-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Poultier
tag
Igen, járt a motor, pont úton voltam, amikor láttam, hogy mintha füstölne, gyorsan be is kanyarodtam az ott lévő benzinkútra(nem a töltőfejekhez ) és eloltottuk. Ami vicc, hogy a 6 km-re lévő tűzoltók 20 perc alatt értek ki...
#61280 Múlt héten ellenőriztem a folyadékszinteket, akkor nem láttam nyomát, se kaja, se szőr, de ettől függetlenül lehet, hogy dolgozott ott egy kis szőrgombóc.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Mondjuk igen, de ha nézed a másik felét, hogy komplett fel van újítva minden, tehát a tulaj nyugodtan ül a kocsiban, mert minden rendben akkor, ez egy jobb alternatíva.
Pont most volt egy cikk, hogy a behozott kocsik 70%-a tekerve van és ugye ott a legtöbb a dízel. Így a tulaj nyugodt.1,5M + 1,5M még így sem járt rosszul.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Új ?!?! Mi az új ??????? F01- F10-F07 stb hatványozottabban igazak ezek,hogy hamrabb koszolódhat / koszodik az tény... Egyébként egy F01 2008-tól van F10 2010..... Mi benne az új ???? Max az újabb szériákra jobban jellemző ez így igaz. Régen mikor nagy sláger volt az E39 érts úgy,hogy E60 futó széria volt bőven bőven rengeteg E39-nek kellett takarítani a hűtőkazettájukat nyáron mert tele voltak retekkel és nem 1-2 autó MELEGEDETT.... Szóval ti más szemszögből nézitek én meg sok éves tapasztalattal mondom azt,hogy mindegyik autónak retkelődik a hűtője legyen az E39-E60-E90-vagy épp más,de az F szériánál ez hatványozottabban igaz az tény... Aki nem tud együtt élni azzal,hogy ki kell takaríttatni a szívósort / hengejet / Hűtőkazettát olajat kell cserélni vagy vezérlést csapágyat annak tényleg nem valóak ezek az autók..... Szögezzük le NEM ÚJ autók az F10 szériás modellek max újabb mint egy E39... Persze minden szériába találkozok olyannal ami a kivétel meg függ attól is,hogy merre közlekedsz de egy idő után szükség van erre és már bocsánat de kit érdekel,hogy a régebbi nem kellett ebbe kell és kész. Erre próbálok rávilágítani,hogy ne a begyöpösödött " régibe nem kellett" irányt kövessük....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Miert kell. Hutot cserelni nem ertelek? Itt arrol volt szo, hogy kitakaritottuk 3 eve azota elment 100E km-t es ilyen retkes lett ezalatt az ido alatt... Most kitakaritottuk megint visszaraktuk es megy tovabb NEM csereltunk ezert hutot es nem is kellett ezert hutot cserelni.....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
negro
őstag
Alul nekem is. Kuszob, emelesi pontok is jok. Csomagtarton van egy 10 forintos nyagysagu csipasodas illetve a potkerektartaly, viz le ereszto gumi tomitese korul van rozsda. Konnyen orvosolhato nem lenyeges pontok. 24 nekem is, ennyi belefer. Nem egy mazda...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
chess001
aktív tag
-
H.Ezredes
őstag
Nem persze soha nem kell pl Audiba
Ők is is azért csinálnak ennyi féle motort folyamatosan mert nem kell...
Rengeteg ismerősöm van akik VW konszern autókat / Merciket szerelnek ők nem ezt állítják. Mindegyik autóra kell szépen költeni. De ezen nem akarok vitatkozni elég amit látok én is nap mint nap
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Minden motornak megvan a maga nyűgje. Akit eltántorít az,hogy csapágyat kell cserélni magas futásteljesítmény mellett vezérléscserekor az tényleg ne vegye meg Nem akkora plusz költség vezérléscserekor,hogy a tulajoknak ez probléma legyen. Vezérlést meg minden autóban kell cserélni. Én az összes autóba az újabb erősített láncot rakom be ami többet megy el. A B motorkódos autókban is ez van már. Vezérlés t a régebbi lánchoz képest 50-100E Km-el később kell elvégezni. Aki ezért is sír rí annak tényleg nem a BMW a megfelelő választás. Egyszer kicseréled és amíg nálad van 99%,hogy soha többet nem kell foglalkozni vele.... Persze ha elmész újabb ~250E Km-t akkor igen...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Puma K
veterán
Érdekelte mert megadta amit kértem.
Miért lenne urizálás?
Az autóm korábbi tulaja akitől vettem az autót ő említette, hogy egyszer tankolt 95-ös benzint Auchan kúton. Elmondása szerint tankolás után ahogy a korábbi 100-as lefogyott és jött a 95-ös elkezdett csattogni a motor és nem is ment úgy mint előtte amikor 100-ast tankolt.
Felhívta az akkori tulaj a BMW autószerelő műhelyet ahol már jól ismerték az autót és szervizelték, hogy ezt tapasztalja a motorral kapcsolatban. Említette a 95-ös tankolást is mire mondták neki, hogy az lesz a baj. Menjen be és leszívják a tankból a 95-öst és kell bele 100-as.
Emiatt az élménye miatt nem javasolja, hogy a 100-as üzemanyagtól eltérjek.
Azóta csak 100-assal tankolta és én is.
Tavaly a műhelyet is megkérdeztem ahol az autót ismerik és szervizelik, hogy mi a véleményük. Elmondásuk szerint alapesetben ha nem valami különleges-égető-S.O.S. esetről van szó, akkor kizárólag 100-assal tankolnák ők is.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
chess001
aktív tag
Mindenki sztereotípiákból építkezik, ez az emberi elme sajátossága, mert nem tudsz annyi entitást a helyén kezelni, amennyi van a valóságban.
Igen, a magyarok is el vannak hízva, mégsem akkorák a parkolóhelyek, mint az USA-ban. Az USA-ban a lakóövezetek eléggé behatárolják a társadalmi státuszt, így közvetve az életmódot is, nem mindegy melyik utcát nézed.
Szerintem, ha darabra leszámolod a 300 millióból többen kórosan elhízottak, mint nálunk, de cáfoljatok meg adatokkal, ne csak szájkarate legyen![ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Puma K
veterán
Nem olyan régen voltam a szerelőműhelyben ahol az autómat 2013 óta ismerik és szervizelik.
A mesternek dolgozó srácnak egy facelift előtti E39 520i-je van: M52-es motor, 150 lóerő, szimpla VANOS, bowdenes gázpedál. Az én facelift utáni E39 520i-m: M54-es motor, 170 lóerő, dupla VANOS, potméteres gázpedál.
Megkérdeztem a srácot, hogy mi a véleménye az árstoppos 480-as 95-ös benzinről.
Mondja, hogy próbálta 2 hónapig. A tapasztalata az az volt, hogy nem való ebbe a motorba a 95-ös benzin, mert az átlag fogyasztása 2 literrel megugrott és érezhetően gyengébb lett az autó. Vissza tért a 100-ashoz és úgy megy az autó és úgy fogyaszt ahogy az elvárható.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Az autóm előző tulajának és egy szerelőnek a tapasztalatát írtam le. Te azt írtad, hogy urizálás egy E39 M54-es és ezen elv szerint az M52-es motorjába 100-as üzemanyagot tankolni. A gyakorlati tapasztalat meg azt mutatja hogy nem, nem az.
Most azon mit nem értesz hogy ehhez a motorhoz-motor vezérlőhöz nem jó a 95-ös? Ha csak nem az a cél hogy erőtlen legyen az autó és megnövekedjen a fogyasztása. Mint a gyakorlati példa mutatja.
Ez nem zárja ki azt, hogy attól még más motorokhoz és motor vezérlőkhöz jó a 100-as helyett a 95-ös mert azokban az esetekben adaptálja az ECU a megváltozott üzemanyagot. Ebben az esetben úgy tűnik hogy nem.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Most azon mit nem értesz hogy ehhez a motorhoz-motor vezérlőhöz nem jó a 95-ös? Ha csak nem az a cél hogy erőtlen legyen az autó és megnövekedjen a fogyasztása.
Javaslom csapd fel a kézikönyvet, sehol nem ír ilyet.
Még mielőtt félreérted, a lényeg annyi, hogy a főnöködet továbbra sem kell érdekelje, hogy 100-as tankolsz, adjon/kérj jobb indok miatt fizuemelést
Az, hogy mit tankolsz a tiédbe, nem én fogom megmondani. Szíved joga hozzá.
ps.: Volt M54-em, egyszer tankoltam bele 100-ast.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
Ha nem érdekli és nem érti meg miért kértem azt amit, akkor munkahelyet váltok.
Jeleztem neki egy beszélgetés keretén belül, hogy a megélhetés ebben az évben eléggé megváltozott és ez azt jelenti, hogy a fizetéssel is szükséges ezt a változást lekövetni.Ha vissza nézed az eredeti egymást követő hozzászólásokat, amire te urizálást írtál akkor láthatod hogy eredetileg az autó fenntartására vonatkozott a fizu emeléses hozzászólásom amiben benne van az autó tankolása is a kötelező szervizeken, biztosításokon stb-n felül.
Az egy dolog hogy mit ír a kézikönyve amit több mint 20 éve írtak az meg egy másik dolog, hogy most a jelenben mi a helyzet.
Még leírhatjuk ugyan azt hússzor de már nekem unalmas.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Vismajor01
addikt
https://prohardver.hu/tema/bmw_club/hsz_66439-66439.html
Ráadásul a gyári az 180e km, v 200? Mármint h cserélni kell, vagy itt azt mondja rá a gyár h örökélet?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
zaskar
senior tag
Létezik ilyen, bármilyen hihetetlen. 2010.10.19.-én lett forgalomba helyezve Mo-on. Az előéletét is ismerem, a cégtől vettem meg 2015-ben, ahol dolgozom. Márkaszervíz is megerősítette: gyárilag DPF nélkül szerelt autó. Ritka, de van ilyen. A 2011-esekben már volt (ilyenek is voltak a cégnél).
-
haddent
addikt
Én is úgy tudtam, hogy EUR4 követelmény a DPF, EUR5 meg már a start-stop (mármint nem a gombos indítás, hanem tényleg start-stop). De:
"Diesel particle filters (DPFs) have been fitted as standard on all Euro 5 vehicles, which were introduced in 2010. However, before this, DPFs were also fitted on some Euro 4 vehicles as well"aero. elméletben, vagy gyakorlatban? Széria szinten, vagy konkrét példányokat hasonlítva? A DPF önmagában nem csodagyógyír, amit sokan nem értenek. Egy elég egyszerű "mikronos szűrő", ahol az "éltömítéseken" direkt a gázok át tudnak szaladni a koromrészecskék meg nem - konyhanyelven. Ettől függetlenül szenvednek a gyártók eleget minden mással, hogy minél hatékonyabb belsőégésű motorokat csináljanak - mert, hogy pl. sokan nem tudják, ugyan nem diesel particulate filtert nyilván, de particualte filtert már sok nagynyomású benzinesre is szereltek/nek. A másik érdekesség, hogy a common rail önmagában sokkal károsabb, mint a régi füstokádó borzalom ikarus, mert a félelmetesen magas nyomáson történő porlasztás és égés miatt sokkal mikroszkópikusabb részecskék szabadulnak ki (ezt a DPF se igen fogdossa meg, meg a katalizátor se biztos, hogy el tudja égetni tökéletesen - sőt). Nem érzed, csak kicsinál. Míg a régi "harapható vastagságú" korom az csak köhögsz de épp ezért torkod-orrod-stb kiszűri lazán - hülye analógia: kerti sütögetésnél a szenesz zsákot megrázod és pofáncsap a szénpor, semmi bajod nem lett - na ez a régi ikarus, kb., nem a common rail. A másik: a DPF (ön)tisztításakor kitolja az okádmányt, inkább "szarosputtony" ez, mint bármi más, ami felfogja és nem a városban eregeti, hanem remélhetőleg a pályán amikor beindul a tisztítás.
Na de visszakanyarodva - rengeteg tényezős a kérdésedre a válasz. Felhasználás módja, motor állapota (beleértve a tömítettséget, kompressziót, olajégetést, így gyűrűk hengerfalak stb. állapotát, befecsik, nagnyomású rendszer állapotát stb), köbcenti, terhelés stb.. minden függvénye. Ennek ellenére ezek egyébként relatív könnyen "megkapható" változók, ismerhetők, és valószínűleg ezek ismeretében egész jól össze lehetne hasonlítani, tekintve, hogy kb. minden IS common rail és minden is Bosch vagy Delphi, tehát röviden a technológia nagyon hasonló nagyon sok dízelben.Shadowbull csak nem bírom ki, mert itt a H.Ezredes kolléga ismét rengeteg észérvet felsorolt, vitatott, te meg csak hajtogatod ugyanazt, csak beszálok megint, kell a fájás Én veszek egy vadiúj DPF -t, te/ti pedig kérlek szépen szereltessétek ki a DPF -t, vigyétek el szakszerű, zöld technológiás kimosásra (nem az udvarra kihányom ami benne van), majd ellenőrizzétek a motorjaitokat, hogy pontosan 0 olajat fogyaszt -e, mert, hogy az olajmotor égetés már emberi érzékszervvel is érezhetően botrányos, a fejet szétmegy ha elmész 1 olyan autó mögött kb. (nem utolsósorban tömíti és rontja a DPF és a katalizátor hatásfokát!), és ha bármi baj van vele és/vagy csak futásteljesítményéből már biztosan "kopottnak" számít, akkor kérlek Ti is építsétek/tessétek újra. Így valóban mindent megteszünk mindannyian és egységesen, mint a kommunizmusban
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
-
Shadowbull
addikt
Ja értem. Nyilván vannak szituációk amikor egyszerűbb az EV. De akkor meg tökmindegy hogy hány másodperc alatt gyorsulsz százra.
A Competition az AWD. RWDvel nem sok esélye lett volna.Persze, jól érezni magad sok módon lehet, de azért egzakt összehasonlításokat stopperrel szoktunk csinálni.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- World of Tanks - MMO
- MG5 menetpróba
- Milyen légkondit a lakásba?
- OLED TV topic
- Drágább lett a Pixel 8a
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
- Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest