Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Van egy bug-om. Amint energiagazdálkoásból kikapcsol a monitor, nem tud visszakapcsolni. Két monitorral is próbáltam. Érdekes, mert ha nincs fent az AMD adrenalin driver, akkor jó (tehát win által telepített driverrel nincs gond), amint felrakom az adrenalint (két utolsó próbálva, mindkettő csinálja) amint kikapcsol a monitor a gép konkrétan lefagy, mert power gomb-ra sem reagál, tehát nem áll le egyszeri lenyomásra. Minden más energiagazdálkodási lehetőség ki van lőve. RTX3050-et visszarakva semmi gond.
Mi lehet a megoldás? -
HSM
félisten
válasz d@minator #23098 üzenetére
Ez a várt eredmény, masszív CPU-limit, azaz hogy egyforma gyors lesz a 6700XT és a 6800XT is. A kérdés az, mennyivel gyorsult a 1440P-hez képest, ez mutatja meg, kb. mennyi tartalék van még (vagy éppen nincsen) a CPU-ban.
#23102 diegho : Alaplap BIOS-a, csipszet driverek frissek? AMD-k kikapcsolt monitorral, ha a feltételek adottak elmennek mélyalvásba, kb. áramtalanítja magát a GPU [link] . Viszont sajnos néhány konfigurációban probléma az ébredés ezután.
-
ScomComputer
veterán
válasz diegho #23102 üzenetére
Az ULPS okozza, kapcsold ki vagy msi-ab(beállításokban),vagy keress rá a neten és reg.ből is kilehet kapcsolni...
DE a keresőt is használhatod,ha tudod hogy kell jobbra fenn, mert volt már téma itt...ULPS beír és örül..
...
#23103HSM..meg futassa az "sfc /scannow"-ot is mi? Hehehe..bocs ezt nem tudtam kihagyni...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ScomComputer #23104 üzenetére
Régen az ULPS kikapcsolása nem oldotta meg... Csak ha futott egy tool, ami szórakoztatta a háttérben, így nem tudott aludni menni. Ismerősnek volt ilyen gondja a konfigjában, azóta sem jöttünk rá a hiba okára. De valószínűleg a rendszerben volt a bug, mert nála több AMD VGA is csinálja, míg nálam jópár konfigban volt sokféle AMD, 0 hibával. És látom a fogyasztásmérőn, hogy használja a mélyalvást, mert néha annyit fogyaszt csak a gép, mint VGA nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
ScomComputer
veterán
-
Zamma
őstag
válasz diegho #23102 üzenetére
Én is belefutottam ebbe, sajnos semmi sem segített, (ULPS-t is kikapcsoltam) az lett a vége hogy nem használom a stand by üzemmódot...
disable ulps registry
1. open regedit.
2. open Edit->Find.search for "EnableUlps".
3. for each "EnableUlps" match found, change its value from "1" to "0".
There will be multiple match found. In case regedit prevents from updating the value then retry it by re-opening the regedit.
4. Restart the PC if necessary.Előtte ugyanazzal a konfiggal az intel (i7-10700) integrált gpu-ját hibátlanul kezelte. Természetesen driver váltáskor DDU-val lett minden leszedve... És az is mindegy volt hogy BIOS-ban az integrált fullra ki van kapcsolva.
Jól értem hogy MS driverrel jó, Adrenalinnal nem? Próbáltad az adrenailt driver only-ban?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szó volt róla, hogy miért jó maximális grafikai részletességgel tesztelni 720P-ben CPU-t. Csináltam szemléltetésnek pár mérést a SOTTR-el, egy 5600-as Ryzen-el (PBO-val, gyári max boost-on jár minden mag játékban), és a bő 2400Mhz-en hajtott 6800XT-vel és gyors, 3733Mhz CL16 + finomhangolt subtimingeket használó memóriával, hozzá szinkron IF-el. Azért ebben a játékban, mert a demo-ban is elérhető a benchmark, így mindenki mérhet kedvére, és szép diagramot is rajzol a CPU és a GPU sebességéről, ami sokat segít értelmezni a kapott eredményt.
Nézzük először, adódik-e különbség 720P-n a legalacsonyabb és legmagasabb grafikai beállítás között, RT és AA nélkül. Azért AA-nélkül, mert annak a CPU-igénye elhanyagolható, míg a GPU-ra jelentős terhet róhat. És azért RT nélkül, mert az meg már 720P-ben túlzottan megenné a GPU-t, lásd majd lejjebb.
720P LOW:720P MAX:
Látszik az alsó grafikonon, hogy végig tiszta CPU-limit van, a GPU semmi hatással nem volt a sebességre egyik esetben sem, mégis LOW grafikával magasabb sebességre volt képes a rendszer. Ennél egyébként láttam lényegesen nagyobb eltéréseket is, de bőven látható, mérhető ebben a címben is, hogy a magasabb beállítás a CPU terhelését is némileg növeli. Ezért lenne félrevezető úgy nézni, mire képes a CPU, hogy közben alacsony a grafikai részletesség.Nézzük meg azt is, mi történik, ha növeljük a felbontást!
1080P MAX:
Gyakorlatilag az átlag FPS-ben nem történt semmi, -6FPS csak. Azonban jól látható az alsó grafikonon, hogy a GPU "lassult". Azonban így is csak egy nagyon rövid ideig lett lassabb a CPU-nál, akkor sem sokkal a grafikon kb közepén, az idő többi részében továbbra is a CPU határozta meg a sebességet. Így adódott, hogy 37%-ban lett GPU-limites az eredmény. Ez már a vegyes limit esete.1440P MAX:
Itt már jól látható a GPU terhelésének további, erős növekedése, így az eredmény 73%-ban lett GPU-limites, néhol alaposan lemaradva a CPU-tól, ami az elért átlagos tempóban is már jól látható nyomot hagy a korábbiakhoz képest.2160P MAX:
Itt már jól láthatóan tovább nőtt a GPU-terhelése, 100% GPU-limit. Itt már teljesen lényegtelen, hogy a CPU hamar elkészül a képkockával, hiszen utána a GPU-nak sok dolga akad, sokat kell várni rá, mire elkészül a munkájával, így jóval kevesebb lesz az FPS:Csináltam egy tesztet RT-vel is, 720P-n, maxon, AA-nélkül:
Csak azért mértem meg ezt is, hogy az is világos legyen, hogy akár ilyen alacsony felbontásban is el lehet érni némi GPU-limitet biznyos címekben és beállításokban. Élsimítással akár mégtöbbet.
Sajnos az is látszik, hogy az RT a CPU-ra is ró némi terhet, szerencsére a GPU-ra annyival nagyobbat, hogy a gyakorlatban emiatt nem nagyon lesz ebből gond.Mi ebből a konklúzió? Ha a CPU a limitünk forrása, hiába veszünk erős GPU-t, nem lesz gyorsabb a játék futása. Ahogy fordítva sem, ha a GPU a korlát, hiába teszünk alá erősebb CPU-t. Vegyes limitnél persze előfordulhat kisebb-nagyobb előrelépés. És ezt érdemes fejben tartani, amikor valamelyik komponensét fejleszti az ember, mire érdemes számítani.
[ Szerkesztve ]
-
Pferi
senior tag
Sziasztok!
Mit ronthattam el?
Pár napja konfigújítás volt, Adrenalint frissítettem, de azóta nem megy CTRL+SHIFT+O-val az OSD megnyitás, és ALt+R-el az Adrenalin megnyitása.
Az Adrenalin programban még csak utalást sem találok ezekre.
Valamit véletlenül letöröltem vagy nem telepítettem fel hozzá?Gigabyte B650M DS3H ; Amd Ryzen 7 7800X3D; CoolerMaster ML 120 Lite ; 2x16 Gbyte Kingston DDR5 6000MHz; Asrock 6900XT OC Formula; 2 Hdd 2 db SSD ; FD ION + 2 Platinum 860W; CoolerMaster HAF XB ház
-
Pferi
senior tag
Köszi, de ez be van kapcsolva.
Mindegy, ha lesz időm DDU után felrakok megint egy új Adrenalint.Gigabyte B650M DS3H ; Amd Ryzen 7 7800X3D; CoolerMaster ML 120 Lite ; 2x16 Gbyte Kingston DDR5 6000MHz; Asrock 6900XT OC Formula; 2 Hdd 2 db SSD ; FD ION + 2 Platinum 860W; CoolerMaster HAF XB ház
-
Pferi
senior tag
Ilyen hülyeséget... Valamiért a Játék közbeni átfedés ki volt kapcsolva... Lehet hogy az uj driverben alapból ki volt kapcsolva, vagy én állitottam átvéletlenül? Mindegy, megoldódott
Gigabyte B650M DS3H ; Amd Ryzen 7 7800X3D; CoolerMaster ML 120 Lite ; 2x16 Gbyte Kingston DDR5 6000MHz; Asrock 6900XT OC Formula; 2 Hdd 2 db SSD ; FD ION + 2 Platinum 860W; CoolerMaster HAF XB ház
-
Moby
addikt
Olyan probléma jött elő nálam, hogy lecseréltem (visszacseréltem) a monitorom a 4K@60-ről fhd@144Hz-re. Nem emlékszem, hogy ez a vga(6900XT) ment-e korábban ezzela monitorral.
Most viszont az van, hogy chrome-ban, youtube-on ha a thumbnaileken mozgatom az egeret, némelyiknél amikor elindul az előnézeti lejátszás elfeketedik az egész képernyő. ha lehozom róla a pointert, akkor visszajön a kép, szóval nem iylen driverkifagyás vagy ilyesmi. Haleveszem a monitort 120Hz-re, nem csinálja. Ha kikapcsolom a chrome-ban a hardveres gyorsítást, nem csinálja. Edge-ben nem csinálja. Csak chrome+youtubenál, 144Hz-en, hardveres gyorsítással.
Találkozott már valaki hasonlóval?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Apollyon #23118 üzenetére
Leírható pontosan a fordítottja is, a GPU-limittől is lehet akadás és a CPU-t is visszafoghatja.
Egyébként korábban, az SMT/HT-nélküli, főleg 4-magos CPU-k és DX11 idejében valóban igaz volt, hogy a CPU-limit lényegesen rosszabb volt a GPU-limitnél, mert bejöttek zavaró lagok, azonban a mai DX12 motorokkal és legalább 6-magos SMT/HT-s processzorokkal nem tapasztaltam hasonlót. Kíváncsi lettem, ki is próbáltam a SOTTR-ban, a linkelt 720P CPU-limites max beállítást, milyen. A benchmark elején is szereplő álarcos helyre elsétáltam, be is ütött a durva CPU-limit, kb. 150FPS, az 5600-as a maximális órajelen (4.45Ghz), átlag effective clock 3.2-3.4Ghz, GPU eközben 70-80% D3D használatot mutat és 1.5Ghz magasságában tanyázik 75W-os PPT-vel a szokásos terhelt 2.4Ghz és bő 200W PPT helyett. A játék így is ugyanolyan tükörsimán futott, mint amikor magas grafikán és felbontáson GPU-limites.
Írom ezt úgy, hogy magam is általában inkább kicsit erősebb CPU-t szeretek tenni a GPU alá, mint gyengébbet. Bár nemrég a Ryzen 3600 + 6800XT-vel ez pont nem jött teljesen össze (a 3600 még egy RX580-hoz volt eredetileg, ahhoz jól passzolt), az 5600-asssal már úgy érzem, egész jól kiegészítik egymást.#23120 Moby : Kérdés, hogy van-e értelme az asztalon 144Hz-en hajtani a monitort? Főleg, hogy ez szereti emelt memória órajeles, torkos módba billenteni főleg az AMD GPU-kat? Én pl. kifejezetten emiatt, és az elérhető nagy számú 30/60FPS tartalom miatt 120Hz-en hajtom csak az asztalon az egyébként 144Hz monitoromat.
-
Ha nem borderless módban fut a játék, illetve támoagatja a nem windowed full screent akkor beállítható a Hz többnyire.
De ha Annyira érdekel van egy külön kis progi rá, ami elég értelmes, saját gyorsbillentyű kombinációt beállítva képes váltani tetszőleges felbontás/vizszintes frekvencia között. Hotkey Resolution ChangerA windows Task schedulerjét használtam az automatikus indításhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
válasz bobalazs #23128 üzenetére
Rögtön itt van manapság a Howarts Legacy, nincs neki exclusive fullscreen módja, de egyre több ilyet látok. Köszönöm mindenesetre, inkább csak érdeklődés volt, a chrome problémája megoldódott, a nagyobb fogyasztás meg ezen a szinten nem érdekel. Ha érdekelne, inkább nem használnám az asztalit böngészésre egyáltalán
-
HSM
félisten
Egyébként elég jelentős a különbség. 120Hz 1440P-n fogyaszt a teljes gépem (B550 lap, Ryzen 5600, 2*8GB DDR4) monitor nélkül konnektorból 58W-ot, 144Hz-en 89W-ot. Ez nagyjából másfélszeres üresjárati fogyasztás, gyakorlatilag semmiért!
Egyébként szerintem az sem túl nagy veszteség, ha 120Hz-en futva marad a játék...
-
Pferi
senior tag
Pár napja én is visszaálltam 120Hz-re játékok alatt, a monitor meg a gép is tudna többet, de nem igazán látok különbséget 120Hz fölött.
Gigabyte B650M DS3H ; Amd Ryzen 7 7800X3D; CoolerMaster ML 120 Lite ; 2x16 Gbyte Kingston DDR5 6000MHz; Asrock 6900XT OC Formula; 2 Hdd 2 db SSD ; FD ION + 2 Platinum 860W; CoolerMaster HAF XB ház
-
TeeBee73
addikt
A minap mértem:
3440*1440, HDR, rezsicsökkentős RTS-ben 80FPS Lock, Desktop 165Hz, Forza Horizon 5 alatt ~320W konnektorból, monitorral együtt.
MOD: 2 m.2 SSD, 4 HDD (igaz, azok parkolnak ilyenkor.), 5 db. 12-es venti (RGB OFF, csak Karácsonykor ON, néhány percre).[ Szerkesztve ]
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
HSM
félisten
30W-ot ír a GPU-ra (GPU ASIC) és 10W-ot/14W-ot a memóriára (VDDCI/VDDIO) 144Hz-en, míg 120Hz-en 0-0.2W/1.5W a memória és ~7W a GPU 120Hz-en.
Ami nagyon árulkodó, hogy ilyenkor 20Mhz helyett 1988Mhz-en jár a memória.#23136 ThodEE : Rá kell csapni a kezére, amikor 1.05-1.1V (beállított) fesz fölé akar menni, máris nem lesz olyan torkos.
-
HSM
félisten
"valami nem ok nálad"
Biztosíthatlak róla, hogy minden oké nálam.
A 144Hz monitorok közül soknál nem szabványos az időzítés 144Hz-en, ami hajlamos átbillenteni a Radeonokat. Illetve most ahogy megnéztem, nálam akkor billen át 144Hz-nél, ha ki van terjesztve az asztal a második 60Hz monitoromra, anélkül takarékosan bírja a 144Hz-et nálam is.
De nem véletlenül írtam az eredeti hozzászólásomban feltételes módban, hogy átbillentheti torkos emelt memória órajeles módba a kártyát. [link] Ha maradt 20Mhz-en a memória 144Hz-en is, nincs miről beszélni.[ Szerkesztve ]
-
spleenszuru
őstag
Urak, nem biztos, hogy vga-s kérdés, de.. említettem korábban, hogy 23.2.2 driver, DDU nélkül játék fagyást alkalmazott, de csak maga a játék. (hang megy tovább egy percig kb., utána az is beakad).
Nos, azt gondoltam, amiatt, de most a Doom Eternal is nyomott egy ugyanilyet, DDU-s telepítés után.
Azért gyanakszom mégis vga-ra, mert mindkét emlegetett játék dx12-es. (Unbound volt a másik)Szerintetek mi a gond?
A többi játék, ami nem dx12, nem csinál ilyet.Malaka!
-
HSM
félisten
válasz spleenszuru #23140 üzenetére
CPU rendben van, biztosan stabil? Azt használják nagyon másképpen a DX12 alkalmazások.
-
HSM
félisten
válasz spleenszuru #23142 üzenetére
Ugyan nem X3D-m van, de az 5600-asom ennél jóval kevesebb CO-val is instabil. Próbáld ki CO/UV nélkül, kiderüljön nem-e ez a gond.
A preferred cores kikapcsolása is súlyosbíthatott a helyzeten, hogy a részterhelés már nem a legjobb magra ment, hanem bármelyikre. -
spleenszuru
őstag
Nos, kezdtem előbb a CO-n kívüli funkciók autora állításával, eredmény ugyanaz volt.
Ezután mindent visszatettem alapra, CO-t is beleértve, egyedül a PSS maradt offon.
Most teljesen alapon már le bírtam tolni egy staget, nem fagyott meg.Elkiabálni nem akarom, de nagyon köszönöm, hátha ez volt a baj.
Bár érdekes, 22.11.2-vel ez miért nem jött ki. Talán mert nem csak magát a kártyát hajtja jobban az új driver, hanem valahogy a proci-vga kapcsolata is érzékenyebb lett?Na a napokban így hagyom, meglátjuk.
Malaka!
-
IzI
senior tag
Hi
Ha fhd,100-140 FPS, medium graf elég.Akkor mit raknátok 7700x mellé?
-
fejesg2
aktív tag
Urak és hölgyek!
Van már több infó róla, hogy mennyire érdemes telepíteni a legújabb VGA drivert?
Még a 22.11.2 van használatban és ez rendben működik.Az élet egy szar játék, de a grafikája nagyon ott van!
-
netguru10
aktív tag
válasz fejesg2 #23146 üzenetére
Helló.
Ameddig nincs vele gondod, szerintem nem érdemes.
Főleg ha van UV&OC a kártyádon, mert a meglévő beállításaiddal tuti nem lesz stabil az új driver-el.
(Nálam a régebben említett képfagyások az új driver-el UV&OC mellett megszűntek. Tehát az én esetemben megérte váltani rá)Arbeit Macht Frei
-
Zamma
őstag
válasz spleenszuru #23144 üzenetére
És mi lett a kis moddingoddal, a segédventi sikeresen lehúzta a gpu hőjét?
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- Star Trek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MSI GTX 1080 OC AERO
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK