Új hozzászólás Aktív témák
-
Arti1
aktív tag
válasz Teasüti #2249 üzenetére
Backdoor biztos van, azt viszont nem hinném, hogy a hatóságnak itthon minden no fly zonahoz megvan az embere, aki ezt figyeli es atveszi az iranyitast... talan meg az USA-ban sem... kinaban viszont szerintem minden zonara ketten vannak, biztos ami biztos
http://www.shutterstock.com/g/Arti_Photo?rid=264901704
-
Teasüti
nagyúr
Nem tudom ez mennyire sci-fi odahaza vagy külföldön (UK), de azt hinném lehet ezt automatizálni.
Ugye az autonóm drónok küldenek azonosító jelet. Gondolom semmiből nem tart ezt monitorozni a védett területeken. Kap egy külső parancsot egy RTH-ra egy kijelölt koordinátára és lehet érte jelentkezni az illetékes felügyeletnél...
Nem tudom hol tart a technika, vagy mennyire naprakészek a hatóságok. Törvényileg gondolom itt még nem tart a világ.[ Szerkesztve ]
-
VANESSZA1
őstag
válasz Teasüti #2253 üzenetére
Magyarországon jelenleg az Antenna Hungária végez ellenőrzéseket, megfigyeléseket.
Hogy ez milyen mértékű, vagy mennyire elérhető számukra egy gép az nem tudja senki, de minden anyagit gondolom megkapnak, hogy a király nyugodtan alhasson, és senki ne zavarja.
Azt is lehet látni, hogy a DJI is nagyon "együttműködő" minden téren.[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
VANESSZA1
őstag
válasz Teasüti #2255 üzenetére
Erre gondolsz?
Vagy a DJI gyárira ?[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
-
LordAxwell
senior tag
Hali!
Az mitől lehet hogy felszállok teljesen normálisan a mavic pro platinummal, gps jel is van minden, és random időközönként, (de van, hogy repülés alatt egyáltalán nem) disconnectel a drón és a táv, aztán 2 mp utána visszajön a kép? Kicsit félelmetes.
Előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
d3tox1c
senior tag
válasz LordAxwell #2258 üzenetére
Na, nekem pont par perce volt.
Kifagyott a kep, fekete-feher lett. A jel az megvolt rendesen, de a kep kifagyott.
Szerencse hogy csak a kertben gyakorolgattam.... ha ez mondjuk fent tortenik, tuti para van...
Mas:valamit el allitottam szerintem, mert az elso szenzorok erzekelik az akadalyt, de a dron nem all meg, csak a telo sikitozik hogy valami van elotte.
Gps modban van. Ezek a modok sem teljesen tisztak meg nekem(atti, gps, stb)
Elegge kezdo vagyok meg. -
bszotak
tag
Sziasztok!
Elkövettem az a hibát, hogy a Sparkkal poros helyen szálltam fel/le, többször is. Az eredménye az lett, hogy a gimbal lefelé nézve megakad, és megkapom az overload hibaüzenetet
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e sűrített levegővel nekiállni tisztítani, vagy azzal többet ártok, mint használok?
Esetleg ha valakinek volt hasonló gondja, ossza meg kérem velem a tapasztalatait.Köszi!
-
khorvat
senior tag
válasz bszotak #2260 üzenetére
Egy Mavic Air-rel volt ilyen gondom nálam is porszem okozta. Fújd ki levegővel és párszor járasd meg a kamerát, gimballt alacsony magasságon. Nekem kiköhögte magából a koszt azóta folyamatosan újra hibátlanul működik, illetve ha tehetem mindig 1m-ről kapom el kézzel, nem szállok le vele poros helyen. Egy landing pad lehet jó lenne éppen ezeket segítene kiküszöbölni, idén kipróbálok egyet ha nem bejövős meg eladom.
-
LordAxwell
senior tag
válasz khorvat #2263 üzenetére
A sparkommal általában én is mindig úgy szálltam le hogy megfogtam a levegőben és leforditottam, erre azt mondták bent a DJI ars-ben a srácok hogy ne tegyem, csak ha muszáj mert nem tesz jót a rotoroknak.
Nem tudom igazuk van e....Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Teasüti
nagyúr
válasz LordAxwell #2264 üzenetére
A Spark elvileg le is tud szállni tenyérre. Mármint van erre funkciója a Gesture Control-ban azt hiszem.
Mavic Air-t egyszer indítottam be kézből. Meglepett milyen tolóereje van, majdnem kicsúszott a kezemből.
De azt kétlem, hogy bármi baja lenne a gépnek attól, hogy 100% fordulatra kapcsol. Elvégre ez üzemszerű működés.
Azon filózok vajon megmarad a levegőben az Air, ha elengedem? Amíg mozdulatlanul tartottam, addig csak standby forogtak a motorok. De amint észrevette, hogy instabil a helyzet úgy azonnal felpörgött felszállási parancs nélkül. Persze megfordítottam, de ha elengedem akkor képes rögtön stabilizálni, vagy nekicsapódik a plafonnak?
Gondolkodom rajta, hogy le is veszem a levegőből így, leszállás nélkül. Miért ne? -
Teasüti
nagyúr
Van rá mód, hogy Air-en el lehessen forgatni a kamerát a "roll" tengelyen? Camera roll adjustment volna a becses neve. Semmit nem találtam a témában.
Vagy hogy a fenébe tudta ez az ember elforgatni?
Az a gyanúm, hogy ezt post-ban csinálhatta csak. -
Geller72
veterán
Én a P4-et is úgy "veszem le" kézzel. A sűrített levegő, ha jól csinálod nem árt neki, sőt. Bizonyos időközönként, de ha mégis földközelben repülök, vagy landolok, akkor mindig kifújatom a motorokat is, meg úgy általában mindent. Nem szabad túl közelről, akkor nem nagyon lesz gond. Egyedül a motorokat szoktam közelebbről kifújni.
-
Teasüti
nagyúr
Ti használtok vmilyen LUT-ot a D-Cini módban készült videókhoz (Air)?
Én nekem vmiért nem megy annyira a grade-elés, vért izzadok mire korrigálom a színeket és kontrasztot. -
Teasüti
nagyúr
Jah amúgy próbáltam előidézni az önkényes felszállást, de bármit csináltam nem akart beindulni magától.
Próbáltam a távost ki- bekapcsolni, akár joystick tartása közben is. Próbáltam a földön elvinni a madarat a home-tól kicsit, hátha haza fog menni ha kikapcsolom a távost, de nem.
Ennek fényében még mindig úgy gondolom vki bejött egy backdoor-on mikor ez történt.Vagy van vmi bug NFZ-ban, ahol a szoftver összezavarodhat. Viszont ezt nem tudom kipróbálni anélkül, hogy NFZ-ben lennék.
[ Szerkesztve ]
-
VANESSZA1
őstag
-
panoly
tag
Sziasztok!
Abban tudtok segíteni, hogy specifikusan Mavic Pro-ra kiterjesztehető-e +1 évvel a DJI Care Refresh?
Találtam ilyet:
[link]
és drónt is, amit vennék, még kb 2 hónap care-el, használtan, de arra vagyok kíváncsi, hogy meg tudom-e hosszabbítani a Care-t. Nem találok sajnos egyértelmű leírást, ami alapján meggyőzödhetnék.[ Szerkesztve ]
-
LordAxwell
senior tag
Sziasztok!
Esetleg valaki tudja, hogy olaszországban milyen szabályozás van a dronokra?
Előre is köszi!
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
total90
veterán
Ha már LUT-ok, akkor én ezt ajánlom: [link]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
őstag
válasz Teasüti #2250 üzenetére
Létezik... Az én P3 4K-m 10% akkuval leszállítottam, de nem homera és ugye nem is updateltem leszállás előtt a home pointot. Kikapcsoltam éppen a távot amikor gondolt egyet és elkezdett felszállni, miközben a tabon magyarázta, hogy battery critically low, returning to home point... Még jó, hogy nem pont akkor indított rá amikor éppen meg akartam fogni
Egy kérdés: Szerintetek miért van az, hogy egy 30-as akkuval felszállok és kb 85%-nál gondol egyet és szintén battery critically low, majd elkezd leszállni ott ahol éppen van... Tudom haza hozni, mert reagál, csak aggasztó... Nem túl jó ha 1,9 Km-nél (eddig ez a rekord vele) becsúszik egy ilyen
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Teasüti #2265 üzenetére
Na ezt a funkcióját nagyon imádom Volt egyszer nálam egy Spark javítás miatt és amikor próbáltam akkor tenyérből szálltam le meg fel, illetve az erőt magammal vittem és távolról a tenyeremmel irányítottam
Ez cool dolog nagyon Szerintem megmarad, csak nem mindegy milyen módban vagy, mert elvileg a vps nem non stop működik, hanem adott módokban. A leírásában ez áll egyébként:
"Detects clearly patterned surfaces with adequate lighting (lux>15) and diffuse reflectivity (>20%)""The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
LordAxwell
senior tag
Sziasztok!
Az imént megint produkálta a hibát amit fentebb is irtam, akku 60% on és egyszer csak disconnectel a drón( a telefonon a dji app irja hogy disconnected) de a távirányítóval ugyan úgy irányítom tovább a drónt és szerencsére látótávolságban volt és visszajöttem vele simán, de azért ez mégis ijesztő! Vigyem vissza a boltba?
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
rankesz
veterán
válasz LordAxwell #2283 üzenetére
Célszerű a táv alsó usb-jével összekötni a mobilt, sokan panaszkodnak az oldalsó csatlakozó és a gyári kábel összekötéssel ilyenre. + tanácsként még azt szokták javasolni hogy a telefon legyen repülő módban
-
LordAxwell
senior tag
-
Teasüti
nagyúr
És (#2281):
Nem tudtam reprodukálni a viselkedést. Home-tól elsétáltam vele majd kikapcsoltam a távost de meg se moccant. Lehet köze volt az NFZ jelzéshez is. Vagy ez vmi bug lesz. Szerintem teljesen mindegy hol van, ha parkol akkor ne szálljon fel parancs nélkül! Ez súlyos biztonsági kockázat. A kezemet össze is vagdosta az Air.
Ez vagy bug, vagy backdoor.Érdekes az a VPS, mert ha kikapcsolom a függőleges védelmet, akkor nem kapcsol ki fejre fordításra.
Ha meg be van kapcsolva, akkor nem engedi megfogni magát, ha látja a kezem.
Ez is megérne egy feature request-et... Azért szerintem bármi van fejjel lefelé azonnal le kéne állnia.[ Szerkesztve ]
-
LordAxwell
senior tag
Hello!
A mavic pro platinummal mekkora a max szél sebesség amiben biztonságosan lehet repülni?
Előre is köszi.
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Geller72
veterán
válasz LordAxwell #2287 üzenetére
Erre én azt írnám, hogy igazából a 0 km/h. . Az ami biztonságos. A többi nem az. Elméletileg ~65km/h-t tud a gép, szélcsendben, sport módban. Ebből ki lehet kalkulálni, hogy mi a sok. Haver 58-as szélnél még le tudott vele szállni, úgy kaptuk el, mert tutira feldöntötte volna. Szerintem az a szélsebesség, amiben még egy gyakorlott pilóta viszonylag elboldogul, (sport módban ugye) az ~40 km/h körül van. Én még olyan szelet nem nagyon láttam élőben, ahol folyamatos, stabil sebességű szél lett volna. Viszont olyanban repültem párszor, ahol folyamat löködte a gépet, normális vidi nem is lett belőle, mert sport módban folyamatosan láttam a propokat lecsapódni a kamera elé. Szerintem totálisan hülyeség nagy szélben filmezni, de repülni is. Mondanám, hogy ha véletlenül, de ilyenben nem hiszek, hogy véletlenül.. Ha mégis lenne ilyen, akkor mindenképpen minél lejjebb kell jönni talajközelbe, mert nagy eséllyel ott nem akkora a szélsebesség (legtöbbször), mint fentebb, nyílt viszonyok közt. És azt a hibát még véletlenül sem szabad elkövetni, hogy nyomjon valaki egy RTH-t. Mert akkor sanyi lesz a gépnek nagy eséllyel. Mert ugye az RTH soha nem lesz olyan sebességű, mint a sport mód. Mintha twine mérte volna meg, hogy rth-ban 30km/h körüli visszatérési sebessége volt a P4-nek. Ez egy hasonló sebességű ellenszélben eléggé meglepi. Az akkukat ellenszélben iszonyat zabálja. Úgy már jártam, hogy nagy magasságban kellett visszafele jönnöm, mert az útvonal miatt a terepviszonyok nem engedtek alacsonyabb repülést, a jel csak magasan volt stabil. Ezért muszáj volt magasan jönnök és egy hegygerincnél a felfele áramló meleglevegő turbulencia elég erős ellenszelet generált. Kivert a víz, mire megtaláltam a viszonylag normális/optimális magasságot-útvonalat, de alig akart haladni a gép még sport módban is. Nem nagyon szeretek 10%-ig merülni (ez a limit nálam és 25 a figyi) de itt majdnem megvolt mire fejfölé ért a gép. Többek közt ezért sem szeretek viszonylag messzebb repülni főleg úgy, hogy a gépet nem is látom a terepviszonyok miatt. (200-280m magasan, 2.8km-re voltam vele éppen akkor). Eleve szembeszél volt visszafele, bár nem annyira vészes, de a kis szembeszél is becsapós tud lenni. Ezért sem megyek el soha olyan messze, hogy 60% alatt legyen az akku a visszatérés kezdetekor. (Folyamatos HP-tól eltávolodó repülés esetén).
-
LordAxwell
senior tag
válasz Geller72 #2288 üzenetére
Köszi ezt a mindenre kiterjedő választ, csak azért kérdeztem, hogyha munkából kifolyólag muszáj felvételt készíteni akkor milyen szélben merjek még elindulni, de akkor a 30km/h szél még sima ügy lesz ezek szerint.
Én még 120m nél magasabban nem is voltam.[ Szerkesztve ]
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Geller72
veterán
válasz LordAxwell #2289 üzenetére
A 120m felett azért is kellene próbálgatnod (ezt már azért inkább esetivel, akár többed magaddal, de egyikőtök nevére kikérni) mert egyrészt az már alapból adrenalin növelő tud lenni, no meg ~200 felett igen messze ellátni, nagyon szép képeket lehet lőni egy naplementés/felkelős időben. .
De viccet félretéve a relatíve alacsony magasság azért nem jó, mert ha kicsit messzebb akarnál menni, akkor az alacsony magasság miatt már mindenképpen nagyon sok tereptárgy fog közted és a gép közt lenni, ami nagy mértékben lecsökkenti a jelerősséget. A P4-el velem már megtörtént, hogy ~380m távról nyomott egy rth-t. Köztünk volt egy domb. Én az egyik felén az alján, a drón a másik felén az alján..lett volna, ha nem jön haza. .Ugyanez 100%-os jelerősség volt, ha felmentem 200-ra. Nagyon sokat számít. Bízom a gépben, de akkor sem szeretem, ha nem látok rá fizikailag is. . Ha a video jel akadozik, akkor elég gyorsan kell reagálni, mert hamar "adásszünet" jön. . És akkor általában nem marad más, csak RTH. Ezt is érdemes gyakorolgatni különböző terepviszonyok közt, és eleve kell egy olyan beállítás, ami neked megfelel egy RTH-ra. (Hova menjen vissza, mi legyen a HP - legyen HP!! , Milyen magasságra menjen RTH-nál és "hazafele"..stb. Ezt jobb, ha élesben előtte megnézed, mielőtt akkor történik meg, hogy beállítottad volna6tesztelted volna. Én először kimentem egy mezőre, sík terepre és ott állítgattam, csekkoltam, hog ymit csinál. Csak mert aki azt hiszi, hogy úgy hazajön, ahogy a pr filmben van, az előbb-utóbb meg fog lepődni. Mondjuk egy magas fasor mögül, aminek az egyik felén te vagy, a másik oldalon a gép földközelben és nyomsz egy RTH-t. . -
loveiandras
csendes tag
DJI SPARK! Sziasztok egy kiss saját rekórd😀
3500m-re légvonalban 150m magasságra.62% akku figyelmeztetés miat visszafordultam szerintem meg lett vólna
A 4km-ter. Persze antena tuningal!!!!😉 -
Teasüti
nagyúr
válasz loveiandras #2291 üzenetére
Ezt a három mondatot még a böngésző is alig győzte aláhúzgálni pirossal.
-
őstag
válasz Teasüti #2286 üzenetére
Hát akkor az tényleg érdekes... Ez nagyon úgy néz ki, hogy bug szerintem... Ki kell takarni a szemét
Persze hogy igen, mert azért valljuk be, hogy a fejjel lefelé való repülés az nem teljesen rendeltetésszerű használat... Az még az 1-es Phantomnál működött, de loopingként. Igen, jó ötlet a feature request, de amíg lesz valami belőle... ajjajjj. Lehet tud fejjel lefelé is repülni csak nem tudunk róla"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
total90
veterán
válasz loveiandras #2291 üzenetére
.... és pont ilyenek miatt van az embereknek rossz véleménye a drónosokról.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
LordAxwell
senior tag
válasz loveiandras #2296 üzenetére
Nézd el nekik, kicsit hamar ítélkeznek.
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
total90
veterán
válasz loveiandras #2296 üzenetére
3,5 km erősen látóhatáron kívül van...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Geller72
veterán
válasz loveiandras #2296 üzenetére
Amíg a gép alevegőben van, nincs olyan, hogy biztonságos. Megértem a jószándékod és lehet, hogy csak nem érted a problémát, de a szándékod pozitív. Főleg egy Sparkkal nem mennék olyan messze, hogy ennyire kívül kerüljön a látótávból. Ez, akárhogyan is nézzük, felelőtlenség valóban. És pont ezért (személy szerint) nem szeretem, ha bármilyen hackingel kapcsolatos infót itt megosztunk olyanokkal, akiknek a felelősségérzetük nem eléggé fejlett, vagy csak nem tudják felbecsülni a hibalehetőséget. Talán csak nem néztél elég végtelenbe elrepülő Sparkos yt videót, vagy nem pukkant el egyik gépedben sem (még) a levegőben 270m-en motor, vagy prop. Sokan azt hiszok, hogy nem gond, ott van az appban a drón keresése almenü. Aham. Ha a gép 100+ méterről esik le, ott valszeg már nem lesz akku, vagy fc, ami árammal legyen megáldva. Így a GPS sem fog működni és ha eleve nem látod a gépet, azt sem fogod látni, hogy hol keresd majd. Erre is gondolj. .A szél is meglephet és ha félúton elfogy a kakaó, megint nem fogod megtalálni, mert a videó jel sokkal előbb elmegy, mint a táv jele..még csak látni sem fogod a lefele utat.Itt nem csak a te gépedről van szó, hanem ha a 3800 méteren van mondjuk bármi - egy út, egy híd, egy folyó, akármi - akkor ha ott esik le, és van ott bármi, vagy bárki aki megsérüljön, az már sokkal nagyobb baj lesz neked is.Egy ~100m magasan elpukkanó Phantom földetéréskor ~175km/h-s sebességgel csapódik be. Nem megsértődni kell, hanem belegondolni a lehetőségekbe. Addig a pillanatig nem sokan gondolnak bele, amíg velük meg nem töreténik. . Tavaly ősszel az egyik helybeli ismerősöm a saját traktorjának az oldalsó ablakát zúzta be. Ő is csak egy kicsit akart repkedni, otthon. Említettem neki, hogy a traki még mák volt..lehetett volna ott valaki más is. Azóta otthon csak whoopokkal nyomja, kint a kertben. . De az az 50-60g is tud fájni, ha eltalál.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Geller72 #2299 üzenetére
Teljességgel igazad van. Ez is egy olyasféle helyzet, mint, amikor autópályán mennek az idióta fizikaórát nem barmok a többiek seggében, a féktáv kb. 10%-án. Sajnos helyzet elemzésben, előrelátásban az ország többsége nem áll túl fejlett szinten.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Aliexpress tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000