Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peter789

    senior tag

    válasz fsb1000 #21801 üzenetére

    a vsync mindig a frissítési frekvenciához igazítja az fps-t. ha pl 60Hz-en jár az lcd-d, akkor attól függően hogy vsync nélkül mire lenne képes a vidkártya, mindig visszatöri 60, 30, 20, 15 stb hasonló "kerek" értékekre. ha a kárytád stabilan túl tudja teljesíteni a 60-at akkor nem lesz gond, de ha billeg a 60 körül, akkor egyik pillanatban 60, másik pillanatban visszarántja 30 fps-re, és ez akciódúsabb jeleneteknél engem rettentően zavar. ráadásul pont ezek a jelenetek azok, ahol ugye pillanatról pillanatra változik a vidkártya terhelése - robbanás, füst, villanások - és amúgy is lesz némi ingadozás az fps-ben, de a vsync force módja miatt elhatalmasodhat ez a rángatózás... ráadásul nem is csak kicsit kell tudnia túltejesíteni a kártyádnak a 60-at - tapasztalataim szerint ahhoz hogy meglegyen a stabil 60 vsync-el, nem árt ha nélküle stabil 100+ az fps, különben jön a dögvész...

    úgy rémlik, hogy a GTA san andreasnak volt valami rettentően elszúrva a rendermotorjában... az animációk nem fixek voltak, hanem próbált hozzájuk folyamatosan fizikát számolni ( was? gta és fizika? lol... :) ) és az alapján lejátszani a jeleneteket. nem volt előre leírva hogy milyen koordinátákon haladjon el a "sínautó", hanem valahogy úgy hogy menjen x-el, tekerje el y-al a kormányt, fékezzen z-vel és akkor jó helyre érkezik. nem igazán értem hogy hogyan függhetett össze, de ha kikapcsoltad a vsync-et, akkor 1-2 helyen eltorzította a jelenetet: pl amikor vegasban az autód motorháztetejére kötözik a mókust és ki kell vele menned a forgalommal szembe és bexaratni, akkor a casino alatti garázsból nem tud kijönni az autód... ha kikapcsolod a vsync-et, akkor beakad a kapu sarkába a kocsi, és ott szenved és nem megy tovább a jelenet... ha bekapcsolod, akkor kitalál a kapun és lehet játszani. nem keveset anyáztam, mire rájöttem hogy mi a megoldás... :) egyébként lehet nem is minden driverrel, vidkátyával jön elő ez a hiba, talán valami patch is megoldotta azóta, de akkor nekem összejött...

    a GTA vice city motorja is már hasonló elven működött, bár ott még ilyen hibával nem találkoztam. viszont volt valami snow patch, amit ha felraktál, akkor az indító animáció, amikor a mercivel érkezel és bepördülsz a sikátorba, akkor az úgy nézett ki hogy picit kanyarodna a havon az autó orra, de egyenesen továbbcsúszik a sikátor mellé a falnak... :) szerencsére ez az anim esc-el átugorható, úgyhogy itt nem volt vége egyből a játéknak... :W

Új hozzászólás Aktív témák