-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
logineres
tag
válasz
pictigjis
#12875
üzenetére
Oké, viszont azért felveszem a kapcsolatot a bolt-al, mert akkor se én nyomtam rá a váltásra. Valószínűleg a terminál szövegben figyelmeztetett erre, ha az eladó mondta volna, hogy kiírja ezt a szöveget elolvastam volna és akkor fizettem volna a k&h-s kártyámmal, mert nem kis pénzről van szó.
Mindenesetre köszönöm a segítséget
-
logineres
tag
válasz
pictigjis
#12872
üzenetére
Ah értem. Vásárlás után én nem nyomtam semmire szóval valszeg az eladó nem tudhatta, hogy miről van szó, ezért leokézta. Ha kinyomta volna akkor, ha jól értem a HUF-os vásárlással történt volna a vétel. Ilyenkor ezzel lehet tenni valamit? Ha felveszem a kapcsolatot a boltal?
-
logineres
tag
Szép napot mindenkinek.
Történt velem egy olyan eset, hogy a home-max-ban vásároltam egy terméket HUF-ban, curve(telefonnal) fizettem, viszont a curve a HUF-ot valamiért átváltotta nekem GBP-be, így az átváltás miatt több ezerrel többet fizettem. Alapból k&h-s vagyok, beszéltem velük, viszont ott a vásárlás elejétől HUF-ban látják a fizetés-t. Így gyanítom, hogy a curve-nél történt valami gáz. Esetleg valakivel már fordult ilyen elő ? És ha igen mit kell tenni? Persze írtam már a curve, illetve a home-max ügyfélszolgálatnak is, de 4-5 nap biztos lesz, mire lesz válasz.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Olcsó vs. drága egér: melyiknél érzed meg igazán a különbséget?
- Xbox Series X|S
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Pánik a memóriapiacon
- VoIP telefonálás
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- SK Hynix 32GB DDR4 2666MHz PC4-21300 laptop RAM
- Sanitas SBM 21 felkaros vérnyomás mérő / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



