-
Fototrend
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#21346560
törölt tag
válasz
Plazmacucci #8198 üzenetére
Igen.
-
-
#21346560
törölt tag
Üdv nektek Stalker fanok.
Ma a szeretett jó öreg stalkerem feltettem mert hiányzott a feeling és gondoltam kicsit tolok vele, de telepítés után indításkor a következő kép fogadott: KÉPA játék eredeti, win7 x64. A konfigommal régen futott rendesen.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a probléma megoldása? -
Na működik is, nagyon klassz, köszi. Ennek örömére össze is dobtam egy kis szösszenetet
-
-
-
-
emre
veterán
válasz
Plazmacucci #8191 üzenetére
-
-
hajbel
addikt
A DNF is tarolt az első héten... Nekem az volt a legrosszabb, hogy a medence kimaradt végül, és mondjuk én is sokkal többet vártam a stadiontól. Lehet, hogy 4A nem csinálná kötöttre a játékot, de biztosan sokkal szájbarágósabb lenne. Én a profitorientáltságot láttam a Metro-ban. Ha pedig azt teljesítenék, amit állítólag a kiadók kérnek, tehát átültetnék amerikai környezetbe, számomra, és szerintem még nagyon sokunk számára elveszítené a varázsát.
-
stm_
tag
Talán az amerikai kritikáknak, cikkeknek volt negatív hangjuk és azzal kevered. Többek között az USA-ban is a TOP 10 eladási lista elsője volt úgy, hogy csak PC-re jött ki! Lehet, hogy igazad van, hogy hetek múltán senki sem vette már de azért az eladás nem egyenlő a népszerűséggel! Pripyatot illetően valóban nem a klasszikus "cső játék". Valakinek tetszik valakinek nem.
Első végigjátszáskor számomra csalódás volt a pálya. "Csak ennyi?" Maximum még ha ügyesek vagyunk és megvan Agyar/Fang rejtekhelye lesz még1 kitérő de aztán nincs apelláta. Feladat híján ennyi volt ott a lét. Lehetőséget meg lehet látni a pályában mert szép méretes, ez a momentum a CoP-ban lesz egy küldetés, ide se visz az útunk. Igazából keresni valónk sincs ezeken a helyeken.
Ezek miatt írtam a "cső" jelzőt. Szerintem jól sikerült a Metro 2033 annak ellenére, hogy kötött a játék. Összehasonlítani a Stalkerrel nem túl szerencsés. Vannak hasonlóságok de két különböző játék. Nem gondolom, hogy ha úgyis történne a 4A Games egy viszonylag szabad játékmenetű játékból kötöttet csinálna.
-
hajbel
addikt
Annak idején több cikk is arról szólt, hogy az amerikaiak nem fogadták túl jól a játékot, és eygébként is a 2 millió eladott példány csaknem felét a FÁK államaiban értékesítették, és amerikában az első pár hét után nem vették. Szerintem Pripyat azért nem lett cső, de az általad felsorolt hiányosságoknak nyilván van valami köze a később 4A néven újjáalakult GSC-ből kivált fejlesztőknek. Mármint a fejlesztői gárda megcsappanása is okozhatta az említett hiányosságokat. Azt nem tudom, hogy szabad mozgástérrel hogyan lehetett volna megoldani a játék végét, talán sehogy. A járműhasználat bejelentése is egy elhamarkodott döntés volt, mert gyakorlatilag kivitelezhetetlen ebben a környezetben. Attól félek legjobban, hogy a 4A veszi majd át, mert szerintem a Metro nagyon elamerikanizált játék. Nekem egyáltalán nem tetszik. Mondjuk nagysikerű VGA-kat DNF-el is reklámoztak.
-
stm_
tag
2003-ban! A 2004-es dátum már egy csúsztatás. Sok terület kimaradt...Lab X-12, Old Cordon, Old Garbage, Dead City, Western Red Forest, Darkscape, Old Swamps, Generators, Pripyat Underground. Utóbbiról még szó is volt a játékban Agyar dokumentumaiban. Ezen felül elemek, karakterek, mutánsok, fegyverek stb.
