Új hozzászólás Aktív témák
-
zuzu000
őstag
Sziasztok!
C#-ban próbálok egy wolf3d klónt írni, suliban beadandóhoz kell. Megvan az eredeti forráskód, de c++ tudásom sajna ennyire nincs a topon, hogy minden részét tudjam értelmezni. Egy metódus lenne, ami elég fontos, ha tudnátok segíteni, megköszönném (hogy pontosan mit is csinál)
boolean CheckLine (objtype *ob)
{
int x1,y1,xt1,yt1,x2,y2,xt2,yt2;
int x,y;
int xdist,ydist,xstep,ystep;
int temp;
int partial,delta;
long ltemp;
int xfrac,yfrac,deltafrac;
unsigned value,intercept;
x1 = ob->x >> UNSIGNEDSHIFT; // 1/256 tile precision
y1 = ob->y >> UNSIGNEDSHIFT;
xt1 = x1 >> 8;
yt1 = y1 >> 8;
x2 = plux;
y2 = pluy;
xt2 = player->tilex;
yt2 = player->tiley;
xdist = abs(xt2-xt1);
if (xdist > 0)
{
if (xt2 > xt1)
{
partial = 256-(x1&0xff);
xstep = 1;
}
else
{
partial = x1&0xff;
xstep = -1;
}
deltafrac = abs(x2-x1);
delta = y2-y1;
ltemp = ((long)delta<<8)/deltafrac;
if (ltemp > 0x7fffl)
ystep = 0x7fff;
else if (ltemp < -0x7fffl)
ystep = -0x7fff;
else
ystep = ltemp;
yfrac = y1 + (((long)ystep*partial) >>8);
x = xt1+xstep;
xt2 += xstep;
do
{
y = yfrac>>8;
yfrac += ystep;
value = (unsigned)tilemap[x][y];
x += xstep;
if (!value)
continue;
if (value<128 || value>256)
return false;
//
// see if the door is open enough
//
value &= ~0x80;
intercept = yfrac-ystep/2;
if (intercept>doorposition[value])
return false;
} while (x != xt2);
}
ydist = abs(yt2-yt1);
if (ydist > 0)
{
if (yt2 > yt1)
{
partial = 256-(y1&0xff);
ystep = 1;
}
else
{
partial = y1&0xff;
ystep = -1;
}
deltafrac = abs(y2-y1);
delta = x2-x1;
ltemp = ((long)delta<<8)/deltafrac;
if (ltemp > 0x7fffl)
xstep = 0x7fff;
else if (ltemp < -0x7fffl)
xstep = -0x7fff;
else
xstep = ltemp;
xfrac = x1 + (((long)xstep*partial) >>8);
y = yt1 + ystep;
yt2 += ystep;
do
{
x = xfrac>>8;
xfrac += xstep;
value = (unsigned)tilemap[x][y];
y += ystep;
if (!value)
continue;
if (value<128 || value>256)
return false;
//
// see if the door is open enough
//
value &= ~0x80;
intercept = xfrac-xstep/2;
if (intercept>doorposition[value])
return false;
} while (y != yt2);
}
return true;
}A nagyrésze érthető, de vannak c++ dolgok, amik számomra teljesen ismeretlenek. False-t ad vissza, ha a "vonal" útjában van valami, igazat, ha a kettő obj között semmi nincs.
xt1 = x1 >> 8;
Ez pontosan mit csinál?
Illetve y1&0xff és a többi ilyen rész?
Előre is köszi
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali fotós kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- UHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- IBM PS/1 2168-552 486SX-25
- ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti OC 11GB
- Acer Swift 3 (SF314 54) i5 / 8GB RAM / SSD / FullHD / kiváló állapotban!
- Google Pixel 8A 128GB 12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Cooler Master 700W
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest