-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
robi1979
aktív tag
Csak óvatosan a LR-os kérdésekkel mert mindjárt itt terem Kovsol és haza zavar mindenkit hogy ez nem az a topic! A lényeg hogy lencse korrekcióhoz nem kell egész PS-t LR-t frissítened, elég csak a CameraRaw-ot, én pont tegnap frissítettem az Adobe oldaláról. De megnéztem neked, én a a 17-28 2.8-at sehol nem látom a Tamronok között.
PS: ez az obi brutál... A 70-180 áráról lehet már tudni valamit?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Samyang manuál nagylátók közül mi a véleményetek a 14mm 2.8-ról? Használ itt valaki ilyet? Tudom hogy a 12mm való APSC-re, APSC obit már nem nagyon vennék a szettembe az a6300-hoz a későbbi FF-re váltás miatt. Meg a Sigma 16-ról írtátok hogy nem túl jól sikerült, van aki innen vissza is küldte. Van már egy Tokina 11-16 DXII-m MC11-el, de nem tetszik hogy sok a flare és a CA. Ha nap van a képen, napellenzővel is becsillan (flare-ezik). A rajzolatával nincs gond. A Samyang nagylátóknál mi a helyzet flare ügyében? Konkrétan a 14mm FF... Vagy inkább a Tamron 17-35 FF Canon véggel?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Tipikus magyar mentalitás (vagy Békés megyei). Ha nem ismer valamit csak sz@r lehet... Használok PS2019CC-t meg Lightroomot is. A DxO Optics azért egyszerű mert nem kell xarakodnom a CameraRaw CR aberrációval. Ez alatt is van lens profile, de a lens correctionnál semmit nem javít, hiába jelölöm ki a Tokina 11-16-ot. DxO-n meg lencse profil alapján automatikusan javítja a 11-16 2.8-at - ezek szerint minden mást is. Ti mit csináltok egyébként az alexpós képekkel?
Illetve erre valaki?
"2. Illetve ha az ég is benne van a keretben, az expozíció rögzítését hogyan lehet beállítani a6300-nál? Nikonnál az expozíciót rögzítettem az égen, majd megkomponáltam a fotót úgy ahogyan szerettem volna, az ég így nem égett ki. Vagy elég csak az expozíció kompenzáció hogy ne égjen ki a fotón az ég? Ti ezt hogyan oldjátok meg?"
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Rapid136 #26683 üzenetére
Pedig ez az eredeti .ARW ami a gépből kijött (a második linken amit utoljára írtam, illetve itt lentebb)
Alul expó után már csak az a kérdés marad hogy:
2. Illetve ha az ég is benne van a keretben, az expozíció rögzítését hogyan lehet beállítani a6300-nál? Nikonnál az expozíciót rögzítettem az égen, majd megkomponáltam a fotót úgy ahogyan szerettem volna, az ég így nem égett ki. Vagy elég csak az expozíció kompenzáció hogy ne égjen ki a fotón az ég? Ti ezt hogyan oldjátok meg?
Mert ugye ha alul exponálom akkor ez lesz belőle: az ég mondjuk itt ok, utólag a DXO Optics pro állít rajta automatikusan és elő jönnek a zajok...
3. mi a xar az a DRO? Ti használtok fotózásnál is a vázon valami színprofilt?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Rapid136 #26676 üzenetére
Természetesen RAW+jpegben fotózok, a DRO nem tudom micsoda, úgyhogy az gyári értéken lehet. Ez a .jpg volt de ide fölraktam az eredeti .ARW-t ami kijött a vázból:
Kovsol: "az is kérdéses alul volt-e exponálva" - ez elképzelhető, és lehet tényleg ezért zajosabb? A google photos most rekeszre f32-t írt az ARW-re, (f10 helyett, PS-ben f10-et ír rá a Camera RAW) bár én expot nem húztam rajta...
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Hogy ne legyen annyi off, a hozzáértőktől kérdezem:
1. Az teljesen normális hogy ISO 320-nál a6300+Tokina 11-16 2.8 kombóval (illetve a fix sigmákkal is) a fotók ennyire zajosak belenagyítva, croppolva? A váz alap színbeállításait használtam. (AFC, flexible m spot stb.)
2. Illetve ha az ég is benne van a keretben, az expozíció rögzítését hogyan lehet beállítani a6300-nál? Nikonnál az expozíciót rögzítettem az égen, majd megkomponáltam a fotót úgy ahogyan szerettem volna, az ég így nem égett ki. Vagy elég csak az expozíció kompenzáció hogy ne égjen ki a fotón az ég? Ti ezt hogyan oldjátok meg?
-
robi1979
aktív tag
Valaki rendelt már közületek az eglobalcentral AT (osztrák) oldaláról vagy mindenki a németről szokott rendelni? A német nem szállít Ausztriába sajnos (rendeléskor ausztriai cím nem választható) és osztrák minősítős oldalon kevesebb jóval a pozitív vélemény róla.
-
robi1979
aktív tag
Az a6400 az a6300 helyére jött. Az a6300 ára 800 euro és még kapható. Viszont az a6100-at a régi 6300 alá pozícionálta a termékpalettán, de eladja a6300 árába, jelenleg 200 euroval többért mert van akinek ennyit is megér az újdonság varázsa. Pszichológia: újabb, jobb (mint tudjuk ez nem mindig igaz, de van aki e szerint dönt és nem a technikai paraméterek alapján). Miután a 6300-at kivezették a piacról, az a6100 ára szerintem be fog állni 800 euro köré, az a6400 ára pedig marad ott ahol van - így részben nem biztos hogy nem tudatos ez az árképzés.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Egy gyors kérdés: létezik valami beállítás arra hogy minden egyes expo után ne mutassa meg az a6300 az elkészült képet és minél hamarabb lehessen újra exponálni? Tudom van sorozat mód is, de a Godox TT600 XT1-el nem tudja követni az a6300 sorozat módját.
-
robi1979
aktív tag
Ezzel ugye ezzel nem azt akarjátok mondani hogy a Sony új APSC-je+az új obik másfélért (értem én, ár nem számít) sznoboknak készült és ezért ez a lefölözéses ár?! Csak menne már be az A7III európai ára 1500 euro alá és akkor azt mondom majd hogy nem is volt annyira rossz döntés az a6300-am mellé a Tamron 28-75 2.8.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26493 üzenetére
"amúgy se a nagy híres fotográfusok a célközönsége, hanem egyszerű felhasználok, akik lehet pont egy ilyen hétvégi kurucannásra vinnék a kamerát"
Ööö, tényleg nem kötekedni akarok, ne érts félre, de ez a szett közel másfél millió így egyben...hétvégi kiruccanásra? Tényleg úgy gondolom hogy pont azért mert egy tech csatorna, bele fért volna - ennyiért, ilyen célközönséggel, APSC tulajokra való tekintettel - egy komolyabb "bemutató, tartalom" is talán.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #26490 üzenetére
Kár, hogy Koppenhágában Magyarországról csak a "Laci" volt ott kipróbálni a várva várt új APSC Sonykat. Bár az egyik Canon tesztben pont azzal kezdi hogy ő nem nagyon szokott fotózni. Ebben a videóban meg már mondja hogy a7III... És mégis ő megy "letesztelni" elsőként, egyetlenként Magyarországról Szerintem ha közületek bárkit kiküldtek volna letesztelni az újdonságokat, egy tényeges tesztet kaptunk volna. Habár a videó címe nem is "a6600 teszt" hanem "1 nap Koppenhágában...". Fura... Így meg már csak az a kérdés hogy mennyire lehet hiteles egy "a6600 bemutató" főleg hogy az új objektívek árazásáról szó sincs.
De itt egy fotós vélemény: [link]
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26454 üzenetére
Ezek szerint ez egyértelműen USER error és nem objektív hiba? Ha jól értem, a megoldás az ha távolabb megyek vagy a modellem (macskával együtt) állítom hátrébb és akkor a macska is éles lesz vagy 2.8-on fotózok 5.6 helyett?
Ezek szerint ha ugyan onnan fotózok 5.6 helyett 8-as rekesszel, nem hogy élesebb lenne az egész kép, az előtte lévő dolgok jobban elmosódnak (kikerülnek a fókuszból)?
A dofsimulatort néztem már, de itt csak a háttérmosást számolgatja, mutatja, nekem pedig a modell előtti dolgok kellenek élesen (pl macska)+a modell.
-
robi1979
aktív tag
Én is sokat dühöngtem a MILC objektívek árazásán (és fényerős APSC hiányán). Aztán végül így raktam össze a sorom: Tokina 11-16 2.8, Sigma 30 1.4, Sigma 56 1.4, Tamron 28-75 2.8 RXD, Sigma 105 macro. Az alja és a teteje MC11-el. A Tokina AF-je qrvagyors, a Sigma 105 pedig portréra, macrora nekem tökéletes. A 30 és az 56 Sigmán kívül mindegyik használható FF-en is. Bízom benne hogy az A7III ára lejjebb fog menni az új gépek bejelentésével, piacra kerülésével, de őszintén szólva ezzel a szettel is el vagyok egy darabig. Ha meg tele kell, ott a Canon 70-200 f4 IS vagy a Tamron 70-200 2.8. Igaz nehéz, de "olcsó".
Most gondolkodom egy Tamron 17-35 2.8-4 beszerzésén. Ha jól tudom Kovsol használja? Milyen mc11-el?
Juteszembe: a cicás képnél 5.6-os rekesszel nem kellett volna a macskának is élesnek lennie 5.6-os rekesszel 1/200s-al vakuval vagy megint túl közel voltam?
-
robi1979
aktív tag
válasz NandorHUN #26398 üzenetére
Nándor! Ezt a 2,8 vs 4,2-t hogy az istenbe számolod ki mindig? A 2.8 az 2.8 ha FF ha APSC, az nem változik mindegy hogy APSC-re vagy FF-re rakod. Ezek szerint a 85 1.8 FF objektív APSC-n 2.8 fényerőben vagy hogy érted?
Ha valakit érdekel hogy milyen a Tamron 28-75 2.8 a6300-on, a hétvégén lőttem egy pár képet vele. Ezek ARW-ből feldolgozott jpegek, a rawokat tovább tartott volna feltölteni.
Juteszembe: a cicás képnél 5.6-os rekesszel nem kellett volna a macskának is élesnek lennie 5.6-os rekesszel 1/200s-al vakuval vagy megint túl közel voltam?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #26355 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #26258 üzenetére
Gondolom ezért: "Szia. Nem értek az obikhoz. Ezért lehet hülye kérdés lesz, de egy fix széleslátószögű obi, nem lehet jó ezekre, ha nem számít a zoom?" Vagy ezért: "Tájkép, benti, kinti fotózáshoz?"
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #26256 üzenetére
Hogy teljes legyen a válasz: inkább a6300 mert az a6000 másképp kezeli az adapterezett megoldásokat. Sonyból nagylátóból pedig a 10-18-at szokta itt ajánlani a publikum. Adapterezett megoldások közül Sigma 8-16, Sigma 10-20 és a Tokina 11-16 2.8 (remélem a héten végre ide ér).
Kovsol: a Tamron 17-35 2.8-4 mennyire működik jól MC11-el? Ugye jól emlékszem hogy neked van ez?
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26225 üzenetére
A Sigma Optimization programja simán lefrissítette 1.26-ra az MC-11-et, 1.24-es firmwarevel érkezett.
"Ha elkalandozik a fókusz, akkor csak tekerd meg a fókusz gyűrűt abba az irányba ahova mennie kell."
Köszönöm, erre nem is gondoltam, de ez a plussz rásegítés sokat segít gyenge fényben portrénál és macronál is. Miután meg van a fókusz, nem engedi el. Normál fényviszonyok között minden OK. Az objektív stabilizátora nálad is nyöszörög?
Melyik ez a 17-35-ös Tamron? 10-24 Tamronnal van valakinek tapasztalata?
Tetszik a támogatott EF objektívek közül még a Sigma 18-35 1.8. Viszont nagyon sok helyen olvasom hogy Canon tükrös vázon 5-ből 4 front focusszal küzd. Valahol meg azt olvastam hogy MILC-nél nincs front illetve back focus probléma tükrös, problémás objektívekkel. Ebből mi igaz és hogyan lehetséges ez?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26221 üzenetére
"A Sigma 100-400 esetében nem csinálja ezt, ott úgy viselkedik mint a natív objektívvel." ezek szerint akkor ez lehet a fő különbség a támogatott, natívként viselkedő Sigma objektívek és a nem támogatottak között? Ezek szerint a támogatott objektívek tényleg natívként viselkednek? Kíváncsi lennék Econ 17-70 2.8-4 C tesztjére is, hátha ott is kiderülne hogy a támogatott objektívek - még ha gyengébb is - tényleg natívként képesek viselkedni. A 105 2.8-as Sigmát nem próbátad? Nálam olyat csinál néha mintha elvesztené a fonalat, távolra próbál fókuszálni de a téma előtte van, de ezt csak néha csinálja és gyenge fényben, egyébként OK. Bár nem egy villám, de portréra jó. Egy igazi "kis" háttér mosoda. :-) Úgy vettem észre hogy mintha hatással lenne rá ez a művelet: AF/MF kacsoló kapcsol, utána jó, bár igazából nem értem.
Van rajta FULL-végtelen kapcsoló, ez mire jó? (Sigma 105 2.8 macro, újabb fajta)
Az MC11 és az objektív firmwarejét honnan tudom lechekkolni? A vázban a Lens.nél 1.0 van. Ez lehet az MC11-é?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Nem kis darab az tény.
Béna a fókusza? Próbáltad esetleg valamelyik Sony vázon mc11-el? Állítólag még az eye af is működik vele és az mc11 támogatott listáján is rajta van. Annyira azért csak nem lehet sz@r fotózára?!
"de ez egy ősrégi obi és ekkor még millió problémával küszködtek a 3rd party objektívek"
Kovsol: nálad milyen Tamron 24-70 és a Sigma 105 2.8? Vagy Econnál a Sigma 17-70 2.8-4 C mennyire problémás?
Sajnos személyesen nem volt alkalmam tesztelni - de gondolkodom rajta - egy halom video és teszt van róla amiben dicsérik.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Elektrosokk #26179 üzenetére
Így: "ezúttal is inkább kezeljük ezt a modellt tripla fixként, azaz mint egy 18 mm-es, 24 mm-es és 35 mm-es fix objektívet, egyetlen tubusban (persze lehetne még a 28 mm-t is ide sorolni, csak APS-C-n annak túl sok jelentősége nem lenne). "
És kb. az összes review erről szól. Állítólag fotózás mellett az egyik legjobb videós lencse.
-
robi1979
aktív tag
válasz NandorHUN #26173 üzenetére
Ok, kikapcsolod a 30 perces limitet szoftveresen, de a HW attól még ugyan az marad, ugyan úgy fog melegedni.
Ha már "kicsi zoom" és MC-11: adaptálva a Sigma 18-35 1.8 penge (a Sigma által támogatott, majdnem natív, eye af stb.), állítólag. Videóra sokan használják. Ennek a nagytestvére a Sigma 50-100 1.8. Ezek nem olcsók, de minőségre ugyan azt tudják mintha a fixeket vennéd meg külön.
-
robi1979
aktív tag
válasz Ed Parker #26147 üzenetére
Ez melyik Canon 70-200 (2.8, 4, I v. II?) volt mc11-el és milyen vázon használtad?
Valaki futott már bele Sony APSC-t vagy FF-et használva e-Front Curtain Shutter problémába HSS esetén Godox vakukkal? A lényege hogy 1/1000s felett csíkozódás jelenik meg a képen. Addig OK, hogy a vázon kikapcsolom az e-Front Curtain Shutter-t, de ez milyen minőségi romlást okozhat az elkészült képeken (portrézás esetén bokeh minőségéről írnak máshol)?
Azt tudom hogy X1T-S v17-ben javította a Godox A7III-nál, viszont a6300-nál még mindig fent áll a probléma v18-as firmwarrel. Ha a vázon kikapcsolom az e-Front Curtain Shutter-t, nincs csíkozódás viszont ez fél megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #26058 üzenetére
Tamron 24-70 2.8? Nem mindig azt olvasom itt a fórumon hogy ne adapterezzenek? Milyen az a7III-on? A Sigma 105 2.8-at kipróbáltam egy a6500-as vázon és egy Canon 6DII-n az itteni MediaMarktban, az a 6500-on picivel lassabb közelre, viszont távolabbra mintha gyorsabban fókuszálna mint a 6D MKII.
Városra Samyang 12 (mf), Sigma 16 1.4, MC-11-el az Econ által ajánlott Sigma 8-16 vagy ami a Canon rendszeren állítólag a legélesebb UWA a Tokina 11-16 2.8 (14.5-től FF-en is használható). Én ezeket találtam 6300-ra, de szerintem a Tokina mellett döntök.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Kovsol: köszönöm! MC-11-et rendelt már valaki közületek ezekről az oldalakról? Ha igen, mennyi volt a szállítási idő? E-globalból van osztrák és német oldal, az osztrák drágább, a németről meg nem tudom rendelni mert ott nem lehet ausztriai címet megadni. Eglobal mely oldaláról szoktatok rendelni? AT vagy DE? Én Ausztriában lakom.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz NandorHUN #26027 üzenetére
Ugyan ez a gondom nekem is. De bárhogyan is osztok, szorzok jelenleg az egyetlen 1000 euro alatt elérhető fényerős natív zoom E mounttal igaz FF a Tamron 28-75 2.8 ha kell Sony APSC-n eye AF. APSC-n portréra, street fotóra akár még jó lehet, ha később nálad is az a7III a cél.
"APSC-n az meg effektive 4x1,5 lenne." - ez meg hogy jött ki? A fényerő, azaz az "f" érték ugyan az marad APSC illetve FF esetében is, az nem változik. A szenzorra vetített kép/képkivágás/zoom átfogás és ezzel együtt a mélységélesség az ami változik. De lehet én tudom rosszul, javítsatok ki ha nem így van.
Kovsol! ha jól tudom, ugye neked van Sigma 105 2.8 makród? Ha megkérlek megnéznéd a tiednek a hátulját hogy olyan e mint ezen a fotón? A hátsó lencse és a menet közé nem kellene valami gumi gyűrű tömítésnek? Az teljesen normális ennél az objektívnél hogy látszik a nyáklap? Ez ilyen és csak én hiányolom? MC-11-em még nincs hozzá, de írtad az előzményekben hogy A7III-al van eye af is. A6300-al milyen lehet vajon? Megéri hozzá mc-11-et venni? A makro mellett portréra is használnám.
Illetve van itt olyan köztetek aki A7III-at rendelt már e-infinity-ről?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Egy gyors kérdés: MC-11 működőképes olyan objektívvel amelyben van fókuszmotor vagy ez hogy működik? (Tokina 11-20 28). Canon vázon írnak olyat külföldi fórumon hogy ha a live view-t használja, akkor van mikor a 70D lefagy. Ez mitől lehet? Sony a6300-on MC-11-el ez vajon hogyan működhet? A Tokina 11-20 2.8-ban van fókuszmotor, a 11-16 2.8-ban nincs.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
No, ma életemben talán másodjára sikerült megértenem az a6300 focus peakingjét, pontosabban a bele nagyítást. Ez már nagyon nem olyan mint régen volt a Nikon D50-en a manuálozás. Sigma 56 1.4 normásl napvilágos szoba körülmények között, iszonyat jó az MF. 2004 óta szinte kivétel nélkül mindent M módban azaz manuálban fotózok, a beállításokkal nincs gondom. Csak amíg a Nikonnal elbabáztam 1-1 expo között manuálban, addig a Sonyn pofon egyszerű minden. Tetszik.
Írtam az előzőekben hogy van egy Tamron 28-75 2.8-am Nikon véggel ami ilyen:
Ehhez milyen adaptert kell beszereznem (tudom az AF-es drága) ami olcsó és jó, megbízható, nem vágja tönkre a Sony bajonettjét, amivel manuálisan tudom használni? Ezekből is annyi féle van mint égen a csillag. Gyűrűs meg gyűrű nélküli, Ai, G stb. Tudom, FF meg 28-tól indul ami APSC-n 42 viszont a két fényerős Sigma mellé lenne egy MF zoomom is, ami portrézáshoz elkelhet.
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #25744 üzenetére
"Az objektív kérdésre meg elhiheted, ha lenne válasz már kaptál volna. Nem látok sok esély arra, hogy lenne itt bárki is aki Tokina objektívvel használt volna itt Sony gépet."
Talán Econ tudná, de ő úgy látszik most szabadságon van. (?Tokina 11-16 + MC-11+a6300 - ha olvassa?)
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Ok, akkor ha jól értem, az a6300 szenzora több pixelt, nagyobb pixel sűrűséget tud/tartalmaz mint egy A7III vagy egy Canon/Nikon/Fuji/Olympus FF/MILC vagy FF/DSLR?
Erre esetleg valaki? Sürgős lenne mert hamarosan lejár az egyik licit. A vázat, és a fényerős 56/30 1.4 fixeket megvettem újonnan, az UWA-t már nem szeretném...
"Más: megnéztem jópár YT videót, a6300-hoz fényerős UWA-ból canon véggel szerintetek érdemes lenne beruházni egy TOKINA AT-X 11-16mm F2.8 Pro DX II-re? Ebből van SD változat is, ha jól tudom az a régebbi, mi köztük a különbség? Illetve mi a különbség az I és a II között? MC-11-el lenne jó AF? Illetve tetszik még a TOKINA AT-X 16-28mm f/2.8 Pro FX is, bár ez FF, a későbbi FF-re váltás miatt gondoltam erre. De még az is lehet hogy Sony APSC-n az a7000 vagyis az a6700 is brutál jó lesz. (A fényerős Sigma fixekkel az sem biztos hogy kell FF.)
Ezen két objektív képe, élessége, minősége milyen lehet egy a6300-on? Megéri ezeket megvenni 2019-ben? 350 illetve 400 dollar. Tudom, van f4 UWA, de kell a 2.8 bentre. Van már Sigma 30 1.4 és Sigma 56 1.4, ezek mellé gondoltam. Zoomból pedig ha nem borul el az agyam a Tamron 28-75 2.8 felé akkor lehet kiegyezek egy Sigma 17-50 2.8-al vagy 17-70 2.8-4-el."
Juteszembe, az a6300-at, illetve a Sigmákat regisztrálnom kell valahol? Vázat a Media Marktban vettem, arra 2 év gari van, a Sigmákat német hivatalos boltból, azokra ha jól tudom, 3 év a garancia?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
FF szenzornál ekkora felbontást melyik objektív fogja kiszolgálni?
Más: megnéztem jópár YT videót, a6300-hoz fényerős UWA-ból canon véggel szerintetek érdemes lenne beruházni egy TOKINA AT-X 11-16mm F2.8 Pro DX II-re? Ebből van SD változat is, ha jól tudom az a régebbi, mi köztük a különbség? Illetve mi a különbség az I és a II között? MC-11-el lenne jó AF? Illetve tetszik még a TOKINA AT-X 16-28mm f/2.8 Pro FX is, bár ez FF, a későbbi FF-re váltás miatt gondoltam erre. De még az is lehet hogy Sony APSC-n az a7000 vagyis az a6700 is brutál jó lesz. (A fényerős Sigma fixekkel az sem biztos hogy kell FF.)
Ezen két objektív képe, élessége, minősége milyen lehet egy a6300-on? Megéri ezeket megvenni 2019-ben? 350 illetve 400 dollar. Tudom, van f4 UWA, de kell a 2.8 bentre. Van már Sigma 30 1.4 és Sigma 56 1.4, ezek mellé gondoltam. Zoomból pedig ha nem borul el az agyam a Tamron 28-75 2.8 felé akkor lehet kiegyezek egy Sigma 17-50 2.8-al vagy 17-70 2.8-4-el.
Kovsol: köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Mirman #25643 üzenetére
Hmmm... Az egyik rendszerél az ISO, a másiknál Sony APSC-nél csak fixek vannak fényerősbe... Ennyi kompromisszum 2019-ben, így hogy lesz nekem fényerős zoomom 2.8 környékén 17-70 körül Sony APSC-n?
Más: a Canon 10-18 mennyire lehet működőképes a6300-on? Ez EF-S objektív, MC-11-re elvileg fel sem megy?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Tényleg komolyan kérdeztem. Mennyivel rosszabb egy Panasonic 4/3-as egy Sony 6300-nál? Azt tudom hogy kisebb a szenzor, de a képminőség, AF, ISO érzékenység, HSS támogatás mennyivel másabb?
Gondolkodom hogy eladom az a6300-at + a két fix Sigmát aztán inkább G9 az objektív választék miatt, ahogy nézem eszméletlen jól el van látva a Pana vonal fényerős zoomokkal, elérhető árban. Sony APSC-re meg az egyetlen fényerős zoom a Tamron 28-75 2.8... Bár ez FF.
Lugosi: ezt látom én is. Utólag.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Mondjuk az érdekes hogy a 12-35 Panasonic 2.8ból meg 24-70-nek megfelelő ful frame a 2x szorzó miatt... És az ára...EUR €549.00. Nincs valami átjárhatóság a micro 4/3 és a Sony APSC között? Egyébként mennyivel rosszabb a Pana rendszere egy G8-9 esetében a Sonyhoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz rgranc #25605 üzenetére
Köszönöm! Ez a DOF szimulátor tényleg nagyon hasznos! Ha pontos akkor egy Sigma 30 1.4 American Shotra, azaz félalakos portréra bent már 1,5m-től használható. Tehát a háttérmosás fényerős fixeknél attól is függ hogy mennyire tudom elkülöníteni a modellt a háttértől?
Egy Samyang 12 hasonló nagylátószögű portrékhoz (kint,bent) illetve tájképekhez jobb választás lehet mint egy Sigma 16 1.4? Jól gondolom hogy OK, hogy a Sigma 1.4, de itt már olyan közel kell menni, hogy a háttérmosás lényegtelen? Amennyire meg kell ennél a gújtótávolságnál mosni, annyira meg mos a Samyang 12 is és még látószögben 4*1,5mm nyereség is van? Mennyire "nehéz" a Samyanggal manuál fókuszban fotózni? Manuál fókusznál is ugyan úgy tudom változtatni a képmezőn a fókuszpontokat?
Béci: azért a kitobi (minimális utómunkával) és a kitobiból kiindulva szerintem a "kittele" is használható, attól függ milyen igényeid vannak.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz rgranc #25591 üzenetére
Ok, de ha portrézni szeretnék akkor csak az 1.4-et azaz a legnagyobb rekeszt kell választanom ahhoz hogy mosott hátteret kapjak? 5.6 meg 8-as rekesszel meg a háttér is éles lesz vagy nem? Ezen agyaltam ma egész nap hogy fél/teljes alakos portrénál Sigma 30 1.4 és 56 1.4-nél milyen rekeszt kell választanom ahhoz hogy a háttér is mosott legyen (kint). Bent adott a helyzet, vakus körülmények között 5.6 és 125s iso 100. De kint hogy lesz egész alakos portrém mosott háttérrel ezekkel az objektívekkel azaz milyen rekeszen és mekkora távolságról? Elnézést a tudatlanságomért srácok, de rég volt fényerős fixem - a nikonomhoz annó 50 1.8-am -, bár azzal igaz csak makróztam szinte. Azóta Tamron 28-75 2.8 és a zoom teljesen más mint a fix. A sony 6300 mellé pedig fényerősbe - fényerős zoom hiányában - ezek az objektívek bizonyultak a legjobbnak, bár ezek fixek és számomra teljesen más világ.
Ma próbálgattam a 30 1.4-et lakásban, csinál olyat hogy fókuszálok, vissza is jelzi a kis körrel az élességet de olyan mintha az objektívben előre hátra mozgatna valamit hangos, mintha fókuszálni próbálna, de a téma már éles. Ez normális ettől az objektívtől? A Sigma 56 1.4 ugyan azon körülmények között nem csinál ilyet, semmi hangja a 30 1.4-el ellentétben.
-
robi1979
aktív tag
válasz Márton #25556 üzenetére
Manapság már mindennel lehet portrézni.
Pl: Nikon d50+ Tamron 28-75 2.8
Nekem pl ez a portré műfaj tetszik,
erre keresek objektívet a Sigma 30 1.4 és a Sigma 56 1.4 mellé. Gondoltam egy Sigma 8-16-ra Canon véggel, ha jól olvastam Econ használja? Tájfotózásra is használnám (külföldön élek, van látni való bőven és bentre is jó lenne néha vakuk mellett au UWA). Szerintetek ez jó lehet vagy inkább Sigma 16 1.4? (bár az sehol sem UWA).
Erre esetleg valaki?
"Tegnap megérkezett végre a Sigma 56 1.4-em. Ma kibontottam, egy gondolat ugrott be legelőször: AZTAQRVA! Ez valami bitang jó! Múlt héten érkezett meg a Sigma 30 1.4, az előzményekben írtam is róla. Ezek szerint azt mondjátok hogy a probléma amiről írtam a Sigma 30 1.4-el kapcsolatban valójában nem probléma?
"Megjött közben a Sigma 30 1.4-em, próbálgatom. De olyan gondom van vele hogy a fotók egyes részein ahol élesnek kellene lennie, mosott aztán megint éles. Nem tudom hogy ez vagy user error vagy az objektív hibás – esetleg backfocus vagy más hiba? Ha megkérlek titeket, rá tudnátok nézni a fotókra? Ha user error, mit kell beállítanom ehhez?"
Sigma 30 1.4
A Sigma 56 1.4-el viszont ezt nem tapasztaltam. Az létezik hogy a Sigma 56 1.4 sokkal halkabban fókuszál mint a Sigma 30 1.4? A 30-as az 56-hoz képest egy KV daráló, sokkal hangosabb mint az 56. Ez is normális vagy az én 30-asommal tényleg nem stimmel valami?"
Megnyugodhatok végre a Sigma 30 1.4-et illetően? Ez tényleg jóval hangosabb mint az 56 1.4? Illetve ezt a fókuszsíkos dolgot nem nagyon értem, az 56-nál nincs ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #25395 üzenetére
Tegnap megérkezett végre a Sigma 56 1.4-em. Ma kibontottam, egy gondolat ugrott be legelőször: AZTAQRVA! Ez valami bitang jó! Múlt héten érkezett meg a Sigma 30 1.4, az előzményekben írtam is róla. Ezek szerint azt mondjátok hogy a probléma amiről írtam a Sigma 30 1.4-el kapcsolatban valójában nem probléma?
"Megjött közben a Sigma 30 1.4-em, próbálgatom. De olyan gondom van vele hogy a fotók egyes részein ahol élesnek kellene lennie, mosott aztán megint éles. Nem tudom hogy ez vagy user error vagy az objektív hibás – esetleg backfocus vagy más hiba? Ha megkérlek titeket, rá tudnátok nézni a fotókra? Ha user error, mit kell beállítanom ehhez?"
Sigma 30 1.4
A Sigma 56 1.4-el viszont ezt nem tapasztaltam. Az létezik hogy a Sigma 56 1.4 sokkal halkabban fókuszál mint a Sigma 30 1.4? A 30-as az 56-hoz képest egy KV daráló, sokkal hangosabb mint az 56. Ez is normális vagy az én 30-asommal tényleg nem stimmel valami?
Kovsol: köszönöm, de a DXo-n nem találom az igazi user fotókat...
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #25516 üzenetére
"Nehéz ez tudom, de ha talán a 85f18 képminősége sincs arányban az árával." - ezt hogy érted? Sok YT videóban a Gm-ekhez hasonlítják, pl Lanier. Állítólag nagyon jó FE objektív. Ez a következő kiszemeltem a Sigma 30 1.4 és a Sigma 56 1.4 után. Bár alá is kellene valami. Zoomra gondoltam aminek a vége kb 16-17, a Sigma Canon 17-70 2.8-4 sokak szerint jó vételnek számít, bár nem tudom melyik tartományban domborít igazán? Ezen kívül sok lehetőséget nem találtam zoomok között fényerősben. Hacsak nem a 18-105 PZ... Szerintetek? A Sigma 24-70 2.8-ról van már valami infó esetleg?
Illetve tetszik még a Sigma 8-16mm f4.5-5.6 DC HSM is, ez működő képes lehet a6300-on?
"Legalábbis az új világrend szerinti árazást alapul véve =k#@va drága minden." - ez így igaz, de az a gond hogy amíg a boltok polcairól fogy a termék lefölözéses árstratégiát használva az új termékeknél, a Sony nem így gondolja.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz rgranc #25384 üzenetére
Köszönöm a linket, nagyjából tudom mi az a mélységélesség bár 1.4-es objektívem sosem volt. 1.8 és 2.8 volt eddig. De hasznos link helyett - elolvastam - ha megkérhetem a hozzáértőket, ránéznétek ezekre a képekre hogy minden rendben van e az objektívvel? Bár nem értem hogy ott ahol élesnek kellene lennie miért "mossa foltokban". Előre is köszönöm!
"Megjött közben a Sigma 30 1.4-em, próbálgatom. De olyan gondom van vele hogy a fotók egyes részein ahol élesnek kellene lennie, mosott aztán megint éles. Nem tudom hogy ez vagy user error vagy az objektív hibás – esetleg backfocus vagy más hiba? Ha megkérlek titeket, rá tudnátok nézni a fotókra? Ha user error, mit kell beállítanom ehhez?"
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz #31733248 #25352 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm, ezek szerint elég 1 méret az ND szűrőkből. Melyik az ajánlott típus ezekből?
Megjött közben a Sigma 30 1.4-em, próbálgatom. De olyan gondom van vele hogy a fotók egyes részein ahol élesnek kellene lennie, mosott aztán megint éles. Nem tudom hogy ez vagy user error vagy az objektív hibás – esetleg backfocus vagy más hiba? Ha megkérlek titeket, rá tudnátok nézni a fotókra? Ha user error, mit kell beállítanom ehhez?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sigma 56 1.4 és Sigma 30 1.4-re milyen ND szűrőket érdemes venni? Ha jól tudom nem egyforma a szűrőmenetük? HSS nyitott rekeszes, napsütéses vakuzáshoz keresnék jó ár/érték arányút. Megnézni nem tudom mert még sajnos nem érkeztek meg az objektívek...
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #25296 üzenetére
Tudom, meg írtátok is hogy 6300-on is jó a Sony 85 1.8 de én egy 70-200 4 USM-et is szeretnék mellé ha ez jól működik MC-11+6300-al. Így már lenne értelme az MC-11nek? A 70-200 4 Sonyn horror árban van. Canon 85 1.8+70-200 4 USM+MC-11 kb 700 euro, Sonyn csak a 70-200 4 kb 1000 euro lenne. A Canon 85 1.8 képminősége sokban marad el a Sony 85 1.8-tól?
Jmakk: ezek szerint a wireless theethering Androidon működik? Van 2 db Androidos boxom TV-re kötve, majd kipróbálom. Ezek szerint az a6300-at be lehet tenni wifi hálózatba? Igazából nekem a DLNA is elég lenne erre, a két Androidos boxon CoreElec is van, azok meg tudják a DLNA-t és a wifi router is tudja.
Kovsol: Ha szemfókusz nem is, de gondolom az arcfelismerés működik? Ez portréhoz elég lehet.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Valaki meg tudja nekem mondani hogy meg lehet e azt csinálni egy a6300-al hogy exponáláskor wifin keresztül átdobja az elkészült fotót a gép egy laptopra? Stúdióban hasznos lenne ez a funkció. Madzagosan már láttam ilyet youtube videókban Nikon/Canon vázakkal, kérdés hogy a Sony tud e ilyet?!
Telében esetleg jó alternatíva lehet e az a6300-hoz egy Canon 70-200 4L USM vagy ennek az IS verziója MC-11-el és egy Canon 85 1.8? A 85 1.8 -at láttam félhomályban fókuszálni egy 7AII-n, 6300-on tényleg jobb és gyorsabb lehet a fókusz? Hozzá teszem, 7AII-n sem volt rossz a videó alapján.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #25215 üzenetére
Tudom, tudom, te mindig mást vennél. Bár nem tudom hogy jelenleg milyen transmittert és vaku szettet használsz? Én most legszívesebben 2 db A9II-t vennék egy Zeiss+Batis+Otis+Osiris+Csillagvizsgáló teleszkóp szettet 4 db Godox AD600-al (azért 4 hogy azért mégiscsak…) de valahová sajnos elpakoltam a kuponjaimat.
De viccet félre téve, a TTL-t leszámítva miben is különbözik egészen pontosan egy TT685s egy TT600s-től? Merthogy a TT685s másfélszer kerül többe a TT600s-nél. Magyarul: 1db TT685 árából veszel 1,5db TT600-at. Szerinted mi értelme lenne a TTL-nek ha a vakukat softboxba vagy beauty dish ernyőbe használom?
80hun:
Én sem vagyok egy vakumester, de működik a HSS a tt600+X1T kombóval, igaz csak 1db-al próbáltam eddig, de gondolom 2db sem probléma az X1T-vel. User error volt, nem szorítottam rá a vázra elég erősen az X1T-t. Mihelyst rárakod, a váz (a6300) kijelzi a HSS-t, ezt a TT600-on külön is lehet kapcsolni és mehet a móka. 1/4000-ig. Az X1T a transmitter, a TT600-ban meg van X-es vevő.[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Ma megérkezett a Godox TT600 dupla szettem + a Godox X1T-Sonyhoz. Egyenlőre egy vakuval próbáltam. Slave módban sikerült a transmittert párosítanom a vakuhoz. Gondolom Master módban akkor kell ha a vakut a vázon használom? Az a6300 vázon mit és hogyan kell beállítanom hogy megfelelően működjön? Illetve a HSS-t hogyan kell beállítanom a vázon? Próbáltam bent 1/4000s-al, tök sötét kép, 1/200 fölött pedig fél kép tök sötét.
-
robi1979
aktív tag
Köszönöm a válaszokat a Tamront illetően. Már csak az a kérdés hogy a 28-30-as vége van e olyan jó mint a 30-as 1.4-es Sigma? A másik végét értem.
"Miért manual vakut veszel? Tt685s ?"
Ha softboxba használom mi értelme lenne a TTL-es vakunak? TT600 olcsó és GN60 X-rendszer és HSS. Ebből lesz 2db+egy XT1-S+2-3db softbox (egy 120cm-es Godox octa gondolom a dupla TT600 csak kivilantja? Meg egy 80-90 es octa 1 vakuval hajfénynek. Illetve egy beauty dish-es 60cm-es octabox. Még úton vannak. Ha beválik, lesz egy 3. TT600 vagy helyette egy Godox SK300II - off, de erről van esetleg valakinek tapasztalata?
"Megugye babákat nem vakuzunk jóideig még indirekt sem. Kicsi az esély de sérült már baba látása emiatt" - a baba kb 5 hónap múlva jön, addig az anyuka a fotóalany. Köszönöm, de ezt én is tudom. Bár a sok octaboxos youtube video fordított vakuval nem ezt támasztja alá. Ezért is szereztem be egy 100x150-es 5 in 1 derítőt.
"Ha ff-re készülsz ne vegyél apsc obit.
De ha nembiztos a ff-m akkor ne vegyél ff-m zoomot" - ok, tudsz esetleg hasonló átfogásban fényerős APSC obit? De ha lenne is az elkövetkezendő 5 évben és mondjuk 1éven belül FF akkor a nyakamon egy halom APSC-s obi. Azért 5év mert a Tamronra ha jól tudom 5év garancia van.derrik: Szép! Grat! A háttér honnan való? Ezek szerint próbáltad 6300-on is? Ott milyen volt?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Agyalok és egyszerűen nem jutok 1-ről a 2-re, ezért kérnék egy kis segítséget. A Tamron 28-75 2.8 E bajonettel utazó zoom, azaz kirándulásra szokás inkább használni vagy jó portrézni is? Olvasom hogy éles objektív és tudom hogy full frame - a későbbi FF váltás miatt - de egy a6300-on hogyan működik vajon?
A Sigma 56 1.4 megrendelve hogy legyen egy fényerős portréra és ha továbbra is maradok APSC vonalon. Viszont kellene egy fényerős zoom ami jó portréra is és használható legyen a 30-as vége is mert Sigma 30 1.4-et csak beltéri portrékra nem vennék. Sok helyen olvasom hogy a Sigma 30 1.4 2-es rekeszen életen. Ebből mi igaz? Illetve a Tamron 75-ös vége már majdnem 85, igaz a Sonyé 1.8, kérdés hogy a Tamron 75-ös vége milyen a Sony 85-höz képest? Fényerős zoom ebben a tartományban meg úgy látom APSC-n nem igazán lesz olcsóbban. Szerintetek jó választás lehet a Tamron?
Sok helyen a Sony 24-105/4-el hasonlítják össze képminőségben, amit nem értek mert az ugye 4-es fix, a Tamron meg 2.8. Ennyire használhatatlan nyitottan a Tamron hogy rekeszelni kell?
Illetve arra keresek megoldást hogy a megrendelt X1T-S + 2db TT600as szettembe szeretném beilleszteni a régi Nikonos Sunpak Pf30x iTTL vakumat manuálba, vezeték nélkül. Meg lehet ezt valahogyan oldani? Mi kell hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #25109 üzenetére
Ez tény, azért 16-35-ig használható. Jelenleg egy Sigma 56 1.4-et tervezek mellé, e-infinity-ről meg merjem szerintetek rendelni? Olvastam hogy sokaknak bejött, van innen 6500 a fórumtársak közül, objektívet nem olvastam hogy rendeltetek volna innen. E-globalshop-os ajánlást viszont olvastam itt, melyik a megbízhatóbb a két bolt közül? Nálunk, Tirolban 429 euro, e-infin 359, illetve az e-global shop még olcsóbb. Használtan meg nem szeretném 400 körül a német ebayről megvenni a szürke importost.
A Tamron 28-75 2.8 továbbra is kérdés nálam olvastam hogy van olyan közületek aki itt nem full frame vázon használja. Milyen tapasztalatok vannak APSC + Tamronnal kapcsolatban (a6300)? A Nikonos elődjével imádtam portrézni, gondolom ez csak jobb lehet? Jópár Youtube videót végig néztem, volt olyan is ahol "brit tudósok" bebizonyítják hogy ha full frame objektívet használsz APSC-n, nem hogy nem lesz jobb a kép minősége, de kevesebb "megapixel"lel is számolni kell. Mi van? Én azt hittem ez fordítva igaz APSC objektív full frame vázon.
A Tamron viszont mindenhol 800 euro. Megéri az árát ha portrézni "is" használnám? Olvastam hogy sok a gyári hibás közülük, mire kell oda figyelni a vásárlásnál?
Más: ismerősi körben szeretnnek venni egy a6300-at, de ahol nézték már csak ezüstben volt. Lehet hülye kérdés de mi a különbség a fekete és az ezüst között? Anyaghasználat stb.? Viszonylag ritka az ezüst használtan is...
Ja, és nagyon szépen köszönöm az eddigieket is. Már türelmetlenül várom az X1TS+Godox TT600 (dupla) szettem és a Godox Octaboxot, már csak megbízható helyről 1-2 db jó objektívre lenne szükségem.
Csak 1 gondolat: van aki azt írta hogy portrézásra a manuált sem vetné el. Ezek szerint a régi Nikonos Tamron objektívemhez rendelhetek egy 10 dolláros adaptert is, manuálban lehet hogy jó lesz? Melyik adapter passzolna hozzá? Ez az objektív manapság is 160.000 újonnan a 220 volt-on:
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Rapid136 #25102 üzenetére
Sikerült végre átkonvertálnom ARW-ből JPG-be a képeket egy pár rövid záridős képet fel is tettem a google photos-ra. Szerintetek lehet valami baja a gépnek vagy a kitobjektívnek? A kisbuddhás képen pl látszik hogy a fókusz teljesen máshol van, pedig a fókuszmező direkt középen volt és a buddhára fókuszáltam, mellette a virág éles. Asszonyortrénál, EYE AF itt a levél éles, illetve a második képen körülötte lila CA. Macskánál szintén a szemen az AF, de a képeken ez is máshol éles pedig mindegyik rövid záridős fotó.
Képminőségben kb ezt tudja a6300-al a kiobjektív?1
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #25093 üzenetére
Jaja, ugyan ez az átfogású 2.8-as tamron van a D50-emen kb 10 éve, nekem tetszik APSC-n.
Ma volt időm végre 1 hét után kipróbálni az a6300-at kitobjektívvel. A vásárlás óta szinte a táskában pihent.
Nem nagyon tetszik amit kijött a gépből. Pedig a szemfókuszt is beállítottam ez alapján [link]
de olyan mintha a képeken nem nagyon lenne élesség és sokszor nem oda fókuszál ahol a fókuszpontokat jelzi. Illetve a képminőséggel sem vagyok nagyon megelégedve és nem tudom hogy ez csupán beállítási probléma vagy hibás objektívet/készüléket kaptam?! AF-A-nál és AF-S-nél sokszor van olyan hogy lerakom mondjuk asztalra/állványra, nem nyúlok hozzá de megpróbálja magát élesre állítani. Ez teljesen normális?
Ide raktam föl pár képet, ha megkérlek titeket rá tudnátok nézni hogy tényeg nincs e valami baja a gépnek?
Asszonypajtás/macskafotónál az eye af-et természetesen a szemre állítottam kis négyszögben jelezte,de a száj környékét mégis élesebbnek látom. Aszonypajtársnál Eye AF-el. Ez teljesen normális minőség az a6300+kitobi párostól vagy tényleg hibás a készülék vagy az objektív?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #25058 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget.
Ezek szerint: adapterezés (MC-11) felejtős, ha jól értem, E bajonettes
"full frame objektívek gond nélkül mennek APSC vázon."?
Így akár egy Tamron 28-75 2.8 is jó választás lehet az a6300-ra? Milyen hátrányom származhat a Tamronnal APSC-n? Ezzel esetleg mi nem működik? Élesség kb ugyan az APSC-n mint full framen csak a mélységélesség más?
Használja itt valaki közületek ezt a kombót?
kb 28-75 2.8 zoomban mi lenne még amivel akár portrézni is lehet?
Jelen állás szerint egy Sigma 56 1.4 és a Tamron 28-75 2.8 a kiszemelt (a régi 28-75 2.8 Tamron még meg van csak Nikon véggel, esetleg ez manuálban portréhoz mennyire hasznlható?)
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz vihartigris #25017 üzenetére
Ez közel sem biztos hogy mindig így van. Ok, akkor nézzük picit az én szemszögemből: a6300 mellett azért döntöttem mert a stabit meg az érintő kijelzőt leszámítva ugyan az mint egy a6500 (ti írtátok). Az a7000 APSC-ből még nem jött ki, az a7III meg még mindig 2000 euro. Én úgy gondoltam hogy kivárok, addig meg jó az a6300 is és inkább a objektívekre költök. Viszont objektívekben szeretnék úgy építkezni már most hogy az használható legyen APSC-n és full framen is bárhogyan is döntök. Egyenlőre még nem tudom hogy egyáltalán szükségem van e full frame-re vagy elég az APSC minősége is (akár munkára is). Sok idő telt el technikailag a Nikon D50 + a Tamron 28-75 2.8 óta.
Az itt olvasottak alapján úgy gondoltam a 6300 vásárlása előtt hogy két út létezik a Sonynál APSC-n 6xxx szériában: 1. fényerős Sigma sor (1.4) 2. MC-11 és akár régi Cannon objektívek, amelyek már full framek. De ezek szerint vagy én értettem félre amit a fórumon írtatok mert ha jól értem, akkor az A7III az a váz, amelyen akár a régi Canon objektívek is mennek Eye AF-el? Az a6300-on pedig nem MC-el? Tényleg ennyi különbség lenne a két váz között? A Sigma MC-11 listáján pedig csak Sigma Canon objektívek vannak. De mi a helyzet a Canon EF objektívekkel amelyek már eleve FULL FRAMEK?
Azt viszont továbbra sem értem hogy ha valaki APSC vázzal indul, miért ne gyűjthetne mellé FULL FRAME objektíveket? Az FF objektívek nem működnek jól APSC vázon? Mondjuk Sigma 56 1.4 helyett inkább egy Sony FE 85mm 1.8? Vagy egy Tamron 28-75 2.8 ami szintén FF? Ezekkel gondolom ugyan úgy van Eye AF 6300-on?
December: baba születése és onnantól számolva kb 1 év mire elindul. 1 éven belül szerintem az A7III ára lent lesz 1500 euro körül és ott már érdemes lesz a váltás, csak nem szeretnék 4-5 APSC objektívet amelyeket az FF vázon nem tudok használni. De az is lehet hogy maradok APSC-n, és a későbbiekben bármikor válthatok hiszen ott lennének az FF objektívek.
Tehát mozgó gyerekről egyenlőre szó sincs másfél évig. Kismama meg baba fotózás pedig majdnemhogy statikus.
Azt sosem állítottam magamról hogy tudok fotózni, de nekem a Nikon D50 erre volt elegendő:
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Az objektív soromat próbálom össze rakni, kb 2 hete bújom az ebayt meg olvasom a fórumot visszamenőleg. A váz egy Sony 6300 egyenlőre kit objektívvel. Amire használnám: baba-mama-családi fotók, kismama portrék és ha decemberben megszületik a gyerkőc akkor később gyerek fotók. És lehet maradok is hivatalosan a fotózásban. Mint már írtam ez az első MILC-em, és később szeretnék egy a7III-ra (FF) vagy ha megjelenik végre egy a7000-re váltani (APSC szintén), tudom.
Ezeken a sorokon gondolkodom:
1. Samyang 8 v. 10 v. 12mm + Sigma 30 1.4 + MC11 + 24-70 2.8 Canon + 70-200 2.8 Canon L USM
2. Samyang 8 v. 10 v. 12mm + Sigma 30 1.4 + Tamron 28-75 2.8 + Sigma 70-200 2.8 (a régi)
3. Samyang 8 v. 10 v. 12mm + Sigma 30 1.4 + Sigma 50 1.4 + MC11 + Sigma 105mm Macro (régi) + 70-200 2.8 Canon L USM
4. Samyang 8 v. 10 v. 12mm + Sigma 30 1.4 + Sony 85mm 1.8 + MC11 + 70-200 2.8 Canon1. A Samyang objektívek elég élesnek és jónak tűnnek nagylátóban, ezek közül van full frame is? Melyik az ajánlott vétel közülük? 8-10 vagy a 12? Ide fölösleges az AF mert beállítom a fókuszt végtelenre és lehet tájképezni.
2. Jól gondolom hogy a Sigma 1.4 esetében a 30mm jobb látószög mint az 56 1.4 kismama fotók esetén? 30x1,5 azaz 45mm alkalmasabb félalakos, egész alakos portrékra mint az 56mm? A 30-as 1.4-es Sigmának is van olyan háttérmosása mint az 56mm 1.4-nek?
3. Az általam össze állított sorban lévő Canonok közül mindegyikkel hibátlanul megy az MC-11 és van Eye AF is?
Ti melyiket választanátok a fentieknek megfelelően?
Más sor is jöhet és előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Megragadnám az alkalmat hogy megköszönjem mindenkinek a segítséget az új gép kiválasztásában. Egy Sony 6300-ra esett a választásom, ez volt most akcióban, 666 euro kitben. Tegnap hoztam e a boltból. Próbálgatom, ismerkedünk, kezdésnek egy Sigma 30 1.4-et rendeltem hozzá ami kb 1 hét mire megérkezik. Jelenleg a kit objektívvel próbálgatom.
Eddig tetszik bár a boldogságom nem teljesen felhőtlen. Ma ugyanis a Hama fotós hátizsákom pántja elengedett amikor a vállamon volt, a hátizsák leesett a földre, betonra, benne a géppel. A gép mivel a hátizsákban volt közvetlen ütést nem kapott. Lehet hülye kérdés, de a gépnek lehet valami baja? Hogyan tudom ezt esetleg ellenőrizni? Mennyire strapabíróak ezek a gépek egyébként?
Ilyen fotós hátizsákom van:
A másik kérdésem hogy a 7artisans 7.5mm-es objektíve milyen nagylátóban? Van esetleg ebben a tartományban jobb ár/érték arányú objektív jelenleg?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Jó ez a Sigma 56 1.4. Youtubon néztem jópár tesztet ezekről az objektívekről, a 30-as a gyakorlatban is hasonlóan jó mint az 50-es?
Közben megszületett a döntés, Sony a6300 lesz kitben. Ezt akciózza a német MM 666euro-ért. Igazából az a6500 tetszett a legjobban a specifikációk alapján, de ennyiért az a6300 best buy szerintem. Aztán ha kijön a 6500 utóda akkor az lesz vagy egy a7III. Így még marad is valamennyi egy gimballra, vakukra, studió lámpákra.
Ugye jó választás manapság is egy a6300 egy Nikon D50 után? Amire használnám: családi, baba, kismama fotók, beltér, kültér egyaránt.
Az meg hogy az a6300 nem érintő kijelzős....Ez egyébként mennyire hátrány az a6500-hoz képest? Az a6300-nál is meg lehet azt csinálni hogy a váz képét a telefonon jelenítem meg? Ha jól láttam a 6500 és a 6300 az IBIST és a gyorsabb sorozat felvételt leszámítva majdnem ugyan az?
- Gimbalból a Zhyjun Crane Plus milyen a Sony alphákhoz? Ha jól értettem a teszt videókat, akkor a gimbalról minden kamera funkciót lehet vezérelni?
- stúdió lámpák közül mi az ami olcsó és jó kategória - mondjuk Godoxból?
- vakuból dupla Godox TT600-at néztem hozzá X1T-S kioldóval a HSS miatt. Remélem a HSS itt is működni fog az a6300-al. Szerintetek ez jó választás hozzá? Ezek ugye elég erős vakuk ahhoz hogy softboxban is lehessen használni?
Kezdésnek a kitobjektív marad videóra, megy mellé egy SIgma 56 1.4 portrézni (bár nem tudom hogy ez beltérre nem e sok). Meg egy Tamron 28-75 2.8 van tervben ha mégis a7III lesz az utód. A Tamronnak is hasonlóan jó a háttérmosása mint a Sigma fixeknek?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Nagyon durva a Sigma 56 háttérmosása! Ha nem titok, honnan rendelted illetve hol érdemes ezt jelenleg jólárasítva megvásárolni? Ez a Sony 50 1.8 FE verzió vagy OSS? Ausztriában a Sony 50 1.8 FE jelenleg 200 euro. Tudom hogy az FE full frame, viszont később nekem egy a7III van tervben. Gondolom az 50-es Sony a7III-on is jó képet produkál?
-
robi1979
aktív tag
válasz Ixion77 #24852 üzenetére
Godoxból van Sony-hoz való Yongnuo vagy mi a pontos neve csak Canont meg Nikont láttam. Godox vaku témában én ezeket a videókat találtam, ezekből az X1+2db TT600 kombót néztem softboxba. Az első videóban mintha a kissrác azt mondaná hogy a Godox X1T + TT600 mintha tudná a HSS-t????
Ezekből a videókból talán picit egyszerűbb megérteni a működésüket:
Kérdés hogy szerintetek egy Godox X1T vezérlő Sonyra el tud e villantani 2db Godox TT600-at+ezeket a stúdió lámpákat, vakukat?
Ezeken van Sync bemenet de milyen receiver kell az X1T-hez ezekhez?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Pont most írtam le erről a véleményem egy másik topicban. A Fujik miben jobbak? Úgy tudom jóval kevesebb és drágább objektív kapható hozzájuk és nincs fix 1.4 Sigma sor meg Tamron 28-75 2.8. Gimbal videózáshoz meg mindegyik alá kell. Ha meg meghagyom a nikon F Tamron 28-75 2.8-at manuálozni meg jól jön a szenzor stabilizátor az a6500-ból.
"Kb mint nex7 vs a6000 a két gép" - ezt hogy érted?
"Javítsatok ki ha tévedek, közel 2 hónapja bújom a fórumokat mert a régi Nikon D50-emet szeretném lecserélni. Amihez anno 2007-ben úgy látszik jól választottam objektívet mert egy Tamron 28-75 2.8 eddig kiszolgált. Mint látjátok előtte nem volt Sony vázam, így mikor ide bepötyögtem ez első kérdéseimet tapasztalatom sem volt Sony MILC-ekkel.
Első sorban APSC kategóriában kerestem versenyzőt. De! És most jön a DE! Lehet a marketinges nem mondatja velem DE nekem úgy tűnik hogy a Sony marketing koncepciója iszonyat jól fel van építve. Jelenleg úgy látom hogy a középmezőnyben van a legnagyobb verseny. Így nem csoda ha egy átlag USER eltéved benne. Iszonyat sok versenyző, és rengeteg kategória ezen belül is. És ezek CSAK a vázak! Ezek a vázak már jóval felül múlják egy átlag USER igényeit. És folyamatosan jönnek az újdonságok. Ezért szerintem itt nincs jó vagy rossz, a lényeg a felhasználási terület – mint minden másban.
Én úgy látom hogy OK, hogy a Sony bedobta az a6400-at egy a9 alap erősségeivel bár nem egy kategória, nem egy szegmens, nem egy célközönség. De aki a9-el fotóz, másod gépnek ott a 6400. Mindezt úgy hogy maga mögött hagyott egy piacot beelőzve a versenytársakat az a6500-al amely már egy 3 éves konstrukció. Aki viszont most szeretne közép APSC vázat venni az mit tehet? Vagy a6400 vagy a6500. Nekem úgy tűnik hogy az a6400 a Sony abszolút válasza a Canon M50-ére. Számomra inkább hasonlít egy M50-re mint egy flagship APSC-re. Kihajtható, Vlogger kijelző, a legújabb követő (tracking fókusz) amely nyilván a vloggoláshoz elengedhetetlen. Kövezzetek meg, de nekem az a6400 inkább egy vlog kamerának tűnik sajátos árképzéssel mint egy flagship APSC váznak Sony-n belül. Ez inkább csak a piac beetetése és a piac megfelelő tesztelése egy (alfa?) béta időszak. Kb. mint a bűvész amikor azt mondja hogy csak a kezemet figyeld és miközben a kezét nézed, ösztönösen nem figyelsz a trükkre. Ha a piac elfogadja a 6400 árát, ergó fogy a termék, elérhető az a9 erőssége közép szegmensben is, így már szép lassan be lehet dobni egy JÓVAL MAGASABB ÁRON MINT TERVEZTÉK közép flagship APSC vázat. Plafonig ki fogja tolni az új flagship árát és ezt borítékolom bármikor. Az a7III ebben a szegmensben meg azért nem ellenfél mert FULL FRAME. Aki APSC objektív parkot épít, az nem fogja az egészet lecserélni költséghatékonyság miatt - amikor az új APSC flagship "még majdnemhogy többet tud".
Na az lesz szerintem a Sony a6700 vagy a7000, a Sony a6500 2-3 éves APSC flagship utódja. Amely 2019-ben legalább akkorát fog szólni mint 2016-ban az a6500.
Jól gondolom hogy az igazi flagship Sony APSC közép kategóriában még a mai napig az a6500? Jól gondolom hogy az a6500-nak ebben a kategóriában más gyártóknál sincs nagyon ellenfele? Ha nem így lenne, a Sony már bedobta volna az utódját, ami nem az a6400 – szerintem. Az a6000 árképzése anno ugyan ezt mutatta a 6300-al szemben és a Sony ezen két készülék betesztelésével ezen szegmensben iszonyat jól tudta pozícionálni az a6500-at. Amely azóta vajnyi keveset vesztett az árából/értékéből.
Hogy mit tehet egy átlag USER ebben a kategóriában manapság? Baba, kismama, rendezvény, egyéb beltéri, kültéri fotózáshoz vesz egy a6500-at. Amivel kezdtem az irományom, javítsatok ki ha tévedek!"
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz lugosi #24734 üzenetére
"Lehet hogy néhányan szó szerint értették a fényképezőgép “stabilitását”." - ILCE-6500 rendszerszoftver- (firmware) frissítés – 1.06 verzió (Windows):
Videó módban javítja a képstabilizálás teljesítményét. - ezt te hogy értelmezed?
Ha valaki felrakta az új firmwaret meg tudná mondani hogy miben változott?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
A szemfókusz minden olyan dolognál működik külön gombbal aminek szeme van? Mondjuk a borsónál?
Na de viccet félre téve:
Improves image stabilisation performance in movie mode - az a6500-nál? Erre tényleg kíváncsi vagyok hogy mennyit javít az új firmware a szenzor stabilizáláson mert mindenhol azt olvasom szinte hogy videóban nem sokat.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz hemaka #24694 üzenetére
Ezek szerint akkor tényleg csak a magyar nyelv hiánya a különbség. Illetve a videózás részénél PAL/NTSC sem számít? Európában ugye mindenhol PAL van...
További nagy dilemma hogy a6500 vagy a6400, igaz hogy a 6500 közel 2 éves modell, de valahogy nekem komolyabbnak tűnik mint a 6400. Videózásnál mennyire melegszik? A 6400 úgy tudom kevésbé - állítólag.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz #96302336 #24663 üzenetére
Ezek szerint ha l értem akkor az e-infinity, egészem pontosan ez az oldal és nem valami klónja:
sokatok szerint is teljesen megbízható és nyugodtan rendelhetem innen az a6500-at? 100% eredeti termékek ezek és újak, nem valami redurbised stb kategória?
Ezek szerint csak a magyar és a német nyelv hiányzik a vázakból?
A firmwarek is passzolnak ezeken a Sony vázakon és Sigma objektíveken?
Gondolok itt arra hogy ha kijön egy újabb firmware akkor az 100 hogy passzol ezekre a vázakra?
Mennyi idő szokott lenni a szállítás innen?
Az IN STOCK az minden esetben azt jelenti hogy készeleten van és azonnal küldik?
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
A keresőt használva, végig olvasva a kommenteket egy gyors kérdés: erről az oldalról valaki vásárolt már a6500-at? (E-Infinity) vagy szigma 56 1.4-et? A 6300-at olvastam, de csak annyit hogy megrendelték s megérkezett. Mennyi idő alatt szállítanak és ha gond van. hogy érvényesíthető a garancia? Miben más egy szürke importos, erről az oldalról beszerzett készülék mint a Magyarországon vásárolt? Olvastam valahol hogy egyes típusok nem támogatnak valamilyen objektíveket, hibát ír ki stb.
E-global Ausztriában ugyan ez a bolt? Itt az 56 1.4 Sigma olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
A Metabones III-ról van valakinek tapasztalata?
-
robi1979
aktív tag
válasz #31733248 #24601 üzenetére
Az A6000? Baba, kismama fotózáshoz melyik lenne fényerősben az ideális zoom Canon/Sigma objektív mondjuk mint a tamron 28-75 2.8 és fix 1.8 körül amelyet biztosan kezel az A6000 + MC11 EF páros? Ha van olyan ezek közül az objektívek közül, amely videózára is alkalma fényerősben az meg csak ha a tortán. És most itt nem a csilliárdos kategóriára gondolok.
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #24592 üzenetére
No, azt hiszem egy pöttyet megint elvesződtem az MC-11-el kapcsolatban. Szóval ebből van Canon meg Sigma verzió, igaz mindekettőnek Canon vége van. Szóval nem értem hogy ha mindkettő Canon végű objektívekre van, tényleg nincs egy olyan megoldás amivel mennek a Canon végű Sigma és Canon objektívek is egyaránt?
Tehát ha Canon végű Canon és Sigma objektíveket is akarok használni Sony vázon, két MC-11-et kell vennem? Mert van Mc-11-ből Canon meg SIgma objektívekhez gyártott MC-11.
Ebben a táblázatban csak az újabb Canon végű Sigma objektívek vannak felsorolva. Pl. Sigma 70-200 2.8-ból van a régi és van az új. Mint a 70 2.8 macroból is (ami állítólag portréra iszonyat jó). Szóval hiába veszek SIgma objektívekhez való Canon MC-11-et, ezzel csak az újabb Sigma objektívek mennek gond nélkül vagy mennek a régiek is ugyan abból a típusból?
Mint pl: SIGMA 70mm f/2,8 EX DG, Sigma EX 70-200mm 1:2.8 D APO HSM
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Na várjunk csak! Éppen most állok váz/objektív szett vásárlása előtt, akár hogy osztok szorzok, szerintem Sony lesz a vége. Vagy 6500 vagy 6400. De ezt nem teljesen értem.
Ha van egy MC-11-em, az összes Canon-Sigma objektívet tudom használni Sony MILC vázon? Mondjuk egy Sigma 70-200 2.8-at is a váz minden funkciójával együtt működik Sony vázon? Az eye focus is működik?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz Bogyó bá' #24574 üzenetére
Mai napig az a6000-et használod? Én ezen gondolkodom most hogy ha eltekintek a videózástól, fotózásra vajon van e olyan jó egy a6000 mint egy manapság trendi a6400/6500 mondjuk egy Sigma sorral vagy egy Tamron 28-75 2.8-al portrékhoz, beltérre mini stúdióba. Vagy tényleg megér annyival többet egy 6400/6500 amennyivel többe kerül??
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Kb. 2hónapnyi fórumozás, böngészés, utána olvasás után azt hiszem kezd kirajzolódni előttem hogy mit is szeretnék kezdeni a fotózással, videózással. Mint az előzőekben már írtam, éppen babát várunk – decemberi érkezéssel - és szeretném saját magam kivitelezni a babafotózás + kismama fotózás projektet. Illetve szeretném a fotózást egy „picit” tovább vinni. Szeretnék berendezni egy kis mini fotós/videós stúdiót itthonra LED (vagyis utána olvasás után a ledet nem javasolják inkább E27-es 5500K-s izzókat) softboxokkal, háttérrel stb. Alkalom adtán esküvő/rendezvény fotózással is egybe kötve. Ebben kérnék egy kis technikai segítséget a MILC-ek, a Sony terén.
A kiszemelt egy a6400 (egyenlőre). Ehhez egy Sigma 16mm 1.4 (portrézásra családi fotókra és videózásra)+ Sony 50mm 1.8+Sigma 60mm 2.8 ART állítólag ez jó macrora is. Később egy Sony 18-105mm 4 (ez beltérre mennyire akalmas a 4es fix miatt?)
Fotózással hobbi szinten kb a Nikon D50 óta foglalkozom hobbi szinten egy Tamron 28-75mm/2-vel. Sajnos technikailag itt le is ragadtam bár olyan téma nem volt amit ezzel ne tudtam volna megoldani.
Szóval a kérdéseim a következők:
1. kezdésnek mennyire felel meg egy Sony a6400 a fent leírtaknak? Mennyire alkalmas ez a gép erre? Itt ahol lakom a Sony a6400 Sigma 16mm 1.4 kitben 1350 euro. Megéri ezt választani? Csak a váz 1050 euro.
2. szeretnék egy olyan vakut amelyet nem csak a gépvázon használnék, softboxba, ernyőbe befelé fordítva. Vezeték nélküli vaku olcsóbb kategóriából létezik az a6400hoz? Ha igen, melyik az ajánlott vétel? Jöhet alis is ha van ilyen. Bár jelenleg van eg Sunpak pfz30 Nikon akkum, vázról használva ez jó lehet a Sonyhoz is?
3. olcsóbb akkukból melyik az ajánlott vétel ehhez a géphez?
4. AF-es makro közgyűrűből mi az ajánlott vétel ami nem horror árban mozog?
5. néztem egy youtubos videót amiben egy a6000-et tesztelnek portréfotózáshoz Sony 50 1.8-al és Sigma 30 1.4-el. Az a6000 ha csak fotózásra használom miben tér el egy a6300/6400/6500-tól? Megéri inkább a6000-et venni még manapság? Később úgyis vennem kell majd egy második gépet is ha úgy alakul. Vagy kezdésnek mindenképpen egy a6400 ajánlott inkább?
6. a fentebb írt objektívek jók full frame vázra is vagy ezek csak APSC-re jók?
7. a Sony 7-es sorozata ugye már MILC és nem DSLR? Ezek sokkal jobbak mint a 6-os széria?
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Értem én hogy 18-105 PZ meg OSS de fix 4 fényerő nem kevés bentre? Ezért gondoltam hogy a Sigma 16 1.4 talán jobb lenne videózásra beltérre zoom nélkül... De ebben meg ugye nincs OSS azaz stabilizátor? És amit fentebb linkeltem 1400euro körül ott van kitben a 6400-al a Sigma 16mm 1.4.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz kovsol #24283 üzenetére
Csavaros alatt azt értem hogy az objektív tubusa csavarodik e fókuszálás közben. Amit írtatok az előzőekben, hangos és videózásra alkalmatlan az ilyen objektív. De vissza kanyarodva az előző kérdésemre:
Szerintetek az alábbi kitek közül melyik éri meg a legjobban ha az a6400-at a fotózás mellett videózásra is használnám? Jól gondolom hogy ezek az árak alacsonyabbak, olcsóbbak mint itthon?
pl. ez? Ez a Sigma 1.4 16mm OSS-es vagy "csavaros", zajos? Képminőségre milyen?
Ennél az objektívnél összesen ennyi jelölés van az oldalon: Sigma 16 mm f1,4 DC DN
[L:https://www.foto-erhardt.de/kameras/systemkameras/sony-systemkameras/sony-alpha-ilce-6400-plus-sigma-16-mm-f1-4-dc-dn-c.html][link][/L]
Illetve a fentebb linkelt oldalon van 50mm 1.8-as szett is, de ott sem látom hogy oda írták volna az OSS-t. Ezek szerint ez az objektív nem OSS-es és van más 50mm 1.8-as objektív is Sonyhoz E bajonettel? -
robi1979
aktív tag
válasz robi1979 #24256 üzenetére
Szerintetek az alábbi kitek közül melyik éri meg a legjobban ha az a6400-at a fotózás mellett videózásra is használnám? Jól gondolom hogy ezek az árak alacsonyabbak, olcsóbbak mint itthon?
pl. ez? Ez a Sigma 1.4 16mm OSS-es vagy "csavaros", zajos? Képminőségre milyen?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
No erről lemaradtam... Sony A6400-at szerettem volna vásárolni a 220volt vagy a Fotoplusnál, mára már durván 50.000ft-al drágább...
-
robi1979
aktív tag
válasz robi1979 #24140 üzenetére
Illetve erről az objektívről milyen tapasztalatok vannak? SONY SEL 28-70mm f/3,5-5,6 OSS FE jobb mint a 16-50es kit objektív amit a 6400 mellé adnak?
Boltok közül melyek számítanak megbízhatónak a6400 esetén? 220 volt vagy fotoplus? Néztem csak vázat, egyiknél sincs.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Egy újabb kérdés: Sony 6300 és 6400 között mi a lényegi különbség fotózást, videózást tekintve? Ezek a gépek hány expo számig mennek el gond nélkül? Használtan érdemes manapság 6300-at venni - mire kell oda figyelni a vásárlásnál, 10000 expo sok vagy kevés - vagy 100.000ft-al többért megéri e funkcionalitásában a 6400?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #23991 üzenetére
No azt hiszem kezd kikristályosodni előttem egy a6400. Végig olvastam amiket írtatok, olvasok tanulok, oda vissza. Most az obiknál vesződtem el egy pöttyet. Fotózás, videózás a cél, mint írtam feljebb baba születése miatt első sorban. Meg szeretném örökíteni azokat a pillanatokat amikkel majd tini korában meg tudom zsarolni ha úgy alakul. (VICC). Szóval, kültér, beltér egyaránt és fotó-videó. Nézegettem az obikat, egy gondolat ugrott be hirtelen: qrva drágák. Az OSS kb ugyan az mint a Nikonnál a VR, én ebből a stabilizátoros háborúból kimaradtam. Videózni DSLR/MILC-el sosem videóztam, fogalmam sincs milyen. Bár, sokat változtak az obik 2007 óta amióta bővel elvoltam a Nikon D50-el és a Tamron 28-75 2,8-al. Nem volt olyan téma amit ezzel a zoom átfogással ne tudtam volna lefedni nagyon jó minőségben.
Próbálom gondolatban össze rakni a jövő beli szettem fotózáshoz, videózáshoz. Egyenlőre FIX objektívvel kezdenék, és ahogyan cseperedik a picúr, amikor már elindul akkor lehet fontos a gimbal és a zoom objektív szerintem. Látom van Sonyhoz is 50mm 1,8 OSS, ez milyen? Mennyire alkalmas fotózáshoz, videózáshoz? Az adott céloknak milyen jó ár-érték arányú objektíveket ajánlotok? Jöhet zoom is, előre gondolkodni sosem baj. Bár sokat költeni most nem akarok/tudok, lesz kiadás bőven.
Van valami mód arra hogy a Tamron 28-75 2,8-at használni tudjam a6400-on fotózáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
válasz konyi79 #23988 üzenetére
"És itt kezdődne a gond. Az f2,8-as zoom sajnos felejtős, ami videóra ajánlható lenne a pl 18-105pz."
1. Na egy pöttyet elvesztettem a fonalat. Tehát ha a videózás és az AF a fő szempont a fotózás mellett és mondjuk egy a6400 mellett döntök, abban ugye nincs stabilizátor. Ha az a 6400al videózni szeretnék akkor 220.000ft egy erre alkalmas objektív ahhoz hogy legyen AF?
2. Ha jól értem akkor az a6500-ban (bár ez régebbi) van stabilizátor? Az a6500-al milyen objektívek ajánlottak videózáshoz? Természetesen relatíve olcsó és jó minőségű legyen.
3. Az a6400 esetében a vázban lévő stabilizátor hiányát nem pótolja egy gimbal+valami olcsóbb de jó minőségű objektív?
4. Videós képességekben miben tér el a 6400 a 6500-tól? Jól értem hogy a 6400-ban van követés meg iszonyat pontos AF ami a 6500-ban nincs, de ha videózni is akarok és ha ezeket a funkciókat ki akarom használni akkor egy erre való objektív 220.000ft ba kerül?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
- Canon EOS M50 Mark II sok kiegészítővel! Hozzá vagy külön megvásárolható Canon EFM 22mm STM obi!
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- Panasonic Lumix DMC-FZ1000 II
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest