Új hozzászólás Aktív témák

  • Érdekesen működik ez a pálya/játék. Ránéztem utólag a hw monitorra és meglepő dolgokat láttam benne, ami mondjuk nem igazolja a történetet, de legalább mutatja, hogy "valami van". Egyelőre túl sok következtetést nem vonok le belőle, mert nincs több összehasonlítási alapom és egyik másik pályán sem voltak furcsaságok online (bár az még a frissítések, a Lotus 98T előtt volt), de a következő lenne a grafikon, ami jelen hsz tárgya:

    Kék vonal a GPU, a másik pedig a CPU kihasználtság.

    1. Itt egyedül próbáltam ki a pályát offline. A GPU teker, mint a barom, ahogy illik. A CPU is dolgozik, az átlag 75% nem rossz, szinte balanszos így a rendszer. Egy i3-ról beszélünk amúgy és egy 560ti-ről, 8GB memória társaságában, egyik se annyira bitangos manapság, de a játék jelenleg beállítva, pályától függően 100-200 fps-t tud, a memória bőven elég és mindez itt, Nordon 70 és 120 fps között mozog.

    2. Ez már online, összesen ketten voltunk a szerón, közben fellépett még valaki. Itt különösebben nem vettem észre semmit, csak utólag láttam, hogy van némi változás. Tulajdonképpen nem értem, hogy miért ment a CPU usage feljebb, a GPU meg eközben lejjebb kicsit, de mindegy, a különbség nem látványos, sebességben meg semmit nem érzékeltem.

    3. Na, itt már bőven van mit nézni, főleg, ha hozzáteszem, hogy a játék rajtnál iszonyatosan berángatott és addig tette ezt, amíg valaki is a közelemben volt, egyre ritkuló tendenciával. Eleinte alig bírtam az úton maradni. Ami azért érdekes, mert az fps-em szinte ugyanúgy megvolt, 70-100 között, csak néhány másodpercenként akkora tüskék voltak benne, hogy kiakadt a beépített fps chart is tőle. Mindeközben se a GPU, se a CPU usage nem ment a közelébe se annak, amit offline produkált a játék. A 75/98% helyett itt már csak 70/80%-ról beszélhetünk átlagosan, ami minimum furcsa, különösen, hogy amíg csak ketten voltunk fent, a CPU a 2-es pont szerint picit még többet is dolgozott, mint offline.
    A különbség tulajdonképpen marginális, de a 2. eset tekintetében nem igazán értem, legalábbis azt gondolnám, hogy több autónál még több dolga van a procinak... míg eközben a GPU is elkezdett egyre többet malmozni, ami egy vegyeslimites állapot lehetne, csakhogy egyik se hajtja a másikat, akkor viszont mi lehet a szűk keresztmetszet, ami a rángatásokat okozza? :F

    Egyébként ez már az az állapot, amikor a GPU hűtése rendben van, tehát az nem szól nagyon bele, de a kihasználtságnak akkor se így kellene kinéznie, ha tenné. Az 560ti nem tud throttlingot, max. behal, ahogy azt csinálta 84 fokon. :D

    Kíváncsi vagyok ez más pályákon mit fog mutatni (eddig nem volt ilyen, nagyon remélem, hogy csak a pályával nem kerek valami és nem az update-ekkel jött), mert nem nagyon örülnék, ha ezentúl online rajtoknál ilyesmit csinálna a játék. Finoman szólva nem volt élvezetes, alig bírtam nem leesni az útról, különösen az egyenes végi kanyarban, ahol a lejtő van és mindenféle handicap nélkül is szeret elszállni az autó látványosan.

Új hozzászólás Aktív témák