Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #34 üzenetére

    Az az alapvető különbség, hogy a kocsiban a video input és a kocsi vezérlése között a v12 verzióban már csak a neural network van, nincs manuálisan írt kód.
    Eddig a neural network javarészt csak a video input feldolgozásáért volt felelős, de maga a kocsi vezérlése hagyományos algoritmusok alapján történt. Azaz a neural network felismerte a videó inputon a stoptáblát, az fsd programja pedig megállította az autót.
    A v12-ben viszont nincs beprogramozva semmi alapból a stoptáblára, a rendszer a training során tanulta meg, hogy a stoptáblánál meg kell állni pusztán abból, hogy a training videókban azt látta.
    (Amúgy ez az egyik nehézsége is a módszernek, mert állítólag úgy kellett összevadászniuk a videókat, amikben az emberi vezetők tényleg meg is állnak a stoptáblánál, a sofőrök döntő többsége csak lassított és továbbment, az fsd-nek meg ugye mindent az előírások szerint kell csinálnia akkor is, ha a szabályt a többség nem tartja be.)

    Tehát itt a cikk címével ellentétben nem a Dojo a lényeg, hanem a videóval trainingelt, manuális kód nélküli, tisztán neural network alapú vezérlés. Ez az, amit a Tesla nem csak autók, hanem más AI alapú termékekben is hasznosítani tud majd.

Új hozzászólás Aktív témák