Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
Hieronymus
#96
üzenetére
"Aki azt gondolja Muskról, hogy a kommunikációja nem mindig megalapozott. Az nem "laposföld" hívő kategória."
A laposföld kategória az, aki egy szimpla tényközlésre azzal reagál, hogy nem hiszi el anélkül, hogy érdemileg cáfolná.
Mivel a laposföld hívőt nem tudod kirepíteni az űrbe, hogy személyes empirikus tapasztalatokkal győzd meg, ezért csak közvetlen bizonyítékaid lehetnek, amiket ő következetesen a hitelességük kétségbevonásával (értsd: azokat sem hiszi el), vagy tekintélyre és közvélekedésre hivatkozás vádjával próbál ignorálni.
Tehát nem Musk szavahihetősége a kérdés, hanem hogy egyszerű tényállításokat lehet-e szimplán személyes kétely alapon cáfolni. Hát nem lehet, még akkor sem ha egyikünk sem tudja közvetlen, tapasztalati bizonyítékokkal alátámasztani."Ez a mondat egy értelmetlen zagyvaság."
Hát ha nem akarod megérteni, akkor nyilván nem fogod megérteni.
"Senki sem írta, hogy minden elemző megállapítása/feltételezése hazugság lenne."
Még egyszer: nem állítottam, hogy bárki is ilyesmit is írt volna. Minössze az állításaik ok-okozazi összefüggéseire hívtam fel a figyelmet:
Adott ugye egy ténymegállapítás, hogy a Tesla FSD v12 end to end AI megoldásra épül.
Ha ez hazugság, akkor minden következtetés, ami ebből a ténymegállapításból indul ki szintén hazugság.
Tehát ha azt mondod, hogy Musk az end to end AI-val kapcsolatban hazudik, akkor abból logikusan következik, hogy az n+1 elemző, aki a Tesla end to end AI létezésének tényéből indul ki is hazudik (és / vagy rosszul végzi a munkáját mert nem jár utána az értesüléseinek).
Amúgy nem állítom, hogy ez egy teljesen lehetetlen feltételezés, pusztán csak azt, hogy az elemzések számát látva erősen valószínűtlen, hogy senkinek sem támadt kételye (ide értve azokat is, akik határozottan ellenségesen állnak hozzá bármihez, ami Tesla), hogy az end to end AI megoldás egyáltalán létezik-e.
Ha pedig két lehetőség közül valaki a sokkal valószínűtlenebbet fogadja el valóságosnak pusztán indulati alapon, az ne minősítse a másik érvelését vakhitnek. -
-
válasz
#54625216
#86
üzenetére
"...engem vádolnak vakhittel..."
Sokáig azt hittem, hogy fizetett PR alkalmazott vagy. Ma már kevésbé gondolom.
"Ezzel szoktak manipulálni a laposföld és a "nem volt Holdraszállás" hívők, mert minden bizonyító tényközlést következetesen személyes kételyre hivatkozva igyekeznek cáfolni, mondván hogy nem tartják valószínűnek, hogy az adott tény egyáltalán létezik."
Ezt beépíthető panel lett az újabb hozzászólásidba. De nem nem sok értelme van tolni.
Ugye, érted?
Aki azt gondolja Muskról, hogy a kommunikációja nem mindig megalapozott. Az nem "laposföld" hívő kategória.
Teljesen felesleges ámokfutást csinálsz.Például.
"Itt le is lehetne zárni a vitát annyival, hogy "galambokkal nem sakkozunk", de ha már belemegyünk a feltételezés és valószínűség kérdésbe, akkor figyelembe véve a de facto elemzői konszenzust a kérdésben, erősen valószínűtlennek tartom, hogy minden elemző kiinduló ténymegállapítása hazugság lenne, azaz nincs okom kétségbe vonni a ténymegállapítást és ennek az alapja nem vakhit, hanem a valószínűségek mérlegelése."Ez a mondat egy értelmetlen zagyvaság. Egy mondatba csak az összefüggő dolgok kerülhetnek.
Senki sem írta, hogy minden elemző megállapítása/feltételezése hazugság lenne. Ezt csak te gondolod vagy feltételezed. Ezzel csúsztatsz. Nyilván vannak ténymegállapítások, amik tartalmaznak hazugságot. Jobb esetben tévedést. Mivel csak a "a valószínűségek mérlegelése" az elemzés."Ha mindenki szembe jön az autópályán, akkor nem tekintélyre vagy közvélekedésre hivatkozás azt feltételezni, hogy esetleg Te nézted félre a táblát."
Ebben tökéletes igazad van. Már csak azt kell átgondolnod, miért vitatkozol a "szembejövőkkel".
