-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz JHONNY 79 #51191 üzenetére
Szerintem egy alapvetően rendben tartott autóhoz és általános tisztításhoz nem szükséges.
Illetve nem tudom mit értesz pontosan a kézi gőztisztító alatt. Bent és motortérben használható, de mint mondtam egy alapvetően rendben tartott autóhoz felesleges.
Ez viszont sok tényezős, egy dohányos és / vagy nem annyira rendben tartott autó belterében lehet több haszna.
Nekem van, de jó ha évente 2x előveszem kocsihoz és akkor se olyan munkára amihez feltétlen kellett volna.
Viszont mindenkinek ajánlom hogy próbálja ki, és döntse el hogy neki belefér e az autó ápolásba. Nekem van egy tele garázs annyi vegyszerrel, ecsettel, ronggyal meg szir-sz@rral hogy egyszerűen nem érzem szükségének.
De ezt meg is fordíthatom. Ha annyira jó és hasznos / gyors / hatékony lenne akkor biztos gyakrabban venné elő az ember.
Lehet gőzölni a kárpitot pl? Lehet, de akkor inkább már kárpit tisztítom. Lehet gőzölni a motorteret? Lehet, de akkor inkább már kimosom, gyorsabb és tisztább a végeredmény, főleg az alsóbb részeken.
[ Szerkesztve ]
-
Petyal
tag
válasz JHONNY 79 #49834 üzenetére
Sehogy. A kavicsfelverődés kráterét ki kellene tisztítani, utána fogpiszkálóval alapozó,majd egy kis várakozás után mehet a festék. Utána csiszolás, polírozás. Így tartós lesz a tiszta felület és az alapozó miatt. Kerámiára, polirpasztára,szennyeződésre csak ideig óráig tapad a festék, ráadásul rozsdasodhat alatta a lemez.
-
csiga8
senior tag
válasz JHONNY 79 #47177 üzenetére
Szia!
Valamikor úgy 15 évvel ezelőtt, alufelnit políroztam ismerősnek segítségképp.
Akkor 115mm-es filckoronggal csináltam, abból maradt egy tiszta.A már meglévő 135 mm-es Rayon korong mellé tettem, lefotóztam neked.
Hogy a Rayon korong hozzá képest mennyivel harap nagyobbat, még nem tudom, tapintásra érdesebb.
Mivel kicsi, 115mm-es szinte befért a sarkokhoz is.
Nyomóerőből, pasztából, időből is kb háromszor annyi kellett, mint pl az autó polírnál. Spricnibe tettem deszt. vizet, azzal ködöltem a korongra. Kell hozzá! Érezni mikor kéri.
Nem excenteres géppel 1300-1400 rpm-en toltam. Az üveg kb kézmeleg volt a legmelegebb helyen, kültéri hő kb 20-25 C fok volt.
Időben a maszkolással, takarítással együtt (+ volt kísérlet is az autó pasztával és koronggal) kb 7 óra volt így elsőre. Gondolom a Rayon koronggal jóval rövidebb idő lenne...
Oldalanként kb 1-1 óra, az első hátsó szélvédő kb 1,5-2 óra. A mozgási sebességem picivel gyorsabb volt, mint pl Ocdaddy Zsolt excenteres géppel csinál a videójában. Óvatos voltam ( és gyakorlatlan) de így nem tettem semmiben kárt.
A szélvédő nagyon kemény, sok türelem és paszta kell!
Amire vigyázni kell, hogy ne billegtessd a korongot, mert az élével beleváhtasz az üvegbe. Autópolírnál picit lehet billenteni a szivacsnál, itt nem. Lapjával, telibe.
A nagyon mély karcokat engedd el. Az a sok kicsi körkörös karc és a lapátnyom ki fog jönni.
-
senior tag
válasz JHONNY 79 #46086 üzenetére
Köszönöm, megvettem fateromnak, sajnos én még a paneldzsungelben tengődök, így nem igazán van helyem használni Soha nem használtam még ilyen otthoni magasnyomásút, így most lesz pár láma kérdésem:
Olvastam korábban, hogy fel lehet "okosítani" a Parkside mosókat, gondolok itt az MJJC habosítóra és másik lándzsára, esetleg Karcher jobb minőségű szűrőre.
Ha MJJC habosítót akarnék venni a PHD 170 B2-höz, melyikre lenne szükségem az Alis kínálatból, hogy hozzá tudjam csatlakoztatni? Valami olcsó lándzsát tudtok esetleg ajánlani?
Valami átalakítóra szükségem lesz?Szeretnék vásárolni hozzá egy új tömlőt is, amit majd a kerti csaphoz csatlakoztatok. Milyen átmérőjű kell és maximum hány méterben gondolkodjak? Azon is agyaltam nem rég, hogy mi van akkor, ha a kerti csap ki van nyitva, a magasnyomásúra rá van csatlakoztatva a tömlő és a gép nincs bekapcsolva. Ilyenkor a víz hová távozik, a túlnyomás nem okoz gondot?
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
Shodan
addikt
válasz JHONNY 79 #45240 üzenetére
Én használtam, bár összehasonlítási alapom nincs, de sztem a puhább fajta. Van tartalékba egy gyeon mild-om is de azt még nem bontottam ki. Illetve a wolf-os gyurmakenővel amit hozzáadtak, nekem jobb a tapasztalat mint a gyeon clay lubbal. Bár máshogy kevertem be a kettőt, a wolf-os jobban csúszott.
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
runner 125
nagyúr
válasz JHONNY 79 #45256 üzenetére
Nem vagyok szaki, de a logika azt mondja, h szerintem igen. Alapvetően az is egy fényezett, lakkozott felület, mint az autó fém részei.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Petyyyyy
addikt
válasz JHONNY 79 #45235 üzenetére
Inkább az, hogy akarsz-e utána polírozni. A közepes és puha nyugodtabban használható otthon egy kemény előtt, kevésbé hagy nyomot a lakkon. Meg - gondolom - attól is függ, mekkora pöttyök maradnak a bódén mosás, reprozsda és kátránymentesítés után. Van amivel pl egy puha gyurma már nem bír el.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
8
senior tag
válasz JHONNY 79 #44807 üzenetére
A műanyag lökhárító javítása teljesen más technológia, mint a horpadásjavítás, de igen, tökéletesre ki lehet javítani
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #42903 üzenetére
Semmi extra nincs benne. Beledobod a vödörbe (csak azért hogy a vízsugár ne repítse a szomszédba) és pl. mint az autó mosásakor, olyan távolságból kivereted belőle e maradványokat.
Semmi baja nem származik egy jófajta padnek ebből.
A kompresszorral való kifújás nem a szárítást szolgálja. Ez is tisztításra szolgál, jobbára akkor szokott jobban működni ha pont eleve porzósabb pasztával dolgozik az ember. A modernebb kevésbé "havazós" pasztákat nem nagyon fújja ki egy szivacs padből. Mikroszálas korongokon inkább bevethető.[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #42609 üzenetére
Pad? Itt azért többesszám kéne szerepeljen. Egy-egy koronggal nem mész messze. " elem után feltelik paszta és lakk maradványokkal és onnan sokat nem fog csinálni a karcokkal. Legalább 2, de inkább 3 mindegyikből kéne. 2 elem után jól kimosni és kipörgetni a gépen. Mire a másik (kettő) is tele lesz szárad annyit, hogy tudod újra használni. HA mindenképp ragaszkodsz az egy autó egy pad verzióhoz akkor minden elem után egy mikroszálassal jól meg kell dörgöld, hogy kijöjjön valamelyest a dzsuva belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Petyal
tag
válasz JHONNY 79 #42589 üzenetére
Igen, 15-25 mikron vastag, ráadásul kemény lakkos. Attól, hogy fehér, még ugyanúgy karcolodik, ezért én ugyanúgy poliroznam, mint a többit. Milyen bevonat megy rá a végén?
Én a koch sárga korongját és az f6. 01 pasztát nem hagynám ki semmiképpen, pláne forgós géppel.
Ha jól értem csak forgossal csinálod?
Ha igen, én a koch lila koronggal és az M3. 02 pasztaval fejeznem be. Mennyire karcos a felület gyurmazas után? -
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #42584 üzenetére
A KC nagyszerű választás. A 70-es pad is igen jó szolgálatot tehet, bár a forgóssal ha jó vagy tudsz a pad éleivel kisebb területeket is csinálni, de a 70es nagy segítség lesz. Ettől függetlenül maradnék a 125 ös padnél is ha neked ez belefér.
Zsolti1 frankón leírta, bár egy DA más játszótér. Neked nem kell mikroszálas a forgósra, max gyapjú, ha nagyon karcos az alany. Fehérnél én két lépcsőben mennék, bár ez is függ a karcoktól. Ha nagyon kevés és nem egy Audi keménységű lakk, akár egy is elég lehet. -
zsolti1
csendes tag
válasz JHONNY 79 #42584 üzenetére
Szia.
Én szintén egy gyöngyházfehér autót políroztam kezdőként.
DA. Géppel. Pár észrevételt írok majd a többiek kijavítanak
ha hülyeségeket firkálok.
Először is a maszkolásról ne feledkezz meg.
Normális maszkolószalagot nézz ami ragad is, és a végén
mégis visszaszedhető. A gumiszigeteléseknél ha maszkolsz óvatosan szedd vissza nehogy megszakítsa a gumit.
Durvázni én a Meguiar DMC5 DA 5 padot használtam a
koch chemie 9.01 pasztával. Nagyon jol kiszedi a karcokat .
Nagyon sok fénnyel készülj mert nekem úgy kigúvadt a szemem
mint a csigának mire észrevettem a fehér fényezésen minden
hibát , majd mikor a következő idom aljához hasaltam
visszanéztem és egy addig bujkáló karc miatt mehettem vissza.
A microszálas padot nagyon gyakran kellett tisztítani , hogy
megfelelően dogozzon. Én két db.-ot használtam egyszeerre amiböl
az egyik mindig mosásban volt. Jobb ha van kompresszorod avval
egyszerübb és kevesebb pasztával megúszod.
Durvázni vettem egy másik microszálas padot is 80-as méretben.
Na ezt le is laktam ezen 1 autón, de szerintem azt én toltam túl.
Második fázis a sárga koch pad a sárga pasztával.
Ez a pad és paszta eggyütt nekem nagyon bejött .
Ha kell vág is valamennyit de mégis nagyon szép felületet hagy szerintem fehéren ez elég bőven befejezéshez.
Habár én még befejezésnek átmentem rajta lila koch korong
3800 menzerna kombóval de ezt már csak saját magam
megnyugtatására mert nem biztos , hogy hozzá tett valamit. -
newmoonlight
senior tag
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #40527 üzenetére
Erre a gyurmás dologra nem tudok 100% biztos választ adni. Én jó alaposan átmosnám green staros oldattal (1:2 max 1:5) aztán políroznám. Nem hiszem, hogy az a vékony réteg ami ezután marad gondot okozna.
A nitro higító biztosan levinné, hisz még a kreámiát is lekapja, de azért már ne nitrozzuk a lakkot ha nem vészmegoldásnak kell
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #40296 üzenetére
Szia!
Hát akkor neked nem kell bemutatni a polírozást Gondolom akkor még forgóssal csináltátok. Azzal én csak szivaccsal szoktam, gyapjús esetem még nem volt.
Nem vagyok nagy meguiars fan, de azt meg kell hagyni, hogy a mikroszálas korongjuk nagyon frankó cucc. Próbáltam már több félét, de karc eltávolításban excenteren ez magasan veri őket. Viszont durva "haze" marad utána, még fehéren is látszott rendesen tehát finis mindenkép kell utána. -
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #40286 üzenetére
Gépet pl. árul azt hiszem a racoon shop liquid elements t3000est az egy jó kis kezdő gép. Korongokat én sholl keményet és puhat (sárga) használok. Durvázni, karcot eltávolítani pedig meguiars microszálast. A meg's-t pl mindenképp ajánlom egy excenterhez, ha karcot is szeretnél kiszedni és nem csak fenyesíteni. Az olcsóbb szivacsok közül nekem a sonax rendszere is nagyon megfelel (piros és sárga szivacs)
-
-
csendes tag
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #39816 üzenetére
Szerintem a sonax koncentrátumot válaszd. Az 2l majdnem annyiért mint a fényező és tisztításban, sikosításban ugyan olyan jó
De mint fentebb írtam, ha nincs wax vagy sealent a kocsidon tehetsz a mosóvödörbe a sampon melléa GS-ból. Csak jobb lesz a tisztító hatás. Nem kell sok, kb. a sampon adag 1/3-a vagy fele
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz JHONNY 79 #39810 üzenetére
Samponnak csak akkor használnám ha nincs semmiféle lakkvédelem a kocsidon. Azért elég magas a PH-ja a GS-nek. Alkalmanként előmosásra szoktam használni. Higítva alkalmazd beltérre és szövetre 1:15 ill., 1:20 arányban. Szövetre azonban van kímélőbb szere is a Kochnak a Polstar.
-
MrSealRD
veterán
válasz JHONNY 79 #39810 üzenetére
Ez nem sampon, ez APC. Én általános tisztításra szánom. Nekem főleg belső felületekre lesz műanyag és egyéb... De szövetet nem tervezek vele....
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
MrSealRD
veterán
válasz JHONNY 79 #39124 üzenetére
A brigéciolt hogy viszed fel a felületre, spricnivel? Vagy máshogy?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
válasz JHONNY 79 #39144 üzenetére
Igen persze nagyon jó dolog hogy ilyen szépen tisztára megcsinálod, engem tényleg csak az keserít el hogyha jön egy esős idő akkor oda a belefeccölt munkának. De annyiból tényleg nagyon jó hogy a téli időszak alatt a só ami berágta magát mindenhova, azt így szépen ki tudod takarítani és a rozsdásodásra hajlamos alkatrészek korrózióját így lecsökkentsed.
1:100-ba szoktam hígítani, szépen letakarítja a szélvédőről a sok retket. Ha megnyomod a flakon alsó részét annyira hogy a felső kis rész megteljen, az pont 2.5L ioncserélt vízhez adagolandó. Volt hogy egy picivel többet adtam hozzá, de a gyári előírást tartottam be mindig. Amikor többet adtam hozzá, akkor nem vettem észre hogy jobb lenne.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
FeRRaR1
őstag
válasz JHONNY 79 #39132 üzenetére
Még én sem próbáltam, de úgy voltam ha már egyszer rászánom az időt hogy leugranak kerekek, dobok, küszöbök, akkor adok neki egy oda való wax védelmet. Véletlenül akadtam rá, egyébként csak egy normál waxot akartam felkenni.
Leírása szerint egy magas teljesítményű, lepergés mentes korrózió gátló / megszüntető wax. Nagyon hosszú élettartammal, alvázra illetve a környező fémekre fejlesztve. Kezdődő rozsdát megszünteti, kialakulását gátolja.
-
FeRRaR1
őstag
válasz JHONNY 79 #39115 üzenetére
Szép munka, nekem is tervbe van héten vagy jövő héten.
Annyi különbséggel hogy rendeltem hozzá alvázra és kerékjáratba való wax sprayt. Illetve még szerintem soha nem volt megcsinálva meg a küszöbök alá is benézek.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz JHONNY 79 #38884 üzenetére
Én pont tegnap próbáltam ki, megjött az MJJC, le a kalappal. Azt töltöttem át ami a parkside-ba volt bekészítve, ég és föld, sokkal jobb habot fúj. Lassan be is rendelek egy jobb félét.
Megjött a lándzsa is, már nem tudom ki linkelte, de az is sokkal jobb, mint a gyári. Megérte a 30$ ezt a 2 upgradet
[ Szerkesztve ]
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz JHONNY 79 #38637 üzenetére
Rendeltem 'csodagyurmát', most jött meg.
Két csomagot vettem; nem tudom milyen (márkára 3M, ergo teljesen xar nem lehet), de 2,5e volt darabja; ennyit megér nekem, hogy kipróbáljam. A Sonax 7,5e, és ugyanúgy 200g.
Talán most hétvégén ki is próbálom.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz JHONNY 79 #37215 üzenetére
Köszi a tippeket Mindenkinek!
Ezutóbbi megoldás elég szimpatikus. Kértem ajánlatot (képekkel) 4-5 helyről, hogy legyen valami támpont. Kamerafelvételt is elkértem, amíg még nem törlik. (Remélem ki is adják.)
Valamit mindenképp kezdeni kell vele, mert pont úgy van a repedés, hogy belefolyik a víz, az meg csak rosszat jelent... főleg, ha beüt a hideg -
Formaster
addikt
válasz JHONNY 79 #36174 üzenetére
Egy keményebb szivacs, vagy gumi blokkra hajtja rá a rongyot. Nézz szét mi van otthon, ami megfelelhet a célra. Én is találtam valamit. Kipróbálod, ha nem jó max kiszeded az egészet és újra kezded mással. De a te esetedben közel sem annyira kényes, mint amit én csináltam. Te festékkel is tudsz majd tölteni rajta, én fújtam utána.
-
Formaster
addikt
válasz JHONNY 79 #36172 üzenetére
A rozsdát mindenképp eltüntetni, anélkül nincs értelme. Mire gondolsz pontosan? A paint leveler az higító, a kendő helyett én ipari papírtörlőt használtam, azt pedig egy gumi kockába fogtam be. Nézz körül mit találsz otthon, ami sima felületű és megteszi. Kesztyű használata ajánlott, illetve jól szellőző hely. Ha ecseteled ne szintbe hozd, legyen egy minimális árok, amiben megül majd a festék.
-
Formaster
addikt
válasz JHONNY 79 #36140 üzenetére
Attól függ milyen mély a karc. Ha nagyon, akkor javaslom, hogy kétszerre kend be, máshogy nem is tudod, mert nem marad benne az anyag. Utána ha szaradt jó fél órát, ahogy a videón is van higítós finom rongyal leszeded a felesleget. Ha ecsetelsz, akkor hangyalábnyit mélyebbre szedd, hogy maradjon hely a festéknek, amit aztán össze tudsz csiszolni+polírozni a régivel. Nagyjából ennyi, ha kérdés van állok elébe.
-
Formaster
addikt
válasz JHONNY 79 #36099 üzenetére
3M Bondo Putty. Nekem van, használtam is, jó féle, valóban úgy tudod alkalmazni, mint a videóban. Tudtommal csak az USA-ban kapható, én onnan rendeltem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz JHONNY 79 #35978 üzenetére
Nincs senkinek a környezetemben fekete lakkfilce, holnap kipróbálom fekete alkoholista filccel, ha gyengén sikerül, akkor festem ahogy írod. A filchez is kimaszkolom.
Ha nem elveszett, csak megrongálódott a rendszám és leadom cserekor, akkor nem számít bele a kettő darabba.
-
BigBlackDog
veterán
válasz JHONNY 79 #34933 üzenetére
Nálam volt hasonló a tükörházban lévő oldalirányjelző buráján. Igaz a kisebb kiterjedésű volt, de mélyebb.
Én azt csináltam, hogy nitrohigítóba mártott fülpiszkálóval átecseteltem, átpamacsoltam (de nem töröltem vele), majd száradás után kézzel + finom pasztával átpolíroztam. A nitrohigító után eltűnt a sérülés, de ugye bemattult az anyag, de kézi polírozgatás után szépen kijött a mattulás is.De ezt nem javaslom, első fényszórónál valószínűleg nem is próbálkoztam volna ilyennel.[ Szerkesztve ]
-
Csabee.
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest