Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ddekany
nagyúr
Hát, most egy példa volt, nyilván ezer másik jó okod lehet egyszerűségre törekvésre... szoftver fejlesztésnél is ezt csináljuk. Mondjuk az nem egy nagy indok, hogy csomó dolgot nem ő gyárt arra, hogy +1 dologban még függősége legyen... de mindegy. Karpathy pont ott elmondja, hogy rakás plusz cécó.
Vonalat kiszűrte az NI-om (Natural Intelligence) valamiért
, plusz azt hittem a Musk demójáról beszéltél, ami V12 "alfa", mert az is át akart menni a piroson. Amit itt van, ennél arra tippelnék, hogy az a pirosra azt hitte, hogy az a balrább vezető irányra vonatkozik, és a zöld pedig annak a szigetnek még a bal oldalára. Nekünk egyértelmű, de ha képernyő lévő térképet nézed, akkor fene tudja, hogy szerinte mi van a piros alatt a talaj szinten. De én is azt tippelem, hogy marad ez béta még jó sokáig. Túl nehéz probléma ez, nem tartunk még itt. -
ddekany
nagyúr
De ez most ilyen szócsata kategória. Mert nyilván, lehet merő szarrágóságból is takarékoskodni, meg átverésből (amikor a kínai cipő szétesik 1 év után), meg lehet azért, mert a korlátos erőforrásaidat tudod hasznosabbra fordítani, vagy mert úgy kevésbé függsz beszállítóktól, vagy mert úgy olcsóbban tudod adni, stb.
Piros lámba meg hogy jön ide. Arra mások is kamerát használják. Ez talán a V12-es döntéshozó AI gondja (azt cserélték hagyományosról, amennyire ki lehett hámozni). És végső soron az lesz kérdés, hogy a többiek mit tudnak, ha akárhol kidobod USA-ban őket egy városba. Ha senkinek sem megy még, hát akkor egyenlőre vizes nyolcas...
-
ddekany
nagyúr
Nincs itt még eldőlve semmi. Majd kiderül, ki nevet a végén. Aki járókában kezdte a járni tanulást, vagy aki anélkül... Persze az elején a járóka tűnik messze hatékonyabb megoldásnak.
Kiégett, vagy feladta, vagy összeveszett Musk-al, vagy jobban érdekelte a "digital God" irány (elvégre végül oda ment át)... Mit tudjuk mi. Hogy pár év Musk cégnél pörgés után akart fél év saját időt, az is reális.
-
ddekany
nagyúr
"A szenzorok elhagyása [...] Gyakorlatban 0 köze van bármilyen technológiai dologhoz, pusztán pénz kérdés."
De hát ez egy mérnöki cél is, hogy minél kevesebb alkatrésszel (minél egyszerűbben), és minél olcsóbban érd el a szükséges funkcionalitást. Amit nem Tesa-s körökből halottam önvezetés kapcsán, ott is kb. az volt a közhangulat, hogy csak egyenlőre még ennyi érzékelővel is nehéz megoldani, szóval kell a mankó, amíg a szoftver oldal (az AI) jobb lesz. Ezért nem is próbálja más, mert hát túl kockázatos vállalás, hogy de, menni fog az úgy is. Hogy akkor Musk miért erőlteti? Gondolom ő hisz, mert neki ez volt víziója.
Egyrészt. De amúgy még be is jöhet neki, mert ha nekik ettől lesz rakás know-how "gépi látás" területén, az hasznos lehet más területen is. Másik, hogy nekem van ez hitem, hogy az valódi önvezetéshez általánossabb intelligencia kell, aminek kompletteb világmodellje van, és ha az úgy is kell, és ezért már lett, akkor lehet, hogy látás sem akkora gond már. -
#54625216
törölt tag
Látod megint csak pofátlanul hazudozol és terelsz, mert egyrészt Karpathy-t nem rúgták ki a Tesla-tól, hanem ő lépett ki, azt is elmondta, hogy miért: [link] (Röviden: mert az egyre duzzadó AI teamben egyre több volt a manager feladata és egyre kevesebb a fejlesztői, ő pedig nem szeretett volna beleragadni a managelésbe.)
