Új hozzászólás Aktív témák
-
Tasunkó
őstag
Kösztünk legyen szólva, olyan aliexpresszes szettet el tudok képzelni, amivel ki lehet dobálni az autóból a muskizmust, és új offline panelt becsavarozni , ami hoz egy kiforrott működést, meg egy Hisense tv bonyolultságú kezelést, és fog tudni annyit amivel átmegy a műszakin.
-
Tasunkó
őstag
Amikor trélezertek a benzinesemmel, a csávó mesélte, hogy ezek a túlszuperizált benzines autók is tudnak olyat csinálni, hogy a kúton kiment a család venni eztazt jégkrémet, és aztán nem tudták kinyitni a kocsit, kijött a szerelő laptoppal, a tréler és azok se tudták, és egy másik trélernek kellett kijönni, ami daruval elemelte a kocsit és vitték szervizbe. Mindeközben a kocsinak semmi baja nem volt, ment mint a svájcióra, csak épp nem lehetett bejutni hogy elindítsák. Persze a 2 hónap az más, orbitális hülyék lehetnek, hogy csinálnak valamit, de nem tudják megjavítani, biztos véletlenül kirúgták azt aki értett hozzá, mert elkésett a vállalati meetingről, vagy rossz csapatmunkás volt. Idővel ki fogja magát ez tornázni, csak az első olyan EV-t kell megcsinálni ami elterjed hogy megbízható, viszonylag egyszerű, és mindenki azt fogja venni, mégha kopogós műanyag is a műszerfal, a többi meg majd ezerrel másolja.
-
qrva nagy para egyelőre a villanyautók javítása, egy renault zoé szérianyűgös villanymotort a renault 2-3-4m ft-okért cserél, ezen kívül meg van két-három szerviz, akik tudnak csapágyat cserélni és megjavítják rongyos 7-800e ft-ért. de egy csomó egység zárt, nincs javítás, csak csere. menő, amit a fogyasztáson megspórol az ember, csak aztán jönnek ezek a nyűgök. töltőelektronika, inverter, villanymotor stb.
persze ezek a kezdeti lépések, lehet, hogy aztán ezek megbízhatósága drasztikusan javul majd, nem tudom.
-
Mondd kerlek annak az ismerosomnek, akinek a par honapos Audi E-Tronja lerohadt Norvegiaban (ultem az ominozus autoban par nappal elobb), es az Audi ket honapig ott hagyta a hotel elott, mert fogalmuk sem volt, mi baja lett az autonak. A vegen visszaktam az az auto arat. Annyira egyszeru volt a diag es a javitas ugye. A vegen az ismerosom visszaalt a bunos, es bonyolult benzines Audira, azota is boldogan hasznalja. Szerintem semennyivel sem egyszerubb oket javitani,ha valami elektronikai szellem megakasztja a rendszert.
-
arnyekxxx
veterán
Például visszaesett a kereslet egyik alaptermékük, a sebeségváltók iránt, amelyekre az elektromos autókban nincs szükség. De a villanyautók iránti érdeklődés zuhanása is nehéz helyzetet teremtett a cégcsoportnál, mivel ugyan – más német beszállítókhoz hasonlóan – nagy pénzeket fektettek be villanymotorok, szoftverek és alkatrészek fejlesztésébe, azonban „a verseny túl kemény”.
-
Narxis
nagyúr
Jó étvágyat!
Példátlan leépítést jelentettek be az autóiparban [link]
-
Tasunkó
őstag
A villanykarókon sem atomfizikusok mászkálnak, nem azért megy egyetemre valaki, hogy hóban, esőben ott lógjon. A cégek érdeke a munkaerő árának leverése. Emiatt minden, így a szervizelés is olyan irányba tart, hogy egyszerűsítik és hülyebiztossá teszik a javításokat, hogy a belépési küszöb alacsony legyen, ne kelljen tapasztalat a munkaerőnek, mert az drágítja és csökkenti a választékot, nem lehet az utcáról akárkit befüttyenteni. Ez a gyártósortársadalom. Emiatt optimista vagyok, az egyetlen bökkenő, hogy tehetnek be speciális eszközt, ami drága lesz, és amit nehéz lesz megkerülni. Legalábbis addig amíg a malájok, néhány kaviccsal meg bicikliküllővel meg nem oldják.
Technikailag ezt a benzinesnél nem tudták megoldani, mert alapvetően mechanikus eszköz, és a kopások mértéke, különböző kottyanások, meg hang alapján tájékozódás rengeteg tapasztalatot igényelt, ez egy főleg elektromos eszköz, így nagyobb részt dokumentálva lesz a működése, így a diagnosztika komplikációja ami a benzinnél fennált, jóval lecsökkent. -
Attila0
őstag
"Az lehet hogy olyan konstrukcióval rejtik el a részeit, amit nehéz lesz megbontani"
Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett, Ugyanis én nem feltétlenül bonyolult szerelési műveletekre gondoltam. Hanem arra a munkavédelmi tudásra ami azt hivatott biztosítani hogy szerelés közbe ne üssön agyon az áram!
-
Tasunkó
őstag
Az lehet hogy olyan konstrukcióval rejtik el a részeit, amit nehéz lesz megbontani. De amúgy mi mást mondanának, ha 2és fél autót lehet venni egy EV-ből, csak kell alá adni a lovat, hogy ez mennyire bonyolult szuper cucc. A mesékben ilyenkor azt szokták mondani, hogy koboldok szerelik össze éjféltől hajnalig.
-
-
Tasunkó
őstag
A gyártók lehet, de mivel kis réteget érint, nem is fogják igazán védeni vagy foglalkozni vele. A gyártót elsősorban megkerülő megoldások az érdekesek. Ez egy főleg elektronikus szerkezet, mint egy PC. Lesz hozzá olyan mint a Linux, hobbisták által leprogramozott, módosított soft, idővel minden lesz, utángyártott kínai. A kínaiak is fogják gyártani, ami garancia rá hogy több utángyártó lesz, mint amit meg tudunk különböztetni, és akkor melyik lesz majd a "gyári" azt senki meg nem mondja.
Attila0 Nem, de ha tömegessé válik, lesznek youtube videók mindenről, indiából is, ott is nagy kontárok élnek. A szervizköltség várhatóan olyan lesz, hogy abból kijön a komplett alkatrész kétszer/háromszor, amit csak néhány csavarral felcsavarozok, és mehet. A CNC-ket most is a fülükben telefonnal javítják, távirányítva, szájbarágós leírásokkal, fényképekkel, videókkal, ez meg semmivel nem lesz komplikáltabb. A tömeget meg nem fogja érinteni, mert az most sem tudja még a ceruzáját sem kihegyezni, szóval lesz amiből megéljenek a szervizek. -
hegedus001
aktív tag
Mivel maga az EV-k "egyszerűek" szerintem a szerelésben illetve az ilyen speckó kiolvasókban lesz majd a furfangosság. Mint anno a telefonoknál, minden gyártó saját töltő szabvány, saját csavarok stb. én legalábbis erre számolok, hogy a kötelezőn felül, minden igazán fontos/nélkülözhetetlen cucc abszolút gyártó specifikus lesz, így cseszheted az otthon szerelést. Amúgy sem hiszem, hogy otthon sokan szerelnék az autót. Izzát is hányan tudnak cserélni szerinted? Egy ilyen kis réteget, aki otthon akar szervizelni, teljesen figyelmen kívül hagyják a gyártók. Maradnak majd a szakszervizek kemény óradíjért cserébe.
-
Attila0
őstag
"Elektromotor lévén az egész rendszerről gyűjthet folyamatos információt, amit valami alis kütyüvel kigyűjtök, leegyszerűsíti egy software, mi halt 90%-valószínűséggel be, és magam kicserélem."
Gondolom akkor most is valami erősáramú dologgal foglalkozol? Mert hogy tudomásom szerint az EV-k szereléséhez is valami hasonló képzettség fog kelleni!
-
Tasunkó
őstag
válasz
arnyekxxx #89 üzenetére
Lehet hogy így van, mindazonáltal a tiszta EV-t várom. Sokkal egyszerűbb, és a diagnosztika is könyebb lesz. Elektromotor lévén az egész rendszerről gyűjthet folyamatos információt, amit valami alis kütyüvel kigyűjtök, leegyszerűsíti egy softwer, mi halt 90%-valószínűséggel be, és magam kicserélem. Addigra a szerelők XVI.Lajos órabérben fognak úgyis dolgozni, azon meg 2 alkatrészt meg tudok venni, ha elsőre nem olvasnám ki jól, hogy mi halt be. Csak vegyenek jó sokan, hogy menjen le az ára, jöjjenek a kínaiak, és autó probléma megoldva.
-
Tasunkó
őstag
válasz
hegedus001 #83 üzenetére
Ez a hibrid megoldás, bűzlik a marketingtől. Mechanikus alkatrészek a motorban, az erőátvitelben, vegyítve elektronikus érzékelőkkel, elektromos/mechanikus nyitó, záró, befecskendező részekkel, a tetejébe ott az elektromos meghajtás. Ami elromolhat, az el is romlik, ebből megint sztetoszkóppal a nyakukban mászkáló autószerelők lesznek. Részemről inkább várok 10 percet a kúton, mint 2 hétig időpontot egyeztessék a szerelővel, mikor ér rá, mert a viktoriánus kortól az űrtechnológiáig, mindent bepakoltam az autóba, és ezek keresztbe kulcsul még össze is játszanak.
-
de csak a PH-sok!!4!
egyébként én nem röhögnék azon, hogy sokan úgy érzik valahol, hogy nem jó ott és mennének, de még nem hozták össze: aki költözött már, tudja, hogy ordas szopás, nem könnyű és naná, hogy az elkeseredést nem mindig követi azonnal a "tuti". és igen, külföldön megragadni is rohadt nehéz. de ez nem .hu érdeme, hogy végül visszakényszerül, nem azért teszi, mert közben itt megoldódott bármi abból, ami miatt ment volna.
ide kapcsolódik, hogy a volt egyetemi csoportársaim kétharmada külföldön él a családjával, és nem 2 hónapja
-
hegedus001
aktív tag
Ettől mondjuk én is tartok. Ezért is inkább választanám a tisztán elketromos megoldást. Nem kell cipelni egy benzinmotort, nem kell azt karban tartani, a hatótávolság parára meg ott lesz a másik, dízel autó ami egy teli tankkal elmegy 1000 km-et (pályán még többet, 1100-1200-at is) , sok-sok plusz súllyal/cuccal.
-
válasz
hegedus001 #75 üzenetére
+1 En pl kb ket eve szenvedek, hogy valami elheto kis autot tudjak szerezni, es levalltani a 20 eves kis automat, de mindeddig ugy nez ki,hogy marad, mert egy kisebb SUV csomagtartojat is lepipalja es a fogyasztasa is alacsonyabb, hatul meg 1.9-es ember is elfer. Egyszeruen nem talalok az ujabb autoknal ilyet. A nagy dogok meg csak szaparodonak. Agyrem. U.I.: Kis auto a parkolas miatt kell es gyerekszallitasra kell. Kellene tobb japan kie car (tuti eleritam
) , amit Range Externderrel lehetne megtolni. Par eve volt egy jo koncepcio,amit be is kaszaltak, az pedig a Sion auto volt: https://www.fastcompany.com/90771705/park-this-electric-car-in-the-sun-and-it-uses-solar-to-give-itself-an-extra-charge Egy elheto, cuccolos, es praktikus auto. Ezt megnyomtak vola RE-vel, es akkor mehetett volna a levesbe a sok SUV.
-
Egon
nagyúr
válasz
forumpista #54 üzenetére
Egy pár évvel ezelőtt 5 millás autó sajnos ma már nem 8, hanem 10 milla...
Ezt pedig nehéz benyelni, akármekkorát nőttek is a bérek (persze nem függetlenül attól, amit írtál: a megélhetési költségek is drasztikusan emelkedtek).
A magam részéről szerencsés helyzetben vagyok a céges autóval, de a családi kocsit jó darabig nem tervezzük cserélni, és ha ez a trend folytatódik, lehet hogy (az eddigiekkel ellentétben, az elveim ellenére) az életben többet soha nem veszek új autót: nem is annyira azért, mert nem engedhetném meg magamnak, hanem mert pofátlansággal vegyes rablásnak tartom a trendet (amin persze osztozik a balf*sz hazai gazdaságpolitika, a forint folyamatos romlásával, meg egyéb tényezők is). -
válasz
hegedus001 #75 üzenetére
ráadásul tök jó, hogy egy literrel kevesebbet eszik egy ilyen nyomi benzinmotoros izé, de az egész élettartamra kéne nézni a szennyezést, és hát amikor a kisfing turbó meghal, meg a motor szétborul 5 év után, annak is van egy elég masszív szennyezése
-
hegedus001
aktív tag
Mennyit használtál, hogy tudod "gagyik" az olcsók is nagyon korrektek már. Tudod mi a gagyi? A sok 1 literes kis fűnyíró, na az gagyi. Nem dinamikus, ellenben sokkal kevesebbet sem eszik és szét kell pörgetni, hogy menjen is, az élettartamuk meg a 10-12 évek autókéhoz képest kb harmada.
Szerintem meg úgy kellene alakítani a normákat, hogy a valóban kisméretű, könnyű alacsony fogyasztású autókat kelljen nyomniuk, nem a 3 tonnás SUV-kat. Hová lette a VW lupok? Vagy a többi hasonló városi autók, sedánok esetleg családi kombik? Én ezektől az értelmetlenül nagy, városba alkalmatlan dög SUV-tól kapok viszketést. Egyterűt hány gyártó kínál még? Na az családi autók, a mai napig imádom anyámék alhambráját, sokoldalú és megbízható autó, ilyenek kellenének, nem ezek a nagy dögök, amik kívülről családi ház mérettel rendelkeznek, belül meg magam mögé nem tudok beülni (195 cm vagyok) és még csomagokból is kevesebb fér el mint egy régebbi kombiban.
-
hegedus001
aktív tag
Ez monduk azért eléggé meggyőző
Nagyon tetszik. Eléggé áll le esős a fogyasztásod is, 0.2 L/100
Jó lesz ez, én szemernyit sem félek a jövő autóitól. Persze szeretem a nagy benzinzabáló dögöket, de az elektromos autózás és főleg a hibrid, már évek óta abszolút élhető alternatíva. Nálunk a cégnél is, a szerelők fele már elektromossal megy, mindenki félt tőle de abszolút beváltak, már senki nem sír, hogy "jajj az elektromos az szar" -
-igu-
veterán
válasz
hegedus001 #72 üzenetére
Cuccolni nekem is itt van a benzines Avensis kombi.
-
hegedus001
aktív tag
Az nem is rossz. Egyébként midenképpen megmaradna a Dízel Mondeo Nyaralni, cuccokat szállítani, futót húzni, meg ha kellene valami miatt éppen 2 autó, szóval valószínűleg egy tisztán elektromosat fogok választani és egyenlőre nagyon úgy néz ki, hogy a normális hely és az akksi tartóssága miatt egy Hyndai IONIQ lesz. Elvileg nagyon megbízhatóak és az akksi degradáció sem jelentkezik 270.000 Km után sem, (telje mértékben tudja azt amit egy gyári új akksis) ami brutálisan jó, szóval valószínűleg erre esik majd a választás.
-
Tasunkó
őstag
válasz
LurkerSheik #69 üzenetére
Személyeskedtél. Kire kellett volna vennem, gondolkodj. Amúgy el szoktam engedni a fülem mellett, de néha szórakoztat.
-
-igu-
veterán
ez az év eddig így néz ki
Date Km Distance €/L Amount Paid
01/09/2024 53510 0 1.714 30.08 51.56
05/02/2024 55221 1711 1.752 31 54.31
07/03/2024 56875 1654 1.969 31.49 62
21/04/2024 59882 3007 1.819 28 50.93+ az utolsó tankolás óta még
gyakorlatilag nyáron full EV módban tudom használni a 80 km-es ingázásra úgy, hogy mellette ott a lehetőség benzinnel plusz ~800km-t berregni
-
Magadra vetted? Nem baj!
Minden képzettségem megvan ezért is nézek annak propagandistákat aminek.
Szabad világ, megtehetem, de fárasztó veletek.A komik kanyarban előznek, ahogy a bolondok is.
Aranyos lesz látni mikor rájössz, hogy Kína nem lesz 1. számú világhatalom, amíg USA létezik és én ennek maximálisan örülök! -
Attila0
őstag
"Inkább arra kellett volna erőlködős fingot nyomni, hogy a magasabb euro normás kocsik legyenek átlagban, mert azzal még eredményeket is el lehetett volna érni 2035-re."
Pl. úgy hogy egy ideje újonnan csakis hybrid autót lehessen kapni? Ugyanis egy EURO6 tisztán belső égésű motoros autóban már így is több elektronika van, mint egy tisztán elektromosmeghajtásúban.
-
Alusky
senior tag
Miért is menne az EV-s átállás mikor rohadt drágák, gagyik, ami nem gagyi az rohadt drága négyzeten, és ha nem tűnt volna fel válság van amit részben maguk generáltak. LoL
Inkább arra kellett volna erőlködős fingot nyomni, hogy a magasabb euro normás kocsik legyenek átlagban, mert azzal még eredményeket is el lehetett volna érni 2035-re.
Eddig az országból volt divat elköltözni, most lassan eljutunk oda, hogy a kontinensről is. -
Tasunkó
őstag
válasz
LurkerSheik #60 üzenetére
Az hogy szerinted mi mire vall az esetemben, ahhoz képtelen vagy érdemben hozzászólni, mivel erre sem képzettséged, sem információd nincs, ha lenne meg sem kísérelted volna.
A kommunizmust nehéz marxizmus nélkül elképzelni, mivel kelet és nyugat európában együtt járt a kettő. A kommunista rendszer sem hatékony gazdaságilag, gondolj csak a Trabantra, a kínaiak hatékonyak gazdaságilag, merthogy nem kommunisták. Az a helyzet, hogy lehet őket kommunistázni, de az egy tál rizsért dolgozni, az tökéletes kapitalista végcél, csak a történelem úgy alakult, hogy eddig nem tudta elérni. Nehéz megindokolni miért ne legyen így, nyilván a demokrácia illetve a fékek és ellensúlyok képezhetnek közvetett problémát, de a kapitalizmus feladata az hogy ezt áthidalja, amire korlátlan ideje és forrásai vannak. Ha megnézzük hogy az izolációból Kína, az elfogadáson át, már egy dominanciára tör és ez csak 30-40 év, amit például mi sikeresen átaludtunk, akiket integrálni szeretett volna az unió, nem igazán jön ki ez hogy a nyugat igyekszik távolodni Kínától. Nem osztom a reményeidet, de szeretném olvasni majd amikor szertefoszlanak. -
-igu-
veterán
válasz
hegedus001 #63 üzenetére
Toyota Prius PHEV, 2017
Nyáron 50km körüli a hatótáv, télen le tud esni 28-ra (friss hó + erős mínuszok)
39km ingázás irányonként, így télen havonta kell tankolnom, nyáron viszont egyáltalán nem.
Lövök vmi fotót a jelenlegi állásról későbben. -
Nem fekete és fehér ez sem de ahogy szerinted mindenki félreérti a kommunizmust, az érdekvédelem pedig egy bullshit szerintem nagyon sérült dolgokra vall az egyénnél.
Mi köze a komi kiáltványnak egy ideológiához?
Ha én követek egy ismeretlen látásmódot az előbb létezik mint a késöbbi magyarázat hozzá (komcsi kiáltvány).
Majd OV is biztos kiad valami kötetet az illib demokráciás magyarázatához ha még nincs.A nyugat pedig nem akar kínaiasodni, de gazdasági szempontból hatékony a kommunista rendszer.
Ha az egyénnek kuss van és egy tál rizsért is elvégzik valaki a munkát az a menedzseri álom és növekedési potenciál.
Kína mellett Észak korea szemléletesebb példa mint szélsőség.A fékek ellensúlyok rendszere a demokráciàban, civilizált világban erre is kiterjed. (egyén védelme).
Ugyanez a liberalizmus. Liberalizmus megengedi, hogy megoszd az elferdült világképed is itt akár, fordítva csak azt oszthatod amit a regnáló hatalom kívánatosnak tart, ellenben kiesel egy ablakon pl, a ruszkiknál. -
Tasunkó
őstag
kapunk normális fizetést, 8 órás munkaidőt, szabadságot, munkavédelmet stb.
Ez azért már bebizonyosodott, hogy nem így van. Ezek gyakorlatban a többség számára nem teljesülnek,a munkavédelem csak egy kommunista giccs, ami az elmúlt rendszerből maradt ránk, és látványosan nem tudunk mit kezdeni vele(pl. amikor megmérgezték az ellenőröket, akik ennek hatására egy teszkós bevásárlásnyi pénzbüntetést mertek kiróni ,na az paródiának is durva). Nyugaton a munkás érdekvédelemre rátelepedett az LMBTQ propaganda, majd felszámolta, és a nyugat is kínaisodik, minket meg már csak a hajszál a csökkenő népsűrűség, munkaerőhiány választ el tőle. Amikor a tüzet megrakták mindenki szeme láttára, hogy felnyomták a kínai know-how-t sem sikerült a tűzrakást megakadályozni, de majd a tűzoltás sikerülni fog, az teljesen kizárható.
LurkerSheik Na erről nem tudnak a kínaiak. Marx írta a Kommunista Kiáltványt. Ha nem ismerik a kommunista ideológiát, és mégis kommunisták az egy ellentmondás. Viszont ezek az új dolgok iránti birtoklási görcsöt, ami úgymond előre hajtja a civilizációnkat nagyon értik,ezért szárnyal a Temu.
-
bteebi
veterán
"Ez megint csak nem működne. Hiszen pont a villanyautózás támogatja a "WC-re is kocsival" típusú felhasználási módot."
Az (sajnos) egyértelmű, hogy nem működne (bár papíron a km óra/GPS figyelésével meg lehetne oldani), de egyébként pont az az, ami használhatna. Kvótázgatás nélkül persze. Mert az se járja, hogy van egy éves ~20 ezres limit, és mivel én meg a Józsi csak évi 5 ezret megyünk, ezért Béla már nyugodtan mehet 50-et is, mert megvette a "feleslegünket".
"Hiszen pont a villanyautózás támogatja a "WC-re is kocsival" típusú felhasználási módot."
So-so. Valamivel könnyebb vele WC-re is menni, mert pl. a Tesla summonnek hála odagurul eléd a Toitoihoz is, ugyanakkor a szándék, a "cél" sokaknál ugyanez lenne ICE autókkal is.
Amerikában egész jól működik. Egy angol főbérlőm házánál volt, hogy 8 (!) autó állt, pedig összesen négyen laktunk ott, és csak két embernek volt autója.
A feleségem nem szeret (nem is tud túl jól) vezetni, de a tőlünk gyalog kb. 8-10 percnyire lévő boltba kb. csak autóval hajlandó járni, pedig valószínűleg több időbe telik eljutni oda, mint gyalog. Elmész az autóig (nem feltétlenül van közel), megfordulsz vele, akár több lámpánál, zebránál is várakozol. Bemész a mélygarázsba, jegy, parkolóhelyet keresel (nem mindig könnyű - a felszínen se), nagy nehezen leparkolsz egy tök szűk helyre, elmész a viszonylag messze lévő bevásárlókocsiért, utána szép komótosan fel a mozgójárdán, éééés már ott is vagy a bejáratnál!
Én eközben gyalog odamenve már rég vásárolok. Visszafelé ugyanez, és ha szerencséd van, nem kell a parkolásért is fizetned, csak a benyáért. Mondjuk az tény, hogy az autó kényelmesebben hazavisz 15-20 kilónyi cuccot, mint én
, és ez nála - nyilván - sokkal inkább szempont. Nagy hidegben, nagy melegben, esőben is.
-
Nagyobb rugalmasság = Ejj, ráérünk arra még!
-
forumpista
aktív tag
1, az orszag ketharmada boven az atlag alatt keres es jellemzoen nem a milliardos ner lovagok szoktak erre panaszkodni
2, az elelmiszer arak (de mondjuk ugy megelhetesi koltsegek) is extrem mertekben emelkedtek igy kevesebb marad masra
3, hirtelen ugrottak az arak. Lehet hogy egy 10-20 eves trendben ez kisimul, de amikor azt latod hogy a par evvel ezelotti 5 millios auto iden mar 8 akkor az mellbevago.
4, az uj auto azert sosem volt megfizetheto itthon, de most mar az ujabb hasznalt sem -
btprg
senior tag
Nekünk az lenne az érdekünk, hogy ne kapjunk mattot, akárhogyan is meg kell védenünk magunkat az olcsó kínai meg akármilyen dömpingárutól hosszabb távon. Az európai árak azért drágák, mert kapunk normális fizetést, 8 órás munkaidőt, szabadságot, munkavédelmet stb.
(Az persze más tészta, hogy a kapzsi disznó managgák kitalálták, hogy az európai cégek gyártsanak Kínában, és itt adják el európai áron a cuccot gigaprofittal, ez ellen is ki lehetne találni valamit.) -
btprg
senior tag
Már többen is kiszámolták, nemrég valaki egy hasonló topic-ban is, hogy az átlagfizetéshez képest arányaiban csökkentek az új autók árai az elmúlt évtizedekben (Magyarországon legalábbis). Hogy lehet, hogy ehhez képest mégis egyre gyakrabban téma, hogy túl drágák az új autók?
-
-
azbest
félisten
válasz
LurkerSheik #43 üzenetére
a szövegértés nem hátrány. A samsung arra volt példa, hogy őket sem nyomta le a kínai dömping, hanem éppen ellenkezőleg. jobbnál jobban megy nekik a cég. Sőt, a samsung maga olyan lobbi erő, hogy nem csak dél-koreában, de még usában és eu-ban is képes kilobbiztatni usa cég ellenes törvényeket.
Szerintem az autoiparban is ez lesz. Amelyik cég tényleg fejleszt, javítja a hatékonyságát és mellette jól lobbizik, az nem lesz veszélyben. Csak erősödik a verseny, nem elég csak bőrüléssel meg felsőbbrendű dumával vásárlót keresni, marha nagy árcédula mellett.
-
Marx elképzelése inkább a totális félreértés. A javak egyenlő elosztása Idea, de az ember természeténél fogva vágyik az újra, jobbra és a lényeg, hogy a kapitalizmus Ösztönöz!
Ha teszel a jobbért, újért mert megteheted, ezt fontos, hogy ne gátlástalanul tegyük, ez pedig a civilizált világ. -
Egyetértek.
Ez természetesen célja az USA-nak is, mérete és adottságai révén, viszont mellette szól, hogy a demokratikus berendezkedés európai embernek közelebb áll.
Ha Kína leuralná a világot a politikai társadalmi berendezkedését is exportálná indirekt, amely kommunizmustól Európa az évezred végén szabadulni próbált és próbál.Magyarország mint poszt szoci ország, a regnáló hatalom szocializmusban nevelkedett politikkusai pedig nem véletlen húznak a kínai irányba.
a 90, 2000 évek fiataljai kevésbé fogadják már el a kommunista egypártrendszert és kompromisszum hiànyát. -
Tasunkó
őstag
válasz
LurkerSheik #25 üzenetére
Ez a kínai kommunizmus egy félreértés szerintem. Fogalmuk sincs Marxról meg a munkásosztályról.
Kétlem hogy azért lesz drága a telefon, mert megdrágítja a szerviz. Ezek nyugati elképzelések, mert az etalon az a nyugati marketinghazugság, hogy a telefon árát, bérekre költik meg minőségre, persze, meg fejlesztésre, minőségellenőrzésre. Mivel a polgár nálunk ezt benyeli, és amúgy sem tud erőt kifejteni, de attól még hogy nálunk nincs reakció, a valóság szembejön. Megnövekszik a kereslet, mondjuk megtízszereződik, akkor nyilván árat emelnek a konkurenciához fokozatosan alkalmazkodva, nem hülyék olcsóbban adni. Persze hogy felfalja, a kapitalizmus a monopóliumba tart, max. ha tabu nagydobra verni, akkor indiánosdizhatunk hogy versenyhelyzet van.
-
Attila0
őstag
"Ráadásul pont nemrég volt valahol hír egy extrakönnyű, hatékony belsőégésű motorról, ami "range extenderként" működhetne az EV-knél."
Talán erre gondolsz? [link]
"Én amúgy sokkal inkább a használatot korlátoznám valahogy, és promotálnám a tömegközlekedést, mert az kész röhej, hogy mondjuk egy 6 liter fogyasztású, 1200 kilós autó már majd papíron elérhetetlen lesz, mert szennyező, hiába csak mondjuk évi 5 ezret mennél vele negyedmagaddal. Ugyanakkor meg egy "környezettisztító" 2-3 tonnás EV-vel, mondjuk egy Cybertruckkal mindenféle szankció nélkül mehetsz akár havi 15 ezret is egyedül. "
Ez megint csak nem működne. Hiszen pont a villanyautózás támogatja a "WC-re is kocsival" típusú felhasználási módot.
-
A piacvédelem a prioritás, amit a végfelhasználó fizet meg végül.
Ez tiszta és sajnálatos.A probléma ott van, hogy a védővám hosszútávú érdek, míg az egyszeri olcsó vásárlása az egyénnek, rövidtávú.
Ha a kínai dömpingnek teret engedne az EU és USA brutális mértékű munkaerő szükséglet csökkenés történne.
Az autógyártók lobbi tevékenysége természetesen kifogásolható, de mint döntéshozóknak Brüsszelben ésszerű, hosszútávú stratégia döntést kell hozni.
Te mit tennél az EU érdekében ha dönthetnél?Van egy olyan mondás: Too big to fail.
Az MS és az USA IRS kapcsán érdemes erről olvasgatni.
Szabályozni kell, de ellehetetleníteni a saját piaci szereplőt öngyilkosság. -
bteebi
veterán
"A jelenleg helyzetet figyelembevéve sajnos nem, hiszen valamennyire a PHEV is szennyez. 2035 meg eleve a 0 lokális emisszióról szól."
Kíváncsi leszek, hogy erre az energiamix is fel lesz-e készítve, mert amíg a hülye németek atomerőművek helyett (is) szénnel meg gázzal termelik meg az elektronokat, addig majdnem pont tök mindegy, hogy van-e kis ICE az EV-ben, avagy sem. (Ráadásul pont nemrég volt valahol hír egy extrakönnyű, hatékony belsőégésű motorról, ami "range extenderként" működhetne az EV-knél.)
Én amúgy sokkal inkább a használatot korlátoznám valahogy, és promotálnám a tömegközlekedést, mert az kész röhej, hogy mondjuk egy 6 liter fogyasztású, 1200 kilós autó már majd papíron elérhetetlen lesz, mert szennyező, hiába csak mondjuk évi 5 ezret mennél vele negyedmagaddal. Ugyanakkor meg egy "környezettisztító" 2-3 tonnás EV-vel, mondjuk egy Cybertruckkal mindenféle szankció nélkül mehetsz akár havi 15 ezret is egyedül.
-
-
bteebi
veterán
"de 100%-ig biztos vagyok benne, hogy Kína hosszú távú célja, hogy az iparán keresztül uralja a világot."
Mert Amerika mit csinál??
Oké, még mindig jobban megbízom Amerikában, mint pl. Oroszországban vagy Kínában, mert ott legalább mutatóba van demokrácia, de hidd el, a felszín mögött ott is szarik mindenki mindenkire, és csak a hatalom, a kontroll (meg persze a pénz) számít*. Az állampolgáraikra is, Európára meg pláne. Sőt, Európára kb. mindenki szarik. Konkrétabban mindenki. Európa is sajnos.
Egy erős Európa csak Európának érdeke. Nem célravezető se az USA-nak, se Kínának, se Oroszországnak.
*Ez persze MINDENHOL így lenne, most történetesen MÉG Amerika kezében van a gyeplő. De már szerintem nem sokáig...
"Én örülnék a legjobban ha arról lenne szó, hogy Kína csak békében akar üzletelgetni és semmilyen hátsó szándéka nem lenne ezzel."
Én is értékelném, de nincsenek illúzióim.
Viszont nem vagyok róla konkrétan meggyőződve, hogy pl. egy AliExpressnek rosszabbnak KELL lennie egy Amazonnál, csak azért, mert kínai, és nem amerikai. Ahhoz pl., hogy az Ali világuralomra törhessen (vagyis hogy még jobban), biza' tudnia kell szolgáltatni, különben nem lesznek vevőik. Gyárt(tat)hat a Sziamiaú most már épp autót is, ha szarnak bizonyul hosszabb távon, akkor nem lesz sikere.
De azt is tegyük hozzá, hogy a világ kb. hatoda kínai, és kevesebb mint a tizede európai, és az "össznyugat" is kevesebb, mint Kína, szóval van annak jelentősége, hogy nekik mi és hogyan jó vagy nem jó.
"Teljesen biztos vagyok benne, hogy amikor a görögöknek hitelt adtak tudták, hogy nem fogják tudni visszafizetni és övék lesz a Pireneuszi kikötő"
Ezeket sajnos tényleg csinálják több helyen (Afrikában pl. előszeretettel), de ha ezt valamilyen amerikai bank/cég csinálná, akkor csak annyit mondana rá mindenki (minden EU-s vezető is), hogy "ügyesek voltak" / "dehát ez az igazi kapitalizmus!". Így viszont, hogy Kína, máris nem jó. Ha a Csamcsung jön hpzzánk befektetni, szar munkakörülmények között dolgoztatni embereket, szemetelni, az is tulajdonképp oké, mert nem kínai. De ha jön pl. a CATL, az már gáz, hiszen... tudod te azt jól.
Ezzel együtt vannak ellenérzéseim Kínával és a cégeikkel szemben. Is. De ugyanúgy van pl. egy Boschsal vagy egy Rheinmetallal szemben is.
-
Narxis
nagyúr
Abban egyetértek, hogy ne csak azért vegyünk valamit mert az hazai de 100%-ig biztos vagyok benne, hogy Kína hosszú távú célja, hogy az iparán keresztül uralja a világot. Ma már katonákkal nem lehet, az nagyon véres, koszos és ki tudja, hogy mi lesz a vége, na de a gazdasági uralom. Az egy csendes hódítás. Én örülnék a legjobban ha arról lenne szó, hogy Kína csak békében akar üzletelgetni és semmilyen hátsó szándéka nem lenne ezzel. Bárcsak így lenne. Teljesen biztos vagyok benne, hogy amikor a görögöknek hitelt adtak tudták, hogy nem fogják tudni visszafizetni és övék lesz a Pireneuszi kikötő ami ugye nem fizetés esetén volt biztosíték Kína számára csak a görögnek nagyon kellett a pénz. Most azon keresztül jön a rengeteg kínai kacat.
-
bteebi
veterán
Szerintem maximum az lesz majd a kínai gyárakkal, amit most az amerikai/európai gyárak próbálnának csinálni.
Ne védjük Kínát, de ne is támadjuk feleslegesen. Pusztán attól nem lesznek jobbak-rosszabbak-olcsóbbak-drágábbak a termékeik, mert épp Kína az anyaország. A szar ott se marad fent, mint ahogy itt se.
Mindenesetre én nem fogok valamit választani csak azért, mert európai. Azért meg végképp nem, mert amerikai.
Az USA hasonló távolság, mint Kína, csak a másik irányban. És azt se higgye senki, hogy sokkal inkább néznék bárki (nem amerikai, de akár amerikai is) érdekét, mint a kínaiak. Mindenki csak saját magával foglalkozik, és minden(ki) másra magasról szarik. Akkor is, ha nem ez a hivatalos céges álláspont.
-
-
-igu-
veterán
válasz
hegedus001 #23 üzenetére
napi 80 km ingázásra nekem PHEV vált be - márciusban tankoltam utoljára, itthon napelem, cégnél olcsó töltési lehetőség mellett - EV alatti áron
-
-igu-
veterán
válasz
LurkerSheik #17 üzenetére
az USA és EU védővámok lobbimotiváltak
ne vegyél olcsó kínai elektromos autót, hanem vagy vegyél helyit drágán, vagy vegyél kínait drágán
védjük be az autógyárakat, de úgy, hogy azt a vevők fizessék meg
az állampolgár érdeke nem prioritás - soha nem is volt az -
azbest
félisten
hát persze hogy van hatása, ha több nagy gyártó is a piacon van. Akkor több között oszlik meg a forgalom. De növekvő piacon bőven elfér több gyártó is úgy, hogy nem marad a nyakán egyiknek sem a termék, gyártani nem tudnak eleget.
Vagy ha valamelyiknek így is nyakán marad, akkor lehet a termékkel van a gond.
-
cami][us
senior tag
Csak annyi, hogy egy erősen nyomott árú okostelefonról van szó, ami ellentétben az elképzeléseiddel, hatással volt a nagyobb márkák eladásaira is. LurkerSheik kommentjéből valahogy a "kisebb" részt nem vetted figyelembe, ahogy az LG-t, vagy az SE/Sony-t sem. Azóta a nyamnyung és az iphone eladásokba is bőven beleharaptak a kínai gyártók. Aki mást állít az valami pszichózisban szenved.
-
azbest
félisten
válasz
Raysen623 #31 üzenetére
elszabotálták az alternatív nokia termékeket, emlékszem ígértek fűt-fát, akkor pont n9 meegoo rendszeren dolgoztunk, de a vezetők mindent megtettek, hogy ne legyen sikeres.
A win telefonok meg egy kaptafára készültek minden gyártónál, egy chipsetre. Még fizetett is az ms, hogy bármilyen appot fejlesszünk rá, de csak pár embert érdekelt. PLusz a központi ms frissítés brickelt egy csomót közülükMost a qualcomm-os arm windows notival most megint kapufa gyanús az egész. Egy kaptafára minden gyártó. Az ígéreteket nem teljesíti, de legalább nem olcsóbb, hanem inkább drágább, mint egy meglévő, mindennel kompatibilis x86 változat.
-
Raysen623
addikt
Véleményem szerint a Nokia nem a Windows platform miatt bukott meg, hanem mert az MS nem tett bele eleget. Azt hitték majd viszik mint a cukrot, csak ugye ahhoz jóval több energiát kellett volna belerakni, jó design és támogatással, ami akkor még nem ment nekik. Ma már más lenne a helyzet.
-
dhrbikes
csendes tag
válasz
Nemfértkiaze #1 üzenetére
"Egyszerű" a probléma, nem áll 15000 € autó se már sehol a szalonban.
-
azbest
félisten
válasz
LurkerSheik #25 üzenetére
a samsung él és virul és olyan árai vannak, mint az applenek. Szóvla milyen kisebb konkurenciát nyírtak ki a kínai brandek, a noname kínai telefonokat?
Annyiért adják, amennyiért megveszik.
-
Cefet
aktív tag
válasz
hegedus001 #23 üzenetére
Én a Dacia Spring-et nézegetem...
Hasonló munkába járós autónak. -
Ha tényleg olyan olcsó a kínai mindig akkor a kínai csúcs telefonok miután kinyírták a kisebb konkurenciákat, miért nem olcsóbbak továbbra is?
Mikor van mögöttük szervízhálózat, vevőszolgálat, brand érték máris nem olyan olcsó.
Azaz addig olcsó amíg összességében kevesebbet ad.
Közben pedig felfalta a piac olcsóbb szereplőit.Ezen apropón a luxusmárkák megmaradnak, mert a Brand értéke, szimbóluma fontosabb mint az Ár/teljesítmény, a Renault, Dacia, Suzuki stb helyét pedig átfogja venni (át szeretné venni) a bármelyik kínai.
Európa gazdaságára, munkakultúrájára nézve szerintem ez egyértelműen nem lesz nekünk jó.Szopassák szét a kínai EV ipart amíg lehet!
Elfelejtik mikor az Eu problémákról beszélnek, hogy Kína gazdasagában, társadalmában még nagyobb problémák vannak.
Csak a kommunizmus ezt kordában tartja. Egyelőre. -
Cefet
aktív tag
válasz
Nemfértkiaze #1 üzenetére
100% 👍
Tasunkó #22: 100%👍 -
hegedus001
aktív tag
Pont hasonló gondban vagyok én is. Most akarunk kiköltözni Budapesttől kb 30-40 km-re (ez egy ót, oda vissza 60-80 km/ nap) és a napi bejáráshoz szeretnék a dízel kombi mondeo IV helyett egy villamos cirkálót. A havi költsége (töltés) megállna kb 20.000-ben, de inkább kevesebebn mert tudom tölteni a cégnél is.
Én egy VW e-Up-ra gondoltam. a kis akksis az tényleg pici, kb 100-120 km a nagy akksis viszont nagyon sok mindent megoldana, akár a hoszabb távokat is vidékre, szülőkhöz. Sokat vezettem ilyen auatót én nagyon szeretem, megbízható viszont 5MFt ami nem kevés. ellenben kb új. Havi szinten 2000 km-et használnánk, szóval éves szinten olyan pesszimista esetben 4-500.000-et spórolnánk a 7 L-es fogyasztású mondeóhoz képest, csak az üzemanyagon.Nehéz kérdés, mert árban ugyan enyni egy 2-3 évvel idősebb Leaf is, ami sokkal nagyobb, viszont tök jó lenne a kis méret. Te mit néztél? Milyen autóban gondolkodtál?
-
Tasunkó
őstag
Kötelező marketingbullshit a kínai vállalatok állami támogatásaira mutogatni, mert egyébként nem tudnák megmagyarázni a túlárazás okozta lépéshátrányt. A kínai vállalatok veszteségeiben reménykedni egy póker blöff, ha jobban bírják lapokkal, akkor még vadabb valóság fog szembejönni. A kínaiak a kereslet növekedésével fognak árat emelni legközelebb, de csökkenthetnek is árat, a kínai EV is drága.
A liberális gazdaságpolitika, és az általa támogatott rövidtávú politika és lobbi, kapott egy versenytársat a globálkapitalizmustól Kína képében. -
nevemfel
senior tag
válasz
LurkerSheik #17 üzenetére
Melyik törvény nem politikailag motivált?
Pont az ellentetjével van baj, ha lobbi motivált.Igazad van. Az ötéves tervek is csak tervek voltak, mint például egy ház tervrajza. Ugyanolyan szakértelem van mögöttük, ezt a vak is láthatja.
-
Raysen623
addikt
válasz
forumpista #7 üzenetére
Ez pontosan így van, de azt se felejtsd el, addig nem tud érezhetően olcsóbb lenni az EV, amíg kínai akkumulátor van benne. Ha lesz rendes európai gyártás, akkor az ár lehet olcsóbb, ha mégsem, akkor kenjék a hajukra.
#13Attila0: Osztom ezt a nézetet, picit másképpen. Bárkinek lehet autója a jövőben, de minek költsön rá ha a városi közlekedés lesz átalakítva, és az kényelmes, higiénikus tud lenni. Persze sok mindent meg kell még oldani, de az 1 ember/autót el kellene feledni végre, mert beledöglünk.
-
Narxis
nagyúr
+1
Amúgy birom az ilyen ész nélküli Kína istenítést. Az nem egy nagy titok, hogy Kínában a kínai cégek pénzt kapnak az államtól illetve a munkaerő teljesen a cég igényeire van szabva. Így baromi könnyű olcsóbbnak lenni, nyilván aki csak a fogyasztói oldalon van az örül, hogy mennyivel olcsóbb.
A kínai és koreai akkumulátorgyárakkal nem csak a gyárak települnek az országba hanem az a fajta ázsiai munkamorál is ahol a munkás egy szám, de szó szerint, darab-darab. Hosszú távon Kína sikere Európa sírja. Remélem nem élem meg, hogy az legyen az általánosan elfogadott ami Micimackó látogatása során volt, hogy kínaiak ugráltattak magyarokat, meg utasítottak rendre, még csak nem is kínai rendőrök voltak. A magyar rendőrök meg azokat igazoltatták akik nem kínaiak voltak, a kínaiakra rá se mertek nézni. Na ez vár itt mindenkire.
-
Melyik törvény nem politikailag motivált?
Pont az ellentetjével van baj, ha lobbi motivált.
Nekem tetszik az EV-k erőltetése, belsőégésű kiszorítása.
Mára a technológia is adott és csak jobb lesz.
A belsőégésű marginális lesz idővel, ahogy a rendőrök lóháton is manapság már. -
Attila0
őstag
"A 2035 amúgy nem azt jelenti, hogy tiszta ICE-t nem lehet gyártani, de PHEV-t pl. igen? Az (is) lehetne egy kibúvó, ráadásul nem is értelmetlen."
A jelenleg helyzetet figyelembevéve sajnos nem, hiszen valamennyire a PHEV is szennyez. 2035 meg eleve a 0 lokális emisszióról szól.
-
bteebi
veterán
Azért tegyük hozzá, hogyha lenne szándék (meg némi tőke), akkor meg tudnák oldani. 2035 az még 11 év. Nulláról kezdve is meg lehetne oldani, az más kérdés, hogy nem igazán akaródzik és/vagy nincs értelme.
A 2035 amúgy nem azt jelenti, hogy tiszta ICE-t nem lehet gyártani, de PHEV-t pl. igen? Az (is) lehetne egy kibúvó, ráadásul nem is értelmetlen.
Érdekes kérdés amúgy, hogy a piac fel lesz-e addigra készülve az EV-kre. Nem hinném. Az ICE persze ezzel együtt is kb. az örökkévalóságig velünk fog maradni.
-
A masik gond az, hogy az EV nem szolgalja ki nagyon sok ember igenyeit. Illetve az infrastruktura majd a panelbol hosszabbitozva nem realitas. Jo Hatotav, gyors toltes szinte barhol, barmikor, nagy puttony. Ezek mind-mind hianyoznak.
-
nevemfel
senior tag
Szerinte le kell csökkenteniük a költségeket, ha el akarják érni a célokat.
...
Elmondta továbbá, hogy egyáltalán nincsenek azon az úton, hogy 2035-re kizárólag EV-t gyártsanak Európában. Hozzátette: ha a fogyasztók nem követik őket, akkor mind felelősek. Költségeket kell csökkenteniük.
Nem értem, mi a meglepő ebben. Az a meglepő, hogy nem történt semmi meglepő.Már a rendelet megalkotásakor ordított az egészről, hogy politikailag motivált, és hogy a 2035-ös dátum betartása esélytelen. Aki az autóiparban dolgozik, és nem masszív drogos, annak ezzel tisztában kellett lennie a kezdetektől fogva. Úgyhogy a 2035-öt majd szépen meghosszabbítják valamennyire, aztán meg jobb, ha kukázzák az egészet.
Ezek a zöldutópiás rendelkezések a kommunista ötéves tervek szintjén mozognak.
-
arnyekxxx
veterán
Szerintem emeljenek árat, az a biztos.
-
bteebi
veterán
"az EV-k magas ára"
Nem az EV-k drágák, hanem MINDEN. Emiatt az emberek nem vesznek semmi olyan dolgot, amit nem muszáj. Új, vagy legalábbis újabb autót pedig egyáltalán nem muszáj. Összességében nem fog vele/rajta spórolni az ember, annyi, hogy ha van sok lóvé, akkor a fícsörök megérhetik a felárat. Csak hát ugye egyre többeknek kevés a pénze.
Emellett sokan felismerték azt is, hogy jelenleg nagy szívás és/vagy drága lehet EV-zni, ha nem teljesül pár olyan feltétel, ami nem annyira sokaknak adatik meg külföldön se.
Azokat a feltételeket kellhetne megteremteni, hogy "megérje" EV-zni, vagyis pl. lehessen hol tölteni és gyorsabban és jóval olcsóbban. Számomra ezek pl. erősen korlátozó tényezők.
-
nemlehet
őstag
Pont most nézegettünk egy második autót a lurkó érkezésével. Valami kicsi elektromos pl egy Zoé tök jó lenne a városon belüli rohangáláshoz, napi 5-10km az is 4-6-10 részletbe tördelve pont az amire tökéletes egy ilyen kisautó.
De nem ilyen áron... Nem vagyunk csórók, sőt még kertes házunk is van ahol tudunk tölteni gond nélkül, de egész egyszerűen nem vagyok hajlandó ennyit kiadni egy lényegében alsó kategóriás kisautóért, csak azért mert elektromos... -
forumpista
aktív tag
De a másik irányból nézve, ha nem lesznek olcsó autók, akkor csak töredék autót fognak eladni a gyártók.
Ha pedig csak töredék autót fognak eladni, ahhoz töredék munkás kell -> mivel az EU egyik húzóipara az autóipar, ez erős változásokat fog indukálni a munkaerőpiacon és igy a társadalomban is (figyelembe véve hogy a teljes beszállítói láncot érinteni fogja ez, mindenből kevesebbet kell gyártani).
Másfelől, a fejlett világ egyik mozgatórugója "szabad" mozgás, autók hiányában ez megint csak hatalmas átalakulást vonz magával.
-
Nemfértkiaze
kezdő
Igen, kíváncsi leszek milyen kutatás/fejlesztést lehet alapozni arra a volumenre. Gyanítom, hogy a vásárlók 80 %-a eltűnne a piacról. Nekik(nekünk) marad a rozsdás bicikli meg máv/volán.
Mondjuk a luxusvfostalicskák gyártásához nem kell nagy technika. Azt szeretik a vásárlók, ha jobbágyok rakják össze kézzel.
“Legyen benne egy halom hiper-szuper vacak, k.rva drága bőrők, böhöm nagy motor, csillogjon mint az állat, messziről látszon, hogy milyen állati gazdag aki benne ül.” -
Raysen623
addikt
Egyrészt nem értünk egyet, másrészt semmi nem tart örökké. Kínának is vannak gondjai, melyek már elkezdtek jelentkezni társadalmilag és gazdaságilag egyaránt. Azt se felejtsd el, hogy Kína sem fogja bírni sokáig kifizetni állami vállalatainak a veszteségeit, és előbb-utóbb áremelésbe kezdenek, tehát normalizálódni fognak az áraik. Ez szerintem törvényszerű. Jelenleg lépéselőnyben vannak, mert egyszerűbb dolguk volt.
-
Tasunkó
őstag
Európában hagyományosan túlárazottak a termékek tehát ha az autónál ezt kevéssé tudják megtenni, az csak ideiglenes, és a felárazás irányába tartanak, úgyhogy de, a kínaiak örökké alá tudnák menni, miközben szénné keresik magukat. A hagyományos nyugati haszoncentrikusság, a piaci árképzés lényegében mattot kapott, Kínát csak a szállítási költség tartja vissza, amit európa tátott szájjal fog végignézni.
-
Raysen623
addikt
válasz
Nemfértkiaze #1 üzenetére
Jelenleg alá tudnak menni az európai EV áraknak, de ugye semmi nem tart örökké. A kialakult globális ellátólánc miatt is kerül többe az Európában gyártott EV. Ugyanaz játszódott le a szemünk előtt mint a chip gyártásban és későn térünk észhez, mikor a kialakult helyzettel visszaélnek mások és torzítják a piaci versenyt. 5 év múlva más lesz a helyzet elvileg, ha minden a tervek szerint megy. Korábban kellett volna kapcsolni ez tény, de ugye az a fránya kényszer hozza csak meg a döntést a nyugati világban utólag.
-
Watchdog
aktív tag
válasz
Nemfértkiaze #1 üzenetére
Ha jót tudom, nem az a jövőkép, hogy a 15 ezres benzines versenyez a szalonban a villanyosokkal, hanem a benzines gyártása leáll, a szalonból eltűnik, és a 30-40 ezer jurós villanyosok között válogat a boldog vásárló. Csak a boldogsághoz vezető úton a vásárlók elkezdtek beinteni...
-
Nemfértkiaze
kezdő
Ennél sokkal egyszerűbb szerintem a probléma. Amíg a 15ezer jurós benzines mellet nem áll a szalonban egy 15ezres villanyos, addig nem alternatíva. Játékautó gazdagisztánba. Ráadásul a villanyosok miatt drágultak a benzines/dízelesek. Még az ócska füstifecskéket sem tudjuk lecserélni. Még a katalizátortalan benzineseket meg a könnyfakasztó dízeleket sem tiltották ki nálunk, de megy a panaszkodás. A kínaiaktól félhetnek is, lassan jobb autókat gyártanak, olcsóbban. Kb 25% -al aláígérnek bármely európai gyártónak és így is szénné keresik magukat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- MIUI / HyperOS topik
- Bemutatkoztak a Corsair kábelezést rejtő, Frame 4500X szériás házai
- ASUS ROG Ally
- Milyen házat vegyek?
- E-roller topik
- Fényeskedjék: ROG Strix OLED XG32UCWMG monitor tesztje
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3352
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3527, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 256GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS2213 ,96% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest