Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Magyarorszagon is volt most arcsokkentes. Lassan egesz emesztheto lesz a Model 3 igy, hogy melledragultak a klasszikus gyartok is.
-
nihill
őstag
"Attól hogy ott a kocsimban az tempomat helye nem lesz benne az ég világon semmi a tempomathoz"
Pedig de, benne van. Lehet nem az összes márkánál és típusnál, de nagyon sok esetben annyi kell csak, ha nincs tempomat karod a kormány mellett de gyártották tempomattal is, veszel egy kart, bedugod az ott lifegő csatiba, és onnantól van tempomatod, mert minden benne van hozzá csak maga a kar nincs ott amivel be tudod kapcsolni/állítani.
-
azbest
félisten
Nem a konkrét autó legyártása a drága, nem a kábelek és mikrokontrollerek, amiket beletesznek. Hanem a gyár felépítése és a fejlesztési költségek.
A hagyományos gyártóknál a dealerek 20-40% jutalékkal dolgoznak. Ezért is van, hogy ha ki akarnak pörgetni valamit, akkor nagy leárazást tudnak csinálni. Most akkor mindenki beperli a dealereket, mert 20-30% -kal olcsóbban is adhatták volna az autót és még lehet úgy is megérte volna nekik?
Ne az anyagköltségből akarjátok már kihozni az autót, nem pizzasütés ez otthon. Legyártani lehet olcsóbb, ha csak egyféle alkatrész van és nem kell sok különböző folymatot fenntartani, kezelni. De ha extrákat akartok, akkor többet kell fizetni érte. Az alap kategóriás autóhoz képest a státuszszimbólum modelt sem annyival kerül többe gyártani, mint amekkora az árkülönbség. Mindig is vastagabban fogott a ceruza a luxusnál, mert akinek futja arra, azon nagyobb árrést alkalmaznak.
Ami újdonság, hogy előfizetéses opció is van, nem csak megvételkori.
Hosszabb távon egyébként - szerintem - át kell alakuljon az autókereskedés és a biztosítás is. Szerintem előbb utóbb lizinghez hasonló konstrukció fog elterjedni, ahol x évig használhat valaki egy autót havidíjért és utána átcserélik másikra. Egyszerűen azért, mert ha gari után tönkremegy egy elektromos autó, akkor az gazdasági totálkár (bár valsz a hagyományos új autók is). Vagy marad a mókolás gari után, változó minőségben és megbízhatósággal. Viszont a mókolásnál előfordulhat, hogy szoftver licenszelési és egyéb akadályok is lesznek. Az autógyártók is lobbiznak, hogy ellehetetleníthessék a 3rd party szervizeket. -
vicze
félisten
Sohaj... Van benne ülésfűtés? Nincs... Attól hogy ott a kocsimban az tempomat helye nem lesz benne az ég világon semmi a tempomathoz, ahogy a lökhárítón a radar helyétől se lesz benne parkolóradar, soroljam?
Mi az hogy lesz??? Ez a valoság már megtörtént és egyre durvább lesz, és most kell a hülyeséget megállítani, mielőtt a hülyék elfogadottá teszik.
-
8th
addikt
A 2001 évjáratú teljesen fapados munkásautómban a két ülés közt a kézifék mögött ott a dupla csatis kábel az ülésfűtésnek, az ajtókárpitok alatt a tükörfűtés kábelezése, a tűzfalon át van hozva a kábelköteg a nem létező légkondinak és még sorolhatnám. Nagyon régen úgy gyártják az autókat, hogy elő vannak készítve mindenre mert egyszerűen így a legolcsóbb.
Az tényleg durva világ lesz ha ténylegesen ott van az adott működő extra az autóban amit szemrebbenés nélkül belekalkulál a gyártó a vételárba de szoftveresen letiltja azt a tulajdonos elől. Szép kis perek lesznek ebből a tengerentúlon. -
bteebi
veterán
válasz
t72killer #80 üzenetére
Ennyi.
De sajnos ez nem fog megtörténni. Mivel akik a leginkább tudnának tenni ellene, azok nem fognak, mert ők a kedvezményezettjei.
Én már rég megcsináltam volna az EU helyében (és azért még mindig elég nagy piac vagyunk, hogy ne akarjanak minket mellőzni akár piacvezető amerikai cégek), hogy megmondtam volna a gyártóknak, hogy MINDEN termékükre (mindenkori végfelhasználói ár) tételesen lebontva meg kell adniuk, hogy mi mennyibe kerül benne. Pl. egy autó féktárcsája, fényszórója, klímája... mindene. És aztán max. 30%-kal többért adhatnák azt el alkatrészként. (Persze mivel egy termék nem kis része K+F, reklám és HASZON, ezért az a 30% lehetne akár 0 is.) Hirtelen sokat változna az alkatrészek értéke
, és a soha tönkre nem menő, nem sérülékeny dolgok nagyon olcsóak lennének, míg pl. egy ablakemelő motor vagy egy szélvédő kb. milliós tétel lenne. És ez ugyanígy lenne a TV-kkel, okostelefonokkal, fűtő/hűtőrendszerekkel... mindennel. Az elképzelés persze nyilván most is hasonló, csak nincs szabályozva, és ezért brutális túlkapások vannak, lehetnek.
#103: "Menjek el sztrájkolni, mint a postások és addig verjem a rezet, amíg nem mérik az én tudásomat/szolgáltatásaimat is 50%-al drágábban?"
Amúgy lehet, hogy azt kellene. Persze egyrészt nem fogsz, másrészt meg valószínűleg egyébként se lenne eredményes. És épp az utóbbi mondatban való erős hit miatt nem tesz soha senki semmit. Az ismert szar még mindig lehet jobb - de legalábbis biztosabb -, mint a bizonytalan még szarabb.
-
t72killer
titán
Én leteszem az asztalra a saját produktumomat, ami akkor is van olyan fontos világgazdaságilag-társadalmilag mint egy "corsa", ha az egy utcaseprő, postás, villamosmérnök, orvos. Mi jogosítja fel az autóipar szereplőit arra, hogy ebben a rendszerben fogják és felülsúlyozzák magukat? Menjek el sztrájkolni, mint a postások és addig verjem a rezet, amíg nem mérik az én tudásomat/szolgáltatásaimat is 50%-al drágábban?
-
troviko
senior tag
Van az a pillanat, amikor megéri a profitot letekerni piaci részesedé megszerzéséért cserébe. Hosszú távon meg amúgy is le kell tudni tolni az árakat (új modellek, új gyártástechnológia), ha versenyképesek akarnak lenni a városi kisautókkal. Ami meg szerintem fontos lenne, mert a legtöbb problémát a városokban jelenit a károsanyag kibocsájtás.
-
-
Ezekiell
veterán
Annyit kell csinalni, hogy ha mi, mint tarsadalom, fontosnak tartjuk a kornyzetvedelmelmet, akkor berakjuk a kenyszerek koze, amik kozott a piacnak mukodnie kell. Szemben a te es sok masok javaslataval, miszerint a kornyezetvedelmet ugy kell ervenyre juttatni, hogy kozvetlenul, kozponti tervezessel belenyulunk abba, hogy mit csinaljanak a piaci szereplok.
Ez itt elvérzik, mert bizony mi, a társadalom, hülyék vagyunk. Az átlag hülye, és annál a fele hülyébb. Soha, soha nem lesz a társadalom által kikényszerítve egy ekkora változás, mint amekkora most kellene pl a klímavédelemhez.#92emvy
Köszi, hogy lefordítottad debil szoftverdevre, jár érte a pacsi, ténylegJót mosolyogtam
Az általad felvázolt szabályozási környezet is tökre életképes lehetne, csak egy dolog kellene hozzá: hozzáértő technokraták hozzák ezeket a szabályokat. Ne politikusok.
És itt akkor meg is döglött a dolog
Ja meg hát a legális kenőpénz (lobbizás) is nyilván kuka kellene hogy legyen ehhez. -
válasz
t72killer #91 üzenetére
> Kvázi az egész környezetvédelem-téma szöges ellentétben áll a kapitalizmussal.
Dehogyis.Egy masik topicban epp feljott, h az evolucio (survival of the fittest) az ma mar mennyire nem igaz, merthogy nem a legerosebbek elnek tul, hanem azok akik <X, Y, Z>. Holott a valosag: megvaltozott a fitneszfuggveny.
A kapitalizmus es a kornyezetvedelem _ortonogalis_ koncepcio. A kapitalizmus arrol szol, hogy a piaci versenyben a szereplok a meghatarozott kenyszereken belul elosztott modon, parhuzamosan keresik a megoldasokat, es a megoldast (penzugyi) jutalmazassal dijazzuk.
Annyit kell csinalni, hogy ha mi, mint tarsadalom, fontosnak tartjuk a kornyzetvedelmelmet, akkor berakjuk a kenyszerek koze, amik kozott a piacnak mukodnie kell. Szemben a te es sok masok javaslataval, miszerint a kornyezetvedelmet ugy kell ervenyre juttatni, hogy kozvetlenul, kozponti tervezessel belenyulunk abba, hogy mit csinaljanak a piaci szereplok.
> Válasz: abszolút semennyire, sipirc a kínai szénerőmű mellé, amit szépen meg is léptek
Mert nem megfelelo az incentivizalas.
A masik topicban meg tapsolsz az mRNS vakcinanak, ami azert tudott letrejonni, mert a Pfizer es tarsai szeretnenek kurva nagy penzt leakasztani.
Egyebkent meg az van, ami mindig es mindenhol: addig jo a verseny, amig en nyerek, addig jo a kapitalizmus, amig en vagyok a gazdag, addig jo a szocialdemokracia, amig en kapok tamogatast, esatobbi.
Akkor meno kiallni egy elmelet mellett, amikor neked nincs belole elonyod.
-
De nekem ugy tunik, hogy pont az egyszeru megoldasok azok, amiket nehezebb kikerulni. Ha CO2 kibocsatasi celok vannak, es az uzemanyag araba van epitve a koltseg, akkor azt hogy tudjak kikerulni? En ugy latom, hogy pont az en allaspontomat tamasztja ala az, amit irsz.
> "Lásd CO2 kvóták, amik kutyát nem segítenek."
En is pont az ilyesmik ellen vagyok, pont ezt irom -- a CO2 kvotak azert letezhettek, mert konszernszintu atlagokat kellett elerni (papiron).> Ha nincs baromi szogorúan és részletesen szabályozva valami, akkor a kapitalizmus meg fogja találni azt a kiskaput, amin a legnagyobb profitot lehet termelni bármi áron
Termeszetesen. Ezert kene azzal felhagyni, hogy baromi reszletesen szabalyozzuk a 'hogyan'-t.
Mashogy mondom: a mostani modszerunk olyan, mint amikor a megrendelo reszletes specifikaciot ir arra, hogy a szoftver hogy legyen megcsinalva. Amit en javaslok az az, hogy a megrendelo ad egy tesztcsomagot, es ha azon atmegy a szoftver, akkor rendben van. Nyilvan mindketto megkozelitesnek vannak hatranyai, de velemenyem szerint egy komplex rendszer eseten sokkal konnyebb a viselkedest tesztelni, mint az implementaciot.
Egyebkent a kapitalizmus es a demokracia szerintem nem egeszen hasonlo -- a kapitalizmus kvazi fizikai torvenyszeruseg, az evolucios kornyezetek egy specialis esete, amit lehet ugyan torzitani, de maximum mas terbe helyezed at (tehat a kommunista gazdasagban is van 'verseny', csak epp a partfunkcionariusok kozott). A demokracia szerintem nem egeszen ilyen torvenyszeruseg.
-
t72killer
titán
Kvázi az egész környezetvédelem-téma szöges ellentétben áll a kapitalizmussal. Még a jelenlegi szoftosabb formájával is: előző melóhelyemen az egyik HQ fejtágítón őszintén tudtam beszélni globál fejesekkel, a szép zöld duma után megkérdeztem, hogy amikor új gyártelepnek keresünk helyet (kerestünk) akkor mennyire számít a döntésben az energiamix kérdésköre. Válasz: abszolút semennyire, sipirc a kínai szénerőmű mellé, amit szépen meg is léptek. Na kéremszépen, ez a kapitalizmus arca, lehet neki tapsolni (az ott egy derült ég a háttérben):
-
Ezekiell
veterán
Ez önmagában jól hangzik, csak nem igazán működőképes, mert a kapitalizmus logikája azt mondja, hogy ha olcsóbb megoldani "okosba" egy ilyen szabályt, mint teljesíteni, akkor "okosba" lesz megoldva. Lásd CO2 kvóták, amik kutyát nem segítenek. Ha nincs baromi szogorúan és részletesen szabályozva valami, akkor a kapitalizmus meg fogja találni azt a kiskaput, amin a legnagyobb profitot lehet termelni bármi áron (és itt a bármi tényleg bármi, ha gyerekeket lehetne megnyúzni 1% profit emelkedésért úgy h ezt el tudják titkolni, megtennék a gigacégek közül nagyon sokan).
A kapitalizmus egy kurva szar rendszer, csak hát nem találtunk még fel jobbat. Pont mint a demokrácia.
-
t72killer
titán
A tiszta kapitalizmus egészen egyszerűen annyit jelent, hogy akinek több pénze van, az b.szik. Akinek meg nincs, az teljesen függetlenül az okoktól ráb.szik, mert a tiszta kapitalizmus abszolút semmiféle szociális/egyéb irányú érzékenységet nem tartalmaz, egyesegyedüli szabályozó erő benne a piac és a pénz - bármilyen ezeket korlátozó tényező (adók, holmi munkajogi szabályok, horribile dictu szakszervezeti tevékenység) maga a sátán.
#88: nem, nem a kapitalizmus logikája kell, hogy elrendezze, nagyon is el vagy tévedve. A kapitalizmus önmagában ugyanúgy zsákutca, mint a francia forradalomhoz vezető feudalizmus. A kapitalizmus logikája pl totál telibesz.rja a nép oktatását és az egészségügyet, ugyanis a következő negyedévi profitra koncentrál, ami azután jön, teljesen lényegtelen. Pont ezért kell teljesen más logika szerint szabályokat húzni rá, és minő véletlen, a Föld legélhetőbb országai pont olyanok, ahol kvázi gúzsba van kötve a kapitalizmus: Norvégia, Finnország, stb.
Egy kapitalista pl mit csinál a gyereket váró fiatal nővel? Kib.ssza az árokszélre egy fillér nélkül, és esze ágában se lenne valami közösbe befizetni, ahonnan az ellátást kapna. Ezzel szemben normális helyen póráz van kiskapitalistánk nyakán, és akkor üzemelhet, ha szépen befizeti az adót, amiből a fiatal család kap egy évet a következő nemzedék elindítására.
-
Arra gondolok, hogy szabalyozni muszaj, de szabalyozasnak a celokra kell fokuszalnia, es a kapitalizmus logikaja rendezi el megfeleloen a 'hogyan'-t.
Tehat peldaul: iszonyu bonyolult szabalyozasokat csinalunk arra, hogy az autogyarto-konszerneknek milyen autokat kell gyartani ahhoz, hogy megfeleljenek a CO2-kibocsatasi normaknak. A bonyolultsag szuksegszeruen ahhoz vezet, hogy az elore nem latott edge case-ek miatt olyan jelensegek tunjenek fel, amiket valojaban nem szerettunk volna, es amik senkinek nem jok (pl. hogy mindenkinek az eri meg a legjobban, ha uberbrutal meretu dizel SUV-okat kezd el gyartani, kizarolag).
Ehelyett lehetne az, hogy meghatarozzuk, hogy a celunk az, hogy kevesebb CO2 keruljon a legkorbe. Minden kibocsatott gramm CO2-nek megprobaljuk meghatarozni az externaliajat, mondjuk amenten, hogy hany forintba kerul kivonni a legkorbol. Aztan ezt a koltseget beleepitjuk a benzin araba, hiszen abbol lesz a CO2. A beleepitett koltseget 100%-ban a CO2 kivonasara (stb.) hasznaljuk fel. Innentol a piac elrendezi azt, hogy mindenki probaljon olyan autot venni, ami keveset fogyaszt. Ha ezt nehezen birja a tarsadalom (pl. megdragul a szallitmanyozas), akkor celzottan beavatkozhatunk a kritikus pontokon, de az alapelv tovabbra is ugyanaz: a piacra bizzuk az optimalis megoldas megtalalasat, mi pedig a celokat rajzoljuk korbe.
A sajnalatos es kikerulhetetlen problema az az, hogy az emberek alapvetoen arra vagynak, hogy 1) sajat sorsukat iranyitsak 2) a fontos dolgokban egyenloseg legyen. Ilyen sajnos nincs, es ezen tul tudunk lenni ott, hogy pl. a szomszednak Lamboja van, nekunk meg Skodank, de ott sokkal nehezebb, hogy a szomszed gyereke megkapja a 800 millios orvosi kezelest, a mienk meg nem.
De nem latom sajnos, hogy ezt hogy lehetne elkerulni, mert nem kaphat mindenki 800 millios orvosi kezelest (vagy akarmennyit, erted, h mire gondolok), es nem tudni, hogy milyen modon kellene 'igazsagosan' elosztani ezeket a szukos javakat.
Meg tudom erteni, h ezek zavarjak az embereket.
Azt viszont nem tudom elfogadni, amikor az emberek elkezdenek azert picsogni, mert nem tudnak megvenni egy uj autot a szemet kapitalistak miatt. Van egy piac, ahol van valodi verseny, egymast olik a gyartok az utolso cent profitert, abszolut nem monopolhelyzet, ami dragitja az autokat az harom dolog:
- valodi technologiai tartalom koltsege
- felesleges szabalyozasok
- ertelmes szabalyozasokAmi ellen lehetne kuzdeni, az a masodik, de ehelyett a gyartokat fikazzak. Kiabrandito. Nyilvan ezer gonosz dolgot csinalnak ok is, de az, h nem tudok megvenni egy uj autot, a legkevesbe az o saruk szerintem.
-
Ezekiell
veterán
a kapitalizmussal az a baj, hogy nincs belole eleg sok.
Azért ez elég félreérthető, mert gondolom nem arra gondolsz, amit pl az USAban csinálnak (főleg rpi vidkékeken, lásd gyerekmunka és társai)? Mert hát az kizsákmányolás, nem kapitalizmus, és a kettőt hajlamosak ilyen mondatoknál keverni az olvasók -
t72killer
titán
Részvényes? Ne röhögtess, a Lehmann, ill most a Credit Suisse csődig egymást tépték hogy nekik is legyen olyan papírjuk. Ahogy a kriptosemmit, ugyanúgy megveszik a céges kamukon alapuló papírokat is szó nélkül.
"a kapitalizmussal az a baj, hogy nincs belole eleg sok." Költözz Kínába, vagy végy egy időgépet és repülj vissza a XIX.szd-i Angliába, ott kapsz bőségesen.
-
válasz
t72killer #83 üzenetére
> Valahogy még se csukják be a boltot: szépen el vannak tüntetve a milliárdok közép és afeletti vezetői fizukra, ingatlanokra, jópofi "zöld" beruházásokra, istentudja még mire.
Tehat te ugy gondolod, hogy a penzt feleslegesen elszorjak az alkalmazottaknak, de ezt valahogy a reszvenyesek (+board+etc) nem veszi eszre, pedig konkretan az o zsebukbol veszik ki ezt a penzt. Ok nem veszik eszre belso informaciok alapjan se (pedig milliard euroik mulnak rajta), te pedig igen.
> Mindenesetre nekem rendkívül különös, hogy a jelenlegi termékárak 60%-ánál se mentek csődbe - akkor most mi is van
Nem tudom, peldaul olyasmik tortentek, minthogy a piaci finanszirozas koltsege tizszeresere dragult, vagy hogy az energia es a nyersanyagkoltsegek tobbszorosere dragultak, es hogy az alkalmazottak meg inflaciokoveto fizetesemelest terveznek. Persze lehet, hogy ez nem szamit.
(Plusz az autok eleve dragulnak evrol evre, mert tobb a belerakott technologia, dragabb legyartani egy Euro6-os motort, mint egy Euro4-eset, stb.)
> A könyv szerinti profit nyilván 0 közeli.
Tehat a PwC meg a hasonlo uber-konyvvizsgalo cegek a nevuket adjak egy vilagszintu csalashoz?
Tenyleg, engem mindig megerositenek ezek a hozzaszolasok abban, hogy a kapitalizmussal az a baj, hogy nincs belole eleg sok.
-
t72killer
titán
A könyv szerinti profit nyilván 0 közeli. Valahogy még se csukják be a boltot: szépen el vannak tüntetve a milliárdok közép és afeletti vezetői fizukra, ingatlanokra, jópofi "zöld" beruházásokra, istentudja még mire. Mindenesetre nekem rendkívül különös, hogy a jelenlegi termékárak 60%-ánál se mentek csődbe - akkor most mi is van
-
válasz
t72killer #80 üzenetére
Ez szerintem csak arrol szol, hogy a megdragult vilagban a szuper-high-tech termekek ara tul magas lett, viszont a fizetesed nem nott eleget, es vagysz ezekre a termekekre. (Igen, egy modern auto szuper-high-tech termek, ahogy egy mobiltelefon is.) Attol, hogy te szeretned, nem lesznek olcsobbak.
Harom megoldas van:
- minden marad, ahogy van
- elkezdesz valahogy tobbet keresni, hogy megengedhesd magadnak
- valahogy tarsadalmilag megoldjuk, hogy ha nem engedhetjuk meg magunknak, akkor masnak se jusson, hogy ne kelljen felbasznunk magunkat rajta minden alkalommal, amikor rajovunk, hogy egy nyomorult Opel Corsat sem tudunk megvenni ujanUgy tunik, hogy te a harmadik megoldast szeretned, szerintem ez nem annyira jo otlet.
Olyan megoldas sajnos nincs, hogy az idonkent alig eletben marado autogyarak (stb.) adjak a termekeiket felaron, mert neked az jobban tetszene.
-
t72killer
titán
Jelenlegi árak mellett, amikor egy nyomorék alapverziós corsa 17 EZER FONT? Dehogynem, vastagon, 2x is. Max a profit el van pakolva, megfelelő helyeken költségként leírva.
Persze abban benne vagyok, hogy bekerülési ár ~= 7-8k£-ért megVESZEM a corsát és 10éven át havi FIX 60£-ot fizetek az elektromos ablakemelőért, rádióért, klímáért. És nem, nem tologatjuk a számokat a mostanában látható lízing árak/feltételek környékére...
-
stellaz
veterán
-
NandoXXL
senior tag
Már pedig itt vagy a digitális térben, naplózva az ip, tárolva a kommented. Ide jöttök dumálni és akkora a lábnyomotok, mint egy jetinek. Kamera vesz a tömeg közlekedésen, közterületen stb. Valószínűleg még bankszámlád is van
Kamerákat le kell takarni, megosztani meg olyat kell amit nem sajnálsz. Régen az ÁVH is gyűjtött adatot, ez ilyen világ. Vagy költözz ki egy tanyára.(ami jó dolog is lehet)
-
vicze
félisten
Tehát benne volt a gyári költségben az ülés fûtés mert gazdaságossabb beépíteni, de te azt próbálod beetetni, hogy a vásárlónak jobb ha nem használhatja amit kifizetett és fizikailag rendelkezésre áll, mert tök hülyének nézel mindenkit, vagy a jobbik eset, hogy te magad vagy az...
-
stellaz
veterán
válasz
t72killer #66 üzenetére
"nem áll meg az érv, hogy tömegek szolgálják ki a rendszert "
Ez nem érv, hanem megállípítás és semmire nem hatalmazza fel sem a Teslát, sem senki mást. Kb mintha azt mondanám, hogy nyugodtan kirabolhatom bármelyik tesla tulajdonost, mert olyanok a közállapotok.
Érdekes, amikor Muskról repülőjéről szolgáltattak nyilvános adatolkat a twitteren, akkor ő lázadozott, hogy a magánélet így meg úgy. Pedig az tök legális. Ott nem hivatkozott a saját érvelésére. Vajon miért?
-
t72killer
titán
Tehát te egyedül/a társadalom 3.79%-a következetesen reagál = nem áll meg az érv, hogy tömegek szolgálják ki a rendszert
? Mit csinál a többi 96.21%? Pont ahogy írod, szépen szolgáltatja magáról a bankszámla és pucérfotós adatokat. Azaz mégiscsak megáll az az állítás. Az elitnek pedig nem érdeke a lényegre törő, hatékony oktatási rendszer, 1-2 kivétellel a világon.
-
stellaz
veterán
válasz
t72killer #64 üzenetére
Nekem nincs FB-om és minden adatgyűjtést próbálok letiltani. Tehát ez az érv eleve bukta. Az emberk talán azért sem problémáznak annyit,mert fogalmuk sincsen, hogy mit csinálnak az adataikkal.
De ez amúgy is milyen érv? Most mindjárt megmagyarázzák, hogy az ő adatlopásuk tulajdonképpen helyes dolog volt, mert erre végül is az emberi hülyeség és tudatlanság az felmentésük. Ja, és persze ők sem siettek felvilágosítani az ügyfeleknek ugyebár. -
t72killer
titán
"Olyan is volt, aki azzal érvelt „az emberek már régen lemondtak a személyes adatok bizalmas kezelésével kapcsolatos ésszerű elvárásokról”. "
és milyen igaza van! sehol se látom a szobordöntögető tüncikézést, FB, MS, stb létesítmények felgyújtogatását. A modern ember önként és dalolva vállalja a digitális jobbágyságot, meghagyva az első éjszaka jogát az aktuális földesúrnak.
-
stellaz
veterán
A felhasználóknak is van miért aggódina
https://telex.hu/tech/2023/04/07/tesla-kamera-felvetelek-dolgozok-megosztas-megfigyeles
-
bteebi
veterán
"Az amúgy hogy van ha pl. egy előfizetéses csomagtér ajtó elromlik?
Annak ki fizeti a javítását?"Ez benned komolyan felmerül kérdésként???
Amúgy jogos a felvetés, de a válasz sajnos nyilván az, hogy TE. Ha meg ráadásul nem hülye a "szolgáltató", akkor legalább éves szerződéseket köttet meg veled, szóval ha pl. a 2. hónapban tönkremegy a mozgató motor, amire nincs kedved kiadni mondjuk félmillió forintot (jó eséllyel CSAK szakszervizben lehet majd megjavíttatni, különben pl. minden garancia ugrott, meg mondjuk minden rendesen fizetett szolgáltatásodat is elbukod), akkor úgy fizethetsz még 10 hónapig, hogy közben nem is tudod használni a szolgáltatást...
-
Noukoum
veterán
Ha nincs rá garancia, akkor egyértelműen te fizeted. Az előfizetés a használatra van, nem a szervizre.
Ezekiell: mindenki más úgy látja hogy a Tesla holnap csődbe fog menni, ettől én ezt még nem így gondolom. Persze vannak olyan egyedek akik csak a mások követésére alkalmasok, ők nyilván azt fogják mondani mint te hogy mennyire rosszak az előfizetéses rendszerek. De ettől én még ezt nem így gondolom.
-
nihill
őstag
Az amúgy hogy van ha pl. egy előfizetéses csomagtér ajtó elromlik?
Annak ki fizeti a javítását?
Mert remélem nem úgy van hogy majd megjavíttatom saját pénzből, hogy tovább fizethessem rá a havidíjat?
Nem mintha érintene, csak érdekel. -
Ezekiell
veterán
Hallottál már olyanról hogy egy neves szoftvert megvettél, majd nem használhattad mert előfizetésessé vált?
Egészen szórakoztatóan tudod védeni a véleményed, elvakultan, nem gondolkozva, miközben te is tudsz releváns példákat (eddig használhattál egy featuret, mostantól fizetős) - csak hogy egyet mondjak a kedvencedtől.De természetesen ilyen sose lesz autóknál, mert csak!
-
Ezekiell
veterán
Nem, jellemzően az nem örömködik ennek, aki látja, hogy eddig totál alap funciókat rejtenek mostmár paywall mögé, lásd BMW első ülésfűtés, és úgy gondolja, hogy ez rossz irány.
amikor megvettem az autót tudtam hogy előfizetéses az automata klíma
És mikor lesz olyan ebben az irányban haladva, amikor megvetted az automata klímás autót, és pár év múlva hirtelen előfizetéshez kötik a használatát? Aki szerint ez hülyeség meg elképzelhetetlen, az baromira naív. -
Noukoum
veterán
-
bteebi
veterán
válasz
zetor2000 #34 üzenetére
"Egy 7er meg azért eléggé a másik liga, messze nem a belépő."
Értem én, de szerintem csak simán felső kategória; nem egy luxus, különleges sportautó (pl. Königsegg/Bugatti - persze még mindig nem annyiba kerül), hanem "csak" egy relatíve sportos bajor bálna. Ami régebben - tényleg régebben - 20 misiért jól felszerelve is elérhető volt. Most meg talán 30-ról indul, és vagy 60 körülig elmegy. Az már mondjuk egy AMG GT, egy jobb Porsche vagy Ferrari ára, nem pedig egy BMW-é.
"Az extrák meg olyanok is tudnak lenni, hogy "karbon csomag", amikor ugyanaz minden az autóban, csak a motorháztető, a kaszni teteje, meg egy csomó minden nem fém, hanem szénszálas műanyag"
Tudom, szerintem legalább 5 misit dobott az árán.
"A másik, hogy ha van a zsebedben annyi, hogy egy 7est konfigurálj a szalonban, akkor nem 30-80 millád van, hanem _autóra_ van ennyid."
Ez is tök evidens, de engem az dühít, hogy ha már felső kategória, a BMW-nél a csúcs, akkor azért ne skálázódjon már ennyire az ára, és ne lehessen csilliónyi szart megvenni hozzá még egyszer az áráért! Akkor mondják azt, hogy alapár 40-50 millió, és akkor a karbon szarokon, meg 1-2 felesleges optikai tuningon kívül legyen benne minden, mert hát felső kategória, a profitba pedig bőven "belefér". Vagy akkor még dobjanak hozzá még 1-2 misit, nehogy Hans kevesebb magánszigetet tudjon venni.
Oké, az index pl. lehetne fizetős extra, mert alapból teljesen értelmetlen.
"Ilyenkor számít a 60K regadó? Az mi?"
Épp ez az, hogy semmi! De azt is külön kell intézned, külön kell neked szarakodnod vele. Erre kellene azt mondani, hogy a talán 20 milliós előállítási költségű (tipp), 60 milláért - tehát némi haszonnal - eladott autó árába férjen már bele az a rohadt 60 ezer forint. Nem is kellene tudnod a regadóról, vagy max. annyit kellene mondaniuk, hogy "nyugizzá' tesó/főnök, intézzük, benne van az árban!" Még jó, hogy nem számolnak fel szalonlevegő használati hozzájárulást, járólap amortizációt, WC használati felárat, meg konfiguráció segítő illetéket, mert hát papíron beleférhetnének ezek is.
"A fényezés is csak amiatt kerülhet annyiba, amennyibe, mert külön kell fényezni, nem fér bele a széria 6-7-X színbe. Miattad kell valamit úgy beállítani, hogy olyan legyen, mint amilyennek te szeretnéd."
(Ez amúgy nem BMW-specifikus, bár jobb helyeken még az olcsóbb autóknál is "ingyen" vannak az alap színek ÉS a metálfényezés is, csak az extrább színek, meg mondjuk a kéttónusú fényezés feláras.) Igen, miattam, és ezért kib*ott sok pénzt otthagyok, aminek a legnagyobb része tiszta haszon. Nem mondom, hogy egy nagyon extra szín (pl. thai szűzlányok menstruációs vérével készült festék), vagy egy spécibb extra (szén nanocsövekből készült, teljesen személyre szabott ergonomikus seggvakaró) ne legyen feláras, de mondjuk egy kalaptartó hűtés/fűtés/világítás, ha már egyszer felső kategória. Urambocsá' egy biztonsági, vezetéstámogató csomag se (oké, azok itt talán pont nem felárasak).
-
Az elemzők általában szarok, de a birka nép akkor is az alapján árazza be a részvényeket, aztán jön a csodálkozás, hogy nem jött be.
Rövid távon semmi logika nincs az árfolyamváltozásokban, hosszú távon azért számít a valós teljesítmény. Szoktam figyelni üzleti fórumokon az észosztást, hogy a gyertya így, meg a megtámasztja alulról ez, nem tudja áttörni felülről amazt stb. csak az a baj, hogy mindig utólag okosak, hogy milyen szépen mutatta az elemzés. De persze ha másképp alakul, akkor is szépen mutatta volna, mert mindenre is van elemzés meg gyertya, valamelyik úgyis bejön, csak sose előre, mindig utólag... -
bteebi
veterán
"Ezen mondjuk nem kell feltétlen röhögni, mert lehet, hogy a piac beárazta az elemzői várakozást"
És mi van akkor, ha az elemzők szarok, és/vagy bármilyen ok miatt túlzottan optimisták voltak?? Remek megfogalmazás, várakozás. Első körben külső információk alapján feltételeznek valamit, ami vagy bejön, vagy nem. Ettől persze bonyolultabb a dolog, és egyébként nyilván nincs könnyű dolguk, de én egy ilyen elemzést max. indikatívnak tartok. Szerintem amúgy egy rekordnyereségen nincs mit magyarázni.
Az (is) jogos viszont, hogy ezek többnyire átmeneti dolgok, és max. kevés héten, de inkább napon belül normalizálódik a részvény árfolyama.
-
A 28.000.$-os Kínai autók letarolják a piacot, aztán nem lesz mibe befektetni!
-
nozs23
addikt
Van abban valami fura, hogy egy rakat inaktivalatlan hardverrel kocsikazok, amit a gyarto szoftveresen valaszt el tolem. En latom az elonyet is, amit ti ti is emlitettetek, de ilyesmivel meg nem talalkozott a fogyasztoi tarsadalom. Az kezdetektol fogva elfogadott volt, hogy van fizetos szoftver, ami szoftveresen van elzarva toled.
-
Azt nem erted szerintem, hogy ha azt akarod, hogy minden mukodjon, ami be van epitve, es ami nem mukodik, ahhoz ne is legyen beepitve hardver, annak a vegeredmenye kevesebb valasztasi lehetoseg es dragabb atlagos ar.
Ugyanarrol beszelunk, mint amikor a letoltott, de nem aktivalt Excel csak read-only modban nyitja meg a dokumentumot, irashoz meg kell venni. Csak epp szoftvernel mar megszoktak az emberek par evtized alatt.
-
A lenyeg szerintem az, hogy az R&D koltseg hogy viszonyul a gyartasi koltseghez. Ha az elobbi jelentosen nagyobb (egy darabra kivetitve, akkor a szoftveres ki/bekapcsolas teljesen logikus. Ha az utobbi jelentosen nagyobb, akkor nem logikus.
#38: nem az alkatreszt kell csak kifizetned, hanem a fejlesztest is.
Ha van ket szoftver feature, A-t 100 forint kifejleszteni, B-t 1000, A-hoz 1 forint erteku hardver kell (X), B-hez 5 forint erteku (Y, ami X-nek egy jobb valtozata) , akkor lehet az, hogy gyartasz X-et A-val 101 forintert, es Y-t B-vel, 1005 forintert. Emiatt viszont bonyolodik a gyartasi folyamat, tehat jobban megerheti, ha csak Y-t gyartasz, es eladod 200 forintert A szoftverrel es 2000 forintert B szoftverrel.
Az alternativa az lenne, hogy a felhasznalok rosszabbul jarnak (hiszen mindig a felhasznalok fizetik ki a kevesbe hatekony gyartast es fejlesztest). Vagy nincs valasztasi lehetoseg.
Ergo ulesfutesnel vszeg okorseg a szoftveres megoldas, mert nem olcso a hardver (bar a BMW mintha eljatszotta volna ezt). Tempomatnal mar lehet ertelme, mert a radar 10e forint, a fejlesztes meg egysegre vetitve lehet, hogy sokszorosa.
-
zetor2000
őstag
Persze, ez is benne van a pakliban. Sőt...
De a lehetőség adott. És ami nem kell, mert épp nem hiányzó extra neked, vagy a kedves vásárlónak, miért fizessen érte? Nem kell a tempomat? Azt köszi, nem fizetem, kéremkapcsoljaki. És kikapcsolják. Vagy ilyesmi.
Persze, ha nincs kifizetve, de kéne, akkor sem fog menni, amíg be nem érkezik a zseton. De nem fogja senki ki/beszerelgetni. Sima opció, de ha nincs "licenszelve", nem fog működni sem. A HW be van építve minden verdába, a használatát meg pár kódsor határozza meg. -
t72killer
titán
Még ha kell is felárat fizetni, de hányszorosát is kérik el az adott alkatrész reális árának (=amennyiért a bérgyártó egyéb néven piacra szivárgott, bitre azonos termékét megveszed?)?
#34: nyugati valutában is extrém elszálltak az árak. paraszt Vauxhall (opel) corsa 2019: 11'735£, 2023: 17'070£, röpke 45% plusz - forintban meg még add hozzá a pannonpuma süvöltését+az ettől berosáló kereskedő haszonkulcs-emelését.
-
zetor2000
őstag
Jó.
Vegyél most egy random használt autót. Álmodj bele egy olyan extrát, ami nem volt eddig benne, nem kell nagy dolog. Építsd bele. Nézd meg, mennyibe kerül - mennyi idő alatt. Mondjuk egy Astrába egy motoros hátsó ablak. Egy Mondeóba mondjuk a motoros csomagtérajtó.
Ehhez képest egy Tesla szerű megoldás? Utalsz pár forintot, és kész, működik.
Van, akinek ez megér annyit, hogy klikk-klikk, és kész. Ma megveszed, legkésőbb holnap déltől már működik. -
vicze
félisten
válasz
Flashback #29 üzenetére
Tudod mi SW Teslán? Kinyitni a keszű tartót, a az első csomagtartót, az ablaktörlő sebessége, soroljam? Ez mind SW funkció, és akkor most ezen gondolkodj el és a szép előfizetéses jövőn...
A nyilvánvaló user kormátozás és minél jobban megfejés ek had ne tapsoljak már... -
vicze
félisten
válasz
zetor2000 #33 üzenetére
Lol piacgazdasági alapon extra profitot termel a gyártó az adófizetők pénzén, hogy egyesek luxus autóval járkáljanak, ez a röhej... Tipikus esete mikor két oldalon is a tehetősök kapják az állami támogatást...
Jó ég, a használt pédán már csak tényleg földön fekve lehet röhögni, tehát a gyártó extrába lehúzhat egy használt autóban lévő extra miatt, ami ott van benne csak le van tiltva... Közröhely, ezt a faszságot kéne törvényileg tiltani.
-
zetor2000
őstag
El kell keserítselek, de a ma 15 millás autó egy közepes Golf kategória, sajnos.
Az nem egy nagy eresztés. A Dacia Spring az egyik - ha nem A - legolcsóbb új autó, és így karcolja a 8 millert. És ez ugye fényévekre van egy random BMWtől, ami újonnan azért "jó". Egy 7er meg azért eléggé a másik liga, messze nem a belépő. Az extrák meg olyanok is tudnak lenni, hogy "karbon csomag", amikor ugyanaz minden az autóban, csak a motorháztető, a kaszni teteje, meg egy csomó minden nem fém, hanem szénszálas műanyag, amivel az adott felszereltségű autó nem X másodperc alatt van adott sebességen, hanem X-n másodperc alatt. Ez esetben X és n is pozitív szám, ami 0nál nagyobb.
A másik, hogy ha van a zsebedben annyi, hogy egy 7est konfigurálj a szalonban, akkor nem 30-80 millád van, hanem _autóra_ van ennyid. Ilyenkor számít a 60K regadó? Az mi? 60M a verda. 10% 6M, 1% 600K 0,1%60K... benzinre meg gumira többet fog költeni a tulaj, mint regadóra. 1 tized százalék... szerintem kerekítési hiba.
A fényezés is csak amiatt kerülhet annyiba, amennyibe, mert külön kell fényezni, nem fér bele a széria 6-7-X színbe. Miattad kell valamit úgy beállítani, hogy olyan legyen, mint amilyennek te szeretnéd. Mert nem jó az a pár szín, ami alapból rendelkezésre áll.
Persze rendes autónál ez nem felár, de nem az nem is 70M... picit több, de akkor valóban olyan a színe, mint amilyennek szeretnéd. -
zetor2000
őstag
Vásárláskor van előny a vásárlónál. Állami támogatást kap az autójára, nem is keveset. Ennek általában örülni szoktak, mert olcsóbb a verda, mint támogatás nélkül.
Télen 3-4 hónapra előfizet a kormányfűtésre, mert kellemes, amikor elindul, hogy nem fagy hozzá a keze a kormányhoz. Nyáron előfizet ~2 hónapra az ülés szellőztetésre, mert beleizzadna. A klíma alapból benne van, nem feláras. Így olcsóbban jöhet ki, mintha megvenné az extrákat. 2-3-4 havi előfizetés olcsóbb lehet, mint az extrák felára.
Használt verdánál pláne. Cégautó, semmi luxus, alap, max fapad+2. DE! lejár a cégautó lízing, a verda futott N kilométert, megveszed, és a fapadból szervizlátogatás nélkül lehet extrázott verdád, minimális költségen, cca 0 idő alatt.
Mi ez, ha nem profit neked, aki egy rendes használt autót is vehet, nem fapadot... -
Ezen mondjuk nem kell feltétlen röhögni, mert lehet, hogy a piac beárazta az elemzői várakozást, és ahhoz képest nem jött be, akkor simán logikus, hogy esik valamennyit az árfolyam. De ez általában pár nap/hét alatt kifut. Lásd a 110$-os árnál jött csomó vészmadárkodás, hogy mostmár aztán tényleg itt a csőd, miközben az eladások meg szárnyaltak. Nyilván, hogy visszament az árfolyam 200$-ra. 300$-ra is vissza fog menni, ha a FED csökkenti a kamatokat...
-
bteebi
veterán
"Persze persze majd jön a fűtés előfizetés, meg az ablaktörlő előfizetés, BMW majd bevezeti az index előfizetést is, úgyse használják a vásárlóik..."
Na ja, a BMW (is) szarjon sünt, meg az összes többi gyártó, amelyik ilyen előfizetéses baromságokat akar leerőltetni az eleve megkopasztott vásárló torkán. Az is kész röhej, hogy (papíron) ugyanazt az autót meg tudod venni mondjuk 13 milláért... meg 20-ért is. Mi a különbség? A felszereltség. Eleve nem hagynám, hogy mondjuk 3-nál többféle (de inkább csak 2) felszereltségi szint lehessen, meg mondjuk 3-4-nél több extra felszereltség az extra felszereltségen felül. Van olyan autó, ahol még a legjobban felszerelt verzióhoz is tudsz venni vagy 10-20 dolgot, darabját mondjuk 100 ezer és másfél millió között. Múltkor megnéztem az új 7-es BMW -t. Eleve indult 30 vagy 40 millióról az ára (wtf???), aztán meg 60 millió körül állt meg a mindenféle szarral, amik tisztára nem is voltak áttekinthetőek.
Halál idegesítő, hogy egy "mezei" autón, legyen az akármilyen drága is, már minden "elvárható" apróságért is pluszba kell fizetni. A metál fényezés feláras egy 15-20 milliós autón?? Meg egy praktikus tároló, világítás +50-100 ezer? És ha kifizetted a végén az autód árának a másfélszeresét, akkor jön az, hogy +60 ezer regadó, és pár év múlva már majd tényleg azért is fizetni kell, hogy ne nyomassa az autó nyáron maxon a fűtést, télen meg a hűtést, meg hogy engedjen autópályán 90-nél többel menni...
-
Egy szóval nem említettem a fütést, ablaktörlöt... sehol.
Èn software-es kényelmi funkciókra gondoltam mikor ezt írtam. BMW-nél pl most épp az automata index volt a hír.
Okostelefonos analógia idevág. A telefont megveszed, tudsz rajta telefonálni/böngészni/fotózni. De ha már kell valami extra SW, akkor fizetsz. Az autó is ugyanez a platform lesz a jövöben. -
azbest
félisten
"A Tesla hazai piacán jelentős eladásnövekedést ért el egyébként a GM, a Mazda, a Honda és a Hyundai is"
A GM eladott 2 db Hammert. Nem ezret, hanem kettőt. Meg majdnem ezer Lyric-et és 19 ezer boltot. 50 ezret ígértek.Persze bizonyos értelemben nem is baj nekik, ha nem tudnak annyit eladni, mert jelenleg a teslán kívül nem sok gyártó ad el szériaautót nyereséggel.
-
vicze
félisten
válasz
Flashback #23 üzenetére
Persze persze majd jön a fűtés előfizetés, meg az ablaktörlő előfizetés, BMW majd bevezeti az index előfizetést is, úgyse használják a vásárlóik...
Tehát az pontosan hogyan is jó a vásárlónak, hogy valamit nem kap meg alapból, ami benne van az autójában fizikailag és kifizette?
FSD-nél még rá lehet fogni, hogy folyamatos SW frissítést és internet kapcsolatot(tudom, hogy ez csak időszakosan) igényel, és a gyártónak van folyamatos költsége, el tudom fogadni, de egy kormány vagy ülésfűtés/hűtésnél, ez csak puszta lehúzás semmi más, és máshogy beállítani, elég nagy hülyeség. 0 előnye van a vásárlónak ebből. -
Sok féle olvasata lehet, azért ez nem ennyire FF.
Jó lehet vásárlónak mert a bekerülési költség kevesebb és bármikor lemondhatja.
A gyärtó pedig nyer vele hosszú távon ahogy te is írod. De a jövöben újabb fizetös szolgáltatások jönnek ez borítkékolható.
UH végsö soron a darabszäm fog szämítani. Ahol nagyobb az autós bázis több lesz az elö fizetö.
Persze ez sem teljesen így van (läsd Apple-Google), de kiindulásnak jó, és ez még egy viszonylag új piaci szegmens. Ahol egyenlöre nagyon vezet a Tesla. -
vicze
félisten
Az előfizetés kizárólagosan a gyártónak jó. Pontosan azért lett bevezetve, mert minden autó FSD képes de töredék veszi meg. Ezért kitalálták, hogy olcsón odaadják végtelen havi részletre, és 6év alatt többet fizet érte mintha megvennéd. Így a gyártónak fix havi bevétele van, ami nekik jó, a vásárló végső soron többet fog fizetni érte, ami a gyártónak jó mert nagyobb bevétel. Sőt a vásárló extrában fizet hogy adatgyűjtő és béta tesztelő legyen.
Ennél nagyobb win nem nagyon van egy cég számára. De tuti a vásárlónak jó... -
Noukoum
veterán
válasz
Flashback #15 üzenetére
Igen mivel Európában nincsen, kizárólag USA mint ahogy náluk rengeteg minden.
Ugye vásárlóként hidegen hagyja az embert mi a jó a gyártónak, de az elég nagy pozitívum hogy nem kell egy ilyen nagy összeget kiadni “feleslegesen” hanem van más opció is.
Az irány meg egyébként is szuper, megveszel egy 10 éves használt autót és 2 kattintással csinálsz bele ülés fűtést, ahelyett hogy vernéd a fejedet a falba hogy miért nem rendelt bele 10 éve az első tulaj. -
Ne is mond. Tavaly rendeltünk egy új autót most cirka +5-6000€. Szerencsére van árgaranciánk, csak még kocsink nincs. Ebben a hónapban kellene érkezni, de gyanítom semmi sem lesz belölle...
vicze1: Ez is benne van. De pl a németknél az FSD-vel már kicsúszik az állami támogatásból. Ezért van ott sok alap autó. Késöbb úgyis upgradelhetö.
-
bteebi
veterán
-
vicze
félisten
válasz
Flashback #15 üzenetére
A februári FSD recall rávilágított arra, hogy ~4millió eladott Teslából mindössze ~350ezren fizettek az FSD-ért, ami kevesebb mint 10%, ebből nekem elég egyértelmű, hogy a túlnyomó többségnek nem kell az FSD valójában, vagy nem kell az adott áron.
Nem minden országban van még az előfizetéses modell.
-
-
gabor7th
addikt
Előtte azért rendesen megemelte az árat aztán csökkentette. Viszont úgy hallom, hogy válaszul a Kínába még sokkal jobban megvágták az árakat, ami meg probléma lehet. Főleg ha ott az állam kisegíti a gyártókat.
-
t72killer
titán
Sima pump & dump, nincs itt semmi látnivaló. ha van pl OTP-részvényed, nagyon "érdekes", hogy osztalékfizetés után beesik pont az osztalék összegével. Minden évben. Ergo osztalék helyett úgy is "felvehetnéd" a plusz összeget, hogy osztalékfizu előtti nap eladod, majd visszaveszed mindet - csak épp kisembernek a tranzakciós ktg több, mint az osztalékra fizetendő adó.
-
vicze
félisten
Nem szeretek IT Café hírnek bármiben igazat adni, hisz annyi a hülyeség, de...
Az ott pont 7%... Más kérdés hogy pump and dump volt-e valakitől aki tudta az eredményeket. Nincs kedvem visszaolvasni a híreket 31.-éről, hogy miért tolták fel előtte.
19.-én lesznek részletes számok, nyilván ezt fájt volna belinkelni, az többet fog számítani, mit a leszálított, ha maradt a profit lényegtelen. -
t72killer
titán
Ha a nettó összbevételed kicsivel csökken is, de még pozitív marad, akkor is plusz érték, hogy ELTERJED a márka a piacon és később lehet kicsit fészkelődni árrés terén. Ha totál kiárazódik-kikopik a piacról, elmúlik a körülötte kialakított hype, akkor az emberek elfelejtik és megy az egész a lecsóba.
-
Ez mondjuk nem nagyon látszik az árfolyamon, lehet, hogy a befektetők nem olvasnak Harangit
(a múlt héten meg 8%-ot emelkedett, szóval az, hogy 7%-ot esett, nem jelent semmit...) -
t72killer
titán
A befektető ne aggódjon, ha végre reális áron adják a terméket, akkor fennmarad/nő a kereslet. Agyondrágított kacatokkal meg csak a raktárktg.
-
Pánik! Több pénz marad a plebsznél
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra 8/256GB Megkímélt,Kártyafüggetlen 1cm karc a kijelzőn. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 13 128GB 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 15 Pro 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos. 1 Év Garanciával!
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB 100% Akku Újszerű Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év Garanciá
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S24 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3546
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest