-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
Ha a profik alatt a hivatásos fotósokat érted akik ebből élnek, akkor nekik könnyebb a váltás mert mint munkaeszköz tervezniük kellene amortizációval. Valamint ha megkönnyíti a munkájukat, akkor hatékonyabban tudnak dolgozni. Az meg egyenesen növeli a profitot és csökkenti a ráfordítandó időt. Semmiképpen sem okoz profitvesztést.
A hivatásosok között is van aki mindig törekszik a legjobb és a legmodernebb, legújabb technikára. Ők mindig előre terveznek, hogy ha megjelenik valami új mielőbb használják.
Igen mindig lesznek olyanok akiknek nem áll kézre ez, csak a nagy markolható váz.
Mindig lesznek olyanok akik félnek a technikai újításoktól.
Mindig lesznek olyanok akik egy adott eszközből az utolsó szuszt is kiakarják préselni és esküdnek hogy a régi és bevált a jobb. Akik csak azért is szeretik a saját dolgukat nehezíteni, mert az a jobb és élvezetesebb címszó alatt.
De egyre telik az idő és egyre kevesebben maradnak. És egyre jobban lemaradnak az élmezőnytől ahol a mérce a minél hatékonyabb munkavégzés és minél kiemelkedőbb színvonalú végeredmény.... Aki lemarad annak sokkal nagyobbat kell majd lépni ami egyre nehezebb lesz....Szerintem hivatásos szinten a fényképezés ”technikai sport" elválaszthatatlan része a folyamatos fejlődés és folyamatos újdonságok beszerzése kihasználása...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Közben megnéztem a SpaceX flickr oldalát és megint visszatették a gépek kijelzését, van már fent néhány Sony kép, de a képek többsége Canon 50D-vel készült, de van Nikon D7200 és D750 is. Ezért felesleges a gépekről beszélni, ahogy a videóban is van, mert tök mindegy, hogy Sony vagy Nikon vagy Canon, lehet velük jó képeket csinálni és mivel egy idő után kiismeri az ember a gépe hátrányait, már automatikusan át tud lépni felettük, mert tudja, hogyan küszöbölheti ki.
(#17021) cOxeR: Persze, értelek Van, aki vált, de ugyanúgy van, aki váltott Sony-ra és utána visszament Canonra vagy Nikonra. Nem mindenkinek válik be a MILC még, de van akinek bejött és már 3-4 éve Sonyval fotóz.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ezt nem jól látod... egy profi aki ebből él, az tökéképes és tudja, hogy mit nyer, ha akar és lát benne perspektívát, akkor vált. (főleg ha valós vállalkozást vezet)
Erről váltottam, hogy be tudd kategorizálni.
2 db 5D4 2 db 5d3
24-70 2.8 II, 50 1.2, 16-35 2.8 II, 70-200 2.8 II, Sigma 20 1.4, Sigma 85 1.4
markolatok, vakuk, akku hegyekÉn kb 15-20%-al kevesebb képet lövök a Sonyval és meg se tudom saccolni mennyivel nőtt a fokuszpontos képeim száma, de az is emelkedett, nagyságrendekkel, mondjuk 20% selejt helyet van 5%. Ez azt jelenti, hogy rövidebb a válogatási idő.
Teszem azt, heti 3-5 fotózás esetén ez temérdek idő, kb 1 sorozattal kevesebb felesleges nyers amit nem kell le tárolni, nem kell átnézni... ja fel se kell másolni, el se kell lőni, kisebb amortizáció.
Minden nézőpont kérdése... és van meg Canon eladatlan cuccom, de majd elkel.[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
Azért azt tegyük hozzá hogy pl az 50D + EF 15mm-el fotózott rakétaindításnál a gép és az obi is nagy valószínűségel kuka lett és gondolom a spec memóriakártya élte csak túl
Jó közel kellett lenni a témához de sztem még egy 300-as tele cropos vázon is túl közeli egy ilyen indításhoz
Jós sok gépet és obit eldobnak sztem azért használnak régi gépeket is.
-
mikrofon
addikt
Biztos van ilyen is de ez szerintem nem a jó hozzáállás. Egyszerűen ez a negatív példa.
Ha te nem fotós vagy gondold végig mivel keresed a pénzed, milyen eszközöket használsz. Azután azt is hogy azokkal mennyit foglalkozol te vagy a munkaadód. Mennyit és milyen gyakran fektetsz bele, hogy szinten tudd tartani. Mennyivel kell/kellene többet beletenni, ha folyamatosan fejlődni szeretnél és a legjobbak között lenni.
Egy jól működő vállalkozásnál/vállalatnál az a legfontosabb, hogy minél hatékonyabb és minél értékesebb legyen a munka. Ehhez pedig elengedhetetlen a jó (vagyis a kiszemelt szintnek, célnak megfelelő) eszköz, annak fejlesztése, karbantartása.Az is igaz hogy több féle szintet, célt be lehet lőni a fotózás téren is. Lehet az is cél hogy a legjobbak között legyél és a legmagasabb szinten szolgáltass. De az is lehet, hogy a legkisebb költségvetéssel rendelkező ügyfeleket szolgáld ki de azokból minél többet. Vagy akár olyan speciális is lehet mint amit te írtál. Ezek mindegyike jó választás lehet. De ennek megfelelően kell kiválasztani az eszközt is. Ráadásul a kiválasztott cél határozza meg az árát is ami a bevételt, a hasznot és a visszaforgatandó pénzt is. Különben nem tudsz életben maradni és nyereségre szert tenni... Nem leszel hatékony.
De ennek már semmi köze a fotózáshoz. Ez már közgazdaságtan és vállalat vagy vállalkozás irányítási, tervezési, menedzsment ismeret.... Úgyhogy itt én abba is hagyom ezt az off témát.
Ezzel szemben teljesen más a helyzet az olyan fotósoknál akik élvezetből, saját vagy a környezetük szórakoztatására fotóznak. Ahol a fotózás csak viszi a pénzt és nem hozza. Nekik nem lehet így valasztani, kalkulálgatni, azután vásárolni. Nekik a máshonnan bejövő és megmaradó pénzből lehet gazdálkodni, majd az amortizációt sincs hová betervezni. Pedig az ő gépük is használódik. De itt is fontos, hogy az adott keret legyen jól végiggondolva és hatékonyan kihasználva, hogy minden "szükséges" eszköz egyforma szinten legyen és az eszközök használata valódi élvezet legyen és örömet okozzon.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
"egy idő után kiismeri az ember a gépe hátrányait, már automatikusan át tud lépni felettük, mert tudja, hogyan küszöbölheti ki."
Manuális obival is lehet mozgó témáról borotvaéles képet lőni, de azért egy jó autofókuszos géppel könnyebb lesz. Fotózásnál nagyon nem mindegy, mennyit kell a technikával foglalkoznod és mennyi marad az összes többire.
-
cOxeR
Ármester
Nagyon nem mindegy, hogy melyik gépről beszélünk azért az A9-el nyitottak egy nagyot, előtte nem volt versenyképes. Nálam volt A7R2, Fujik, de az még nem ütötte meg az ingerküszöböt.
Az A9 miatt agyaltam el, az R3 meg tarolt kinőtték a gyerek betegségek jó részét... pl egy kártya, komótos rendszer; akku kapacitás ezek voltak a visszatartóak, aki korábban váltott az ezt kapta, az nem volt körültekintő és nem hozott racionális döntést. -
Márton
nagyúr
-
Márton
nagyúr
jaa, azt nem tudtam, hogy otthoni környezetben "nincs HDR képformátum" és ezekszerint kép sincs, amit ismerne tv vagy egy külső lejátszó.
ehhh
már lassan csak és kizárólag 4k tv-t kapsz a boltban, itt a foci vb, erre hogy nézzük? max fullhd 50i-ben.nóóórmális?
szerk: közben ezt találtam. Most akkor lehet v nem?
[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Ixion77
őstag
Már miért ne tudnál HDR videót simán előállítani? Legegyszerűbben bekapcsolod a HLG módot, és máris nézheted a HLG kompatibilis TV-hen HDR-ben. De ott az SLog2, Slog3 is ha hajlandó valaki grate-elni. Ami nem nagy kaland tekintve hogy egy valamirevaló videó készítéséhez úgyis meg kell tanulni valamely videó editor program használatának legalább az alapjait.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
#31733248
törölt tag
"Megnéztem volna / megnéznék egy A6300-at a Május 1-jei repülő programon vagy a következő Air Race-en az alsó-közép Canon DSLR-emmel szemben" - írtad a másik topicban. Akkor most csodálkozz. Amint láthatod, még adapterezett Sigma obival is simán megy a dolog. Pedig az adapterezés az valóságos ősbűn, talán Éva tett hasonlót annak idején...
-
Márton
nagyúr
Tehát akkor lehet
Rajtam nem fogott ki anno a 3D bluray authoring vagy a mozikban vetíthető 3D DCP formátum előállítása sem
hajrá!Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kovsol
titán
Amit te mondasz kb csak így lehetett használni, közelít a gép és amikor közel van már 150mm is simán elég volt, miközben 400ról indított az ember. Egyébként meg tök unalmas, hogy neked kell itt bizonyítgatni. Akármit mondunk úgyis kitalálsz majd valami mást. Lehet nehéz elhinni, hogy Canonon túl is van élet autófókusz területen.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mirman
őstag
Igen , én sem érzem túl indokoltnak. Nekem a kedvencem mostanában hogy valamelyik fotós youtuber kitalálta hogy neki a videóit mostantól 1.4-es obival kell full nyitva csinálni úgy hogy csak és kizárólag a szeme éles , minden más homály. Na ez egy fotón jól nézhet ki , de egy videón 2 perc után agyfaszt kapsz . És jópár nagyobb átvette már ezt .
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ilyen alapon nincs igény a 200/2 135/1.8 105/1.4 85/1.2 stb. objektívekre sem, a mélységélesség közelebbi távolságoknál ezeknél se több. Ugyanez igaz a középformátumú gépekre is.
Ha a Leica el tud adni 10000 euróért egy 50/0.95-öt manuális fókusszal (ami már éppen 10 éves) akkor egy vélhetően jobban korrigált autófókuszos objektívnek is lesz piaca, bármennyibe is kerül.
De a főcímekben is jól mutat a valaha gyártott leggyorsabb AF-es objektív.
Mindenesetre tény, hogy nem a nagy tömegeket célozzák ezek az új kamerák.Ha a 200D utódja a tükör és apró optikai kereső és helyett kap egy elektronikus keresőt, az állhat ehhez a "tömeg-mirrorless" géphez a legközelebb. Nem a legkisebb (és nem is arányos), de ténylegesen vannak hozzá jó árú objektívek és adapter sem kell (meg jó eséllyel már most is ilyen vázat használnak, csak ugye tükörrel) de egyelőre jövedelmezőbb nekik kb. négyféle belépő modellt, meg EF-M adaptereket elsózni.
-
Ixion77
őstag
A mélységélesség nem csak blende, hanem távolság kérdése is. Pl. előadás fotózáshoz egy obi sose lehet túl gyors: A színpad aránylag messze van, viszont óriási a kontraszt, ezért kell az alacsony ISO. Ugyanakkor sötét is van, ráadásul a szereplők mozognak, ezért kell a rövid záridő. A kompomisszum enyhítése csak a lehető leggyorsabb obival lehetséges. Ez nem feltétlen csak egy professzionális fotózáson érvényes, hanem egy pl. egy iskolai előadáson is.
Azért is menni kell a kis, fényerős fixek felé a nagy gyártóknak, mert a mobiltelefonok ütemesen zabálják fel a piac másik végét: kültéren, napfényben lassan már bármi tud olyan fotót készíteni ami az átlagembernek megfelel. Beltéren gyengék, ezért fizetőképes nyugati emberünk vesz egy MFT gépet. Rájön, hogy azzal se sokkal jobb a fotó, ezért vesz egy FF-t kitobival. Az eredmény továbbra sem elég jó, ezért bemegy hogy adjanak neki végre valamit, amivel a pubban is jó fotó készül. Na ekkor húzza elő az eladó az új Nikont az f0.95 obival... 100000$ éves keresetű emberünk meg pont lesz*ja hogy 4000$-ba kerül. Főleg mivel 10 év múlva is ér $3000-t, szóval a TCO számára elhanyagolható.
Szerintem lesz piaca ennek az obinak, és egyelőre úgy néz ki hogy a Nikon nagyon jól navigál. Mindez a Sonysoknak is jó, mert a verseny miatt végre a natív obik ára is nyomás alá kerül."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
80hun
addikt
-
.mf
veterán
"milyen lesz a kép 0.95-ön?"
FYI: az első 50 f0.95-öst a Canon adta ki 1961-ben. Azóta vagy fél tucat más gyártó is készített. Tehát nem "lesz", hanem már most is megnézheted
Kapható natív FE 50 f0.95-ös obi is, igaz manuál-fókuszos, a Mitakon Dark Knight. Pár review link, képekkel: PillipReeve Fstoppers SteveHuffKonyi: "Ja, elég jól tolták a bullshitet magukra húzzák a figyelmet, majd a videóban már f1.2 lett belőle."
Lett belőle, 1977-ben A videó elején az eredeti 1977-ben megjelent 58 f1.2-es Noct-Nikkor szerepel. Az f0.95 ettől még persze csak spekuláció, lehet, hogy végül csak f1 vagy az eredetihez hasonlóan f1.2 lesz. (De azon se lepődnék meg, ha a képköre a 44×33-at is kirajzolná, lévén a Z-mountba akár akkora szenzor is beférne...)
Ixion: "Számomra a statikus dolgok nem igazán érdekesek: bármiről van az enyémnél sokkal jobb fotó a neten. Feleslegesnek érzem a milliomodik képet megcsinálni a parlamentről."
Maga a Parlament (vagy más statikus tereptárgy) csak egy része a képnek; más szög, fényviszonyok, egy látványos napkelte / naplemente és máris más lesz a kép...
(Igaz a pár-kattintásos sky replacerek terjedésével már ezt is ostromolják a fotelhuszár niemandok...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
p_adam
addikt
A képminőség szempontjából többet számít, hogy melyikkel lesz több minden fókuszban, valószínűsíthető, hogy a gyárival. Ezen kívül könnyebb (+adapter nélkül jobb súlyeloszlású) és a dupla stabilizálás is megy rajta. Jelen esetben semmi értelme annak a párosításnak, mivel nem olcsóbb, mint a Sony objektív.
Ez már az a kategória amikor lehet a görbéket bogarászni, de a gyakorlat vajmi keveset mutat belőle.
A 70-200 2.8 GM pl. a méréseken optikailag igen jó, viszont használni a jelenlegi Sony vázakon nem olyan nagy élmény, ehhez képest a 'valós' különbség eléggé kicsinek mondható (bár a gyakorlatban a dupla fényerő itt tényleg hasznos)
Tényleg léteznének olyan emberek, akik pl. azért használnának Nikon kamerákat, mert jelenleg az ő 70-200/2.8-uk 5-10%-al élesebb (drágább), mint a konkurencia? -
Bogyó bá'
nagyúr
Hajdanán a Canon 30D-n aktívan használtam a felső kijelzőt. A Sony a6000-nél még sohasem hiányzott ez a funkció. Az LCD/EVF váltás nálam automatára van állítva, az LCD-n látom nyakba akasztva is.....
(#19563) 80hun: csak ne rakjon, mert ez megint a gépvázak méretének növekedésével fog járni, számomra meg a MILC legfőbb vonzereje a picisége.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
Viszont egy felső LCD-kijelző vagy sok helyet el is venne a kezelőszervektől, vagy a váz lenne nagyobb. A Fujiban ez szimpatikus, hogy a tárcsákkal már eleve látszik minden, viszont hátránya, hogy a tárcsák funkciója ezáltal fix lesz. Régebben volt az az ötletem (úgy tűnik nem ide, hanem a m4/3-osba írtam), hogy a tárcsák tetején e-ink kijelzők, amik mutatnák, hogy a tárcsa épp mire van programozva, és milyen értékre. Pl. "ISO 100", "F 2.8", "Shtr Auto". De ez eléggé bilibelógós-kezes nice-to-have feature, amit megvalósítani úgyis túl drága lenne.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
zoty
csendes tag
Akkor félreérthető voltam....
Van:Sony 3(4)(5) év gyári garancia baleseti fedezettel: https://fotoplus.hu/hu/termekeink/extra-garanciak/sony-3-ev-gyari-garancia-baeseti-fedezettel
Valamint van:Sony +2(+3) év gyári garancia: https://fotoplus.hu/hu/termekeink/extra-garanciak/sony-2-ev-gyari-garancia
És ezen kívül:Sony +2 (+3)év gyári garancia kit.: https://fotoplus.hu/hu/termekeink/extra-garanciak/sony-ilckitbox2e-2-ev-kiterjesztett-garanciaÉs van amit te linkeltél: Plussz egy év ajándék gari....
Engem a fenti 3 lehetőségek érdekelnek, olvasni tudok, de az lenne a logikus, hogy a +3 év az összesen 4-et jelent az alap gyári egy évvel együtt. Ez kerül 17890 Ft-ba. Ha a "Sony 3 év gyári garancia baleseti fedezettel" választom, oda van itt is írva hogy:"+ 3 év garancia hosszabbítás", ára:13890Ft.
Namost itt valami nem stimmel...
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
A vakupapucstól eltekintve a Pro sokkal jobb vàlasztàs. Egyszerû kezelés ès ergonómia...
“Nagyfejûeknek” mint én érdekes lehet hogy a kicsi kioldó nyomja a homlokot, a pro pont elfér...
A Mikrosat mostanában több Godox témájú vakusimogatót rendezett, ott mindegyik kipróbálható!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
dangerzone
addikt
Bocsánat, elírtam. A mostani, kit lencsém 16-50-es. Ilyen: https://www.sony.hu/electronics/fenykepezogep-objektivek/selp1650
-
Ed Parker
nagyúr
továbbra sem értem hogy mitől a legjobb a sony FF váz.
hacsak nem techbuzériáról van szó.
ha megnézel egy olimpiát, vb-t vagy bármilyen más rendezvényt, még mindig a két nagy van kint és nem azért mert a stúdióknak nincs vagy nem lenne pénze sony-ra.
glamour fotózáson megint csak nem látsz sony vázakat, ott a phase one és hasselblad van pályán, szóval hogy mi a legjobb az nagyon relatív, a kérdés hogy mire?
nekem van mindkettő, dslr és milc is, de pl soha nem éreztem hogy az egyik jobb a másiknál.
azt az előnyt elfogadom, hogy csúcsteknika egy 30-40%-al kisebb vázba, ami könnyebb,de az hogy a specifikáció mit mutat
azt se felejtsd el, hogy a sony-nak már a harmadik generációs váza van kint, a nikon még csak az elsővel jött ki és a z7 nem lett rossz így elsőre,nulla tapasztalattal.
ahány pro dealerrel beszéltem eddig,sony-t hozol? áá, az rétegigény, rendelésre igen.
a két nagyból, plusz oly,panával meg televan a raktár, most akkor mi a legjobb? -
Ed Parker
nagyúr
én nagyon várom hogy sony annyira elterjedjen hogy a legtöbb gyutávból legyen legalább 2-3 natív jófajta üveg hozzá.
illetve hogy normális áron(300-600k) legyen üveg 500mm felett, adapter nélkül.
egyébként ha már profi, 80%-a a fotóriportereknek 24-70 és 70-200-at használ, az meg van a sonynak mindkettő fényerős, de mégis a canikon van sokaknál -
Rapid136
őstag
Attól hogy rendezvényeken mit látsz attól még elég nagy a mozgolódás... de egy nagyobb cég nem fog kihajítani egy komplett rendszert egyik napról a másikra.
van néhány előny a MILC oldalán
a felszerelés mérete
a silent shutter
élőkép kontroll a keresőben, pl. mélységélesség
sorozatfelvétel élőképpel
ezek olyan technológia különbségekből adódnak ami az SLR rendszerben megoldhatatlan vagy nagyon kompromisszumosan
érdekes lesz néhány év mulva ha valaki egy sajtóeseményen csattogó kamerával jelenik meg, pláne egy esküvőn
tavaly megjelent egy kósza hír hogy a japán császár esküvőjén(?) kitiltják a csattogós fényképezőgépeket az eseményről...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
hemaka
nagyúr
Meg az is, hogy bizonyos cegek nagytetelben veszik a vazakat (lasd olimpia), vagy csak lizingelik az esemeny idejere. Ezekben meg a CaNikon eleg eros, volt idejuk kiepiteni a halozatot rendesen.
mikrofon
Ki ez a veréb? Jo, mondjuk a cikk clickbait, kell a penz a youtube-tol...[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Ha nem 3 éves adatokat nézel ez már így csak részben igaz. Tény, nem volt ideje még a dolognak megfordulni, de egyre több ilyen helyen látni A9-et, 7R3-at pl.
És jön az olimpia!
2018 a MILC-ről szólt, 2020 meg az olimpiáról fog. Ott pedig sokminden ki fog derülni! Az olimpia előtt várhatók az igazi nagyágyú tükrösök, de biztos vagyok benne, az A9m2-t is oda fogja időzíteni a Sony. Szóval 2018 még csak kis bemelegítés lesz, igazán nagyot ez az év vége - 2020 eleje fog szólni! Addig meg persze nézegethetünk gyanítom 1-2 megjelenő iszonyat árú telét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot