Új hozzászólás Aktív témák
-
JamesHun
addikt
Sziasztok,
Próbáltam átfutni miről volt itt szó, de annyira mindenről is volt szó, hogy feladtam.
Amiket olvastam tavalyi cikkekben, azoknál érdekelne, hogy javult-e a helyzet, vagy nem:
- Hőmérséklet beállítása : 27 foknál kb 23 van a kocsiban
- Sávtartás néha félrerántja a kocsit, pl egy sáveltolásnál és akár baleset veszélyes helyzetet eredményezhet.
- A "fogyasztás" kalkulálása és pl a hátralévő km nagyon rossz.
- Tényleg néha hajlamos megcsúszásra, "dülöngélésre"?
- Apple Car tényleg csak vezetékkel megy?
- Távoli fűtés bekapcsolás tényleg nem sokat ér?
- Mennyire kiszámítható a 10 ről 80 ra a töltési idő egy rendes pálya melleti gyorstöltőn?Céges autónál került szóba az Atto 3 és jó lenne tisztán látni, hogy mi is az egyik esélyes kocsi amit 3 an lehet kapnánk.
-
sok helyen láttam már galériát kb 100 körüli weboldalon csináltam is ... egyiken se alul a kis képre indítva indul el a videó hanem felül a nagyra...
ezért gondoltam, hogy itt is az a kép / videó és ha rákattintok akkor boldog leszek mert elindul.
én tehetek arról, hogy nem tűnt fel icloud 1 fájlnak is csinál mappa borító képet és alul az egy szem videó ott lesz
sorry de legalább kicsit pörgettük a kínai BYD ATTO 3 autó topikját
-
biker
nagyúr
Az lehet, hogy icloudot nem használsz, de gondolom gmail-en vagy kb bárhol láttál már galéria cover photo elemet, és esetleg ha a saját képernyőképedre ránézel, akkor nem viccből írja alul hogy "1 video", mert én ebből arra gondolok, ez egy video lehet. Nem biztos, de lehet.
-
-
Jacek
veterán
válasz
hibavissza #210 üzenetére
Nővéremnek az van teljesen fogalmatlan az autóhoz(felhasznéló) imádja
Hatvanból minden nap a Vörösmarty térhez meg vissza valami 4.3 van a kocsiban ez zabál?
-
biga
őstag
válasz
Donki Hóte #223 üzenetére
Na igen, az önvezetés (min Level4) még nincs kész (mar ha egyszer egyaltalan ...).. De nem értem, hogy mi ezzel a gond? Persze esetleg szorakoztato tartalomnak elmegy, mint a szamtalan egyéb video példaul"Idiot drivers" vagy 'WTF road moments" stb keresökifejezésekkel a YT-on, de ennyi.
-
Azt videót láttad már, amikor egy, szintén fejlesztés alatt lévő önvezető autó megy az utcán, amikor is megjelenik pár vicces gyalogos, akik különböző mintás pólókat viselnek, az egyiken behajtani tilos tábla van, a másikon kötelező haladási irányt jelző tábla, a harmadikon megállni tilos tábla, stb.
Egy emberi vezető ilyenkor jót röhögne és menne tovább, ezzel szemben az önvezető szoftver úgy leblokkolt, mint a cövek
-
biga
őstag
En ebböl a videobol a következöt latom: egy valoszinüleg még fejlesztés alatt lévö jarmü 'erra tetején lévö izéböl következtetek) jarmü megall, egy, az ut szélén (a jardan) megallo ember elött, valoszinüleg azt feltételezve, hogy at akar kelni. Aztan mikor az ember tovabbmegy, akkor az auto tovabbindul. Mi a gond? Talan tul ovatos, vagy mondhatnank azt, hogy nem volt gyalogosatkelö se, na de végül is ez egy életszerü helyzet. Valoszinüleg a gyalogosoknak is jobban kell majd adaptalodnia ehhez.
-
drkbli
tag
Az önvezetés állapota az USA-ban: https://youtube.com/shorts/cYm_Wp_WfM8?si=McbLteGEOGeDtjyW
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #218 üzenetére
Még keresem, telefon egyszerűen nem lehetett benne keresni. Hétfőn lesz időm, túlórát építek le, ha addig nem találom.
-
biga
őstag
"Elvi" Level3-a van elég sok gyartonak, a BMW is konnunikalt ilyet, elvileg a Tesla is ennek titulalja, talan a Mercinek is van, aztan itt Fr.-ban a Stellantis is tesztel mar egy ideje Level3-at. Ehhez képest a kinaiak nagyon le vannak maradva (ami mondjuk egybevag azzal, amit pl ez a cikk is ir pusztan csak a Level2 szintü cuccaikrol).
De ezek mind elvi dolgok, mert ez leginkabb jogi kérdés. (plusz amugy is van nem kevés vita arrol is, hogy van-e egyaltalan értelme a Level3-nak, Talan a BMW-nek volt egyszer egy olyan nyilatkozata, hogy szerintük eleve a Level4 kellene lennie célnak).
Amig pl nem lesz tisztazva pontosan, hogy ki a felelös egy esetleges balesetben egy "önvezetö" jarmü esetén, addig nem lesz az utakon ilyen. Es az mar most biztos, hogy ha az lesz a döntés, hogy a gyartoé a teljes felelösség, akkor a büdös életben nem lesz önvezetés... -
-
Mik^
tag
Páran írták, hogy a sávok között kell menni, ne vágjuk le a kanyarokat és akkor nem gond, hogy az autó ellenkormányoz.
Jah, ha mások is betartják a játékszabályokat:
https://m.hvg.hu/itthon/20240627_balesetveszelyes-elozes-kamion-video -
hibavissza
veterán
9. generációs Corolla (e150) 1,4 dízel, kombi. A második legjobb autóm volt. Ellenben a 12. gen. E210. 1,8 hibrid az egyik leggyengébb. A 105-ös Skoda és F Astra után a legszarabb autóm. Undorító ergonómia. Szar futómű. Zabál. Elvesztették a fonalat. Ellenben az első Corolla ami jól néz ki. Ezért népszerű.
-
Clay
senior tag
válasz
hibavissza #202 üzenetére
Abban teljes mértékben egyet érthetünk, hogy nem értünk egyet. A vezetéstámogató rendszer az ami, vagyis támogatja a vezetést nem pedig a sofőr helyett vezet. Aki erre bízza a saját és mások életét az elmebeteg. Ez kb az a szint amikor vki a személyes adatait max a win vírusvédelmével védi, közben meg mindenféle pronó oldalakat látogat. Vagy amikor megveszi a vasat majd kikapcsolgatja az összes automatikát, amit nem tud kézzel kikapcsolni azt meg kiütteti vmelyik haverjával aki "ért" hozzá. Majd versenyez állat módon a közúton és olyan balesetet okoz ami akkora sajtó visszhangot kelt, mint amire példa volt párszor az utóbbi időben. Azt ne mondja nekem senki, hogy ezek sz esetek azért történtek meg mert 160-nál nem tudta behúzni a kéziféket, mert a gyártó letiltotta ebben a sebesség tartományban, vagy mert a sávtartó nem engedte kikerülni az előtte lévő autót.
-
hibavissza
veterán
Olvass, értelmezz. Sehogy nem működik. Bamba pista persze azt szajkózza, hogy márpedig neki működik, mert 3 éve ezzel vezet félálomban. Viszont tény, hogy a legfejlettebb rendszerek sem működnek. Persze lehet kísérteni a szerencsét, de annak rendszerint halálos autóbaleset a vége kivétel nélkül. Nem hiába vannak betiltva az önvezető rendszerek szinte mindenhol. Akkor egy vezetéstámogatótól mit vársz? Ami összezavarodik a legprimitívebb helyzetekben.
Lehet persze jönni számokkal és ezrelékekkel, meg persze részeg, drogos sofőrökkel. Ezeket ki kell szűrni és egy életre eltiltani. Túl enyhe a szankció és gyenge az ellenőrzés. Azon nem segít a vezetéstámogató, hogy a részegen volán mögé ülőt nem tiltják el végleg a vezetéstől és a drogosan balesetező miért nem kap 20 évet. Vagy a fáradtan volán mögé ülés miért nem ellenőrzött és szankcionált. Baromság az egész. Akkor lesz értelme erről diskurálni, ha az autó gyártója vállal minden felelősséget önvezető/vezetéstámogató üzemmódban. Addig ez nem más mint felelőtlen játék az emberi élettel. -
Clay
senior tag
Nem tudom az milyen autó, az enyémnél, de még az előző autómnál , se ingadozik a sebesség, ha egyszer beállítottam a tempomatot, függetlenül az emelekdőtől, lejtőtől vagy sík úttól. Ha utolérek egy lassabb autót, akkor szép fokozatosan lelassít és felveszi a követési távolságot. Ha már követési távolság, nálam 4 fokozatban lehet állítani és nem felejti el újraindításnál a beállított értéket. A legkisebb távolság még az én ízlésemnek is majdnem közel van (valszeg ez inkább a városi araszolgatásokhoz van kitalálva, mint az autópályázáshoz). A adaptív tempomatot 3 fokozatban lehet állítani, hogy az akadály eltűnése után mennyire agresszíven gyorsítson fel a beállított sebességre.
Alaf Pi:
Nem tudom az milyen Lexus lehetett, de az 5.generációs Toyota hybrid hajtás már egyáltalán nem az az üvöltős fajta. Nyílván pár hónap használat után nem vonhatok le messzemenő következtetéseket, de én nem tapasztaltam semmiféle recsegést, zörgést, lötyögést. Vittem is volna vissza ha ilyennel találkozok. Az infotainment rendszerrel nekem csak annyi gondom van, hogy nem vált automatikusan a bluetooth és a vezetékes kapcsolat között, hanem kézzel kell átváltani a menüből. De ez nyílván programozás kérdése. Viszont egyszerre több telefont is lekezel, ha pl az egyikről zenét hallgatsz, közben a másikra hívás érkezik simán kirakja a kihangosítóra, ha a telefonont átváltod a saját hangszórójára akkor folytatja a zene lejátszását az elsőről.
hibavissza:
Szerintem meg pont nem nevezném ámokfutóknak azokat akik hassználják ezeket a rendszereket, mert ahhoz ki kell kapcsolni, vagy rá kell erőltetni az akaratod az autóra, azzal, hogy a jelzés ellenére tövig nyomod a gázt, csak azért is ott akarsz befordulni, ahol nem fér be az autó, stb... Nyílván ha jól működik a rendszer. -
biga
őstag
válasz
hibavissza #199 üzenetére
Bizony lehet igazsag abban amit mondasz. Szerintem sokan keverik a dolgokat: valahogy azt gondoljak, hogy a savtarto+vészfékasszisztens+adaptiv tempomat=önvezetés.
Ez talan köszônhetö a felelötlen idiota(k)nak is, akik egy még csak Level2 (majdnem Level3) rendszert Full Serlf Driving-nak nevez(nek) el, söt igy is hirdeti()k. A tömeg meg nem néz utana, hogy szimpla bullshit, minden szo, ami elhagyja a szajat (na jo, talan a névelök és a kötöszavak nem, bar abban sem vagyok biztos). Hozzatenném, még igy is fényévekkel van a kinai gyartok elött.
Ez megy mindenhol, sokan tehat eleve igy tekintenek minden vezetést segitö rendszerre. Aztan meg csodalkoznak, hogy milyen szar mar,... -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #197 üzenetére
Nekem viszont relatív rossz tapasztalatom van róla, gyorsításkor borzalmas motorhang, és lefagyni szerető navi/Infotainment rendszer. Legutóbb Lexusban amilyen hangokat, recsegéseket tapasztaltam gombok, ülés felől, azt nagyon nem tudtam hova tenni.
-
Köszi az infókat
Sok jót olvastam, hallottam a Toyoták fogyasztásáról, megbízhatóságáról, valószínűleg belevágok egy C-HR-be.
Az külön jó hír, hogy a vezetéstámogató rendszereket nem tolták túl, hozza a kötelezőt, de nem akar helyetted vezetni.
Az nem különösebb infó, hogy még sosem aludtam el vezetés közben (mert mindenki az életében csak egyszer alszik el vezetés közben, utána már nem fórumozik
), de az tetszik, hogy ha leragad a vezető szeme, akkor először hangjelzést ad és nem satuzza rögtön a féket
-
biker
nagyúr
Fura, mert emlékeim szerint minden kikapcsolt assziszt visszakapcsol ha leállítod. Én csak a táblafelismerőt szoktam (ki van téve gyorsgombra, így egy mozdulat) az biztos visszaáll, a többiről meg tucatnyian csináltak panaszkodó videót, hogy miért álll vissza, és milyen idegesítő mind kikapcsolni. szóval szerintem az atto3 sem jobb mint a dolphin.
A tempomatnál nem a távolságtartó szórakozik veled? én nem vettem észre hullámzást sebességben, 1-2km/h inkább nem 2-3 és mivel +- írtad, ez azt jelentené, hogy 130 helyett 127-133 közt ingadozna, ilyet észrevennék. akkor hullámzik be ha emelkedő vagy lejtő jön, későn kapcsol, és ilyen a messzi távon hagyott távolságtartó is, lehet belassít indokolatlanul, mert messze van a másik autó.
a távolságot is visszateszi mindig középre, holott minimumon is nagy távot tart mind minden autó, -
Bog
HÁZIGAZDA
Hát szerintem az már sokat elmond a BYD és az MG vezetéstámogató rendszeréről, hogy a tempomattal beállított sebességet sem tudja fixen tartani, mindig +/- 2-3 km/h az eltérés.
Tavaly voltam a szlovén tengerparton a BMW iX-szel. Na, azzal nem volt gond. Nemrég a PUG e-2008-cal tettem meg ugyanazt a távot, mint most a BYD-val, az is sokkal-sokkal szofisztikáltabb.
Most itt van nálam a Dolphin, esküszöm jobban szeretem, mint az Atto 3-at, de ebben már annyit sem oldottak meg, hogy ha kikapcsolom a sávtartót, akkor a következő indításnál ne legyen megint bekapcsolva, ezt legalább tudja az Atto 3. Az MG5-ben pedig van rá külön gomb az indexkar végére szerelve. Ja, és a Dolphin a vezető előtti kijelzőn az összes kikapcsolt segítséget narancssárga piktogrammal virítja onnantól végig.Nem tudom, szerintem ennek az egésznek annyira egységesnek kéne lennie, mint a vészvillogónak. Hogy az mindig külön gomb valami elérhető helyen. Ahelyett, hogy ECO/Normal/Sport módok között váltogathatok külön gombbal (mert ennek persze van) az kéne, hogy sávtartó off, táblafelismerő off.
Én tök őszintén hiszek abban, hogy ezek a rendszerek életeket mentenek meg. HA jól működnek. Nem is kapcsolgatom ki egyiket sem, ha nem okoz szívrohamot egy-két hirtelen korrekciója, sőt. Még azt is megbocsátom, amikor a kanyar külső ívén parkoló autó felé közeledve a kanyar előtt csilingel, hogy vigyázzak. Mert értem, hogy mi a baja és mi az oka ennek a jelenségnek. Maximum minimumra veszem a csilingelési távolság triggerét, el van intézve. De az biztos nincs rendben, hogy akkor is belenyúl a kormányzásba pánikszerűen, amikor konkrétan tökéletesen a sávban megyek, csak az adott esetben kanyarodik és jönnek szembe a másik sávban.
-
.Szaki.
addikt
Persze, igazad van, de azért azt talán csak meg lehetne találni, ami olyan szinten nem működik, hogy az már veszélyes. ... Az egyik hsz-ban írtam már, hogy egy kínai - általam ismeretlen - autó úgy ment a pályán, hogy egyértelműen be volt kapcsolva az adaptív tempomat sávtartással és nem az, hogy a két felfestés közt dobálta az autót, hanem a kerekek át is mentek a felfestésen túlra is, mindkét irányba. Ez azt jelentette, hogy kis szerencsén múlott, hogy egyik oldalról ne kapjon el egy pótkocsit, a másik oldalon pedig ne szálljon bele valaki 180-200-zal. Ezen az autón rendes rendszám volt és gondolom megkapja a csillagot, mert papíron benne van minden szükséges biztonsági berendezés.
Nekem őszintén szólva minden fenntartásom ellenére felkeltette az érdeklődésem a BYD Seal. Nem tudnám hol tölteni, biztos okozna egy rakat kellemetlenséget, de úgy voltam vele, hogy baromi pofás a formája, még a beltér sem rossz, bár nem feltétlen az én ízlésemnek megfelelő, de a kékes-fehér bőrrel és a zongoralakkos mintás díszítéssel még az sem rossz. Igényesnek tűnik az egész, szóval elgondolkodtatott. Ausztráliából egész sok teszt van, olyanok is készítettek videót, akik meg is vásárolták az autót. Szinte mindenhol kussolnak a vezetést támogató rendszerekről. Aztán abban az egy-két tesztben ahol ki is próbálták, kiderült, hogy igazából használhatatlan. Szerintem egy ilyen grandcoupé esetében, meg mondjuk a Seal U esetében ennek kéne a legjobban működnie, mert ezek azért szvsz tipikusan olyan autók, amikkel jellemzően a várostáblát is szeretnéd elhagyni. Aztán láttam már élőben is Sealt és elengedtem az egészet. Maradok az öntöltőknél.
Mire eljutok odáig, hogy mindenképp csak elektromos lehet a következő autóm, addigra talán már a németek vagy a koreaiak is eljutnak odáig, hogy nekem is alternatíva lehessen.
Alaaf Pi
"A táblafelismerő működése és a KRESZ szerinti vezetés hogy függ össze?"
Arra gondoltam, hogy mondjuk nincsenek levágva a kanyarok, hanem felfestés szerint vannak követve, sávváltáskor ha kiteszed az irányjelzőt, akkor nem fog "okoskodni" az autó, ha 130km/h helyett 160-nal mész, akkor lehet, hogy nagyobb eséllyel fog megijedni az autó, hiszen ahol nincs sebességkorlát, ott azért a sávok is jóval szélesebbek (legalábbis nekem úgy tűnik), ergo nem lesznek annyira közel az autóhoz a másik sáv forgalma, stb. ... Lehet rosszul fogalmaztam.
-
biga
őstag
válasz
Alaaf Pi #190 üzenetére
Mondjuk az a szabalyozas, miszerint az autogyaraknak folyamatosan monitorozni és publikalni az egyes autok valodi fogyasztasat az pont egy jo irany ennek a megoldasara. Mar az elsö statisztikak meg is mutattak, mennyire szükség volt ra. A jövöben ez hasznos lesz, és nem nagyon lehet ra optimalizalni.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
hibavissza #185 üzenetére
Saját magamon azt tapasztaltam, ha minden ilyen szart bekapcsolok és hagyom az autót "önállóan" menni, tempomattal, sávtartóval, távolságtartóval, akkor fáradok, álmosodok, és romlik a koncentrációm.
-
Alaaf Pi
senior tag
Itt a kérdés ugyanaz, mint a fogyasztás mérés esetén :
az autógyárak ha maguk fejlesztenek, akkor általában igyekeznek minél több irányt, lehetőséget, veszélyt lefedni. De ha valami törvényi kötelezettség lesz, akkor annak fognak megfelelni. A fogyasztásmérések is teljesen megfeleltek az eredeti céljuknak, azaz összevethető vizsgálat legyenek kontrollált körülményekkel. Sehol nem az volt a cél, hogy a valós fogyasztást tükrözzék, pláne, hogy azt nem lehet, mert mindenkinek más és más. Ha ez meg még meg lesz fejelve büntető adóval, akkor végképp le lesz szarva mi zajlik a jogszabályi paramétereken kívül. -
biga
őstag
Ez igaz, csak utopia.
Hiszen mindenre igaz: ha minden tökéletesen müködik, akkor ugye nem következnek be hibak sem. Eleve, ha minden vezetö minden esetben betartana a szabalyokat, akkor ezekre az eszközökre szükség sem lenne!
Ezekre pont azért van szükség, mert a vezetö tökéletlen. Viszont azért az jellemzö hozzaallas, hogy a tökéletlen ember miatt létrehozott eszköznek mar nem bocsajtjuk meg, ha nem tökéletes, plane, hogy azokat is tökéletlen emberek tervezik, gyartjak és hasznaljak -
Alaaf Pi
senior tag
-
Clay
senior tag
válasz
hibavissza #185 üzenetére
Ez így jó erős csúsztatás, pont nem erről van szó. Hanem arról, hogy a majdnem eseményekből kisebb eséllyel lesz baleset, ha ezek a rendszerek jól működnek, nincsenek kikapcsolva és a sofőr betartja a szabályokat.
-
biga
őstag
Gondolom lehetne. Aztan mint mindig, jönnének az erre optimalizalt megoldasok, aminek csak köszönöviszonya van a valosaggal (vagy az sem). Egy törésteszt viszonylag statikus, egy felfestett tesztpalya is.
De pont azért hoztam fel a WLTP-t, mert - bar összességében egy jo teszt - csak közelitö iranyado a valosagra, a PHEV-ek esetében meg konkrétan hasznalhatatlan. -
hibavissza
veterán
Elképesztő, hogy a vezetéstámogató rendszerekre itt is mindenki úgy tekint, hogy el lehet bambulni, nem lesz gáz. Egy 200-as szög kellene a kormány közepébe, nem légzsák. Mindjárt lenne figyelem és szabálykövetés.
-
.Szaki.
addikt
Ha a töréstesztekre, gyalogosvédelemre, meg minden egyébre van megfelelő adottságuk, akkor azért ezt sem hiszem, hogy annyira bonyolult lenne. Ha jól tudom már azt is tesztelik, hogy az autó elé kilöknek kerékpárost és gyalogosbábut, hogy az autó megáll-e vagy sem. Akkor ha ezek mennek, nem gondolom, hogy ne lehetne egy szabványos felfestéssel rendelkező pályán különböző sebességgel körbe küldeni az autókat, hogy középen tartja-e a kocsit az elektronika és mit csinál, ha a szélső sávban van valami.
-
biga
őstag
Na jo, de hogy méred ezt? Amit tudsz mérni, hogy a kötelezö elemek be vannak-e épitve. De azt, hogy az milyen minöségü, azt igen nehéz. Létre kellene hozni hozza valami standard tesztkörnyezetet kapasbol, és még akkor is nagyjabol egy WLTP jellegü dolgot kapsz, ellenben sokkal komplexebb mérésekre, mint a WLTP.
-
.Szaki.
addikt
Nekem pontosan ugyanezek a tapasztalataim. A szlovén alagutakban szokott megijedni, ha a külső sávban kamion van, akkor nem mer elmenni mellette, de manuális gázadással ez kiküszöbölhető.
A táblafelismerő egyébként egyik országban sem működik a legmegfelelőbben, ezen azért még bőven van mit dolgozni. A táblafeloldást sem kezeli le sehol sem.
Mindegy, én is élek a gyanúperrel, hogy az itt hozzászólók nagy részénél user error van ezen a téren, mert egyszerűen nem tudom elképzelni azt, hogy ha a KRESZ szabályainak megfelelően használva az autót nekem ezeket a dolgokat két év alatt nem produkálta, akkor másoknak miért akarna mindenbe IS beleugatni. Szerintem sokan önvezető funkciónak gondolják ezeket, pedig csak a vezetést könnyítik, ami egyébként egy pl. 1.000-1.400km-es úton egyáltalán nem hátrány.
Az viszont egy újabb témát nyithat meg - csak hogy a BYD-ről is szó essen - hogy jó dolog ez az EU-s szabályozás, hogy minél biztonságosabb autókkal közlekedjünk, na de azért itt is látható a fejetlenség, ahogyan az EU-s döntések oly' sok esetében, hogy olyan autókat ne engedjünk már akkor forgalmazni az EU területén, amikben nem képesek ezek a biztonsági berendezések megfelelően működni. Elvileg az ADAC már minden baromságot tesztel, de erre nem tudják azt mondani, hogy srácok, ezt nem, ez rossz? Már csak azért is, mert ha szarul működik, akkor az tényleg kontraproduktív és baromira balesetveszélyes.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #179 üzenetére
Megnézem a hivatalos EU jogszabályt és hozom.
-
válasz
Alaaf Pi #175 üzenetére
Köszi, ha két linket adtál, akkor adok én is kettőt, amiben meg azt írják, hogy nem kötelező a szondát beépíteni, csak a szonda (majdani) beépítéséhez szükséges interfészt
1: Milyen új berendezéseket kell beépíteni az autókba 2024 nyarától?
2: 2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel.
Szóval ez eddig döntetlen, légy szíves adj olyan (nem EU legislation-os bikkfanyelven megfogalmazott) linket, ahol azt írják, amit te állítasz
-
Clay
senior tag
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Én pár hónapja vettem egy új Toyotát, előtte Opelem volt, meg azelőtt is. Mindegyiket újként hoztam el a szalonból. Egyikkel se volt semmi gondom, de a jelenlegi motorkínálatból a Toyotáé (2L hybrid, 200LE) a legértelmesebb (már aki nem soktízmillióban gondolkodik). A fogyasztása vmi eszméletlen jó. A vezetéstámogató rendszerei eléggé kiforrottak, nem szoktam kikapcsolni semmit ezekből. Az én meglátásom szerint ezek azért vannak, hogy az apró figyelmetlenségeket kiküszöböljék, ami nem feltétlenül a sofőr hibája, pl. ha vki kikanyarodik eléd, vagy kitolja az autóját a parkolóból akkor megvéd attól, hogy telibeverd. A sávtartó szolíd pittyenéssel jelzi, hogy átlépted a felezőt, vagy a jobb oldali vonalat, illetve próbálja a sávban tartani az autót, ha nem két ujjal kormányzol akkor nem fogja kitépni a kezedből a kormányt. Illetve ha nem érzi, hogy rendesen fogod és időnként belenyúlsz a kormányzásba akkor először figyelmeztet, azután ki is kapcsolja az aut kormányzást. Ehhez kapcsolódóan ha nem kormányzol és a fejed lebillen (rosszullét miatt vagy mert elalszol), akkor a sávban megállítja az autót, előtte persze próbál hangjelzéssel felébreszteni, ezt még soha nem próbáltam
. A "hirtelen" felbukkanó párhuzamosan parkoló, az útra félig kilógó autóktól megijed az elektronika és lassít, de olyat, hogy a körforgalomnál besatuzna még soha nem tapasztaltam. A táblafelismerő is jól működik, az egyetlen problémája, hogy ha nincs korlátozás feloldó tábla, akkor a műszerfalon ottmarad a figyelmeztetés, hogy pl. gyorsabban mész, de ez inkább a magyar sajátosságok miatt van, és tévesen az autópálya melletti kihajtósáv sebességkorlátozó tábláját is meglátja időnként.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #173 üzenetére
Másik link. [link]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #173 üzenetére
[link]
Mondom, hogy le vagy maradva. 2023-ban gyárban már ment a para miatta, hogy a komplett csomagot beépíteni mennyire lesz szopás, hogy ne okozzon gondot az autó működésében. -
-
drkbli
tag
Az ötkilences telkó szoftveretek már tudja azt, hogy ha be vagyok jelentkezve egy magyar toronyra, akkor ne engedje be a számomat egy balkáni callcenterből valaki felé, hogy viszik a pénzét a bankból, gyorsan fel kéne rakni az AnyDesket? Vagy még tiltani kell hozzá a külföldről indított hívást?
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
Idéntől kötelező minden autóba beépíteni az alkoholszondát. Szóval kicsit lemaradtál.
-
mzso
veterán
Ide inkább BYD Seagull kéne. Talán maréknyi magyar embernél több is meg tudná venni.
-
8th
addikt
Én nem azt mondtam, hogy baromság új autót venni. Szimplán csak barom az aki erőn felül vesz új autót ráadásul hitelre miközben számára a fele annyiba (sem) kerülő használt autó lenne a realitás. Ha valaki megengedheti magának az sima ügy vegyen újat, de amikor szó szerint spórolni kell a kötelező szerviz előtt, hogy ki tudják fizetni mert minden pénzüket elviszi a törlesztő az baromi nevetséges és egyben szomorú. Nekem több olyan agyas ismerősöm is van aki nagyon kicentizte a dolgot. Pl. két keresős pár gyerek nélkül. Ha kettejük közül valamelyik leesik a lábáról két-három hónapra akkor megnézhetik magukat mert néhány százezer forintnyi megtakarításuk ami egy pillanat alatt elillan ha a bevételük átmenetileg a felére csökken. És rengeteg ilyen pénzügyi analfabéta ül hitelből új autóba. Egy autóba ami ha átgördül a szalon ajtaján már is veszített az értékből amit ellophatnak, összetörhetnek, amit szétver a jég, ami akkor is masszívan veszít az értékéből ha garázsban áll felbakolva és ami amúgy is folyamatosan viszi a pénzt. Az csak egy szaros használati tárgy...
-
biker
nagyúr
nálam aki nem köti be magát, kiszáll a kocsiból
A gyerek kb 6 éves lehetett, mikor eljátszotta, hátul ülve, hogy ez már a lakópihenő övezet, 20-al megyünk, kikapcsolja az övet. Szóltam neki kapcsold be. nem kell, lassan megyünk. Tényleg 20-al mentem, mert ovoda van az utca közepén. mondom ok, majd rárugtam a fékre. hidd el semmi baja nem lett, de azóta akkor köti ki magát, ha én kikötöttem, kivéve ha csak ő száll ki. Tudom, egy rohadt szadista állat vagyok, aki ezt akarja írni, küldje a /dev/null-ba -
Alusky
senior tag
Gondoltam, hogy a sávtartóval tele lesz a fórum. Egyrészt említve van, hogy javítják és ez hiba, másrészt az itteni tagok 99.99%-a szarnak tekinti ezt az autót tehát amúgy se veszi meg.
Még az is lehet Boggal már találkoztam párszor a 77-en. Antival már találkoztam pl.
-
Crus
őstag
válasz
Donki Hóte #132 üzenetére
Igen és ott is dettó előjöhetett volna u.e. a gond.
-
biga
őstag
Igen, sajnos tudom. Egyik idösebb csaladtagomat ugy tudtam meggyözni arrol, hogy pl a gyerekeim ha nala vannak kôtelezöen gyerekülésben, bekapcsolva legyenek, hogy megmondtam neki: "Semmi gond, ha utana - ha esetleg tényleg lesz valami baj - tudsz majd a szemembe nézni és elmondani, hogy igen, azért sérült/halt meg a gyermeked, mert sajnaltam azt a 3 mp-et a bekapcsolasra, akkor tedd". Bolintott, és utana nem volt kérdés, mindig szigoruan be voltak kötve.
Egy masik vad sztori, mikor beültem valaki mellé, és mikor bekapcsoltam magam (ö nem), akkor megsértödött, hogy ennyire nem bizok a vezetési tudasaban...
-
biga
őstag
Bar nem vagyunk ismerösök, csak forumtarsak, de én még nem tapasztaltam, pedig 2, az elmult években vasarolt kocsiban is van ilyen. Na latod, maris van olyan "ismerösöd", akinek nem volt ilyen problémaja
De valojaban ez sem szamit, semennyire sem reprezentativ, ellenben - mint korabban irtam - a döntéshozoknak jo eséllyel rendelkezésére all a valoban reprezentativ statisztika
Ha nem igy lenne, akkor nem eröltetnék (hagyjuk ha lehet most a gonosz hattérhatalmat
)
-
Foglalt név
addikt
Ez már az offtopic, off-ja, de: egy értelmesen működő demokráciában / asszertivitásra épülő közösségben kötelességed elmondani a véleményed, aztán azt is elfogadni, hogy kb. az esetek felében nem neked lesz igazad. Az egyes embernek kevés beleszólása van, de nem véletlen, hogy vétkesek közt cinkos aki néma, mert ha te nem szólsz nem várhatod el a többiektől sem, akkor meg aztán végképp az a pár szociopata fogja diktálni az irányt.
-
biga
őstag
De, valojaban hozta. Bizony mint minden szenzacio, siman olvashattad azt ujsagban, hogy 'Bennégett az autoban, mert nem tudta kikapcsolni az övet". Szenzaciohajhaszas volt akkoriban is. Konkrét ipara volt a biztonsagi öv vago berendezésnek e miatt!
Csak aztan kiderült, hogy aranyaiban sokkal több embert véd meg, mint amennyi pont az öv miatt hal meg. Mint most a vészfékasszisztensek stb esetén. -
biga
őstag
Nem tudom az itt forumozok kb hol jarnak korban, de én pl emlékszem a biztonsagi öv bevezetésének korai éveire. Nos az alabbi "rettegések" hangzottak el az akkori "internetes forumokon" (kocsmakban, vagy mindenféle tarsas összejöveteleken):
veszélyes mert:
- nem tudok rendesen mozogni benne
- ha tüz üt ki, nem tudok menekülni a kocsibol
- mert eltörheti a medencémet
- varandos anyak még véletlenül se kapcsoljak be, mert megöli a magzatot
- ha összetörik a kocsi, nem tudok menekülni
stb.Sokan inkabb nem kapcsoltak be (csak azért sem, nehogy mar megmondjak nekem...), akkor inkabb csak maga elé vetette az övet bekapcsolas nélkül (akkoriban még nem nagyon volt automata öv), ami tényleg kb ugyan annyi idö volt, mint ha bekapcsolta volna.
Amikor megjelentek a figyelmeztetések erre, mostani, kikapcsolom a fenébe a biztonsagi elektronikat tipusu rakciokra meg a legvaltozatosabb trükkök voltak, a hata mögött bekapcsolt övtöl a kifejezetten csak egy csatit betolok a helyére megoldasig.Mondom, nem fejlödtünk mi semmit sem
-
Reggie0
félisten
Nem rolad van szo, viszont a problema valos. Az alkalmatlan embereket nem szabad volan kozelebe engedni. Lasd pl. itthon az orvosi alkalmassagi visszasagait, a vizsgarendszer komoly hianyossagait, a felkeszuletlen frissjogsisokat stb.. Sajnos az autozas az utolso europai ipar, a piac novelesert kb. barmire kepes az unio. Azert eroltetik ezeket a rendszereket is, hogy minel tobb alkalmatlan embert tudjanak volan moge terelni, csak jojjon a della.
-
Sajnos arra nincsen statisztika hogy hány ember életét mentett meg amikor nem feleslegesen tol satut (mert mondjuk elbambul a sofőr). Így ebben nem tudok állást foglalni. A skoda nekem is csinált fantom érzékelést, de ettől még nem kapcsolnám ki.
Ha a többi személyes, vagy a vezetési stílusomnak szólt akkor azt nem kommentálom inkább.
-
Reggie0
félisten
A par eves kia mar tolt nekunk indokolatlan satut a 8-as fouton. Szoval, de veszelyesek ezek. Monduk a 2014-es e-up varosi veszfekje is rendszeresen satuzgat nekem korforgalomban, mert annyira buta, hogy kb. palyaval mar nem is tud kalkulalni. Egy ilyen felig esos idoben siman neki is lehet sodrodni tole a padkanak a korforgalomban.
Nem mellesleg 90-nel az alpokban nagyon figyelnie kell az nem is alkalmas a vezetesre, max mopedre szabadna jogsit kapnia. Aki meg a veszhelyzeti rendszerekre hagyatkozik es attol nyugszik meg, annak biciklire se adnek, mert ott komoly psziches alkalmatlansag is fennall.
-
.Szaki.
addikt
válasz
Foglalt név #148 üzenetére
"Pl. mindenki gagyi szürkeskálás autót vesz, mert könnyebb eladni)"
Ha nem ezek közül választasz színt, akkor lehet, hogy akár 1 évet is várni kell az autóra. Konkrétan nem tudnak szállítási időpontot mondani, még megközelítőlegeset sem. Szerintem ez is közrejátszik ebben a dologban. -
Ezzel nincs gond, csak lehet kérdezni vakon fikázás helyett. Mert tartani az ismeretlentől az nem hogy természetes, de még biztonságos is valamennyire. Viszont elátkozni előre az egy olyan viselkedésmód aminek a középkor környékétől ki kellene halnia lassan. Mert az ösztön egy dolog, de gondolkodni azóta már szabad.
#147 Reggie0: De nem veszélyesek ezek a aszisztensek. Sőt. Én egy 4 éves superbet vezetek. A 4 éve belerendelhető összes asszisztenssel. Amikor frissen hozzám került szokni kellett ezeket (gondolom egy próbaúton ez történik az egyszerű emberekkel). Azóta eszembe nem jutna kikapcsolni. Igen is segít egy hossszú úton hogy nem kell feszülten figyelni. Csak figyelni. Sokkal nyugtatóbb egy Svájci vagy vidéki út távlatában.
Nem ismerem a BYD-t, elolvastam a cikket, levonom a következtetést hogy valószínűleg nem tart ott mint a skodám. De olyat nem mondanék hogy felesleges/rossz/halálos amíg nem próbáltam...#148Foglalt név Részben értem amit mondasz, másrészt meg ott van amit írtam. Ha nem szereted az elektromos autó irányt (és erre szól hogy jövőre csak azt tudod majd venni a hibiszkuszos fagyi mellé), akkor ahogy mondtam, tökmindegy. Erre megyünk. Ezt nem a te vásrlásod fogja eldönteni. Kicsit olyan inkább mint a plazma tévék kivezetése. Volt olyan TV ami akkor tudott akkora kontraszot? Nem. Kivezették a plazmát? Ki. Szavaztál bárhogy ebben a dologban? Nem. Mert ha nem kellett TV nem cserélted le a plazmát, ha meg kellett akkor megvetted azt amit megengedhettél magadnak.
Nem győzőm hangsúlyozni. Nem az a gond hogy embereknek nem tetszik az elektromobilitás, viszont azt fikázni itt (szerintem) teljesen felesleges.
Nem az a gond hogy nem szereti a vezetéstámogató rendszereket az aki használ olyan autót. Hanem az hogy akinek nincs semmi reális köze ehhez az úgy szólja meg hogy közben csak olvasott róla egy cikket és a sajátjának hiszi a tesztelő véleményét. -
biga
őstag
válasz
Foglalt név #148 üzenetére
Nem, ha jövöre kiderül, hogy igazabol a nagy többség mégis csak a csokifagyit szereti
Na jo, a viccet félretéve: ha van valamilyen olyan tarsadalmi érdek, ami a "vegán mangó-hibiszkusz"-t tartja hasznosabbnak, a csokifagyit meg konkrétan fenntarthatatlannak vagy veszélyesnek stb, akkor viszont nem is baj az, ha elhagyjuk a francba a csokifagyit. Es az sem baj, ha ezt nem én döntöm el, mert ehhez egyszerüen nem latok ra eléggé a témara, nincsenek meg valoszinüleg azok az informacioim, amik - jo eséllyel - az erre felkért szakemmbereknek a rendelkezésére all, és ami alapjan döntéseket hoznak. Persze ehhez nem art, ha van némi bizalom az érintett döntéshozokkal kapcsolatban...
-
Foglalt név
addikt
Pár évtizedig egyetértettem volna jórészt veled.
Ha te a csokifagyit szereted, mit érdekel téged, hogy a többiek rápörögnek a vegán mangó-hibiszkuszra? Elárulom, jövőre már csak azt a szart fogod kapni.
A pénzeddel szavazol is jól hangzik, kivéve, hogy az új autót vásárlók nagy többsége nem (csak) a saját pénzével szavaz. Benne van a bank pénze, a cégé és azé is, aki utána átveszi tőle a használtan az autót. Nekik is van beleszólásuk indirekten. (Pl. mindenki gagyi szürkeskálás autót vesz, mert könnyebb eladni) -
Reggie0
félisten
Szerintem egyaltalan nem felesleges. Pl. ezek a savtarto es utkozeselkerulo asszisztenseg tenyleg veszelyesek, meg akkor is okoznak problemakat, ha egy rendes gyartotol szarmazo autoban vannak. Egy BYD eseten, ahol garantalt a silany implementacio, pedig nem tulzas, hogy eletveszelyes. Ha beleolvas egy ilyen cikkbe egy nem autobuzi(ersd nem erdeklik izgazan az autok), vagy egy fiatal friss jogsis, akkor jobb, ha latja tapasztaltabb emberek velemenyet is ezekrol, mert a marketingesek es kereskedok barmiaron rajuk akarjak sozni.
Raadasul ezek a dolgok nem csak a vasarlokat erintik, hanem a tobbi kozlekedot is, mert aztan elottuk fog indokolatlanul satuzni, vagy az o autojukba rajta bele a kormanyt.
-
biga
őstag
Természetes emberi reakciok.De az ilyen fprumokat azért latogatjak az emberek (akik fikaznak azok is), mert igazabol érdekli, talan szeretne is egyet, vagy konkrétan tervezi (na jo, meg ott vannak a trollok is
. Ez utobbit ignoralni vagy elhajtani kell
).
A félelem az ujtol nagyon ösi emberi ösztön, sajnos a "hardverünk" még mindig nagyjabol az öskorban jar, arra lett "tervezve". Ezt némi oktatassal, felvilagositassal lehet ellensulyozni, pont pl ilyen forumokkal is, ahol viszont azok, akiknek mar van tapasztalata a dologban, mert mondjuk vesz rendszeresen (de minimum egyszer) uj autot, plane EV-t, azok leirhatjak a valodi, de azért mégiscsak szubjektiv tapasztalatukat. Persze a reakciok sokszor az altalad leirtak, de 'serafütty, türelemmel igen is müködik ez is
Lassan meg a félelmek is el fognak tünni. Gondoljunk bele: volt idö, mikor az a félelem is létezett, hogy a vasut nem müködhet, mert az emberi szervezet nem birhat ki 40km/h feletti sebességet -
Sejtettem.
Csak akkor majd lesz használt teszt a 10 éves BYD-ról és akkor a "szétesik addigra"/"szarfos kínai"/"akkumulátor meghal-mindmeghalunk" téma már kiderült és nem kell most beletippelni ezeket. Ahogy most is van használt teszt 5-10 éves autókról amiről a szüleink már akkor azt mondták hogy ezek a mai autók nem lesznek autók 10 év múlva... -
Kedvelem ezt hogy bejönnek az új elektromos autós cikk alá az emberek kommentelni akik:
- soha nem fognak új autót venni mert baromság (és/vagy mert Magyarországon vagyunk és ciki bevallani hogy nincs keret)
- soha nem vennének elektromos autót mert baromság (félelmetes újdonság, dízel kimegy a világból és hasonlók)
- kikapcsolnak minden extrát amit ki lehet mert veszélyesHa ezek a fentiek így vannak (és tényleg nem szól meg senki ha 15+ éves kocsival jársz) akkor miért kell idejönni és elmondani hogy ez az egész egy baromság? Megnyugtatod magad vele?
Nőklapja online-ra is odajársz szólni hogy a szájfeltöltés csúnya? (szerintem is az)
Kerti medencés topicban megy hogy tengerben fürödni mennyivel funky-bb? -
biga
őstag
Nos akkor nagyon hasonlo területen dolgozunk. Eszement idöket t¨ltünk mi is teszteléssel, mégis beüt nem egyszer - mindegy, mennyire igyekeztünk hülyebiztossa tenni a rendszert - hogy a természet dob egy olyan felhasznalo, amire az istennek sem gondoltunk.Es maris nem tökéletes a munkank, akkor sem, amikor a munka 90%-a teszt, mert SOHA nem a felhasznalo a ....., hanem mi nem tudtuk megoldani a tökéletes hülyebiztossagot. De ebböl is tanulunk, és a következö alkalommal mar arra is felkészitjük a szoftvert, és mindenki örül, mig ujra ki nem termelödik egy uj egységsugaru felhasznalo, aki ujra ravilagit valami hianyossagra
Na pont igy megy ez az autoiparban is (lévén, hogy amikröl beszélünk, az is nagyrészt szoftverfejlesztés).Aha, ezért van tele minden fórum anyázással, bármilyen új Windows feature kikerül.
Nem, anyazassal inkabb azért van, amit a legvégén irtam
-
azért mentő nem mindig ér ki hamarabb
. Pl apósom amikor infarktust kapott akkor anyósom vitte be a kórházba. Kiskunhalasra. Ott vizsgálat után szóltak anyósomnak, hogy Szegedre szállítják át... Anyósom aki 80nál gyorsabban sose mer menni hamarabb Szegeden volt mint a mentő. A mentőnek 2 óra volt. Szerencsére nem lett nagyobb baj belőle, meg persze ez idő alatt megfelelő ellátást alatt volt apósom, de egy éjszakai ügyeletre gyorsabb kocsival bevinni a gyereket, ha persze nem nagy a baj.
-
Jacek
veterán
Elfogadom meggyőztetek
-
Tschubi
tag
válasz
Donki Hóte #133 üzenetére
Szerintem mentő. Hamarabb kiérnek és el is tudják egyből látni.
-
-
-
Nem tudom, te vagy aki szerint elfogadhatatlan a nem "tökéletes" eredmény mit dolgozik, de gondolom te/ök mindig csak és kizarolag tökéletes eredményt produkalnak...
Ötkilences telkó szoftvert fejlesztek. Bármi hiba visszajön ügyféltől AFAIK kötbért fizetünk, kötelező RCA/EDA. Mielőtt a SW kikerül 4-5 tesztfázison megy keresztül. Az egyik épp futó projektünk 90%-a tesztelés.
(Nem, nyilvan nem, és ez igy normalis. Mindenki mas is lefogadja ezt°
Aha, ezért van tele minden fórum anyázással, bármilyen új Windows feature kikerül.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
mi nem engedi menni az autót, ha a vezető leheletében alkohol van
Azt tudod hogy legtobb orszagban lehet "piason" is vezetni teljesen legalisan.
Masreszt, nem te irtad hogy ne az auto iranyitson teged? Ittal egy sort este, fiadnak rohama van, asszonynak megindul szulese, stb, auto beint neked, majd reggel vidd oket korhazba. -
.Szaki.
addikt
válasz
Donki Hóte #124 üzenetére
"Toyota hibrid hajtáslánca viszont tökéletesen kiforrott, nem én lennék a bétatesztelő
"
Ez így van, de ezen felül arra is mindenképp figyeljetek oda, hogy rendes felszereltségű legyen az autó. A Toyoták nagyon fapadosak tudnak lenni. Az alapvilágítással például biztos nem venném meg, mert a fénye egy gyertyaláng erejével ér fel, na meg az is agybaj, hogy van olyan felszereltségi szint, ahol nem írja ki a guminyomást sem az autó. -
TSI-től nem félek, most is 1.4 TSI autóm van, minden szempontból tökéletes (na jó, egy V12 azért biztosan jobb lenne
).
A 3 hengeres motor viszont zavar, persze van 4 hengeres is, jó kis felárral...
Toyota hibrid hajtáslánca viszont tökéletesen kiforrott, nem én lennék a bétatesztelő
-
Az biztonsági okokból van. A BMW pl. ha mondjuk én rosszul vagyok a sofőrülésben, Asszony csak felfelé húzza a kézifék gombot és az autó szépen megáll még benyomott gázzal is. Pl. Erre van ez a rendszer. Oké 160-nál kicsit tuti para de szükséges... Annó netán a mechanikus kézifék esetében ki volt írva rá hogy 160-nál ne húzd be?
-
.Szaki.
addikt
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Ha mindenképp csak ez a két brand van terítéken, akkor szerintem nem kérdés, hogy a Toyota irányába érdemes elmenni. Hajrá!
-
biker
nagyúr
"na ki volt az a zseni mérnok aki úgy gondolta hogy az a gomb műkődjön 160-nál"
az amelyik ismerte azokat a korábbi téves megoldásokat, hogy az elektromos kéziféket nem lehet 30km/h felett üzemeltetni, és mikor 1-2 autóban elromlott a fék és/vagy nem reagált a motor a gázpedálra, és nem tudták beházni az elektromos kéziféket, akkor falnak mentek, mert nem tudták, a start/stop gombot 5-10mp-ig nyomva tartva kényszer leállás is elérhető.
-
Jacek
veterán
Vannak olyan helyzetek amit nem lehet kitesztelni.
Példa barátomék elvitték a gyereket síelni(csúszkálni a dombra) Mitsu EclipreCross, középre hosszában berakva a síléc nem szoktak járni stb.
Mennek 160-al az autópályán majd egyszer csak majdnem be esnek az árokba, nézik wtf de semmiMennek tovább ez lejátszodott vagy 3x , majd kiderült hogy a síléc lehajló eleje amikor az anyuka rákönyököl megnyomja az elektromos kézifék gombját..... na ki volt az a zseni mérnok aki úgy gondolta hogy az a gomb műkődjön 160-nál
-
biga
őstag
Nyugodt lehetsz benne, hogy nagyon alapos belsö tesztelésnek vannak alavetve, de egyszrüen nem lehet minden szituaciora tesztelni igy. Egy workflow legjobb tesztje maga a workflow!
Minden uj technologia/modszer küzd gyermekbetegségekkel a korai szakaszban barmilyen alapos elemzés elözte meg, vagy barmilyen alapos belsö teszt volt a piacra kerülése elött. Nem tudom, te vagy aki szerint elfogadhatatlan a nem "tökéletes" eredmény mit dolgozik, de gondolom te/ök mindig csak és kizarolag tökéletes eredményt produkalnak... (Nem, nyilvan nem, és ez igy normalis. Mindenki mas is lefogadja ezt°Egyébként eddig minden megjelent technikara eleinte megjelentek azok, akik majd jobban tudjak, "nekem ne mondja meg" stb hasznalok. Teljesen természetes folyamat. pedig csak arrol van szo, hogy volt egy megszokott, beidegzödött (sokszor rosszul) modszer, ami megvaltozott, és ahhoz bizonyos emberek nehezen alkalmazkodnak.
-
Jacek
veterán
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Egy jó TSI-vel
-
blagolf
senior tag
Csak azt tudnám hogy ezek az elemes autók mit keresnek a Mobilarena oldalán? Mindent leadunk, ha fizetnek?
-
biker
nagyúr
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
"ez a topik nagyon hasznos abból a szempontból, hogy milyen kikapcsolhatatlan asszisztenseket kerüljek egy új autóban."
lassan egyiket se lehet majd kikapcsolni, mert mindenki ezzel kezdi, kikapcsolja
emlékszek az első start-stop rendszeres hisztikre, hogy lehet kikapcsolni, nehogymár megtakarítson némi benzint miközben áll a lámpánál, mekkora baromság
de van aki az esp-t meg az abs-t is kikapcsolná, mert mindenki Fittipaldinak tartja magát, aki jobban fékez mindenhol (is) mint az abs, miközben sikítva markolja a kormányt és megy neki a fának. -
válasz
Tsebacsi #110 üzenetére
user a legjobb teszter
Nem igaz, mert pocsék feedbacket ad. Csak tesztelni drága, ezért a fejlesztők kihagyják.
Csak a terméktől függ, hogy ez most morálisan elfogadható-e, vagy sem.
A ló*** fogadható el. Az hogy a marketingesek kitalálták, emberek meg lenyelték, szomorú.
-
válasz
Donki Hóte #108 üzenetére
Egy C-HR-t en is bevallalnek, egy hetig utaztam az elso generaciosban utaskent, tetszett, pedig hatul ultem, ott pedig olyan, mintha egy bunkerben ulnel, ami a kilatast illeti. A 20 eves Puntom hatso ablaka kb. 4x akkora, mint a C-HR-e
-
-
-
-
Crus
őstag
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
Persze, hogy nincsenek, mert egy baromság lenne :-D
Ha ült már melletted piás, tudod jól, hogy a zárt térben seperc alatt piaszagban ül mindenki, még az is, aki absztinens. Ergo tök jó, hogy az autó alkohol szintet méreget leheletből, de az lehet az anyóülésen levő, vagy a hátsó ülésen levő bandáé is.
Az autóvásárláshoz annyit, hogy a hibrid szagot érzek a levegőben, amivel az a gond, hogy minden van amiért lehet utálni az ICE autókat...
-
válasz
Donki Hóte #101 üzenetére
20 eves nemet premium, vagy Toyota hibrid
-
Nagyon egyszerűen lehetne az autókba integrálni egy olyan kikapcsolhatatlan rendszert, ami nem engedi menni az autót, ha a vezető leheletében alkohol van (nem arról beszélek, hogy beindítani nem engedi, mert azt könnyen ki lehet játszani). Na, ez tényleg nagyon javítaná az autózás biztonságát, de még csak tervek sincsenek a bevezetéssel kapcsolatban, hanem helyette az autó a szaggatott vonal átlépésének gyakoriságából tippeli meg a vezető fáradtságát
A tanácsodat nem fogadom meg, pont most tervezek 12-13 mft-ot autóra költeni, ez a topik nagyon hasznos abból a szempontból, hogy milyen kikapcsolhatatlan asszisztenseket kerüljek egy új autóban.
(Azt már eddig is tudtam, hogy se tisztán elektromos, se kínai autót nem akarok
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Béta iOS-t használók topikja
- Óvodások homokozója
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Warzone
- Nothing Phone (3) – tervezett kaotika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Dell 16 Inspiron 5625 FHD+ IPS Ryzen5 5625U 4.3Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Új Dell 14 Inspiron 5415 FHD IPS Ryzen5 5500U 4.0Ghz 8GB 256GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Dell 14 Latitude 5440 FHD IPS i5-1245U vPro 4.4Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- HP 14 Elitebook 640 G9 FHD IPS i5-1235U 4.4Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Eladó karcmentes Apple iPhone 11 128GB / 12 hó jótállással
- HP EliteBook 835 G7 AMD Ryzen 5 4650U
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest