Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz PuMbA #63880 üzenetére

    Sok játékban még 4K-ban sem versenyképes a DLSS-el szemben. Nem csak az antenna a gond, sok más tárgyon is nagyon erős shimmering látható, nyilván csak videón látható, állóképen nincs értelme egy ilyen összehasonlításnak, mert állóképen nem látható az FSR problémája. Videón szokás szerint elég erősen shimmering-gel az FSR, míg a másik kettő teljesen stabil képminőséget ad.

    Érdemes a Conclusion részt elolvasni, az a lényeg, illetve a beágyazott videón is látszik az FSR gond. A shimmeringet még a 4K sem szünteti meg, csak csökkenti a mértékét.

    "In Starfield, the main issue FSR upscaling has is a constant shimmering on many objects, such as thin steel objects, transparent materials, tree leaves and vegetation in general, laser sights and scopes, power lines and neon signs. These shimmering artifacts are visible across all resolutions and quality modes when standing still, but are even more noticeable in motion. The FSR 3 upscaling implementation also has visible pixelation on particles and disocclusion artifacts on NPCs, which is especially visible at lower resolutions such as 1080p. It is important to note all of these issues because AMD's Frame Generation solution can only be used in conjunction with FSR upscaling, which means that you can't enable the platform-agnostic technology together with native TAA or DLSS/XeSS, and unfortunately, running FSR 3 at native resolution doesn't save you from the visual issues that we found during our testing. These results indicate that the built-in FSR antialiasing itself is causing these artifacts."

    #63881 M.T. : Ééés így kapcsolódik be a képbe a piaci részesedés kérdése és fontossága. Hányszor olvashattuk itt a fórumokon, hogy a piaci részesedés már nem fontos. Ja látjuk, hogy nem az. ;]

Új hozzászólás Aktív témák