A 1935-ös Bulidban nagy részük megtalálható volt. Egyébként bármennyire játszhatatlan ez a korai verzió megkockáztatom, hogy jobb AI található benne. Történt, hogy sétált egy stalker..előtte anomália. Gondoltam, hogy jön a Soc féle nyugottan belesétál de ki már nem dolog. De nem! Megállt, kicsit előredőlt, és dobálta a csavarokatkikerülte az anomáliát majd ment tovább! Ehhez hasonló dolgokat talán a CS-ben erőltettek de egyrészük nem jöttt össze. Ami meg igen (fedezék mögül való fegyver kidugás/tűzelés)...háth marha pontosan céloztak ahhoz képest, hogy nem láttak. CoP-ban ilyesmi már nem volt. Ami meg volt mint pl új mutánsként a Burer ill. újdonságként a vérszívó animációja szintén már a 2004-es Bulidban helyett kapott.
Szóval amit a Stalker eredeti fejlesztői elképzeltek azt az új fejlesztők már csak részben voltak képesek elkészíteni. Pripyat városát elérve lehetett nagyon érezni, hogy valami nem kerek, hírtelen egy cső FPS lett. Végre a zóna közepében vagyunk de a pár perces nyomuláson kívűl a szolgálattal meg a Hotelhoz való kitérőn kívűl más dolgunk nincs ott. Pedig lehetne az óriáskeréknél, a szemétkupacot antennaként használó éppen imádkozó monolith tömegnél na meg a Stadionnál ahol még átvezető videó is van. Hiába a sok határidő tologatás, hiába a CS ami elviekben a SoC hátrányait, hiányosságait hozta volna helyre..nem sikerült. COP-nál már talán kicsit a saját elképzelésüket követték és nem annyira a "régi" játék irányába mentek. Az meg, hogy éveken át nem tudták megoldani a járművek használhatóságát meg az anomáliák láthatóságát.. A 2004-es "semeddigsemkész" verzióban pont úgy látszanak az anomáliák mint a megjelentben. A járművel meg ha valakinek nekimegyünk az repül egyet és kifekszikNekem mindegyik rész tetszik bár azért sajnálom az elsőt mert még a végül megjelent játéknál is lényegesen jobb lehetett volna a 1935-ös Build alapján.
Egyébként szerintem az amcsik is csípik. Még az akkori legendás 8800GTS-t is ezzel a játékkal népszerűsítik.
-
hajbel
addikt
válasz
dodopek #8180 üzenetére
Eredetileg 2004-ben kellett volna megjelennie, de 2007-ben már a kiadó nem adott több ultimátumot a fejlesztőknek. Néhány terület így kiamradt, amelyek később a Clear Sky-ben debütáltak, vagy kukázva lettek. Nem sikerült optimalizálni a járműhasználatot. Nem tudtak mit kezdeni a gázolással és a még gyalogosan is nehezen észrevehető anomáliák miatti gyakori elhalálozással. Mivel gyakorlatilag az elemek beépítését és a pályák kidolgozását félbehagyva kellett megjelentetni a játékot, így a tesztelésre is kevés idő maradt, ezért volt benne annyi bug. Mondjuk 1.5- ös patchtől felfelé már semmivel nincs több bug benne, mint egy hasonló szabad játékmenetet nyujtó játékban.
Egyébként már egy csomó játékot hagytak félbe, sőt sokkal előrehaladottabb állapotban is állítottak már le projekteket. Simán elképzelhető, hogy nem akarják kiadni konzolra ebben a Csernobili környezetben, és el akarják amerikanizálni, hiszen annakidején USA-ban a kutya meg nem ugatta SoC-ot, és akkor még finoman fogalmaztam... Nem tetszett a jenkiknek, hogy nincs méterenként nyíllal jelölve, hogy merre kell menni, és hogy vissza is lő az ellenség.
-
hajbel
addikt
Az okokról bővebben itt
-
balintka
addikt
Most olvasom, hogy a GSC lehúzta a rolót?? Ne már.
-
rétisün
veterán
-
hajbel
addikt
Szavazzatok a Lost Alphára, hátha a legjobban várt mod cím elnyerésével meggyorsíthatjuk a kiadását. a felhívás dezowave oldalán Mos, hogy nem lesz egy jóideig Stalker 2, sokkal jobban várom.
-
PeL
addikt
A további részleteket a CoP topikjába írom hogy ne ide offoljak
-
Vladi
nagyúr
Mivel én már fordítottam, igaz nem játékot, pár tapasztalatot írok neked:
Dönts egy stílus mellett, és ahhoz ragaszkodj. A keveredést kerüld. Tehát ha úgy döntesz, a nevek maradnak eredetiek, akkor ez legyen következetes.
Mindenképpen vonatkoztass el a szöveg fordításától! Arra figyelj, hogy mit jelent amit monda a karakter és akkor próbáld azt mondani magyarul. Nem baj, hogy kicsit nagyon másnak tűnik.Ne görcsölj rá, csak lazán. Nem baj, ha könnyed, tartsd figyelemben, hogy fiatal játékosoknak készül, akik szórakozni akarnak. Nem a tudományos akadémiára készül, de a helyesírás azért legyen meg.
-
PeL
addikt
Úgy döntöttem hogy a nevekből csak a frakció neveit fogom lefordítani, mivel a fegyverek és artifaktok nevei magyarul elég idiótán hangzanának, meg soknak nincs is értelmes magyar megnevezése... És így legalább én sem keveredek bele az utalásoknál
-
PeL
addikt
válasz
dodopek #8161 üzenetére
Hát végül nekiálltam Sigerous Mod v1.7 COP fordításnak, megpróbálom normálisan megcsinálni, de nem tudom mikorra lesz kész még kb.-ra sem, rengeteg szöveg van benne... A másik hogy most egy bővített 1.7-es verzió van kint és már érkezőben van a 2.0-s is amit még foltozgatnak a lelkes emberek. És nem tudom ha kijön a 2.0 akkor nem e vész kárba az 1.7-es fordításom, épp az imént kérdeztem rá a hivatalos fórumon hogy érdemes e addig folytatni a fordítást amíg ki nem jön a végleges 2.0
Mert lehet az 1.7 fájljait fel tudom használni a 2.0-hoz is
-
dodopek
addikt
Tudom.Sokadszorra játszom.Ez kicsit gond is, mert az előző(előtti) post óta már mindent megcsináltam Zaton körül, amit csak lehetett.Kicsit kiábrándító, hogy mindennek tudod a helyét.Így túl gyorsan vége lesz a játéknak, karácsony meg még igen messze, hogy kijöjjön a New Vegas magyarítása.
-
Balazs_
senior tag
Valakinek GS-es Stalkerje van? Mikor megtudtam, hogy az lesz a teljes játék leszedtem, 1.0006-os patchcsel és magyarítással játszottam, most újra fel van rakva, mentést bemásoltam, erre hibával kilép.
-
dodopek
addikt
No uraim, köszönöm a rengeteg segítséget!
Ezt a véget sikerült elérnem:
positiv false ending
A video nem az enyém, csak ugyanezt kaptam.
Tudnám most mi a fenét fogok játszani.Talán nekifutok a metro 2033-nak... -
rétisün
veterán
SPOILER!
"A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl hasonló megoldással operál, mint a KOTOR. A hős elméletileg Strelok ellen indul harcba, hiszen a PDA-ja folyamatosan azt szajkózza, hogy meg kell ölnie. Azonban a kalandjaink végén rájövünk, hogy a Mesterséges Intelligencia, ami a parancsot adta elromlott, hiszen mi vagyunk Strelok és magunkat ugye nem ölhetjük meg."
forrás.[link]
-
-
dodopek
addikt
A lost alpha van magyarul?
-
Na! Tegnap feltettem a "sima" OL 2.2-t, miután befjeztem a CoP Complete-ot. Kettes szinten játszom, asszem STALKER nehézség, de lehet felcsavarom még egy fokkal. A banditák / katonák 2-3 AK74SU lövéstől fekszenek, viszont azok a macskák vagy mik csak sokkal többtől. Pedig egy betonlapon álltam Cordonban és fejre adtam nekik. Ez egy kicsit kellemetlen volt.
Ma este szerintem lehet rápasszentolom az Arsenal-t is.
Folyt. köv.
-
emre
veterán
válasz
marked one94 #8139 üzenetére
Dezodor-ról lehet szó.
És amiről szó van az a Lost Aplha projekt
De állítólag SMRTER 0.45-ben is lesznek kimaradt pályarészek.
-
-
Grisam
tag
Az OL2.2-t nem játszottam még külön, de abban állítólag benne van Death City-is.
Namármost az OL2010 tartalmazza az OL2.2-t, mégsincs benne az a pályarész. Van valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne bekapcsolni, vagy aktiválni azt a területet is OL2010-nél? Köszi előre is. -
kutga
félisten
válasz
fpeter07 #8134 üzenetére
Ugyan nincs lefordítva, de ezt találtam róla:
When wandering inside the interior of the Chernobyl Nuclear Power Plant, you will hear an alluring voice speak to you in Russian. It is believed that this voice is the Wish Granter luring the player closer to it, leading many to believe that the Wish Granter was developed to distract stalkers on their way to the site of C-Consciousness. This is confirmed by the english versions of the Wish Granter's voice, not used in the final game.
-
kutga
félisten
Hát igen, van vagy hétféle befejezése, azóta sem volt ilyen játék.
-
rétisün
veterán
nekem 3 befejezést sikerült "összehoznom", ha nekiállnék megint a jétáknak, már próbálnám úgy játszani, hogy az összes meglegyen.
a "gazdag akarok lenni" volt meg, meg a titkos ajtó mögötti kettő.....
-
-
Kassadin
addikt
válasz
fpeter07 #8128 üzenetére
SPOILER!
Hamis/Rossz
"1. Ha a játék folyamán mind a Duty, mind a Freedom frakció vezéreit megöltük, akkor a Kívánságteljesítőnél az „Én akarom uralni a világot!” animációt kapjuk. Ekkor a Kívánságteljesítő beszippantja a főhős lelkét, így téve eleget a kívánságnak.
2. Ha a játék végére több, mint 50000 rubel pénzünk van, akkor a „Gazdag akarok lenni!” befejezést kapjuk. Ekkor egy csavaranya hullik alá a mennyezetről, de ezt mi egy arany pénzdarabnak látjuk. Hamarosan sokezer ilyen kis darabka kezd potyogni a tetőszerkezetről, majd az egész tető ránk szakad. A végén csak a kezünk látszódik ki a törmelékből, ahogyan az aranypénznek vélt csavaranyát tartjuk elernyedt kezünkben.
3. Ha a játék végére alacsony hírnévvel rendelkezünk (a reputáció -1000 pont alatt van), akkor „Az emberiség korrupt, le kell igázni!” befejezést kapjuk. Látomások, emlékek villannak fel azokról a szörnyűségekről, amiket az emberiség elkövetett, úgy mint nukleáris robbantások, titkos kísérletek és háborúk. A látomások után a végtelen semmiben eszmélünk föl, csak a sötét űr vesz körül bennünket.
4. Ha a játék végére a hírnevünk kiemelkedően jó (a reputáció eléri az 1000 pontot), akkor a Kívánságteljesítőnél az „Azt akarom, hogy a Zóna tűnjön el!” befejezést fogjuk kapni. A következő képsorokon a Zónát megtisztulva látjuk, nincsenek mutánsok, nincsen sugárzás. A levegő üde, friss. De amint meglátjuk a főszereplőt, a szemein láthatjuk, hogy megvakult, így a Kívánságteljesítő képletesen valóban eltűntette a Zónát - a mi szemeink számára.
5. Ha a fenti kritériumok egyikének sem tettünk eleget, akkor a „Halhatatlan akarok lenni!” befejezést kapjuk, ahol a Kívánságteljesítő egy fémszoborrá változtat bennünket, így adva át minket az örökkévalóságnak."Igaz/Jó
"Ha úgy döntünk, hogy az „Öld meg Strelok-ot!” küldetés mentén folytatjuk a fősztori szálat, azáltal hogy találkozunk a Guide-dal, aki elmondja, hogy a Doktorral Strelok búvóhelyén találkozhatunk, mert információi vannak számunkra. A búvóhely bejáratánál elájulunk, és a Doktor próbál meg minket magunkhoz téríteni, miközben Streloknak szólít bennünket. Elmondja, hogy van egy elrejtett dekóder Pripyat városában, amivel be tudunk jutni abba a titkos helyiségbe, ami a Monolith titkát őrzi valószínűleg. A dekóder egy titkos szobát nyit ki a csernobili Szarkofágon belül, ami a Monolith irányítótermébe vezet. Elpusztítva a szobában lévő kék gömböket, amik áramforrásként szolgálnak, megjelenik egy tudós holoképe, aki nem más, mint az úgynevezett C-Consciousness projekt vezetője.
A tudós felé intézett számos kérdés feltevése után miénk a döntési lehetőség, hogy csatlakozunk-e a projekthez, vagy sem.
6. Ha elfogadjuk a C-Consciousness projekthez való csatlakozást, akkor egy olyan befejező animációt láthatunk, ahol minket is beletesznek egy hatalmas zöld tartályba, és ránk kapcsolnak egy gépet, ami segít egyesíteni az önkéntesek tudatát. Majd vált a kép, és a Doktort látjuk, amint a messzi távolba révedő tekintettel figyeli a Zónát. Ott van mellette a kutyája is, akinek halkan odamotyogja: „Régóta nem láttam Strelok-ot, remélem jól van! Habár kitartó, akár egy macska! Úgy hiszem rendben van." Majd a Doktor odaszól a kutyának, hogy inkább menjenek enni valamit, hisz a kutyát mindig is jobban érdekelte egy finom vacsora, mint egy régi barát sorsa…”
7. Ha nem vagyunk hajlandóak elfogadni a C-Consciousness projekthez való csatlakozást, akkor egy nagy kiterjedésű extra pályarészre teleportálódunk, ami a Szarkofág közvetlen környezetében lévő külső területeket jelenti. Itt még számos ellenféllel találjuk szembe magunkat, akikkel meg kell küzdenünk, és az előrehaladásunkat különböző helyeken lévő portálok biztosítják. A végső portálkapun átlépve megkapjuk azt a befejező animációt, amely a legjobb befejezésként vált közismertté: Strelok besétál abba a terembe, ahol hatalmas tartályokban fekszik a hét önkéntes, akiknek össze van kapcsolva a tudata egy gép segítségével. Strelok némi tétovázás után gépfegyverrel mindent szétlő, megsemmisítve a C-Consciousness projekt által okozott borzalmak forrását… A következő képsorokon az égbolt kivilágosodik, Strelok pedig egyszeriben rácsodálkozik az őt körülvevő természet szépségére. Leheveredik a fűbe, és szinte elsírja magát, ahogy megkönnyebbül a terhektől való megszabadultól. A gondolataiból kiderül, hogy fogalma sincs, vajon helyesen cselekedett-e vagy sem, és valószínűleg soha nem is fogja megtudni, de megcsinálta amit meg kellett tennie, és úgy érzi, ezért hálás lehet… Kifáradva a sok megpróbáltatástól, mégis megkönnyebülten alszik el a magas, üde zöld fűben, miközben egy szitakötőre fókuszál a kamera és lassan távolodik a kép…"Forrás: wiki.
Nekem csak többszöri végigjátszásra lett meg mindegyik.
-
dodopek
addikt
SPOILER!!!!
Az agyperzselő kikapcsolása után megkapom a lopakodj be Csernobilba feladatot. Onnan már nincs visszaút? Mert nagyon nem akarom még befejezni a játékot... (Bár ugyanazokat a küldetéseket kapom újra és újra, és azok sem kötnek le igazán.) Lesz még valami értelmes mellék küldetés? Vagy innen már irány a vége?
-
R1200GS
aktív tag
Ki akartam próbálni a Complete 2009 1.4.4 modot, de nem indul el a game.
Ezt a hibaüzenetet küldi.
A játék eredeti.
Nem raktam fel semmilyen javítást.Telepítés után a magyarítást bemásoltam, utána raktam fel a modot.Rosszul írtam. Telepítés, mod, magyarítás volt a sorrend.
Valamit még telepíteni kellene?
-
emre
veterán
-
dodopek
addikt
válasz
rétisün #8114 üzenetére
Detto!!!! Szóról szóra ugyanígy voltam!!!! Első rész végigrohan,CS félbehagy,Pripyat totál végig,CS totál végig, és most SOC...
Bár, most hogy belegondolok, lehet, hogy ujra elkezdem nehezebb fokozaton a 3. részt. Hacsak nem tudtok ilyen jellegű játékot mondani a a Stalkereken, és a Fallout 3 mellett. 5leteket várok!
-
rétisün
veterán
válasz
fpeter07 #8111 üzenetére
ha az alap játék tetszett, a CoP-nak állj neki nyugodtan. sőt, ha a clear sky kimaradt, azt is pótold be, bár talán az a leggyengébb a 3-ból, de annak is ugyanúgy megvan a hangulata.....
amikor játszottam a pripjaty-al, annyira elkapott a hangulat, hogy újból elővettem az elsőt, illetve a clear sky-t is végigjátszottam, pedig régebben, amikor egyszer nekiálltam, úgy hagytam félbe, hogy ezt aztán soha többet
-
dodopek
addikt
válasz
fpeter07 #8111 üzenetére
Én csak átszaladtam az erőmű "előterén", amikor először játszottam.Persze oszloptól oszlopig rohantam, szóval nem mint a vadszamár...
A Pripyat nagy vonalakban...
A ruszki titkosrendőrség tisztjeként vagy a zónában, feladatod(eleinte) az öt lezuhant helikopter baleseti körülményeinek kiderítése.Aztán persze halad a cselekmény,a végén el kell jutni P.-be. Szerintem a legjobb Stalker. Sokkal jobban kidogozott, és nem tölt annyit.3 terület van, ami közt tölt, egyenként akkora, hogy van vagy 25p mire elérsz az egyik végéből a másikba.Heteket el lehet lenni egy-egy területen. Nem akarok zöldséget beszélni, de ha jól dereng,200 felett van a másodlagos küldetések száma.Ha nem vittem volna már végig az összes küldetést, biztos azt játszanám ezután. Így várom a New Vegas magyarítását... -
dodopek
addikt
Megkövetlek,igazad van.Valszeg megvettem, de nem vettem fel, és az zavart meg.Most már rajtam is exo van, de nagyon zavar, hogy nem tudok szaladni.Pl a bárnál rendszeresen összetűzésem van a kutyákkal, akik elől eddig csak elszaladtam...
Tényleg 70, meg az a +10kg, ami már fáraszt. -
fpeter07
veterán
válasz
dodopek #8105 üzenetére
Pripyatban sikerült 270 lőszert összeszednem a távcsöves gépfegyveremhez. Az bőven elég volt a szarkofágban. Egyébként előtte elég súlyos lőszerhiánnyal küszködtem.
Bent a sugárzás majdnem megölt, de mivel sok megpack volt nálam (~15), mindig újra tudtam tölteni az életem. Persze sugárzás elleni pálcám nem volt, de még a bentieknél sem.
Csernobilban megöltétek az összes katonát, vagy hogy jutottatok el az erőműig?
Miről szól tővonalakban a Call of Pripyat folytatás? Lehet azt is végig kellene majd vinnem.
-
kutga
félisten
válasz
dodopek #8107 üzenetére
Nekem a millitary armored suit tetszett nagyon, kár hogy nem lehetett vele annyit cipelni mint exoban, úgyhogy a vége felé inkább exoban rohangáltam.
Monolith tényleg nagyon kemény, bár amire velük szembekerülsz azért neked is olyan fegyvereid lesznek amivel odacsaphatsz.
-
kutga
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ASUS Radeon RX 7600 V2 Dual OC 8Gb - Aqua gari 26.12.12 ig
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest