Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ToMy_

    tag

    válasz V/ #63817 üzenetére

    KP158612336427CN
    Nincs hozza konkret adat, csak azert nyomtak ra, mert lejart volna a "4napon belul shipped vagy refund" opcio.
    Aliexpressen igy viszont shipped statuszu, es nem tudom cancelezni a rendelest, vagy refundot kerni.
    Uzenetben meg arrol gyozkod az elado, hogy Kinabol akarja kuldeni.

    [ Szerkesztve ]

  • ToMy_

    tag

    válasz diablo1984 #63814 üzenetére

    Járt már úgy valaki, hogy kifejezetten EU-s raktárból rendelt dolgot a szállító - készlethiányra hivatkozással - kínai raktárból akarja küldeni?
    BF alkalmából CZ-ből rendeltem egy cuccot (szórakoztató elektronika, 67k HUF értek), rendeléskor még írta a készletet, erre két napja jött egy tracking ID, ami kínainak néz ki, mondjuk még nincs konkrét adat hozzá semelyik tracking site-on, és amikor ráírtam az eladóra, hogy ezt így most hogy, akkor válaszul annyit írt, hogy sorry friend, készlethiány miatt Kínából küldi, vagy kérjek refundot.
    A shopban továbbra is mutat készletet a CZ raktárban, és amikor visszaírtam, hogy refund, akkor hirtelen az lett a válasz, hogy EU-ból küldi.
    Ilyenkor mi van? Köteles vagyok elfogadni a kínai indulású szállítást? Ha többletköltségem lesz (márpedig lesz, mert azzal biztos játszanak majd a vámosok, plusz még lehet hogy csak januárra ér ide, a CZ-ből jövő meg simán itt lett volna pluszköltség nélkül pár napon belül) akkor a többletköltséget rá tudom valahogy lőcsölni az eladóra?
    Vagy tudok ilyen esetben valahogy refundot kérni? Egyelőre nem találtam meg a módját, a rendszer szerint az eladó feladta, ki kell várnom, amíg le nem telik a postázási időszak, aztán utána tudok bármit is tenni.
    Szóval most kicsit tanácstalan vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • ToMy_

    tag

    válasz V/ #45956 üzenetére

    Kérlek, meséld már el légyszíves, mert most már tényleg érdekelne a te verziód.

    És azt is, hogy milyen "hülyeségeket" beszéltem.

    Áh, inkább nem. További jó fórumgazdálkodást az új évben is.

    [ Szerkesztve ]

  • ToMy_

    tag

    válasz Laza... #45953 üzenetére

    Igen, a kártyaszám egy számlaszámhoz tartozik. De a kártyaszám változik időnként, a számlaszám meg nem.
    És a visszairányú tranzakció nem a számlaszámra megy, hanem a kártyaszámra.
    Ez nem okítás, hanem pontosítás. Ez volt a kérdés, és ez a válasz arra a kérdésre.

    A fórumba beletett energiát nem vitatom el V/ fórumtárstól, és igen, én is elismerésre méltónak tartom, viszont a lehető legpontosabb megfogalmazást az ilyen helyeken is mindennél előbbre valónak tartom. És ebbe beletartozik az is, hogy "számlára vagy kártyára".
    És az is, hogy az
    " Mivel PayPal-os a fizetés, a vissza pénz könyvelését azonnal láthatod, valójában az eladó a neki érkezett pénzt egy az egyben refundként visszatudja küldeni, tőled nem kell információ hogy hova hiszen ott a PayPal-os vásárlási tételnél a refund gomb."
    állítás nettó valótlan az Aliexpress-es paypallal fizetett tranzakcióknál, ami szintén pontosításra szorult.

    Ja igen, és annak is megvan bája, hogy általában egy fórumos vita során mindig jönnek a sidewinderek, akiket senki nem kérdezett, valamint érdemben nem is tesznek hozzá semmit a vitához.

  • ToMy_

    tag

    válasz laleeee #45951 üzenetére

    Az Aliexpress csak a pénzügyekhez kapcsolódó dolgokkal foglalkozik.
    Nem "ő" küldi neked az árut, és nem "neki" kell küldenie a visszárukat.
    Könyvelt küldeményként kell küldeni, praktikusan a becsomagolást is érdemes dokumentálni.
    Viszont a visszaküldés költsége több ezer HUF is lehet, súly/méret/jelleg stb. függvényében, és ezt neked kell fizetni, úgyhogy érdemes elgondolkodni, hogy érdemes-e.
    Paypal-os fizetésnél lehet ilyen:
    [link]
    de ezt még a vásárlás előtt kell aktiválni, illetve nem vagyok benne biztos, hogy Aliexpress-es vásárlás visszaküldésénél is ez simán működne.

    [ Szerkesztve ]

  • ToMy_

    tag

    válasz V/ #45948 üzenetére

    Te tévedsz: nem bankszámlára, hanem arra a kártyaszámra, amiről a fizetés történt. A bankszámla szám sehol nem szerepel és nem látszódik egy bankkártyás tranzakciónál.
    Gondolom azért azt nem kell elmagyarázni, hogy milyen a különbségek vannak egy bankszámlára történő átutalás és egy bankkártyás transzfer között. Az nem minden, hogy te a pénzmozgást az adott kártyához tartozó bankszámla kivonaton tudod követni.

    [ALIEXPRESS refund FAQ]

    Az Aliexpress "fikázása" abból állt, hogy megkritizáltam az ügykezelésük pontosságát. Ezt továbbra is fenntartom.

    A pénzt visszakapni egy korrektül végigvitt Ali-s dispute-nál hamarabb nem tudom, hogy lehetne, ha van ötleted, akkor tedd közzé, mindenki okulására.

    Az Aliexpress dispute-ot - ha már egyszer lezártad az Aliexpress vagy a shop által ott felajánlott megoldással - az adott cikkre már nem lehet újranyitni. Az a lezárás végleges.

    Az eladóhoz legkorábban akkor kerül ténylegesen a pénz az Aliexpress-től, ha a tranzakció lezárult, és a vevő elismerte, hogy megérkezett az áru.
    Emiatt tudja az Aliexpress "rákényszeríteni" az eladóra a "full refund"-ot, egyszerűen nem tolja tovább neki a pénzt, hanem visszaküldi a vevőnek. Nehogy azt hidd, hogy a dispute-oknál az Ali külön nekiáll kiverni a pénzt a kis shopokból. Jellemzően ezért is mennek viszonylag gyorsan az ilyen jellegű dispute-ok.

    Na de részemről itt befejeztem, a lényeg itt van lentebb a tanulságok miatt, a verbális kardcsörte meg nem a szívem vágya így szilveszter estéjén. Peace.

    [ Szerkesztve ]

  • ToMy_

    tag

    válasz laleeee #45945 üzenetére

    Azt elvileg tudják, hogy honnét ment a pénz abban a tranzakcióban, tehát nem feltétlenül kellene csatolva lennie, de elvileg ha az EVA-nál próbálsz végigmenni a "not receive refund" ágon, akkor ott rögtön dobja a "Manage Card" opciót, szóval az is lehet, hogy igen, csatolva kell lennie.
    A vicc az, hogy csatolni viszont csak úgy nem lehet, csak vásárlási tranzakciónál tudod elmenteni a fizetőeszközödet. Nincs ötletem, hogy ha vásárlás után törölted a kártyát, akkor hogyan tudod "visszatenni" újabb vásárlás nélkül.

  • ToMy_

    tag

    válasz ToMy_ #45941 üzenetére

    Amúgy végezetül jól zárult a dolog, az Ali a mai napon a "full refund" határozatot hozta az ügyben, miután a dispute-ban a lent írt dolgokat screenshot-okkal alátámasztva felsoroltam.
    Úgyhogy ez az ügy jól zárult, de volt benne pár tanulságos dolog, amit érdemes volt megosztani másokkal.

  • ToMy_

    tag

    válasz laleeee #45924 üzenetére

    Az Ali csakis arra a bankkártyára fog refund-ot csinálni, amiről a fizetés történt.

  • ToMy_

    tag

    válasz V/ #45921 üzenetére

    Akkor még egyszer:
    - ahogy az irományomból látszik, nem elsőbálozó vagyok az Aliexpress-en, és csak a tanulságok miatt írtam ide alább ezt a textwall-t, nem azért hogy telesírjam a fórumot.
    Azt sem kell elmagyarázni, hogy az Aliexpress csak egy "keret", ami a millió kis shopnak ad egy felületet, illetve a vásárlóknak is szintén. Ezzel tökéletesen tisztában vagyok. Az Ali felügyeli a normál ügymenetet, a vitás kérdésekben dönt, és az "ő" szava a "törvény" kb. ott.
    - az Aliexpress-en a Paypal-os fizetés nem az eladónak megy, hanem egy Aliexpress-es Alipay számlára, aztán onnét majd az Ali továbbtolja a shopnak. Ez amúgy a Paypal könyvelésben is látszik, ha volt már ilyened, akkor te is láthatod, hogy az összes PP-s fizetés az Alin ugyanarra az accountra megy. Emiatt a shop nem is tudja-látja, hogy te mivel/hogyan fizettél.

    1. A shop eleve el sem indította a csomagot, ehelyett adott egy fake tracking id-t. Ne kövesse el senki azt a hibát, hogy nem reklamálja meg azonnal a shopnál, hogy "helló, ez nem az én ID-m, mert látszik, hogy nem Spanyolországból jön, és látszik, hogy a vásárlásnál 1 héttel korábban kreálódott az ID-je".
    2. Aztán a shop kb. 2 hétig húzta az időt, meg olyanokat ajánlgatott, hogy válasszak más szart a boltból, megegyező értékben, vagy adjam meg a paypal accountomat, és arra majd ő Aliexpress-en kívül visszautalja a pénzt, én meg zárjam le a dispute-ot. Ez az egyik scam lehetőség, ami tanulságként kiemelhető: ilyet soha semmi esetben sem tegyen senki. A shop az ő saját feléd jövő paypal tranzakcióját bármikor visszavonhatja, mivel a PP szempontjából ez nem refund, hanem csak egy sima transzfer a shoptól hozzád.
    És akkor se cikk, se pénz, az Aliexpress-en meg már nem lesz mi alapján dispute-olni, ha közben lezártad a dolgot. Konkrétan a dispute-ban a shop első ajánlata "no return&no refund" volt. Ha erre bólintok rá, akkor se pénz se cikk.
    3. Nem tudom, hogy Paypal-lal fizetett Aliexpress-es vásárlást valaki valaha próbált-e dispute-olni a Paypal-nál, de azt az utat csak a legvégső esetben választanám, tekintve hogy nem az küldi az árut, akihez a Paypal-on keresztül utalod a zsetont, meg amúgy a PP dispute-os ügyintézése is lényegesen lassabb. Ez a második dolog, amit érdemes megjegyezni/figyelembe venni: először mindenképpen az Aliexpress-en próbálja a kárvallott végigvinni a dispute-ot, és csak legvégső esetben nekifutni a PP-s dispute-nak.
    4. Igen, a problémám elsősorban a shoppal van, de az Ali is elég gyengén teljesített ebben az esetben, egy teljesen differens tracking id-t fogadott el bizonyítéknak a shop részéről. Régebben azért ekkora melléfogásokat nem csináltak az ügykezelésben.

  • ToMy_

    tag

    válasz fairi #45916 üzenetére

    Azt azért nem gondolom, hogy dispute esetén a feltöltött/bemutatott evidence-eket nem humán nézi meg. Ennyi erővel akármilyen fals ID-t be lehetne oda dobni, az AI/döntési fa nem alkalmas annak a megvizsgálására.

  • ToMy_

    tag

    Aliexpress is kezd elkurvulni, ahogy tapasztalom.

    Aktuális sztori, egy "gamer" szék rendelés, spanyol raktárból, 4-7 napos szállítási idő garantálva elvileg a shop részéről, karácsonyi ajándéknak pont kényelmesen ide fog érni.
    December 5-én fizetve, Paypal-lel, jött is mindjárt a tracking id. (Már ez fura volt, egy DPD-s, november végi rögzítésű. Mindegy, ezzel akkor nem foglalkoztam, kisebb gondom is nagyobb volt ennél.
    December 7-én rámírt a shop az Ali-s messengerben, hogy bocsi, de elfogyott az a színű szék, amit rendeltem, és adott 2 másik opciót, hogy válasszak. Választottam.
    December 16-án megint rámírt, hogy amit választottam, az is elfogyott, de van másik színű.
    Mondtam, oké, az is jó lesz.
    December 18-án megint írt, hogy az is elfogyott, és hogy nagyon sajnálja, és visszaküldi a pénzt.
    Mondtam, hogy oké, küldje, megcsináltam a dispute-ot azzal az indoklással, hogy nem küldik a cuccot.
    Erre írt, hogy nem úgy van az, és ez nekik nagyon nem jó, és írjam át úgy a dispute-ot, hogy én elrontottam a rendelést, és már nem is kell a szék, meg amúgy is balfasz fehér ember vagyok, kattintgatok összevissza, de valójában nem is akartam rendelni, csak úgy véletlenül elutaltam a pénzt.
    Na ekkor berágtam, megírtam nekik, hogy lóf@szt, és a dispute-ban majd szépen leírom az egész sztorit, a fake ID-től kezdve a 2 héten át tartó kamuzáson keresztül a hazudozásra felkéréstől mindent.
    Meg is tettem, erre a shop bekamuzta ott, hogy a szállító cégnél a biztonsági vizsgálaton nem ment át a csomag, és az küldte vissza nekik. A legszebb az egészben az, hogy az Ali is megette valahogy ezt a sztorit, valid-ra vették az állításukat.
    A shop meg berakott egy olyan offer-t, hogy "no return, no refund", és hogy ha akarok válasszak valami mást a boltjukból. Vagy ha gondolom, akkor adjam meg a paypal accountomat nekik, és majd ők jófejségből Ali-n kívül elküldik a refund-ot.
    Úgyhogy most már ott tartok, hogy azon gondolkodok, a Paypal-nál indítok dispute-ot ezek ellen a kis surmók ellen.

    Nem értem egyszerűen, hogy az Ali is hogy lehet ennyire 1 bites, ott a fake tracking id, amiről ordít, hogy semmi köze a rendelésemhez (amúgy azóta rendszeresen nézem ezt az id-t, egy Kínából Magyarországra indított 0.375 kg súlyú economy parcel, amit dec. 27-én vettek át az itteni vámosok vizsgálatra - annak legalább valszeg örülni fog a megrendelője), ott van a becsatolt privát levelezésünk a shoppal, amiben minden kamuzás végigkövethető.

Új hozzászólás Aktív témák