Másrészt ennek semmi köze a tekintélyre hivatkozáshoz, mivel nem Karpathy személye maga az érv, hanem amiket ő maga felsorolt a videóban. -
ddekany
nagyúr
Nem egyértelmű ebből a szögből... lehet bevette volna a kanyart, csak nem bírta már idegekkel a csávó, és nyomott egy féket.Update: #188.Ezért nem világos mennyire gyilkos ez, mert, amúgy bölcsen, de nem szokták kivárni az emberek, hogy na, mi lesz. Amit láttam ezeken a felvételeken, hogy az ilyen utón fekvő dobozokat, virágosládákat, bójákat, azokat néha szét akarja taposni. Csúszós úttal is volt gondja, amikor hóban ezerrel akarja bevenni a kanyart... most nem tudom ezzel hogy állnak.
-
azbest
félisten
-
ddekany
nagyúr
Igazából én itt kicsinyítettem a Tesla hype körök feltételezését, ami szerint ez egy nagy black box, mint pl. egy ChatGPT (ami lényegében az). Hanem ahelyett ez valójában sok kicsi ismerős black box lehet, ami sokkal kevésbé AGI-világvége feeling.
Hogy valóban kikopott-e már minden hagyományos megvalósítás a nagyobb/komplexebb funkcionális blokkok tekintetében, OK, elvileg ezt sem tudjuk. De ha az mondja hogy igen, és közben meg nagyon nem, az nem a szakmai tudáson múlott, mert gondolom beszél a mérnökökkel.
"mivel kell legyen fix biztonsági rendszerek"
Lehetséges olyan kombináció, hogy vannak kemény szabályok végső esetre, csak azok szinte sosem jutnak szerephez, mert az AI megoldás idő javara részében nem próbál megölni.
-
Ugye? Tehát az AI jelen formája kevéssé jó erre.
@kpbendeguz :
"Azaz x levezetett kilométer arányában legyen kevesebb az AI által okozott baleset, mint az emberi tévedésből (vagy szándékos rosszakaratból) adódó."
Érteni, csak a jelenlegi metodika szerintem fals, nem fog ilyesmi eredményre vezetni. -
#54625216
törölt tag
Ez már a "volt-e Holdraszállás" nívójú galambokkal sakkozás kategória, de legyen.
Én nem Musk kijelentésére hivatkozva állítom, hogy a Tesla a v12-vel átállt end to end AI-ra, hanem eddig nem találtam olyan írást, elemzést, értékelést, ahol ezt ne tényként kezelnék és senki sem állt elő még csak a gyanújával sem az ellenkezőjének (pedig bőven akadnak ellenérdekelt felek, akik szívesen megtennék), ezért nem látom okát, hogy kételkedjek egy alapvetően könnyen cáfolható ténykérdésben.
De ha szerinted a Tesla nem állt át end to end Ai-ra és a világon minden a témával foglalkozó elemző hazudik, manipulál vagy vakon hisz, akkor érdeklődve hallgatom az érvelésed, csak kicsivel megalapozottabb bizonyítékokkal kellene előállnod annál, hogy szerinted Musk máskor nem mondott igazat, mert innentől nem csak Muskot rágalmazod, hanem kb. mindenkit. -
worxland
addikt
A profi a videók minőségére vonatkozott, nem a tesztelői státuszukra.
"mikor 4-ből egyszer értelmesen megcsinál egy korforgalmat véletlen akkor megy az istenítés" - hát ez kábé a V9 idejében volt így, mostanában inkább minimum ötből négyszer sikeres a körforgalom teljesítése. -
worxland
addikt
Oh, az pont nem jutott eszembe
, én a profi tesztelők videóit szoktam nézni, amit Musk művelt, az szánalmas volt. Arra volt úgy-ahogy jó, hogy lássuk, a V12 alpha a full AI megoldással kábé azt tudta, amit a V11.4.7 a programozott viselkedéssel (de csak sejteni lehet, a pocsék minőség kapcsán). Akiket érdemes nézni, ha jó minőségű videón látni is akarjuk, mit tud az FSD:
Whole Mars Catalog
Dirty Tesla
Chuck Cook
Black Tesla
mind a négy 4K videókat tölt fel. -
bteebi
veterán
"Bár ez elmehet hosszútávon a magasabb fogyasztáson"
Élettartam és persze pl. napelem/akku kapacitás kérdése. Szerintem amúgy jó eséllyel nem lenne a fogyasztás meghatározó. (Meg persze az se mindegy, hogy a felárat kapásból kell megfizetned, vagy a magasabb energiaárakat kell kitermelned 8-20 év alatt.) Egy szuperszámítógép nagyon nagyjából mondjuk 5-10 MW áramot eszik meg. Persze azt hűteni is kell, a nagyobb fogyasztásút meg még jobban. Azt mondjuk nem tudom, hogy a megadott fogyasztásokba bele van-e számolva a hűtés fogyasztása; jó eséllyel nem.
Némi hatékonyságbeli különbség meg nem feltétlenül hozza be a vételárbeli akár sok(tíz)millió dolláros különbséget. Érdekes lenne egy kicsit jobban utánaszámolni - már ha ismertek lennének az input adatok.
#23: Minden szentnek maga felé hajlik a keze.
A Morgan Stanleynél valószínűleg simán rájöttek a nagybevásárlásuk után, hogy véletlenül milyen jó üzletet kötöttek. 
-
ddekany
nagyúr
-
#54625216
törölt tag
-
GhanBuri Ghan
őstag
Kevered a "kreatív könyvelést" az ügyfelek direkt átverésével. Milyen is az, aki nem képes disztingválni? Sarkosan gondolkodó? Mindent fekete-fehérben látó? Egybites?
#18 Shadowbull Te se látod a különbséget aközött, hogy az elemzők hosszú távú megbízhatósága 50% alatti, és aközött, hogy valaki egy eléggé nagy cég nevében nyíltan a saját zsebére játszik. Érdekes, hogy egy topikkal arébb az autógyártók nevében kikéred magadnak az ilyen összemosásokat

-
ddekany
nagyúr
Én ugye arra reagáltam, hogy az, ahogy a Toyota, meg Tesla fókuszál AI-ra, az nem egy kategória. Ez akkor is így van, ha a Tesla netán bebukja a Dojo-t.
A matekben meg nem vagyok biztos. 280db H100 az valami 35 tray, mert mintha 8 lenne egyen. 3000 D1 az meg 20 tray, mert 150(!) D1 egy van egy tray-on. Na persze a két tray mérete nem tudom hogy aránylik, vagy a számítási teljesítmény W-onként, meg köbméterenként... Végső soron, várjuk hogy tényleges feladatoknál ki mit tud.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Spórolós topik
- Otthoni IPTV megvalósítási lehetőségek?
- Lexus, Toyota topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Automata kávégépek
- Futás, futópályák
- Flint 2 OFF topik
- potyautas: A Magyar Néphadsereg emlékére
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1i - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9 i7-1185G7 32 GB RAM Iris Xe 4k kijelző törésgarancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10310U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Eladó Denon 4400h
- AKCIÓ! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Pixel 7 pro 128/8
- AKCIÓ! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
, plusz azt hittem a Musk demójáról beszéltél, ami V12 "alfa", mert az is át akart menni a piroson. Amit itt van, ennél arra tippelnék, hogy az a pirosra azt hitte, hogy az a balrább vezető irányra vonatkozik, és a zöld pedig annak a szigetnek még a bal oldalára. Nekünk egyértelmű, de ha képernyő lévő térképet nézed, akkor fene tudja, hogy szerinte mi van a piros alatt a talaj szinten. De én is azt tippelem, hogy marad ez béta még jó sokáig. Túl nehéz probléma ez, nem tartunk még itt.
A profi a videók minőségére vonatkozott, nem a tesztelői státuszukra.
, én a profi tesztelők videóit szoktam nézni, amit Musk művelt, az szánalmas volt. Arra volt úgy-ahogy jó, hogy lássuk, a V12 alpha a full AI megoldással kábé azt tudta, amit a V11.4.7 a programozott viselkedéssel (de csak sejteni lehet, a pocsék minőség kapcsán). Akiket érdemes nézni, ha jó minőségű videón látni is akarjuk, mit tud az FSD:
A Morgan Stanleynél valószínűleg simán rájöttek a nagybevásárlásuk után, hogy véletlenül milyen jó üzletet kötöttek. 

