszen erről híresek
-
deja vu
addikt
Nem tudom, én azt olvastam azoktól akik nap mint nap laptopokkal foglalkoznak, hogy Amd kártyásat nem szabad venni, Nvidiával nincs gond. Nagyon sokan nem is ajánlanak amd-vel szereltet, mert csak szívás van vele. Szóval erős túlzás, hogy a laptopok hulladékok, nem szabad amd-set venni és akkor kevesebb a gond
Remélem nem baj ha linkelem Tikakukac tapasztalatát:[link] -
pakriksz
őstag
laptopok hulladékok ahogy a gyártóik is, nem valók játékra. Drágák, mindig spórolnak a hűtéssel, túlmelegszenek, visszavesznek a tempóból (vagy kigyulladnak
), na meg a laptopot összerakó gyártónak köszönhetően állandóak a driverproblémák. Ez nem újdonság, én kb 2000 környékén szoptam először pár órát laptopos driverekkel, és azóta ez semmit sem változott. Aki nem tud elszakadni az emailektől, stb kommunikációtól, vegyen okostelefont/tabletet és hordozza azt, és mellé ha kell teljesítmény, desktop gépet otthonra/munkahelyre...
-
Mardel
őstag
Az intel drivert kerulo uton, de fel lehet tenni.
Az amd honlapjarol letoltott driverekkel van gondom mert az oldaluk vagy azt irja, hogy a laptop gyartojatol szerezzem be a drivert ami jo ha fel evente frissul, vagy ajanl egy beta drivert amiben meg nincs benne a valthato grafikus rendszer beallitas. Csak a lenyeget hagytak ki a driverbol.
De valahol ok maguk is leirjak, hogy a kevert rendszerhez nem biztositanak drivert, azt keressuk a noti gyartonal.
Szoval errol sem csak a Lenovo tehet.
-
Loha
veterán
A cikkben szembeállítod a GameWorksöt azzal, hogy a GCN-t jól dokumentálja az AMD, amikor ezek 2 külön problémára válaszok.
Egyrészt az NV esetén egyelőre nincs szükség jó hardver dokumentációra, mert amíg a DX12 meg nem jelenik, addig úgysem férnek hozzá a GPU-ikhoz a fejlesztők alacsony szinten, és utána sem biztos, hogy szükség lesz rá.
Másrészt az NV stratégiája az, hogy a fejlesztő írjon optimális nem gyártóspecifikus DX11-es kódot, küldje el megjelenés előtt az NV-nak az alfát/bétát, aztán ha szükséges, az NV megjelenésre készít optimalizált drivert, ha esetleg vmi nem feküdne a kódban a Keplernek.
Harmadrészt az AMD nagyon rendes, hogy mindent jól dokumentál, de eltitkolni úgysem tudná mint az NV, mert aki az új konzolokra is fejleszt, kénytelen lesz megismerni a GCN-t.
Most mégis milyen véleménye legyen a nem célközönségbe tartozó, AMD logós Johan Anderssonnak, amikor az NV a BF4 vizéhez hasonlóan látványos vizet (WaveWorks) osztogat a partnereinek?
Aztán, hogy a GameWorks fekete doboz, mert a Frostbite 3 meg open source ugye? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #45 üzenetére
[link] - Ide a főoldalról két kattintással jutottam el. Nehéz ennél egyszerűbbre tervezni. Maximum ki lehetne rakni a főoldalra, de szerintem a két kattintás vállalható.
Szabad választásod van, hogy supportot erősen támogató gyártóttól veszel, vagy nagy kínálatra mész.
(#46) Mardel: Erről nem tehetnek. Az AMD és az Intel együtt frissíti a drivereket. Jön új Catalyst arra jön új Intel driver. Ha utóbbi nem rakható fel, akkor előbbi sem lesz jó. Erről írunk már jó ideje, hogy ha full supportot akarsz, akkor gyártókat ne mixelj.