-
Robitrix
senior tag
Volt egyszer egy SCI-FI novella. össze hívnak egy csomó tudost és mutatnak nekik egy filmfelvételt. Ahol egy pasi lebeg a levegőben egy hátizsák méretű antigravitációs eszközzel. Aztán baleset történik lezuhan és meghal és az eszköz is megsemmisül. Így az volna a feladat, hogy ha a fickónak sikerült antigravitációs eszközt alkotni, akkor nyilván nem lehetetlen a tudósok és mérnököknek. Hiszen ha egyszer sikerült, akkor miért ne sikerülne másodszor is feltalálni. Na neki is állnak feltalálni és kisérletezni. Aztán egy jó adag küzdelem után sikerül nekik egy szoba méretű anti gravitációs eszközzel előállni. Igaz sajnálkoznak, hogy nekik nem sikerült hátizsák méretben kitalálni. Erre közlik velük, hogy lényegében egy pszichológia kisérlet alanyai voltak. A filmfelvétel kamú volt és a reakciókra voltak kiváncsiak igaziból. Ehhez képest tényleg szenzációs lett, hogy mégis csak sikerült nekik egy müködő antigravitációs eszközt alkotni még ha 50 tonnás méretben is. Na így lehetnek valahogy Musk mérnőkei. A főnök álmodik valamit, nekik meg csak valahogy ki kell találni...
-
Robitrix
senior tag
válasz
Hieronymus
#54
üzenetére
Hát ha az Ai-k az emberi viselkedésből tanulnak, akkor lehet 10 év múlva az őn vezető autok ott fognak dudálni a dögös csajoknak...

-
A cikkből csak az nem derült ki (egy IT portálon), hogy mire is fogják használni a Dojo-t. Mert ha AI modell tréningezésre, akkor nem az autók látását fogja közvetlenül segíteni...
-
ddekany
nagyúr
válasz
#54625216
#86
üzenetére
De milyen elemzők amúgy? Ki tudta ezt kipróbálni, és megvizsgálni, és az eredményt publikálni? Igen, Dr. know-it-all-t láttam, meg hogy idéz valami másik forrásból, de hát ő nem pártalan ember... Mint ahogy van a médiában UFO ipar, kinőtt egy Musk ipar is. (Hogy a Tesla részvény tulajokról ne is beszéljünk.) Szóval ezekkel csak óvatosan.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Hieronymus
#82
üzenetére
"Olyan állítást adsz a beszélgetőpartnered szájába, amit nem mondott. Az elemzőkről egy szót sem szólt."
Nem mondtam, hogy szóltak volna az elemzőkről, csak azt, hogy ha szerintük az elemzők egy hazugságra alapozzák a megállapításaikat akkor az elemzők megállapításainak is hazugságnak kell lennie. Azaz A állításból következik a B állítás, ezért kell az A állítást érdemi érvekkel alátámasztani.
"A saját állítást, mások hitelével és tekintélyével próbálod alátámasztani. Nyilván az elemzők nem hazudnak, ebből következik, hogy neked igazad van."
Tévedés.
Történt egy ténymegállapítás, amely valóságtartalmát egyesek kétségbe vonják és engem vádolnak vakhittel azért, mert én nem.
Ez a bizonyítási kényszer áthárítása érvelési hiba, mert egy tényközlést kétségbe vonni csak egy azzal ellentétes ténnyel vagy logikai cáfolattal lehet, a "bizonyítsd be, hogy létezik, mert én nem hiszem el" pedig se nem ténybeli, se nem logikai cáfolat.
Ezzel szoktak manipulálni a laposföld és a "nem volt Holdraszállás" hívők, mert minden bizonyító tényközlést következetesen személyes kételyre hivatkozva igyekeznek cáfolni, mondván hogy nem tartják valószínűnek, hogy az adott tény egyáltalán létezik.
Innentől viszont már nem tényekről, hanem feltételezésekről beszélünk.Itt le is lehetne zárni a vitát annyival, hogy "galambokkal nem sakkozunk", de ha már belemegyünk a feltételezés és valószínűség kérdésbe, akkor figyelembe véve a de facto elemzői konszenzust a kérdésben, erősen valószínűtlennek tartom, hogy minden elemző kiinduló ténymegállapítása hazugság lenne, azaz nincs okom kétségbe vonni a ténymegállapítást és ennek az alapja nem vakhit, hanem a valószínűségek mérlegelése.
Tehát nem arról van szó, hogy Gipsz Jakab és tsai. személyes tekintélyével próbálnám meg hitelesíteni az érveimet egy szubjektív kérdésben, hanem hogy nincs okom egy ténymegállapítást hazugságnak feltételezni pusztán azért, mert egyesek Musk szavahihetőségét kétségbe vonják.
Ha mindenki szembe jön az autópályán, akkor nem tekintélyre vagy közvélekedésre hivatkozás azt feltételezni, hogy esetleg Te nézted félre a táblát. -
azbest
félisten
válasz
Hieronymus
#82
üzenetére
jön egy állítás: XY dolog jól megy
jönnek a válaszok: musk mindig hazudik
erre: rengeteg elmző szerint ebben nem hazudik
aztán: de must mindig hazudik
erre: látod, hogy létezik, ott van, az elemzők megnézték és tetszik nekik
aztán: musk akkor is hazudik
erre: szóval kétségbevonod az elemzőket is, akik egyetértenek ebben muskkal?
aztán: ne adj a szájába olyat amit nem mond. Az elemzőknek szakértése hitre és tekintélyre hivatkozás.Mint az óvodában.
-
válasz
#54625216
#81
üzenetére
Ez további érvelési hiba.
"De ha szerinted a Tesla nem állt át end to end Ai-ra és a világon minden a témával foglalkozó elemző hazudik..."
Olyan állítást adsz a beszélgetőpartnered szájába, amit nem mondott. Az elemzőkről egy szót sem szólt.
Ebben a mondatban az is zseniális, hogy még egy érvelési hibát sikerült belegyúrni.
A saját állítást, mások hitelével és tekintélyével próbálod alátámasztani. Nyilván az elemzők nem hazudnak, ebből következik, hogy neked igazad van. -
#54625216
törölt tag
Ez már a "volt-e Holdraszállás" nívójú galambokkal sakkozás kategória, de legyen.
Én nem Musk kijelentésére hivatkozva állítom, hogy a Tesla a v12-vel átállt end to end AI-ra, hanem eddig nem találtam olyan írást, elemzést, értékelést, ahol ezt ne tényként kezelnék és senki sem állt elő még csak a gyanújával sem az ellenkezőjének (pedig bőven akadnak ellenérdekelt felek, akik szívesen megtennék), ezért nem látom okát, hogy kételkedjek egy alapvetően könnyen cáfolható ténykérdésben.
De ha szerinted a Tesla nem állt át end to end Ai-ra és a világon minden a témával foglalkozó elemző hazudik, manipulál vagy vakon hisz, akkor érdeklődve hallgatom az érvelésed, csak kicsivel megalapozottabb bizonyítékokkal kellene előállnod annál, hogy szerinted Musk máskor nem mondott igazat, mert innentől nem csak Muskot rágalmazod, hanem kb. mindenkit. -
vicze
félisten
válasz
#54625216
#79
üzenetére
"állítás igazságtartalma szempontjából teljesen irreleváns"
LOL
= Az állítás igazságtártálam tök irreleváns, a lényeg, hogy az én hitemet bizonyítja.
Hogy is vannak ezek az érvelési hibák...
Neked semmilyen bizonyítékod nincs azon kívül, hogy hiszel valakiben. És próbálsz itt felsőbbrendűség bullshittet tolni, mikor semmi mást nem csinálsz csak vakon hiszel valakiben. Persze Musk végtelen mennyiségű hazugsága irreleváns, mert most becs szó igazat mond...
-
#54625216
törölt tag
válasz
Hieronymus
#54
üzenetére
"Ha túl magas a szabályszegők száma, a tréning eredménye bizonyos esetekben a szabálytalankodók követése lehet. Mert megtanulta milyen szabálytalanságot kell elkövetnie a tovább haladás érdekében. Ez nem jó."
Ezért is válogatják a training videókat, hogy csak a szabálykövető példák alapján tanuljon.
-
ddekany
nagyúr
válasz
#48584626
#67
üzenetére
Nos, nem csak Musknak mondok ellent, hanem sok másik garantáltan nálam jóval értelmesebb embernek. OK, ők nem ígértek 2019-ra robotaxit, de nem értékelték, hogy mekkora fórjuk van emberként, mikor ki kell találni, hogy a képen mi micsoda, és mit akar. Soha nem értettem, ezt miért csak én hiszem ennyire nehéz problémának.
-
ddekany
nagyúr
válasz
#48584626
#62
üzenetére
Mostanában nem engednék, de... ha lesznek ilyen "rendesen" intelligens gépek, akkor átalakul a társadalom (már ha lesz ember persze, de most tegyük fel, hogy lesz), és az ilyen megoldásokkal kapocslatos előítéletek. Embernél is csak vizsgáztatni tudnak, és nem reális kielemezni, hogy az agyad mikor pontosan mit miért csinál. Ezek ugyan az.
-
#48584626
törölt tag
Hogy mersz ellentmondani Musknak?
Boszorkányhater vagy! Hiszen ő már 2015ben megmondta a tutit:"I don't think we have to worry about autonomous cars because it's a sort of a narrow form of AI. It's not something I think is very difficult. To do autonomous driving that is to a degree much safer than a person, is much easier than people think. [...] I view it like a solved problem."
Probléma megoldva.
-
worxland
addikt
A profi a videók minőségére vonatkozott, nem a tesztelői státuszukra.
"mikor 4-ből egyszer értelmesen megcsinál egy korforgalmat véletlen akkor megy az istenítés" - hát ez kábé a V9 idejében volt így, mostanában inkább minimum ötből négyszer sikeres a körforgalom teljesítése. -
worxland
addikt
válasz
#48584626
#61
üzenetére
"Teljesen irreleváns hogy ők mit raknak fel" - az egész világ a jutuberek tesztjei alapján dönti el, hogy tetszőleges adott termék tényleg olyan jó, mint amilyennek a céges marketing próbálja eladni, de szerinted mindez irreleváns... És még te mered másnak azt mondani, hogy dilettáns. Az irónia-mérőm megint kiakadt.
-
vicze
félisten
"profi tesztelők videóit szoktam nézni"
LOL. Ugye olyan nincs. Engedélyezett mezei beta user van, és ennyi.(Persze sose tudod éppen melyikük Tesla alkalmazott épp.) Ezek a hypera mennek abból van view és bevétel. Ki tudja mennyi minden van kivágva, mert a végén visszavonják a beta engedélyt, ha olyat mutat amit nem kéne... (Az ő videóinak a hangvétel is érdekesen megváltozott miután kirúgták.)Ismerem ezek és láttam elég FSD szerencsétlenedést, hogy tudjam mennyire messze van a rendszer attól amit állítanak, és itt sokan beképzelnek. Csak hát minden hiba és bevakozásnál struccpolitika és mikor 4-ből egyszer értelmesen megcsinál egy korforgalmat véletlen akkor megy az istenítés és mindenki más mennyire le van maradva begyöpösödött mantra.
-
ddekany
nagyúr
válasz
Tigerclaw
#51
üzenetére
"Ráadásul az önvezetésnél talán a kisebbik probléma kifejleszteni a hardvert és szoftvert."
A teljes önvezetés, az nem egy narrow AI. Én mindig is azt gondoltam, hogy már lényegében AGI-re alkalmas architektúra kellene rá, és ezért a büdös életben nem lesz. De az utóbbi évek fejleményei az AI területen dolgozókat is meglepték, szóval most már franc tudja mi lesz pár év múlva... Ha nem is engedik ki a hatóságok az útra, bőven kihatna más területekre mint a vezetés.
-
#48584626
törölt tag
", az céges marketing-videó volt"
Ami ugyanúgy el volt adva valósnak mint Musk legutóbbi vakítása. És ti ugyanúgy kapásból elhittétek mint a mostanit.
"magánemberek, nem fizetett Tesla-alkalmazottak"
Teljesen irreleváns hogy ők mit raknak fel, különösen azért, mert azt a verziót is kidobták a kukába kompletten. Sokadjára btw.
-
vicze
félisten
-
worxland
addikt
-
worxland
addikt
válasz
#48584626
#53
üzenetére
"egyből jön a személyes támadás"
Idéznék egy bizonyos Shadowbull hozzászólásaiból:
"Néha dugd ki a fejed a szatyorból.", "Te ezeket a marhaságokat tényleg elhiszed?", "Figyi, gyakorlatilag lószart sem tudsz az egészről, elolvastál talán néhány TC cikket a témában, aztán egyből szakértőnek hiszed magad, közben a TC cikkeket is pont olyan fogalmatlan hülyék írták mint akik azt komolyan veszik.", "Nettó hazugság. De te nyilván tudod miért nyomod.", " Te valami párhuzamos valóságban élsz.", "Hát, neked tényleg kurvára semmi közöd ehhez a témához.", "Figyi, te aztán tényleg teljesen fogalmatlan vagy.", "Eddig nem produkáltál mást, csak a szokásos buta teslafan höbörgést", "Figyi, láthatóan fingod sincs róla hogyan működik egy hibrid",
-
#48584626
törölt tag
2016ban is milyen lelkesen elemezgettétek a Tesla által kiadott FSD demó videót, aztán mondogattátok hogy a Tesla már csak pár hónapra van attól hogy kész legyen.
Azóta se lett kész, közben meg kiderült hogy az az ominózus videó sima hamisítvány volt, fake.Na, ennyire érdemes elemezgetni Musk állítólagos full AI FSD videóját.
-
worxland
addikt
Oh, az pont nem jutott eszembe
, én a profi tesztelők videóit szoktam nézni, amit Musk művelt, az szánalmas volt. Arra volt úgy-ahogy jó, hogy lássuk, a V12 alpha a full AI megoldással kábé azt tudta, amit a V11.4.7 a programozott viselkedéssel (de csak sejteni lehet, a pocsék minőség kapcsán). Akiket érdemes nézni, ha jó minőségű videón látni is akarjuk, mit tud az FSD:
Whole Mars Catalog
Dirty Tesla
Chuck Cook
Black Tesla
mind a négy 4K videókat tölt fel. -
válasz
#54625216
#25
üzenetére
"Felismeri a zebrát, mert x ezer órányi training videón az autósok megálltak a zebránál és a rendszer magától megtanulta, hogy ezek szerint neki is meg kell állnia, nem pedig azért, mert valaki beprogramozta, hogy mi az a zebra, hogyan kell felismerni és mit kell csinálni, ha odaér egyhez.Felismeri a zebrát, mert x ezer órányi training videón az autósok megálltak a zebránál és a rendszer magától megtanulta, hogy ezek szerint neki is meg kell állnia, nem pedig azért, mert valaki beprogramozta, hogy mi az a zebra, hogyan kell felismerni és mit kell csinálni, ha odaér egyhez."
Ha túl magas a szabályszegők száma, a tréning eredménye bizonyos esetekben a szabálytalankodók követése lehet. Mert megtanulta milyen szabálytalanságot kell elkövetnie a tovább haladás érdekében. Ez nem jó.
A bomba jó nők mellett lassítani kell és minden esetben elsőbbséget adni nekik. Hátha kialakul valami a helyzetből.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szuperszámítógépből eddig is volt bőven különböző AI gyorsítókártyákkal teletömve már hosszú ideje. Mitől lenne ez más? Ráadásul az önvezetésnél talán a kisebbik probléma kifejleszteni a hardvert és szoftvert. Bevezetni a piacra, akár csak regionálisan tesztjelleggel sokkal nagyobb munka főleg hogy kudarcból volt/van elég a szenzációvadász médiáknak.
-
ddekany
nagyúr
válasz
#54625216
#44
üzenetére
Ez a George Hotz (comma.ai, Openpilot) megközelítés, hogy ezt így kell csinálni. Valószínűleg így is lesz előbb-utóbb, de egyenlőre nem látszik, hogy erre meglenne a know-how, meg talán kell még pár transformer szintű elméleti áttörés is hozzá. Mert a vezetés a valós világban eléggé szerteágazó tevékenység. Az nagyon gáz lenne, ha a Tesla ezt hirtelen megugrotta, és ilyen kicsi hardveren.
-
Balu77
őstag
Meglátjuk mi lesz ebből. Az Amazon is így kezdte hogy csinált egy IT rendszert a saját szolgáltatásaihoz, aztán kinőtte és most itt tart. Minden azon múlik hogy mennyire sikerül ehhez Musknak partnereket és vevőket találni. A Saas rendszer nem újdonság, hisz pl. vállalat irányításban pl. a Servicenow is így megy, amit 2004-ben alapítottak.
Supercomputing terén van bőven rivális, Google, Amazon, MS, stb. és ők sem a babérjaikon ülnek. És most jön új játékosként Musk. Ha nyitott rendszere lesz, akkor kell ahhoz majd ügyfél is és könnyen kaphat még versenytársakat, hisz a már meglévő nagy szolgáltatók egyet gondolnak és nekifekszenek hasonló téren mozogni. Szóval nem lesz annyira sima a dolog, de lehet benne esély ha nagyon ügyesen tolja.
Pl. a töltők terén a tengeren túlon sikerült csatát nyerni, mert a tesla féle töltőket fogja több rivális is támogatni.
A Morgan Stanley elemzését pedig vegyük egy ideálista alapnak, ami "ha bejön a dolog" esetére. Amúgy kicsit pontatlan a cikk, mert nem 500, hanem 600 milliárdról volt szó.
Én pedig köszönöm az elemzést, mert egy jót kereskedtem a Tesla részvények emelkedésével.
-
vicze
félisten
Látom nem jött át a hivatkozás, Musk Twitter streamjére, amiben demonstrálta a V12-t...
(Az év vicce volt eddig.) Ebből is látszik a rajongók mennyire képben vannak, vagy csak ignorálják a valóságot.
Mindenki köpköd, hogy SpaceX streamek is átmentek Twittere, így élvezni lehet majd 4pixel ide oda mozgásást kilövésekkor... -
worxland
addikt
válasz
#54625216
#42
üzenetére
Hagyd el. Személyes sértésnek veszi a feltételezést, hogy az FSD valaha is működni fog. Konkrétan egy laposföld-hívő, akinek hiába rakod be a félórás jutub-videókat (magánembertől, nem előretervezett útvonalon, nem előre letesztelt céges reklám) a legfrissebb béta verzióról, ahol indulástól érkezésig egyszer sem kellett hozzányúlni a kezelőszervekhez , neki az egész akkor is rosszabb, mint egy 30 éves BMW.
-
#54625216
törölt tag
"Az tuti hatalmas költői túlzás, hogy amolyan LLM stílusban az egész egy nagy fekete doboz AI model legyen, ahol videó és egyéb szenzorok be, jármű vezérlés meg jön ki, és senki sem érti a kettő közt pontosan mi történik (az LLM-ek ilyenek)."
Pedig nagyjából erről van szó és ennek a hosszabb távú hatásait árazta be a Morgan Stanley.
-
bteebi
veterán
"Bár ez elmehet hosszútávon a magasabb fogyasztáson"
Élettartam és persze pl. napelem/akku kapacitás kérdése. Szerintem amúgy jó eséllyel nem lenne a fogyasztás meghatározó. (Meg persze az se mindegy, hogy a felárat kapásból kell megfizetned, vagy a magasabb energiaárakat kell kitermelned 8-20 év alatt.) Egy szuperszámítógép nagyon nagyjából mondjuk 5-10 MW áramot eszik meg. Persze azt hűteni is kell, a nagyobb fogyasztásút meg még jobban. Azt mondjuk nem tudom, hogy a megadott fogyasztásokba bele van-e számolva a hűtés fogyasztása; jó eséllyel nem.
Némi hatékonyságbeli különbség meg nem feltétlenül hozza be a vételárbeli akár sok(tíz)millió dolláros különbséget. Érdekes lenne egy kicsit jobban utánaszámolni - már ha ismertek lennének az input adatok.
#23: Minden szentnek maga felé hajlik a keze.
A Morgan Stanleynél valószínűleg simán rájöttek a nagybevásárlásuk után, hogy véletlenül milyen jó üzletet kötöttek. 
-
ddekany
nagyúr
válasz
#54625216
#35
üzenetére
Az a folyamat már régóta tart, hogy a programozott funkciókat NN (AI) megoldásra cserélik le. Én elsőre úgy értelmeztem, hogy v12-ben már (szinte) minden funkciót ilyenre cseréltek, és kb ennyit tudunk. Ettől még a rendszer java része lehet olyan mint v11-ben. Ugye megvolt nekik már a komponens, ami megtippeli hol az út széle, ami kitalálja hol vannak autók, gyalogosok, azok merre mozognak, stb. Ezekből lett egy belső 3D-s világkép, és aztán az alapján születtek döntések. Talán most az utóbbi rész lett már totál NN. Nem tudjuk. Az tuti hatalmas költői túlzás, hogy amolyan LLM stílusban az egész egy nagy fekete doboz AI model legyen, ahol videó és egyéb szenzorok be, jármű vezérlés meg jön ki, és senki sem érti a kettő közt pontosan mi történik (az LLM-ek ilyenek). Továbbá, hogy ez kellően kiszámítható vezetésre, és ez a várhatóan jó nagy model belefért a kocsiban lévő hardverbe (pl. RAM-ba). Ha így lenne, akkor OpenAI/MS, Google stb. húzhatnák le a rolót, mert már sok évvel előttük jár a Tesla titokban, és aztán pár hónap múlva jönnének ki a gyárból az Optimus Prime-ok, összedőlne a társadalmi/gazdasági rend, és Musk átvenné a hatalmat... Szóval inkább szerintem ne.

-
azbest
félisten
ha már 1bitesek, a dojoról tudjuk, hogy digitális?
Csak azért kérdem, múltkor elém sodródott pár érdekes kis videó az analóg AI számításról. Bár, mintha azt mondaná, hogy a tréninghez kell továbbra is a digitális, de felhasználásnál lehet egy olcsó analóg mátrix (gyakorlatilag máshogy vezérelt flash cella mátrix) képes lehet olcsón és gyorsan használni. Veritasium, Anastasi In Tech
-
#54625216
törölt tag
Az az alapvető különbség, hogy a kocsiban a video input és a kocsi vezérlése között a v12 verzióban már csak a neural network van, nincs manuálisan írt kód.
Eddig a neural network javarészt csak a video input feldolgozásáért volt felelős, de maga a kocsi vezérlése hagyományos algoritmusok alapján történt. Azaz a neural network felismerte a videó inputon a stoptáblát, az fsd programja pedig megállította az autót.
A v12-ben viszont nincs beprogramozva semmi alapból a stoptáblára, a rendszer a training során tanulta meg, hogy a stoptáblánál meg kell állni pusztán abból, hogy a training videókban azt látta.
(Amúgy ez az egyik nehézsége is a módszernek, mert állítólag úgy kellett összevadászniuk a videókat, amikben az emberi vezetők tényleg meg is állnak a stoptáblánál, a sofőrök döntő többsége csak lassított és továbbment, az fsd-nek meg ugye mindent az előírások szerint kell csinálnia akkor is, ha a szabályt a többség nem tartja be.)Tehát itt a cikk címével ellentétben nem a Dojo a lényeg, hanem a videóval trainingelt, manuális kód nélküli, tisztán neural network alapú vezérlés. Ez az, amit a Tesla nem csak autók, hanem más AI alapú termékekben is hasznosítani tud majd.
-
ddekany
nagyúr
-
vicze
félisten
Rosszul érted.
Minden Teslából ide megy be a videó feldolgozásra és abból csinál deep learninget és okosodik tőle az AI, ami a kocsikon fut lokálisan és kapja az SW frissítéseket.Személy szerint nem tudom mitől leszel előrébb most mint a korábbi 8-10évben mikor ugyanezt csinálták, de biztos.
-
btprg
senior tag
Jól értem, hogy ezek azt képzelik, hogy lesz egy központi szuperszámítógép, ami minden teszlával valós időben kommunikál, és majd ezáltal fognak a forgalomban valós időben jó döntést hozni az autók? És ezt valaki komolyan is gondolja? Ennél nagyobb baromságot még szándékosan kitalálni se lehetne.
-
vicze
félisten
DGX SuperPOD . Kulcsrakészen 8 szekrényben 256db H100, és ezt úgy bővíted ahogy akarod.
Nem azonos a tray méret és a egyéb kiszolgálói igény. Úgyhogy ezt kimarad: "2 System Trays per Cabinet" a D1-nél. Tehát a 20db az 10 szekrény D1-nenk, 35db, az 9 szekrény H100-nak.
Mivel továbbra is N7 vs. N4, a hűtési igény jelentősen kisebb, így nagyobb lehet a sűrűség.Tesla D1-nél lehet, hogy a szekrények "egy egység", míg DGX modulokhoz nyilván kell +hálózat, ami 1-3 extra szekrény, így esetileg lehet több, de ez elég minimális különbség összességében.
-
#54625216
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
#54625216
#25
üzenetére
Édes istenem, ezt a sok hülyeséget honnan szeditek?
Komolyan, 10 éve hallgatjuk a Tesla ilyen-olyan csoda technológiájaról szóló tirádákat, hogy majd hogyan fog behozhatatlan előnyre szert tenni...
És Elon bedob nektek egy új gumicsontot és ti farokcsóválva rohantok.... Röhejes.
-
#54625216
törölt tag
Azt nem értik, hogy a Tesla megoldása (pontosabban az FSD v12) "end to end AI", azaz kizárólag videókból tanul mindenfajta előre programozott heurisztikák nélkül.
Felismeri a zebrát, mert x ezer órányi training videón az autósok megálltak a zebránál és a rendszer magától megtanulta, hogy ezek szerint neki is meg kell állnia, nem pedig azért, mert valaki beprogramozta, hogy mi az a zebra, hogyan kell felismerni és mit kell csinálni, ha odaér egyhez.A Morgan Stanley azt árazta most be, hogy ha a Tesla end to end rendszere eléri a kritikus szintet, akkor behozhatatlan előnye lesz a "programozott" önvezető rendszerekkel szemben. Főleg mivel a Tesla-nak szinte korlátlan training adat áll rendelkezésére a két millió forgalomban lévő Tesla-nak köszönhetően, míg a többiek még csak most kezdik el egyáltalán szenzorokkal felszerelni a járműveiket.
Ráadásul az "end to end" tanulással szerzett tapasztalatait a Tesla más termékeknél is alkalmazni tudja akár mint fejlesztő, akár mint szolgáltató. -
vicze
félisten
válasz
GhanBuri Ghan
#20
üzenetére
Keverem a törvény sértést, a mivel is?

Biztosan tök véletlen, hogy ez az "elemzés" azután született, hogy a Morgan Stanly vett 7milliárd $ Tesla részvényt ugye? A cikk hatására 10% ugrott egyből a Tesla, az 700millió tiszta nyereségnek hívják.
Piac manipuláció? Kihallott már ilyenről. Sose létezett, ezek a befektető cégek olyan ártatlanok, mint a maszületett bárány.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan
#20
üzenetére
"gy eléggé nagy cég nevében nyíltan a saját zsebére játszik"
Ki mondta hogy a sajátjára? A cégére... A csavo mar hosszu evek ota fenyezi a Teslat.
-
#54625216
törölt tag
-
GhanBuri Ghan
őstag
Kevered a "kreatív könyvelést" az ügyfelek direkt átverésével. Milyen is az, aki nem képes disztingválni? Sarkosan gondolkodó? Mindent fekete-fehérben látó? Egybites?
#18 Shadowbull Te se látod a különbséget aközött, hogy az elemzők hosszú távú megbízhatósága 50% alatti, és aközött, hogy valaki egy eléggé nagy cég nevében nyíltan a saját zsebére játszik. Érdekes, hogy egy topikkal arébb az autógyártók nevében kikéred magadnak az ilyen összemosásokat

-
ddekany
nagyúr
Én ugye arra reagáltam, hogy az, ahogy a Toyota, meg Tesla fókuszál AI-ra, az nem egy kategória. Ez akkor is így van, ha a Tesla netán bebukja a Dojo-t.
A matekben meg nem vagyok biztos. 280db H100 az valami 35 tray, mert mintha 8 lenne egyen. 3000 D1 az meg 20 tray, mert 150(!) D1 egy van egy tray-on. Na persze a két tray mérete nem tudom hogy aránylik, vagy a számítási teljesítmény W-onként, meg köbméterenként... Végső soron, várjuk hogy tényleges feladatoknál ki mit tud.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan
#16
üzenetére
Nem igazán. A tőzsdei elemzők elemzései gyakorlatilag semmit sem érnek.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan
#14
üzenetére
A micsodáját? Ne röhögtess már.
-
#48584626
törölt tag
Úgy látszik az "elemző" szeretné feltornázni a portfóliója értékét, mielőtt kiszáll belőle.
-
vicze
félisten
Aha. Mondjuk úgy a Tesla kijelentései és a valóság nem éppen szoktak egy kategóriában lenni...
1db ExaPOD az 10db cabinet ami 3000 D1 chip. = 1,1ExaFLOP BF16-ban.
1db nV H100 NVL 3,9P FLLOP BF16-ban, azaz 280db tudja azt amit, 3000db D1. Valóban nem egy kategória.Az egyetlen előnye a D1-nek, hogy olcsóbb Teslának mint a modernebb H100 és majdani utódai. Bár ez elmehet hosszútávon a magasabb fogyasztáson (N7 vs. N4), bár ez attól függ milyen gyorsan cserélődik.
-
Landro
tag
Erős túlzásnak hangzik a 335 milliárd dollár a hálózati szolgáltatási bevételre, miközben pl a Toyotának az elmúlt évben 236 mrd dollár bevétele volt.
-
vicze
félisten
Mindegyiknek, csak nincs a bulvárhírekben. Toyota 2017 óta tolja az AI-t... Tudom a mantrát, mindenki le van maradva, mert nem streamelik Twitteren 360p-ben, hogyan megy át a piroson az "önvezető" kocsijuk...
Továbbra is ezek Tesla marketing cikkek részvényárfolyam feltolásra. -
bteebi
veterán
Impozáns tervek, de 5 évre előre extrapolálni se mindig könnyű, nem hogy 20-ra. 20 év múlva én is lehet, hogy milliárdos leszek, de azért valószínűbb az, hogy nem. Mondjuk arra jóval nagyobb az esély, hogy a Tesla tervei megvalósuljanak (legalább nagyjából), mint annak, hogy én milliárdos legyek.
-
ddekany
nagyúr
nVidia-tól érkezet nemrég iszonyat mennyiségű vas FSD tréningezésre... Ez alapján még kívülállóként nem tudjuk, hogy a Dojo egy napon nyerő lesz-e. Mellékesen ott van még jó pár startup, mint a Jim Keller féle Tenstorrent, vagy a Cerberas az egész ostyát lefedő chipjével. Meg persze az AMD cucca, ha kevésbé radikális architektúrákat nézzük. Aki megoldja, hogy PyTorch 2 modellek ki tudják használni, amiben az architektúrájuk elvben leveri az nVidia-ét, valószínűleg az nyer... Stock rulett... melyik színre tegyem fel?

-
cami][us
senior tag
Parcinak kéne nyitnia egy külön oldalt, a Muskos clickbaiteknek.
-
Busterftw
nagyúr
"Ha az autók ugyanis látnak majd és reagálnak a Dojo révén mindenre, akkor rengeteg új piac nyílik a cég előtt, bármilyen kamerás eszköz képes lesz a vizuális környezete alapján valós idejű döntéseket hozni."
Magyarul, ezt az informaciot 3rd partyknak eladni.
-
Mercutio_
félisten
Jól értem: Még most kezdenek bele abba, amiben mások már fényévekkel előrébb járnak, de az elemző mégis élretörést és piac letarolást víziónál?
Új hozzászólás Aktív témák
- T14 Gen1 27% 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ÚJ MSI CYBORG 15 A13VF - 15.6"FHD 144Hz - i7-13620H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 4060 -3 év garancia
- GAMER PC! i7-12700KF / RTX 3060 Ti / Z690 / 16GB 3200MHz / Z690 / 1TB NVMe / 700w!
- Ryzen 5 3600X Komplett PC 32GB RAM, 1.5TB NVMe SSD, Vízhűtés
- Latitude 5440 27% 14" FHD IPS i7-1365U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjolv IR kam gar
- Honor 400 Lite / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Számlás!Windows 10 Pro 11 Pro,Windows 10 Home 11 Home, Office 2016,2019,2021 ,Vírusirtok,Mac
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB Thermaltake V3 fekete NBase 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3849, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




, én a profi tesztelők videóit szoktam nézni, amit Musk művelt, az szánalmas volt. Arra volt úgy-ahogy jó, hogy lássuk, a V12 alpha a full AI megoldással kábé azt tudta, amit a V11.4.7 a programozott viselkedéssel (de csak sejteni lehet, a pocsék minőség kapcsán). Akiket érdemes nézni, ha jó minőségű videón látni is akarjuk, mit tud az FSD:
A Morgan Stanleynél valószínűleg simán rájöttek a nagybevásárlásuk után, hogy véletlenül milyen jó üzletet kötöttek. 

