-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz TayRol #52704 üzenetére
Bőrre Ikeás tisztító-ápoló szettet szokták javasolni. Mondjuk, ahogy látom, magyar oldalon nem találom. Nekem Autoglym Leather Cleaner és Care Balm vált be, ezt is viszonylag könnyű beszerezni itthon.
Műanyagra Carpro PERL szokott nálam menni, de megvárnék még néhány választ, ha mattot akarsz. Bőven ez sem a kereskedős, szilikonban csillogó felületet adja, de talán van olyan, amivel még mattabb felületet hagy maga után.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Kilincsfészkek nálunk nem voltak problémásak, új koruk óta nálunk lévő autóknál minimális karcok voltak csak. Viszont használt hozzám került autók esetén volt bőven karc. Én nem fóliáztatnám. Tükörházat is kihagynám, bár volt pár találat ott is.
Egyébként ezek a fóliák mennyire látszanak? Évek alatt nem sárgulnak/koszolódnak be?
-
BigBlackDog
veterán
Motorháztetőt mindenképpen fóliáznám, legalább az első harmadát. Nálam itt szoktak lenni inkább "találatok", nem emlékszem, hogy feljebb találkoztam volna vele (szoktam azért autópályázni). "A" oszlopon még nem találkoztam eddig kavicsfelverődéssel a használt autóimnál.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz ribarszki #52347 üzenetére
Wow, szép lista! Azért ilyen tapasztalatokkal én sem lennék vidám. Konkrét cégnév nélkül; ez nagyobb, vagy kisebb márkaszerviz volt? Fővárosi, vagy vidéki területen történt? Mikori Octavia volt az alany?
Golffal tök pozitívok voltak a tapasztalataim, igaz az egy VW volt.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Én első körben gyógyszertárban beszerezhető sebbenzinnel átitatott mikroszálas ronggyal próbálnám meg (nem sikálni, csak óvatosan simogatni, törölni). Eddig bejött ilyen matricák esetén, illetve jó állapotú fényezést sem bántotta még soha (rosszabb állapotún még nem volt lehetőségem kipróbálni).
-
BigBlackDog
veterán
De jó, hogy írtad! Pont pár hete vakartuk a fejünket, hogy vajon mi lehet az S-Cross lámpájával, mert hasonlóan néz ki, szintén 5 évesen. Soha nem volt gépi mosóban, mindig kézi, kétvödrös mosást kapott, bozótosban sem jár. Arra gyanakodtam, hogy esetleg parkolásnál be lett tolva valami bokorba (bár lakkozott elemek teljesen épek). Ezek szerint nem ez van, szimplán ennyit bírt a lakk.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz ReFleXx #52126 üzenetére
Jól sejtem, hogy nem a légzsákra gondolsz, hanem a műszerfalborításra (ami a légzsák felett is van)? Lemosásról több helyen is olvastam, de újrafújásról még nem igazán. Teljes felület esetén, alapos munkával szerintem aránytalan meló lenne. Ha esetleg más miatt ki lenne kapva a műszerfal, akkor könnyebb a helyzet. Érdekességképpen; ez mikori és milyen típus?
-
BigBlackDog
veterán
Kárpit esetén szerintem a legfontosabb, hogy a feloldott koszt el is tudd távolítani. Én emiatt csak kárpittisztító gépben gondolkoznék. Próbáltam már kézzel, különböző szerekkel kiszedni foltokat fekete szövetülésből, de kétesélyes volt a dolog;
- Ha nem volt mélyen benne és a szövet is erősen műszálas, durvább jellegű volt, akkor akár sima áttörléssel is eltűnt nyomtalanul
- Viszont mélyebb, beleszívódott szennyeződés esetén csak a folt lett nagyobb, de nem tűnt el. Ilyenkor kárpittisztító kellett, azzal nagyon hatékonyan el lehetett ezeket a foltokat is tüntetni.Én Kärcher SE 6.100 gépet használtam már több alkalommal is, amivel teljesen meg voltam elégedve.
-
BigBlackDog
veterán
válasz -secret- #51738 üzenetére
Fussot próbáltam, még a legelső szériából. Tartósságra nem volt rossz, de a felvitel és hologram mentesre való visszatörlés sötét fényezésen külön kihívás volt. Pár évig edzettem vele, de olyan szintre fejlődtem, hogy már nincs szükség további gyakorlatra. Azóta állítólag sokat fejlődött, de valami könnyebben felvihető bevonatot keresnék. Collinite waxokon gondolkoztam még, de sok helyen olvasom, hogy a modern kerámiák felvitel és tartósság szempontjából is jobbak.
-
BigBlackDog
veterán
Gyeon Can Coat EVO Q2-vel van valakinek tapasztalata? Ez ugyanaz lenne, mint a sima "Can Coat Evo"? Utóbbiról elég sok pozitív véleményt olvastam többek között itt is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz BrillCR #51638 üzenetére
Mi lenne ebben az egyetemi feladat vagy hogyan érted? Mit gyakorolsz a bejegyzés készítéssel?
Szerintem kereslet azért lenne rá, csak erősen kérdés, hogy mennyiért. Illetve a megfelelő ismerősi kör, mint leendő ügyfélkör, azért erősen tudná befolyásolni szvsz az indulás utáni időszak megbízásait.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Corsa02 #51611 üzenetére
Gyári, kétkomponensű lakkstift és fogpiszkáló kombó jött be eddig legjobban kavicsfelverődéseknél. Először alkoholos zsírtalanítás, majd fogpiszkáló végére az ecsettel fel szoktam kenni egy adag festéket. Aztán a fogpiszkáló végével megpöttyözöm a kavicsfelverődés lyukát. Ha nagyon sok festék van már a fán és rászáradt, akkor új fogpiszka.
Nullás ecsettel nincs tapasztalat, ilyen eszközzel igen, de utóbbihoz kell némi gyakorlat, gyorsan száradó anyaggal nem túl könnyű használni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz TayRol #51538 üzenetére
Képek alapján én nem mondanám, hogy egyértelműen ragasztó maradék . Eddig két dologgal találkoztam a témában új autón;
- Fólia ragasztó maradék > Ez egyenes vonalban volt a karosszérián, valószínűleg a fólia szélénél maradhatott rajta. Mikroszálas ronggyal és sebbenzinnel nagyon könnyen és maradék nélkül lejött.
- Korábbi fólia ragasztó maradék, amit megpróbáltak már előttem leszedni > Karcos, mattos felület, mert valaki kb. a mosogatószivacs dörzsijével esett neki. Ez a képeidhez képest sokkal durvább nyomot hagyott. Kézi polírozással nem jött ki. -
BigBlackDog
veterán
válasz hentes555 #51425 üzenetére
Szerintem a legfontosabb, hogy kárpittisztító géppel kiszívásra kerüljön a feloldott koszt tartalmazó nedvesség az ülésből. Szerintem, ha egy egyszerű kefével és a felsorolt gyártók valamelyik kárpittisztítójával csinálod a tisztítást és utána géppel kiszívod a koszos lötyit, akkor teljesen jó, hibátlan eredményt tudsz már elérni (ha nem extrém koszos a kárpit).
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #51416 üzenetére
(és külön köszönet, hogy a megtévesztő számozást is figyelembe vetted. )
Ahogy olvasom, könnyű felvinni és tartósabb is, mint egy Fusso. Árban azért nem egy wax kategóriás termék, de a leírtak alapján megérheti. Egy alapos mosás, GYEON prep-el való áttörlés után mennyire mehet fel ez az EVO bevonat? Elég ennyire előkészíteni, vagy azért szálló rozsda, kátrány eltávolítás, gyurmázás is kellene?
Jól gondolom, hogy üvegre is mehet a GYEON Evo kerámiája?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Jelenleg mi az ajánlott az alábbi felhasználásokra?
1. Szélvédő- és üvegbevonat. Eddig Soft99 Ultra Glacot használtam, amivel meg voltam elégedve. Könnyű volt felvinni, nem foltosodott és viszonylag tartós volt az árához képest. Van jobb (ár-érték arányú, vagy hasonló árú) bevonat jelenleg, vagy érdemes ebből berendelni?
2. Látom, hogy létezik már a Soft99-nek szélvédőpolírozó "Soft99 Glaco Glass Compound Roll" néven. Ezt próbálta esetleg valaki? Csak a korábbi bevonat leszedésére jó, vagy esetleg az ablaktörlőkarcokat is enyhíti, megszünteti?
5. Felület előkészítés, dekontaminálás. Eddig alapos mosás és IPA-val való áttörlés volt a menetrend, de lehetséges, hogy beiktatnék még egy lépést, hogy tartósabb legyen a bevonat.
4. Tartósabb bevonat a fényezett karosszéria elemekre. Korábban használtam Fusso-t, aminek a tartósságára nem igazán panaszkodnék, de felvinni azért eléggé küzdelmes volt. Van még Bilt Hamber Double Speed waxból egy adag. Esetleg valamelyik Collinite wax lehet, hogy tartósabb/könnyebb felvinni, vagy a Double Speed-hez képest nem lenne előrelépés?Itthoni webshopok közül honnan érdemes rendelni jelenleg? Korábban Polirtechtől szoktam, de látom, hogy vannak már más detailinges webshopok is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hdanesz #50275 üzenetére
Téli kárpittisztítás után volt már olyan, hogy pár napig vizesek maradtak valamennyire az ülések. Kárpittisztító gép valamilyen szinten kiszívja, de ha törülközővel felitattad azt a mennyiséget, amit ki lehetett nyomkodni, akkor sokat nem fog már a gép sem kiszívni szvsz.
Én úgy gondolom, hogy a nedvesség nagy bajt feltétlen nem okoz, inkább amiatt izgulnék, hogy mennyire szárad foltosan. Bár az is megoldható, legfeljebb egy kárpittisztítás kell majd a beltérnek (mindegyik ülésnél, hogy ne üssenek el egymástól).
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Madármaradék nyomait mivel lehetne eltüntetni? Gyakorlatilag egy napig sem volt rajta, de nyomot hagyott. A maradék lejött, alatta a fényezés viszont sérült, "göröngyös" lett. Kézzel átpolírozva jelentősen javult, viszont bizonyos szögből és fények mellett még azért jól látható.
Több helyen láttam, hogy hőlégfúvóval is kezelik ezeken a helyeken a fényezést és eltűnik a nyom. Ennek mi a lényege, megolvasztják a lakk réteget? Illetve ezen az elven működne az Autoglym reflow is?
-
BigBlackDog
veterán
válasz blizzrd #46255 üzenetére
Én használom évente 5-10 alkalommal. Ahogy észrevettem víznyomásra azért jobb, mint a legtöbb lándzsás mosó, de vízhozama nem túl nagy. Igaz, én hordóból szivatom fel vele a(z eső)vizet, nem hálózatra van kötve. Eddig egy nagyobb bevetése volt, mikor 4-5 órát használtam pihenőkkel térkő takarításra. Ennyiért szerintem nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz koxkids #46251 üzenetére
Vanish iszonyat habzik, alaposan kell öblíteni. Én így szoktam;
- lefóliázom a környéket (középkonzol, váltóbox) az ülések mellett
- szorófejes palackból ioncserélt vízzel előnedvesítem
- 1:10-1:15 arányban kevert Green Starral átfújom
- ruhakefével végigkefélem
- kárpittisztítóval kiszívom a szmötyit
- majd ismét egy kör ioncserélt vízes spriccelés
- végül egy kárpittisztító szívás.Green Star esetén elég egy kör öblítés, de Vanish esetén néha még a dupla kör öblítés után is habzik a kárpit.
-
BigBlackDog
veterán
válasz rasotamas #46203 üzenetére
Nem azon akarok tanulni. Ez lehet, hogy nem volt egyértelmű. Próbaelem lenne a célpont első körben, amin látom, hogy egyáltalán mennyire vagyok "veszélyes". Mondjuk a korábban leírtak és máshol olvasottak alapján is egy excenteres géppel nehezen lehet elrontani. Kézi polírral már egy ideje játszadozok. Eddig gond nem volt, a kisebb hibák azért jelentősen enyhültek, de nem túl hatékony nagyobb felületen.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabi325 #46200 üzenetére
Akkor, ha jól értem, nagyobb gépre (max. korongméret 140-150 mm) tehető kisebb (75-80 mm) szivacs is kisebb tárcsával, de fordítva nem működik. Bár ahogy látom, pl. Flex esetén a nagyobb gépre 125 mm-es a legkisebb felfogató. Ezek a szivacsok mennyire kompatibilisek különböző márkák esetén? Pl. Rupes gépekre gondolnám, hogy ugyanolyan tépőzáras szivacskorong kell, mint Flex esetén.
Illetve célszerű három korong, fázisonként egy-egy. Ezek milyen gyorsan használódnak el? Elég egy autóra egy garnitúra?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shodan #46196 üzenetére
Pasztákból a három Menzernával (400, 2500, 3800) indulnék, ami van itthon. Szivacsból elég lenne egy féle (pl. ezek közül mi lenne az ajánlott)? Egy autóra hány szivaccsal illik számolni? Minőségi mikroszálasból van egy nagy doboznyi, abból még nem kívánok újat beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
Sose válassz készletes autót! Egyébként az első itthoni simogatós mosás után azért szebben néz ki, de nekem szúrja a szemem. Vagy kiállított autó lehetett, amit portalanítottak hetente, vagy csak "hozzáértő" kezek mosták le átadás előtt. Inkább utóbbira tippelnék (belseje érintetlennek tűnt), mivel egy-két helyen a falcokban is látok hosszirányú karcokat. Jó, jó, annyira nem vészes, kell nap, meg megfelelő szög és erre specializálódott szem is, hogy rögtön meglássa az ember.
Egyébként régebben, Volvo szalonban kiállított autók külseje is botrányosan nézett ki. Legtöbbjük sötét fényezéssel rendelkezett és már több méterről is lehetett látni a szalon félhomályában, hogy tiszta pókháló az egész. Aztán megértettem mindent, mikor nyitás után nem sokkal megérkezett az egyik kolléganő, aki végtelenül gondoskodó módon végigtörölte az össze autó összes fényezett elemét ugyanazzal a ronggyal.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Ehhez hasonló hajszálkarcok eltávolítása kézi polírral mennyire esélyes? Pasztából van Menzerna (400, 2500, 3800) viszont polírozókorong nincs (eddig mikrószálas kendőt használtam csak). Létezik kézi polírhoz is szivacskorong, ami alkalmazható lenne a feladathoz, vagy gép nélkül ne gondolkozzak ilyenben?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Gyári, "körömlakkos" csomagolásban lévő javítófestéket mivel lenne érdemes higítani? Nem egy mai darab, és kissé darabos már.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Polírozáshoz milyen gépet javasolnátok? Még nem volt kezemben ilyen eszköz, de szeretném megtanulni komolyabban használni (eddig kézi polírozással "játszadoztam" csak). A karosszéria fényezett részein (fényezett műanyag és fém elemek), lakkfekete műanyag elemeken is szeretném igénybe venni. Eddig olvasottak alapján Flex gépeket nézek, de a méretről, illetve, hogy excenteres, vagy rotary kell, nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
Bogároldásra ki mit javasol? Volt a héten egy kora esti M7, végig a Balaton mellett és összejött egy halom bogártetem. A fele lejött a lándzsásban, a másik felét sikerült nagyjából itthon kétvödrössel feláztatnom és letörölnöm. Viszont ezek alatt még maradt némi ragadós nyom, ami nem akar lejönni. Próbáltam denaturált szeszes, alkoholos, illetbe sebbenzinnes ronggyal is óvatosan áttörölni, de nem jönnek le. Ujjal óvatosan "masszírozva" szépen megadják magukat. Mi lehet ezeknek az oldószere, ami a fényezést nem károsíjta?
-
BigBlackDog
veterán
válasz stickermajom #43881 üzenetére
Meglepő volt számomra, de már erre van megoldás. Természetesen nem gondozásmentes, ezt is kb. havonta kell reloadozni valami Conditionerrel a leírás szerint.
-
BigBlackDog
veterán
Üvegfelületek vízlepergető bevonatolására mi az aktuális javaslat? Van valami nagyobb kiszerelésű szer, ami legalább olyan hatékony, mint a Fusso Glaco (felvitel és tartósság szempontjából)?
-
BigBlackDog
veterán
Ülepedik az esővízgyűjtőben, onnan már egész tiszta formában jön. A mosó előtti szűrőn azért volt valami minimális szennyeződés, de tervezek majd egy további szűrőt is beiktatni.
Két éve egyébként már esővízzel öblítek rendszeresen, hosszabb távon sincs gondom eddig vele.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Charley76 #38238 üzenetére
Szóval sok tapasztalat nincs, éppen csak sikerült kipróbálni. Kocsimosáshoz jó az ereje, a szokásos lándzsás mosók után azért hatásosabb így érzésre. A szennymarófejjel meg a térkövet is gyönyörűen tisztává varázsolta, 20-30 centiméteres távolságról. Ami külön tetszik, hogy tud vizet is felszívni, így esővízzel is tudom használni (így is próbáltam ki) és nem kell félnem, hogy szárazolás nélkül tiszta vízkő lesz a kocsi. Habosítóját nem próbáltam még ki.
Mondjuk összeszerelésre azért nem egy Kärcher, de majd úgyis elválik, hogy mennyire bírja a használatot, van 3 éve elromlani.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Lidlis kör letudva. Aki már beüzemelte ezt a csodaParksidemosót, próbálta már az "integrált vízfelszívás" funkcióját? Írnak róla kb. egy bekezdést, de többet nem. Öblíteni szerintem mindenképpen esővízzel öblítenék (búvárszivattyú segítségével) továbbra is, de felmerült, hogy a nagynyomású mosó vízbevezető tömlőjét is az esővíztárolóba lógatnám. De egyrészt nem tudom, hogy bekapcsolás előtt mennyire gáz, hogy 4-5 méternyi bevezető csőszakasz nem lenne lelégtelenítve, másrészt nem tudom, hogy mennyire lenne meg a normális kimeneti nyomás, ha bemeneti oldalról csak szívna. Vagy mindenképpen vízhálózatra kötve használjam csak?
-
BigBlackDog
veterán
válasz bbubby00 #38150 üzenetére
Amit még el tudnék még képzelni, hogy a wax a felvitelt követően feltöltötte a karcokat és közvetlen utánna nem voltak láthatóak. Viszont, ahogy kopik a felületről, úgy kezdenek ismét láthatóak válni a karcok. De ezt kizárnám, mivel -ha jól értem- waxolás után egy helyben, fedett helyet állt végig.
Egy kérdés; beltérben mennyire volt törölgetve a por róla?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz -Alfstokes- #38054 üzenetére
Fussoval én csak 15 fok felett dolgozok és szigorúan árnyékos helyen, nem felhevült felületre viszem csak fel. Hidegebb időben sajnos nálam is voltak már nehézségek a felvitellel-visszatörléssel.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #37894 üzenetére
Ha van szerelő/fényező ismerős, akkor azért látok rá esélyt, hogy a GTK-ra kapott pénzből megoldható a rendberakása viszonylag normális minőségben. Ha viszont nem akarsz vesződni vele és van rá roncsként vevő, akkor talán kockázatmentesebb úgy eladni. (Ha még meg is csináltatnám, azért esélyesnek látnám, hogy egy alaposabb vevő számára magyarázkodhatnék, hogy miként, hogyan történt a dolog). Viszont esélyesnek találom, hogy anyagilag jobban járnál, ha megcsináltatva adnád el.
Roncsértékre emlékeim szerint a biztosító szokott adni egy árat, a hozzá befutott ajánlatok alapján. Mintha ez a roncsérték vonódna le a becsült baleset előtti értékéből és a különbözetet kapnád meg. De ez már elég régi emlék, nem esküdnék meg rá, hogy helyes.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Volvónál én valami hasonlót használok, egyéb esetben pedig egyszerű, gyógyszertárban is kapható cérnakesztyűt (hidegben igen hasznos még ez is).
-
-
BigBlackDog
veterán
Én az S60-on megcsináltattam egy éve. Talán 12k Huf volt a történet. Viszont a ablaktörlő karcok 90%-a eltűnt és a szélén lévő, durvább karcok is enyhültek. Fénytörésre nincs panaszom, nem látok semmi problémát. Szerintem az a fontos, hogy egyenletesen legyen az egész felület polírozva, ne csak egy-egy karc mentén vágjanak "völgyet" az anyagba.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kakaduku #37555 üzenetére
Odafigyelve takarítod a szélvédőt (megfelelő eszközzel és ronggyal) és szárazon soha ne törölj az ablaktörlővel! Karcokat csak a polír hozza ki, de szélvédőt elég kevés helyen políroznak itthon normálisan tudomásom szerint.
A mikrokarcok milyen irányúak? Ahogy töröl a lapát, vagy össze-vissza vannak?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tibbike01 #37340 üzenetére
Én kivenném, biztos, ami biztos. Így legalább, ha jönne véletlen egy -20 - -25 °C, akkor sem érne meglepetés. De mérd (aliről 2-3e Huf egy refaktométer), vagy méresd (talán benzinkutaknál van erre lehetőség) be a fagyáspontjukat, ha biztosra akarsz menni!
Meg aztán a szereknek sem biztos, hogy jót tesz a fagy.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoltan.bagi #37211 üzenetére
Nem biztos, hogy a legoptimálisabb megoldás, de megnézném, hogy mennyibe fájna egy színazonos ajtó egy bontott, hasonló évjáratú Fókából (így a színfakulás is hasonló mértékű lesz). Mondjuk simán lehet, hogy drágábbra jön ki, mintha fújnák.
Kérnék ajánlatot néhány fényezőműhelyből és azzal akkor már tudsz valamit mondani a vétkesnek is, hogy kb. mennyibe fáj egy ilyen mutatvány.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Hellas #37163 üzenetére
Ha rendesen töröltek (nem csíkoztak, nem foltosan töröltek és nem ugráltak) a régi szélvédőn és épek (nem sérült a gumicsík), akkor hagynám őket. Egy nedves ronggyal áttörölném az élüket és kész. Bár, ha nem drága az új, akkor az a biztos. Lényeg, hogy szárazon ne használd őket!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz eumano #37153 üzenetére
Akkor már be kellett szívnia egy adag ápolót. Mondjuk valószínűleg hidegen azért lassabban fog ez megtörténni. Ha zavarna, akkor letörölném a felesleget, de nálam általában 2-3 nap alatt teljesen eltűnik a rákent ápoló. Mivel bőrkesztyűben vezetek, így egyébként nem szokott zavarni, nem érzem csúszósnak a kormányt, csak kézzel fogva lehet érezni, hogy nem teljesen száraz.
-
BigBlackDog
veterán
Tavaly Prelixet (-40 °C, vagy -30 °C) használtam. Szaga elég szörnyű, de nem fagyott vissza a legnagyobb hidegekben sem, viszont kissé csíkosan lehetett utánna törölni. Idén Sheron (-30°C) került a vasakba. Szagra sokkal jobb, a többit meg majd meglátjuk (a topikban írtak alapján többen is meg vannak elégedve vele).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #37053 üzenetére
Első körben alaposan áttakarítanám azt a szélvédőt. Pl. Frosch üvegtisztító és mikroszálas kendő. Vagy izopropil-alkohollal, esetleg nitrohígítóval is neki mernék menni, ha nincs semmi bevonat rajta, de ezekkel vigyáznék, nehogy máshova is jusson belőle véletlen.
Ma reggel nálam is voltak gondok kívül és belül is a párásodással, viszont nagyobb sebesség (>40-50 km/h) elérése után már nem jelentkezik a probléma. Az alatt meg marad az ablaktörlőlapát használata.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz RP1980 #36297 üzenetére
Érdekességképpen kérdezném; miért döntöttél a kerámia mellett?
Fényezett felületekre én a Fussot jobb ár-érték arányúnak gondolom a saját tapasztalataim szerint. Mondjuk felniken lévő kerámiaréteggel is van tapasztalat, ott kifejezetten álommá teszi a tisztítást.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Speeedfire #36267 üzenetére
Szerintem, ha megkopogtatod, akkor hallani fogod, ha már nincs meg az anyag.
Új hozzászólás Aktív témák
- The Game Awards 2024 - Íme a nyertesek!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Google Pixel topik
- Politika
- Ukrajnai háború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Robotporszívók
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- EAFC 25
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest