Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz fricz19 #7978 üzenetére

    nagyjából képben vagyok, ha meg nem, akkor veszem a fáradtságot és ránézek a témára, amennyire lehet.
    nem velem kell vitatkozni, ha a jogszabály nincs teljesen tekintettel bizonyos specifikus gyakorlati módozatokra, de eddig ahány illetékesi határozatot, állásfoglalást...stb. olvastam, valahogy mindig a száraz jogszabályokat vették figyelembe a döntéshozók és a gyakorlati megvalósíthatóság kevésbé került előtérbe - jellemzően a kógencia miatt -, már ha a forgalmazó oldaláról próbálom nézni a dolgot.
    04ahgy konkrétan meghatározta adott leírásában, hogy a vásárló nem nem teremti meg a rendeltetésszerű működéshez szükséges feltételeket, így nincs szükség vizsgálatra, illetve pont emiatt ellent sem mondok magamnak.
    amennyiben nem írta volna le a hibalehetőséget, úgy más lenne a helyzet, de nem így történt, ő konkrét esetleírásra kért választ, amit meg is kapott.
    írtam lehetőséget arra is korábban, hogy a cserét követően van lehetőség a kicserélt termék bevizsgálására, és amennyiben bizonyíthatóan a vásárló/ügyfél okozta a hibát/meghibásodást - nem rendeltetésszerű használat okán -, úgy utólag van lehetőség jogi lépések megtételére, ez megoldás a mobiltelefonos felvetésedre is - mert nem mindegy, hogy eleve ismert az, miszerint a vásárló nem teremti meg a rendeltetésszerű használathoz szükséges feltételeket, vagy sem.
    sokszor nem kimondottan rugalmasak a jogszabályok, de ha a felek kellően azok, mert gyors és mind a két fél megelégedésére szolgáló megoldást akarnak, akkor nem szokott probléma adódni.
    a gyakorlatban sok helyen úgy működik, hogy a fogyasztó kérésére ott és akkor kipróbálják a hardvereket, hogy kiszűrjék a több darabból a hibásat, így mind a két fél jobban jár.
    más szempontból viszont összetett dolgok ezek, bizonyos esetekben mindig is lesz ellentét az elmélet és a gyakorlat között, amit nem egyszerű feloldani, néha nem is lehet teljesen, ha ha felek nem úgy állnak hozzá - elég, ha csak az egyik -, ez van...
    a boltok problémáját is (meg)értem, vannak az eddig említetteknél sokkal szélsőségesebb esetek is, amikor viszonylag gyorsan bedől egy üzlet, de legalábbis jelentős anyagi teher róható rá - az elállás lehetősége komolyabb problémákat rejt a boltok szempontjából -, de minden kockázattal számolni kell és úgy vállalni valamit.

Új hozzászólás Aktív témák