Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dobragab

    addikt

    válasz maestro87 #5481 üzenetére

    Ha jól értelmezem, a --FLOAT és a --DOUBLE független egymástól. Azaz ha csak --FLOAT=32-t adsz neki, akkor a double ugyanúgy 24 bites marad, ami szerintem nem vicces. Zavaró lehet, hogy a float pontosabb, mint a double, sőt, szemantikailag is rossz.

    Így a float 32 bites értékeket tud tárolni, de számolni csak 24 bittel tud. C szabvány szerint minden lebegőpontos művelet előtt double-re vagy long double-re konvertálódnak az operandusok. Szóval a te esetedben semmit nem ér.

    Ha 32 bites lebegőpontos számítás kell, akkor --DOUBLE=32 mindenképp kell. Az a te döntésed, hogy a float-ot meghagyod-e 24 bitesnek, és ahol kell a pontosság, ott double-t írsz float helyett; vagy teszel az egészre és mindkettőt 32 bitesre állítod. Én az előbbit tenném, figyelembe véve a saját kódolási stílusomat. Mindenhol double-t használok, kivéve ott, ahol a memóriával takarékoskodni kell.

    [ Szerkesztve ]

    Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.

Új hozzászólás Aktív témák