Új hozzászólás Aktív témák
-
Cassi
őstag
Mától figyelmeztető sztrájk van a VW szinte összes német gyárában.
[link]
És tegnap suttyomban lemondott a Stellantis főnöke, bár ott az amerikai eladások problémáit tartják a fő oknak, de több Stellantis-márka eladásai is nyeletlen baltaként zuhannak. Fiat-eladás az EU-ban, október: 17 500 db, fele a tavalyinak stb.
Van mit rendbe tenni. -
Héraklész
aktív tag
-
plömplöm
őstag
-
azbest
félisten
"Szerintem rossz otlet az, hogy ha a kinaiak tamogatjak ezerrel az autoiparukat, akkor a tobbi orszagnak is ezt kell tenni"
pedig bőven kapnak támogatást más országok autógyárai is. Csak nem az eladott autók árában (hogy magasabb áron is megvegyék őket), mint az elektromosnál, hanem a gyárépítés, munkahelyteremtés és csődtől való megmentés címszóval szoktak kapni pénzesőt.
Sőt, céges autókén is rengeteget fizetnek hagyományois autókra is, erős a lobbi
"Top EU countries spend $45 billion subsidizing fossil-fuel company cars, study says" [link] -
Azért ez a kép sokat elmond a "kiváló minőségű és sikeres" Xiaomi SU7 modell valódi tulajdonságairól
Ez az SU7 kívülről látható féknyerge és azon belül a fékbetét
Ráadásul az is furcsa, hogy a fékhibás ütközéseket mutató videóban nem nyílik ki a légzsák. Van ezekben légzsák
-
mepet
addikt
Szerintem rossz otlet az, hogy ha a kinaiak tamogatjak ezerrel az autoiparukat, akkor a tobbi orszagnak is ezt kell tenni. Van mas, mukodo megoldas. A vam. Az europai autoipart vedo vam. A vedovam kifejezest azert emeltem ki, mert sokan buntetovamnak csufoljak, pedig teljesen nyilvanvalo, hogy minden torveny/szabaly valakit ved, valakit pedig buntet. Az a normalis, ha magunkat vedjuk.
-
#48584626
törölt tag
"Átírhatod nyugodtan német politikára"
Ennek semmi köze a német politikához. Az autóipart EUs szintű törvények szabályozzák, és az egész folyamat nem 2019ben kezdődött, hanem évtizedekkel ezelőtt. Az EUban a Zöldek még sohasem játszottak különösebben erős szerepet.
"Mai kis színes"
A cikk simán hülyeség, senki sem gyárt Németországban raktárra autót a Teslán kívül.
"Sok német abba a hitbe ringatta magát, hogy ők valamiféle speciális nép, akik a sok slendrián népség között egyedül képesek rendes autót összerakni."
Még csak hasonlót sem gondoltak soha. Ez csak a te fejedben van így.
-
Cassi
őstag
válasz
#48584626 #90 üzenetére
"az európai autóipar leginkább azért szenved, mert az európai politika"
Átírhatod nyugodtan német politikára. A német zöldek voltak a legerősebb zöld párt Európában, 2019-ben holtversenyben a CDU-val 26%-os támogatottsággal érthetően jelentős befolyást szereztek. Az autóipart érintő vitatott szabályozások nélkülük nem jöhettek volna létre. Arról megint oldalakat lehetne írni, hogy miért alakult így.
Minden ország cipeli a saját társadalmának pozitív és negatív hatásait is. Az 50-es évek végén a magas képzettségű, erős felső német középosztály óriási segítséget adott a német autógyártóknak, akik a beinduló emelkedő gazdasági spirálban kiépíthették a ma ismert arculatukat és a termékeiket ezután elterjeszthették a világban. Ez a spirál mostanra megfordult, és szerintem legfeljebb csak lassítani lehet a hanyatlást.
Mai kis színes: [link]
Sok német abba a hitbe ringatta magát, hogy ők valamiféle speciális nép, akik a sok slendrián népség között egyedül képesek rendes autót összerakni. Ez az ostoba arrogancia csúnyán megbosszulja magát, miközben a német társadalom kibillent a hagyományos stabilitásából. Amelyik ország a technikai fejlettségre alapoz, annak folyamatosan éberen figyelnie kell a felemelkedő új erőket, hogy idejében fel tudjon készülni. Ha a kínaiak támogatják a saját iparukat, akkor a németeknek jó előre tartalékot kellett volna képezniük, amiből piacgazdasági módon lehetett volna pénzeket felvenni a szükséges fejlesztésekhez. Ez elmaradt, helyette össze-vissza rángatták a saját támogatási rendszerüket, és emiatt nem kenhetik másra a felelősséget. -
mepet
addikt
válasz
Héraklész #78 üzenetére
Ebben van valami. Tegnap ultem eletemben eloszor olyan autoban, amiben volt uleshutes. Egy vadiuj VW Tiguan. Mivel hideg volt, igy ment az ulesfutes. Ki akartam probalni gyorsan az uleshutest. A futes es a hutes is egy-egy kulon csuszka volt. Felhuztam az uleshutest maxra, erre az ulesfutes csuszkajanak visszajelzese nem valtozott, azt mutatta, hogy mindketto maxon van es elkezdte huteni az ulest... Na ezt hogyan? Az egyetlen funkcio, amit probaltam bugos volt. Mas szavakkal az altalam probalt kenyelmi funkciok 100%-a bugos volt. Mindezt egy 15 millio feletti verdaban. Csak ugy pislogtam, hogy ilyen letezik egy nagymultu nemet automarkanal 2024-ben...
