• IT Computer és wsparts értékelése egymásról

    Hirdetés: Dell T7810 dupla processzoros alaplap, s2011 v3/v4 proci, 32-256 Gb ddr4

    IT Computer negatív értékelést adott wsparts számára:

    A reklamáció ez volt:
    "megjött a gép, viszont hiányzik belőle a felső RAM hűtő palást,
    illetve a tápról amihez rögzíteni kell az hálózati csatlakozót"

    Válasz a reklamációval kapcsolatban:
    A hiányzónak beállított alkatrész (memória légterelő) nem gyári tartozék. Az csak a dupla procis gépek tartozéka. A gép oldallapjának belső oldalán van egy ábra, mely ezt elmagyarázza: egy proci esetén "fehér", azaz nem kell memória légterelő, két proci esetén "fekete", azaz kell légterelő. Ez a reklamáció nem jogos. Ettől függetlenül felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..
    Ez a kép szerepel az ő értékelésében is, csak itt ki van nagyítva az oldallap


    Törés vagy hiány a tápegységnél:

    Nem a tápegység a törött, hanem egy fogantyú tört le róla, amivel ki lehet húzni zárt oldallap esetén is a gépből. Szerintem szállítás közben tört le (a dpd szerint egy csomagnak ki kell bírnia 80 cm-ről való leesést - magasabbról mint egy asztal és betonra/kőre, nem puhára), de a kis jelentősége és értéke miatt a gyakorlatban lényegtelen, hogy mikor és hol törött le a kérdéses fogantyú. . Hányszor kell kivenni egy tápegységet egy gépből 10-15 év alatt? Csak ha elromlik, egyébként egyszer sem. Na ezért. Kinyitott oldallap mellett belülről lehet rajta segíteni. És esztétikailag sem lett csúnyább a gép, mert hiányzik róla az a fogantyú. Az alkatrésszel kapcsolatban a kezdeti "a tápról hiányzik egy valami, amihez rögzíteni kell a tápkábelt" megjegyzés átalakult törött tápegységgé, a "csúsztatás" nagyon erős. Ettől függetlenül ennél is felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..



    A wsparts mint "ember" (mert nem vevő volt) értékelése:

    A gépet szervizbe hozni nem volt hajlandó, csak követeléseket támasztott.
    "Szóval 3 opciót tudok felajánlani:
    - visszaküldöm a tápot és küldesz egy olyat ami nincs széttörve, illetve egy ramhűtőpalástot -> mindenki tévedhet hiba kijavítva mindenki boldog
    - visszaküldöm a gépet, te pedig lesztornózod a számlát és visszautalod a pénzt -> nem történt adásvétel
    - minden marad úgy ahogy kaptam azaz egy hiányos grade B konfiguráció aminek megfelelően fogom értékelni a vásárlást"

    A kért és megírt számla alapján a vevő .. éva áfakörös egyéni vállalkozó, és nem istván aki a leveleket írta. A vevővel egyszer sem tudtam kommunikálni, se levélben, se telefonon.
    István azt se tudta, hogy fiú-e vagy lány, vállalkozó vagy magánember, mindent kevert, mindent félremagyarázott.
    Ami pedig különösen visszataszító, hogy kezdetektől csak az eladó rossz színben való feltüntetése volt a célja. Nem a vásárlást, nem a terméket akarta értékelni, hanem az eladót rossz színben feltüntetni és akadályozni a működését.
    Vagyis ő megunta hogy kereken 1hete levelezünk és így megy a negatív értékelése a nap végén amennyiben nem kap egy hibátlan tápegységet és egy légterelőt, ezzel szerinte véget is ér a HA-s pályafutásom ezzel az accounttal, mert ezek után a vásárlói bizalom olyan szintre fog csökkenni hogy egy csavart sem fogok tudni eladni, nem hogy munkaállomásokat...
    Ez nem értékelés, hanem borzasztóan gonosz ember megnyilvánulása.
    István legalább 3 fiókot üzemeltet (wsparts, servershop, horvee, a negyedik, a cpudealer már megszűnt,esetleg több is, ...) ugyanazzal a tel számmal, biztosan jól esik számára az, hogy kevesebb a fizetős és több az ingyenes hirdetése, még a PH-t is átverheti ezzel a magatartásával... A termékek árai vegyesen számla nélküli és áfás, de nem hajlandó elárulni az érintett vállalkozás nevét. Ennél a wsparts fióknál minden terméke magánemberként hirdetett áfamentes termék, nagyon sok értékelését is megnéztem, de nem találtam vállalkozáshoz köthetőt, ezáltal marad a be nem jelentett kereskedelmi tevékenységet folytató magánember. A .. éva vállalkozót (aki 2024 április óta végez bejelentett tevékenységet, azaz fél éve és nem nem 18 éve mint istván áfafizetés nélkül a hardveraprón ) egyszer sem tudtam elérni, pedig ugye ő volt a vevő. Kettejük között fennálló viszonyt sem részletezte (munkavállaló, megbízási szerződés, vagy más), Ezáltal azt sem tudta igazolni, hogy milyen alapon beszél a vevő nevében. Ez méginkább azt erősíti, hogy a .. éva vállalkozó gyakorlatilag stróman kategória/jelenség. Valamint az horvee és servershop mögött álló(k) kiléte is zavaros, nem ismertette a mögöttük álló vállalkozást (ha van...). Véleményem szerint ő az, aki ilyen magatartással nem való ide a hardverapróra.
    Még a futár rendelésénél is hibázott figyelmetlensége és önző magatartása miatt, a DPD Express szolgáltatás (reggel megírt 1 órás idő intervallum a felvételnél) helyett DPD collection szolgáltatást rendelt, ahol egész nap várhattam a csomagfelvételt, szerencsére csak 5 órát kellett várnom. Nekem nagyon nem volt ez így jó, mert más munkát kellett volna csinálnom. Átvert istván, mert megígérte az 1 órás intervallumot. Persze neki nem fáj, mert nem ő várt a futárra sok órát. Arra viszont telik, hogy mindent elferdítsen, gonosz módon viselkedjen.
    Véleményem szerint ő az, aki ilyen visszataszító gonosz magatartással nem való ide a hardverapróra.

    wsparts negatív értékelést adott IT Computer számára:

    Az elején simán ment minden, relatíve gyors kommunikáció, megkaptam a számlát is, a leírásnak megfelelően én rendeltem a futárt (DPD)

    Viszont kicsomagolás után jött a feketeleves:
    - hiányzott a gyári légterelő a RAM-okról
    - le volt törve a táp kihúzója/tápkábel rögzítője

    Még akkor rögtön meg is írtam az eladónak, mik a problémáim.

    Erre az a válasz érkezett tőle, hogy a ramhűtő légterelő nem gyári tartozék, a táp kihúzó/rögzítőt pedig a futár törte le, mert én a DPDt választottam az MPL helyett (amennyire "jól" be volt csomagolva úgy ez még reális is lett volna, csak éppen nem volt már a dobozban sem)

    Erre elküldtem neki az alábbi képeket direkt 1CPUSat keresve hogy megnézhesse ez bizony CPU független gyári tartozék:
    Dell Precision T7810 poleasingowe komputery do grafiki - sklep, cena  promocja
    Dell Precision Tower 7810 Intel Xeon E5-2603 v4 Six-Core 1.7GHz 2x4gb no  hdd | eBay

    Erre azt válaszolta hogy nézzem meg a gép oldallapját majd bemásolta az alábbi képet, amivel szintén engem igazolt: :)

    Mikor megírtam neki :"köszönöm szépen hogy igazoltál :) " onnantól az eddig sem túl barátságos ámbár lekezelő hangnem átváltott fenyegetőzésbe: megjelenik az általa cégjegyzékben megkeresett székhelyen és az összes mozaik szavas hatósággal fenyegetőzött.

    Ekkor megírtam neki hogy 3 lehetőséget tudok felajánlani:
    - vissza veszi a gépet, bukok egy oda vissza postaköltséget
    - küld egy légterelőt és egy nem széttört tápegységet, természetesen visszaküldöm előtte a széttörtet (mindenki tévedhet de megoldottuk a helyzetet)
    - minden marad úgy ahogy van azaz kaptam egy grade B hiányos és sérült gépet és ennek megfelelően fogom értékelni a vásárlást is

    Ezek után taglalta a mentális képességeimet :)

    Válaszként elküldtem neki ezt a Dell szétszerelési videót, illetve a gyári kézikönyv leírását oldalszámmal hivatkozva (8-9 oldal)
    https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t7810-workstation_owners-manual_hu-hu.pdf

    https://youtu.be/6Dg5wAdBdRo?si=BadF2VbHilcxcnNU

    Mivel ekkor már közel 1 hete húzódott a dolog, akkor megírtam neki hogy elállnék a vásárlástól hibás teljesítésre hivatkozva.

    Azt válaszolta hogy ezt nem tehetem meg és nem fogja visszavenni a gépet, erre azt válaszoltam hogy akkor ma este a deadline ha nem kapok ígéretet hogy küld légterelőt és egy ép tápot akkor negatívan fogom értékelni a vásárlást (az hozzá tartozik a dologhoz hogy eleve nem is engedte értékelni a vásárlást, hanem az adminok segítségét kellett kérnem)

    Ekkor felajánlotta hogy majd ő bevizsgáltatja DELL márkaszervizben (a haverjainál ahonnan vásárol), de a táp sérülést ő úgy ítéli meg hogy az 254HUF lesz a kártérítés amit fel tud most ő is ajánlani a légterelőről a szakvélemény pedig fizetős lesz, mert az bevizsgálási díjjal fog járni,

    illetve a válasza végére odaszúrta hogy fizessek neki holnapig 28.000,- forintot mert várnia kellett a DPD-re (aki nem tud várni a futárra az ne írja le a hirdetésében hogy a vevő rendelheti a futárt, pláne ne űzzön csomagküldő kiskereskedelmet :) )

    Ekkor beláttam, hogy a dolognak nem lesz megoldása és értékeltem a vásárlást.

    Ami kifejezetten ironikus hogy a levelezésünk során elszólta magát, hogy ő szokta kivenni a légterelőt amikor 1 CPUsitja a gépet, (nyilván azért mert a Dell mérnököknél okosabb és szerinte az nem kell oda)

    Sajnos a Prohardveres házirend tiltja a privátok megosztását, mindent lementettem igen tanulságos volt számomra.

    Ezek után mindenki döntse el, hogy mi történne ha egy drágább géppel lenne problémája vagy hiányosan kapná meg, amikor egy nettó 60k-s gépnél képtelen volt a kompromisszumra...

Aktív témák

  • wsparts

    friss újonc

    válasz IT Computer #14 üzenetére

    Még mindig csak terelsz, de legalább aki ezt végigolvassa az látja milyen minőségű szolgáltatásra számíthat...

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #13 üzenetére

    Amikor más nevében meghatalmazás nélkül cselekedsz/tevékenykedsz és felszólításra sem igazolod, hogy jogosan teszed, akkor csalást valósítasz meg.
    Jelen esetben már 16. napja nem igazolod hogy milyen alapon cselekedsz egy vállalkozás nevében. Az a vállalkozás pedig valószínűleg a lakcímedre van regisztrálva.
    Ráadásul azt sem tudod eldönteni, hogy a vállalkozó idős párod/anyád/más rokon-e vagy ismerős. (ez biztosan nehéz feladat számodra, felismerni ki lehet rokon és ki ismerős).
    Aki véleményed szerint vállalkozóként nem rendelkezik számítógép vásárlásához elég tapasztalattal, annak ellenére, hogy tevékenységi körei:
    1. Egyéb számítástechnikai szakértés, tanácsadás, 2. Hardver-szaktanácsadás, 3. Számítógép-üzemeltetés.

  • wsparts

    friss újonc

    Kedves Sándor,

    kifejezetten vicces ahogy próbálod terelni a témát az általad eladott hiányos és sérült termékről.

    Ellenben ha úgy érzed, hogy nem adtam személyit és lakcímkártyát a rendelésem mellé (a Tescoban sem kérik sőt szerintem egyik IT kiskereskedelmi boltban sem :DDD ) és szerinted ez kötelező kelléke egy vásárlásnak (sőt ebben az esetben te hibáztál, mert nem kérted el és mégis eladtad), akkor csináljuk vissza az egészet, én visszaküldöm ezt a csodát amit adtál te pedig utald vissza a pénzt...

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #11 üzenetére

    istvan!

    Nem mutatkoztál még be, pedig folyamatosan kértem hogy igazold, milyen alapon működsz egy vállalkozás nevében.

    "ezzel kezdtem a vállalkozónak nincs PHs regisztráció, azért kommunikálok én itt, mivel account nélkül elég nehéz"

    Nem mutatkoztál be, nem tudni ki az az én, egy keresztnévre emlékeztető valami nem bemutatkozás. Mint ahogy a wsparts sem egy emberi igazolására alkalmas név. Nem vállalkozás, csak egy nickname mögé elbújó rendszeres kereskedelmi tevékenységet végző, de azt a hatóságok elől eltitkoló név nélküli ember vagy, bemutatkozás nélkül úgymond egy senki.
    Más nevében pedig meghatalmazást bemutatva cselekedhetsz, már harmadik hete nem adtál információt ezen a téren.

    Folyamatosan elferdíted a valóságot, ezt a bemutatkozás kérdést is.
    Ez is a hazugság, hazug ember kategória vulgáris kifejezéssel élve.

    Az általad végzett tevékenység, a valóság folyamatos elferdítése, ráadásul még ekként magyarázva: "akkor az valószínűleg véletlen egybeesés" még jobban azt mutatja, hogy egy rettenetesen gonosz ember vagy.

  • wsparts

    friss újonc

    Értem, akkor az valószínűleg véletlen egybeesés, hogy a reklamációm után pár órával "archiválodott" a hirdetés, bár ez kb irreleváns, mivel nem hagytad jóvá az értékelést, illetve végül a harmadik opciót választottad aminek a kimenetele pontosan az lett ami várható volt :)

    Nagyon jó tanulság szerintem mindenkinek milyen panaszkezeléssel és problémamegoldással dolgozik az eladó.

    ui: ismét nem sikerült leírni a nevem helyesen :C

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #9 üzenetére

    istván megint másképp mondja, mint ahogy a valóságban történt:

    "Pontosan úgy csináltam ahogy elvárható, megérkezett a termék, miután megreklamáltam hogy hiányosan érkezett meg amit előre kifizettem, nem jegelted hanem rögtön archive-ba raktad."

    A valóság az, hogy a HA/PH archiválta, mert 30 nap után az történik egy hirdetéssel.

    Nem jegeltem, nem archiváltam.

    A valóság az, hogy vulgáris kifejezéssel élve hazudsz és így alaptalanul sértegetsz.

  • wsparts

    friss újonc

    válasz IT Computer #8 üzenetére

    - Azokban az általad előkapart képeken és videókban, leírásokban, mindegyikben arról van szó, hogy extra (azaz nem széria/kötelező) felszerelés lehet a kérdéses memória légterelő:

    az erről szóló részt bemásolnád ide a gyári leírásból, illetve a gyári videóban ez melyik másodpercnél hangzik el? :)

    - Vidd el a HRP-hez, ha neked az tetszik, neked van szükséges szakember segítségére.

    Ha jól értem akkor elvihetem és fizetési meghagyással a számlán lévő kft-re írathatom a bevizsgálás költségét és az esetleges légterelő pótlásának a díját (mivel tőled már úgysem kapok).

    - Az a gyorsaság, ahogy ügyeidet intézed, nagyon "megható".

    Pontosan úgy csináltam ahogy elvárható, megérkezett a termék, miután megreklamáltam hogy hiányosan érkezett meg amit előre kifizettem, nem jegelted hanem rögtön archive-ba raktad.
    Az értékelés igénylése és az adminok segítségének kérése között több mint 26h telt el, miközben te legalább 3 óránként bejelentkeztél (szóval minimum 3-4X látnod kellett a kis csengőt felkiáltójellel) :)

    - Ez a nagy gyorsaság (kevesebb mint 24 óra telt el a csomag érkezésétől az értékelés megkezdéséig:

    mert szerinted mennyi időnek kell eltelnie a csomag kibontása után hogy észrevegyem hiányos és sérült terméket kaptam?

    istván!:
    15x sikerült leírni a nevemet kisbetűvel, köszönöm szépen hogy minden alkalommal sikerül alátámasztanod gyermeteg viselkedésed :))

    Nem te vagy a vevő.
    Hanem egy vállalkozás.
    Ha más nevében beszélsz, de nem tudod igazolni, hogy ezt jogosan teszed, akkor hétköznapi nyelven mondva csaló vagy. Már több mint 2 hete nem tudod igazolni, hogy miért te levelezel és mi közöd a vevőhöz:

    Ahogy nézem nem csak az ábrákat nem érted meg, de a szövegértelmezés is komoly akadályokat állít eléd, ezzel kezdtem a vállalkozónak nincs PHs regisztráció, azért kommunikálok én itt, mivel account nélkül elég nehéz és mint a példa is mutatja nagyon helyesen, mert különben nem tudtam volna értékelni ezt a felettébb felemelő vásárlást és semmiért sem hagytam volna ki ezt a kis levelezést ami minden alkalommal feldobja nem csak az én napom hanem az ismerőseimét is :DD .

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #7 üzenetére

    istván!
    Azokban az általad előkapart képeken és videókban, leírásokban, mindegyikben arról van szó, hogy extra (azaz nem széria/kötelező) felszerelés lehet a kérdéses memória légterelő.
    A gép oldallapján lévő ábra pedig a "minimumot"/széria kivitelt ábrázolja.
    1 proci esetén nem kell a légterelő (de extra felszerelés lehet),
    2 proci esetén kell.

    Vidd el a HRP-hez, ha neked az tetszik, neked van szükséges szakember segítségére.
    Itt a Duna jobb partján az általános iskolások is megértik az ábrákat.

    Hol lehet a lekezelő hangnem, amikor csak dícsérlek?

    "istván segít a fenti tevékenységekkel kenyerét kereső vállalkozónak a gépvásárlásban, mert nincs benne tapasztalata.
    Ennél nemesebb / hihetőbb cselekedettel ritkán találkozni Budapest belvárosában",

    sőt még rangos díjra jelölést is említettem.

    A gonosz jellem rád jellemző.
    Az a gyorsaság, ahogy ügyeidet intézed, nagyon "megható".

    2024-10-10 13:26:11
    megjött a gép, viszont hiányzik belőle a felső RAM hűtő palást
    illetve a tápról amihez rögzíteni kell az hálózati csatlakozót
    istván

    2024-10-10 17:07:12
    Szóval 3 opciót tudok felajánlani:
    - visszaküldöm a tápot és küldesz egy olyat ami nincs széttörve, illetve egy ramhűtőpalástot -> mindenki tévedhet hiba kijavítva mindenki boldog
    - visszaküldöm a gépet, te pedig lesztornózod a számlát és visszautalod a pénzt -> nem történt adásvétel
    - minden marad úgy ahogy kaptam azaz egy hiányos grade B konfiguráció aminek megfelelően fogom értékelni a vásárlást
    istván

    Majd választ meg sem várva
    2024-10-11 09:36
    wsparts értékelést kezdeményezett

    2024-10-12 11:33
    bejelentés érkezett a hardverapro.hu-n bonyolított adás-vétele okán

    Ez a nagy gyorsaság (kevesebb mint 24 óra telt el a csomag érkezésétől az értékelés megkezdéséig, valamint kevesebb mint 24 óra a "bejelentésig" egy olyan embertől, aki nem a vevő és még mindig (több mint 2 hét után sem) nem igazolta, hogy milyen alapon jár el a vevő nevében, csakis egy gonosz ember tevékenysége lehet.

    istván!
    Nem te vagy a vevő.
    Hanem egy vállalkozás.
    Ha más nevében beszélsz, de nem tudod igazolni, hogy ezt jogosan teszed, akkor hétköznapi nyelven mondva csaló vagy. Már több mint 2 hete nem tudod igazolni, hogy miért te levelezel és mi közöd a vevőhöz.

  • wsparts

    friss újonc

    Még egyszer, ajánlom a GYÁRI leírást és a GYÁRI videókat, illetve érdemes elolvasnod a leírás memória csere részét is ami azzal kezdi, hogy el kell távolítani a memória légterelőt :)

    Amúgy teljesen helyesen írtad "szerinted", de szerencsére nem vagy Dell mérnök, mert ők másképpen gondolkoznak erről. :))

    De még mindig áll az ajánlatom, vigyük el egy független szervizbe és amennyiben gyári tartozék fizesd ki az időmet (amit te elvártál tőlem) illetve a bevizsgálást és kérem a légterelőt amit te önhatalmúlag vettél ki a gépből.

    Félreértés ne essék nem az 5500,- forintos légterelő fáj, hanem az eladó gyerekes hozzáállása a probléma megoldásához és a lekezelő hangneme, illetve az éves forgalmát elnézve semmi tapasztalata nincs az adott témában...

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #4 üzenetére

    2024-10-12-én írtam:

    "Szóval a légterelő nélküli egyprocis gép normál állapot.
    Ha ezt nem tudod felfogni (azaz amit az ábra mutat), fordulj "szakemberhez", ott majd segítenek."
    Most elmehetsz az általad választott szakemberhez a HRP-be. Kérdezz tőle.

    (szerintem): Az (alsó) ábra magyarázata: Ha egy processzor van a gépben, nem kell memória légterelő, ha 2 processzor van a gépben, akkor kell, azért van a jobb alsó sarokban a két proci felett feketére satírozva, ugyanúgy, mint ahogy a légterelő kinéz.

    Két hét után elkezdted magyarázni, hogy mi az ábrák értelmezése:
    "Az általad kivágott kép azt mutatja ami rá is van írva CPU és RAM installáció:
    azaz mint a képen is látszik NE használd a második CPU foglalatot és a hozzá tartozó RAM foglalatokat ha nincs benne CPU ezért van áthúzva az egész"

    Ez aztán a meglepi: "NE használd a második CPU foglalatot és a hozzá tartozó RAM foglalatokat ha nincs benne CPU"

    Óriási: Ne használjam azt, ami nincs benne.
    Ezért a megállapításért a gép vásárlója, ... éva áfakörös egyéni vállalkozó akár Nobel díjra is jelölhet téged, istván. A HRP is "elbújhat a bokorban" ilyen szaktudás mellett.

    De azért menj oda és kérdezd meg tőlük:
    1. A légterelő nélküli 1 procis gép normál állapot
    Igaz vagy nem?
    2. a memória lépterelő 1 procis gép esetén extra felszerelés
    Igaz vagy nem?
    3. Az ábra jelentése: "NE használd a második CPU foglalatot és a hozzá tartozó RAM foglalatokat ha nincs benne CPU"
    Igaz vagy nem?

    Ezt el lehet intézni az oldallap képének és a kérdések beküldésével is, nem kell fizikailag is oda menni. De mehetsz fizikailag is oda, akár a komplett géppel.

    Valamint a tápegységről is kérdezhetsz:
    4. A fogantyú a tápkábel rögzítésére szolgál.
    Igaz vagy nem?
    5. Más Dell gépeknél, valamint más gyártóknál nincs tápkábel kitámasztó "kézi bizgentyű", mert ott a gép körül lévő levegő támasztja a tápkábelt.
    Igaz vagy nem?

    A Dell szervizük 0-24-es lehet, így gondolom néhány órán belül megírod a válaszukat.
    Sőt akár 4 órán belül házhoz is jöhetnek hozzád, igaz?

  • IT Computer

    újonc

    válasz wsparts #4 üzenetére

    Úgy tűnik, hogy a rokon és az ismerős személyének megkülönböztetése számodra még mindig nehéz. Ez nem baj, mert sok ilyen ember létezik.
    Azt azért el lehetne árulnod, hogy a vevőhöz, mint ... éva egyéni vállalkozóhoz melyik PH-s regisztráció és account tartozik?

  • wsparts

    friss újonc

    Végülis igazad van, minden vállalkozónak az ügyfélkapu és a kamarai tagdíj mellé jár egy PH-s regisztráció és account is :DDD

    illetve örülök hogy válaszoltál, akkor a HRP-hez bevihetjük a gépet egy szakmai véleményre ami igazolja a légterelő gyári alkatrész mivoltját és amennyiben gyári alkatrész fizeted a bevizsgálást és az időmet? (ahogy te is elvártad tőlem)

  • IT Computer

    újonc

    A vevő: ... éva egyéni vállalkozó, áfakörös "versenyző".

    Két hét és sokszori érdeklődés után istván már elárult valamit, de azt még nem tudja eldönteni, hogy ismerős vagy rokon:

    "Magánszemély vs cég:
    Gondolom az nem merült fel benned, hogy egy idős ismerősnek/rokonnak segítek a gépvásárlásban, akinek nincs benne tapasztalata"

    A vállalkozó éva segítségre szorul, pedig ezek a tevékenységei:

    Statisztikai számjel 90033793479123101
    1. tevékenység / 3
    Hatály kezdete 2024.04.01
    Egyéb számítástechnikai szakértés, tanácsadás
    2. tevékenység / 3
    Hatály kezdete 2024.04.01
    Hardver-szaktanácsadás
    3. tevékenység / 3
    Hatály kezdete 2024.04.01
    Számítógép-üzemeltetés

    istván segít a fenti tevékenységekkel kenyerét kereső vállalkozónak a gépvásárlásban, mert nincs benne tapasztalata.

    Ennél "nemesebb" / hihetőbb cselekedettel ritkán találkozni Budapest belvárosában...

  • wsparts

    friss újonc

    1heti levelezésünk után, amikor megírtam, hogy részemről ennyi volt és értékelem a vásárlást, akkor "ajánlotta" fel az alábbit:

    "Ettől függetlenül felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..

    Természetesen azt kihagyta ebből a kis szösszenetből, hogy ezért pénzt kért volna, azaz egy 5500 forint alkatrész hiánya miatt, nekem kellett volna visszavinni a gépet (mert a DPD ugye nem jó), illetve az általa kiválasztott "baráti" szervizben kifizetnem az alkatrész árának kb 2-3X bevizsgálás címszóval (a tápegységről lentebb)

    Mindazonáltal ha az alábbi független Dell szervizben bevizsgáltatjuk és az eladó állja az összes költséget amennyiben igazam van, úgy részemről természetesen rendben van:
    https://dell.hrp.hu/kapcsolat/

    Magánszemély vs cég:

    Gondolom az nem merült fel benned, hogy egy idős ismerősnek/rokonnak segítek a gépvásárlásban, akinek nincs benne tapasztalata, pont ezért is "égett a pofám" amikor nem azt kaptam ami a hirdetésben volt...

    Ha szerinted ez strómaniság, akkor a szomszéd lakásban a feleséged nevén ugyan ilyen tevékenységgel bejegyzett "IT R***eting Kft" mi lenne?

    3 fiók / 1 telefonszám:

    Tudom hogy furcsa lehet, de van olyan hogy szakmaiság, az adott telefonszámon olyan szakember érhető el aki álmából felkeltve is tud tanácsot adni virtualizáció/szerver/munkaállomás és sok egyéb témakörben, illetve például tisztában van azzal is mi a gyári alkatrész és minek kell az adott gépben benne lennie ;)

    Légterelő:

    köszönöm hogy bemásoltad ide a képet, persze nagyvonalúan az eredeti képet már nem merted, mivel az pontosan engem igazol:

    A képen látszik, hogy GYÁRILAG 1CPUs konfigurációról van szó, mivel a második CPU foglalatán rajta a van a védő, illetve a hozzá tartozó RAM foglalatok le vannak matricázva.

    Az általad kivágott kép azt mutatja ami rá is van írva CPU és RAM installáció:
    azaz mint a képen is látszik NE használd a második CPU foglalatot és a hozzá tartozó RAM foglalatokat ha nincs benne CPU ezért van áthúzva az egész, és nyilván nem lehetett volna ezt szemléltetni ha a ramfoglalatok felét letakarja egy műanyag, de ha nem hiszel a saját szemednek akkor érdemes fellapozni a GYÁRI DELL leírást/kézikönyvet (amit nyilván láttál mert onnan vágtad ki a tápegységes képeket :) ):

    https://dl.dell.com/topicspdf/precision-t7810-workstation_owners-manual_hu-hu.pdf

    illetve ha ezen a képen túl sok a karakter akkor az általad kivágott képen látható QR-t lecsipogva az alábbi csatornára téved az ember, ahol pont azt prezentálják hogyan kell alkatrészeket cserélni/bővíteni a munkaállomásban és itt jön a váratlan fordulat ott is egy GYÁRILAG 1CPUs gép van amiben szintén ott a légterelő :)

    https://www.youtube.com/watch?v=6Dg5wAdBdRo

    Tápegység:

    a PHs szabályokkal ellentétben bemásolom ide az eladó válaszát, talán tanulságos lesz másoknak is, ha sérülten kapnak meg egy rendelést esetleg garanciális problémájuk lenne:

    "Egy másik lehetőség, hogy ha már töréses sérülésről beszélsz, (melyet elismertem, hogy lehetséges, de az okozójának a futárt neveztem meg - most pedig inkább arra hajlok, hogy te törted ki szándékosan, mert nem találtál a gépben légterelőt"

    Azaz az eladó abszurd módon azt feltételezte hogy, az ebayről 5500,- HUFért rendelhető műanyag darabért, előre nem látható kimenetellel okozok magamnak egy kb 10-12ks kárt (tudom hogy az eladó szerint ez csak 254HUF, bár ha szerinte ennyi az értékvesztése a tápegységnek akkor nem tudom miért nem cserélte ki :)) )

    Illetve ha a futár törte le, mert annyira jól volt csomagolva a gép (azaz már itt is kibújna a felelősség alól amikor pontosan ő csomagolta a gépet szóval az ő felelőssége lenne, hogy ne egy "sajtpapírt" használjon erre), akkor hova lett a dobozból a letört alkatrész? (nem vagyok a barkácsolásnak nagy híve, de nyilván megoldottam volna ha meglenne.)

    Ami pedig különösen visszataszító, hogy kezdetektől csak az eladó rossz színben való feltüntetése volt a célja. Nem a vásárlást, nem a terméket akarta értékelni, hanem az eladót rossz színben feltüntetni és akadályozni a működését.:

    Az eladót nem kellett rossz színben feltüntetni, mivel a problémáim megírása után teljes mérték próbált kibújni a felelősség alól és semmilyen kompromisszumra nem volt képes, mint ahogy ő is megírta 3 lehetőséget ajánlottam fel:
    - visszaveszi a gépet amin én többet bukok mint a légterelő ára (oda vissza futár)
    - visszaküldöm a tápegységet és küld egy hibátlant + légterelőt (ha valóban 254,- HUF a kár ahogy ő állítja akkor ez nem lehet probléma, illetve mint ahogy írta ő veszi ki a légterelőt szóval ott van nála így ez neki nem kerül semmibe )
    - természetesen a 3. opciót választotta hogy minden marad ahogy van, azaz meg sem akarta oldani a helyzetet, csak ragaszkodott gyerekes módon a saját vélt igazához amit több GYÁRI videóval és leírással is megcáfoltam:

  • IT Computer

    újonc

    A reklamáció ez volt:
    "megjött a gép, viszont hiányzik belőle a felső RAM hűtő palást,
    illetve a tápról amihez rögzíteni kell az hálózati csatlakozót"

    Válasz a reklamációval kapcsolatban:
    A hiányzónak beállított alkatrész (memória légterelő) nem gyári tartozék. Az csak a dupla procis gépek tartozéka. A gép oldallapjának belső oldalán van egy ábra, mely ezt elmagyarázza: egy proci esetén "fehér", azaz nem kell memória légterelő, két proci esetén "fekete", azaz kell légterelő. Ez a reklamáció nem jogos. Ettől függetlenül felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..
    Ez a kép szerepel az ő értékelésében is, csak itt ki van nagyítva az oldallap



    Törés vagy hiány a tápegységnél:

    Nem a tápegység a törött, hanem egy fogantyú tört le róla, amivel ki lehet húzni zárt oldallap esetén is a gépből. Szerintem szállítás közben tört le (a dpd szerint egy csomagnak ki kell bírnia 80 cm-ről való leesést - magasabbról mint egy asztal és betonra/kőre, nem puhára), de a kis jelentősége és értéke miatt a gyakorlatban lényegtelen, hogy mikor és hol törött le a kérdéses fogantyú. . Hányszor kell kivenni egy tápegységet egy gépből 10-15 év alatt? Csak ha elromlik, egyébként egyszer sem. Na ezért. Kinyitott oldallap mellett belülről lehet rajta segíteni. És esztétikailag sem lett csúnyább a gép, mert hiányzik róla az a fogantyú. Az alkatrésszel kapcsolatban a kezdeti "a tápról hiányzik egy valami, amihez rögzíteni kell a tápkábelt" megjegyzés átalakult törött tápegységgé, a "csúsztatás" nagyon erős. Ettől függetlenül ennél is felajánlottam neki, hogy a még több mint másfél évig garis gépet beviszem a nagyker (igen, nagyker, mert évi 2 milliárd Ft a forgalmuk használt számítógépekből) szervizébe és a reklamáció alapján intézkednek. Ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni..





    A wsparts mint "ember" (mert nem vevő volt) értékelése:
    A gépet szervizbe hozni nem volt hajlandó, csak követeléseket támasztott.
    "Szóval 3 opciót tudok felajánlani:
    - visszaküldöm a tápot és küldesz egy olyat ami nincs széttörve, illetve egy ramhűtőpalástot -> mindenki tévedhet hiba kijavítva mindenki boldog
    - visszaküldöm a gépet, te pedig lesztornózod a számlát és visszautalod a pénzt -> nem történt adásvétel
    - minden marad úgy ahogy kaptam azaz egy hiányos grade B konfiguráció aminek megfelelően fogom értékelni a vásárlást"

    A kért és megírt számla alapján a vevő .. éva áfakörös egyéni vállalkozó, és nem istván aki a leveleket írta. A vevővel egyszer sem tudtam kommunikálni, se levélben, se telefonon.
    István azt se tudta, hogy fiú-e vagy lány, vállalkozó vagy magánember, mindent kevert, mindent félremagyarázott.
    Ami pedig különösen visszataszító, hogy kezdetektől csak az eladó rossz színben való feltüntetése volt a célja. Nem a vásárlást, nem a terméket akarta értékelni, hanem az eladót rossz színben feltüntetni és akadályozni a működését.
    Vagyis ő megunta hogy kereken 1hete levelezünk és így megy a negatív értékelése a nap végén amennyiben nem kap egy hibátlan tápegységet és egy légterelőt, ezzel szerinte véget is ér a HA-s pályafutásom ezzel az accounttal, mert ezek után a vásárlói bizalom olyan szintre fog csökkenni hogy egy csavart sem fogok tudni eladni, nem hogy munkaállomásokat...
    Ez nem értékelés, hanem borzasztóan gonosz ember megnyilvánulása.
    István legalább 3 fiókot üzemeltet (wsparts, servershop, horvee, a negyedik, a cpudealer már megszűnt,esetleg több is, ...) ugyanazzal a tel számmal, biztosan jól esik számára az, hogy kevesebb a fizetős és több az ingyenes hirdetése, még a PH-t is átverheti ezzel a magatartásával... A termékek árai vegyesen számla nélküli és áfás, de nem hajlandó elárulni az érintett vállalkozás nevét. Ennél a wsparts fióknál minden terméke magánemberként hirdetett áfamentes termék, nagyon sok értékelését is megnéztem, de nem találtam vállalkozáshoz köthetőt, ezáltal marad a be nem jelentett kereskedelmi tevékenységet folytató magánember. A .. éva vállalkozót (aki 2024 április óta végez bejelentett tevékenységet, azaz fél éve és nem nem 18 éve mint istván áfafizetés nélkül a hardveraprón ) egyszer sem tudtam elérni, pedig ugye ő volt a vevő. Kettejük között fennálló viszonyt sem részletezte (munkavállaló, megbízási szerződés, vagy más), Ezáltal azt sem tudta igazolni, hogy milyen alapon beszél a vevő nevében. Ez méginkább azt erősíti, hogy a .. éva vállalkozó gyakorlatilag stróman kategória/jelenség. Valamint az horvee és servershop mögött álló(k) kiléte is zavaros, nem ismertette a mögöttük álló vállalkozást (ha van...). Véleményem szerint ő az, aki ilyen magatartással nem való ide a hardverapróra.
    Még a futár rendelésénél is hibázott figyelmetlensége és önző magatartása miatt, a DPD Express szolgáltatás (reggel megírt 1 órás idő intervallum a felvételnél) helyett DPD collection szolgáltatást rendelt, ahol egész nap várhattam a csomagfelvételt, szerencsére csak 5 órát kellett várnom. Nekem nagyon nem volt ez így jó, mert más munkát kellett volna csinálnom. Átvert istván, mert megígérte az 1 órás intervallumot. Persze neki nem fáj, mert nem ő várt a futárra sok órát. Arra viszont telik, hogy mindent elferdítsen, gonosz módon viselkedjen.
    Véleményem szerint ő az, aki ilyen visszataszító gonosz magatartással nem való ide a hardverapróra.

Aktív témák