Új hozzászólás Aktív témák

  • Mercutio_

    félisten

    válasz #54625216 #103 üzenetére

    Az első hsz-edben amire ShadowBull reagált 2 bekezdésed van, nem írta, hogy az end to end AI részére reagált, simán lehet a második bekezdés end to end nélküli részére vonatkoztatni.

    A másodiknál is nekem inkább az jön le, hogy úgy általában Musk hitelességének kérdésességére van a hsz. kihegyezve.
    Azt egyébként tényleg jó lenne tisztázni, hogy mi min is fut, mekkora erőforrást igényel (hw, sw, network, sávszél, stb.), mi az ami megalapozza a "nagy áttörést"? Önmagában egy ANN / LLM-szerű megoldás szerintem nem hoz csodát, ez látható a ChatGPT "hallucinációk" példáján, ami ráadásul olyan veszélyes üzemnél mint a közlekedés inkább aggodalomra ad okot.
    Minél komplexebb egy tevékenység annál nagyobb gond számomra a blackbox megvalósítás. Nem önmagában a "kiszámíthatatlansága", hanem azért mert utólag nem ellenőrizhető, reprodukálható egy döntési gráf, ami pl. az esetleges hibák javításában segíthetne.
    Ahogy egy programkód se tökéletes, úgy a machine learning se lesz az, ott ugyanúgy lesznek tanítási hiányosságok, logikai problémák (mit milyen összefüggésben tanít, milyen prioritásokat definiál aki feltanítja, stb.)

    Reakcióidő/programozás szempontjából szvsz pont nincs jelentősége, hogy a zebra/stoptábla felismerése után Ai vagy program alapú a fékezés, elég egyszerű tevékenység egy konkrét változó/paraméterhalmaz mátrixba pakolva le tudja kezelni :U

    Amennyire tudom a fő különbség (és kihívás) az USA és a többi földrész között az utak/utcák mértani szabályossága, táblák, felfestések megfelelősége ezáltal egy csomó érzékelés/paraméter tervezhetősége, azokra adott reakciók helyessége. Tehát attól, hogy az államokban megugorja a feladatot az önvezetés, még Rómában csinálhat hülyeségeket :U

Új hozzászólás Aktív témák