Új hozzászólás Aktív témák
-
Ed Parker
nagyúr
Egyébként ezt lehet takargatni vagy kimondani,vannak népek,akik képtelenek beilleszkedni az európai civilizációba,pedig az állam mindent megad nekik,12000€ kezdőpénzt,ingyenes lakhatást,nem is kicsi,sokszor 60-90nm-es lakásba,net,oktatás,villany,víz,és segélyt havi szinten,ami gyerektől függően 600-800€-ról indul.
Az állam iskoláztatja őket és mégsem látom őket dolgozni,pedig árubeszerzés során sok helyen megfordulok.
Ez csak annyi hogy ki mit hozott otthonról. -
rdi
veterán
válasz
Avicularia #68 üzenetére
Azért annál bonyolultabb a dolog, hogy a gyengén teljesító, nagyon gyakran roma gyerekekre foghatnánk az eredményt, mivel 2009- ben is részt vehettek a felmérésben. Nincsenek adataink, melyekkel alá lehetne támasztani, hogy azért roszabb az eredmény, mint 4 éve, mert több lett a cigány tanuló.
Egyébként az tényleg rassszizmus, ha adatok és valós érvek nélkül célozgatunk ilyesmire, azonban én, aki nagyon sok roma középiskolást tanítok és sokkal összetettebb és árnyaltabb a véleményem, mégsem szidnálak meg azért mert megkülönböztetsz, ugyanis valamennyien többé kevésbé kirekesztőek vagyunk. (Ez természetes tény.)
Ha ennek tudatában vagy, és képes vagy kezelni, akkor már csak a minimális helyes irányt kell megtalálnod. Szerintem. -
DopeBob
addikt
Közben az index-en is megjelent egy online tölthető teszt
-
Ed Parker
nagyúr
válasz
Avicularia #68 üzenetére
Fél szavakból is értjük egymást, nálunk ugyanez megy.
-
Rive
veterán
Hümm.
A permanens szabadságharc jegyében gondolom nemsoká' lesz saját nemzeti képességfelmérőnk is
-
Nekomajin
aktív tag
Nincs meghúzva egy szint, ami fölött megvan alatta meg nincs. Egyszerűen csak kitöltik mindenhol, aztán abból számolnak egy globális átlagot, meg országonkénti átlagokat, és ezeket összehasonlítják a globális átlaggal. Ennek a felmérésnek pusztán az a célja, hogy megmutassa, hogy egymáshoz viszonyítva hol tartanak az országok. És bár az adott évi eredményekből is sok mindent le lehet szűrni, az igazán érdekes az, amikor a tendenciákat nézzük. Lehet egy-egy kiugró év akár jó, akár rossz irányba, de ha több felmérés adatait nézzük egymás után, akkor szépen kirajzolódik, hogy melyik ország milyen irányba tart.
Az meg, hogy az átlag alatt vagyunk nyilván nem jelenti azt, hogy nincsenek nálunk nagyon okos 15 évesek. De mégis többen vannak a kevésbé okosak, ha az országos átlagot ennyire elhúzzák. -
-
Lomha 8V
addikt
Ja, az lehet!
Viccet félretéve, jelenleg nem ismerek olyan 20 év alattit, aki olvas. És nem, hogy könyvet nem, hanem semmit. Se egy blogot, se havilapot, semmit a világon. A legtöbb ha el is olvas valamit (általában kényszerből), semmit nem ért belőle. Legalábbis ha többről van szó benne, mint az új COD/BF teszt mondjuk.
-
válasz
Ed Parker #53 üzenetére
Szó se róla én is felnézek rájuk, de a tények magukért beszélnek. Ha valamibe belefognak azt szinte a tökéletességig képesek fejleszteni, de szintén igaz, hogy nem túl innovatívak új megoldások kitalálásában. De hát nem kell mindenkinek mindenhez érteni. Nélkülük feleúton sem lennénk a mikroelektronika gyakorlati alkalmazásaiban.
-
MageRG
addikt
"Kiváncsi vagyok, hogy ugyan ezt kitöltenék 30-35 éves felnőttekkel..."
Ismeri Petőfi Sándort?
Külön pikantériája az esetnek, hogy mostanában főleg focistadionok épülnek. -
Ed Parker
nagyúr
Azért ezt elég sarkítva látod.
5 évig éltem köztük, dolgoztam velük és bizony az ő (számunkra) fura kultúrájuk eléggé hatékony.
Fejlesztések terén nagyon képben vannak, kitartás ban is.
Minden nap értekezletek, hogy a fontos dolgokról fejlesztésekről tudjon mindenki,náluk valahogy a belső kommunikáció nagyon jól működik.Ami meg a tudásukat illeti, van ott sütnivaló, lehet hogy nem találnak ki vadi uj dolgokat, de amit kiadnak a kezükből az működik és jó is.
Na meg meglehet nézni azt az összefogást, szorgalmat, amit ők elértek.
Árvizek, Fukusima, atombomba, mindig sújtotta őket valami, mégis talpraálltak, nem húzták le a rolót, hogy ennyi volt.
Én felnézek rájuk. -
DopeBob
addikt
Itt egy 2012-es teszt, minták, online tölthető
Nehéz beleélnem magam a 15 éves énem szerepébe, de ebből a pár faladatból úgy tűnik, hogy a négy alapművelet és alapvető logika bőven elég a feladatokhoz.
Kiváncsi vagyok, hogy ugyan ezt kitöltenék 30-35 éves felnőttekkel, mi lenne az eredmény, valószínűleg alulmúlnák a diákokat
van még kérdés?
-
Igen, svédben kissé átestek a ló túlsó oldalára sok esetben.
Magam a lexikális biflázásról azt tartom, mint egy nagyon híres amerikai cégvezető.
Ha fejből tudod azt a szakkönyvet ott szemben, akkor annyit érsz és nem többet. Mondta neki, mikor a tudásával pallérozva akarta a fizetés emelését megindokolni. Na, erről ennyit.
-
gghrtz
őstag
Vagy az is lehet h az orkok ebben a generacioban mar annyira sokan vannak, hogy ennyire befolyasoltak a tesztet
-
Diopapa
addikt
Két észrevétel amit hiányolok a kommentekből. Az egyik, hogy 2009-2013 között eltelt ugye 4 év. Ennyi idő alatt egy kisiskolás sem végez az alap tanulmányaival. A pár évente bekövetkező irányváltás nagyon nem jó, de ezt kár teljes egészében a mostani kormányra kenni mindamellett, hogy elképesztő az a hozzá nem értés, amit nap mint nap lát az ember az oktatás irányítás terén. A másik, hogy egy sort sem olvastam a szülők felelősségéről. Tudniillik alap dolgokat illene otthonról hozni a gyereknek, ha nincs mire építeni, akkor nagyon nehéz dolga van a tanerőnek. Különösen pl logikai készségek terén, ahol az első 4-5 év kulcsfontosságú a gyerek életében és addig még max óvónővel találkozik a csemete.
Szóval amíg a szülő csak letámasztja a gyereket a tévé elé, addig nem várok komoly előrelépést.
-
Ed Parker
nagyúr
válasz
Avicularia #45 üzenetére
"A szomálokról meg inkább nem is mondok semmit."
Nem is értem miért
Szted is egy beilleszkedő, dolgozni akaró nép? -
Ed Parker
nagyúr
válasz
Avicularia #40 üzenetére
Mert tele vagytok afrosvédekkel
Azok meg tudhatod, hogy nem egyszerű esetek.
10 hónapig volt padtársam egy szomáliai csávó, elmondása szerint tanárember, valamilyen szinten ment is az angol neki, de az iskolában nyújtott teljesítménye sokszor az értékelhető osztályzatot nem haladta meg.Nekomajin: magas az osztálylétszám, de hát nincsenek iskolák, stadionokat építenek helyette, arra a magyar focira, ami 86 óta nem jutott ki a vb-re, minek?????
Bezárják az iskolákat, a szegényebb térségekben a kisebbség azokat a gyerekeket is visszahúzza a fejlődésben akik akarnának tanulni, ha viszont szétszedik őket, akkor ugye az már megint háborgáshoz vezet.
Igy nem kell ezen meglepődni, akik meg a nagy faluban "elit" iskolákba járnak, ami lenne ugye az oecd országokhoz képest a sztenderd, azt az ország 80% nem képes megfizetni es annyi iskola sincs. -
Ed Parker
nagyúr
Amikor egy japán cégnél dolgoztam, a japán tanárom mesélt erről a csapatban valo munkáról.
Elmondta, hogy a japánoknak ez mennyire jól megy, értik a feladatot es eggyütt megoldják.
A magyar ember nem tud csapatban dolgozni, mert mindig van egy okosabb, vagy egy akármilyen is-:az ugy hülyeség; ne igy csináld; stb és már szét is hullott a rendszer -
Nekomajin
aktív tag
válasz
dajkopali #39 üzenetére
Miért vannak ezek a kommentek OFF-ban?
Nekünk az egyetemen rengeteg modern szemléletet oktattak. Csoportmunka, projekt, felfedeztetéses tanulás, lehetne még sorolni. Olyan szerencsém volt, hogy a tanítási gyakorlatomat egy elit gimnáziumban, kis zsenik között végezhettem. Ráadásul tagozatos osztályban és csoportbontásban. Volt idő kiselőadásokra, boncolásokra, rengeteg párbeszédes órára. A diákok imádták, minden másodikból orvos lesz.
És most vissza a valóságba. Amikor 30+ diák ül egy olyan órán, ami egyáltalán nem érdekli, és még annyi tisztelet sincs bennük, hogy csendben legyenek, akkor lehet bármilyen felkészült a tanár, bizony széllel szemben kell pisálnia. Persze, lehet vasszigor, órai munka egyes, beírás, de ezek a diákok soha nem fogják úgy megtanulni az adott tárgyat, ahogy ideális lenne.
Tanítottam úgy informatikát, hogy még azt sem érdekelte a tárgy, aki egyébként rendre szinte hibátlan dolgozatokat írt. De mindössze kilencen voltak a csoportban, ezért mindenkivel tudtam foglalkozni az órákon, még ha csak 1-2 percre is. Ez pedig látványosan megmutatkozott az eredményeken is.
Ennek az ellentéte, amit egy ismerősöm mondott. A lánya úgy tanulja a matekot, hogy 40+ fős az osztály. Halott ügy az egész. A gyerek azért tudja a matekot, mert az anyja folyamatosan tanulja a tananyagot, és minden nap órákat tölt azzal, hogy elmagyarázza neki azt, amit éppen az nap vettek az iskolában.Nagyon sokrétű ez a probléma, amit a felmérés kimutatott, de alapvetően azt látom, hogy amit az oktatási rendszerrel művelnek, az alapjaiban mérgezi meg az egész országot. Magas az osztálylétszám, magas az óraterhelés a tanárnak és a diáknak is, sok a tananyag. Az ideális csoportlétszám 8-12 fő körül lenne. Mára oda jutottunk, hogy már csoportbontásban sem lehet ezt megvalósítani. A gyerekek délután kettőig-háromig órákon vannak. Egyszerűen nincs idejük és erejük arra, hogy szakkörre járjanak. Ugyanebben az elit gimnáziumban idén nem tudtak elindítani egy olyan szakkört, amire tavaly túljelentkezés volt. Egyszerűen nem találtak olyan időpontot, amikor legalább 4-5 diák ott tudna lenni. Mert a gyereknek hittanon meg tesin kell lenni, és nem csinálhatja azt, amihez kedve is lenne. Arról nem is írok, hogy mit jelent a heti 26 kötelező óra a tanároknak.
Mindenki fáradt, kimerült, ideges. Mégis hogy várják el azt, hogy ilyen feltételek mellett akár a tanár, akár a diák hatékonyan teljesítsen? Abban a pillanatban, hogy a tanár kiég, veszett ügy az egész. Hónapok telhetnek el úgy egy tanévben, hogy a tanár csak leadja az anyagot, mint egy robot. Mert mitől lenne lelkes? Miért viselné szívén a diákok jövőjét? Azért, hogy úton-útfélen megkapja a képébe, hogy a tanár az semmirekellő meg naplopó? Hogy a több évtizede a pályán lévő tanárokat kivétel nélkül lefokozzák, és a fizetésüket is csökkentik? Így persze a diákok is elveszítik a motivációjukat, és már benne is vagyunk egy negatív spirálban.És akkor ehhez jönnek még hozzá a szociális problémák meg az internet. És őszintén szólva meg is tudom érteni, ha a folyamatos napi 7-8-9 tanóra után a gyerek inkább bepunnyad a számítógép vagy a TV elé, és még véletlenül sem valami értelmeset csinál/néz.
Nagyon el van itt rontva sok minden. És a legszörnyűbb az az egészben, hogy a legtöbb ember binárisan gondolkozik, és egy dologban látja csak az okot. Vagy a szigor hiánya, vagy a tanárok, vagy az internet, vagy a tananyag, vagy valami más. És amíg az ország nem tud kitörni ebből az egymásra mutogatós agyrémből, addig nem is lesz javulás.
-
válasz
dajkopali #39 üzenetére
A problémát ott látom, hogy most már másodikban van szöveges feladat megoldás matekon, amikor az iskolában még az olvasás és íráskészséggel foglalkoznak magyarórán... Ilyen alapokkal egyszerűen nem lehet hatékonyan haladni. Harmadikban meg már erre építenek. Nem csodálom hogy a diákok azt sem értik, mi az egyenes és fordított arányosság és hogy - de legfőképp miért úgy - kell felírni.
Ja és mára már akár 1.5-2 év korkülönbség is simán lehet egy osztályon belül...Kislányom hét és fél, egy osztálytársának a kilencedik születésnapján volt 9 két hete...
-
Avicularia
veterán
válasz
Polarstar #33 üzenetére
Lehet a finneknél így van, de a svédeknél lassan senki nem akar tanár lenni. A gyereknek mindent lehet, a tanár semmilyen módon nem fegyelmezheti. Nem egyszer hallottam, hogy azt mondják a tanárnak, hogy fogd be a pofád. Problémás gyerekekkel foglalkozó pedagógus szerint pld. a felnőttnek kell előre köszönni a gyereknek, nehogy sérüljön a kicsi lelke.
-
dajkopali
addikt
az a probléma, hogy lexikális tudást "oktatni" egyszerűbb
a kompetencialapú oktatáshoz egyrészt kell komoly szakmai felkészültség, másrészt - és főképp! - szemlélet
mondok egy nagyon egyszerű példát: a másodfokú egyenlet megoldóképlete, ami alapismeret, és nagyon fiatalon tanítják nekünk
ezt lehet úgy is, ahogy nekem, hogy szinte biflázás szintjén kell visszaböfögni, összefüggés nélkül, hogy megkapd a kettest, de lehet másképp is
pl. a tanár egyszer megmutatja, hogy mi ez és hogyan kell használni, majd sok vonzó és érdekes feladatot ad, amelyekben szinte el van bújtatva, hogy ez a száraz izé kell a megoldásukhoz
a gyerekek ilyenkor a feladatra koncentrálnak, és észre sem veszik, hogy egy bonyolult matematika formulát használnak hozzá - és persze a képlet mindig elérhető: ott van a táblán, a füzetben, a gépen stb., nem kell bemagolni
ha használják, akkor pár feladat után úgyis megjegyzik, ha meg nem, az se baj: a lényeg, hogy tudják, hogy egy adott feladattípushoz az kell, és azt is megtanulják, hol érik el -
Ed Parker
nagyúr
Nyilván a nagyotmondás is hungarikum
Az a baj,hogy otthon sokan többnek hiszik magukat,mint amik valójában.
Ettől persze simán lehetséges hogy a srác penge,de ilyen van sok helyen.Meg aztán a másik,hogy sok ember fejében él ez a képzavar,hogy a magyar nép nagyon okos,mert mi találtunk fel mindent a világon,a baj csak az hogy ezeknek a találmányok nagy része nem otthon lett szabadalmaztatva,hanem külföldön.
De a magyar leleményesség páratlan,ez tényMeg ez a szakember dolog is,mutasd milyen papirod van róla,az nem baj ha nem értesz hozzá,de papirod legyen,mert ez számít.
Mutass ezer bizonyítványt.
Aztán meg ha tulképzett vagy,akkor meg azért nem kapsz melót,mert konkurencia leszel a hülyébb főnőködnekFurán működik otthon sok minden,de ez csak azután látszik,ha az ember pár évet már élt külföldön,addig enn tűnt annak,mert ebben éltünk es nem tudtuk hogy lehet ezt másképp is.
Hagel: sajnos ez a buta jog,hogy van akikre a törvény nem vonatkozik.
De mindegy is,mert ez elég off.
Egyébként a finneknél is be szólnak a tanároknak,ott sem jól neveltek a gyerekek,de tetlegességre nem kerül sor. -
gghrtz
őstag
-
Ed Parker
nagyúr
válasz
Polarstar #30 üzenetére
Én a finn oktatásról tudok beszélni,nem lexikális tudásra alapoznak,nem kell megtanulni ezer évszámot,amire soha nem lesz szükséged,ellenben tanítanak általánosban alapvető dolgokat,mint takarítás,főzés,pénzügyi ismereteket,amivel megy is a gyerek valamire.
A tanári pálya nagyon népszerű,20x-s túljelentkezés van,jól is fizet.
A legjobbakat választják ki,hogy a legjobb tudást adják át,nem központi tananyag van,így szabad kezet kapnak.
Hozzáteszem,hogy a digitális világ rájuk is hat,hülyülnek a gyerekek,de ez nem az oktatás hibája.
Az oktatás ingyenes,tele is van az ország a világ minden tájáról diákokkal.Otthon sajnos szándékosan romlik az oktatási színvonal,pedig orvosképzésben jól állunk es sok másban is,de valahogy mégis sok helyen vannak hiányosságok.
-
válasz
Ed Parker #20 üzenetére
Sajnálatos és szégyenletes! De legalább van Hittan!
Lehet hallgatni a mária rádiót!
A skandinávok nem hülyék, egyszerűen hagyják, hogy a gyerek gyerek maradjon sokáig, így ki tud fejlődni a személyisége. Meg tudják oldani a problémákat jobban, mint a magyarok. Osztályzás sincs minden esetben, mert sem a skandinávok, sem a finnek nem osztályoznak alacsonyabb szinten. Ez is egy iszonyatos teljesítmény kényszer. Lásd Korea - ahol az Ami módszer van bevezetve... Kiugróan magas fiatalkori öngyilkosságok...
Itthon "csak számolás képtelenek" a fiatalok. Ami remek! Mert aki nem tud számolni - azt simán, lazán lehet árverni bárhol, bármikor!
És igen! Az ország valóban jobban teljesít! Igaz! Hisz azt mondták!
(Ezt most teljesen komolyan mondom most! A saját fülemmel hallottam!
)
-
dajkopali
addikt
-
buherton
őstag
válasz
dajkopali #26 üzenetére
Ha olyan példák lennének, mint pl. integrálj, vagy vezesd le a Fourier transzformációt, és arra nem tudnának helyesen válaszolni ám legyen, de ezek olyan példák, amik teljes mértékben előfordulhatnak a való világban. Itt már nem csak arról van szó, hogy mennyire buta a gyerek, hanem hogy el fog-e tudni önállóan boldogulni az életben, ha mindenhol könnyedén átverhetik.
(#27) rdi: Konzervatív oktatási rendszerünk van?
Nekem nem egészen ez a tapasztalatom.
-
rdi
veterán
Mitől is ideológia a liberális oktatás? Tudomásom szerint egyébként a rendkívül konzervatív japán oktatás is jól teljesít. De ezek nem ideológiák, hanem főleg működési sémák. Az biztos, hogy a mostani konzervatív oktatási rendszer semmiképpen nem modern és nem időszerű. Eredményes ettől még lehet, de az is több év lesz, amíg ez a centralista rendszer normálisan múködni kezd. Az oktatásirányításban pl. rengetegen dolgoznak, gyakran a hétvégéken is, de alacsony hatékonysággal.
-
dajkopali
addikt
válasz
Translator #18 üzenetére
a módszertan könnyen elérhető, de sztem világosabb, hogy mit értenek "kompetencia" alatt, ha megnézel néhány régebbi feladatsort
-
rdi
veterán
válasz
Translator #18 üzenetére
Miért nem keresel rá? :-) :-)
-
gghrtz
őstag
válasz
#09819904 #22 üzenetére
Sajnos itt tartunk. Tudatosan teszik tönkre az oktatást.. Én a saját bőrömön tapasztaltam meg, amikor barátnőm 9-es öccsét készítettem fel matekból potvizsgara, hogy mennyire sz*r a helyzet. Az altalanos iskolajaban olyan rossz volt a matek tanar, hogy a srac a muveleti sorrendekkel sem volt tisztaban, a -(-x) es ehhez hasonlo dolgokrol, mar ne is beszeljunk...
-
#09819904
törölt tag
A Nokia HERE után most van PISA is. Még jó, hogy van F*SZ is!
-
rt06
veterán
válasz
Translator #19 üzenetére
"Szerk: Bocs a kettőzés miatt, nem igazán szoktam meg, hogy nem szabad..."
szabad (ilyen formaban) -
Ed Parker
nagyúr
Pont hogy nem kéne hogy számítson,ugyanis az oktatás nem városhoz kötött,a 8-1 az Pesten is 7 meg az alföldön is.
A finnek is gyengébben teljesítettek,a diákoknak fingjuk se volt arról,hogy mi ez a felmérés.
Ellenben náluk hogy 2-3 nyelven folyékonyan beszélnek alaptrükk.
Ebben azért durván le vagyunk maradva. -
Translator
tag
>> halaloziasi statisztikaban is rosszabb a "magasabb szint",
Inverz skálát kell használni, a 0 legyen a teteje...
