Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #03969024 #9922 üzenetére

    "amikor nem tudod eldönteni, hogy a zenekar, énekes, akármi, ott van a szobádban, vagy "konzervet" hallgatsz. "
    "a felvételről hallotta az énekes levegővételét"
    De hát ha itt van a szobámban nem hallom a levegővételét, meg a nyál buborékolását. :)

    Viccet félretéve nem az a baj, hogy elérhetetlen a cél, hanem a cél is és az út is totál ellenőrizhetetlennek tűnik nekem, ezért aztán megépíthetetlen csak fül alapján. Szerintem. Azért van az, hogy 5 transzparensnek mondott rendszer 5 féleképpen szól és mindegyik tulajdonosa meg van róla győződve, hogy az övé a transzparens.

    [ Szerkesztve ]

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #03969024 #9922 üzenetére

    "Párhuzamként hoznám a fotó, vagy videotechnikát. Ott is az eredeti szerint ítéljük meg a minőséget, s úgy vélem, ott nincs is annyi egyéni ízlés..."

    Ha valamiben nem érdemes keresni az "eredetit", az pont a fotográfia és a videótechnika. Én idesorolnám a hangtechnikát is, bár itt már vannak kivételek és vitás kérdések.

  • AMDFan

    addikt

    válasz #03969024 #9932 üzenetére

    Ezt konkrétan nem, de az én épített hangfalamban is ugyanez a mélyközép van. Dayton RS-225
    Új árán szerintem kicsit túlárazott így ez a hangfal, DIYer fórumokon tipikusan ajánlott hangszóró készletet használnak benne. Én nagyon szeretem egyébként, de nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ennyi pénzért amennyiért a kész hangfalat adják már sokkal jobb hsz. készletből is tudsz magadnak építeni.

  • AMDFan

    addikt

    válasz #03969024 #9936 üzenetére

    Nem tudom mennyiért jutnak hozzá ők. Ez a hsz. készlet soundimportsról 80x2 + 35x2, szóval inkább olyan 230 euro. A magasról nem tudok nyilatkozni, nekem egy elméletben jobb magasam van mint ez, de nem tudom mennyire nagy ötlet 1000Hz-re rakni a crossovert. A mélyközépnek biztos jobb, de a magasat nagyon terhelheti.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #03969024 #9926 üzenetére

    "tudok magamnak ideológiát gyártani hozzá!"

    Erről ez a stereophile cikk jut eszembe. Kicsit összefoglalom lentebb, de aki teheti inkább az eredetit olvassa el.

    Itt is arról beszél kb, hogy kellenek az ideológiák, sztorik, elméletek, történetek az életben is, mert a szigorúan objektíven, csak tényeken alapuló élet túl steril. Azt akarjuk, hogy legyen értelme az életnek és hogy "összeilljenek a darabok", nem mindig tudatosan de ezen dolgozunk. Ezek a történetek jelentik számunkra az "igazságot", holott nem mindig teljesen igazak. És a hifi is az élet része és itt is kellenek a "történetek", hogy elmélyítsék kapcsolatunkat a hifivel, zenével. Ilyen történet pl az A-osztály a jó, vagy a visszacsatolás nélküli erősítő a jó, csövesek a jók, vagy pl nekem a nem direkt sugárzás a jó, stb.
    Arról van még szó a cikkben, hogy bár valószínűleg a tudomány és a tények jobb útmutatót kínálnak a hifiben is, de azért ne mondjunk le a "történeteinkről" és méréspártiak se próbáljanak lebeszélni róluk. Mert ez végülis hifi, maximum kicsit több pénzt hagyunk a kereskedőnél egy-egy nem teljesen igaz saját magunknak mesélt történet miatt. Más pl az orvostudomány, ott nem feltétlenül jó ha a zsigerünkből érzett igaznak vélt történetre hallgatunk. Szóval másik oldalról nézne ne vegyük ezeket a "történeteket"(ideológiákat, elméleteket, sztorikat) túl komolyan, igaznak érezzük őket, meg kellenek, de nem feltétlenül igazak mindig.

    Van ennek egy folytatása is. Ahol arról van szó, hogy az egyszerű történetek, elméletek ideológiák, sztorik soha nem teljesen igazak. Ilyen kijelentések pl: A csövesek élettel teliek, a digitálisak lelketlenek, a vinyl emberibb, stb, stb.
    A túl egyszerű történet, melyhez kevés bizonyíték áll rendelkezésre, nos, az az előítélet.
    És ezen igaznak hitt túl egyszerű történetek, ideológiák, elméletek áldozatai mi magunk vagyunk, mert nem lesz olyan jó a hifi rendszerünk, mint lehetne, mert nem leszünk nyitottak új történetekre, ötletekre, felfogásokra, vagy a történetek új információval való kiegészítésére.

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #9962 üzenetére

    Vajon a dobozkonstrukció, a hangváltó és a hangszórók mennyit nyomnak a latban egy doboz hangját illetően? Minőségi hangváltóval, okos doboztervezéssel kiváltható a kimagasló minőségű driver? Lehet, kidobtam az ablakon közel 3k eur-t?
    - sokat
    - nem
    - tudtommal még nem :P

    - Eléggé belém vésődött más dolgok kapcsán is, hogy ami olcsó, az legtöbbször gyenge minőségű is, ami meg drága, még nem feltétlen jó, vagy nagyon jó.

    - dettó

    - Ha ezek a Daytn hangszórók tényleg annyira szuperek, vajon miért ilyen alacsony árúak?

    - nem annyira szuperek, de ár értéken kiválóak?

    - Esetleg az amerikaiak tönkre akarják tenni a konkurenciát?

    - Ugyan.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9962 üzenetére

    Mivel nincs egyértelműen, pontosan leíró törvény arra, ami szabályozza vagy megmondja egzaktul, mi tekinthető "Made in USA"-nak, gyanítom, a nagyja kínai alapanyag ugyanúgy, max a jenkik már csak összerakják és kész. Ha helyi cucc lenne az utolsó molekuláig, bukó biznic lenne. (Szerintem!!). :)

    Vagy úgy csinálják, mint egy német PVC cső gyártó, akiről hallottam, hogy "Made in Germany"-t szitáz ugye a csövekre és egész jó áron adja. Aham, volt vagy 6-8 készítő üzeme, ebből bezárta a nagyját, 1-et meghagyott, a korábbi kapacitás 20%-át ez viszi, az auditor cimbi volt (nyilván... boríték zsebbe).. a többi csövet berendelte Kínából és ő már csak rászitázta, hogy Made in Germany. Így is lehet biznicelni. (Ez csak etikátlan, mert átver, de az a cső attól még lehet jó is, meg szar is - esetében jó, csak lebukott).

    Vagy ha a boltban végigmész, egy Tesco-ban, elképesztő módon elszaporodtak a kapszulás kávékból is, és az őröltekben és szemesekben is a "100% Arabica"-k. Ismerve jól az arabica cserjék termesztési igényeit és a terméshozamot, ellenállóságot, a robusta-hoz képest mondjuk, állítom, átbaszás a nagyja. Ekkora mértékben, ennyi arabica-t nem lehet eladni, csak úgy, ha mondjuk fél mexikót be-arabica-zod, mindezt pár év alatt. Kb. mission impossible.

    ------

    Dayton-ból ilyet nem nézek ki amúgy. Ha jó a hangszóró, jó, ha rossz, rossz, passz. A másik, hogy jól marketingelt termékek, fogy mint állat valszeg, így sokat rendelnek, lásd nagy tétel -> alacsony árat enged, konkurrenciával versenyezhet. Nem feltétlen gyenge hangszórók még ettől. Meg én azt látom a hifi cégeknél, hogy a legtöbbje "családi vállalkozás". A nagyok, mint egy Philips, Marantz, Yamaha, akárkik, akik hangszóróznak, tényleg cheapo-znak, egyértelműen csájna és abból is egy erős középmezőny, ami még szól jól, mert pont jóra sikerült (szó szerint). Az Accuton és hasonlók ezekhez a világszintű mammutokhoz képest kis "családi" vállalkozások, mint a PS Audio is és a többi. A PS is Made in USA, pedig egyik vidiben a raktárban állt Paul bácsi és épp megemelt egy üres erősítő aludobozt, hogy ez is most jött keletről.. a trafóikat is gyártja valaki.. szóval ..

    Szóval a "kicsiknek" totál elrugaszkodott az árképzésük a piaci árazástól. A piac a termékeket árazza, csak nem mindegy, mi alapján, az audiofil gyártók esetén viszont ŐK áraznak, nem a piac. :D Luxusjószágok, közgé szóval élve. Mint egy kávéélvezőnek a minőségi kávé. Ő nem Omniázik, nem 300-600Ft-os kávézik, hanem felmegy egy komoly barista oldalra, forgalmazóhoz, és azt mondja, neki most közepes pörkölésű Sumatra Mandheling kell xy márkából, oszt jó. Ő arra esküszik. A másik nem, ő a Nicaraguai-ra, vagy akármelyik másikra. De mind drága. Tojnak rá. A luxustermékek piacát nem érdekli az ár, a kínálati oldal áraz, nem a keresleti.

    A Dayton nem luxusba pozicionálja a hangszóróit, így érzékenyebb az árazása a piac vásárlóerejére. Nem vagyok nagy marketinges meg értékesítő, de valahogy így tudnám elképzelni, ők ezt tudják nyilván a központban és a stratégiájuk részeként tök oké dolog.

    Lehet úgy van vele, hogy látja, hogy megbízhatók a beszállítói, jó a hangszórók design-ja és műszaki megoldása, és a végeredmény is.. egy korrekt motyót + Made in USA szlogent inkább elérhető árra belő és így inkább kisebb árréssel, de tisztességesen terítve a piacot harap ki abból minél többet, így téve összességében jelentősen nagyobb profitra szert, mint egy Accuton (fogalmam sincs, csak tippelek. Mióta orosz susogós meg indiai "átlagember" youtube vidiken is látok Dayton motyókat tesztelődni, hát szerintem nem apróban tolják, nagyon nem - tudnak emiatt nyugodtan tízezres tételben rendelni a beszállítóktól mágnest, membránt, spider-t, minden kutyafülét, nem rohad rájuk, egy Accuton esetén azért más a raktárkészleten tárolt mennyiség szerintem, vagy nem is nagyon van mindig, mert drága elkészíteni, még drágább, hogy csak álljon a polcon - cash flow impact - ergo először megvárják, hogy fusson be rendelés és utána - out of stock ugye - legyártják, vagy tényleg épp elfogyott, akkor meg megintcsak ez, hogy raktáron nincs. Ha lenne raktáron a gyártónál is, nem hetekbe kerülne annak eljuttatása a disztribútorhoz, aki Neked eladta, ez nem egy atomerőmű, hogy napokba kerül leállítani és újraindítani). Tippelgetek csak. Még a korona miatt is lehet :((( Bezárt a gyár, közben elfogyott. Ennyi. :F De az is lehet, hogy a kerámia alkatrészek mondjuk igen, Kínából futnak be, és az Accuton is "csak" összeszerel, ez már jogossá teszi őt a Made in Germany-re és kész. Már csak a gyanúsan hosszú időbe, mire megkapod.. De amúgy tökmindegy, nem ? Kínával régen volt baj, hogy minden szart gyártott. Ma már olyat gyárt, amilyet kérnek. Egy Accutonnak (is) belefér, hogy durván erős követelmények mentén, precíz gépparkkal gyártasson akár Kínában is. Áram olcsó, munkaerő olcsó.

    De nem is ez a lényeg szerintem, elhiszem azt is, ha full az utolsó molekuláig Made in Germany, vagy akármi. Tényleg nem lényeg ma már.

    Én továbbra is vallom, hogy a hifi az egyik olyan "szakma" a világon, ahol az ár néha árulkodik az adott eszköz teljesítményéről, néha pedig nem. Ergo, nem koherens annyira, mint mondjuk az autók esetén. Ott is vannak ingadozások, de ekkora drasztikus eltérés nincs. Egy méregdrága selyem dóm és egy ilyen Dayton 35 dolcsis selyem között nagyon pici a minőségbeli eltérés a drága javára (ha egyáltalán, de talán az esetek többségében igen), míg a drágábbik ára el van szállva a picsbe. Mert ő nem Omnia meg Tschibo. A gyártó, a piac, a snake oil, a porhintés, az akármi, és néha ténylegesen extrajó megoldás. -> Megítélés az emberekben. A bennük kialakított kép formálása. Ha az elér egy bizonyos szintet -> Árazás és lehet top ligába helyezni.

    Szerintem jól döntöttél amúgy, melyik hifista ne vágyna egy kis egzotikus driverre ? Meg azért ezek az Accuton-ok nem csak snake oil, én legalábbis látok a membrán merevségében rációt, meg a felépítésükben is. A drágább motyóban én is AMT-zek meg PA-zok, tök kretén cucc lesz, akarja a fene az n+1-edik hagyományos-jólbevált szobai szettet összerakni. Vágyok valami különlegesre. Nagyobb így az esélyünk a bukásra is, kérdés, mennyivel. Vagy mégsem nagyobb ? (Sima klasszik dómos meg papírmembrános jóféle mélyközepest is lehet instant elrontani). Odafigyelve jó lesz mindkettőnké, én azért hiszek ebben (vagy csak optimista vagyok). :D *vállvonás* Figy, baltánk van. Ne félj. :D ;) Az euróid megmaradnak, max újrakezded. Csak akkor lakkozzátok le jó drágán a dobozokat, ha mentek már egy hétig és azt mondod, nyami, tetszik. :DD (Most is hülyeséget írtam, a lakkréteg a magasfrekiket komolyan visszaveri a felületen, szóval de, lakkozzátok le). :P

    Ilyen ez a popszakma. Én is csak méláztam. Bocs a hosszért, most ráérek (holnap nem fogok). Nincsenek egyértelmű válaszok.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9968 üzenetére

    Mármint a Dayton-é ?

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #9968 üzenetére

    Nem akartam én elsőnek megpendíteni ezt a húrt, de kicsit sok ez a jóból.

    Univerzális, nagyzenekarok is beleférnek, kiváló aurás ének, majdnem oda teszed ahová akarod, úgy ahogy akarod, 28hz! etc etc.. a hátamon felált a szőr. Ha fele igaz, már jó szvsz

    Disznész: "Sajnos vagy sem, a hifiben van karón varjú. "

    Csak már látnám, csak már látnám :)

    Véleményem szerint egy jobb semelyem sincs 80-100k alatt, mondom ezt úgy, hogy nem ismerem a kínálatot.

    Nem a mérést vagy annak létjogosultságát vontam én kétségbe, még ha ez így is hatott. De a magas elég fontos egy dobozban (persze mi nem?), viszont az tuti, hogy én külön kiemelt figyelmet fordítanék rá, ha építenék, ami sosem lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #9976 üzenetére

    Szügyig gázolunk a cukormázban, én sem tapsolok az ilyenért.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • btraven

    őstag

    válasz #03969024 #10010 üzenetére

    Én arra gondoltam hogy mi van ha az alsóbb frekvenciákon több a THD és azért melegebb a hang? Ez érdekel engem mert van egy hibrid fejhallgató erősítőm és olyan szép puha meleg hangja van. Pedig olyan egyenes a frekvenciamenete 20Hz-20kHz között hogy csak na.

    Egyébként az hihetetlen statikus gondolkodásra vall hogy 1kHz-en mérünk egyet és az mindenre választ ad.
    Aki ilyet mond annak először el kellene olvasni a "hogyan működik egy kondenzátor" témát.
    De ne youtube videókat nézzen mert sajnos ott nem jutnak el az atomi szintig. Mondjuk nekik nincs könnyű dolguk mert az se egészen világos merre mennek az elektronok.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz #03969024 #10014 üzenetére

    hárásó véleményét osztom. Az olcsó és egyszerű PCL86SE kapcsolás Fleta féle tekert kimenő trafókkal olyan intenzív mélyet produkál, amit tranzisztoros erősítőtől én még nem hallottam.

    Igaz nem járok hi-fi berkekben meg meghallgatásokra sem, de folyamatosan cserélődtek a tranyós erősítőim, míg végül tavaly meg nem építettem a csövesem végleges verzióját.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10014 üzenetére

    Hát..szerintem mindenhol jobbak : ), de itt konkrétan a mélyek voltak kiemelve. Ha jobb is mérve egy tranyós akkor meg steril a hangja, hiányzik belőle az élet. És ez igaz pár hibridre is, szvsz.

    10015CPT.Pirk
    gyere gyakrabban : DD

    [ Szerkesztve ]

  • Dorian

    félisten

    válasz #03969024 #10014 üzenetére

    Sztem is ìgy van. Egy jò tranyòsnak pontosabbak, gyorsabbak a mèlyei, a csövesek meg kenik-puhìtják.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10046 üzenetére

    Majd belejössz..

    Arról, ha már technika órát tartunk megfeledkeztél, hogy bizony jóval kevesebbet pofázik vissza a doboz, azért ez sem elhanyagolható.

    Billentyűzetem makacskodik :(((

  • ozzy711

    őstag

    válasz #03969024 #10046 üzenetére

    Legalább fél óra bemelegedés szükséges

    Ez igaz sok tranyós erősítőre is ( az enyém is "fázik" hidegen ). :D

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10046 üzenetére

    Én eddig azt láttam szerte a neten, hogy minden megoldható. Jól. De tényleg. A trafós is lehet vacak és az OTL is piszok jó, akárcsak fordítva. Ez teljesen a design-tól, alkalmazott alkatrészektől, és az építő ismereteitől, tapasztalatától függ.
    ------------------------------------------------
    Milyen hangváltó ? ;]
    ------------------------------------------------

    @hárásó: úgy néz ki, igen, volt 1-2 röccenés, de alapvetően jóóó nagyon. Még a DSP részt kell elővarázsolnom valahogy, mert Linuxra nincs app, Windows-om nincs (tennem kell egyet laptopra?), a mobilos app pedig nem mutatja a DSP beállításokat, parametrikus EQ, satöbbi. Tudom, tudom, ne bánts. :P :B Csak kicsit odapillantani, lejön-e a menü, nyílik-e a képernyő, tudom-e tapicskolni, deeehogy akarok én belenyúúúlni... :B Tetszik egyébként eddig. De sorbanállnak még a picoreplayer, squeezelite, volumio-nak is multiroom-ja, hááát .. valszeg veszek 1 havi Roon-t, van még 8 napom a trial-ből, de ezalatt még nem biztos, hogy totál kiismerem. Első nekifutásra nagyon tetszik. :K Ha így marad, maradt. Remélem tudom a zónákat egymáshogy sync-elni, mert oké, hogy a hálóban és a konyhában ugyanaz szól, de az összekötő folyosón, amikor mindkettő hallatszik, van köztük egy kis elcsúszás. Talán fapaci vagy valaki tud erre orvosságot, mintha láttam volna valami állítható millisec-eket Roon egyik bugyrában, de még foglalkoznom kell többet vele.

    Meg azon agyalok, ha egy Roon Core-ra két DAC-ot kötök USB-n, akkor mindkettőt látva hozzá tudom-e rendelni őket 1-1 különálló zónához. Szerintem igen, de majd erre is várnék vkitől bizonyosságot, aki már próbálta. :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10050 üzenetére

    "A technika óra azoknak szól, akik most indulnak a lejtőn. A dobozépítést is azért hoztuk a topikba, hogy egyrészt tanácsokat kapjak azoktól, akiknek több a tapasztalata, másrészt hátha tanul belőle valaki."

    - És milyen jól tettétek. Egyébként ha marad majd a végére még erőtök egy logoutos írást még kerekíthetnétek.

    " szerintem leírtam"
    Első olvasatra nem jött át :B Csak félig vagyok itt.

    #10055Tiger.huhhhh

    Simán lehet. Nagy buherátor vagy te :K

    és most bill szétszedés lesz

    [ Szerkesztve ]

  • #03969024

    törölt tag

    válasz #03969024 #10071 üzenetére

    "ezt a tapasztalatát bátran használja arra, hogy konkrét tanácsokat adjon"
    Pontosítanék: óvatosan és körültekintően

  • ozzy711

    őstag

    válasz #03969024 #10101 üzenetére

    Miért néz majd hátra a reflexcső? Már a HFM leírta, hogy "Bolond lyukból bolond szél fúj."

    Pont ezt írtam én is korábban, jobb a csövet minél messzebbre tenni. A legjobb lenne, pont a hangszóró mögé rakni, de ez már csak részlet kérdés. :K

    Egyébként ehhez a kinézethez mit szólsz? A jelszó: teljes ( mély-kamra )szeparálás: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10107 üzenetére

    Bírom a lelkesedésed és hogy mindezt itt így a nagy kör előtt bevállalod, amolyan csapjunk a lecsóba módon :D :K De tényleg. :K

    Milliós dobozhoz: beleöl valaki 100 vagy többszáz ezret és utána dobhatja a kukába, mert rosszul számolt. Én a helyedben nem félnék olcsó (de attól még pontos), semmi snake-oil váltószűrő elemekkel játszani, mind tekercs, mind kondit illetően, aztán ha beállt a recept, jók az értékek úgy érzed, ki lehet dobni őket a kukába és belelocsolni azonos értékkel Duelund-ot, Jantzen-t, akármit. Ez csak saját meglátás.

    Grafikonokhoz: ha a többieknek nincs ellenére, mindegyik hangszóró SPL görbe alá hoznék egy impedancia görbét. Ha tudod még szerkeszteni vagy új poszt.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bta1

    őstag

    válasz #03969024 #10107 üzenetére

    Magas:

    Ez valójában egy szélessávú szupertweeter.
    Nekem meggyőződésem, hogy a hangminőség felerészben az ultraszonikus átvitelnek köszönhető.
    Amire néhányan itt (és másutt is) azt mondták, hülyeség. Csakadenevérhallja :DD :W

    Egyébként van hangdoboztervezős topik. Olyan amilyen, de van. Ha akarod, itt is elmondom a frankót váltóügyben, de készülj fel rá, hogy nem fog tetszeni.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10128 üzenetére

    6, nem ? :U

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10146 üzenetére

    Figy, ez nagyon bonyi, nem írsz hülyeségeket, meg több út van véleményem szerint és akár 2-3 is hozhat eltérőségük ellenére kiváló eredményt, de szerintem nagyon máshogy állnánk ehhez az egészhez, én ezért sem kezdek bele. Ha ragaszkodsz hozzá, többen nekiállhatunk itt, elmondja mindenki a magáét, aztán majd elgondolkozol, melyik utat járod, vagy esetleg beugrik egy negyedik saját ötleted a vázoltakból, én imádok agyalgatni, de tényleg csak agyalgatás lenne, semmi konkrét, be ne vásárolj abból, amit itt bárki leír, míg egyöntetűen nem mondják többen is, hogy "aha, végülis nem az én receptem, de működhet, zöld lámpa". - mondjuk. :) Én így állnék a helyedben hozzá. Ja és nem győzöm hangsúlyozni, hogy Conrad és átlag-jó alkatrészek először, deszkán, próbaképp, mert lehet, "áh mégsem erre gondoltunk" lesz a vége, és akkor max párezret dobsz ki az ablakon, nem 100 körüli-feletti összeget meg viaszos réztekercseket.

    Nem megmondani akarom, bocs... értesz Te szerintem, csak abba a hibába sem szeretnék esni, hogy leírok valamit, aztán "áh úgysem lehet normális váltót tervezni" meg "hülyeség" - mondják majd egyesek (persze ők receptet nem fognak hozni, könnyen kezet mosva azzal, hogy "mert nem lehet").. :U Valszeg mások is így vannak ezzel, különben már záporoznának az ötletek, hogy hogy csinálnák ők.

    Inkább csak kérdezősködök így vaktában: az elsőfokú váltóhoz miért ragaszkodsz ? 90°-ban forgatja a fázist és lassan, mert széles az átfogása a gyenge meredeksége miatt és ez mindezzel egyszerre bőven engedi zenélni a hangszórókat a saját rezonanciafrekijük környékén is, ami mindig "fázunk tőle" kategória, ajánlott elkerülni, tehát még impedanciával is küszködnöd kellhet, nem csak szimplán fázis, amplitúdó, csoportfutási idő, csillapítás és társai mentén mikor melyiket elcseszni a másik javára. Ezek a paraméterek ilyen egymással összekötött tekerentyűk kábé, hogy ha egyikre-másikra optimalizálsz, a többi elmászik nemjó irányba, tehát a szűrők jó megválasztása és felépítése, milyensége, lényegében zsonglőrködés azzal, hogy megtaláld azt a marha ideális pontot, ahol a Te kütyüd úgy összességében a legkisebb kompromisszummal hozza a legjobb eredményt (mert kompromisszum mindig van).

    Háromutasnál bevett szokás másodfokúval menni, nem feltétlen persze, de rengetegen így csinálják, mert annyira még nem bonyi, 180°-ban forgat fázist, ami pont egy ellentétes polaritással ismét nullára hozható, vagy úgy hagyható (középsugárzó fordított polaritású bekötése, vagy egyenesben hagyni), attól függően, milyen szűrő, mennyit emel ki a keresztezési frekin, amplitúdó-tartó szűrőre gyúrsz inkább (fázisanomáliákkal), vagy fázistartóra (amplitúdó-anomáliákkal), satöbbi. A szűrők "tudománya" elég mélyvíz, fateromék ezt vagy másfél évig gyúrták a BME-n anno, és ahogy írtam, több út van, ráadásul lehetnek jók (meg kevésbé jók, rosszak is, de hogy nem 1 verzió van a végén, hogy na AZ A LEGJOBB, az biztos).

    Aktív-analóg szűrővel annyiban bentebb vagy, hogy nem maszkolja el Neked a váltószűrő áramköre a hangszórót az erősítőtől, hanem azok direktben "látják" egymást, ami a létező legideálisabb megoldás (ezt mindenki sejti szerintem) damping factor, feedback, stb. több szempontból, pláne egy csövinél (mondhat bárki bármit, nem akkora a kontrollja a hangszóró felett, mint egy D osztálynak, se nem akkora az impedancia-érzéketlensége, de nem is ezért szeretjük a csöviket, mondom ezt úgy, hogy itt sincs mitől félni, pláne Nálad a pushpull-al). Elektronikus-analóg hátránya, hogy utanként 1 végfok kő, tehát sztereó 3 útnál 6 monoblokk.

    Aktív-digitális még egy lépés innen fentebb, digitális domain-ben történik a váltás, itt már lehet FIR szűrőket is alkalmazni és mindenféle egyéb trükköket különösebb anomáliák nélkül, de a kimenet utanként is digitális, tehát még tovább szaporodik az alkatrészigényed: sztereó 3-utashoz 6db DAC, és csak azok után a 6db végfok, rendre.

    Amúgy amilyen ijesztő az aktív háromutas sztereó alkatrészigénye, azért itt is lehet az ember kreatív, meg nem kell megijedni és lehet kicsit máshogy hozzáállni: aki egy ilyen megoldással szívesen játszana-kísérletezne, annak szerintem érdemes lőnie valami többcsatornás D osztályú, jó táppal kifejezetten értékelhetően szóló modult és játszani ezzel, ismerkedni a lehetőségekkel és akkor egyetlen dobozzal letudva az erősítő oldal, DAC-ból pedig vagy 6db olcsóbb, mégis nagyon jó visszhangú modell (Topping D10s), vagy ha egyből ágyúval veréb, akkor egy Okto Research DAC8 Pro 8-csatornás kütyü, mondjuk ez drága, ASR-en fasza, Stereophile szerette fülre is.

    Hát, ezek fényében, amit Te elkezdtél, amilyen büdzsével, és amilyen fasza két monoblokkod árválkodik most a polcon, doboz sem lesz egy egyszerű izé, minden esélyed megvan nem csak arra, hogy nagyon elrontsd, hanem arra is, hogy egy kib* penge motyót mákolj be és rakj össze :K De a passzív váltód drága lesz, én megelégednék próbaalkatrészekkel az elején, tényleg ilyen tök kommersz kondikkal stb, elektronikai szempontból nagyon hasonlót fognak produkálni az egzotikus motyókhoz képest, csak a színezésük lesz más, meg az áruk, de a lényeget látni-hallani fogod, hogy kábé jól döntöttél-e, hogy muzsikál a cucc, stb.

    Megérzésem szerint iteratív lesz e teljes rendszer elkészülése, még 1 év múlva is lesznek itt kérdéseid, mi majd okoskodunk valamit így messziről (tv-s gerincműtét Gyurcsók, tudod).. :D .. sokszor átgondolod, áttervezed esetleg, vagy változtatsz ezen-azon, ami nem fix.. (főleg váltó, elhelyezés, stb). mire beáll.

    Hát uff, én szóltam egyet. (Szerk.: Uff1).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10146 üzenetére

    Vajon a három útba ugyanazon alkatrészkészletű lenne az optimális, vagy kísérletezgethetünk a csövekkel, az ellenállókkal, kondérokkal?

    Erre soha senkinek nem lesz válasza szerintem. Ez már az a liga, ahol Neked tök egyedül kell a dzsungelben vágnod az utat, eleve a DIY is mint olyan, egyedüli menet kitaposatlan ösvényen - többnyire.

    Vajon hányfajta variáció létezne?

    A cserélhető és változtatható alkatrészek .. ööö ... ismétléses ... öö .. variációja, permutációja... ? De rég volt matekóra... Szóval sok. Nem tökölnék vele, ez már level9 lenne és még 1 körül vagyunk. Na jó, aktív triamping-al már level3 mondjuk.

    Mennyibe kerülne az időszakos csőcsere?

    Oroszokkal ócó, kátékkal drága. KT150-ekkel horror. Amúgy oroszokkal sem ócó, mert jobban szórnak és korrektül párba vagy quad-ba válogatott darabokat eléggé fel tudnak árazni - nyugati cső árszínvonalra. De van nem egy olyan kapcsolás, ami direkt számol az orosz csövek nagyobb szórásával és vagy eleve sokat megengednek, vagy okos trükkel ki van egyensúlyozva az ilyen jellegű eltérés, magyarul a designer ügyelt erre a tényre a kapcsolás megalkotásakor.

    Mélyeket nem hajtanék csőről, ne félj azoktól a D-ktől, csak diszkusszal nézzétek meg, fázis ügyileg mi jelenik meg a kimeneten a bemenethez képest, hogy legyen infótok róla, hogy viselkedik. bkercso-nak is vannak jól megtápolt D-kkel kifejezetten jó tapasztalata, az ICEPower/Hypex/Purifi vonal meg abszolút top tökvakon bevásárolva is, PS Audio-ról tudom, hogy ICE-okkal nyomja, de Hypex/Purifi vonalon a Nord és az Apollon Audio azok, akik építenek, Nord icipicit kedvezőbb árú és ugyanúgy vagy cserélhető opamp input stage-ek, vagy maga az egész input stage választható modul, attól függ, melyikkel rendeled és később is cserélheted ezt a modult - vagy sajáttal küldöd.

    ASR-en is, meg mindenhol a szaksajtóban jól szerepelnek. Annyi, hogy totál transzparensek állítólag, szóval semmi színük, szárazak. Aki ezt nem szereti, egy cső preamp/input stage-en átkergetheti a jelet előttük, ha nagyon akarja, de szerintem pont mélynél ez annyira nem feltétlen kellhet. Egy Purifi EVAL-2 dual mono szettet betesztek fasza táppal egy-egy dobozba, az úgy elég unikum és ütős szett lehet.

    Magasakat hajtani meg tetszés szerint... mivel érzékenységük hasonló, mint a mélyeké és közepeké, a gain-re ügyelni kell, hogy egyezzen (vagy itt, vagy preamp oldalon, lásd gain lánc), de teljesítményben lehet szolídabb, hiszen ide nem jut akkora energia. Bár kimenőtrafót is lehet jól tekerni magasfrekikre, pláne így, hogy TUDJUK, hogy csak magasszekciót játszana (tehát SE esetén a légréssel lehet ennek megfelelően erre optimalizálni kicsit), ha OTL-re vállalkoztok, akkor meg ez nem kérdés. Nagyon híres és agyon dicsért mind hangra, mind design-trükköket illetően Tim Mellow OTL erősítője, itt nincs csatolókondi hangszóró és a kimeneti csövek közé, állítólag egy k* jó design az egész, hangszóróvédelem is van külön áramkör nélkül, szóval okos trükk. Érdemes elolvasni a cikket (mindjárt linkelem). Az orosz 6C33C pedig az egyik, ha nem A félvezetőkhöz legközelebb álló cső, alacsony fesz, nagy áram, szóval totál más állat mint a legtöbb cső és mint ilyen, kiválóan alkalmas az OTL használatra. Megmutatható Dyscus-nak, bár ismeri is szerintem, de ha ebből összeüt egy nyákot, abból én is kérek :)) PDF és szerintem kellő tudással duplázni is tudja a teljesítményét (ha szükséges).

    No, én elméláztam. Kellett ez Neked ? :D

    :N

    Befogom, szóljanak mások is. Nem akartalak összekavarni. Passzívozz, csak először mainstream alkatrészekkel, ne a csúccsal, mert bele kellhet nyúlni később, HA akkor derül ki valami turpisság.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10149 üzenetére

    Finnya egy úrfi lehetsz te. :C

    Amit feltétlen így csinálnék azokból mik felvetődtek. Hangváltót kívülre, de mindenképp nagyon könnyen hozzáférhető helyre. Gondolom maci úgy is a süketszobai felállást javasolja, joggal, a váltónak a második, harmadik verzióját sem építeném drága dolgokkal. És mint látszik én nem vetném el a passzívat, sőt.

    Dißnäëß:

    Tehát indián vagy :)

    Szerintem amit írsz, túl egyszerű, ettől bonyolultabb egy jó hang :P
    Egy ilyesmi felállást csak erős idegzetűeknek javallnék, vagy mindekképp olyannak aki örömét leli az építősdi dologban, nem türelmetlen a hanggal és igencsak vastag a buksza. Lancernek kész az erősítő ez már eleve elveti nálam az aktív vonalat. Második a te "egyszerű" gondolkodásod, (ilyen mondat nincs, de ha még is akkor az értelmetlen :) ) gondolok itt a "bitperfektség" problémára, okéé az, aláírom az elvet, mégis ahány kábel, eszköz akármi, mind másképp szól. Lásd cat5 vs cat 7 . Meghát ennyi mindenen átkergetni azt a szerencsétlen "hangjelet" :DD Megannyi véget nem érő játék, sosem lesz nyugis zene hallgatás. Csővel? Nyáron hűtőházba kell költözni velük. Óriás macera ez, egy hangra vágyónak nem ajánlanám, egy építő szellemnek, igen.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10165 üzenetére

    Félre ne értsd (lehet már megtörtént), nem akarlak aktívra rábeszélni. Meg senkit sem. Kérdeztetek (Te is és Mathiask), válaszoltam. ;) :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10165 üzenetére

    "Ott van hárásó doboza: A mély előtt nincs semmi, a magas is csak egyetlen kondit kapott, 12 kHz-től ugye nem is váltva, hanem besegítésként. Elméletileg semmi jó nem származik ilyen magas
    frekiket bízni egy 10"-os mélysugárzóra, de mégis működik."

    Annyit tennék ide, cserébe nem is igazi "hifis" vagy "audiophile" hang, szerintem ezt első blikkre 10-ből többen is elutasítanák, vagy nem értik. Talán így:
    "With jazz, classical, and live recordings it was very special indeed. Certainly there's a loss of detail but it made me realise how that just doesn't matter. It's the feel and the presence and the tone that matters. The details from the other speakers were impressive but they were speakers playing recordings and very digital sounding. The Zus played music."

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10200 üzenetére

    Pro-Ject csinál érdekes motyókat. :K

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10202 üzenetére

    Dehogynem. De a szoba módusokkal mit kezdesz ? Mondjuk egy egyszerű panelban, tégla lakásban, semmi zeneszoba és az elrendezés is csak szó-szó általában. (Szerencsés, akinek azért összejön). Vagy az aktív háromutas rendszer puszta tényével, amit digitálisan váltasz ? Sajnos - vagy sem - PCM-é kell konvertálni azt, ami kijön az LP-ből. Van, aki szerint a 16/44.1 bőven jó oda. Van, aki szerint 24/96 vagy 192-vel őrzi meg legjobban azt, ami az LP-t olyan hallgathatóvá teszi. Van, aki szerint a DSD, de azt is át kell majd digi oldalon alakítani PCM-é (DXD pl.), hogy mókolni lehessen vele. Persze utána visszatehető DSD-be.. stúdiók is csinálják ezt.. Nem egyértelmű dolgok ezek, hogy feltétlen szar lesz (sőt).

    Olvastam több jó véleményt erről, meglátjuk.

    Egy analóg elektronikus váltó még opció lenne, és akkor analógban marad az ember végig, ez végülis amúgy nem akkora összeg, hogy földhöz verjen. Szóval még jómagam is agyalok az egészen, legrosszabb esetben ezzel tudnám hallgatni simán.

    Ez azért szimpi, tudja a 24/192-t és a DSD256-ot is. [link] Szvsz egy ilyennel nagyon kinyílhat a világ egy digi láncban is, egy analóg forrás számára, reprodukcióban is tök jóra. De majd beszámolok, ha eljutottam ide. Azért 24 bit k* nagy dinamika és a 192kHz is piszok nagy felbontás, a töredékét nem érném el reprodukció során élőben, ki is szakadna a dobhártyám kb.

    Amire kellhet ügyelni, hogy ne színezzen egyik átalakító sem különösebben: se az ADC, se a DAC. DAC-ból már 1 ilyenről minimum tudok másodkézből (cimbitől), a Pro-Ject meg talán szintén valami viszonylag transzparens ADC-vel oldja meg a konverziókat, nem tudom. Egy ideje rá vagyok erre állva. Lassan indul a mandula így tavasszal. Jó lesz hallani PCM vs. DSD-t, bár valszeg tök más IC-kkel oldja meg maga a lemezjátszó is a mocitető alatt.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #03969024 #10219 üzenetére

    Nem értelek. A falon az a páratlan 6-os? ;]

    Ha lesz még ilyen és mész is, szólhatnál :C

    [ Szerkesztve ]

  • salesman

    őstag

    válasz #03969024 #10222 üzenetére

    Na, majd idén megyünk! ;)
    Nincs is annál szebb, amikor forog az orsó 38 cm/sec-cel!
    Bigi milyen emélyülten nézi a Nagrát! :K

    [ Szerkesztve ]

    Türűűűdrááá!

  • AMDFan

    addikt

    válasz #03969024 #10279 üzenetére

    Sok dologtól függ. Személyes preferencia, hallgatott zenék. Nálam az ereszkedő frekimenet az elvárt. Valami ilyesmi:

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10279 üzenetére

    Süketszobában, vagy nappaliban dobhártyán mérve ? :U :D

    Amúgy nálam:
    - tökegyenes flat
    - pici völgy 120Hz-nél, (+/- 20Hz) , ~3-6dB a hupli legmélyebb pontján

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10287 üzenetére

    Igen. Ezért kérdeztem, hogy milyen frekvenciamenetre gondolsz. Építve, süketszobában mértre vagy kíváncsi, amit a hangfal ott hoz, vagy amit a nappaliban hallunk tőle ?

    Én süketszoba-flat-re törekszem építéskor, már ott is nehéz ezt tartani, de amikor szobában a helyére kerül, megint más. De azt úgy elfogadom olyannak, amilyen. Főleg középtől és felfele. Az alját szeretem óvatosan kikalapálni. Szerintem azt egyenesen muszáj, de erről megoszlanak a vélemények. Nálam nobrainer, hogy belenyúlok.

    SZERINTEM egy EQ/DSP-s korrekció nem lineárisan ront az összhangon, hanem ahogy növeljük a korrekciók mértékét, egy darabig először javít, kifejezetten hozzáad az egészhez, aztán sweet spot, és csak ezután kezdünk el tovább növelve a korrekciót, a "döglött", "steril" és hasonló irányokba elmozdulni, amit sokan nem szeretnek. És még csak a mélyekről beszéltünk, van, aki az egész spektrumra ráhúzza, én ha elfogadható mértékűnek tartom mérés után a hibákat, akkor a középmagas régiót úgy hagyom inkább, ahogy "megszületett".

    Ettől lesz egy olyan illúziója az embernek, hogy "dekurvajó az alap" és közben minden olyan természetesen-szépen szól felül, tehát ragyog a palota. És én imádom ezt az illúziót.

    Hülyét kapok attól, amikor elektronikus zenében Foobar-on látom a kimenő jelszinteken, hogy ahogy lépked a mély eggyel lentebb, majd fentebb, az amplitúdójuknak ugyanakkorának kéne lenniük, de a valóságban meg az egyik kiemel, a másik meg "eltűnik", vagy ilyesmi, szóval nincs egyensúlyban fülre. Az gáz.

    De ha sokat kell korrigálni, akkor az is az. Akkor fel kell állni a székből. Helyiség, hangfalpozi, hallgatói pozi, bútor, mittomén, akkor gondolkodni kell.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10338 üzenetére

    Bemotivált Dyscus tök klasszra kivitelezett nyákja anno. Azt hiszem, én is megpróbálkozom vele most.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #03969024 #10336 üzenetére

    Bezzeg nekem nem adtak tatyót :(( :D
    Mondjuk én nem csöveket vettem, és csak nektek köszönhetően és ilyen videók miatt ... stb.
    No nem a hifikábelek csatlakozásaihoz, hanem őskövületek kapcsolóihoz, nyomógombjaihoz, bemenetválasztóihoz, potijaihoz.

    [ Szerkesztve ]

  • bta1

    őstag

    válasz #03969024 #10403 üzenetére

    Ez a méréssorozat (ahogy a szakirodalom nyomán Szekám Pál :)) fogalmazott) a "belső hullámverést" modellezi, apró dobozban, kisméretű hangszóróval. Tanulsága, hogy a hengeres vagy oszlopszerű hangszóróbozokat muszáj csillapítóanyaggal feltölteni, illetve bizonyos geometriák belső csillapítás nélkül is jól működhetnek.

    [ Szerkesztve ]

  • ozzy711

    őstag

    válasz #03969024 #10407 üzenetére

    ideális gömbfelülettől

    A hangfalépítős topikban azt olvastam, az sem ideális. :U

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10407 üzenetére

    bármelyik frekvencia

    Nem bármelyik. Mélyek nem, vagy elhanyagolható mértékben. Simán lehet olyan mélyládát építeni, ami "L" alakú és a hangszóró nem "látja" azt a sarkot a dobozban, őt csak a puszta térfogat érdekli, amiben ül. (Lásd a korábbi képeken azt az Alexandriát, a mélye pont ilyesmiben ül, de amikor én terveztem kicsit L-es mélyládát, ami embermagasságú volt és "kiharaptam" belőle helyet a közép-magas ládának, többen megerősítettek, hogy nem fogja a mélyem látni azt a 90°-os sarkot, anno esetemben 80 Hz-ig engedtem volna "fel").

    Egyébként meg: én szóltam. :U (Minden arc nélkül. ) Szóval ha még nincs ládád és tudsz/szeretnél kreatívkodni, én lemondanék az élekről :K , ha a diffrakción szeretnél segíteni kicsit is. Mondjuk asztaloshoz ne menjél gömb formát kérve, mert agyon csap :D

    De most komolyan, ha úgyis ennyire pöpec rendszered van készülőben, agyalj ki valamit. Lehet a különlegest, és/vagy ortopédet is szépre, ízlésesre. :K Drukk drukk drukk.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10413 üzenetére

    Pontosan emiatt hoztam fel ismét, emlékeztem erre. :K Ha valahogy ügyesen tudjátok elvenni az éleit kreatívan, az szerintem ártani nem fog.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bta1

    őstag

    válasz #03969024 #10407 üzenetére

    Akkor erre rosszul emlékeztem... mármint, hogy mi van a cikkben leírva ;)
    A c) d) és e) ábrák nagyobb hullámhosszakon mutatkozó óriási kiemeléseit viszont nyilvánvalóan nem diffrakciók csinálják, hanem a hangszórómembránon kiszűrődő "dobozakusztika".

    [ Szerkesztve ]

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #03969024 #10407 üzenetére

    "Egy biztos: bármelyik frekvencia azonnal "megérez" bármiféle diszkontinuitást, tehát felismeri az éleket, sarkokat, síkokat, üregeket, egyszóval az eltérést a számára ideális gömbfelülettől."

    ... nyilvánvalóan ezért próbálják a gömbformát elérni az igazán nagy énekesek is.

  • fehér_ember

    addikt

    válasz #03969024 #10501 üzenetére

    Degrell-től már olvasgattam. Meg is lepődtem mennyit is fejlődött a lemezjátszózás a könyv megjelenése óta ;]. Több mint 40 éves könyv, naprakész információkkal :DD
    Nem tudom hogy sírjak-e vagy nevessek. Mindenesetre jó kis fricska a fejlődésünktől elaléltaknak.
    Lehet 70-es évekbeli irodalmakat kellene olvasgatnunk és a bőrünk tartaná az álkapcsunkat.

    [ Szerkesztve ]

  • Dorian

    félisten

    válasz #03969024 #10639 üzenetére

    Nem tartozik rám, de sztem nem ez a fő bevételi forrása, hanem csak marginális.
    Ill. a teljes tudását vicces lenne, ha 8-10 órában el lehetne sajátítani, az olyan lenne, ha elmondanám vkinek mi az a fal, födém, tető, hő és vízszigetelés, meg hogyan kell cad-ben vonalat húzni, és attól ő építész lenne :)

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #03969024 #10653 üzenetére

    Leütöttem ma délelőtt a Topping E30-at.
    Gyün. ;]

    Pénteken asztalos !!! Vállalnak. :C
    Háromutas, 6 dobozba szerelve. Lesz munkájuk. :K

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák