Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #36448 üzenetére

    Linuxon igen. Abba sokkal kevesebb pénz megy. Windowson már működik az IW, ami az NGG egyik eleme. Sajnos a Linux ennél sokkal könnyebben implementálható funkciókat sem kap meg, egyszerűen nem éri meg az erőforrást az az ~1%-os részesedés.

    Az NGG igazából nem egy eljárás, hanem sok eljárás együttes neve. Ebből a primitive shader nem működik, mert az AMD helyette inkább compute shader mellett döntött. [link]
    A Navi idejére csinálhatnak egy olyan pipeline-t az API-kba, amely támogatja a primitive shadert, és rendelkezik compute shader fallback-kel is a többi hardver számára, így a fejlesztő primitive shaderre írt kódja kompatibilis marad az összes, compute shadert támogató hardverrel. Persze csak DX12/Vulkan API-k esetében, mert ezeknél engedik meg a futószalag módosítását az új specifikációkban. Ezt eredetileg a Microsoft és a Khronos is arra tervezte, hogy könnyebb legyen a különböző, egyéb API-kat valahogy befűzni, de mivel ezek miatt szabad prédává vált a raszterizációs futószalag, így az AMD gondolom lecsapott a lehetőségre, hogy akkor lecserélik már az egészet, ami még a Vega idejében nem volt realitás, mert mások voltak a specifikációk. Most csak az van előírva, hogy ha valami változás történik, akkor azon belül mindenképpen legyen compute shader fallback, ami megőrzi a régebbi hardverek felé a kompatibilitást.

    Ha kicserélik a futószalagot, akkor annak az összes limitációjától megmenekülnek, ami manapság elég sok lehet, elvégre a mostani futószalag alapjait a 15 évvel korábbi problémákhoz tervezték, és megközelítőleg sem a mai geometriai komplexitáshoz. Természetesen igen sok hardver bőven tudna többet, ha nem 15 évvel korábbi döntések működtetnék a rendszer, ami alapvetően borzasztóan bekorlátozza az elérhető geometriai részletességet.

    Nem véletlenül látsz olyan dolgokat a mai motorokban, mint a GPU-driven pipeline és az abból kialakított GPGPU-culling megoldások. Ezek mind arra mennek rá, hogy ha a futószalag szar is, ahol lehet megkerüljék azt, így megpróbálják a hardvereket optimálisabban használni. Elvben a mai, modernebb hardverek (Vega, Volta, Turing) a mai részlegesség sokszorosát is elviselnék. Ez nem téma pusztán a nyers hardvernek. A 15 évvel korábban kialakított futószalag egyes döntésein megy el a teljesítmény.

Új hozzászólás Aktív témák