Az összedolgozás az relatíve jól működik. A gond ott keletkezik, hogy a notebookgyártó az AMD drivert engedi telepíteni, míg az Intel drivert nem. Ahogy a te esetben is. A Lenovo az igazi bűnös. -
Mardel
őstag
Az a baj, hogy az amd drivereit felrakva mar nem elerheto a valthato grafikus rendszer, ahol be lehet allitani, hogy melyik program melyik vgat hasznalja, leellenorizni is picit maceras, hogy egyaltalan a dvgat hasznalja-e. Azert egy laptoptol vagy a drivereitol elvarhato lenne az out of the box mukodes.
Az intel driveret meg ugy kell beleganyolni (workaround) a win 8.1-be, mert a telepitesnel ezt irja [link]
De a legfobb bajom nem is ez, hanem hogy ez a dgpu egy fo$.
Unreal engines jatek jol mukodik, de egy dx 9-esben mar a menuben van 10 fpsem, az intel igp meg megy rendesen, de akkor nem vettem volna dgpus gepet. [link]
Nemtudom, hogy ez a kozos osszedolgozas hogy zajlik, de tobbet olyan laptopot nem veszek amiben eltero gyartotol szarmazo igp es dvga van az is biztos.
-
Tikakukac
titán
Ha ez így megy akkor már csak 2 gondot kell megoldani.
Az egyik: a dilettáns szokásaikat amivel képtelenség elérni az új kariknak a dirvereit. Egészen vicces, hogy így a linkek körben utaznak, tehát ki van írva az M265-ös driver, kattintasz, az behozza a kariválasztót, amiben nincs ott a kártyád (mekkora poén), de oldalt van egy link, ami megint az elejére dob. Állati móka
És ha fel is ment a valamilyen driver és azt hiszed már megy a dolog és frissítenél, akkor (NV-vel ellentétben) mit kínál fel? A support/download szekciót. Ami megint rotakapa szinten pörög a semmibe. Ez atomfail.
A másik: ha kilőjük a Dell és Lenovo gépeket akkor kb. marad a nagy semmi. Mert a HP igencsak tesz magasról az igényekre, a kínálat olyan szegényes, mint hajléktalannak a ruhatára. Tehát akkor a HP is buta, nem is kicsit, csak ők már a hibát is kizárják azzal, hogy nem gyártanak elég nagy választékban. A belépős HP-k meg olyanok is, tehetnek egy szívességet...
Ez az igazi biturbó szopóroller.
-
leviske
veterán
A Ubisoft-os emberke szavaiból jól következtetek arra, hogy a DX12-ig gyakorlatilag nem csinálnak semmit?
"Timothy Lottes, az NVIDIA korábbi, illetve az Epic Games jelenlegi programozója"
Ez meg sok mindent megmagyaráz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #40 üzenetére
Igazából a gyártó a buta. Az Intel és az AMD közösen dolgozik azon, hogy a Catalyst frissítésekre legyen új Intel driver is. A probléma forrása, hogy ha a gyártó enged is telepíteni gyári AMD drivert, a gyári Inteleket már nem engedik. Ha ezt engednék semmi gond nem lenne, viszont az ügyfél a noti gyártója, és ő dönti el mi lesz.
Egyszerű egyébként a dolog. A Lenovo és Dell gépeket kerülni kell, ha gyártókat mixelik. A HP nagyon jól áll ehhez. Ők engedik a gyári támogatást az Intelnek is. Hivatalosan erről nem beszélnek, de ha háttérben megkérdezed az Intel szoftvereseit, akkor ők is a HP-t ajánlják. Pont azért, mert engedi a gyártó, hogy ezekre a problémákra reagáljanak. A Dell és Lenovo gépeknél is tudnának rá reagálni, de az említett két cég nem engedi meg. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
DaGuardian #41 üzenetére
Először olvasd el a cikket, aztán írj véleményt. Én speciel védem a GameWorksöt, mert lehet jóra is használni. Az ekézést a felsorolt fejlesztők végzik. Nyilván nem személyes, csak jelenleg az NVIDIA nem szolgálja az igényeiket, ami nem tetszik nekik.
Tényleg vannak olyan stúdiók, amelyeknek nincs a hátuk mögött mondjuk egy EA, ahol egy szóra zsebbe nyúlnak, és kirántanak onnan akár egymillió dollárt is. Számukra a GameWorks egy olcsó lehetőség.
-
DaGuardian
tag
Abunak minden hétre kell írnia egy Nvidiát ekéző cikket, különben nyomást érez a homloka mögött.
Erre egyébként van egy sokkal hatékonyabb módszer, amely tevékenység erősen kötődik a szaporodáshoz. -
Tikakukac
titán
Hogy hogyan működik IGP nélkül nem tudom, mert default az Intel. Legalábbis egy ideje már nem lehet biosban tiltani VGA-t így alapból megkapod az Intelt és cső. Aztán szenveded fel az AMD-t. Full AMD-s gép ritka holló, szerintem 1 ha volt eddig nálam a köbö 100-ból.
Hogy ki a buta, szintén nem tudom. Intel or AMD. És ki hibázik dettó kérdés. Az, hogy napokat van a szervizben gép mert nem lehet feltelepíteni a drivereket, mert restartra eltűnik, nem vált, lehal stb. az valamiért AMD kiváltság. Kivétel NV SLI, azért ott is vannak dolgok.
Meg akkor mindenki spórol. Lenovo is. Mert ott sem mézeskalács a helyzet. Sokat mondd a helyzetről, hogy új AMD grafikás gépnek 3 vinyóval esek neki, míg az elsőre megy a driver és indulnak a tesztlek a másikról tükrözöm a harmadik elbukottra az eredeti image-t. Arányaiban egy geforce karis gépre negyed annyi ha nem kevesebb idő megy el driverezésre mint egy ilyen partyra. Ez gond. Az idegrendszeremnek is.
Loha: Na ja, de még mennyi user error és mennyi gépen
-
Ghoula
senior tag
És azért azt se felejtsük el, hogy minél hardver közelibb lesz a programozás,és a fejlődő gyártástechnológiának köszönhetően egyre erősebb gpu-kat tudnak majd integrálni a cpu mellé, el fogunk jutni arra a pontra, ahol a nagy dög monolitikus gpu-k kora le fog áldozni.
Rövid távon persze a feladatok megosztása lesz a jövő az igpu és a dgpu között, de ha azt nézzük, hogy a konzolok nyers teljesítménye messze van a mostani pc-kéhez, de bonyolult api-t nélkülöző, direktebb programozással el lehet érni egy közel pc-s grafika/tartalom( ide értem pl a fizikai szimulációkat, lásd Fifa) szintjét, néhol meg is haladni azt.Nem lesznek a pc-k konzol szintre degradálva, de hosszú távon valahol ez a kettő találkozni fog, és a platform önmagában képes lesz elfuttatni a szoftvereket, dgpu nélkül.
Mint ahogy régen a lebegőpontos egység integrálódott a cpu-ba, most ugyanez történik, csak a gpu-val.
És integráció alatt HSA-t értem, de még inkább annak egy továbbgondolt verzióját.Nv ugyanezt az irányvonalat követi, csak ők ARM-el. Az, hogy őket az Intel kizárta az x86-ból, az nagy érvágás volt annó, a platformosításban ezért jó le is maradtak, nem véletlen, hogy bukták a jelenlegi konzolokat.
Hogy ők a dobozos effektekkel jelenleg a kis költségvetésű fejlesztőknek kedveznek, az nem egy rossz dolog, rengeteg költséget meg tudnak ezzel spórolni. Jelenleg..., de az Nv hozzállása abból a szempontból lehet hátrányos a platformosítást nézve, hogy a zártság miatt ami őket jellemzi, bizonyos szoftverek nem lesznek elérhetőek az ő platformjukon, és persze ez visszafele is igaz lesz.
És jelen állapotban, ahol mindkét konzol a másik cég architektúráját támogatja, nyílt a hardverük működése, a fejlesztők joggal fogják emiatt ezt választani, már csak a konzol-pc átjárhatóság miatt is. És ezzel nem fogják behozni a lemaradásukat, sőt.... De ahogy látszik, nem is feltétlen ezt a szegmenst célozzák meg, lásd Tegra, Maxwell architektúra.Én valahogy így képzelem el, aztán lehet nem lesz igazam.
szerk:
@gbors: Persze, hogy nem hülyék ők, látszik mi az irányvonal, de amíg kipörög az elmúlt X év fejlesztése, és még tejel ez a piaci szegmens, addig nem fogják futni hagyni. -
válasz
Stormer5811 #28 üzenetére
ugyanezeket pepitában végighallgattuk a VLIW5-ös architektúra megjelenésekor, a DX10.1 megjelenésekor, a GCN első inkarnációjakor, a DX11.1 kapcsán, és a Mantle-lel. az nVidia látványos bukása eddig mindegyik esetben elmaradt. ráadásul a GTX750Ti alapján az látszik, hogy nem akarnak versenyezni a GCN programozhatóságával. vajon ez azért van, mert hülyék, vagy azért, mert határozott elképzelésük van a piac következő éveiről?
-
Loha
veterán
Szerintem teljesen jól értelmezed, ezek konzerv effektek, olyan cégeknek, akiknek nincs kapacitása sajátot csinálni, de szeretnének mondjuk tüzet. Szépen leveszik az NV polcáról a kész effektet, ami lehet nem olyan jó, mintha saját maguk csiholták volna, de jobb mint a semmi. A GameWorks nem a DICE-nak szól, akik megcsinálnak mindent házon belül...
Tikakukac: AMD-nél minden probléma csak user error lehet...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A grafika jól leválasztható része marad a feldolgozásnak. Vannak szituációk, ahol hasznos az IGP, de ez nem általánosítható (még).
Az APU ott kerül elő, hogy alapvető szimulációs feladatokat nem lehet átrakni a dGPU-ra a késleltetés miatt. Ez probléma, de ettől az APU+dGPU konfigurációk nagyon jól tudnak működni, ha a dGPU round tripet nem igénylő feladatokat kap.
Nyerne csak nem most. Ha 2007-ben megvették volna őket, akkor simán monopólium lenne. Ha mondjuk holnap veszik meg őket, akkor vagy az Intel összes fejlesztését kell eldobni, és ARM-ra váltani, vagy az NVIDIA esetében kell eldobni az ARM-hoz tervezett architektúrákat. Együtt csak 5 év múlva tudnának válaszolni a mély integrációra. Jelenleg mindketten maximum 2 évre vannak ettől, tehát a felvásárlás ma már hátrányos.
-
Egon
nagyúr
Az NVIDIA és az AMD a platformot IGP-s CPU és dedikált GPU mellett képzelik el.
Ez nekem új, mintha eddig más mantrát nyomtál volna. Egyrészt volt a PCI-E lassúsága, közösen írható-olvasható memória stb., amik az APU-k hajnalát (és a dGPU-k alkonyát) vetítették elő. Másrészt ha megfelelően működik/skálázható stb. az IGP-s CPU és dedikált GPU páros a jövőben is, akkor miért is nem nyerne (illetve késett el) az Intel az nV felvásárlásával?!?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel akarja a platformosítást a legjobban. A WDDM 2.0-ban vannak olyan funkciók, amelyek nem feltétlenül követelnék meg az IGP-t, de az Intel nem akarta támogatni máshogy, így végül dedikált GPU-val nem fognak működni. Nekik az a jó, ha a dedikált GPU-k kihalnak, és akkor az IGP-kkel lesz csak verseny.
Az NVIDIA és az AMD a platformot IGP-s CPU és dedikált GPU mellett képzelik el.Pontosan az a baj, hogy az Intelnek van a piaci részesedése miatt a legnagyobb szava, és egyszerűen nem implementálhat olyat a WDDM 2.0-ba az MS, amire ők azt mondják, hogy nem fogják támogatni. Kétségtelen, hogy a GAB látja a GPU-k kivégzését, mint az Intel üzleti célját, de az MS-nek törekednie kell az alapvető funkciók szabványosítására.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #30 üzenetére
Csak miért ilyen? Miért működik a rendszer Intel IGP nélkül? Igazából a probléma, hogy nem fejlődik a Catalysttel az Intel grafikus drivere. Ha fejlődne, akkor működne, mert például full AMD-s gépekben semmi gond, ahogy muxed letiltott IGP mellett sincs.
Az automata installer, ami ellenőrzi, hogy az adott notebook támogatott-e. Aztán ellenőrzi, hogy az Intel driver kompatibilis-e. Majd letölti a drivert. Ha a két ellenőrzés egyikén nem megy át a rendszer, akkor nem engedi letölteni a drivert.
A Delles emberke meg ne tárja ki a kezét, hanem különítsenek el pénz a supportra, és engedélyezzék az AMD-nek és az Intelnek, hogy támogathassák a Dell notikat. Könnyű a partnerekre mutogatni, de valójában a Dell spórol.
-
Egon
nagyúr
válasz
Stormer5811 #28 üzenetére
Hosszú távon platformosodást jósolnak az okosok. Namost, van még egy piaci szereplő, egy kis pitiáner, porbafingó garázscég, valami Intel vagy mi...
Lehet hogy mire az általad vázolt rémálom kiteljesedne, ehhez nekik is lesz 1-2 szavuk...
-
Tikakukac
titán
Nagyon erősen vitatkoznék. A 8850M és 8870M-es Inspironok 1-2 hónapja kaptak végre olyan drivert amivel rendesen futnak a játékok, a magyarországi megjelenés idejében konkrétan a Delles emberke aki ki lett mellém rendelve is széttárta a kezét, hogy hát na, ez ilyen. És 2-3 játék konkrétan játszhatatlan volt, amblokk ki kellett őket hagyni a listából.
Az új M230 és M265 dettó egy merő rémálom, 2 napig szórakoztam velük, mire sikerült olyan drivert találni (AMD oldalán a link nem vezetett sehova, automata installer behalt satöbbi) amivel lefutott a 3dmark error nélkül és epilepsziás roham mentesen is képes volt mindent kirajzolni. No és az fps sem 5-6 volt végre (in memorian 8850M Far Cry 3).Vagy én vagyok béna. Vagyis 3-an, mert 5 gépen is szoptunk ezekkel, függetlenül. AZ NV ezerszer kulturáltabban működik minden oldalról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Stormer5811 #28 üzenetére
A GDC-n Johan Andersson véleményezte a DX12-t. Nem jelentett be támogatást, de amit elmondott abból arra következtetek, hogy megcsinálja. Szóval a DICE hozzáállása nem gond. Igazán nagy különbség a DX12 és a Mantle között nincs. Sok fejlesztőtől hallom, hogy a két API majdnem teljesen megegyezik.
Tim Sweeney egyértelműen az NVIDIA-t támogatója. Azt nem tudom, hogy ebben mennyire van benne, hogy az Epic brutális pénzhiányban van, de miután eladták a Gears of War licenceket biztos lett annyi pénzük, hogy túléljék ezt a krízist.
Az NVIDIA koncepciója a PC-only címek, az MMO-k és a mobil játékok megnyerése. Erre nagyon jó a GameWorks. Szerintem itt sikeres is lesz, mert független, pénzhiányban küzdő fejlesztőkről van szó. A többire nem koncentrálnak annyira.
-
Stormer5811
csendes tag
Hát srácok.. Szar világ jön az NV-re..
Most nem akarom azt mondani, hogy én megmondtam de én megmondtam...
Nem azért mert megmondó ember vagyok, hanem azért mert teljesen logikus.Ez már abban a pillanatban eldőlt amikor kiderült, hogy a PS4 és az Xbox One is GCN-t fog használni. Nem csak, hogy GCN-t de még Jaguar alapú processzort is..
Első felvonás:
A Mantle előtt is teljesen egyértelmű volt, hogy a GCN-nek sokkal jobb a programozhatósága mint az NV rendszereinek.
Nyilvánvaló volt, hogy ha sikerül az AMD-nek magára vonnia a piac figyelmét elkezdik kiismerni a GCN működését az AAA címeket hozó fejlesztők ráébredve, hogy innovatív és tartható a vonal amit képvisel. Amit természetesen támogatnak is ha jobb eladásokat akarnak kihozni a játékaikból egy-egy szebb innovatívabb grafikai elemmel.(Tress-FX, és anno az Nvidia is ugyan ezt tette a PhysX-el)
Ennek következtében egyre több erre a platformra optimalizált produktum jelenik majd meg.Be is következett......
Második felvonás:
Jött a PS4 és az Xbox one. Két elég izmos gép, amibe bele kell sajtolni ugyan azt amit a náluk 3x erősebb PC-kbe. Erre volt jó a GCN, és erre jött nyaklevesként a Mantle amit eddigi értesüléseim szerint a DICE-os bandával együtt fejleszt(ett) le az AMD.
Egyre több GCN optimalizált kód épül be a motorokba, hogy minnél jobban kihasználható legyen a konzolokba épített hardware. Ezáltal sokkal több FPS csikarható ki a kis AMD kártyákból, mégtöbb örömet okozva a játékosnak. A GCN-es konzolra profin megírt kód, valószínűleg ugyan úgy működik majd a Mantle PC-ken is egy kis változtatással, mivel ugyan azt a CPU-t és GPU-t tartalmazzák csak szarabb hozzáférési felépítésben. A végeredmény mindenesetre látványos lesz a jelenleg elterjedt DX-hez képest.
NV-re maradnak a hagyományos HLSL eljárások ami jónéhány játéknál nem okoz látványos visszaesést.. Eleinte..De amint elkezdenek kitolódni a Mantle valódi határai (amik jelenleg kordában vannak tartva a DX határain belül így nincs értelme teszteket nézegetni róla
) a DirectX nem lesz versenyképes már.
Talán a DirectX 12. Na de kérem.. Nekik lesz hozzá egy DICE-uk? Megint lefejleszt valamit sutyiban a mikrofos ami még csak nem is hardware specifikus így esély sincs rá, hogy labdába rúgjon egy GCN+Mantle kombóval szemben.. Abban épp az a lényeg, hogy adott Hardware-hez a lehető legjobb kihasználhatóságot biztosítja.És végül a harmadik felvonás:
Így is alakult. Ez a cikk is arról tanúskodik, hogy a GCN+Mantle sokkal szimpatikusabb a fejlesztők számára. Ment itt a spekuláció, hogy van-e értelme az Nvidia zárt rendszerének, és hogy kinek lehet jó. De olvastatok olyan visszajelzést bármelyik komoly fejlesztőtől, hogy tetszene neki az Nvidia jelenlegi munkássága?
Itt vége is. Az NV-nek dobnia kell valami kevésbé parasztvakítót, amivel visszahízelegheti magát a fejlesztők körébe, különben marad nekik a brute force és az ő VRM-ük is lángolni fog akárcsak a piros fekete gyártóé.
Az AMD túl erős stratégiát dobott.. Nagyságrendekkel erősebbet. Már csak a felhasználókat kell meggyőzni arról, hogy jelen állás szerint egy AMD konfig jelenti a jövőt. Ezt majd elintézik a következő 3 év AAA címei. De senki ne vásároljon be csak emiatt!Semmi sem biztos.. Minden valószínű.. van ami Kevésbé valószínű.. és van ami Nagyon valószínű..
Ebben az esetben az utóbbi érvényes. Nagyon valószínű, hogy a fent leírtakhoz hasonló dolgok zajlanak le pár éven belül.Véleményem szerint:
Idelye volt már egy forradalomnak! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tikakukac #26 üzenetére
Letölthetők és elérhetők, csak nem mindegy, hogy milyen Intel driver van mellettük. De ha ezekre nem akarsz figyelni, akkor a full AMD konfig esetében nem kell semmit bűvészkedni, vagy a két driver kompatibilitására törekedni.
Ezzel nem tudnak egyébként mit csinálni, mert kiadnak egy frissítést a muxless átkapcsolásra, és arra kell egy kompatibilis Intel driver is. A speckókat elküldik az Intelnek, de azt nem tudják, hogy ők mikor frissítenek. Rengeteg ilyen probléma van a mai notikkal. Jellemzően a gyártók mixelésének kerülését javaslom, ha kiemelten fontos, hogy mindig friss legyen a driver. Esetleg muxed notit kell venni, amiben az IGP letiltható.
-
Tikakukac
titán
Az AMD stratégiája az, hogy a mobil szegmensben az emberek idegrendszerét tönkretegyék letölthetetlen és elérhetetlen driverekkel, okádék optimalizálásokkal és hasonlókkal. És mivel olcsó és elég sok noti átállt AMD-re így szívok is minden új géppel, aztán meg mindenki más még 5-10 hónapig mire lesz értelmes driver és minden fut.
Na ha ez rendben akkor utána jöjjenek ezek a csodadolgok. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Hiába NV partner a Firaxis, dokumentáció nélkül nagyon nehéz alacsony szintű optimalizálásokat végezni.
Ezeket éri el GCN-re: [link], [link], [link]
Ezek kellenének neki az NV-től is, csak a Fermire, Keplerre és Maxwellre nincs. Nem tud mit csinálni, ha nem kap világos képet a hardver működéséről. -
Sir Ny
senior tag
"A dokumentáció márpedig biztos számít, ha John Kloetzli, az NVIDIA partnerének számító Firaxis Games grafikus programozója saját bevallása szerint is csak azért dolgozik többet GCN architektúrára, mert az AMD-nek létezik rá publikus leírása."
ahol publikus == John Kloetzli hozzafer?
-
oraihunter
aktív tag
Nem baj. Én drukkolok az AMD -nek.
Így legalább ők jól fognak kijönni ebből.
-
-
Frigo
őstag
tl;dr
AMD jó , NVIDIA gonosz -
lexandro
tag
Az a gond, hogy ha GW-re epited a munkad, akkor az NVidia donteseitol fugg a fejlesztes/uzletmenet es nem tudni, hogy egy adott dolgot meddig/hogyan supportalnak.
Kisebb cegkent, nincs sok valasztasod e teren.
Tokeeros cegkent a sajat FW hasznalatakor bar nagyobbak lehetnek a direkt koltsegek, de te kontrollalhatod annak minden aspektusat, nem kell fuggened masok release/patch ciklusatol. A sajat termekciklus definialasa pedig hozhat olyan anyagi elonyoket, amik boven tulmutatnak a szabvanyos rutinkonyvtar hasznalatan (raadasul a sajat FW-be egy wrapperrel barmikor beepitheted ha akarod, aztan lecserelheted a sajat, hatekonyabb megoldasodra kesobb)
Majd a piac eldonti melyiket preferelja
-
sajnos még ebben az esetben is lehet olyan, hogy a "csak be kell kötni" az annyi ideig tart, mint megírni a sajátot. főleg ha hiányos a doksi ahhoz, amit be kell kötni. (így aztán jó sokáig kell próbálkozni, hogy hogy is és éppen mist akarsz bekötni, hogy azt kapd, amit szeretnél)
de mélyebben én se értek a 3D programozáshoz.
-
haxiboy
veterán
Röviden a lényeg : " Itt már a dokumentáció hiánya nem számít, csupán a fejlesztők oldaláról kell egy alapvető bizalom, hogy az a shader, amit az NVIDIA biztosít, tényleg a lehető legjobban fut a hardvereken. "
KB úgy lehet ezt elképzelni hogy
if videocard = GTX Titan
{
fps = unlimited;
visuals = maxed;}
else
{
fps = random();
visuals = low;}
A titán helyére tessék beilleszteni az éppen aktuális csúcskártyát...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #13 üzenetére
Korlátozottan. De az le van írva, hogyan kell írni a motort, hogy a GameWorks jól működjön vele, és a többi shaderre is van leírás.
-
Meteorhead
aktív tag
Őszintén szólva nem is értem, hogy miért kell a shadert elzárni a programozó elől. Ha lenne rendes dokumentáció, akkor egyébként is nyílvánvaló lenne, hogyan kell optimális kódot írni NV hardverre. Doksi sincs, és belsős kód sincs, amiből kiderülne.
Ezzel szemben van clFFT és clBLAS amit a gonoszok nyílttá tettek, és nemhogy látod hogy mi történik a motorháztető alatt, bele is piszkálhatsz. cuBLAS meg cuFFT megint egy hasonló feketedoboz.
Azt valaki meg tudja mondani, hogy mennyire interfészelhetők ezek a fekete dobozok? Mennyire tisztán lehet egy WaveWorks-ös compute shadert teszem azt linkelni saját shaderekhez?
-
kpal
nagyúr
jó pár éve nem volt ilyen gond.
-
Nekem ezen cikk alapján az Nvidia nagyon széllel szemben pisál.
Eleve, hogy a fejlesztő elől zárjunk el lehetőleg mindent, majd adjunk neki valami fekete szart, hogy az majd optimalizálja a programját. Így max valami közepes teljesítményű cuccok születnek, hiszen mindegyik program végén ott van a kis fekete dobozuk, amit nehogy azt higgyük, hogy a 'bölcsek köve'. Én nem hiszem, hogy a legjobb programozókat, modellezőket, grafikusokat... stb játékfejlesztőket Nvidia alkalmazná, erre a célra.Ez az egész nézet innovációellenes. A fejlesztőt segíteni kell, mert végül is ő írja azt amiért megveszik a kártyánkat ergo enni ad nekik.
AMD ATI példája szimpatikus adjunk meg minden segítséget a fejlesztőknek, hogy kimagasló munkák szülessenek.
OFF bekapcs---
Bár csak VGA drivert is jól csinálnák végre....
OFF kikapcs--- -
Én nem jó / rossz fejlesztőre bontanám a dolgot, hanem tőkeerős és csóró cégre.
Nem hinném, hogy ha valami rosszul van megírva, akkor 100%, hogy a fejlesztő buta, csak valszeg a vezetőség döntései (túl sok változtatás, sietség, tesztelés hiánya, stb.) nem tették lehetővé az igényesebb munkát.
-
Marauder
csendes tag
Ha ez így megy tovább, és minden játékot maximálisan akarunk élvezni, akkor nem lesz elég vagy 1 Nvidia, vagy 1 AMD vga, hanem mindkettőből venni kell...
-
Én inkább úgy értelmezem ezt a dolgot, hogy amely fejlesztő cégnek nincs kapacitása mindent maga írni, anak jól jön az nV csomag, akiknek meg van, azoknak felesleges.
A probléma valahol a kettő között van. Szívesen felhasználnák a GW scomagot, de azért szeretnének belepiszkálni. -
"De vannak olyan programok, amelyek annyira rosszul vannak megírva, hogy maga a GameWorks effekt jelenti a minőséget,"
ezek a programok vajon érnek annyit hogy a grafikára vonatkozó felük kicsit optimalizáltabb legyen? gondolom, ha a grafikai rész bénán van megírva, akkor máshol is lesznek ocsmányságok. vagy a konzolportoknál áll fenn a nagyobb veszély (és ott feltételezni lehet, hogy a játék többi része normálisabban van implementálva)?
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Milyen routert?
- Apple asztali gépek
- Mozilla Firefox
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone XS 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3030, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3340
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i3-4GEN I 4GB I 120GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest