Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog (1)

    válasz frescho #3 üzenetére

    Az Apple gépek drágábbak voltak, az nem Commodore árkategória, és nem is volt szó róla.
    Ráadásul iszonyat lassan megy rajtra. Composite, artifact kamu színekkel, kb 1 FPS.
    Amit persze nem gondolok hiányosságnak egy sokkal régebbi géptől

    Ellenben, az 1982-es PC port már teljesen jól megy. Nem értem mire írod, hogy gyengébb lett volna.

    Másik, azt írják, a King's Quest nem készült el Commodore 64-re. A gép korlátai miatt és a memóriája sem lett volna elegendő. A PC platform kellett hozzá, hogy létrejöhessen.

    "King's Quest was not ported to the Commodore 64, the most important computer game platform.
    Roberta Williams said that the limitations of its graphic system (three colors per 8x8 block) did not permit the level of graphics detail Sierra wanted. In addition, the computer's 64k of memory is too small for the complex AGI engine. She said that she had always wanted to make an adventure game with animation, but it was not possible up to then."


    Nézd át újra a cikket, mert tök sok infót összegyűjtöttem benne.
    Sajnálom hogy kiraktam idő előtt, így sokan félkész állapotban olvashatták el.
    PC-n nem kellett 1992-ig várni, hogy olyan címek jelenjenek meg amik már felülmúlták minőségben a konkurenciát. 1-2 már jóval korábban is volt.
    Nem az akció lövölde, de pont azt írtam, hogy a gyors és kiterjedt animációt nem igénylő játékok már ekkor is előnyben vannak PC-n.
    PC grafika 1990:

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog (1)

    válasz frescho #1 üzenetére

    Hosszú út volt, de az biztos, hogy a kezdetektől voltak emlékezetes alkotások PC-re is. A nem pörgős, lassú játékmenetes játékok az elejétől kezdve ki tudtak emelkedni. Ezek miatt érdekesek ezek az első évek.
    Lásd a Flight Simulator szériát 1982-től. Az 1984-es King's Quest egy PCjr/Tandyn, vagy 1988-ban az újabb rész egy Roland hangkártyával ámulatba ejthetett bárkit.
    De szerintem érdekes látni az egyéb próbálkozásokat is, ahogy szép lassan leküzdik az akadályokat. Ahogy az üzleti világnak szánt technológia, az évek alatt megfizethetővé válik, és nagy nehezen, 1990-re megérkeznek olyan PC-s kalandjátékok, amik azelőtt soha nem látott grafikát hoznak.

Új hozzászólás Aktív témák