>> az pedig, hogy mit lehet leolvasni a grafikonrol, az elozo ket bekezdesben reszletesen le volt irva
Ezért is tudtam értelmezni
Szerk: Bocs a kettőzés miatt, nem igazán szoktam meg, hogy nem szabad...
-
Translator
tag
válasz
dajkopali #16 üzenetére
Nekem az a matekos visszaesés fájt a legjobban.
Szerencsére a lányomat sikerült matekos osztályba íratni, angolul ugye 1 év alatt bárki megtanul akármikor, de matekul kissé nehezebb...
Ja igen, vhol definiálva volt a "kompetencia" szó jelentése, vagy az az, amit a PISA mér?
-
rt06
veterán
válasz
Translator #15 üzenetére
halaloziasi statisztikaban is rosszabb a "magasabb szint", az pedig, hogy mit lehet leolvasni a grafikonrol, az elozo ket bekezdesben reszletesen le volt irva
-
dajkopali
addikt
elnézést kérek mindenkitől, maga a grafikon önmagában valóban csak nagy nehézségekkel volt értelmezhető
pótoltam az aláírást
arra itt nem tértem ki, de a linkelt elemzésből kitűnik, hogy nemcsak az alsó réteg felhozásában teljesítünk rosszul (a PISA erre koncentrál), de a legjobbak képzésében is lemaradásunk van -
Translator
tag
válasz
Translator #2 üzenetére
Engem úgy tanítottak, hogy a magasabb szint legyen a statisztikában a "jobb", meg különben is, egy grafikon tengelyén legyen rajta, hogy mit ábrázol...
-
Huma
addikt
Ezen egyáltalán nem lepődök meg, látva a mai fiatalokat.
-
strogov
senior tag
Egy "apróság" elkerülte a figyelmed: "Az eredmények különösen azért szomorúak, mivel 2009-ben Magyarország kiemelkedő javulást mutatott, mind az OECD-hez, mind a régióbeli országokhoz képest".
Azon el lehet gondolkodni, hogy miért pont a mostani kormány alatt pukkant a lufi, illetve mi tartotta eddig a lelket benne. A nyugdíjas tanárok kivonása a rendszerből pl. biztosan nem segített. A tény viszont tény marad: a magyar oktatás a mostani formában működésképtelen, és az országban ezeknek a 15 éveseknek majd munkát kell találni 5-10 év múlva.
-
rt06
veterán
válasz
Translator #2 üzenetére
ize...pont errol szol a hir
engem meg emelle erdekelt volna a nyevltudasunk is, amennyire tudom, abban is sereghajtok vagyunk europaban
-
#06658560
törölt tag
Ha a funkcionális analfabetizmus terjed, akkor mégis hogy gondolja bárki is, hogy majd az absztrakt gondolkodás fejlődni fog?
-
buherton
őstag
A liberális oktatás jobban teljesít
.
-
kaszaf
aktív tag
2 fiam van 9 és 14 évesek. Látom, hogy mit és hogyan tanítanak velük az iskolában.
Rakjuk össze a két kezünket és örüljünk, hogy csak ennyit romlott a helyzet.Sok mindent szerezhetnek a suliban de kompetenciát azt pont nem. A tananyag és a tanmenet sem alkalmas rá.
Hozzáteszem mindkét gyerek jó tanulónak számít egy, a városban erősnek számító vidéki iskolában.
-
bteebi
veterán
Hát igen, Magyarország jobban teljesít
. A kiválasztott iskolák tényleg rengeteget számítanak, de szerintem kellően nagy volt a minta ahhoz, hogy ezt a hatást (közel) elhanyagolhatónak tekinthessük. A változás azonban jelentős - jelentősen negatív
.
-
Translator
tag
Azért azt a legalsó képet értelmeznem kellett kicsit, hiszem láthatóan Magyarország jobban teljesít, több százalékot ért el
-
A választás módszere (mármint, hogy melyik iskolák kerülnek a mérésbe) szerintem jelentősen befolyásolhatja az eredményt
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen notebookot vegyek?
- Vicces képek
- Battlefield 6
- World of Tanks - MMO
- Konteó topic
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 3 UHD, Érintőkijelző, i7-10875H, 32GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV G
- Lenovo ThinkPad L490 FHD, TOUCH, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- Lenovo ThinkPad T490 FHD, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- 2020 M1 macbook pro 8/256GB elado/cserelheto
- Lenovo ThinkPad T480s FHD, Érintőkijelző, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GA
- Bomba ár! Asus X540YA - AMD A8 I 8GB I 512SSD I Radeon I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3136, 95% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest