Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #13020 üzenetére

    Lehet hogy hülye kérdés de:AMD kártyával lehetséges valahogy behozni az Nvidia Physixet?

  • kikikirly

    senior tag

    Kész vagyok.Első oldaltól mai napra olvastam végig a fórumot.Nekem az jött le hogy mindkét cég megéri a pénzét.Kedvenc fórumozóm Sayinpety ,számomra ő a legobjektívebb hozzászóló,mindig öröm volt olvasni a szavait.Kár hogy ritkán ír,de pont ezért objektív,ahogy mondani szokás:valamit valamiért.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    Közbe eszembe jutott: DX12-ben van ez a multi adapter dolog vagyis hogy az IGP is dolgozni fog a GPU-val együtt.4790K procim van,ez ennél is fog működni vagy DX12-es IGP(Skylake)kell hozzá?

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    Le írom röviden a véleményemet a két cégről,igyekszem úgy tenni mintha pártatlan volnék.A valóságban nekem is húz valamelyik oldalra a szívem,istenem én is emberből vagyok.De most minden tőlem telhetőt elkövetek hogy ez minél kevésbé látszódjon.AMD:Azt próbálja meg velük elhitetni hogy ő a PC piac megváltója.Micsoda baromság ,ugyanúgy a nagy dohányra hajt mint a másik.Én lennék a legboldogabb ha igaz volna hogy az AMD a messiás,de igazából azért megy minden AMD technológia Nvidián is mert,kicsi a részesedése a DGPU piacon és minden fejlesztő szarna rá egy nagyot ha csak az AMD kártyákon működnének a dolgaik.Persze lenne az a pénz amiért bevállalnák ezt a fejlesztők de az AMD nem tud nekik annyit perkálni.Matntle-t is sokan azért vállalták be mert ,el tudták vele sajátítani rajta keresztül a DX12 funkcióit.Én nagyon jó dolgonak tartom a Mantle-t,de elborzaszt amit az AMD marketing osztálya művelt vele.És persze az a felsővezetés is amelyik az áldását adta a Mantle kampányra...Tönkretették vele a Mantle-t és egyben az AMD hitelességét is hazavágták.Egy csapásra mindkettőt,Congratualations AMD.Elmondhatták volna az igazat is,persze akkor kevesebb 290/X-et vettek volna,de hosszútávon így is sokkal rosszabbul jártak,sikerült elérniük vele hogy ha valami AMD technlógia vagy Mantle szóba kerül mindenki csak legyint egyet.Pedig abban az évben nekik volt a legjobb videókártyájuk,a 290X szépen hazavágta a 780/Titanokat.Talán az AMD hazug ígérgetései is hozzájárultak ahhoz hogy sokkal inkább fókuszba kerültek a vásárlók körében a 290/X-ek hátránya,a melegedés,ami hülyeség mert ha megfelelő gyártét vásároltad meg nem volt vele semmi gond.Dúrva hogy akkor is több pénzért vagy ugyanannyiért inkább vettek az emberek 3gb-os 780/TI-at mint 4gb-os esetleg 8gb-os 290/X-eket,rosszabb driverek ide vagy oda.Itt kellett volna az AMD-nek szép eladásokat produkálni ,mert idén nem sok újítást hoztak be,ellentétben az NV-vel.Én az idei kártyafelhozatalukat sem tekintem borzalmasnak,pl a 390 méltó ellenfele a 970-nek,nekem még jobban is tetszik,de a Fury szereplése és ára,meg a 390X ára,persze hogy ott inkább 980/TI-at vesznek az emberek.Ha pedig valaki olyan mint én hogy komoly szepont a DX12 akkor elmegy a használt piacra és vesz egy fasza hűtésű 290X-et.Egyedül a 380/X-ekre tudom azt mondani hogy jól sikerült kártyák lettek,GCN3 hasznos újításnak tartom.Számomra azért szimpatikusabb cég az AMD mert innovatívabb cég mint az NV.Persze ez megint csak nem azért van mert ő annyira jó fej.Ha ugyanazt csinálná mint az NV, -hátradől a karosszékében,hamar vége lenne a dalnak.Persze hogy újítaniuk kell ahhoz hogy visszacsábítson vásárlókat az erő "sötét oldaláról".Nvidia számomra legrosszabb oldala a Gameworks/Physix.Már az elnevezése is hülyeség, nem fizikát ad a játékokhoz,hanem szimpla effektetek,amiknek technika oldalról semmi köze az NV videókártyákhoz.Így szerintem jobban illene rá az Effix,Effects(értem én is hogy így mégse nevezhették el) megnevezés vagy valami hasonló.A legnyagyobb gondom a Physix mögött meglévő hozzáállás.Ha csak annyi lenne hogy AMD kártyákon nem elérhető,illetve ki lehet kapcsolni,és ennyi akkor azt mondom Okéj.A gond az hogy zárt és e miatt nem lehet hozzáigazítani a játék motorokhoz,hanem a motort kell megpróbálni hozzáigazítani néhány effekthez.A farok csóválja a kutyát tipikus esete.És itt kezdődnek a problémák,a Physix effektek beültetéséhez fel kell áldozni egy csomó optimalizálást, avval hogy a végtermékben kikapcsolod az effektet,ezek a kódok vagy micsodák már nem kerülnek vissza ezért is lett olyan a Batman amilyen,szóval itt nem +- 4-5 FPS-ről beszélünk.ez nem csak Abu mantrája,Sayinpety is leírta feketén fehéren.Sayinpety azt is leírta hogy ha elég korán kezdik el beépíteni az effekteket,akkor nem következik be az ami a történt,lehetséges készíteni átlagos minőségű portot,csak általában nem ezt az utat követik a fejlesztők és az NV.Az effekteknek a minősége is a játékok nagy részénél semmit nem ad hozzá a játékélményhez néhány kivétel azért akad:Metro játékok,maffia 2,Killing Floor 2.A másik gond hogy csomó játékba sehogy se tudják bele rakni,lásd Witcher 3.Nem is tudom mikor jelent meg utoljára olyan játék amibe az effektek széles garmadája bekerült(Particle effekt,tűz effekt,rombolás effekt,Flex,és a többi)nem csak az ilyen fújja a szél a zászlót meg TXAA ,meg átsüt a napfény a faágak között dolgok.De persze az lenne a legjobb ha az összes effektet a fejlesztők írnák meg a motorjukhoz,akkor lehetséges volna az átlagosnál is jobb minőségű portokat csinálni.A Gaming Evolved játékok nagy része ezt a stratégiát követi,szerintem sokkal jobb út mint a Gameworks.Egymás mellé teszem minőség szempontjából a Gameworks és a Gaming Evolved játékokat,nehéz lenne azt mondani hogy a GW jobb.A másik amit nagyon sokan szeretnek mondani hogy az AMD mindig a jövőnek építi a kártyákat amik a jelenben szarul teljesítenek,míg az Nvidia a jelenben él és ott ő a király.Ez részben igaz,részben nem.Menjünk vissza az időben 2 generációt a GTX680-7970-ig.Nem lehet azt mondani hogy az Nvidia eegyértelműen a jobb,sőt szerintem a plusz 1giga Vram,a GNC miatt meglévő jobb DX12 támogatása keplerrel szemben szintén az ő malmára fordítja a mérleg nyelvét,de ugyanez elmondható a GTX780/TI 290/X kárytákról is,az AMD ár-érték arányban szépen lepipálta az Nvidiát,a sima 290 is méltó ellenfele volt a 780-nak pedig árban már eggyel lejebbi kategóriában volt.290X szintén jobb volt árban mint a TI.És itt megint fel lehet emlegetni a GNC 2-ő előnyeit DX12 terén a keplerrel szemben.Ekkoriban még a Driveres támogatása se volt olyan borzasztó az AMD-nek mint idén.
    És el is érkeztünk a mágikus DX12-höz,ahhol az AMD-megint nem tudott semmit felmutatni valós helyzetben hogy miért azt nem igazán értem.Gyanítom szerepet játszik ismét az alacsony piaci részesedés,és ahhoz sincs elegendő pénzmagjuk(biztos eldugultak a pénzcsapok,azonnal hívjon valaki egy víz-vezetékszerelőt,meg kell menteni az embereket a Maxvall DX12 kombotóóóól) hogy legalább egy bechmark erejéig megvegyenek egy játékfejlesztőt ahol is domboríthatnának egy nagyot az AMD kártyák a Maxvellekkel szemben,mert jelenleg ez az egyetlen érv az AMD videókártyák mellett,de ebből se sikerült semmit megmutatniuk.Vagy pedig az AMD megtehette volna,de úgy döntött hogy nem, teszi meg mert ő különb mindenki másnál,nem hajlandó le alacsonyodni erre a szintre.Anyátok.Én elhiszem nekik mert szerelmetes vagyok Lisa Su-ba de persze ezt nem várhatjuk el minden gamertől.
    És el is érkeztünk 2015-höz.Hát igen itt nincs mit szépíteni,az AMD nem szerepelt valami jól se hardveresen se szoftveresen.Ha legalább lett volna annyi esze hogy korábban piacra dobj a kártyáit,szerintem a 380/X és a 390 tudott volna konkurálni az NV termékeivel.
    Emlékszik még valaki hogy kezdődött ez a levél:Röviden leírom a véle......Boldog újévet mindenkinek.
    Egy AMD Fanboy tollából

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    Oké hogy a Nixxes csak a DX11 portot készíti,de ebből nem következik egyenesen hogy NV játék lesz,feltételezem hogy ebből következtetsz rá.Nekem nincs automatikusan gondom avval ha egy játék NV-s,jelen esetben kicsi a gépigény szóval NV vagy AMD,olyan rosszul nem járhatunk.Persze jobban örülnék ha AMD játék lenne,mert ez az egyik kedvenc játék sorozatom,általánosságban jobban optimalizálnak és nem utolsósorban AMD kártyám van.Én nem feltételezem hogy az NV keze van a dologban,előre lehetett tudni hogy az első DX12 címek ilyenek lesznek,Abu is írt róla.A többivel egyetértek.Nem semmi hogy megpróbálják a 32 bitet,mai játékoknál nem igen kerül képbe.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    Tényleg mennyire működik a DX12?Csomó játék pl.Az ARK Survival Evolved nem kapta még meg a DX12 patchat.Microsoft ad még ki valami javítást vagy csak a fejlesztők vacakolnak?

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #13221 üzenetére

    Akkor DX12 játék,aminek van DX11-es módja is, nem igaz?Vagy valami Hibrid aminek az a lényege hogy elég pár sort kell hozzá írni a kódhoz,és kész is van a PC port. Ilyenkor mennyire használja a játék a DX12 Featurjait?
    Gyerekek ez egyre bonyolultabb...

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    Tervezem megvenni az új Tomb Raidert.Vele kapcsolatba kérdeznék.

    390X kártyám van és hát érdekelne hogy mennyire fut jól,és DX11 vagy 12-vel játszam?

    Minden segítséget köszönettel fogadok.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Csupingo #18236 üzenetére

    Vicces.
    Én is olvastam ezt a cikket,csak mostanra kiment a fejemből a létezése.

    Köszönöm. ;)

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #33506 üzenetére

    Fizika nincs a játékokba, és ilyen marhaságokból csinálnak presztízs kérdést.Ezen a csodálatos Gameworks videón semmi olyan nem látni, amit ne lenne benne több éve a játékokba.Nem látok más magyarázatot mint hogy a mai fejlesztők nem játszanak a játékaikkal, teljesen úrrá lett a mérnöki és pénzügyi szemlélet.Ez nem csak a fizika hiányát magyarázza meg,hanem azt is hogy hogy tudnak elcseszett harcrendszerrel kiadni játékokat.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Abu85 #33509 üzenetére

    ,,A Sony The Tomorrow Children című játéka 2+1 bounce VXGI megoldást használ. És tök szuperül működik a PS4-en."

    Ugyanígy mélyen integrált fizikai motort nem lehet módosítani?? Értem hogy előre elkészített Middlewarokat nem szeretik, elviszi a teljesítményt, ezért használnak saját fizikai motort.
    Leképző 3-évről 3 évre még mindig fejlődik, viszont a fizikához hozzá se nyúlnak.Ez még csak a fizika.Animációkból is nem azt mondom hogy kevés van,de 3x annyit minden játékba el tudnék viselni.Véges költségvetéssel nem értem miért azt fejlesztik ami már amúgy is tökéletessel vetekszik.És még csak nem is beszélnek techdemó szinten se a gyenge fizikáról.Bezzeg Ray Tracing meg egyéb hülyeségekről igen.Nem a pénzhiány itt a probléma,hanem hogy rosszul költik el.

    Keldor Papa: Jól beszélsz.Talán a Pro konzolokat nem 4K-val kellett volna eladni, és akkor a plusz számláló egységeketbefoghatták volna fizikára(GPU-ból jóval erősebbet kaptak). Állítom hogy abból még jobb reklám anyagokat tudtak volna forgatni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák