-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Dolphine #22168 üzenetére
Szia!
A 6300 eléggé ki tudja váltani ám az 58-ast, szóval részemről tök felesleges lenne megtartani ez utóbbit. De ez olyan dolog, amit mi nem tudunk helyetted eldönteni ám Mert mi van, ha neked szükséged van egy kis, hordozható gépre, a teleobjektívnél meg tetszik az A58 nagy mérete a fogás miatt?
Az 58-ra is lehet kis fixet venni, akkor minek a 6300?Szóval...érted?
-
Rapid136
őstag
válasz Dolphine #24757 üzenetére
A MILC technológiának annyi köze van hozzá, annyi hogy ott az érzékelőt közvetlenül elemezve állít élességet. A tükrös rendszernél az AF külön egység. Az A58 SLT hibrid, a MILC előnyeivel és a tükrös rendszer hátrányaival.... de érdemes az AF beállításoknál a követő módot kipróbálni.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
PuMbA
titán
válasz Dolphine #24757 üzenetére
15 fókuszponttal sokra nem lehet számítani követésnél, hiszen az kevés és belépő AF rendszer az, amelyik csak ennyivel rendelkezik A mostani alsó-közép / középkategóriában vannak 50 körüli fókuszpontos DSLR-ek és 100 arkáhány fókuszpontos MILC-ek.
(#24762) Dolphine: Milyen beállítást használtál? A fényképező leírásában le van írva, hogy milyet kell mozgó téma esetén. Ha olyat használtál, akkor tényleg ennyit tud a gép.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sanya
nagyúr
válasz Dolphine #41116 üzenetére
Állítólag az 5 tengelyes stabilizátor nem ad hozzá sokat. A legtöbb objektívben van remegéskorrekció, és az jó. Az persze videó alatt nem működik.
Ez az 5 tengelyes igen, de nem dicsérik. Jelent valamit, de nem hoz annyit, mint egy gimbal a videók alatt.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
PNP
őstag
-
csacsi77
senior tag
válasz Dolphine #41126 üzenetére
Véleményem szerint engedd el az adapterezést. Veszel egy adaptert és a régi obikat rászuszakolod az új vázra. Valamilyen szinten megy, se sosem lesz olyan, mintha natív E bajonetes obikat használnál. Nem is beszélve arról, hogy ha olyan adapter választasz (LA-EA2 és 4), akkor pont az A58 fókuszrendszerét kapod a beépített fókuszrendszer miatt.
Vegyél egy A6400-at és hozzá a 16-50 kitobit, ha nincs elég keret, ha kicsit több van a 16-70 Zeisset vagy a 18-135-öt esetleg a 18-105-öt. És tuti sokkal előrébb vagy, mint adapterezgetéssel.
Sajnos ez egy ilyen hobbi, bele kell ölni valamilyen színtű pénzmagot, hogy elpőrelépés legyen.Öreg fater megoldja!!!!
-
csacsi77
senior tag
válasz Dolphine #41128 üzenetére
A féligáteresztő tükörrel rendelkező adapterek az A58-nak megfelelő fókuszt használnak, mert az adapterben ugyanaz a fókuszrendszer van beépítve, mint amit az A58-as vázba építettek. Tehát AF-ben nem lennél előrébb ezekkel az adapterekkel, ha ezeket választanád.
Egyébként én használtam LA-EA3-at A6400-hoz. Ebben nincs fókuszrendszer, itt a váz adja az AF-et. De csak SAM és SSM objketívekkel használható. Fotó alatt perfekt volt egy 16-50 f/2,8 SSM obival. A videó részére nem emlékszem ,de mintha ott nem lett volna jó.
A Sigma 18-50 f/2,8-as obiról el is felejtkeztem, ha belefér a keretbe talán az a legjobb az A6400-al.Öreg fater megoldja!!!!
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz Dolphine #41130 üzenetére
Az a Sigma egyszerűen kitűnő, én is azt használom (csak) az A6400-hoz. Kicsi, könnyű, éles, s semmivel sem ad rosszabb képet, mint korábban a fixeim (Sigma 30/2.8, Sony 50/1.8). Videora nem az igazi, mert ugye nuku stabi, meg zoomoláskor elmászik a fókusz, de ez fotóra optimalizált cucc.. Aki videozik sokat, vesz egy 18-150F4-et is mellé.
-
-
csacsi77
senior tag
válasz Dolphine #41139 üzenetére
Igen, kb. látod már a lehetőségeket.
Innentől csak a pénztárca dönt, hogy melyiket választod.
Még eszembe jutott ez is, hátha egy obiban akarod megoldani: Tamron 18-300[ Szerkesztve ]
Öreg fater megoldja!!!!
-
Taci
addikt
válasz Dolphine #41217 üzenetére
könnyen tudom módosítani a fehéregyensúlyt, színeket, alap dolgokat
Pont erre való a Lightroom, nézz utána, tetszeni fog.Igen, 122 EUR az első év, utána kicsit már több (153). Viszont Lightroom + Photoshop.
Nincs más költség.És havonta kapsz (azt hiszem) 100 kreditet Generative Fill használatára (1 generálás = 1 kredit), a keretet kimaxolva pedig (elvileg) csak belassul a generálás.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dolphine #41224 üzenetére
Elôbbi utóbbi algoritmusait használja, attól függ, mi kell ugye, ugyanaz az engine.. PhotoLab kicsit Lightroom-osabb irány, komplett szerkesztô, aki új, vagy nincs még PS/LR/egyéb vonalon kiforrott workflow-ja, annak ez klassz mindenes egyben csakúgy, mint egy Lightroom.
Én LR-t nem használok, ACR helyett (elôtt) meg elég a PureRaw és DNG-vel indul az Adobe stack már, a DXO-n átesik a RAW.
Igazából az AI cuccok, fôleg zajszûrés, de maga a raw "elôhívás" is, pokoli jó benne (Topaz AI-nál jobb szerintem, de közel egymáshoz amúgy a kettô, elsôre nehéz dönteni).
Poszt-ban retus utánra meg ott a DXO Nik Collection, bár azzal nem élek jelenleg, kézzel ki tudom keverni azt, amire szükségem van, fekete-fehérre meg a régi Topaz BW-t semmi nem veri nálam, a Silver Efex sem. De ez ízlés és pofon kérdése.
A PureRAW k* jó, de kell a tárhely, óriásik a DNG-k vagy TIFF-ek.
Vagy törli az ember a DNG-ket (én RAW-t tartok mindig abból, ami kicsit is fontos.. csak a teljesen nemfontosakból marad a PNG/JPEG).
Azt hiszem, pluginként is mintha menne, Adobe workflow-ba is tehetô, ezzel még nem foglalkoztam, elôtte manuálban eresztem a képekre, szelektíven állítva mindenét.
Az ára viszont tud fájni... De korrekcióban zseni az biztos.
Van x napos demo verziója és engedi is elmenteni, fullos.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dolphine #41227 üzenetére
Nincs tuti recept, csak tuti nemideális utak.
Az editálási folyamatban nem használok veszteséges formátumot, tehát JPG-t.
Lightroom-ot sem használok. Aki igen, az pluginként hívhatja meg a DXO-t már..
DXO PureRaw -> igazítás, zajszûrés, optikai korr. -> PNG, Adobe Bridge -> PS (lesz egy köztes ACR ekkor is, benne már a DXO módosításokkal, ergo vagy tovább mókolsz rajta vele, vagy nem, én nem..).
PS alatt crop, finomretus, stb stb.
Végleges lementése egy gyors editnek PNG-be (nem a 8 bites hanem a teljes, ami a default amúgy).
Végleges lementése egy félnapos vagy komolyabb nagy editálásnak PSD/TIFF, de ez ritka, 61 MP RAW-k mellett ugyanennyi tiff-et tart a fene.
Webre PNG, Facebook és Insta csak 1x ront akkor rajtuk (mondjuk az is elég, hulladék a képminôség ott, ezért csináltam az Adobe Cloud-al saját oldalt, mit mutogassak "bélyeg méretû" képeket ezeken a platformokon, legalábbis nálam ez csak hobbi, nem megyek a like-okra meg "hírnévre").
A nap végén a könyvtáraim úgy néznek ki, hogy benne a raw-k, ha modell, akkor 1 alkönyvtárban batch process-elt JPG-k (4K, válogatni, vagy nyaralást tv-n megnézni a párommal, ha van éppen.. ), meg egy "kidolg" mappa a kidolgozni érdemesnek talált képeknek.
A helytelen utak egyike jpeg-be menteni a munkafolyamat elején és azt editálgatni-menteni-bezárni-újranyitni-folytatni-menteni..... .... ....
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
kovsol
titán
válasz Dolphine #41331 üzenetére
Össze tudnak dolgozni, szóval minimálisan jobb ha mind a kettőben van, de tapasztalatok alapján inkább a tele tartományban jön kis az OSS előnye. Meg pl a nagy tele objektíveken már van a stabinak általában több módja is. pl a 70-200, 100-400 stb objektíveken.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dolphine #42166 üzenetére
Nem, nem arra akartam utalni..
Nézd, ezek a dolgok, hogy mekkora a szenzor, mindig implikál sok egyéb lehetôséget is és limitációt is.
Ebben az erdôben kell megtalálnia mindenkinek azt, hogy az ô igényeihez mi passzol leginkább, mert egyik ponton kompromisszumot kell kötni, míg másik ponton erôsebb a kinézett gép.
A fullframe az nagyobb szenzor, amihez ugyanakkora fényerô és átfogás mellett nagyobb vetített kör kell, ergo nagyobb üveg, ennek van súlya, fogása, mindene.
Ma rengeteg ember a kis méretet preferálja, nem mondom, hogy puhányak, de tény, hogy más generáció, mint az, aki felcipel a hegyre egy monstrumot, hogy meglegyen az a tájkép úgy tisztességesen.
Szóval van számtalan paraméter egy gépben/rendszerben és tekersz az egyiken felfele, hogy Neked az kell, buksz a másikon, mintha ezek össze lennének kötve..
Itt érdemes eldönteni, mi kell, arra többet adsz, és amit buksz, azt pedig vállalod. Fullframe esetén buksz pénzt, buksz súlyt, R 61 MP esetén buksz idôt is és tárhelyet is rendesen, meg sorozatsebességet is..
De színes a paletta, lehet ilyen, olyan meg amolyan dolgokra kihegyezett gépeket is venni, csak tudni kell felállni az alapvonalra: mire is van igényem ?
Ha pedig az igény sem tiszta még, akkor feltenni a kérdést: mire és mikor használhatnám leggyakrabban ? A mindennapok szintjén elgondolkodva + esetleg utazások, ha az is játszik.
Ez kiadja az igényt, és ezt minél pontosabbam tudja vki megfogni - definiálni saját magára vetítve, annál kevésbé esélyes, hogy mellélô a választásával.
Topazt ismerem, fej-fej mellett összenéztem DXO-val, utóbbi nyer.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-szabi-
őstag
válasz Dolphine #42207 üzenetére
Sigma 18-50 f2.8 vs Tamron 17-70 f2.8 obikról több tesztet is megnéztem, nálam végül a kisebb méret lenne a döntő.
Persze nekem is azért nincs még mert az ár.
Fuji x-s20 és Canon r7 jönne szóba, mint alternatíva. Utóbbi kiesett a zárt obi rendszer miatt, előző .. hmm.. az most is tetszik csak követő fókuszban gyengébb.#42210 Masterboy84
Teszteket elnézve a jó videók mind állványon vagy gimbalon készülnek.
Ezen szenzor és/vagy optikai stabi tud valamennyit segíteni de közel sem annyit, mint egy gimbal. -
-szabi-
őstag
válasz Dolphine #42233 üzenetére
Ha nem lenne a méret lényeges én is azt választanám.
Ha rászánod magad a6700-re mindenképp oszd meg a tapasztalatod, érdekelne.#42220 kovsol
Végül miért hagytad ki?#42230 Masterboy84
Tegyél fel valahová eredeti rövid videót, letölthetően, kíváncsi vagyok mire gondolsz. -
-
kovsol
titán
válasz Dolphine #42260 üzenetére
A6000 szériához nem adnak már, meg az A7 ből is csak a felsőbb szinten. Egy A74 -hez nem adnak.
Canon gépem is van alsó kategrióa APSC, ahhoz pl adtak. A9-hez is kaptam. Úgy fest Sony 1 milliós gép alatt nem tudja kigazdálkodni már.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
vond
MODERÁTOR
válasz Dolphine #42276 üzenetére
Nekem is ISDT NP2 töltőm van. Még amazon.de-ről rendeltem 40 valahány euróért. Ahogy nézem, most is annyi. Dobj hozzá még valami apróságot, és ingyenes lesz a szállítás (egy hét múlva).
[ Szerkesztve ]
Eladó Panasonic G9 + Viltrox speedbooster: https://t.ly/C88YY
-
vond
MODERÁTOR
válasz Dolphine #42291 üzenetére
Ott van jobbra fent:
"FREE delivery 30 April - 6 May on orders dispatched by Amazon over €49"
Eladó Panasonic G9 + Viltrox speedbooster: https://t.ly/C88YY
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Robotporszívók
- Mini-ITX
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs