-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
pictigjis
#7784
üzenetére
Természetesen biztosan nem tudom, csak az általad korábban beidézett Erste panasz válasz és a vonatkozó jogszabályok alapján vélelmezem, hogy az Erste hozzáállását mi támaszthatja alá.
A 13. cikkel kapcsolatban (és úgy általában is) érdemes a fogalom meghatározásokat is megnézni. A PSD2-ben nincsenek benne a fogalom meghatározások, mert ez egy módosító szabály, az eredeti PSD módosítása. Abban benne vannak a fogalom meghatározások. Az ottaniak szerint (és ami a PSD2 13. cikkben szerepel):
-a "fizetési művelet" NEM egyenlő "távoli fizetési művelet"-el.
-a "kedvezményezett" NEM egyenlő Curve.Az mindenkinek világos (az Erste-nek is), hogy a Curve azt próbálja eljátszani, hogy a hozzáadott kártyával te neki fizetsz és ő a "kereskedő", és minden vásárlás "online szolgáltatás" kifizetése. De ettől még nem a Curve a kedvezményezett. És sajnos nem erre szerződnek az ügyféllel, és nem "kereskedői" tevékenységre van engedélyük, de talán még közvetítésre sem. A Curve egy EU licensz-es elektronikuspénz-kibocsátó pénzforgalmi szolgáltató. Arra szerződik, hogy egy elektronikus "számlán" tárolja a pénzed és fizetési műveleteket hajt végre a megbízásod alapján, illetve ad kártyát is neked. Csakhogy nem pontosan ezt csinálja. Nem vezet számlát, nála nincs semmilyen pénzed. Valamilyen közvetítő szerepet vállal a fizető fél és a tényleges kedvezményezett között. Nem teljesen tiszta a szerepe. Ebbe lehet belekötni.
A szerződés módosítás két hónapos előzetes tájékoztatási kötelezettség lehet egy jogos panasz, ha a vonatkozó szerződésben ennyire részletesen benne vannak a használati feltételek. Egyébként a vonatkozó törvény lehetőséget ad arra, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközökre vonatkozó szerződések esetén az ügyfél-pénzforgalmi szolgáltató megállapodHAT, hogy az ilyen szerződés módosítása lehetséges két hónapos előzetes tájékoztatás nélkül is. Ezt nem tudom, el kell hozzá olvasni az Erste vonatkozó szerződését is.
De még ha a fenti hivatkozások helyesek is lennének a fizető fél szempontjából, akkor is a 13. cikkben leírtak csak egy lehetőséget biztosítanak az Erste-nek, hogy ne alkalmazzon a leírt esetekre erős ügyfél-hitelesítést, ha nagyon akar, akkor elvárhatja a leírt esetekben is.
-
ACE-
addikt
válasz
pictigjis
#7784
üzenetére
Szerintem az is a baj, hogy a Curve nem küldi tovább hogy valójában az adott vásárlás Internetes, vagy fizikai vásárlás. Mert véleményem szerint arra is hivatkozhat az ERSTE, hogy ezt sem tudja elkülöníteni, így nem érvényesül a jogszabály. Mert ugye ha whitelistára teszi, akkor a Curve kártyával internetes tranzakciókat is el fogja fogadni, és így nem teljesül a PSD2, a Curve kártya adataival annak megszerzésekor ugyanúgy vissza lehet élni...
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Futás, futópályák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- The Game Awards 2025 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Nyaralás topik
- Éjszakai műszak
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 512GB 1 év garancia
- ÚJ Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 165Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - RTX 4060 -Win11 - 3 év gari
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3940, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