-
#48584626
törölt tag
válasz
Medocsabi #89 üzenetére
Alapvető tévedés az, hogy az európai autóipar nem változik. Valójában folyamatos a változás, semmi sem állandó az autóiparban, soha nem is volt az. Óriási volt a verseny mindig is, és aki nem volt képes alkalmazkodni, az elbukott, erről szól az autóipar elmúlt 100 éve.
Tehát alapvetően nem igaz az, hogy ugyanazt gyártanák ugyanazon a gyártósoron, ugyanúgy.Az összes nagy hagyományos autóipari cég gigantikus összegeket költ folyamatosan fejlesztésre és beruházásokra. Nyugodtan ki lehet keresni hogy az elmúlt öt évben mennyit költöttek ezekre, és mennyi osztalékot fizettek, az osztalék mértéke lesz sokkal alacsonyabb.
Ráadásul a fejlesztési és beruházási döntések hosszú távúak. Stratégiai tervezés legalább 10 évre előre történik, amit nyilván folyamatosan aktualizálnak, de a dolog marhára nem úgy működik, hogy hopp, jött egy jobb év, akkor most költsünk kétszer annyit fejlesztésre. Ez egyszerűen nem lehetséges, a fejlesztési projektek évekig tartanak, és nem tudsz hirtelen kétszer annyit fejleszteni...
Az európai autóipar leginkább azért szenved, mert az európai politika olyan kényszereket tesz rá, amit sem a kínaiak, sem az amcsik nem raknak a saját gyártóikra, vagy nem ekkora mértékben, ehhez jön a kínai állami támogatás gyakorlatilag minden kínai cégben, amivel nem lehet piaci körülmények között versenyezni. Pont írtam egy posztot a NIOról, van benne ilyen jellegű infó is, érdemes ezen elgondolkodni, hogy ez mit jelent általánosan.
Ezért is irritál az okoskodás hogy bezzeg a kínaiak, azok aztán tudják a tutit. Tudják a fenét, egyszerűen csak cinkelt lapokkal játszanak.
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #83 üzenetére
Pedig ebben rohadtul igaza van. Szarban van az európai autógyártás. Ez már látszott 5 éve is,mégsem változtattak, sőt,most sem változtatnak az üzletpolitikán. Annyi változik,hogy üzemeket zárnak be,embereket rúgnak ki és a termékpalettát egyszerüsítik, és külső megoldást várnak mindenféle mentőcsomag formájában. De ugyan azon a gyártósoron,ugyan azon a költségen, ugyan azt gyártják, nincs semmilyen strukturális változtatás egyik konszernben. Várják a csodát,és kiabálják,hogy a kínai piac mekkora veszélyt jelent. Ebben persze igazuk van. Tudják, látják,itt van a kínai termék, és mi változik? Semmi. Az osztalékot ugyanúgy kiveszik, pedig egy elvileg bajban lévő cégnél ezt kellene először befagyasztani nyilván,de nem. Felveszik,veszik ki a pénzt amíg lehet,mert nem a céges struktúra tetején ülő maroknyi ember fog erre rácseszni,hanem te meg én. Nekik ugyan úgy meglesz a saját szigetük valahol az óceánon saját géppel,ha az összes üzem bezárt,akkor is.
-
#48584626
törölt tag
"nem visszaforgatták, hanem kifizették maguknak"
Nézd, ez kábé egy óvodás szintje, az gondolkodik így.
Mi az hogy visszaforgatni? Hová? Nézd már meg légyszives hogy mennyit költöttek ezek a cégek fejlesztésre és beruházásokra ebben az időszakban!
Röhejes hogy a kínaiakat isteníted, az európai gyártókat meg gyalázod, miközben a kínaiak állami pénzen csinálnak mindent, abból fejlesztenek, abból gyártanak, abból beruháznak, abból működnek. Piaci körülmények között egy kínai autógyár sem működne, mert valójában állami köldökzsinór nélkül mindegyik életképtelen. De ez rendben van, erre fel kell nézni, ez valami zseniális dolog. De az hogy egy profitorientált vállalat az elért profitjának egy részét kifizeti a tulajdonosainak osztalékként (ami minden normálisan, piaci alapon működő cég sajátja, mindegyik így működik) az valami gyalázatos dolog.
