-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz
Somatom
#7651
üzenetére
Szerintem egyik sem. Vélhetően ennyire nem definit a szabályozás: a leírás alapján vmi flaget néznek kb. ami alapján nem hitelesítettnek minősítik a vásárlást és visszadobják. Míg mások ugyanerre feldobják a hitelesítést és meg van oldva.
Valamint ott van még az a lehetőség is, hogy whitelist-en van a szolgáltató így eleve el sem várt az extra hitelesítés/beállított flag.
Ezek eldöntendő kérdéseknek látszanak amire ők most negatív irányba döntöttek és keresztbe tettek.Én használtam hitelkártya kimaxolásra a back in time-ot, de alapvetően kb minden hónapban megvan a kellő vásárlásom, szóval sok csoda vagy trükk nem volt benne. Ezt kb. ugyanígy hozhattam volna GBIT "csalás" nélkül is... annyival volt így egyszerűbb, hogy nem kellett erre figyelnem és szarakodnom. (Plusz gpay-el fizethettem, nem kellett vírus mellett kotorásznom 6 kártya után a tárcámban, egy helyen voltak a költések, stb, stb... ilyen feature-öket is elvesznek most)
És ezzel van gondjuk amúgy szvsz - pl. az "ügyeskedés" esetén. Valaki írta a Curve fórumban is, hogy ő jó ügyfél, mindig visszafizette a tartozást. Épp ez a gond, hitelkártyánál nyilván az a biznisz, ha nem fér bele a havi keretbe/átlógsz, stb... így a visszatérítés egy részéről lecsúszol. Majd elfelejted visszafizetni és kegyeg a kamat.
Minden más esetben nettó ráfizetés nekik az egész, nem nehéz belátni, hogy egy hitelkártya erre épül. Mindig is így volt. A kamaton keresnek, ha van bónusz abból meg minél kevesebb a jó.Az a vicc amúgy, hogy ha szőrszálhasogatunk akkor őket is elő lehetne venni, mert pl. a visszatérítésre azt írják az ÁSZF-ben, hogy a lekönyvelt tranzakciók számítanak. Az viszont sehol nincs leírva, hogy hány nap a könyvelési átfutás. Van amikor 2 van, hogy több nap. Volt, hogy 1 nappal átcsúsztam köv. hónapra így 0 jóváírást kaptam az adott hónapban de ezt nem látod. Akkor van lekönyvelve amikor megjelenik így náluk és annyi.
Ez egy (volt) GVH-nál azért erősen támadható lenne mikor létezik egy feltétel ami rajtuk múlik és nem definit.
Meg pl. kerekíteni sem tudnak. Lehet, hogy ha zárom a számlát akkor megkérem őket, hogy számolják össze 1 évnyi tranzakció után azt a kb. 30-40Ft-ot amivel elszámolták magukat és legyenek kedvesek átutalni.
A fenti cikkben olvasható volt, hogy jelezték a gondokat előre a Curve kártyával kapcsolatban.
Ez mikor/hol jelent meg? Nálam emlékeim szerint csak a netbankba belépve ugrott fel. Azt meg ugye akkor látom amikor belépek... utólag.
Nekem most pl. van 1 havi Curve költésem amit ha tudok előre, hogy nem fog menni a hó végi kényelmes GBIT átpakolás akkor simán használom a hitelkártyát direktben. És ehhez csak valóban előre kellett volna szólniuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- magyar billentyűzet - 151 - Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5-12450HX, RTX 4060
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF Z690 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6900XT 16GB Zalman Z1 PLUS EVGA 850W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3846, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3840, 100% Akksi
- Samsung Galaxy A16 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Ganacia / BONTATLAN NULL Perces!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



pictigjis
