-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#36448
üzenetére
Linuxon igen. Abba sokkal kevesebb pénz megy. Windowson már működik az IW, ami az NGG egyik eleme. Sajnos a Linux ennél sokkal könnyebben implementálható funkciókat sem kap meg, egyszerűen nem éri meg az erőforrást az az ~1%-os részesedés.
Az NGG igazából nem egy eljárás, hanem sok eljárás együttes neve. Ebből a primitive shader nem működik, mert az AMD helyette inkább compute shader mellett döntött. [link]
A Navi idejére csinálhatnak egy olyan pipeline-t az API-kba, amely támogatja a primitive shadert, és rendelkezik compute shader fallback-kel is a többi hardver számára, így a fejlesztő primitive shaderre írt kódja kompatibilis marad az összes, compute shadert támogató hardverrel. Persze csak DX12/Vulkan API-k esetében, mert ezeknél engedik meg a futószalag módosítását az új specifikációkban. Ezt eredetileg a Microsoft és a Khronos is arra tervezte, hogy könnyebb legyen a különböző, egyéb API-kat valahogy befűzni, de mivel ezek miatt szabad prédává vált a raszterizációs futószalag, így az AMD gondolom lecsapott a lehetőségre, hogy akkor lecserélik már az egészet, ami még a Vega idejében nem volt realitás, mert mások voltak a specifikációk. Most csak az van előírva, hogy ha valami változás történik, akkor azon belül mindenképpen legyen compute shader fallback, ami megőrzi a régebbi hardverek felé a kompatibilitást.Ha kicserélik a futószalagot, akkor annak az összes limitációjától megmenekülnek, ami manapság elég sok lehet, elvégre a mostani futószalag alapjait a 15 évvel korábbi problémákhoz tervezték, és megközelítőleg sem a mai geometriai komplexitáshoz. Természetesen igen sok hardver bőven tudna többet, ha nem 15 évvel korábbi döntések működtetnék a rendszer, ami alapvetően borzasztóan bekorlátozza az elérhető geometriai részletességet.
Nem véletlenül látsz olyan dolgokat a mai motorokban, mint a GPU-driven pipeline és az abból kialakított GPGPU-culling megoldások. Ezek mind arra mennek rá, hogy ha a futószalag szar is, ahol lehet megkerüljék azt, így megpróbálják a hardvereket optimálisabban használni. Elvben a mai, modernebb hardverek (Vega, Volta, Turing) a mai részlegesség sokszorosát is elviselnék. Ez nem téma pusztán a nyers hardvernek. A 15 évvel korábban kialakított futószalag egyes döntésein megy el a teljesítmény.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Projektor topic
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3887, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3799, 100% Akksi
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

