-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
razorbenke92
#16822
üzenetére
Update:
Szeptember 10-én újra feltöltöttem a 0 GBP-s nyomtatványt.
Szeptember 16-án még mindig iratokra várt a nyomkövető szerint, így újra írtam az ügyfélszolgálatnak.
Erre azt kaptam válaszul, hogy "valamilyen minimális értéket" adjak meg, mert a NAV nem fogadja el vámkezelésre az érték nélküli küldeményeket. Ebben a levélben benne volt, hogy "Az elektronikus levél engedély nélküli másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása és nyilvánosságra hozatala szigorúan tiltott." Ezért nem idézem az ő levelüket.
A saját válaszom:Tisztelt ***** úr!
Köszönöm az információt, de a nevesített érték megadását nem érzem indokoltnak. A nyomtatványokat büntetőjogi felelősségem tudatában helyesen töltöttem ki, a valóságnak megfelelően. A Magyar Posta információs rendszerének hibája miatt 8 nap után csak érdeklődésre kaptam információt, majd az újrafeltöltés után újra csak érdeklődésre kaptam információt.
Ilyen esetben - nem áruforgalmi küldemény - nem lehet mentesíteni a küldeményt a vámeljárás alól? Tényleg az a hivatalos megoldás, hogy inkább hazudnom kell a küldemény értékéről?
Levelem küldésével egyidőben felkeresem a NAV-ot, hogy megerősítsék számomra, hogy ez egy megfelelő, és szabályos módja a probléma megoldásának. Kérem a NAV válaszadásáig levelemet ne küldjék vissza arra hivatkozva, hogy a nyomtatványokat nem adtam rendelkezésre, ugyanis azokat jelen állapotukban helyesen kitöltöttnek tekintem mindaddig, míg a NAV máshogy nem rendelkezik számomra.
Köszönettel,A NAV ugyan még nem válaszolt, és a posta üfsz. sem, de érdekes módon a nyomkövetés szerint tegnap délután kiszállításra továbbították, és a vámkezelés minden nyoma eltűnt a posta nyomkövetőjéből.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92
#16822
üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Vivo X300 - kicsiben jobban megéri
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- A részvénypiacot is kilőné az űrbe a SpaceX
- Thermalright tulajok topikja
- iPad topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- TCL LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ASUS ROG PG39WCDM Ívelt Gamer Oled Monitor!39"/2k ultrawide/240hz/0,03ms/Gsync-Freesync/Type-C/!
- Akciós! Makulátlan MacBook Pro 16" i9 16GB 1TB 5500M asztro szürke részletek a leírásban.
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -50% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite megkímélt állapotban eladó!
- WACOM INTUOS Pen & Touch S - Digitalizáló rajztábla
- Acer Nitro 5 - AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1650 - MAGYAR
- iPhone 13 128GB 100% (1év Garancia)
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- iKing.Hu - Honor 400 Pro Black Stílusos csúcsteló, nagy tárhely 12/512 GB,3 hónap gari!
- Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Silverblue 6.9 120 Hz Dynamic AMOLED, 200 MP kamera, S Pen,
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


pictigjis
