Új hozzászólás Aktív témák
-
jocomen
aktív tag
Jó, hogy lehet kapni!
Konzolra hajlandók azért még költeni, vagy attól is elment a kedvük szegényeknek?
Összehasonlító videóban túl sok különbséget nem láttam, ...picit szebb, de a ps3-astól se esett le az állam.
Azt megértem, h jobban szeretik a konzolosokat, nagyon hálás közönség: mindennek tudnak örülni, és hajlandóak többet is fizetni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #154 üzenetére
Elvileg már lehet módosítani, de az NV ellenőrzi azt, szóval nem lehet bármire átírni.
Nem feltétlenül szükséges ismerni a forráskódot a driveres optimalizáláshoz. Időnként szükséges, de nem mindig. Ha nagyon nem jó valami, akkor vissza kell fejteni és ki kell cserélni egy másikra. Az NVIDIA szinte minden játékba csinál ilyet, míg az AMD régebben csinálta, de ma már nem teszik. Viszont simán vissza lehet állni erre a modellre.
Az Ubisoft vezetősége szerintem megkeseredett attól, hogy két évig tolták a pénzt a deferred contextbe tulajdonképpen a semmiért. Szerintem ők már semmilyen pénzt nem akarnak a PC-be rakni, mert félnek, hogy megint kidobnák az ablakon. A Mantle lehet, hogy olcsó, de extra pénz és ők már ezt sem akarják.
Az NV-vel azért fűzik szorosabbra a kapcsolatot, mert így a konzol effekteket sem kell áthozni PC-re. Ezzel is spórolnak.Nézd a hivatalos adatok szerint a Watch Dogs teljes eladásainak ~2%-a PC-s. Nagyjából "who cares" kategória az Ubinak. Főleg úgy, hogy a PC verzió olcsóbb, mint a konzolos. Ha az a ~2% sem veszi meg, akkor ténylegesen mondhatják, hogy a PC egy wareztanya, és végre koncentrálhatnak csak a konzolokra.
-
CybonTom
tag
Összecsapott, logikátlan (pld, a gépsrác elmagyarázza, hogy a szintetikusok és az élők között sosem lesz béke és erre nincs megoldás, majd választod a szintézises megoldást, akkor elmagyarázza, hogy te már félig gép vagy félig pedig élő és ezért van ez a lehetőség...) és ugyanaz a befejezés minden verzióban, csak más színnel, minimális narrációbeli különbségekkel... és mindezt úgy, hogy előtte van egy majdhogynem zseniálisan megcsinált 3 játék... nagyjából ennyi vele a baj (legalábbis nekem).
-
bunfi
őstag
Nekem cifrábbat csinál. Szervere és pályája random válogatja, hogy egyszer csak elkezdi a rendszermemória címteréből osztogatni a címeket, ameddig el nem fogynak. Folyamat nincs, ami lefoglalta a memóriát, így nem lesz az sem, ami felszabadítsa. Ergó ott van a ram, nincs benne csak hulladék, viszont a címe foglaltként van nyilvántartva, ergó más folyamatnak ki nem adható. Újraindítás megoldja. És ez is teljesen random. Hónapok óta nyomozok utána, kísérletezgetek, fórumozok, de semmi. És ugyanúgy, ahogy neked van, hogy játszok 4-5 órát és semmi, pedig 64-es és Gulmud Railway. Van úgy, hogy 2-3 hétig nem jön elő, majd egyszer csak a semmiből 3 szerveren egymás után, holott nem ugyanaz a szerver, pálya, sőt még a játékmód is volt, hogy más volt. Egyszerűen nincs rá magyarázat, csak a tény, hogy a BF4-Windows-szerver valahogy összehozza.
-
zack
nagyúr
Jah. Elég valószínű.
De miért csak BF4 alatt jön ki és máshol nem? Azt ne mondd, hogy azért, mert a BF4 eszi a legtöbb VMEM-et...
Szerinted ha ez lenne a gond, egy 83 fokos GPU nem hevítené fel a mellette levő chippeket Furmark alatt? BF4 alatt több mint 13 fokkal hűvösebb a GPU. -
huskydog17
addikt
"Az NVIDIA nem tiltja meg az optimalizálást."
De, pont, hogy igen és itt kezdődnek a problémák. Az rendben van, hogy az NV egy rakat effektet ad nagyon olcsón (bár ezek egy része már nagyon elavult), na de a gond ott van, hogy az egész Gameworks egy fekete doboz, nem lehet módosítani, a kód teljesen el van zárva még a fejlesztők elől is, így esélyük sincs optimalizálni rajta. Az Intel és AMD csak tippelni tud, hogy milyen fajta kódok futhatnak a háttérben, megpróbálják visszafejteni, ami szinte sosem ad optimális eredményt, így nem is tudnak számottevő gyorsulást elérni, míg az NV akár driver fronton is sokat tud nyerni, hiszen kizárólag ők tudják, hogy mit számol a játék.
Ez így egyértelműen és vitathatatlanul az NV hibája. Miért kell ennyire elzárni a kódot? Mi az, hogy még maga a játék fejlesztő sem módosíthat rajta, főleg miután fizetett érte? Ezt minden szempontból undorítónak találom.A másik dolog a Mantle. Írtad, hogy a fejlesztők ugyan szeretnék alkalmazni a francia cégnél, de a vezetőség nem hajlandó sokat költeni PC-re. Nos, jelenleg DX11-re írják a PC portokat, míg Mantle esetén - ahogy azt te is nagyon sokszor leírtad - a PC port elkészítésének költsége a töredékére esne, ráadásul sokkal kevesebb emberi erőforrásba és szintén kevesebb időbe telne. Ha tehát az Ubi vezetősége valóban a minimális PC költségeket tartaná szem előtt és valóban át akarják terelni a PC játékosokat konzolra, akkor a Mantle a tökéletes választás. A vezetőség azonban úgy tűnik a Mantle-t elutasította, hogy bejelentették, hogy szorosabbra fűzi az NV-vel kialakított kapcsolatát. Számomra itt ellentmondás történt/történik.
Tehát a D3D11+GW csomag ezek szerint olcsóbb, mint a D3D11+Mantle?
Az is vitán felüli viszont, hogy az Ubi is hibás az egészben, hiszen ha egy kicsit is számítana nekik a PC port, akkor szóba se állnának az NV-al.
Gondolom náluk ez úgy mehet, hogy néhány emberke készít egy alap D3D11 render-t, abba pedig bele rakják a zöldek fekete-dobozát, aztán lesz, ami lesz, nekik jó lesz, úgyis le vannak sz*rva.
Én csak azért nem értem az Ubi vezetőségét, mert a lépéseik nagyon durván roncsolják a cég reputációját a PC-sek körében. Profitközpontú cégek pedig nem szokták saját "ügyfeleit" szándékosan és nyíltan magukra haragítani. -
-
zack
nagyúr
Bűzlik ez az egész úgy ahogy van. Példa erre az MSI 7970 Lightning. Gyárilag, túlhajtva 1150/6000 pörög. A működés hibamentes, mégis BF4 alatt ami nem most jelent meg, nem tökéletes. Random textúrahibák vannak a játékban, és 26 oldalról próbáltam már bizonyságot keresni mi lehet az okozója, de mindig a driver, vagy a játékhoz lyukadok ki, de inkább a játék lehet a ludas. Van hogy 4-5 óra játék alatt se jelentkezik, de van hogy ahogy belépek egy szerverre egyből. Néztem Furmarkot is. 20 perc alatt 88% ventilátor fordulatszámmal 83 fok volt a csúcs 99% GPU kihasználtsággal. Hibamentes. Ahogy néztem, más játékok alatt nincs semmi gond, csak BF4 alatt jelentkezik megjelenése óta. BF4 alatt egyébként nem produkálja a Furmark által elért hőfokokat, tehát elméletileg kevésbé van terhelve BF4 alatt.
Olyan érzésem van, mintha bizonyos pályákon, és szervereken lenne gond.Úgy kapcsolódik ez a topik témájához, hogy semmi pozitívat nem lehet várni az új megjelenésektől, úgy hogy a BF4 8 hónapja jelent meg, és azóta kijött már vagy 26 patch, de messze van a hibamentestől. Nagy csalódás, nem csak ez, de a MOH, Homefront is az volt és nem voltak olcsóak. Nálam a "lehúzósdi", előrendelős, megjelenés napján megvett játékok a BF4-el fejeződtek be. 88x meg fogom gondolni mire költök, nem azért mert nincs, hanem mert hülyének vagyunk nézve. A WD-be is aki beleugrott (PC) nagy része csalódott. Nem fog ez így sokáig menni. Max 2-3 év és ha nem kapják össze magukat a kiadók (nem a portokra gondolok), akkor vissza fog nyalni a fagyi, mert a kutya nem fog gépet, VGA-t fejleszteni. Lehet itt sírni, hogy nem tesznek bele sok lét, mert a port olcsóbb, és így éri meg kiadni, de ha majd nem lesz bevétel hardver szinten a spórolás miatt, majd lehet vakargatni a kobakot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
CybonTom #147 üzenetére
Ez nem olyan egyszerű. Az NVIDIA segít, ahogy az Intel és az AMD is. A probléma szerintem az Ubisoft vezetőségével van baj. Ők adják a pénzt a PC portokra, és ma szerintem nagyon kevés pénzt szánnak erre. Egyszerűen üzletileg nem éri meg többet befektetni.
Ha mondjuk több pénzt adnának a csapatnak és mondanák, hogy a konzolos verziók után a PC-re még van extra egy évetek, akkor simán megcsinálnák a Watch Dogs optimalizálását szuperre. A probléma az, hogy ekkor a PC-s kiadás 2015 közepére csúszna, és biztos nem hozná vissza a befektetett pénzt. -
jocomen
aktív tag
Nekem úgy tűnik, a ps4 textúrákkal se bajlódtak túl sokat:
Watch Dogs: PC vs PS4 vs PS3 Graphics
A macskaköves, téglás felületek egész jók, különösen éjjel, esőben, megvilágítva. De pl a nappali száraz aszfalt egy nagy "szürke paca". És ebből a felületből van a legtöbb a városban. Nem igaz, h nem találhattak volna valami kavics mintát, ha más nem, kimehettek volna egy mobillal az utcára és lefényképezik. Majd csinálnak egy 20x20px-es végteleníthető képet belőle és kitöltik vele.
A drótkerítést is kihagyhatták volna, ha nem tudják szépre megcsinálni.Ez is érdekes: Watch Dogs Graphics Mod PC Ultra SweetFX (How to get E3 graphics)
-
CybonTom
tag
Viszont akkor, ha gyakorlatilag egyetlen kiadó az igazi stratégiai partnere pc terén, akkor nem volna értelme eleve nekik csinálni egy optimalizáltabb változatot? Vagy erre nincs lehetőség (nem a pénz szempontjából, hanem mert mondjuk az adott motorokat amivel az UBI dolgozik, azt nem ismerik az nvn-nél, amit mondjuk nem nagyon hiszek)?
Csak mert minél jobban csökken a pc-s játék piac, az NVIDIA malma is egyre lassabban fognak őrölni, márpedig egy ilyen fiaskót nem könnyen felejtenek el az emberek, mint a mostani (mégha utána könnyű is az embereket egy másik címmel bepalizni, egy idő után azért érezhető lenne a hatása pár ilyen botránynak)... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
CybonTom #144 üzenetére
De ez nem a GameWorks hibája. Az NVIDIA nem tiltja meg az optimalizálást. Az Ubisoft dönt úgy, hogy a PC-re nem éri meg a minimálisnál többet költeni.
Az NVIDIA maximum azt értékelhetné, hogy egy ilyen kiadóval a partnerkapcsolat használ-e nekik, de ha belegondolunk, akkor kivel szövetkezhetnek még? A PC-ben eléggé érdekelt EA, Square Enix, SEGA az AMD és az Intel felé húz, a többiek pedig nem akkora iparosok, és lepacsizni sem szeretnek igazán. -
flexxx2
őstag
Nagy a csend hardver fejlesztés téren mindkét gyárnál, csak a szoftverről hallani. Azért most úgy érzem átesünk majd a ló túloldalára. Az nvidia meg különösen nagy bajban lehet, nem irigylem az ottani programozókat, habár a kihívás nem kicsi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sondi1986 #142 üzenetére
Nem. Az Ubisofté a pénz. Az NV valszeg még venni is fog pármillió licencet, hogy a kártyák mellé adhassák a játékokat.
Az NV egyébként nem dolgozott igazából semmit. Odaadja az effektet és kész. Mindenkinek ugyanazokat az effekteket kapja meg, tehát minden játékba ugyanazok lesznek beépítve. Ha a GameWorks valami miatt is bírálható, akkor az leginkább az, hogy a PC-s játékok elvesztik az egyediségüket az effektek szintjén. -
Értem, kössz az infót!
Viszont ezáltal felmerül bennem a kérdés, hogy az Ubisoft vezetősége mit csinál másképpen, mint azok, akik szerint megéri pénzt fektetni a Mantle-be és/vagy a DX12-be?
Miért látják különbözőképpen a dolgot?
Illetve nincs senki náluk a magasabb rangú vezetők közül, aki belátná és elmagyarázná a CEO-nak, hogy ha a Mantle-re nemet is mondanak az nV barátság miatt, de a dx12 változtathat a helyzeten? Már csak a XBox ONE miatt sem lenne túl nagy meló.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy a fejlesztők, vagy a vezetőség véleményére vagy kíváncsi.
Az ott dolgozó fejlesztők akarják a Mantle-t, de a vezetőség szerint a PC-re nem éri meg a minimálisnál többet költeni. Mivel az dönt, aki a pénzt adja, így marad a portolás minimum pénzből.
Az Ubi vezetőségét sem kell hibáztatni. Két évig pénzeltek egy rohad drága fejlesztést PC-re, és zéró eredménye lett, de a pénzt azt elvitte. Üzletemberként én sem költenék PC-re, ha így csalódnék benne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sondi1986 #135 üzenetére
De mi? Az NVIDIA nem kényszeríti erre az Ubisoftot. Egyszerűen a PC az Ubisoftnak nem fontos, a GameWorks pedig olcsó portolást tesz lehetővé. Lehet, hogy olyan ramaty portok jönnek mint a Watch Dogs, de nem a GameWorks hibája lesz, mivel az Ubi vezetősége nem ad pénz portolásra, és a legolcsóbb megoldást keresik.
Felejtsük el, hogy a Watch Dogs azért rossz, mert rossz a GameWorks. Egyszerűen arról van szó, hogy az Ubi nem akar a PC-re költeni. Ezek után nem meglepő, hogy egyszerűen csak átveszik az NV effektjeit. Nekik a PC csak így éri meg.
Megmondom őszintén, hogy nem hibáztatom őket. Nem ők tehetnek a PC problémáiról, hanem az elavult API-k. Ők csak a saját nézeteik szerint próbálnak keresni valami megoldást. -
Sonja
nagyúr
Ubisoft and NVIDIA Team Up On Assassin's Creed Unity, Far Cry 4 And More
Ubisoft and NVIDIA today announced the next chapter in their strategic partnership bringing amazing PC gaming experiences to life in Ubisoft's highly anticipated upcoming titles including Assassin's Creed Unity, Far Cry 4, The Crew and Tom Clancy's The Division.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
Cobra652 #126 üzenetére
Nézd már meg milyen a gta4 (és ne azt írd hogy anno láttad mert akkor nem írnál ilyeneket!)! Ja! És van hozzá pár mod ami a grafikát is fel tupírozza textúrákkal is. Azoknak a képeit nézd meg, aztán a wd-t. Gondolkodj el az a játék mikori meg ez, és mit hoztak ki belőle! Ezután vond le a konklúziót!
Ennyit tudna ma a ubisoft egy AAA címnél ekkora pénz beöntésével? Kezd körvonalazódni miért lett szépen halasztva a Division is.. Még egy ilyet nem engedhetnek meg maguknak.
-
Puma K
nagyúr
válasz
Cobra652 #126 üzenetére
Nézd meg miket írtak utánad a többiek, és nézd ezt a videót: [link]
Szemléltetés mellett még fel is sorolja az összes hiányosságot és hibát.
Lehet a GTA széria tett fel egy magas mércét vagy a régi játékok amiknél a grafika helyett a tartalomra fektették a hangsúlyt.
Ez van én 2014-ben többet vártam volna el egy újonnan megjelenő játéktól.
Nekem míg nem jött be az achievement rendszer Steam-en és nullázódott le minden játékidő addig nekem GTA4-ben single és multival együtt 300-400 órám simán lehetett vagy akár még több is, ha most csak simán 83 óra van benne kevés multival úgy hogy tavaly szeptemberben indítottam el utoljára.
Ez a botrányosan rossz PC port ez nekem valahogy unalmas. Én akkor megvettem dobozosan a GTA4-et mikor megjelent majd mikor volt egy jó akció akkor újból megvásároltam a kiegészítőivel együtt Steam-en.
Közben volt gépfejlesztés is és valós a játék futtatását javító patch-ek. Nekem nem volt gondom, mert kiteszteltem egy beállítást amivel a lehető legjobban nézett ki a játék sok volt a gyalogos és az autós forgalom, de nem is volt a maximum beállítás.
Aztán meg havernak építettem egy gépet lassan 2 éve amin bekockult és rátalált a downsampling-re ami során 2880x1660-as felbontásban le is teszteltük a GTA4-et (is), úgy hogy egyszer meg nem röccent menet közben, pedig ilyen grafikán csorgó nyállal zúztam a városban és többünk nézte kritikus szemmel, de nem láttunk hibát.
-
Televan74
nagyúr
A WD -nek nagyobb volt a füstje mint a lángja. Egy túlreklámozott és ezáltal jól eladott játék lett. Én már játszottam vele 1-2 órát, de még mélyebben nem merültem bele. A banális hibák engem nem zavarnak ha leköt majd a játékmenet.
És az hogy milyen lett,nem a gameworks hibája.Ezért sorry az offért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cobra652 #129 üzenetére
Messze van a legjobbtól. Olyan banális hibák vannak benne, hogy kocsival csak hozzáérek a fakerítéshez és szétrobban a teljes sor.
Attól, hogy a GTA5 nincs PC-re még messze a legjobb városi sandbox. A Watch Dogs a közelében sincs a minőséget tekintve. Megkockáztatom, hogy a GTA4 is jobb. -
Loha
veterán
Ismét lehúzták a PC-s játékosokat...Aztán sír a szájuk, hogy nem elég a bevétel, és le kell húzni a rolót stb.
A Watch_Dogs éppen eladási rekordokat dönt, bár nem tudni platform specifikusan az eladásokat, de az biztos, hogy anyagilag nagy siker a játék, a marketing kampány nagyon bevált. -
zack
nagyúr
Botrányos. Ki sem fogom próbálni. BF4-nél dettó ez volt...Azóta jött 26db patch, ami bizonyos hibákat orvosolt, de generálódtak újak. Ez minden patch-nél így volt. Most már eljutottak oda hogy "csak" a netcode híg fos...
Nem szabad játékot venni megjelenés előtt, bármennyire is kedvezőbb mint megjelenés után.
Ismét lehúzták a PC-s játékosokat...Aztán sír a szájuk, hogy nem elég a bevétel, és le kell húzni a rolót stb. Ezek után azt se bánnánk szerintem, ha egyenként póznára akasztgatnák magukat... -
válasz
Menthirist #118 üzenetére
Szeretjük a metált, de egyszer már volt egy Matal API az S3-tól.
A következő a Google Glide lesz? -
Megvan az Abu által említett harmadik low level api szállító: Apple Metal: low level api ios 8-ra
Szóval már ios-en is elkerülhető lesz az opengl használata
plusz nekik egyszerűbb, ahogy csak az A7-es procit kell most támogatni
-
pakriksz
őstag
válasz
bakagaijin #112 üzenetére
De szaggatni fog amíg nem használ mantle-t vagy dx12-t, merthogy nagyrészt éppen az API korlát miatt szaggat, azzal hogy cpu limitessé válik a játék. Evvan. Meg lehetne csinálni hogy ne szaggasson, legegyszerűbben egy felezett látótávval
-
wolfman
veterán
válasz
Mr Bond 007 #115 üzenetére
De attól még a kész termék lehet f.s, hogy nem jelentik be, csak addig sem várjuk. Ha megjelenés előtt 3 hónappal mondják meg, hogy készül, akkor onnantól indul be az emberek elvárás-ingere az adott kor technikai szintjének tükrében.
Persze a Valveban eddig nem csalódtunk, de az idők változ(hat)nak. -
wolfman
veterán
válasz
Mr Bond 007 #113 üzenetére
Vagy biztos, folyamatos bevételek mellett, ne adjanak ki új játékokat. Valve
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
bakagaijin #112 üzenetére
Nem vagy egyedül! Csak valami kifogás kell hogy eladhassák a legújabb csoda vga-t. Ez történik ha a játékipart az öltönyös grafikon imádó pénzügyi emberkék irányítják. Undorító lesz.. Igaz nem tegnap óta van így, és szerencsére van még olyan aki a pénzszerzés mellett figyel rá hogy ne trágyát adjon ki a keze közül..
-
bakagaijin
tag
Umm... én csak azt szeretném, hogy a játék játszható legyen - értsd: élvezhető, jó story, smooth gameplay. A grafikával szemben az elvárásom kb annyi, hogy a pc port NE SZAGGASSON. Le...rom a legújabb izé-mizé hiper-über...*atációt, úgysem azt nézem, max 5 percig, utána inkább hogy a karakter mit alkot. A fíling legyen meg, a többi meg ne legyen zavaró.
Egyedül vagyok ezzel? Mindenki azt nézi nagyítóval, hogy Lara külön kiemelt n+1. hajszála hogyan lobog a több millióhoz képest mikor ráesik egy esőcsepp a teljes játék alatt?
-
Puma K
nagyúr
válasz
FollowTheORI #61 üzenetére
Na igen pont rossz képet tettem be.
Viszont amit linkeltem videó ide a topicba azt nézd meg.
uPlay ide vagy oda hulladék a játék.Eddig összesen 9 órát játszottam vele.
Az első 2 órában még azt mondtam elmegy, de aztán olyan dolgokba futottam bele amit nem akartam elhinni... siralmas. -
válasz
Mr Bond 007 #105 üzenetére
nem ez lenne az első játék irgalmatlanul elb***ott LOD menedzsmenttel.
+ #106 -
#06658560
törölt tag
válasz
Mr Bond 007 #105 üzenetére
Ha jól tudom nem hülyék csinálták meg a tenger alatti tesszelálást, hiperfinom tesszelálást hatalmas felületeken is mókákat.
-
jocomen
aktív tag
Csak találgatok, de nem lehet, h túl nagy pályaszakaszokat tölt be / tárol folyamatosan, és ezért akadnak a cpu-k, kér rengeteg RAM-ot, és ugrál az fps? Lehet mikor az utca végére néz, ellát (számol) 20 km-re, pedig elég lenne 800 m is...?
-
jocomen
aktív tag
válasz
Menthirist #100 üzenetére
Akkor nem olvastam el elég figyelmesen amit írtál, bocsi
Lehet többet is kivinne, ... az fx-nél is lehet már egy kis vga-limit a vége felé, szerintem.
-
Miért, nem ezt írtam? Az FX azért van épp alatta 3 fps-sel, mert minimálisan a limit alatt van még (tehát épp hogy nem gpu hanem cpu limit még), a többi meg azért van felette (de mind egy területen), mert ott már vga limit van, erre utal a "az i7-ek meg csuklóból kivinnének lehet kettőt is" kifejezése. Tehát egy FX8350 ki tud hajtani 97%-osra WD-ben egy 290X-et, úgyhogy az ugyanennyin futó 8320-asom is ki kellene hogy tudjon hajtani egy sima 280-ast. De csesszél le nyugodtan.
-
wolfman
veterán
válasz
Mr Bond 007 #96 üzenetére
Nyugi. Szerintem jön majd 2-3db 4-5Gb-os patch és utána éppen élvezhető lesz.
-
Sonja
nagyúr
-
jocomen
aktív tag
válasz
Menthirist #90 üzenetére
Abban a tesztben akkora vga-limit van, mint a ház.
i7, 2.5GHz-en hozza már a 82fpst. Órajel arányában felszorozva 4.5-ön az 147 fps lenne. De tuti, h az i5-ök is 100 környékén vagy felett lennének alacsonyabb beállításon. Nem is értem miért Ultra graf-al mértek procit, ... 720p / low-on kellett volna. -
Mr Bond 007
őstag
-
pakriksz
őstag
válasz
Menthirist #88 üzenetére
igen egyik játékban limites máshol nem. a directx 1 szálat használ a kirajzolásra, így 1 magot, ha az a mag eléri a határt, akkor az az 1 szál visszafog mindent. A directx és a render szál cpu használata pedig durván attól függ hogy hány objektumot kell kirajzolni, nyílt területű játéknál sokat, csőfps-nél keveset.
Ezért kell lecserélni a jelenlegi API-kat, és ez nem új dolog, évek óta így van. -
Diopapa
addikt
válasz
Menthirist #93 üzenetére
Ezért mondtam, hogy a proci a hibás (meg a sz*rul megírt program). Majdnem ugyan olyan a kártyám (280x) csak a procim más és 45 alá nem megy, de nem ritka a 75-80fps sem.
-
Mindenképp úgy gondolom hogy az app sara, elvégre máshol a gpu-m legalább 100-on pörög
Mindenképp a játék cseszik el valamit, hogy 25 és 70 fps között ugrálok a jókedvétől függően, aminek ugyan szép az átlaga, de mégsem olyan, mint fix 45-tel menni
-
válasz
Menthirist #90 üzenetére
Figyelembe véve az FX proci skálázódását, vagyis, hogy alig esett vissza az FPS, amikor csökkentették a frekit, nekem az tűnik logikusnak, hogy csak a minimum fps esett vissza. Hiába jó az átlag FPS, a kisebb akadásokat okozhatja rövid ideig tartó FPU limit. Ami valószínű, hogy a játék sara, de ettől még jelen verzióban limitálhat a proci.
Ez persze megint csak elmélet, nem állítás. -
Loha
veterán
válasz
Menthirist #88 üzenetére
-
Én azt látom hogy számos teszt, review és benchmark alapján igenis nem fog vissza egy 7950 / gtx770 erejű kártyát egy FX8350 (bár persze ez lehet hogy app függő, de akkor meg az app a bűnös itt is). Sőt számos tesztben (pl legutóbb pont a Watch Dogs egyik, kb 20 vga-t és vagy 10 procit végigfuttató review-jában) egy 290X mellé tett 8350-es esetén sem volt csak pár fps-sel lemaradva az izmosabb i7-ektől.
Pl eszerint konkrétan 3 fps van a 290X mellé tett 4960X és 8350 között, mutatva hogy az FX a 290X-et is majdnem teljesen kihajtja alatta (az i7-ek meg csuklóból kivinnének lehet kettőt is)
Szóval nem hinném hogy pont a kis 280-asnak megfelelő karimat ne bírná kihajtani -
válasz
Menthirist #86 üzenetére
Nekem van egy elméletem rá:
Amióta moduláris felépítésű AMD procim van (A10-6800K), azóta nálam is gyakran előfordul, hogy videó enkódolás, vagy 3D renderelés közben legfeljebb 60-80% körüli a proci terhelés, holott nincs más szűk keresztmetszet.
Mivel a fenti két feladat az FPU-t tekeri, és mivel a Bulldozer utódokban ez megosztott és alulméretezett, így szerintem előfordulhat, hogy az integer magok unatkoznak, míg az FPU izzik.
Ha a win és a többi terhelés mérő progi 4 magosnak látja a 2 modulos procit, akkor valószínűleg az integer magok terhelését nézi, amik pihiznek FPU intenzív feladatok esetén.
Így előállhat az az eset, hogy látszólag közepes terhelésnél is limitál a proci.Nem vagyok meggyőződve az elméletem helyességéről, de számomra logikusnak tűnik.
mod: Ha más játékban fel tud menni 100%-ra, akkor lehetséges, hogy az a játék inkább az integer magokat tekeri.
-
-
Diopapa
addikt
válasz
Menthirist #82 üzenetére
Ebből látszik hogy procilimites nálad, különben 100%-on menne a GPU-d.
btw valami el van cseszve a kódban, haver FX-ét sem pörgeti meg rendesen. Szerintem egyszerűen a többszálusítással van gond. Nézd, 4.6-ra van húzva nála egy ugyan olyan FX mint a tied és a gpu-ja 85%-on pörög WD alatt. Nekem ugyan olyan kártya 100%-on megy i5-el és i5-nél 75-90% prociterhelés van. Neked ez mit mond?
-
-
pakriksz
őstag
válasz
Menthirist #82 üzenetére
persze hogy nem mert ugyan azt az értelmetlen infot kapják, ugyan onnan, az OS-től. Igen minden szarul mutatja, mert mind ugyanonnan szedi a cpu használatot.
-
Loha
veterán
2 dolgot tett bele az NV a játékba: HBAO+ és TXAA.
AMD-n a TXAA nem fog menni, a HBAO+ -t pedig menüből ki lehet kapcsolni, innentől kezdve, pedig a GameWorks ki van iktatva. Ami marad az PS4-re (GCN) optimalizált kód PC-s portja.DX11.1 -re vagy DX11.2-re meg nem fog optimalizálni senki PC-n, amíg a Win7 64bit messze a legnépszerűbb oprendszer a vásárlók gépén, vmint a GCN és Kepler előtti architektúrák is túl népszerűek még ahhoz, hogy kizárják őket.
-
-
pakriksz
őstag
válasz
Menthirist #21 üzenetére
mert cpu korlátos a directx miatt és amiatt hogy nyílt terű játék, ami sok draw call-t generál, egy mag 100%-on pörög (a vindóz marhaságokat ír a magonkénti cpu használatlra, abból ne indulj ki) amin a render szál fut, és az fogja vissza.
-
leviske
veterán
válasz
Menthirist #56 üzenetére
Nem az nVidia volt mostanság az a nagyobb név a piacon, aki ki merte nyitni a száját az API-k hiányosságaira hivatkozva.
-
-
-
Goblin12
őstag
Tyűű kezd forró lenni a talaj az AMD és NV közt, egymásra mutogatnak a Watch Dogs miatt: Katt
Nekem tetszik, háborúzzanak egy kicsit.
-
santosa
csendes tag
Szerintem a dx12 megjelenésére már lesz célhardvere az nvidiának,addig mennek a trükkök.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ejj, valami nem működik Nvidia hardver alatt? Teljesen át tudom érezni a dolgot, nForce chipszetes alaplapom van.
"Ha egy utcaban van 2 pékség azok is ott vágnak egymas alá ahol tudnak..."
Nem látom a törvényszerűséget a dologban - a Lexus és a Dacia is jól megvan az autópiacon anélkül, hogy rivalizálnának egymással. A jelenlegi helyzet nem biztos, hogy elősegíti a fejlődést - sőt, lehet, hogy inkább kicsit visszatartja azt. Ráadásul nem csak egymást, de a felhasználókat is szivatják. Hosszú távon csak közös szabványokkal járnának jól, monopolizáció úgysem lehetséges - vagy ha valaki mégis azt akarja, akkor picit többet kéne mutatnia egy fejlesztői csomagnál vagy új hajsimítási effektnél. Meggyőződésem, hogy ha picit kevesebbet foglalkoztak volna az elmúlt ~15 évben azzal, hogy egymásnak tegyenek keresztbe, akkor ma sokkal olcsóbban sokkal jobb kártyákat tudnánk vásárolni. Ne egymással harcoljanak, hanem értem, vevőért.
-
Egyetértek.
Elég vicces, amikor minden fénylik, meg csillog a képen, az is, ami a valóságban tök matt, de mosott texturák vannak feltolva low-poly modellekre.
A legtöbb játéknál pedig a karakter animáció a mai napig sem érte utol a DOS-os Prince of Persia vagy a Blackthorne befázisolt mozgását. -
érdekes cikk, dicséretes objektivitással
jól láthatóan Rory Read országlása alatt az AMD kezd felnőni az nVidia szintjére médiaparasztságban. az vesse rájuk az első követ, aki nem ezt csinálná a helyükben, viszont a HD4000-es széria körül róluk kialakult szimpatikus képet érdemes lassan elfelejteni.
mindegy, jöjjön a Mantle meg a DX12 meg még valaki, és akkor mutassák meg a fejlesztők, akiknél most éppen a DX11 a sátán, hogy mire képesek. én nagy csodát azért nem várok - de sajnos borzasztó elmaradott a gondolkodásom, mert továbbra is azt hiszem, hogy a szép vizualitás elsősorban a jó minőségű assetekből fakad
-
bunfi
őstag
válasz
FollowTheORI #61 üzenetére
Egy játék "jóságához" az is hozzá tartozik, hogy effektíve tudok-e vele játszani. A grafika a beharangozottal ellentétben szar. Ezt nem lehet szépíteni. [link] Hogy ebben mennyi a szerepe a DX-nek vagy az nVidiának, azt nem lehet bizonyítani, de az, hogy szóba kerültek, már rossz ómen. A valós játékélménnyel kapcsolatos kritikákra sem kell majd sokat várni, az irányítás gyenge, az autók fizikája nevetséges. A "hekkelés" meg azok számára látványos, akiknek fogalmuk sincs a témáról, de azok akik akármennyit konyítanak a témához inkább nevetséges/zavaró. Azt hittem valami izgibb lesz annál, minthogy rátesszük a kütyünket a szerverre és utána mindent meg tudsz hackelni egy gombnyomásra...
-
zolee5016
őstag
válasz
#46322688 #58 üzenetére
Éspedig mi az?
Most épp az AMD döngöli magát lejjebb..(bár az érdekes lesz ,ha viszont konzolon szépen fog futni a játék).ehhez nem kell az NV....
Eddig az volt a baj,nem csinálnak semmit...most csináltak az a a baj..de ennek amúgy sincs ebben az esetben semmi jelentősége..... -
Ez elsősorban azért volt mert első nap lehalt az uplay... azért olvasd is el amit mutatsz, ettől még lehet jó egy játék. És a legtöbb negatív komment emiatt volt első nap. Szépen le is húzta a statisztikát, tehát megint lett egy értelmetlen "metascore" egy játékról.
(Értem én hogy nem, de nem jó példát mutattál.) -
Diopapa
addikt
válasz
Menthirist #8 üzenetére
-
CybonTom
tag
"Az ártalmas az egy érdekes fogalom. Amire te gondolsz, az az a szó, hogy nem segít a fejlődésnek, de ártani igazából nem árt."
Azért Abu, azt ismerd el, hogy ha valami visszafogja a fejlődést akkor az igenis ártalmas... márpedig asszem pont te írtad le gyönyörűen táblázatba szedve valamikor tavaly az új generációs konzol vs pc cikkedben, hogy pontosan melyik korlát ki miatt került bele a dx-be.. az egyik ugye az nv miatt, a másik az intel miatt... az amd-t éppen ezért teljesen meg lehet érteni, hogy támadja az nv-t, hiszen többek között pont miatta nem lehet kihasználni teljes értékben az amd kártyák tudását.
Azt mindenképpen látni kell ugyanakkor, hogy igen, itt az amd üzleti érdekei is szerepet játszanak és nem csak a pc-s játékosok két szép szeméért küzd az amd... viszont azt is látni kell, hogy kivételesen most teljesen egybe esik a játékosok érdeke az amd érdekeivel (legalábbis ahogy én látom). -
-
Mi az az UAV? Akárhogy keresek rá a Google csak azokat a rohadt drónokat dobja ki rá...
-
wolfman
veterán
válasz
sniper elite #38 üzenetére
Semmi személyeskedés, de azzal is bajok vannak akik elő mernek még rendelni játékokat jó ideje. Már idejét se tudom mikor b..ztak minket játékosokat át először ilyen csillogó promó videókkal, aztán amiből nem lett semmi. Nem szabad előrendelni, nem szabad biztatni a cégeket, hogy a bevételek sokszorosítására elég a marketing. Legyen már az embereknek annyi tartása, hogy majd akkor fektet valamibe bizalmat, ha látja hogy jó és működik.
Addig kapjuk a f.st az az arcunkba, amíg látják, hogy a első videókra már égnek a vonalak, hogy mindenki akar egyet. Nem szabad! Engem személy szerint sosem érdekelt a WD, első képsorok sem, nem láttam benne a varázst, aztán most nem is csalódtam. Engem max olyan antrocitás tud már érni, hogy valami ha meg is tetszik, akkor kiderülhet, hogy konzol only, utána próbálom elfelejteni és nem sanyargatni magam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljes statisztikát nehéz mondani. A Microsoft megpróbálta ezeket felmérni, de ők sem mondják pontosnak a statisztikájukat. Mindenesetre ők arra jutottak, hogy az aktív játékosok körében nagyjából 15-20% lehet a GCN elterjedtsége.
Különösebben ez senkit sem érdekel azok közül, akik low-level API-znak. Sokan azon a véleményen vannak, hogy PC-be időnként új hardvert kell venni. Például az Oxide nem azért adta ki a StarSwarmot, hogy villogjon, hanem azért, mert az egy üzenet, hogy a Nitrous játékok hogyan fognak futni. A benchmarkra lehet venni hardvert és a játékok rendben lesznek.
Annál rosszabb nincs, hogy egy top AAA játék annyira optimalizálatlan, hogy a legjobb konfigurációkon is akad. Ez a mélypont, ennél csak jobb létezik. -
lenox
veterán
Van olyan statisztikad, hogy gamerek hany szazaleka hasznal gcn hardwaret? Csak mert az gaz valahol, ha mar egy amd 5xxx 6xxx vagy nv 4xx 5xx 6xx kartya nem hasznalhato. Meg ami ehhez kapcsolodik, hogy alacsonyabb szintu api amugy hosszu tavon pont jobban lehet a fejlodes gatja, mint egy magas szintu api.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #33 üzenetére
Nem szeretné senki, ha minden konzol lenne. A PC is jó, csak rossz az API. Ennyi. Azt lecseréled, mint ahogy arra már folyamatosan történnek fejlesztések: AMD Mantle, Microsoft DirectX 12, (és jön még valaki
).
Ennyit akarnak csak a fejlesztők. Átlátható, konzolszintű működést biztosító, teljesítményorientált grafikus API-t, ami kontrollt ad nekik, hogy teljesen önállóan biztosítsák mindazt a működést magában a motorban, amit ma a DirectX 11-ben az API önmaga és persze a gyártói driverek látnak el, elrejtve a folyamatokat és ezzel a hibákat a fejlesztők elől. De amit linkeltem két blogbejegyzés, sokezer karakterben leírja, hogy konkrétan miért kell új API modell. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden cég, aki beáll a Mantle mögé azt jelzi a Microsoftnak, hogy a DX11 AAA játékfejlesztésre alkalmatlan API. Ha használhatónak tartaná a Crytek a DX11-et, akkor nem támogatná a Mantle-t. Sőt, senki sem támogatná, eközben már 40 stúdió ott van a privát bétában.
Mindenhol az idő a probléma. A hozzáértés megvan. Az API használhatósága egy időbeli probléma is, sőt leginkább. A low-level API előnye, hogy két-három hónap és van egy full optimalizált gyors rendered. A DX11-ben 3 évet is szánhatsz rá, akkor sem éred el azt a teljesítményt, amit a low-level API-val három hónap alatt.
Rengeteg engine licencelhető, de a nagy kiadók ma teljesen a házon belüli fejlesztésre álltak rá. -
X Factor
addikt
Ennek ellenére vezeti a steam eladási listát. A hulladék meg egy igen erős túlzás. A játék teljesen jó, egyszerűen akkora hype volt körülötte hogy mindenki a messiást várta, egy olyan címet ami a GTA V magasságát súrolja, adott esetben lekörözi.
A pontszámok, review-k sok esetben inkább a csalódotságot tükrözi, miszerint ez csak egy jó játék, nem pedig fantasztikus.
A háborgó többség, meg mindig hangosabb, lévén a többiek játszanak-
-
FLATRONW
őstag
Nem látom, hogy hol a probléma. Az nvidia a saját hardvereire fejleszt. Az AMD milyen alapon várja el, hogy mások tolják a szekerét? Ők sem úgy tervezték a ,,szabványos" TreesFX-et és társait, hogy azok optimálisan fussanak a konkurencia kártyáin. Ellentétben a GameWorks minden hardveren egyformán fut és az effektek minőségét elnézve semmivel sem rosszabbak, mint a compute shaderes megoldások.
-
Sir Ny
senior tag
tetszett a cikk
-
arn
félisten
ne aggodj, meg csak a folyamat kezdeten jarunk... majd akkor lesz erdekes, ha kozeliti a processzorok aranyat. akkor nem lehet azt mondani, hogy vegyel kartyat, ha jatszani akarsz. eljon ez az ido is, nem mindenkinel elsodleges szempont, hogy jo legyen jatekra. a kartya majd extra lesz, amin mutat plusz dolgokat a jatek (volt mar ilyen korszak joparszor).
ez olyan, mintha mobil eszkozoknel azt mondanak, hogy ok, innentol csak a leggyorsabb socra optimalizalunk. a jatekok tobbsege eleg szepen fut toredek sebessegu hwen is.
-
Jacek
veterán
válasz
sniper elite #38 üzenetére
PC-n már elég rég óta a warez a demo
Megnézed warezban és ha jó megveszed, mivel a kiadók nem hajlandók demot kiadni látatlanban kellene megvenni mindent kamu videók társaságában.. na persze...
-
zolee5016
őstag
egy-két szösszenetből,nekem ez szűrődik le...
Ubi+ javarészt az AMD csinált egy gémet,ami kisebb bukásra van itélve...de az NV a felelős mert nem teszi nyilvánossá a cuccait..nanemár!!
megdöglött a lovam..vesszen a szomszédé is.....
(mondjuk jókat röhögök olyankor is,mikor AMD evolved -es lógos játékok jobban mennek a ge-forcaimon mint a 7970-es karimon.....) -
kameraman77
tag
válasz
sniper elite #38 üzenetére
Magára vessen szerintem aki előre megvesz valamit, úgy, hogy fogalma sincs róla, hogyan néz ki pontosan... És ne vegyétek támadásnak, de hát ki az a h.lye aki felnőtt létére kiad pénzt néhány ki tudja, hogy hogyan készült és valóban játékélményt-e bemutató, vagy csak éppen egy remekül megrendezett rajzfilm videó alapján? csak nevetni tudok az ilyenen...milliók lettek bekamuzva néhány előre megcsinált videóval, melyeken valószínűleg nem is aktual gameplay volt, hanem jól megjátszott "rajzfilm"
-
sniper elite
senior tag
Tudom sokan írtak már elmarasztaló véleményt az egész Watch Dogs "játékról" de én se tudom magamba tartani ezt a mérhetetlen csalódottságot és düht. Most komolyan akkora reklámot kapott ez a játék az elmúlt hónapokban amit talán még soha se kapott más Game. Erre kiadnak PC-re egy totálisan optimalizálatlan szinte félkész játékot amit most utólag hetek-hónapok múlva fognak patchelgetni amíg elfogadható szintre nem tudják hozni talán. De ami feldühít az egészben, hogy átverték a népet de elég rendesen. Mindenki látta már azokat az előzetes videókat amin olyan grafika van, hogy szinte álmatlan éjszakákat okozott a megjelenésig a játékot annyira várta mindenki, mivel mindenki készült rá akár hardver vásárlást is így időzítve. Sok szerencsétlen előrendelte a videók alapján a játékot és most megkapták a nagy határ bughalmazt amit ráadásul pofátlanul ki is akarnak magyarázni, hogy majd jön a patch csak várjatok és köszi a pénzeteket k.cs.g.k! Ha fair cég lenne, azonnal visszafizetné azoknak a pénzét akik elővételben vásárolták meg a játékot és nem tartanak rá igényt mert csalódtak benne! Ubisoft nálam leírta magát most nagyon. Ez a játék csak is konzolra lett kiadva normálisan és PC-re csak azért adták ki, mert kellett a plusz bevétel és ezért lett kiadva hamisítvány videók tömkelege megjelenés előtt, hogy bevegyed és szépen megvásárold aztán csak sz.pj vele!
-
tomsolo
addikt
-
Goblin12
őstag
Azt hiszem, ez a játék is kimarad, rengeteg víz fog még lefolyni a dunán mire használható lesz.
A cikk mint mindig top.
-
huskydog17
addikt
válasz
FireKeeper #23 üzenetére
Nem, a WD PC portja elvileg nem az ukránok műve, hanem a Montreal-i csapat készítette, ha jól tudom. Az ukrán csapat a Trials Fusion PC verzióján dolgozott idáig. Nem akarom elkiabálni, de talán az ukrán csapat kezd magára találni: a Trials Fusion full max grafikán élsimítással együtt 1680-as felbontásban és egy Radeon 7870-el beton-stabilan 60 FPS-el megy.
-
#06658560
törölt tag
"A fő gondot az jelenti, hogy nincs olyan szabványos API, ami megengedi a fejlesztőknek, hogy egymaguk ki tudjanak fejleszteni egy AAA játékot."
Pl. a DirectX miért nem az? Ha azt nem tekintik annak, akkor gyakorlatilag minden hardvert direkt akarnak teljesen elérni, amivel viszont magukat lövik tökön, hisz nem fognak tudni sosem a gyakorlatilag végtelen számú PC konfigurácóra optimalizált kódot gyártani, hisz a PC nem konzol. Ok, a gyártók azt szeretnék, ha minden konzol lenne, egy, maximum két hardververzióval, de a PC sosem arról szólt. Amit ők akarnak, azzal egy újabb VGA, vagy egy csak középkategóriás kártya bevetése már komoly gondokat okozhat, ha nem arra készült a termékük. Ha nekifekszenek az APU rendszernek, akkor egy lepkefingnyi GPU erxőre tudnak írni valamit, ami dobálja a kódot a GPU és CPU rész között jól, de ha a delikvens ugyan azt akarja futtatni AMD rendszeren, de pl. csúcs procival és csúcs VGA-val, akkor már problémák jelentkeznek. És szidni fogja a vevő a hardvergyártót és a játékfejlesztőt is.
-
Peat;)
veterán
Általánosságban értettem, így is van írva. Ahogy a topik első hozzászólásában is. Erre a játékra csak annyit írtam, hogy nvidián vannak a gondok, de korrigálom, autózás közben. Amd-t az a bug akkor nem érinti szerencsére, remélhetőleg sikerül javítást készíteni nvidiásoknak is, meg általános javítást is.
-
leviske
veterán
Ja, persze. Ha az Intel IGP-k eladási fölénye jelentett volna bármit az elmúlt cirka 10 évben, akkor már minden Intel-re lenne optimalizálva, hiszen legrosszabb éveiben is több mint a felét uralta a grafikusfeldolgozók piacának a cég.
Viszont sz*rból nem lehet várat építeni, márpedig míg az Intelnek egy Iris Pro a maximális teljesítmény, amit fel képes mutatni, addig az AMD és a nVidia R9 290X és Titan Black magaslatokban jár, amit az Intel talán még 14nm-en is egy fél alaplap méretű lapkán tudna hozni (viccelek, de a lényeg, hogy vélhetőleg 14nm-en se tudnák azonos lapkaméret mellett hozni bármelyik szintjét).
A MIC egy másik sztori, de abból se jött egyelőre még olyan, ami komoly veszélyt lejentene bármelyik cégre és legrosszabb esetben is csak egy komoly harmadik szereplő válhat belőle, pár év múlva.(#14) Abu85: Akkor elnézést, valószínűleg a HSA-val vagy egyebekkel kutyultam.
-
Sinesol
veterán
De hogy lehet használhatatlan, amikor ott van pl egy Crysis 3 ? Megérteném hogy elavult az api ha nem lennének iylen top grafikás címek..
1 vagy 2 éves játék és hiaba van itt megatextura, meg Mantli azota se tudnak olyan latvanyt csinalni. Ráadásul ma láttam Steamen hogy a Cryengine-t reklámozták..Licencelhetö lenne?
Ha igy van akkor szerintem licencelni kéne mert lathatoan a többi cégnek vannak problémái hozzáértés terén....
Peat
Konzolokat szerintem ne emlitsük, mert ott fix Amd hardverre fejlesztenek, nem nehéz jol optimalizalni, ha nVidia lenne bennük akkor az is ugyanolyan jo lenne az adott fix hardverrel.. -
Az Ubisoft portok siralmas teljesitmenye ota senki nem vedheti a GameWorksot. A Watch Dogs is gyalazatosan nez ki az E3-as videohoz kepest; lebutitani halasztottak par honapot, nem "tokeletesiteni". Nem tudja valaki, hogy mit tortent vele?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolom a cikket nem sikerült elolvasni. Konkrétan az NV felelősségét más mondja. Én szerintem nem felelősek érte.
Nem az NV a gond. Nem is a GameWorks. Igen az AMD támadja ezeket, de ez pusztán egy piacpolitikai dolog, ahogy a cikkben is le van írva.
A fő gondot az jelenti, hogy nincs olyan szabványos API, ami megengedi a fejlesztőknek, hogy egymaguk ki tudjanak fejleszteni egy AAA játékot.
Ezt és ezt olvasd el, és látni fogod, hogy hol a gond. Hint: nem az NV és nem is a GameWorks. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem dolgozom az Ubisoftnak. Csak vannak kapcsolataim velük. Ezért tudom, hogy készül patch.
PS4-re egyszerűbb kódolni. Brad egyszer nagyon egyszerűen leírta ezt. Ha valami nem jó konzolon (pl: PS4-en), akkor profilozod és kijavítod. Ha valami nem jó PC-n, akkor profilozod és beleunsz, hogy nem egyértelmű rétegek mögé van rejtve az egész hardver, majd eljön a kiadás ideje, és ennyi volt. Nagyon sokan vallják már, hogy a DirectX 11 használhatatlan komplex játékok fejlesztésére. Nem látod, hogy hol a hiba, és így azért marha nehéz ezeket javítani.
A Watch Dogs esetében a gond a WDDM kezelésénél és a szálmenedzsmentben van. Ezen belül viszont elég vaskos kódról van szó, és lehetetlen behatárolni a hibaforrást. Optimalizálnak és egyszer majd jó lesz. Vagy nem, sajnos ez is benne van a pakliban. -
Peat;)
veterán
Itt úgy van beállítva hogy az nvidia felelőssége hogy nem néznek ki még úgy a játékok ahogy. Illetve ha jól értem pl a konkrét cím rosszul megy pc-n és ezt is kapcsolatba kellett hozni az nvidiával, hogy csak azon megy rosszul.
A konzolok ezért jók mert megmutatták világosan hogy ha nincs benne a képletben az nvidia akkor mire képes az AMD technológia. Immár mindenki mérlegelni tud tényadatok által, a többi csak rizsa.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #17 üzenetére
A Watch Dogs még a TXAA-t használja. Az lényegtelen. Más effektet nem használ a GW-ből.
Igen, az igaz, hogy az 6x különbség elég soknak hangzik, de a ms-ok szintjén már nem olyan sok. A teljes játékra sebességére pár fps a kihatása. De a PCSS-t nem is használják sokan.
A HBAO+ az nem olyan rossz. Több fake árnyékot eredményez, mint a HDAO és némileg lassabb (ugyanannyi mintával), de előnye, hogy az alul-mintavételezéssel kapcsolatos grafikai hibák nem jellemzők rá. HDAO-n ezeket azért nem látod, mert etetik mintával, mint az állat.Igen, a fejlesztők egy része ezért nem szereti a feketedobozt, mert ha gond van, akkor nem nyúlhat hozzá azonnal. Ez jogos.
Az ártalmas az egy érdekes fogalom. Amire te gondolsz, az az a szó, hogy nem segít a fejlődésnek, de ártani igazából nem árt.
-
FireKeeper
nagyúr
jó tippelek hogy a WD pc-s portját is az Ubi ukrán csapata hányta össze?
oké, az odáig megvan hogy szarnak a pc-re, de azért ez már kezd egy kicsit sok lenni, hogy minden cím megjelenésekor botrány van, hogy használhatatlan lassú hulladék, amit az ukránok csináltak...már sztem üzletileg is jobban megérné az ubinak feloszlatni azt a bandát, felgyújtani a HQ-t, a helyét felsózni, és valami értelmesebb csapattal csináltatni a portjaikat, kicsit drágábban, de közfelháborodás nélkül...azt már meg sem említem hogy a rohadt WD miatt leterheltek a szerverek és a régebbi ubis játékok is használhatatlanok kb.
-
Sinesol
veterán
Szerintem nincs ezzel semmi gond, csak ez egy alternatív út. Szerintem természetes hogy nem áll be a konkurensek ötletei mögé... szerintem nem az a helyes ut hogy semmit se csinalunk csak beallunk a konkurens ötlete mellé, hiszen ebben az esetben a konkurrens mindig elönyben marad/lesz, hiszen az adott megoldásokat a saját igényeire optimalizálta.
Nekem szimpatikus hogy az nVidia masik utat jár, szerintem ez a fejlődés kulcsa. Cpu fronton az intel is teljesen más utat képzel el, egyedül azt nem értem miert kell mindig ez a hype az Amd-nek.
3 éve itt a Gcn és lám ugyanazt tudja mint a masik oldal, minden jatekban fej fej mellett vannak. Hol van akkor az a hatalmas elönye?Ha vannak alternativ megoldások és nem is muszaj UAV-ket hasznalni, akkor miert is ne? Ráadásul az nVidia saját fejlesztésekkel kinál alternativakat, szerintem ez korrekt. Az meg hogy Amd ellen dolgozik természetes, hiszen a profitbol élnek nem a baratsagbol.
Ha egy utcaban van 2 pékség azok is ott vágnak egymas alá ahol tudnak...
-
btw azt meg tudja valaki mondani, hogy miért van csak 35-40 fps-em, mikor a vga 70%-on van terhelve, és a 8 mag mindegyike is max 65-70-en.
-
-
arn
félisten
nem tudom, hogy mi abban az uj, ha egy ceg a sajat erdekeit nezi... a mantle sem eppen arrol szol, hogy jo legyen az nvidianak. az intel meg rohog a markaba, mert szep lassan bezsebeli ezt a piacot is, nehez lesz kikerulni, ha el akarnak adni egy jatekot.
-
Alice90
aktív tag
Te a magyar Uplaynél dolgozol ?
Amúgy én szerintem nagyon nagyot bukott a játék mivel ps4-en nem akad csak pc-n.
Pedig ha ez az akadás nem lett volna én szerintem nagyon nagyot arattot volna a játék.
mivel mindenki várta (közte én is új hardvert vásároltam stb..)
meg amit hiányolok hogy nem használja ki a 8 magot. (mivel i7-et írtak rá.)
Jah és lecseréltem az r9 290-emet egy gtx 780-ra (csak a watch dogs miatt)
-
huskydog17
addikt
"A HBAO+ kikapcsolása nem segít drasztikusan növelni a sebességet, márpedig ez az egyetlen szabványos kód, ami a GameWorks csomaggal került bele a programba."
Na pont itt kezdődnek a gondok. A csomag többi része miért is nem lett szabványos?
"Eközben a GameWorksnek lényegében semmi köze nincs ahhoz, hogy a program PC-s portja optimalizálatlan."
Ezzel nem teljesen értek egyet.
Ha az NV végre hajlandó lenne normális, szabványos kódot rakni a csomagba, akkor a játékosok jobb élményt kapnának. Mire gondolok?
Gameworks csomagban PCSS árnyékok vannak, ami 6x lassabb, mint a modernebb és teljesen szabványos CHS. A Gameworks ezen felül HBAO+ reklámozza. Miért nem HDAO, ami 4x gyorsabb és jobb képminőséget ad? Ja hogy a HDAO compute shader-ben van írva és akkor elfogyna a GF VGA-k alól az UAV-ok. Háááát, talán akkor nem ártana a zöldeknek végre olyan hardverrel előállni, ami támogatja az új szabványokat. Ja hogy a zöldeknek ezek lényegtelenek, mert amúgy is a mobil piacot célozták meg?
Mi is van akkor, ha egy fejlesztő megveszi a csomagot, berakja a játékba és szomorúan tapasztalja, hogy a sebesség messze nem kielégítő? Normális esetben a fejlesztő nekiállna kalapálni (optimalizálni) a kódot, hogy az gyorsabb lehessen ezáltal kedvez a játékosoknak. Na de a Gameworks tiltja, hogy hozzányúljon a kódhoz. "Jó az neked, ne akarj rajta változtatni, elég, ha mi tudjuk, hogy mit rejt valójában!"
Jó, az NV engedélyével és felügyeletével talán lehet módosítani rajta, de csak úgy, hogy az NV-nek is tetszen!Na, így kell jól alaposan kiszúrni a PC játékosokkal. Hagyjuk már a hülyeséget!
Abu, te is számtalanszor leírtad: eddig minden zárt szabvány és zárt rendszer a süllyesztőben végezte. Figyelmesen végigolvastam a cikket, de engem továbbra sem tudott meggyőzni a Gameworks hasznosságáról, miközben teljesen szabványos kódokkal ugyanazt az effektet (vagy jobbat) jóval gyorsabban el lehet végezni. Innentől számomra az érthetetlen, hogy miért nem ártalmas.
-
leviske
veterán
Jól rémlik, hogy a GCN-t licencelheti más gyártó is? Mert ha igen, akkor a nVidia lassan addig tököl ezzel, hogy a Via, Samsung vagy a Qualcomm bedob egy Mantle kompatibilis GPU-t a piacra és lehet nézelődni.
Jobban jártak volna, ha inkább összeraknak egy API-t a SteamOS alá és meggyőzik Newell-t, hogy "nyílt" helyett csak variálható konzolt akarjon. Bár mondjuk ezt még mindig elérhetik a Shield befuttatásával.
-
hát nekem az a tapasztalatom, hogy a 14.6-os béta driverrel ugyan korrektnek tűnő átlagot is ki lehet hozni, viszont az igazság mégis az, hogy 25 és 70 fps között ugrál autóvezetés közben, attól függően hogy épp hány fokos szögben nézek (végignézek egy üres utcán, 30 fps, lentebbnézek egy nagy karambol helyszínére, tucatnyi kocsival, effektel, 60 fps). Ráadásul ugyanezt csinálja, akárhogy is állítom a grafikát. max 2-3 fps differenciát tudtam low/medium és ultra között összehozni. Szóval amiket látok átlagokat, az szép és jó, de 70 és 30 átlaga is 50, mégis zavaró az ingadozás
-
Televan74
nagyúr
Akkor az NV talán ezért nem erőlteti nagyon a DX fejlődését.Neki a next gen és az effektjei nem igazán szimpatikusak.
Az AMD is sunyi,mivel a két fő konzolgyártó megszerzése miatt a játékfejlesztőknél a maga malmára szeretné hajtani a vizet.
Próbálkoznak egymásnak keresztbe tenni. Bár én soha nem éreztem nagy hátrányt a játékokban,akár NV -s akár AMD -s kártya volt a gépemben. -
bbTamas77
aktív tag
Mondhatni a többi játékban tapasztalható erősorrend áll fent a GeForce és a Radeon hardverek között, sőt, az AMD felsőkategóriás termékei magas felbontáson és nagy részletesség mellett még jobban is teljesítenek, illetve pont a GeForce kártyák tulajdonosai panaszkodnak apróbb akadásokra városi kocsikázás közben.
Szerintem ez összességében nagyon nem így van.
-
bunfi
őstag
Érdekes. Tehát akkor ha jól értelmezem, akkor az nVidia a saját bőrét próbálja menteni addig, ameddig nem lesznek képesek a jelenlegi tendenciáknak megfelelő hardverrel előállni? Ez így azért elég csücskös, tekintve, hogy kényszerhelyzetbe állítják a fejlesztőket, nehezítik a konzolportokat és belefutnak vele ilyen pofonokba.
-
Duck663
őstag
Egyszerű ezt az egészet összefoglalni, az nv minden eszközzel (tisztességtelenekkel is) igyekszik megakadályozni a fejlődést. Elavult technológiákkal rendelkeznek, amit lassan minden más piaci szereplő túllép, és azért hogy a sok fan szemében továbbra is a NAAAGY nv maradhasson bevetnek mindent, a fejlődés akadályozását is. Erre fejlesztői oldalról egyszerű lenne a válasz, ha kimaradsz, lemaradsz. És nincs vita.
Az Watch Dogs-ról meg csak annyit, hogy fos az egész PC-n... A korábban az E3-mon bemutatottal köszönő viszonyba sincsen. Ráadásul tiszta bug az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
- Borderlands 4
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Milyen routert?
- Apple asztali gépek
- Mozilla Firefox
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Space Balck-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3545
- Apple iPhone 15 Pro Max / 256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia / 98% akku
- HPE Aruba switch, 48 port, Layer 3, PoE+
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest