Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Mavic Pro-nál szeret a szalagkábel "elhasználódni". Ha valamilyen kamera hibát tapasztalsz, akár rángatózás vagy bármi akkor az 90% hogy szalagkábel hiba lesz.
Nem tudom pontosan mit csesztek el ennyire rajta a tervezésnél, de volt hogy pár hónapos gépnél is kellett szalagkábelt cserélni. Persze a gari miatt ingyenes volt, de mégis csak egy ideig nélkülözni kell a gépet.(#2495) sityupityu
Elég komplex a rendszer, szóval frissíthető a hardverek nagy része.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Geller72
veterán
válasz forceberg #2499 üzenetére
Erről a két eszközről volt csak szó. . Árban egyformák. Aki(k) nagyon egyszerű módon, környezetben, FCC módban használja, a legtöbb esetben nincs/nem lesz gondja, de azt ugye mindketten tudjuk, hogy a pro-ban használt technológiának stabilitás szempontjából soha nem lesz vetélytársa a wifi-s akármelyik másik dji gép sem. .
A teszt nagyon egyszerű, egy domb egyik oldalának aljában szállj fel és átrepülve, a másik oldalon meg le. Persze nem egy kis 50m-es dombra gondolok. . A pro sokkal később fog elkezdeni nyivákolni, mint az Air. Ezért iis kérdeztem a legelején az egész beszélgetésnek, hogy attól függ, hogy mire akarja használni.
Nekem is tetszik az Air, de egyértelmű, hogy nem meri a Dji ugyanazokkal a tudással felruházni, mint a MPro/MPro2/Zoom/P4 kategóriát. Nagy kár, mert ha leváltotta volna a MP-t (sima pro) egy olyan Air-al, ami átörökölte volna a Pro tudását és az Air többlettudását, és ezt MP áron adta volna továbbra is, akkor sokan nem MP2-t vennének. -
veterán
Igen lehetséges hogy ez is szalagkábel hiba. Én is azt tudom hogy javasolni hogy ebay-ről rendeljen hozzá szalagkábelt. A cseréje viszont már nem egyszerű feladat annyira. Érdemes FB DJI-os csoportokba keresgélni olyat aki ezzel foglalkozik.
Új gépet vettél? Ha igen akkor 48 órán belül van lehetőséged venni Care-t a gépre. Ha 1 éven belül a saját hibádból törik a gép, akkor utána a DJI kicseréli egy bizonyos összegért 2 alkalommal max az 1 év alatt.
Ha kifutsz a 48 órából akkor sincs gond, mert van egy szép hosszú leírás hogy milyen videót kell a drónról csinálnod és beküldeni a DJI-nak, aztán utána engedélyezik a Care-t.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-oli-
aktív tag
válasz Geller72 #2479 üzenetére
(Bocs, hogy csak most a horvátoknàl más a 4G, mint itthon.)
Ok világtalanul álltam neki. Az fele menü kínai nekem, guglizni kéne gondolom, vagy valahol le vannak írva az alapok? Ti hogy kezdtétek? Mint írtam vettem egy Tello-t a gyereknek gyakorolni, eszembe se volt ilyen komolyat venni, erre fater beállított vele 😎
-
veterán
Vásárlás előtt mindenképp tudakozódni drónos fórumokba illetve FB csoportokba hogy milyen gyerekbetegségei lehetnek. Mavic Pro szériánál ez az egyetlen dolog amit tartani kell. Ahogy említettem hónapok alatt is előjöhet. De van aki meg 2 éve használja jó sokszor, és egyszer sem került szalagkábel cserére sor. Szóval ezt nehéz megmondani hogy elő fog-e jönni.
Nem tudom hogy volt-e már drónod de a Mavic Pro-nál kicsit szerintem el van cseszve a gimbal tervezése, mert ha alacsony magasságból is pottyansz akkor a gimbalnak kampó lehet. Egyszerűen így lett sajnos tervezve, szóval ennek a szériának a gimbal része nagyon sérülékeny. Kezdő drónosoknak nagyon kell rá figyelni hogy nehogy egy faág vagy bármi kis dolog miatt pottyanjon a gép. Persze fennállhat olyannál is aki már x éve drónozik, de egy kezdőnél hatványozottan igaz.
Vigyázni kell rá nagyon aztán ennyi.
Hatótáv illetve repidő tekintetében viszont nagyon jó döntés volt a gép.iPhone 13 Pro Max
-
Rico45
őstag
válasz jozsi252 #2508 üzenetére
Értem és köszi a választ! Lehet kicsit elhamarkodtam a vételt. Viszonylag jó árban vettem.
Annyira vágytam már egy komoly kis drónra.Első kezdő drón egy Tello volt.Pár hétig. Aztán kb. másfél évig egy Parrot Bebop 2-esem volt(eladó) ami már majdnem űber@asza volt,mert elég messzire, meg magasra lehetett vele szállni.Viszont a kamerája nem volt igazi.
Pro-ra vigyázok nagyon mint mindenemre. Gimball fixáló/védő szigorúan ha elpakolom :-)"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
Geller72
veterán
Van azért jónéhány - magyar - Yt vidi is ezen a téren, de itt pl angolul van és már egy google oldalfordítás is elég hozzá, hogy megértsd mi a pálya. A legnagyobb részét egyszer kell beállítani, és csak egy kevés rész az, amit - használattól függően - rendszeresen állítgatsz. Főleg, mert távról, akár programozhatóan egy csomó mindent elérsz. Felszállás előtt várj, amíg minden ok nem lesz a kijelzőn. Kalibrál is, valamint a home pointot elmenti, GPS használható lesz, stb. Én aktív folyamatos nettel használom, így azt is figyelembe kell venni.
-
veterán
Ha Air-t vettél volna akkor negatívumként azokat a dolgokat nem kell megemlíteni mint a Pro-nál. Viszont a hatótávod meg a repidőd nem lenne annyi mint a Pro-nál. Kompromisszumot kell kötni, de attól függetlenül ne aggódj, nem döntöttél rosszul.
Nekem az Air tudása FCC módba bőven elegendő volt amit tudott, de sokan vannak akik a kilométereket hajszolják, nekik Ocusync kell.
Mavic 2 Pro valamint Zoom-nak nem nagyon lehet egy negatívumot se mondani, minden olyan hibát kiküszöböltek ami a Pro-nál fennállt. Sajnos az árán is meglátszik, viszont a repidőd is jó, a gimbal is nagyon frankón stabilizál, és nagyon szép videókat lehet velük csinálni.A gimbal védő szállításnál nagyon fontos hogy fent legyen.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
VANESSZA1
őstag
Olaszország-Dél-Tirolban milyen szabályokkal lehet repkedni?
Engedélykérés, illeték..stb.Ha valakinek van infója nagyon megköszönném ha megírná.
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
veterán
Ha FCC módban akarom használni a gépet, akkor elég egyszer átállítani és a későbbiekben csak rákérdez a dologra hogy így akarom-e használni, vagy minden alkalommal annyit kell molyolni vele? Én még nem állítottam át, de a feltöltött videók alapján képben vagyok, viszont sehol sem térnek ki rá, hogy elég-e egyszer átállítani.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz sityupityu #2514 üzenetére
Na, közben nekiláttam és rájöttem, hogy pontosan hogy van ez. Csak annyit kell tennem, hogy a DJI GO minden egyes elindításánál a chanel-re kell böknöm, hogy nem akarom visszaállítani EU szabványra. Én azt hittem, hogy ennek a fake gps free alkalmazásnak állandóan futnia kell, de közben meg csak az átállítás miatt volt rá szükség csupán egyszer. Utána már akár törölhető is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
code1005
senior tag
válasz sityupityu #2515 üzenetére
Még csak arra se kell böknöd, elég ha amikor feldobja az ablakot, hogy rossz területi beállítás (vagy valami ilyesmi) akkor ott a mégse gombra böksz.
plata o plomo
-
-
Djuree
félisten
válasz sityupityu #2514 üzenetére
leírod hogy kell ezt?
mavic pro platinummal is lehet?LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
veterán
-
Rico45
őstag
Én sem merek nekiállni :-)
Nagyon frankó így is szerintem. Tegnap kimentem a falú határába,és nyomtam egy távolság tesztet.
Háát 5km-után még nem jajgatott. Jel volt rendesen. Tovább nem mertem menni,féltem,hogy az aksi nem lesz elegendő a visszatéréshez :-)
Aztán szépen megjött,és még maradt 30% töltöttség.Viszont az asteroid mode nagyon hiányzik
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
veterán
-
veterán
Pro-nál a legegyszerűbb moddolt GO4-et használni ami folyamatosan FCC módra kényszeríti a távot illetve ezek után a drónt is. Nyilván Androidon könnyű megoldani, iOS-en már nem annyira.
iPhone 13 Pro Max
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
veterán
Air kamerájával kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ha pl a videó felvételnél beállítom azt, hogy 1080/60fps-ben akarok felvenni, akkor azt ha egyszer beállítom az úgy is marad. Viszont fénykép készítésénél hiába állítom egyszer be HDR-t, kikapcsolás után sima fényképre vált mindig. Ez miért van, illetve lehet ellene tenni valamit?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rico45
őstag
Háát ez sem 100-as !
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
Gabbana
aktív tag
Sziasztok!
Mavic 2 Pro vásárlásán gondolkodom, a segítségeteket kérném.
Esküvőnkre szerettünk volna drónt intézni szeptember 7-én, de a barátunk gépe a napokban zuhant egyet és kamerahibás lett.
Régóta vágok videókat saját részre, figyelek youtubereket, gondoltam lehet, hogy ez egy jel, veszek egyet első körben saját célra hobbiból. (a menyasszony meggyőzése is könnyebb művelet ilyenkor, feltehetően utoljára az életben... ) Repülési tapasztalatom nulla.Szóval az általános tanácsaitokra lennék kíváncsi. Tóparton élünk, rengeteg a kajakos, biciklis, horgászverseny, munkám során is tudnám használni a Balaton környékén is stb., alapvető cél a videózás.
Találok valahol összefoglalót a szabályokról, tapasztalatokról (esetleg video formában), látom hogy vannak konferenciák a szabályozással összefüggésben, ezek megtalálhatóak a youtubeon? Hogyan működik ez a folyamat a gyakorlatban? Mi van ha nem lesz engedélyem a saját esküvőmön pl, és mégis videózom?
Maga a Mavic2Pro jó választás-e, van-e bármi komoly hátránya, illetve nem várható e mostanában valami új fejlettebb szerkezet amire érdemesebb várni. Hol vegyem meg?
Ha valakinek van ideje egy általános tájékoztatásra (vagy egy korábbi linkjére), megköszönném!
Az életben nincs felesleges tapasztalat...
Az életben nincs felesleges tapasztalat...
-
veterán
válasz Gabbana #2533 üzenetére
Engedélyed tuti nem lesz mert legalább 30 nappal előtte jelezni kell a légügyi hatóság felé a szándékod. Engedély nélkül maximum akkor járhatsz rosszul ha épp rendőr rajtakap, de erre azért kicsi az esély, illetve inkább figyelmeztetni szoktak, büntetésről ritkán lehet hallani.
A baj az hogy hiába tudsz jól vágni ha a drónt nem tudod rendesen kezelni. Egy jó videóhoz nagyon sok mindenre kell figyelni, illetve nem utolsó sorban a finom mozgásokhoz sok gyakorlat kell. A M2Pro nagyon jó választás, de én azt tanácsolom hogy keressél valakit aki ezzel foglalkozik és akkor nem fogsz csalódni a felvételekben. Gondolom esküvő közben te sem a drónnal szeretnél foglalkozni, idegennek meg odaadni egy fél millás drónt annyira nem biztonságos.
Igaz hogy az időpont nagyon közeli de kérdezz rá Orsinál esetleg. -> https://cinelike-film.com/Ha meg az esküvő lement utána nyugodtan fogsz tudni gyakorolgatni a drónnal hogy elsajátítsad a kezelését.
iPhone 13 Pro Max
-
Geller72
veterán
válasz Gabbana #2533 üzenetére
A DOE honlapján megtalálhatóak a legfontosabb dolgok. Ez egy országos egyesület. Kelleni fog felelősségbiztosítás, amit szintén tudnak ők intézni, valamint érvényes eseti légtérhasználati engedély, amit 30 nappal a tervezett repülés előtt kell minimum megigényelned. A biztosítás nem ér semmit, ha nincs esetid. Ha ugyanoda kérsz többször esetit, eleve nagyobb az esély, hogy hamarabb megkapod, és amúgy sem egy adott napra adják, hanem mondjuk ~30 napra.
Dokumentumok légtérigényléshez.
Dokumentumok - nagyjából mindent érintően.
Légtér választás/ellenőrzés - légtér.hu.
Felelősségbiztosítás. A te géped 2kg alatti, tehát 1-es kategória.
A nulla repülési tapasztalaton pedig csiszolj még egy kicsiit. . Vegyél egy tellót, vagy bármit, ami olcsó, de már ad némi tapasztalatot azon a téren, amikor repülni ÉS filmezni is tudnod kell úgy, hogy képben vagy a környezeteddel is. Látszólag sokaknak úgy tűnik, hogy a 3 dolog simán abszolválható, de aztán mégis kiderül, hogy nem. Vannak páran, akik drónoznak esküvőkön (a részletekbe inkább most ne is menjünk bele) és talán jobb, ha erre az alkalomra te fizetsz egy ilyenért. Csak ezért ne vegyél egy gépet. . Egy ilyen melóra olyasvalaki kell, aki rendelkezik komolyabb tapasztalattal. Sok sikert a géphez. .
-
Gabbana
aktív tag
válasz Geller72 #2535 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Esküvő nem gond, kezelő lenne, gép nincs.
Van olyan magasság ameddig semmilyen engedély nem kell? (nyilván egy focipályára gyakorlásnak nem kérnék, de pl. épületmagasság, saját udvar, nem tudom...)
(felénk egyébként ahogy nézem, egy esküvői videós folyamatosan foglalgatja a légteret, eddig ilyenekkel nem foglalkoztam)
[ Szerkesztve ]
Az életben nincs felesleges tapasztalat...
-
Geller72
veterán
válasz Gabbana #2536 üzenetére
"Van olyan magasság ameddig semmilyen engedély nem kell?"
-A földtől 1cm-re már légtérnek számít.
Ugyanakkor ha nem egy M2P-vel kezdesz hanem egy kis gyösszel és kimész egy biztonságos, nem publikus helyre és kis magasságon maradsz (egy Tellóval amúgy sem kell az 500-at karcolgatnod. .) akkor nem lesz baj.A géppel kapcsolatban olvass el ELŐTTE mindent, mielőtt egyáltalán bármit is csinálnál vele. Nem csak yt-s vidiket, hanem a használati útmutatót, az appot is ismerd meg. Ismerd meg a géped, hogy BIZZ BENNE. És magadban. Csinálj teszteket, olyanokat, amiket nyugodt körülmények közt ki tudsz tapasztalni és ha vészhelyzet lesz, tudd lereagálni, megoldani. RTH gyakorlása, landolás felszállási home pointra, dinamikusra, készbe landolás, stb.
-
veterán
válasz Geller72 #2537 üzenetére
"készbe landolás"
Én kb mindent úgy csináltam az első repülés előtt amiket leírtál. Áttanulmányoztam mindent, utána meg gyakoroltam a különböző dolgokat. Viszont a fent leírt kézben landolást az air-al nem merem, valahogy féltem az ujjaimat. Egy más, magasabb felépítésű drónnal nem lenne gond, de ezzel nem merem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Teasüti
nagyúr
válasz sityupityu #2538 üzenetére
Ha erre adnád a fejed, akkor tudd, hogy ki kell kapcsolni a függőleges leszállás védelmet. Nincs előttem az App, de asszem downward vision sensor lesz az. Különben nem hagyja magát megfogni.
Amúgy igazán egyszerű, alulról összecsíped az ujjaiddal és fejre állítod, hogy megálljon a motor.
Viszont ehhez a többi védelmet bekapcsolva kell hagyni, mert különben nem fog leállni a motor fejre állítva se. Fejből nem tudom pontosan melyik felel ezért a funkcióért.
Gyakorolni kell, én először kézből szálltam fel. Manuálisan elindítod a rotorokat (joystick-okkal) mikor már feltartod, majd vagy adsz neki egy kis tolóerőt, vagy az automatikára bízod ami ha érzékeli az instabilitást akkor azonnal felpörög, hogy stabilizálja magát a levegőben. Vagyis ha pörögnek a rotorok, akkor elkezdem leereszteni a kezem, amint észreveszi ezt, felpörög és el lehet engedni.Itt gyakorold a fogást rajta, mert ha nem fogod elég erősen akkor érhet meglepetés, amikor leveszed és fejre akarod állítani. Nekem az elején egyszer majdnem kicsúszott az ujjaim közül. Nem is tudom mit csinálna, ha oldalra dőlve elengedném. Beleállna vajon a földbe, vagy mennyi hely kellhet neki mire vízszintesbe teszi magát?
[ Szerkesztve ]
-
cerberus01
újonc
Üdv,, segitenètek,,, hogy tudom meg nèzni hogy hány töltès van az akksikba,,,, Mavic pro platinium,
-
S.J.
tag
sziasztok!
atlagos hasznalatnal max. 20 percet bir az akksim mavic 2 ben. hany szazalekosak lehetnek?
-
veterán
válasz Teasüti #2539 üzenetére
Persze, tudom, hogy ki lehet kapcsolni, már nagyon jól ismerem az app-ot. Egyébként el lehet úgy is kapni ha nincs kikapcsolva az alsó szenzor. Ha alulról de az eleje felől közelíted meg, akkor még nem érzékeli a kezed, egy gyakorlott cimborám így simán elkapta amikor kipróbálta.
Amúgy úgy egyébként megy minden vele. Kézzel szállok föl-le stb, csak az elején használtam az auto le-felszállást. Annyira nem is kedvelem egyébként. A legtöbbször a kocsi tetején illetve a motorháztetőn szoktam landolni, de volt olyan, hogy csónakkal voltunk és oda raktam le.
De kézzel továbbra sem akarom megfogni. Tudom, hogy egyszerű, alulról ujjal megfogni aztán kész, de én félek attól, hogy mi van ha kicsit feljebb nyúlok? Ezek a kicsi drónok mint az air a kialakításuk révén szerintem elég veszélyesek ebből a szempontból...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
válasz cerberus01 #2540 üzenetére
Én csak magáról az akku fajtáról tudok véleményt mondani amiket használnak. Ugye lítium polimer akkukról van szó, amik a leadott kapacitás terén jelenleg a legjobbak, de kevesebbet bírnak mint pl a lítium ion. A polimerben emlékeim szerint kb 300 max 400 töltés van a komolyabb teljesítményvesztésig, míg a lítium ionnál amiket pl a mobilokban is használnak ennek kb a háromszorosa. Viszont nem is tudnak ennyit teljesítményben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Teasüti
nagyúr
válasz sityupityu #2542 üzenetére
Nem tesz benned nagy kárt. Én egyszer megfogtam felülről.
Épp fel akart szállni a város közepén no fly zónában. Azóta se jöttem rá honnan jött a parancs, mert én nyilvánvalóan nem tudok felszállni vele piros területen.
Szóval beszartam, h ez most el fog repülni és ráfogtam felülről. Megúsztam egy-két kisebb vágással az ujjaimon.
Inkább ütött, mint vágott.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz sityupityu #2545 üzenetére
Nem. Kiírja, h kapd be itt nem repülsz köcsög.
-
veterán
-
VANESSZA1
őstag
válasz sityupityu #2545 üzenetére
Ott használhatsz litchi-t. Állítólag az nem sír 😢
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Arti1
aktív tag
válasz cerberus01 #2540 üzenetére
A DJI GO 4 app-ban a gép adatait ha nézed, van egy Akkumulátor-ról szóló fül, ott írja ki, hogy hányszor volt töltve az akksi (az hogy mennyire kell lemerülnie, hogy növekedjen a számláló, még nem sikerült rájönnöm, valószínűleg ha csak 1 led-et merítesz rajt és feltöltöd, nem növekszik, vagy számol tizedeseket is, passz....)
Ha kivetted az akksit, nyomd meg 5 mp-ig a gombját és felvillant pár ledet, így jelzi, hogy hány %-os az akksi (minden led világít 100%-os állapot, csak 1 világít cserélni kell hamarosan, stb...)
Itt angolulhttp://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik