-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
A CURVE használóknak egy kis tapasztalat.
Csaknem 2 hetet töltöttem most Indonéziában (Balin) és vagy ezzel a kártyával fizettem, vagy a CIMB automatáiból vettem fel készpénzt. Két alkalommal volt gondom. Az első mindjárt a reptéren, mivel a KP felvételnél a Credit card menüpontra nyomtam, amire pénzt nem adott ki, de a terhelés rögzült,
és volt egy rendszerhiba amikor duplán terheltek (ez általános hiba volt aznap). Mindkét hibánál a refund nagyon gyorsan megtörtént.
A külföldi használat során ezen kívül soha semmi gond nem volt.
A kártya mögött Cetelem hitelkártya van és a bank pontosan annyit könyvelt terhelési összegnek, mint amennyi a Curve használatkor megjelent az alkalmazásban és az értesítő emailben. Se tranzakciós, se váltási díj nem szerepel egyetlen tételnél sem, ráadásul megkaptam az 1% visszatérítést is.
-
Clemi
veterán
válasz
kokokka
#1994
üzenetére
Az igazság az, hogy már én se használom a Curve kártyát, fizetésre legalábbis soha sehol, csupán arra tartom, hogy ha úgy adódna, akkor KP-t vegyek ki ATM-ből, mert ahol lehet ott az Apple Pay-t használom fizetésre. Eredetileg arra szántam, hogy csak ez az egy kártya a rövidgatyó zsebbe, vagy egy apró kis tárcába az igazolvány mellé és semmi brifkó, semmi telefon, csak minél lazábban mondjuk a vízpartra és az összes kártya biztonságban otthon. Sajnos szembesültem vele, hogy gyakorlatilag szinte minden nap jön az értesítő email, (feliratkoztam az értesítőre) hogy probléma van a szolgáltatás működéssel, vigyek magammal backup kártyát, majd egy óra múlva a következő, hogy a problémát kijavították, öröm és boldogság. Minden nap! Nem hébe-hóba, minden áldott nap van valami gond a rendszerükkel.
-
Clemi
veterán
válasz
Tomi8822
#1841
üzenetére
Nagyon ne örvendezz az 5Ł-nak, mert csak 10Ł minimum összeget tudsz átutalni magadnak számlára, vagy persze elkezdheted az a pár száz forintot a kártyáról is lefogyasztani, csak számolgatni kell, hogy mennyi van még a fontokból forintban

A vásárlások utáni 1%-ok szintén fontban gyűlnek és minden vásárlásnál azonnal megjelenik. Ha a kártyával fizetsz a rajta lévő összeget felhasználva, akkor azonnal el is költheted, de ha tovább akarod utalni meg kell várni, amíg a 10 GBP összegyűlik. -
Clemi
veterán
Sziasztok,
Erősítsetek meg (elolvastam az összefoglalót), hogy ha mondjuk a booking.com-on (vagy egyből a hotel oldalán) devizában fizetem ki a szállást és a kártya mögött lévő forint alapú kártyáról vonja le a Curve az összeget, akkor azt bankközép árfolyamon (vagy annak közelében) átváltja és nem a bankom fogja eladási árfolyan + konverziós költséggel váltani. Van Revolut kártyám is, de mivel csak jelenleg csak kicsi ali és ebay vásárlás összegek kiegyenlítésére használom, kicsit tartok a zárolástól, ha hirtelen rátolok egy nagyobb összeget és azt átváltom devizára. Az apránkénti feltöltéstől meg azért ódzkodok kicsit, mert nem akarok nagyobb összeget rajta tárolni.
-
Clemi
veterán
Hali,
Tudom, hogy az összefoglalóban van érintőlegesen róla szó, de pont az érintőleges volta miatt, lenne valaki olyan kedves és feloszlatná a ködöt, hogy a Curve kártyára kapott pontokat hogyan tudom forintosítani, mondjuk a Revolut kártyával, mert az itthon boltban fizetés elég necces, főleg alacsony pontszámnál.
-
-
Clemi
veterán
Sziasztok, gyors kérdés. Most regeltem a Curve applikációban, be is tettem alá a kártyáimat és a Revolut kártyám. A kérdés, hogy lesz kártya száma a Curve kártyának az applikációban? A másik kérdés a apple pay-el használható? A harmadik, amit bár olvastam az összefoglalóban, hogy lehet, csak a hogyant nem, hogy a kapott bónusz 5 GBP-t vagyis az 500 pontot hogy tudom levásárolni, vagy áttenni a Revolut kártyára?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5800H RTX 3070 32GB 512GB NVMe új akku gar
- View 71 Tempered Glass Snow Edition + 3 db Corsair LL120 RGB 120mm + vezérlő + hub
- Xbox Series X 1TB + 1 játék - 1 hónap garancia - konzol beszámítás ok! -
- Playboy 2000-2005 teljes évfolyam
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! Xiaomi Mi 2K 27 165Hz IPS QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


és volt egy rendszerhiba amikor duplán terheltek (ez általános hiba volt aznap). Mindkét hibánál a refund nagyon gyorsan megtörtént.
A kártya mögött Cetelem hitelkártya van és a bank pontosan annyit könyvelt terhelési összegnek, mint amennyi a Curve használatkor megjelent az alkalmazásban és az értesítő emailben. Se tranzakciós, se váltási díj nem szerepel egyetlen tételnél sem, ráadásul megkaptam az 1% visszatérítést is.

pictigjis
