-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
razorbenke92
#16878
üzenetére
(Bocsi hogy ide offolom, de biztos van akit érdekel)
Utolsó update:
Majd 1 héttel azután, hogy belföldi kézbesítésre továbbították, megkaptam kártyám. Mindenféle kamu ügyintézési díj nélkül benne volt a postaládában. Hát... mit ne mondjak, túl naiv voltam, hogy azt hittem, van okuk akadékoskodni.
1) Teljesen vékony, alap ablakos borítékban jött. Semmi extra cicoma, keménycsomagolás, vagy bármi. Benne kitapinthatóan érzékelhető a plasztik kártya. (Ez még fontos).
2) A további képek mutatják, hogy ezt bizony felbontották. És nem csak felbontották, hanem a kártya ragacson lévő elhelyezkedéséből ítélve meg is fordították, ahol minden adat elérhető.Nem vagyok paranoid, de lehetnék. A Curve ugyan sehol nem hívja rá fel a figyelmem, de más bankok kifejezetten felhívják rá a figyelmet, hogy csak sértetlen borítékban érkező kártyát aktiváljunk.
A kérdésem csak az:
- Ha a vámnyilatkozat előtt bontották fel, akkor miért kértek nyilatkozatot? Miért nem kezelték automatikusan dokumentumként (ahogy a "Customs declaration" jelezte).
- Ha a vámnyilatkozat után bontották fel, akkor mi indokolta azt, hogy egy bankkártyát szemrevételezzenek?
- Az más kérdés, hogy a Customs declaration dátumozás alapján biztos nem a feladó műve. A levélben a keltezés Augusztus 19. A CN22-n Aug, 26. -
tlala
addikt
válasz
razorbenke92
#16878
üzenetére
Visszakérdeztem volna, hogy "Jól értem? Ön most hamis adatközlésre, és ebből következően vám/adócsalásra próbál engem felbújtóként rávenni??"
-
loosht
senior tag
válasz
razorbenke92
#16878
üzenetére
Én is írtam nekik egy szerelmes levelet, mert már 10 napja tartják vissza a kártyámat.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92
#16878
üzenetére
aztakurva
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Microsoft Excel topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gumi és felni topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen monitort vegyek?
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- MasterDeeJay: Harc a DDR5 árak ellen
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700XT / 16GB DDR4 / 256 SSD + 2TB HDD
- Magyar menüs Delonghi Magnifica S cappuccino automata kávéfőző tejtartállyal
- SAMSUNG PM9E1 "9100 PRO" 2 TB M.2 NVME PCI-E 5.0 x4 - Új - 14.000-12.500 MBs - Eladó!
- Forza Horizon Xbox Limited Edition Controller Új! Bontatlan!!
- GAINWARD GeForce RTX 4070 Ghost 12GB GARANCIÁLIS, DOBOZZAL, SZÁMLÁVAL
- Xiaomi 14T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 USB-C Dock (ELKELTEK) - CSAK RENDELÉSRE
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V15-IIL: i5-10GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Dell 14 Latitude 7450 WUXGA 2in1 Touch X360 Ultra5 135U 12mag 16GB 512GB Win11 Pro WiFi7 Garancia
- HP EliteBook 640 G10 - 14" FullHD IPS - i5-1335U - 8GB - 512GB - Win11 - 1 év garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


pictigjis
