Új hozzászólás Aktív témák

  • Formaster

    addikt

    válasz RP1980 #41168 üzenetére

    (Előre kihangsúlyozom, a túlnyomó átlagról beszélek minden esetben, kivételek lehetnek itt is)

    A többség tudja mit csinál, különben nem menne ez a konstrukció. 1 biztos, hogy kint nem éri meg öreg autót tartani, itt a márkaszervizek pl 180CHF körüli óradíjakon dolgoznak, a kis szervizek is 120-140. Tehát minél újabb, garis, annál jobb.

    Vegyük elsőre a lízinget, kihozod 0-1 max 2% kamatra, hastználod, amit leamortizáltál kifizeted, visszaveszik kb piaci értéken -levonás, másnap új autóban ülsz. Ami komplikáltá teszi az egy esetleges sérülés, szerződés szegés, ilyenkor az apróbetűvel számolni kell, ez az amit ksokan nem tudnak.

    Hitel esetén 7%-tól felfelé, kp egyszerű belerakod a pénzt, örülsz, de a biztosítós kártalanítást sérülés esetén itt is megszívod, ilyenkor is te állsz a cerka rossz oldalán.

    Amiben viszont az utolsó kettő további szívás, az az eladás. Itt is levonhatod az amortizációt, de a nagyobbik gond, hogy kinek adod el. Hirdetheted magad, mint magánszemély havi 100CHF díjon, de senki nem akarja majd megvenni, mert nem autókereskedő vagy, nem adsz garanciát és nincs neved, ahova visszamehet reklamálni. De, ha meg is próbálod eladni, eleged lesz h napi 10 telefon jön, hogy viszi még ma féláron, itt van a párnája alatt a pénz. Ez nem vicc, megtörtént, többször is tanúja voltam.

    Marad a kereskedésben való leadás, mélyen a piaci ár alatt, de ott is futhatsz körbe körbe, ki ad pár százzal többet érte, majd ráunsz és leadod a következő helyen nyomott áron.

    Tehát összességében a lízing a legegyszerűbb konstrukció, ha vagy annyira értelmes, hogy nem szegsz szerződést és nem éled le az autót, illetve nem a sarki fűszeressel szerződsz. Nagyjából ennyi, offolom az offot mára, ez a hanyatló nyugat :U

Új hozzászólás Aktív témák