Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KAMELOT #70998 üzenetére

    Nem lesz. Más lesz a neve.

    A neural shader a memóriaigényt valójában nem feltétlenül csökkentik. Ugye itt arról van csak szó, hogy a normál shaderekbe, amik eddig is megvoltak helyezhetsz olyan részeket, amelyek neuronhálóval dolgoznak. Tehát lehet, hogy egy tömörítő technikával a per textúra helyigényt csökkented, de ahhoz neked szükséged van egy óriási neuronhálóra is, ami viszont a régi tömörítő technikákhoz nem kellett. Tehát a memóriaigény az nem egy olyan dolog, ami végeredményben feltétlenül csökkenni fog, mert amit megnyersz a feldolgozáson, azt elveszítheted a feldolgozáshoz szükséges neuronháló kötelező betöltésén.

    Erre figyelmeztetett a GDC-n a Microsoft, amikor erről volt szó, hogy amit megadnak előny az per texture. Tehát nem a teljes technikára vonatkozik, és előfordulhat, hogy ha a teljes működést nézed, akkor nem fog csökkenni a memóriaigény.
    Kicsit elnagyolt példa, de jól szemlélteti a lényeget. Teszem azt van egy 50 MB-os textúrád, amit betömörítesz 5 MB-ra neurális shaderrel. Ezzel per texture alapon sokat nyertél, de ha 600 MB-os neuronháló kell ahhoz, hogy ezt megtedd, akkor végeredményben 555 MB-tal romlott a VRAM terhelése. Emiatt említhette a Microsoft, hogy itt senki se várjon csodát, a valóságban rosszabb is lehet a VRAM terhelése. Minden a felhasználás körülményeitől függ. Szóval nincs olyan, hogy mindig kevesebb lesz a memóriaigény. Lehetnek olyan szituációk, amikor sokkal kevesebb lesz, lehetnek olyanok, amikor kicsit kevesebb, de olyanok is, amikor több, és olyanok is, amikor jóval több memóriaigénye lesz a neurális shadernek. Nincs univerzális szabály erre.

Új hozzászólás Aktív témák