Hihetetlen hogy egyre több kommunista szaladgál mindenhol.Az autóiparral kapcsolatban a nokiázás pedig tényleg a teljes fogalmatlanság jele.
-
Laci.M
senior tag
válasz
#48584626 #83 üzenetére
Tudom megmondtam, hogy nem lesz több kommentem, de nem hagyhatpom ahogy viselkedsz, és kritizálsz engem, és másokat. Hihetetlen, de te cáfolod meg magad kommentről kommentre. Nem volt rekord osztalék fizetés a kovid évek alatt, és azóta is? Tudod akkor amikor mindenki panaszkodott, hogy nem tudja legyártani az autót az ellátási láncok miatt, és hipp hopp másfélszeres árak lettek mindenhol. Érdekes módon a nyereség az megmaradt, illetve nőtt is mindenhol, de nem visszaforgatták, hanem kifizették maguknak, holott már látszott, hogy jönni fognak a kínaiak. Tipikus esete mint amikor bejött az Apple, a Nokia meg ugyan úgy tolta kifele a régi ugyan olyan mobilokat. De még egy rakat példát lehetne mondani. Ki gondolta volna 20 éve, hogy az LG - Samsung páros mindenkit letarol a TV szegmensben?
Pár kis emlékeztető:
[https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2022/10/gigaosztalekot-fizet-a-volkswagen-januarban]
[https://www.erstemarket.hu/tartalom/191181/jonnek-a-nemet-osztalek-kifizetesek-20240321]
[https://fintel.io/hu/sd/de/mbg]
[https://www.khertekpapir.hu/elemzesek/piaci-aktualitasok/osztalek-2023]
[https://www.erstemarket.hu/tartalom/129492/alacsony-ertekeltseg-es-magas-osztalek-a-bmw-nel-20220331](direkt kerültem a "bulvár" hírportálokat, mert szerinted mindenki aki igenis lát a szemével az csak a "bulvár" és a "bölcsészek" miatt mondja amit mond. )
Legalább a konkrét, hivatalos adatokat nem cáfolnád meg... Vannak ismerőseim a Boschnál, Thyssennél, Continál a fejlesztő részlegeken. Hidd el tudom mi történik, javaslom te is beszélgess pár ilyen emberrel.
Tudom megint én leszek a hülye, de nem érdekel.
Szerk: OFF
-
Alusky
senior tag
Ahogy a telefonokkal is, kocsiknál is ugyanez lesz. Most abból indulunk ki, hogy a cikk szerint ez a kocsi siker, pedig egy szar. Ez real is, kár a szót fosni rá tovább, hogy milyen fék van rajta, mennyire bugos az érintő vagy eltört-e az ülés egy nem is nagy ütközéstől (az nem törés, hanem a Volvo utasvédelmi rendszere
).
Ettől még a többi kínai autó lehet marha jó és lesz is marha jó. Mert ugye a kínai telefonokat is mind kidobáltátok és véletlenül sem iPhone meg Samsung csúcsmobilokkal vannak a tesztekben is összemérve már évek óta.
Lesz még a sokat szopkodott Passat meg Merci mellett BYD és társai. És ha ilyen kimondhatatlanul pofátlan drágák lesznek az európai autók meg az alkatrészek is hozzá akkor már most kezdhetik a kertészeti boltban keresni maguknak az ásókat. Meg is érdemlik az egész EU-val együtt. A belem kifordul tőle, mikor egyértelműen fing árú alkatrészekért kérnek 10x árat, mert valahol fent arra áll a cerka. -
#48584626
törölt tag
válasz
tranceplanet #77 üzenetére
Semmiféle szemellenzőm nincs, egyszerűen irritál a sok tudatlan süketelés. Valamelyik bölcsészből továbbképzett "újságíró" elkezdi, a sok lökött meg ismételgeti.
-
#48584626
törölt tag
-
Laci.M
senior tag
válasz
#48584626 #75 üzenetére
Ok, bevallom nem vagyok kínában, soha nem is láttam autót közelről, életemben egy grafikont nem tudtam elemezni.
Agyam eldobom de komolyan mondom. Küldjek képeket, hogy elhidd amit mondok? Személyes tapasztalatot írok, erre rámondod, hogy nem is úgy van. Erre írtam, hogy troll vagy. 20 éve vezetek, nem nagyon tudsz olyan márkát mondani amit nem vezettem volna már( na jó, kínaiakban csak ültem eddig, itt nem nagyon akar vezetni az ember).
Kiszálltam, több üzenet nem lesz tőlem ebben a témában. Pro-és kontra beszéltem a kínai autókról végig.
A lényeg, hogy én boldogan ülök bele a 380ezret futott dízel 14éves A4-esembe. Elég akkor az új vackokkal mennem amikor külföldre megyek bérelt autóval. Csak reménykedem általában, hogy ne egy ezres turbós gagyi Peugeot, vagy Opelt kapjak. -
Medocsabi
addikt
Miért lenne trollkodás, ha valaki nem ért egyet ezzel? Az értelmes vita nem hinném hogy trollkodás, amíg nem megy át agyatlan anyázásba. Ahogy belső égésű motorral szerelt új autók között, úgy EV-ben is van jó is, és rossz is. Egyikre sem lehet általánosságban azt mondani hogy szar. Kivéve az olasz dízel. Mert az szar
-
Laci.M
senior tag
válasz
Medocsabi #71 üzenetére
Én elengedtem, nem etetem a trollt. Sajnos tisztán látszik a gyűlölet, az hogy mi a valóság nem érdekli. Az, hogy mekkora darabszámban adnak már el autót a kínaiak alátámasztja, hogy talán mégsem olyan szarok. Látom jól a saját szememmel. Mint mondtam itt vagyok kínában Wuxiban. Érdekes módon be tudnak jönni a kollégák a kínai autójukkal, nem robbannak le minden nap. Az autópályán Shanghajból idefele se láttam egyetlen egy lerobbant autót sem, pedig több mint 200km. Az autó valami helyi számomra ismeretlen márka 10 év körüli taxi 7 személyes egyterűje volt 400ezer feletti futással (természetesen ez még nem elektromos volt, de a kollégát másnap elektromossal hozták el), nem kíméletes használattal, de teljesen korrekt volt még ekkora használat után is. A bőr nem volt szétszakadva, nem rántott az automata váltó stb... Inkább a vezetési kultúra zavart, az állandó dudálással, de jobb mint a török helyzet.
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #70 üzenetére
Nem. 170km vezetés után azt tudom mondani, hogy minőség érzetre a Tesla Y-t is veri.
Ez nyilván szubjektív vélemény. A tartósságát majd az idő mondja meg, az ára viszont a piacon, ebben a minőségben abszolút vonzóvá teszi majd. Írom ezt úgy, hogy nekem nem kéne EV soha még 1x. Nekem a minimum 2l-es dízel motor való 1000+km egy tankkal, megfelelő nyomaték mellett. -
#48584626
törölt tag
Olyan közhelyeket puffogtatsz, amit olyan "autós" sajtóban olvastál, amit totál fogalmatlan bölcsészek írnak.
1. Az Ioniq 5 egy ronda kocka, semmiben sem jobb mint egy hasonló kategóriájú ID, talán annyiban hogy ha minden passzol, akkor egy kicsivel gyorsabban tölt, de ilyen szempontból meg a Porsche Taycan és az új Audik lemossák a pályáról. Az EUban még tán harmadannyit adtak el belőle mint ID.4-ből.
2. Nem kap ki minden hatótávteszten egyrészt, másrészt meg nem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel magasabb a légellenállása. A légellenállása meg azért magasabb, mert nem olyan ocsmány szopottgombóc forma mint bármelyik Tesla. A minőségről, megbízhatóságról nem is beszélve, a Tesla bármelyik VWkez képest egy ipari hulladék.
3. Mutathatok jópárat. Ne a magyar rögvalóságban ragadj le.
4. Úgy könnyű hogy semmiféle piacgazdasági törvényszerűségnek nem kell megfelelni, mert minden veszteséget kipótol a kínai állam.
5. Outlander? Az ID volt a téma, aminek a szoftvere mára a legjobbak közé került. A kínaiak sehol sincsenek, az általad ajnározott BYD még annyit sem tud, hogy töltőkkel tervezzen meg egy útvonalat.Mondom, a valóságról fogalmad sincs, a közhelyeid meg unalmasak.
-
Laci.M
senior tag
válasz
#48584626 #64 üzenetére
1. Ha szerinted egy Ioniq 5 nem röhögi körbe bármelyik ID modelt akkor le kéne venned a szemellenzőt.
2. Miért kap ki minden hatótávteszten ha nem fogyaszt többet és kb azonos a tömeg és az akksi?
3. Mutass egyetlen tesztet ahol nem az jön ki, hogy azért az ember a Mercedestől nem ezt várná, és a benzinesekkel egy lapon se lehet említeni őket.
4. Érdekes, se a (kínai modell, EUsban még nem ültem) BYD és Geely nem volt gagyi belsővel, műanyag palackokból készülő üléshuzattal ellátva. A hangszórórács fém volt, a bőr az bőr volt. A hozzáérhető helyeken puha anyagok voltak. Nem ez a mentsükmegaföldet szarság amire ráfogják, hogy nem akarnak bőrt használni. Ha a benzines 7-es Golfban tudnak jó anyagot használni akkor igenis ezt el kéne várni a drágább elektromostól is. Egyedül a zongoralakkból kéne visszavenniük.
5.Igazad van, tényleg nem értek hozzá, csak egy gagyi villamosmérnök vagyok. Programozni nem tudok elismerem, pedig próbálták belémverni. Azért a vacak lefagyós, lassú, értelmetlen menüs felhasználói felületről azért hagy döntsem már el, hogy jó vagy nem. A régi autómba vett androidos fejegységem 100X körberöhögi apósom 2022-es Outlanderének bármelyik részét. De nyilván nem is várja el az ember, hogy naprakész legyen, de azért azt nem ismerni el, hogy igenis gondok vannak a VW sw részlegnél akkor te ülsz háttal a moziban.
Az a baj, hogy még mindig nem érted. Nem a kínaiakat hájpolom, mert nem érdemlik meg, látom mit csinálnak. Személyesen látom mi történik, sok mindenben ritka igénytelen egy népség. Csupán az autó szerű autókat hiányolom az eus piacról.Tudtunk autót csinálni, most mégis 7-es Golf belső helyett műanyag üléseket gyártunk.
Ha ők valamit eldöntenek akkor megcsinálják- lásd a gyorsvasutuk, vagy az űrprogramjuk. Ugyan ezt látjuk autók szintjén. Mesterségesen támogatják a cégeket, de előbb utóbb ebből ki fog nőni valami amitől valóságban is már tartani kell.
Eredeti cikkhez visszatérve, most hogy valójában is körbejártam a Xiaomi SU7-et nagyon szép autó élőben, a belseje is tetszik. Sajnos csak egy parkolóban láttam, nem tudtam beleülni, de a cégnél elméletileg van egy kinti munkatársamnak. A féket viszont tényleg elcseszték az tuti. Elöl ott a nagy rikító sárga Brembo féknyereg, hátul meg kisebb van mint az előző Ibiza FR-emben, pedig az csak 131 lóerő volt, és 1200kg. És azóta igen tudjuk, hogy a fékbetét viszont gyerek méretű a nagy nyereg alatt.
Azt mondom várjuk meg a faceliftet, ez még csak az első modelljük, lesz még jobb is! -
#48584626
törölt tag
"Akkor a Hyundai Kia páros hogyan előzi be az európaiakat"
Hol előzi be?
"A VW miért fogyaszt 15%-al többet mint a Tesla?"
A VW nem fogyaszt 15%-kal többet mint a Tesla.
" A Mercedes miért akar szétesni és csörögni minden kátyúban 60 millióért?"
Ezt melyik bulvárszar helyen olvastad?
"Muiért van mindenhol kopogós műanyag az összes ID-ben?"
Amiért az összes többiben is az van.
"Szoftvert direkt nem hoztam fel, már mindennel próbálkoznak, az elmúlt 5 évben legalább 3X szervezték át toltálisan az egész sw részleget."
Jó hogy nem hoztad fel, mert láthatóan arról sem tudsz a bulvárszaron kívül semmit, meg úgy az autóiparról sem tudsz semmit.
-
Laci.M
senior tag
válasz
#48584626 #62 üzenetére
Akkor a Hyundai Kia páros hogyan előzi be az európaiakat? A VW miért fogyaszt 15%-al többet mint a Tesla? A Mercedes miért akar szétesni és csörögni minden kátyúban 60 millióért? A Mach-e miért kap ki minden fogyasztásteszten? Muiért van mindenhol kopogós műanyag az összes ID-ben? Szoftvert direkt nem hoztam fel, már mindennel próbálkoznak, az elmúlt 5 évben legalább 3X szervezték át toltálisan az egész sw részleget. Mintha most valami komplett sw fejlesztő céget vennének meg, hogy na majd az végre jó lesz. Persze ehhez is idő kell mire tényleg használható lesz.
Nagy a baj, és ezért nem az EU a hibás, hanem elkényelmesedtek, hogy egészen idénig jött a nagy lóvé kínából.
Az hogy már nem jön az pont azt mutatja, hogy igenis a kínaiak nem hülyék, amióta javultak az autók azóta helyit vesznek.
A szombati Geelybe (didi féle taxi) félig volt az akksi és 500 km hatótávot mutatott még. Mi ez ha nem valós felhasználás? (tudom nyilván város, de itt a vásrosi forgalom nem olyan mint otthon, 2*2-3 sávos autópályák 10 méter magasan ahol 80al repesztesz végig, nem a dugóban állsz, bár nyilván abból is van sok.)
Szintén szombaton ültem a helyi gyorsvasúton, az is hihetetlen, 420-al ment síri csöndben Wuxi-ból Nanjing-ba. Ja és ez nem a Maglev, az máshol jár.
Nyilván az egész gazdaságpolitika amit alkalmaznak nem tartható fenn sokáig, de ez már másik kérdés.
Az egész mondandóm lényege: Ez a kína már nem az a kínai vacak mint régen volt. Mindent olyan minőségbe gyártanak ahogy a piac megkívánja. Egyszerű példa, de az ultragagyi kábel és a 150wattos usb kábel is simán készül ugyan abban a gyárban. Mindkettőre van piaci igény, és ez a lényeg. -
Laci.M
senior tag
válasz
#48584626 #60 üzenetére
Az early adopterek mindig így járnak
Nem félek attól, hogy mostanában új autót veszek, semelyik márkából. Évek múltán meg úgyis lesz tapasztalat. Nem tetszik a dolog, de az elmúlt évek rekord osztalékfizetései helyett igenis fejleszteni kellett volna a cégeknek, nem eltapsolni a lóvét és most sírni.
-
Laci.M
senior tag
Sziasztok, látom megy itt a kínai autós e-autó fröcsögés ezerrel. Jelentem k.rvára kell sietnünk, mert ezek megesznek minket!
Itt vagyok kínában 2 hete, eddig ültem belpiacos Geely-be és BYD-be is. Igenis nemhogy felveszik, hanem le is hagyják az európai konkurenseket.
Sajnos a VW egyre sz.rabb autókat gyárt, ők meg itt egyre jobbakat. Lásd az előző Passat minősége jobb mint az újnak, Golfnál szintén ugyan ez.
Lehet itt röhögni, hogy versenypályán elfogy a fék, meg sw bugok vannak (mintha a többinél nem lenne a Teslán kívül), de ezeket hipphopp kijavítják.
Nyilvbán érthető, az európai kocsik drágább akksival vannak szerelve, drágább hajtáslánccal, mivel ezek mind kínaiak végső soron, így egyből csak a spórolás maradt a többi alkatrészen ami bizony érződik.
A sok apró villanyautó márkából előbb utóbb kiesik aki nem tud megfelelni, a maradékok meg elindulnak majd föld körüli turnéra.
Mindezt egy 14 éves dízel A4 tulajírja, aki imádja (imádta) a VW termékeit, de lehet Superb helyett igenis BYD lesz a következő. A 2.0 CR sem olyan már az új autóban mint ami az enyémben van sajnos. 400ezer km, és porszáraz motor, a maiaknak meg 120nál már minden bajuk van. Korábbi kocsim 1.9 PD Ibiza volt szintén végtelenül megbízható volt 340nél adtam el többek között gyári teleszkópokkal, bontatlanul, nagy turbóval, gyári kettőstömegűvel. -
Alusky
senior tag
Nem ez az a szutyok autó amiben kisebb fékbetét van, mint a 85 lovas Kangoom-ban és be van rejtve valami bazinagy nyereg alá?
-
dnelb
veterán
válasz
andrisbandi #52 üzenetére
karotta mint referencia
legalább nem handrás..
-
andrisbandi
őstag
válasz
#48584626 #53 üzenetére
Rendkívül szkeptikus voltam én is a két szakival, mert a legnagyobb efelszopók.
Az index meg álellenzékiként kínai és akku propagandista.
- De egyszer olyan kedvem lett, gondoltam bele nézek.Nem győztem a számat csukogatni!
Olyasmiket meséltek amiket máshol nem hallottam még.
- Jóval kevesebb energiával beéri (talán 30%) de a poén, h nem kell megvenni a diktatúrákból az energiahordozót. Ezt talán nem szükséges magyarázni még neked sem.- Vagy pl ha a máz a környezet védelem, akkor mi a létjogosutsága a 3 tonnás terepjáróknak, meg a hasonló SUV-os őrületnek. Levezetik, logikusan. Röviden; amiért fizetnek olyat fognak gyártani. A dízel terepjáróból nem fog átülni egy swift méretű ekocsiba. De akit érdekel az majd megnézi, ők hozzáértően elmesélik a dolgokat.
-
#48584626
törölt tag
válasz
andrisbandi #52 üzenetére
Karotta elmagyarázza?
-
andrisbandi
őstag
Karotta: Nem a villanyautó drága, az új autó rohadt drága
yt
- Nulla epropagandával, vagy bármilyennel!
Többször elhangzik; nem mindenkinek való!Ebben a videóban sokszor szó esik konkrétan a kínai eautókról.
Akit minimálisan sem érdekel a villanyos téma, annak is érdekes bele nézni.
Egyszerűen, logikusan, röviden elmagyarázzák az összefüggéseket. Mi miért történik, és fog.100% az elektromos jövő, de mik az okai?
Kínai múlt/jelen/jövő vs Európa-i. -
Héraklész
aktív tag
Igazad van, mivel 5-6 millióval olcsóbb mint reálisan lenne, így mindenki ezt a koporsót veszi normális autó helyett. Leleplezted a nagy összeesküvést.
Csakhogy miközben ez egy bukdácsoló csecsemő a cégek között, a tinédzser BYD minőségben elérte a VW-t. Bár ezen a VW-nek is kellett dolgoznia. -
#48584626
törölt tag
válasz
andrisbandi #45 üzenetére
Ez nagyon jól hangzik, kár hogy csak közhelyek tömkelege.
-
tranceplanet
addikt
" Az autógyártás távolról sem olyan alantas tevékenység... "
De sajnos az, tudom, mert ebben dolgozom!
Iszonyatosan hullámzó, sokkal jobban, mint más szegmens. Most tervezem otthagyni az egészet és vissza se nézek. Az EU szabályozása egy vicc az EUROVII szabvánnyal, szerintem ők sem gondolják komolyan ezt az egészet, én legalábbis csak röhögni tudok rajta. Amúgy is az a cél, hogy használj tömegközlekedést, bringát, rollert, gördeszkát... stb., legalábbis ebbe az irányba akarnak terelni. A jövőben a sportautók luxus cikkek lesznek, luxus adóval terhelve. Dodge Challenger sorokat átállították elektromosra, nagyjából ez a belső égésű motorok utolsó koporsószege. Mellesleg nem vagyok ellene, hogy zöldítsünk, de így ebben a formában vicc ahogy megpróbálják levezényelni az egész átállást. Szóval én tiplizek az IT szegmensbe vagy az egészségügybe soha többet autóipar. Végignéztem a cégünk ámokfutását, vergődés az egész, halott ahogy van. -
Cassi
őstag
válasz
tranceplanet #44 üzenetére
Európában mindössze 5 ország autói játszanak érdemi szerepet (japán, koreai, kínai, német, francia), ezért kár sírni, hogy nincs magyar autóipar, mert más hasonló országnak sincs. Az olaszok most rúgják az utolsókat. Ezzel kell együtt élni. Az autógyártás távolról sem olyan alantas tevékenység, és az iparon belül viszonylag jó fizetéseket és munkakörülményeket tud nyújtani.
-
Hi!King
őstag
Ha olyan "jók" szoftveresen, mint a telefonjaik, okosóráik, akkor ha beengedik Európában a forgalomba ezeket, érdemes lesz messziről kerülni...
-
andrisbandi
őstag
válasz
#48584626 #43 üzenetére
A Ny-nak kvrva nagy "szerencséje" volt a 2015-ös dízel botránnyal. Arra lett válasz, h egyáltalán ma vannak nyugati eautók. Amúgy csak kínai lenne.
Ázsiában nem muszájból álltak neki a fejlesztésnek anno.
Oda ment a sokkal fejletebb Ny-i technika (kb 1980 körül), vegyes vállalatként, ahol kötelezően átadták azt.
- Egyből belátták a kínaiak, h ezzel nem tudnak versenyezni, behozhatatlan az előnyünk.Létre kell hozni egy új szektort, ami sokkal egyszerűbb műszakilag, erős ideológiailag, és Kína uralhatja a beszállítói láncokat globálisan.
- A mese része a környezet védelem, akku téren meg befoghatatlanná váltak a kínaiak. Más is tud jó akkukat, de jót olcsón és (elvileg) újrahasznosíthatót csak ők. Globálisan licencelik.Szerintem ha marad a kapitalista világrend, a mostani fajta, ahol a népnek kuss és a cégek érdeke a fő szempont, akkor Kína nagyon jól fog járni pár évtizeden belül. Amiben még kell kikupálódnak, náluk alig van környezetvédelem és társai, a vidéki nyomorból városba költözők szívesen melóznak amennyit csak kell.
- Hol tudunk mi ezzel versenyezni? -
tranceplanet
addikt
Magyaroknak nincsen autóipara! Németország zsoldosai vagyunk, olcsón gyártunk nekik, mert a német melós ennyi pénzért nem fog autókat összerakni. Hamarosan BYD zsoldosai is leszünk. A BYD gyára is a kínai GDP-t fogja pörgetni, nem a miénket. Itt maximum munkahely teremtés van, plusz a beszállítói kis cégek. Nem beszélve arról, hogy melós sincs már a gyárakban, csak ukránok és filippínók akarnak robotolni. Bár ahogy hallottam itt minden is kínai lesz. Egy japán cégnél dolgozom, belenézek a gépbe, szinte minden japán benne, ami csak lehet. ...
Kevesebb cuccot toljál! -
#48584626
törölt tag
Hogy mennyire sikeres azt majd 5 év múlva megmondjuk. Az elmúlt 10 évben rengeteg új versenyző tűnt fel, aztán jópáran közülük eltűntek a süllyesztőben, vagy megmaradtak a jelentéktelenség szintjén.
Nyilván a Sziamiaú-nak van pénze, akármeddig finanszírozhatja a bukót, de ez nem egyenlő a sikerességgel. -
Cassi
őstag
Az a fontos, hogy milyen rövid idő alatt be tudtak indítani sikeresen egy új BEV márkát, minden más csak azután jön. A Xiaomihoz hasonló történetek is húzzák felfelé a globális BEV eladásokat, ami mostanában minden hónapban rekordot dönt, októberben 1,7 milliós az eddigi rekord.
Száz évvel ezelőtt volt csúcson a Ford T-modell gyártása, évi 2 millió darab körül. Az ugye egy szar autó volt, de nem ez volt a lényeg, hanem az igazi tömeggyártás elérése. -
dnelb
veterán
válasz
arnyekxxx #33 üzenetére
De ne akard már megmagyarázni hogy normális dolog hogy akkora fékbetét van rajta mint egy felesúlyú, harmaderős 220 lovas golfon
hidd el, ez utcán is ugyanígy elfog szállni, csak idő kérdése. Vagyis már láttam is olyan videot ahol rear endeltek 1 autót, ott is elszállt a fék..
-
Busterftw
nagyúr
válasz
#48584626 #29 üzenetére
Eddig en is igy gondoltam, utananezve lehet igaz a dolog eszerint:
Xiaomi gets car-making qualification, regulatory filing shows"On November 15, 2023, the Xiaomi SU7 made its first entry into the MIIT's filing catalog, with the page showing the manufacturer as BAIC Off-road Vehicle, the off-road vehicle business division of BAIC Group, rather than Xiaomi.
At the time, local media reported that Xiaomi was only borrowing BAIC's automobile production qualification, while the actual production was carried out in its own factory.
This means that Xiaomi didn't quite get the car production qualification issue sorted out at the time, so the model's filing information lists the producer as BAIC Off-road Vehicle." -
#48584626
törölt tag
LOL.
-
mepet
addikt
Ez az a kocsi, amirol 1 het utan pattog a festek a csomagtartonal?
Ez az a kocsi, amin ujonnan is teljesen egyenetlen festekvastagsagot lehet merni?
Ez az a kocsi, amin utolag javitottak szoftver updattel azt az apro hibat, miszerint az automata veszfekezo rendszer nem mukodott?
Ez az a kocsi, amirol mar most szamtalan video van, hogyan torik ossze a felhasznalok Kinaban gyanithatoan fek hibak kovetkezteben?
Ez az a kocsi, amin ha mukodik is a fek, akkor is iszonyuan alul van meretezve?
Ez az a kocsi, amiben (a belpiacosokon legalabbis biztosan) csak elektromos kilincs van, lehetetlen a vesznyitas, ha vizbe hajtasz vele, 100%, hogy fulladasos halalt halsz?
Ez az a kocsi, amin ha elmegy az internet, megszunik minden visszajelzes az onvezetesrol, ures a kepernyo, de az auto megy tovabb?
Ez az a kocsi, amiben a kinai versenytarsakhoz hasonloan vagy kinyilik a legzsak, vagy nem?
Ez az a kocsi, amin minden eladott darabon kb. 3.6 millio Ft-ot bukik a gyarto, de az allam tamogatja, hogy tonkretegye vele tobbek kozott a magyar autoipart?Igen! Ez az a kocsi!
-
arnyekxxx
veterán
válasz
#48584626 #19 üzenetére
ok, meggyőztél, nincs a xiaominak autógyára
https://autonews.autoua.net/en/44544-xiaomis-first-car-factory-revealed-satellite-image.html
-
ncc1701
veterán
válasz
Feketelaszlo #9 üzenetére
Konkrétan a jól fogó fékre szerettem volna kihegyezni a történetet. Jók ezek a kínai autók, de úgy vagyok velük, mint a zsiráffal. Elnézegetem őket, de otthonra azért nem kéne.
-
#48584626
törölt tag
A sztori ott kezdődik hogy a Sziamiaú-nak nincs is autógyára.
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem jó ötlet az algoritmus által ajánlott random YouTube csatornákról tájékozódni, mert lehet, hogy pont egy szektás hírcsatornára bukkansz rá.
-
nylontacsko
senior tag
Majd a handras jól leteszteli és jól megmondja... mer' ért hozzá
-
azbest
félisten
Valószínűleg nem mindegy, hogy melyik piacra szánt verzió. A belpiacos lehet hitványabb, mint a nyugatra szánt. Eleve a biztonsági előírások miatt is. A tesla viszont nagyjából ugyanaz, max akksi mérettel van variálás, vagy hogy ott mindenképp a helyi beszállító akksiját használják.
Nameg, hogy minek a minősége... lehet van benne műbőr meg bőr. Mert van akinek attól autó az autó, ha börfotelnek látszik. A fedélzeti rendszer és szoftver meg sokkal rosszabb.
-
Héraklész
aktív tag
válasz
FireKeeper #2 üzenetére
Nyilván idővel jó lesz. A BYD simán pariban van a VW-nel, a Peugeot-val stb. minőségben.
-
"A részleg egyelőre még veszteséges." - tehát jelenleg még áron alul veszteséggel adják el az összes példányt. Gondolom valahogy a kínai állam kipótolja
-
azbest
félisten
lehet félreértem az írást. DE majd akkor nevezzük sikernek, ha el is adtak annyit, most még csak arról van szó, hogy mennyit szeretnének eladni.
-
ncc1701
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 Pro 128GB
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Intel Core i9-9900K 8-Core 3.6GHz (16M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- Targus DOCK423A - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- Eladó Apple iPhone 14 Pro 128GB Arany / 12 hó jótállás
- Vállalom Xianomi Okos kamerák, szoftveres javíttását
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest